esikoinen istui vauvan päälle!

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Näin sitten pääsi käymään... onneksi ei sattunut mitään :| .

Mä olin kaupassa ja mies oli laittanut vauvan sohvalle nukkumaan sillä aikaa. Ehdin just tulla kotiin ja jotain juteltiin kun poika tuli keittiöstä ja istahti sohvalle...vauvan päälle.

Mies karjaisi ja varmaan poika ei ihan kaikella painolla ehtinyt edes istua. Mies nappasi poikaa kädestä kiinni ja kiskaisi vauhdilla pois.

Vauva kyllä heräsi, mutta ei ees itkenyt. Ja kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa. Esikoinen tietty pelästyi ihan hirveästi ja oli pahalla mielellä.

Ja hitto soikoon...just mies sanoi ettei kannata vauvaa sohvalla antaa nukkua kun joku voi istua päälle... nyt sitten kävi niin :'(
 
Turkilmas
No pelästytti totisesti! Mutta onneks selvittiin säikähdyksellä. Ja juu, tuskinpa tuollainen ihan pienestä menee rikki, mutta meidän esikoinen vaan painaa lähes 40 kg :| . Että kyllä siitä olis jo voinut mennä vaikka pienet keuhkot lysyyn tai jotain...
 
aslö
No mullakin nukkus pikkuinen aina tuolla divaanisohvan nurkassa pienenä... No kerran se oli siellä peittoihinsa käärittynä kun isoveli (eskarilainen) tuli juosten ja HYPPÄSI sinne nurkkaan! Ehdin just väliiin... Siinä olisi käynyt sit jo tosi huonosti. Eipä nukkunut meillä vauva sen jälkeen sohvan nurkassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Minkä ikäinen sun esikoinen on? :)
7-vuotias
Okei, hän sitten jo ymmärtää olla tahallaan tekemättä tuollaista.

Meidän esikoinen oli 1v4kk kun sai pikkusiskon ja hänen mustasukkaisuutensa ilmeni ja joskus vieläkin ilmenee tuon tyylisenä kiusantekona. En siis sillä sano, että omasi olisi istunut tahallaan päälle, tuli vaan mieleen kun en tiennyt esikoisesi ikää.

Varmasti säikähditte kaikki. :hug:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
No mullakin nukkus pikkuinen aina tuolla divaanisohvan nurkassa pienenä... No kerran se oli siellä peittoihinsa käärittynä kun isoveli (eskarilainen) tuli juosten ja HYPPÄSI sinne nurkkaan! Ehdin just väliiin... Siinä olisi käynyt sit jo tosi huonosti. Eipä nukkunut meillä vauva sen jälkeen sohvan nurkassa...
Voi ei :eek: . Onneks ehdit väliin! Joo mä luulen myös että eipä laita mieskään enää vauvaa sohvalle. Meilläkin sohva on vielä silleen hankalasti kulman takana. Että jos siihen tulee, niin ei kyllä välttämättä huomaa onko sohvalla jotain vai ei. Ja näin kävi nyt esikoiselle.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Minkä ikäinen sun esikoinen on? :)
7-vuotias
Okei, hän sitten jo ymmärtää olla tahallaan tekemättä tuollaista.

Meidän esikoinen oli 1v4kk kun sai pikkusiskon ja hänen mustasukkaisuutensa ilmeni ja joskus vieläkin ilmenee tuon tyylisenä kiusantekona. En siis sillä sano, että omasi olisi istunut tahallaan päälle, tuli vaan mieleen kun en tiennyt esikoisesi ikää.

Varmasti säikähditte kaikki. :hug:
Juu kyllä tää oli vahinko. Esikoinen alkoi itkeä ja kun tilanne rauhoittui, niin pyyteli kovasti pikkuveljeltään anteeksi.
 
aslö
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
No mullakin nukkus pikkuinen aina tuolla divaanisohvan nurkassa pienenä... No kerran se oli siellä peittoihinsa käärittynä kun isoveli (eskarilainen) tuli juosten ja HYPPÄSI sinne nurkkaan! Ehdin just väliiin... Siinä olisi käynyt sit jo tosi huonosti. Eipä nukkunut meillä vauva sen jälkeen sohvan nurkassa...
Voi ei :eek: . Onneks ehdit väliin! Joo mä luulen myös että eipä laita mieskään enää vauvaa sohvalle. Meilläkin sohva on vielä silleen hankalasti kulman takana. Että jos siihen tulee, niin ei kyllä välttämättä huomaa onko sohvalla jotain vai ei. Ja näin kävi nyt esikoiselle.
No mutta kai asiasta on juteltu esikoisen kanssa? Säikähti varmaan tosi paljon hänkin ja pienelle lapselle tommoset asiat voi vaivata pahasti siellä päässä. Meilläkin poika sit pitkään miettis ihan kauhuissaan miten ois voinut käydä :(
 
säikky
Se esikoinen kait tossa on eniten kärsinyt.Vauvalle ei käyny kuinkaan,niin kaikki on hyvin.ällös siellä sure.
Mutta sattuuhan nuita.
Itse jätin tytön sormet tänään auton oven väliin..huusin ja kirosin ku niin säikähin et siltä meni sormet.Ei onneksi tullu mitään.Olis vaan pitäny olla tarkempana,niin ei ois sattunu tollasta.
huomenna saanki sit kuulla kunniani ku tytön isä tulee töistä.Luulee raukka ettei hän voi ikinä mitenkään kämmätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
No mullakin nukkus pikkuinen aina tuolla divaanisohvan nurkassa pienenä... No kerran se oli siellä peittoihinsa käärittynä kun isoveli (eskarilainen) tuli juosten ja HYPPÄSI sinne nurkkaan! Ehdin just väliiin... Siinä olisi käynyt sit jo tosi huonosti. Eipä nukkunut meillä vauva sen jälkeen sohvan nurkassa...
Meillä myös muutaman päivän ikäinen nukkui sohvalla peittoon kääräistynä kunnes isoveli otti peiton reunasta kiinni ja lähti vetämään!!! :eek: Hän ei siis nähnyt vauvaa, eli ei tehnyt tätä tahallaan.
Jos en olisi sinkaissut toiselta sohvalta ylös salamana ottamaan kiinni, olis vauva kopsahtanut lattialle ja ties kuinka huonosti olis voinut käydä!!! :'(
Sen jälkeen ei oo muuten vauva nukkunut muualla kuin omassa sängyssään tai vaunuissa.
 
Ruipeloiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruipeloiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Minkä ikäinen sun esikoinen on? :)
7-vuotias
7-vuotias ja 40 kiloa! Onpas isokokoinen lapsi.
Lapset ovat toisinaan eri kokoisia =) Poikani luokalla on 140cm ja 47kg poika ja meiän sälli on 128cm ja 23kg :D Lapset vaan ovat toisinaan erikokoisia katsos :whistle:
Enhän mä pahalla. Mulla itsellä on vaan niin ruipeloita kaikki. Luuta ja nahkaa.
 
Turkilmas
Joo kyllä esikoinen meni ihan hyvillä mielin sitten nukkumaan. Mies pyysi pojalta anteeksi ja poika vauvalta. Ja mä otin poitsun syliini (heh, aika vaikeeta muuten tota isoa poikaa pitää sylkyssä :D) ja lohduttelin. Kerroin myös että se oli vahinko ja että vauvalle ei onneksi sattunut mitään.

Voi ei Säikky :hug: . Toivottavasti miehesikin ymmärtää että vahinkoja tosiaan sattuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruipeloiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruipeloiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Minkä ikäinen sun esikoinen on? :)
7-vuotias
7-vuotias ja 40 kiloa! Onpas isokokoinen lapsi.
Lapset ovat toisinaan eri kokoisia =) Poikani luokalla on 140cm ja 47kg poika ja meiän sälli on 128cm ja 23kg :D Lapset vaan ovat toisinaan erikokoisia katsos :whistle:
Enhän mä pahalla. Mulla itsellä on vaan niin ruipeloita kaikki. Luuta ja nahkaa.
Aivan, en minäkään pahalla, kokohajonta on vaan iso lapsissa niinkuin aikuisissakin!

Aplla kunnon säikäytys ilta ollut, onneksi ei tullut vahinkoa kuitenkaan...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ruipeloiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruipeloiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Minkä ikäinen sun esikoinen on? :)
7-vuotias
7-vuotias ja 40 kiloa! Onpas isokokoinen lapsi.
Lapset ovat toisinaan eri kokoisia =) Poikani luokalla on 140cm ja 47kg poika ja meiän sälli on 128cm ja 23kg :D Lapset vaan ovat toisinaan erikokoisia katsos :whistle:
Enhän mä pahalla. Mulla itsellä on vaan niin ruipeloita kaikki. Luuta ja nahkaa.
No mä en ainakaan ottanut pahalla. Mä olen tottunut siihen että kaikki aina taivastelee miten suuri meidän poika on. Eikä muuten lainkaan paksu, vaan varsin sopusuhtainen :heart: . Me vanhemmat ollaan pitkiä ja rotevia ja näemmä lapsistakin tulee sellaisia... =)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja RasuNaamari:
Alkuperäinen kirjoittaja aslö:
No mullakin nukkus pikkuinen aina tuolla divaanisohvan nurkassa pienenä... No kerran se oli siellä peittoihinsa käärittynä kun isoveli (eskarilainen) tuli juosten ja HYPPÄSI sinne nurkkaan! Ehdin just väliiin... Siinä olisi käynyt sit jo tosi huonosti. Eipä nukkunut meillä vauva sen jälkeen sohvan nurkassa...
Meillä myös muutaman päivän ikäinen nukkui sohvalla peittoon kääräistynä kunnes isoveli otti peiton reunasta kiinni ja lähti vetämään!!! :eek: Hän ei siis nähnyt vauvaa, eli ei tehnyt tätä tahallaan.
Jos en olisi sinkaissut toiselta sohvalta ylös salamana ottamaan kiinni, olis vauva kopsahtanut lattialle ja ties kuinka huonosti olis voinut käydä!!! :'(
Sen jälkeen ei oo muuten vauva nukkunut muualla kuin omassa sängyssään tai vaunuissa.
Meillä vauva ei suostu nukkumaan yksin makkarissa joka on yläkerrassa. Mutta jos en saa vauvaa nukkumaan ulkona, niin kärrään vaunut sisälle. Tai sitten vauva nukkuu sitterissä.
 
säikky
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Joo kyllä esikoinen meni ihan hyvillä mielin sitten nukkumaan. Mies pyysi pojalta anteeksi ja poika vauvalta. Ja mä otin poitsun syliini (heh, aika vaikeeta muuten tota isoa poikaa pitää sylkyssä :D) ja lohduttelin. Kerroin myös että se oli vahinko ja että vauvalle ei onneksi sattunut mitään.

Voi ei Säikky :hug: . Toivottavasti miehesikin ymmärtää että vahinkoja tosiaan sattuu...
Hyvä et saitte selvitettyy asian pojan kaa.eikä kellekkään jääny paha mieli :)

Toivotaan:D
 

Yhteistyössä