Eronneet äidit, miten olette suhtautuneet kun ex:lle tulee uusi nainen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Me ollaan erottu vuos sitten ja nyt on lasten isä löytänyt uuden naisen/tyttöystävän... Ja minusta tuntuu tosi pahalle. Ero oli molempien päätös ja tuntui oikealta ratkaisulta melkeinpä siihen hetkeen kun kuulin tästä tyttöystävästä. Nyt tuntuu niin pahalle kun exä tuo lapset ja ttiedän hänen lähtevän tämän uuden nuoren kauniin naisensa luo. Tällä on vielä täsmälleen samanikäiset lapset kun meillä, niin mua kauhistuttaa eka kerrat kun viettävät viikonloppuja yhdessä. Eivät ole viel lapsia toisilleen esitelleet, mutta en tiedä koska meinaavat. Jos jollain muulla ollut näin, niin onko tää ikävä olotila kestänyt kauan?
 
meillä on vielä niin tuore ero että varmaan oisin aika palasina jos lähitulevaisuudessa noin tapahtuis. Ja varsinkin jos se uusi nainen on mun exän luona kun lapsi menee sinne.. mut ei sitä voi kun opetella elämään asian kans. Päivä kerrallaan.
 
vierass
minäkin yllätyin kun tunnen näin, en sit vissiin täysin tunteeton olekaan exää kohtaan... vai voiskohan tää vaan olla joku ohimenäävä juttu? en oikein ota tunteistani selvää itsekään ja aikaisemmin olit ihan sinut eron kanssa.
 
Älä kiduta itseäsi enempää, päästä hänet jatkamaan omaa elämää ja jatka itse omaasi.. Luulisin, että uusi mies tekisi sinullekin ihan hyvää. Ja tuntuu jotenkin tuosta kirjoituksesta, että olet katkera siitä, että hänen löytämänsä nainen on nuori ja kaunis.. eikö olisi hyvä aika tehdä omallekin ulkonäölle ja itsetunnolle jotain, jottei tarvitsisi kokea alemmuudentunteita exän uuden kumppanin nähdessäsi?
 
minäkin yllätyin kun tunnen näin, en sit vissiin täysin tunteeton olekaan exää kohtaan... vai voiskohan tää vaan olla joku ohimenäävä juttu? en oikein ota tunteistani selvää itsekään ja aikaisemmin olit ihan sinut eron kanssa.
se on se luopumisen tunne. Jos ei sitä oo käsitellyt heti eron jälkeen niin jossain vaiheessa se täytyy tehdä, ja tuo on aika konkreettinen asia mikä herättää ne tunteet pintaan. Se pitäis mennä kyllä ohi, kaveri joskus neuvoi että pitää puhua itselleen peilin edessä, että oon nyt sinut asian kans, ja annan luvan itsellenikin uuteen suhteeseen jne. en tiedä auttaako se mitään, mut käytetäänhän tuota paljon mm. itsetunnon korjaamiseen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22209641:
Älä kiduta itseäsi enempää, päästä hänet jatkamaan omaa elämää ja jatka itse omaasi.. Luulisin, että uusi mies tekisi sinullekin ihan hyvää. Ja tuntuu jotenkin tuosta kirjoituksesta, että olet katkera siitä, että hänen löytämänsä nainen on nuori ja kaunis.. eikö olisi hyvä aika tehdä omallekin ulkonäölle ja itsetunnolle jotain, jottei tarvitsisi kokea alemmuudentunteita exän uuden kumppanin nähdessäsi?
Olen itsekin hyvännäköinen vaikka itse sanonkin mutta kärsin kyllä huonosta itsetunnosta. Kun olen esim. baarissa niin "ottajia" kyl olis mutta olen huono ihastumaan. Mutta ei vissiin pahitteeksi olis itsellekin joku löytää. En sit tiedä mitä tuon ex:n päässä kans pyörii, on viimeaikoina ollu tosi mukava mulle, välillä läpsäyttäny pyllylle ku ohi menny yms. et onkohan itekin vähän sekaisin vai onkohan vaan "rakastunut" siihen uuteen et toimii mullekin noin?
 
"vieras"
Itsellä vieläkin kirpaisee ex-miehen nyxästä näkeminen ja kuuleminen, vaikka erosta on jo muutama vuosi ja sitä ennen oli väliaikaisia pausseja. Vielä, kun tiesi, että uusi suhde oli alkanut, vaikka meidän ei ollut täysin loppunut, niin se teki kipeetä. Mutta nyt alkaa helpottamaan ja tämä nykyinen kohtelee hyvin meidän yhteistä lasta, joten se on "pehmentänyt" ajatuksia ja ehkä joskus vosin kuvitella, että jopa istuttaisiin samassa kahvipöydässä. Aika parantaa ja toivon, että itsekkin vielä löytäisin uuden kumppanin.
 
duunari
mä olen erään naisen entisen miehen nykyinen nainen. miehelläni on lapsia tän exänsä kanssa ja exä veti hirrrveet kilarit kun huomasi että aion jäädä pysyvästi exänsä elämään. millään lailla hän ei minun elämää häiritse mut sillon alkuun kun lasten kanssa tutustuttiin ja paljon retkeiltiin ja seikkailtiin ja vietiin lapsia sellaisiin paikkoihin mihin tiedettiin että exällä ei ole mahiksii niin tää exä alkoi LAPSILLEEN haukkua mua ja lapsethan kertoo jossain tilanteess tommoset asiat niinku kaikki muutkin. ajatelltiinkin että sillähän tämä exä kertoikin lapsille että ne varmasti tulis mun korviini ... ajattelin ja ajattelen edellen että on vaan tuota exän tyhmyyttä, mutta tollainen vaikutti ihan selvästi väleihin (siis exän ja mun nykyien, mä en tapaa exää ikinä - on niin selvästi osoittanut mua inhoavansa) Sit siinä vaiheessa kun lapset alkoi puhuu että aiti inhoo sua, mut ei se haittaa kun me kuitenki tykätään susta, niin mies suuttu exälleen ettei tapaamisista tule enää juurikaan mitään. Tässäkin tilanteessa taas exä onnistu pilaamaan lapsien ja isänsä välit.. mua harmittaa se koko asiassa ihan eniten =( älkää te sortuko moiseen.
 
"yksin"
Exäni jätti minut vielä raskaana ollessani, ja jälkeenpäin sain kuulla muualta miehen pettäneen minua. Vietettiin lapsen ristiäisiä ja olipahan tuo toinen nainen myös nimensä onnittelukortiin kirjoittanut. Minua suoraan sanottuna oksettaa, itse en kehtaisi tuon toisen naisen asemassa niin tehdä. Paha mieli on kaikesta. :(
 
ex ihan syystä
Mä olin onnellinen, kun ex löysi uuden :) Jätti minut rauhaan miltei heti, sitä ennen häiriköi viesteillä ja puhelin soitoilla. N. 6kk kun oli seukannu nykyisen vaimonsa kanssa, niin lähetti vimoset viestit mulle ja sit älys jättää rauhaan, kun en vastannut viesteihin. Ällötti sen viestit "haluan sinua" yms. paskaa.
 
"noh"
Mulla tuli alkuun samoja fiiliksiä kuin sinulla ap, mutta kuten joku sanoikin, se oli vain sitä luopumisen vaikeutta. En mä siinä kohtaa enää olisi oikeasti halunnut exäni kanssa yhdessä olla. Se vaan tekee suhteen päättymisen niin konkreettiseksi, kun toinen löytää uuden. Siinä kohtaa viimeistään tajuntaan iskee se, että tää tosiaan oli nyt tässä. Kun noista fiiliksistä pääsin yli, niin osasin olla vilpittömästi onnellinen exäni puolesta, hyväähän mä hälle elämäänsä toivon kaikin puolin.
 
"yhäippä"
Mun exällä oli jo pitkään ollut uusi kun erottiin... Kyllähän se kirpaisi, ja tuntui tosi pahalta, että siellä on elelly elämään tuon uuden kanssa ja heille vauvakin oli tulossa... Sitten exä jätti tuonkin naisen ja alkoi taas piinata mua ja nyt toivon, että palaisi sen tyttöystävänsä ja vauvansa luo tai sitten löytäisi uuden ja jättäisi mut rauhaan...
Lapset eivät luojan kiitos ole nähneet isänsä tyttöystävää, koska on tuollainen tuuliviiri, niin parempi ettei tule lasten elämään nuo naiset. Tuntuisi kyllä karmeelta että siellä kotia sitten leikittäisiin meidän lapsilla...
 
jokaisen pitäis saada sellanen kohtuullinen suruaika ennen ku uudet tulee kuvioon mukaan. Pahintahan kai on erota kolmannen osapuolen takia. Mut kyllä tollanen vuosikin on takuulla kohtuullinen aika toipua, et taitaa nyt pikkasen vaan se vanha suola janottaa tai sitten just se luopuminen on nyt konkretisoitunu. Jos on tosi läheiset ja lämpimät välit ollu tähän asti niin nyt se tilanne tulee varmaan ainaki pikkasen muuttumaan, tommoset pyllylle taputtelut jääköön pois jne. Se on väärin sitä uutta naista kohtaan.
 
"vieras"
Mä oli iloinenkun exä löysi hyvän naisen, alussa olin pienesti mustasukkainen siitä, että vietti aikaa lasteni kanssa mutta koskaan en sitä lapsille näyttänyt, miehestä en siis ollut mustasukkainen :D

Minun nykyisen mieheni exä taas aivan mahdoton, lähetteli ihme viestejä miehelleni, käyttää lastaan aseena ja pelinappulana, tekee kiusaa kaikin tavoin.On näennäisesti ystävällinen mutta silmistä näkee kuinka vahvasti inhoaa minua. Haukkunut ja valehdellut minusta miehen sukulaisille ja ystäville vaikkei edes tunne minua,heittäytyy martyyriksi jne...kaikkein surullisinta että lapsi kärsii tästä kaikkein eniten kun on lojaali äidilleen mutta kovasti tykkää olla meilläkin. Toivon että joskus tilanne tasoittuu :)
 
Exälläni on uusi naisystävä, joka on jo lapsillekin esitelty. Minä en ole häntä vielä tavannut, mutta lapset pitävät hänestä kovasti, mihin minä olen tyytyväinen. En tunne mitään negatiivista, toivon että tulemme hyvin toimeen.
 
"eronnut"
Ensimmäisen exän uusi vaimo on paras ystäväni, en häntä tuntenut ennenkuin tapasi exäni, ja nyt hän kuuluu elämääni ystävänä enemmän eikä pelkästään lasteni äitipuolena
 

Yhteistyössä