esikoinen leikkas veljensä hiukset :(((

Lapsilla on molemmilla hiustenkasvatusprojekti.
Etenkin keskimmäisen hiuslaatu on vahva ja paksu ja tukka alkoi olla aivan ihana leijonanharja.

Lapsilla on askartelusakset, kyniä jne aina huoneessaan, ja aina ovat osanneet fiksusti niitä käyttää.
Paitsi nyt.. esikoinen oli leikannut aivan kamalaksi veljen hiukset. Isompi viisvee, nuorempi 4.
Kilahdin aivan totaalisesti ja nyt harmittaa kun huusin esikoiselle, joka siivoaa nyt tuolla itkun kanssa huonetta siistiksi.. Pienempi poika itkee suihkussa, äiti itkee olkkarissa kun jouduin kynimään hiukset aivan järkyttävään kuosiin et sain pelastettua mitä pelastettavissa on, koneella lapsi ei antanu alkaa leikkaamaan.

Joskus ehkä naurattaa, mutta ei nyt. Esikoisen synttäritkin tulossa ja yks näyttää kuvissa aivan joltain lobotomiapottilaalta sitten :(
 
[QUOTE="viola";24989652]hiustenkasvatus projekti 4v POJALLA?!Kannattais koneella ajaa siili,lyhyt ja helppo.[/QUOTE]

ihan itse tahtoo kasvattaa, mitä siitä että on poika :D?

Harmittaa vietävästi. Kävin juttelemassa kyllä esikoisen kanssa ja pyydettiin anteeksi puolin ja toisin ja pojatkin sopi asian keskenään.
Huoh.
Kyllä mua vähä salaa naurattaa katsoa tuota lasta nyt silti. :p
 
Ken guru
ihan itse tahtoo kasvattaa, mitä siitä että on poika :D?

Harmittaa vietävästi. Kävin juttelemassa kyllä esikoisen kanssa ja pyydettiin anteeksi puolin ja toisin ja pojatkin sopi asian keskenään.
Huoh.
Kyllä mua vähä salaa naurattaa katsoa tuota lasta nyt silti. :p
Samanlainen juttu kävi meidänkin "piirissä". Tytölle loppujen lopuksi jouduttiin leikaamaan poikatukka. Sattuuhan noita, ja nopeasti ne hiukset siitä taas kasvaa. Vaikka kuinka raivostuttais, niin kannattaa yrittää ajatella että lapset on kunnossa, ja mitään oikeaa vahinkoa ei oo sattunut. Ihanaa että teillä on toisenne!

Kiva että sovitte :).
 
  • Tykkää
Reactions: kikatus
Sellaista se on.. :) Tottakai nyt harmittaa, mutta kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu. :) Itse ajaisin lapsen hiukset, piti siitä tai ei, että siitä saa siistin, nyrhitty tukka ei oo kiva. : /

Meillä on kerran leikattu tukkaa, onneksi ei pahasti, mutta sitä ennen ja sen jälkeen on kyllä saksia saaneet lapset käyttää, ei niitä saksia piilotella tartte.
 
"marianne"
Ei saksia kuulu pitää lastenhuoneessa? Pahempaakin niillä vois saada aikaseksi. Eikä kiinnosta nyt nää "kyllä meidän lapset on aina osannut niitä käyttää oikein" kun lapset on kuitenkin aika arvaamattomia. Ja toiseksi mä kyllä ainakin vahdin lapsia sen verran muutenkin ettei mitään voisi sattua.
 
Serkun tyttö teki pienempänä pikkusiskolleen samat :) Häntä kai harmitti, kun toisella oli kauniit kiharat ja niitä usein ihasteltiin..Lopputulos oli, että molemmilta neideiltä leikattiin hiukset lyhyiksi :) Onneksi se tukka kuitenkin kasvaa takaisin ;)
 
Ken guru
[QUOTE="marianne";24991916]Ei saksia kuulu pitää lastenhuoneessa? Pahempaakin niillä vois saada aikaseksi. Eikä kiinnosta nyt nää "kyllä meidän lapset on aina osannut niitä käyttää oikein" kun lapset on kuitenkin aika arvaamattomia. Ja toiseksi mä kyllä ainakin vahdin lapsia sen verran muutenkin ettei mitään voisi sattua.[/QUOTE]

Päiväkodeissakin on ämpärillinen saksia saatavilla koko ajan.
 
"torsti"
Ymmärrän että suututti, mutta ne ovat "vain" hiukset. :D
Minä 4-vuotiaana tomerana tyttönä leikkelin äitini hiukset, kun hän nukahti sohvalle kesken päivän! Äiti oli riemuissaan! :D
 
[QUOTE="marianne";24991916]Ei saksia kuulu pitää lastenhuoneessa? Pahempaakin niillä vois saada aikaseksi. Eikä kiinnosta nyt nää "kyllä meidän lapset on aina osannut niitä käyttää oikein" kun lapset on kuitenkin aika arvaamattomia. Ja toiseksi mä kyllä ainakin vahdin lapsia sen verran muutenkin ettei mitään voisi sattua.[/QUOTE]

saiavt ne jo takaisin.
hienoa että sinulla on silmät selässäkin, supermamma!
 

Yhteistyössä