Eroperheiden tittelit

  • Viestiketjun aloittaja ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
ei jaksa enää
Miten eroperheiden nimitykset menee, äidit ja isät joo, mut entäs nää uudet kumppanit?

Pikkuset lapset helposti kutsuu isäksi ja äidiksi uusia ihmisiä, ihan vahingossa / oman tyhjän aukon täyttääkseen, mutta voiko uusi kumppani oikeasti vaan ottaa äidin/isän tittelin itse käyttöön? Eikö etunimi riitä? Etenkin jos lapset on tekemisissä molempien bg-vanhempien kanssa? Tottakai jos lapsi ei tapaa vaikka etä isää/äitiä juuri lainkaan, asia on erikseen.

Ja voiko lasta adoptoida/ huoltajuutta saada uusi kumppani jos bg-vanhempi on olemassa, on huoltaja ja vastustaa tätä?

Minun suppeaan mailmaan ei mahdu sellainen, että on/off kumppani kutsuu itseään äidiksi/ isäksi. Ja ihan käsittämätöntä, että kun asiasta asiallisesti puhutaan, on pakko jatkaa.
 
"vieras"
Itse olen yh eikä minulla ole uutta kumppania, mutta jos sellainen löytyisi niin ehdottomasti lapseni kutsuisi häntä etunimellä eikä isäkseen, en minä hyväksyisi että eksäni naisystävää sanottaisiin äidiksi.
 
"annika"
Hohhoh, mä oon joskus sanonut mun miehelle, että vaikka mä kuolisin ja se löytäis uuden naisen loppuelämäkseen, en halua että se sanois itseään mun lasten äidiksi :D En vaan oo koskaan minkään eteen niin paljon raatanut kuin noiden lasten.
 
----
[QUOTE="annika";24257810]Hohhoh, mä oon joskus sanonut mun miehelle, että vaikka mä kuolisin ja se löytäis uuden naisen loppuelämäkseen, en halua että se sanois itseään mun lasten äidiksi :D En vaan oo koskaan minkään eteen niin paljon raatanut kuin noiden lasten.[/QUOTE]

Hieno esimerkki epäitsekkäästä äitiydestä.
 
"vvv"
Nykyaikana tehdään lapsia ties kenen kanssa ja lapset ovat muka sisarusia eikä mitään puolisisaruksia mutta uudet kumppanit eivät voi olla isäpuolia/äitipuolia... niin kummallista...
 
Ihan nimellä kutsuu miehen esikoinen.

Adoptoida voi ainoastaan biologisen luvalla. Ja jos biologinen vastustaa voi asiaa viedä oikeuteen, mutta täytyy olla todella hyvät perusteet miksi lasta "otetaan" biologiselta vanhemmalta pois.
 
"hankey"
Lapsi saa käyttää mitä nimitystä haluaa, mutta minusta aikuisen pitää käyttää itsestään oikeaa nimeä. Käytännössä siis puhua ihan normaalia kieltä. Esim "tulisitko tänne" eikä "Matti tulee tänne iskän luo".
 
......
Kuinka asiaa sitten lähdetään korjaamaan, kun tällänen nuori tyttönen on päättänyt ottaa äidin tittelin käyttöön. Kouluikäiset lapset toki ei oikean äidin kuullen koskaan mainitse mitään moista, alle koulikänen taas kutsuu ihan miten on opetettu kutsumaan. Asiasta tosiaan bg-vanhempien kesken on puhuttu, mutta ilmeisesti ei ole auttanut.

Kaveri ehdotti perheneuvolaa, mutta kuinka se lähtee toimimaan?

Mikä saa nuoren tytön lähtemään tälläiseen leikkiin? Tokihan moni haluaa varhaisaikuisuuden aikana oman perheen, mutta en ole oikeasti ikinä kuullut että noin nuori alkaa tosissaan tälläiseen pelleilyyn. Exä tosin mainitsi kerran, että ei jaksa tätä tyttöstä, kun se flippailee ja silloin taisi olla töistä ihan nuppisaikulla (exän mukaan), mene ja tiedä mikä silloinkin oli totuus.
 
Hanki elämä
Kuinka asiaa sitten lähdetään korjaamaan, kun tällänen nuori tyttönen on päättänyt ottaa äidin tittelin käyttöön. Kouluikäiset lapset toki ei oikean äidin kuullen koskaan mainitse mitään moista, alle koulikänen taas kutsuu ihan miten on opetettu kutsumaan. Asiasta tosiaan bg-vanhempien kesken on puhuttu, mutta ilmeisesti ei ole auttanut.

Kaveri ehdotti perheneuvolaa, mutta kuinka se lähtee toimimaan?

Mikä saa nuoren tytön lähtemään tälläiseen leikkiin? Tokihan moni haluaa varhaisaikuisuuden aikana oman perheen, mutta en ole oikeasti ikinä kuullut että noin nuori alkaa tosissaan tälläiseen pelleilyyn. Exä tosin mainitsi kerran, että ei jaksa tätä tyttöstä, kun se flippailee ja silloin taisi olla töistä ihan nuppisaikulla (exän mukaan), mene ja tiedä mikä silloinkin oli totuus.
Oikeasti. Jätät entisen puolisosi asiat hänen asioikseen. Lapset kutsuvat miksi haluavat ja sinä et sille asialle mitään mahda. Sen ei pitäisi sinun äitiyttäsi hetkauttaa - eikö niin? Ja tosiaan, varmasti perheneuvola tekee teille ihan hyvää, kaikille.
 
Likka kutsuu exän avovaimoa lempinimellä. Likka ei pienenä osannu sanoa sen avokin nimeä niin otettiin käyttöön lempinimi.

Mun seurustelukumppaneista likka on nähnyt kaksi joita hän kumpaakin kutsui etunimellä. Mä olen likan äiti ja exä on isä joten ei ketään muita noilla nimityksillä kutsuta.
 

Yhteistyössä