Erotatko lantun ja sellerin?

Taustaa tälle kysymykselle. Mä kävin Lidlissä ja ostin lantun. Kassa ei tiennyt mikä se on, eikä sille löytynyt punnitusnumeroa. Jonossa mun takana ollut nainen jutteli miehellensä että miten erottaa lanttu ja selleri... :D

Kakkoskyssä jos joku sattuu tietämään. Kun Lidln kassa ei löytänyt punnistusnumeroa mun lantulle, niin se sanoi ettei se voi myydä sitä. Mä en muista että ikinä olisi ruokakaupassa käynyt noin. Mä sain lanttuni kun sattumalta joku punnitusnumeron tietävä henkilökuntaan kuuluva tyyppi tuli sivuovesta kauppaan sisälle. Eiks Lidlissä kuitenkin ole aina joku paikalla jolle kassa voi soittaa, ettei tarvitse asiakkaalle sanoa ettei voi myydä...?!
 
Viimeksi muokattu:
vieras2
Erotan lantun ja sellerin :)
Ravintola koulussa oli muistisääntö: Palsternakka kuin porkkana ja selleri kuin lanttu :p

Luulis Lidlissä olevan joku jolta voi kysyä... tosi outoa ettei voi myydä sitä lanttua jos ei löydä oikeeta nappulaa... Erikoista :O
 
tsih
:LOL:
Meidän lähikaupassa on töissä eräs nuori poika, joka ei tunnista mitään kasviksia. Mä tällään aina itseni sen kassalle vaikka siinä ois jono, hänellä on näet tapana heitellä "oudot" kasvikset punnitsematta läpi. Mä olen vielä vege, joten ostoksista löytyy yleensä paljon niitä kummajaisia... Tulee halvaksi tuossa kaupassa asioiminen, ;)
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"vieras"
Mä oon Lidlissä töissä, ja mulla oli vaikeuksia noiden erilaisten hevien kanssa ja välillä vieläkin :D Kausittain vaihtuvat tuotteet ja kun en oo ikinä oppinut kunnolla kasviksia syömään. Meillä on kyllä paperilla kuvat ja niiden koodit, mutta ei siinä nolouden puuskassa ja kiireessä sieltä mitään löydä. Joten joko kysyn viereiseltä kassalta apua tai jos olen yksin, niin asiakkaalta.

Joka firmastahan noita rimanalittajia löytyy :)
 
vanha kait?
Se ken ei erota lanttua ja selleriä on syntynyt 90-luvulla. Sillä 80-luvulla niitä molempia "pakkosyötettiin" tuorepaloina eskarissa ja koulussa. Mutta ei enää... nyt on varmaan pizzaa tai nugetteja....
 

Yhteistyössä