Esikoinen vuodelle 2014

Täällä 7 pv menkkoihin, viikko pitäisi siis vielä jaksaa piinailla. Dpo4, kp19/~25. Oh my.. Jännittää koska nyt oletetun oviksen aikaan harrastettiin seksiä joka toinen päivä. Kuitenkin mieliala sellainen ettei täällä paksuna olla, ei todellakaan. Oireista: Rinnat herkillä, ei vielä pahasti mutta herkät ovat kuitenkin. Maha aamusta sekaisin, toiv. ei vatsatautia tai muutakaan sellaista. Lämpöjä en oo mitannut, kai tuota voisi huomenna katsoa aamulämmön miltä näyttää. Tosin kainalosta ei vissiin kannattaisi ottaa? Jos kokeilis kielen alta..

Onnenpisara: Toiv. olisi oviksesta kysymys! :) Peittojen heiluttelua nyt sit vaan ja pidetään peukkuja että tirriäinen siellä kiinnittyisi loppujen lopuksi!

Mulla itellä on vaan pari pientä peittoa ja hoitoalusta hommattuna. Muuta en ole kehdannut ostella, vaikka mieli on välillä tehnyt. Saisin varmasti siskoltani vauvatavaroita jos nyt kävisi niin että raskaaksi tultaisiin, joten senkään puolesta ei ole kehdannut ostella "turhaan".. Mutta en pidä outona vaikka jo ostelisikin :) Normaalia vaan! On nimittäin hintavaa tavaraa jos kaiken kerralla joutuu ostamaan! :OO

Neinäsä Mä oon niin skeptinen noita viivoja kohtaan, että en varmaan vielä tuotakaan plussana ottaisi. On jotenkin hassusti toispuoleinen mun silmään.. Mutta tokihan se voi olla plussa :)
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Joku tuolla huhuili täältä plussanneita :) oon lueskellu tätä ketjua säännöllisesti edelleen, jotenki samaistuin tänne esikoisesta haaveileviin melkeen paremmin ku heinäkuun odottajiin ;) en vaan osaa pysyä poissa!

Ja minähän se olin, joka alotti raskauden rajulla mahataudilla. Tiedä sitten oliko sattumaa vai ei. Työterkkari ainaki oli sitä mieltä, että selkeesti raskaudesta johtui. Kenpä tietäis..

Täällä jo viikko 14 menossa! Alku meni tosi hitaasti, mutta nyt kyllä tuntuu, että viikot vaan vilisee. Jossain oppaassa kuvataan alkuraskauden väsymystä lamaannuttavaksi, ja sitä se on kyllä ollu. Pahoinvointiakin vähän, mutta oksentaa ei oo tarvinu kertaakaan. Nyt vaan odottelen malttamattomana mahan kasvua. Nyt on vaan semmonen plösövaihe menossa. Omaan silmään näkyy varsinki iltasin jo ihan kiva pinkeä kumpu, mutta muille se näyttää lähinnä muutamalta ylimääräseltä joulukilolta.

Oikein paljon plussaonnea kaikille! Toivottavasti saadaan vielä monelle pikkutyypit kainaloon tämän vuoden puolella! Nyt oikeen plussa-aalto tänne ja sitte laitetaan odotuspuolelle ihan oma ryhmä, esikoinen vuodelle 2014!
 
Heippa! Päivitän vaan pikaisesti omaa tilannetta. Eli menkat ei oo vielä alkaneet, eilen tuli hieman tuhrua mutta siis hyvin vähän. Mut nyt ei oo ollu taas siis mitään.. Hämmentävää! Oon ollu kaverilla nyt viettämässä tyttöjen viikonloppua ja ajattelin testata kunhan tästä kotiudun :) perjantaina testasin ennen lähtöä mutta sieltä tuli nega. Mut en tiiä tapahtuko siin testin tekemisessä jotain hämminkiä kun sen niin hätäpäissäni tein :D mut pidän teidät ajantasalla, toivotaan parasta!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Nausteri kiva kuulla susta :) vitsi aika menee nopeesti kun oot jo noin pitkällä! Tsemppiä jatkoon ! Toivottavasti oon itse samassa tilanteessa kohta.

Mustakaan ei oo mitenkään outoa ostaa vauvajuttuja jo nyt :) mä en ite vaan uskalla. En tiiä onko tää nyt taikauskoa vai mitä mutta en halua jäädä istumaan täysin sisustettuun vauvanhuoneeseen ilman vauvaa. Tuntuu et se vauva kuitenkaan tuu. Yksi sellainen minkä haluisin ostaa jo on imetystyyny :D sen kanssa ois niin ihana nukkuu jo nyt. En vaan kehtaa kun sit kaikki tietää tai ihmettelee miksi mulla on imetystyyny :D se on varmaan yksi ekoja minkä aion ostaa :) ois kyllä niin ihana ostaa jo kaikki! No rahaa laitetaan koko ajan sivuun että saadaan sit kaikki ostettua. Ehtii kertyä omaisuus kun ei vauvaa kuulu.

Mulla on nyt paha tilanne. Usko raskautumiseen on 100%. En tiiä miksi, mut oviksen aikaan hommailtu nyt ahkeraan ja en vaan ymmärrä miksi en voisi raskautua. Oon tosi hyvällä tuulella koko ajan kun tuntuu et nyt tärppää. Tää ei oo kovin hyvä juttu. Putoaminen korkeammalta kuin koskaan on edessä :/ pelottaa jo kun alkaa ne välivuodot ja lopulta menkat että kuinka alas sitä taas tippuukaan :( ei auta muu kun odottaa vaan ja saada tää pääkoppa tajuamaan että raskautumisen mahis on vaan se 20%.

Voi mappis kun sulla olisi tärpänyt. Pidän peukkuja sulle ja muille jotka ootte lähellä menkkoja. Tai no siis lähellä plussaa toivottavasti.Maicylle jaksamista odotteluun. Kyllä se aika sieltä tulee vääjäämättä.
 
Onnenpisara, josko se sit ois ollu niitä oviskipuja ;)

Maicy, täällä peukut pystyssä et nyt tärppäis teillä :) Noista lämmönmittailuista, mäkin oon yleensä mitannu suusta. Kainalosta on sillain vähän epävarma kun toisinaan on topilla ja tuntuu et iho on tosi viileä, sitten taas kun esim. saunasta tai lenkiltä tulee ni tuntuu et on ihan tulessa. Suu on siis paras :D Mulla kans vähän skeptisyyttä noihin testeihin, oli se merkiltään mikä tahansa, mutta tämän päiväsen testin mukaan näyttäis et LH-huippu olis ollu eilen. Tiedä sitten...

Nausteri, kiva kuulla et sulla menee hyvin :) Nyt tsemppiä loppuraskauteen ja käyhän täälläkin välillä meitä kurkkimassa!

Mappis_88 peukut ja varpaat pystyssä! ;)

Lilja jospa sulla ois toi joku intuitio? Jotkuthan on sanoneet et tietävät kun ovat raskaana :) Pidä nyt toi hyvä mieli yllä, itelläkin yleensä kuukautisia ennen ollu noita tosi hyviä päiviä, jotenki vaan semmonen kauheen seesteinen olo (vaikkakaan sit mitään raskaana oo ollukkaan). Kun ois aina niin kiva olla ;) Äläkä turhaan mieti niitä menkkoja, jos ne tulee ni ne tulee ja aina mahtavampaa jos niit ei kuulukkaan!

Omaa napailua hiukan vielä tosta oviksesta. Tässä tänään tein aamulla testin ja näytti hiukan haaleemmalta kun eilinen ovistestit - Aijaa.com Mut tulin tossa ajatelleeks, että mullahan saattaa kierto ollakkin nyt lyhyempi kun menkatki oli nii superlyhyet :O Käytännös oon yleensä ovuloinu vasta kp 18, mut nyt neljä päivää aikasemmin, joka siis täsmää vuotopäivien kanssa. Mut senhän näkee nyt sitten jos ja kun ne menkat alkaa et pitikö mun teoriani paikkansa :)

Käytiin tänään miehen kanssa ostamassa melkeen 20 litraa seinämaalia, saa vähän uutta ilmettä ja noi kamalat värit pois. Meillä siis keittiössä persikanväriset seinät ja kahdes makkaris tommoset ällön mintunvihreet. Nyt tilalle laitetaan vaniljan valkosta, ai että :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pumbuliini
Höh, mulla alkoi keskiviikkona se tuhruttelu ja edelleen hiljalleen tuhruilee, kunnon vuodosta ei vielä merkkejä. Tänään kp 31 muistaakseni. En jotenkin jaksa uskoa että ois tärpännyt..

Multivita raskaus&imetys- purkki on nyt ostettu ja aloitettu, toivottavasti näyttää tehonsa piakkoin! Purkin kyljessä lukee että suositellaan myös raskautta yrittäville, joten käykäähän muutkin viimeistään nyt ostamassa.

Testaamaan rupean keskiviikkona jos ei hanat aukea kunnolla ennen sitä.
 
Mulla on tänään menossa KP 24 ja DPO 10. Kuukautisia vaan odotellaan... Olisi kiva tietää kokemuksianne, miten keho on alkanut toimia e-pillereiden jälkeen ekassa kierrossa. Mulla oli DPO 6(?) ihan järkyttävä vihlaisu alavatsassa, enkä voinut kävellä hetkeen. Muutenkin on ollut omituista vihlomista/nippailua kohdun seudulla ja muitakin ns. raskausoireita. Välillä tuntuu, että kuvittelen kaiken ihan täysin! :D

Viime päivinä on vaan ollut sellaisia outoja tuntemuksia, joita ei pillereiden aikana ollut. Voiko pillereiden lopettaminen tehdä noi oireet? Ne ei mitenkään kyllä mielestäni voi olla vielä kuukautiskipuja, koska niiden pitäisi alkaa vasta 4-5 päivän päästä. Kai tässä sitä vaan piinailaan vielä muutama päivä.
 
Joo, heippa taas.. pakko vähän purkaa ajatuksia. Ihan hirveitä on nämä viimeiset päivät kyllä, uusi kierto pelottaa jo mutta silti toiveet on niiiin korkealla. Nytkin tässä kaiken maailman palstoja lukeneena on pönttö ihan sekaisin :(

Huomasin muuten että kiinnittymisvuotoa googlatessa tulee vastaukseksi pelkkiä keskustelupalstoja, ei laisinkaan ns. luotettavia lääkärivastauksia. Onkohan urbaanilegendaa koko vuoto..? No, vuoto kuin vuoto, jotain tässä on tuhruteltu jo vissin viisi päivää, pyyhittäessä lähinnä mutta silti. Pakko yrittää uskotella että on vaan menkkojen alkusoittoa, jospa ei sitten pettyisi niin pahasti.

Hajuherkkyyttä on myöskin ollut ja iltaturvotusta. Huoh, tää on niin tätä ja odottavan aikahan se vasta pitkä onkin :(
 
elanor, kysyit miten kroppa lähti pillereitten jälkeen toimimaan: huonosti. Tai ei lähteny :D ei kuulunu menkkoja ollenkaan (arvaa olinko ihan pilvissä et se tärppäski helposti jee..) menin gynelle, sain Terot ja tuli menkat. Kp meni siinä kierrossa yli 100, mut Terojen kanssa kierto oli normaali (28pvä), paitsi menkat tavallista niukemmat ja lyhyemmät. Viime kierto oli eka luomu sit taas Terojen jälkeen, se jäi huimaks 19pvän mittaiseksi. Mut vuosi kyllä sit oikeen urakalla. Nyt arvon että pitäskö varailla gynellä nyt tähän kiertoon vai kattoo vielä yks jos se siitä nyt ois normalisoitunu.. En tiä sit? (Tosta ekasta kerrasta vois olla vähän viisastunu eikä turhaan viivytellä ja venyttää?) hups, tulipa yksityiskohtainen selostus, ei ollu tarkotus! :F

Nausteri, kiva kuulla susta! :) tuuhan piipahtelemaan! (Oma ryhmä täältä plussanneille on mahti-idea!)

Vielä tosta vauvatavaroitten ostelusta, mulla on vähän samaa taikauskoa ku Liljalla, en haluu mitään ostaa tulevalle vauvalle, jos sitä sit ei vaikka tuukkaan. Vaunut ostin kun niille nyt on käyttäjiä sisarusten lapsista (ja ne oli HALVAT ja semmoiset ku halusin). Sitä en kyllä tiä et millä ajatuksella oon sit jemmannu tonne laatikollisen vauvanvaatteita? :D

Kello näyttää miljoonaa, unirytmi pyörähtäny ihan persiilleen ja teksti sen mukasta, siis äärettömät sekavaa.. Pahoittelut tästä.
 
Heipä hei, täällä on kans yksi esikoista yrittävä. Ollaan oikeastaan puoli vuotta yritetty vähän sillä taktiikalla, että lapsi tulee jos on tullakseen, mutta vielä ei ole tärpännyt. Välillä olen ollut hieman intopinkeenä ja tehnyt testejä testien perään ja kaikkien negojen jälkeen päätin lopettaa itseni kiusaamisen ja tehdä testin sitten kun kuukautiset jää pois. Nyt niin kävi, normaalikierto on 28-29 ja nyt menossa 34 päivä eikä menkkoja näy. Eikä näy myöskään positiivista raskaustestiäkään.. Oireet on olleet tällä kertaa tosi tuntuvat ja lukuisat ja oltiin jo niin varmoja, joten ostin apteekin testin ja tein sen heti aamulla. Negaahan se taas vaihteeksi näytti ja pettymys on suuri, miehestäkin näki että pettyi. Ikinä ei ole kuukautiset olleet näin myöhässä, hirveän säännölliset ovat olleet jo vuosia ja tosiaan kipuilua, palelua ja pahoinvointia on kyllä ollut. Liekö vain sairaaksi tulossa... On tämä odottelu surkiaa!
 
Täällä menossa kp 25/30, dpo8.
Eilen testailin aamulla apteekin "herkällä" testillä ja tänään sillä apteekin tavallisella omalla. Ei näkynyt mitään kummassakaan, mutta polte oli jo liian suuri..
Dpo alkupäivät olivat oireiden juhla-aikaa, nyt pari päivää ollut normaalia, paitsi hiukset tuntuvat rasvoittuvan ja näen todentuntuisia unia. Tänään aamulla testin yhteydessä tuli limaa huomattavasti, ihan kirkasta ja juoksevaa. Ei ollut enää verituhrua kuten ekoina dpo päivinä. Ihan hirmu jännää tää odottelu, 5pv olis vielä jäljellä.. Onneksi saa lukea teidän muiden juttuja ja jännittää sitten toisia kunnes oma vuoro koittaa :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!




Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



MAANANTAI 6.1.2014, HYVÄÄ LOPPIAISTA

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
marjaana872549/31-3714
Henrietta-2640/30-311408/2012
Boch2732/32-3966/2013X
SinSin2934/28-2976/2013
Mappis_882531/28608/2013
Evaparadise2431/30406/2012

niipe2729/32409/2013
Nuorallatanssija2726/??211/2013
te^a2626/28-394
puutarhassa2125/33-43409/2013
Elanor852825/28-30112/2013
Puteri2325/30112/2013
Minisport2724/28-35508/2013
Heilanga3123/32-49262011
Maicy2520/22-27707/2013X
_lilja_2520/29-34606/2013
diadora2520/29-3110

Onnenpisara2318/??5/2013X
Bumpy2915/38-4001/2013
hopess2213/27706/2013X
Ruumää2613/28-293
Safire189/330
Intopiukka288/24-3849/2013
Pumbuliini227/?506/2013
Iiida224/34310/2013X
[tr] [tr] [tr]
[/tr]

[/TR]

[/tr]

[/tr]

[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Elanor85[/td]
[td]11[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Puteri[/td]
[td]8[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Maicy[/td]
[td]3-5[/td]
[td]13.1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]_Lilja_[/td]
[td]2[/td]
[td]18.1.[/td]
[/tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
Neinäsä







ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013
Eemiliah12/2013


Listan ylläpitäjänä: _Lilja_ & Maicy
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta ja mukavaa Loppiaista näin heti vuoden alkuun!

Päivittelin taas listaa ja lisäsin SinSin sinut myös sinne, kerrotko vielä ikäsi ja jos muistat monesko kierto menossa ja milloin yritys aloitettu niin saadaan lisätä sinulle tekstiä :)
Tämä on mun vika päivitys nyt hetkeen, lähden reissuun enkä ole varma onko siellä kuinka helppo koneelle päästä niin en nyt sitten pääse välttämättä päivittelemään tätä. Jos Lilja hoitaa sen aikaa tätä :) Käyn kyllä varmasti joka päivä katsomassa tekstit ja yritän omaakin oloa kirjoittaa, mutta sen näkee sitten kuinka tuon kännykän avulla jaksaa näpertää.

Nyt kuitenkin kp20, dpo3-5, en muistanut mitata aamulämpöjä :D Juilii mahassa, varsinkin jos menee mahalleen niin tuntuu hassulta. Rinnat kosketus helliä. Aamulla vessassa kun kävi pissalla niin pyyhittäessä jäi sellaista limaa paperiin. Noh, varhaiset dpo:t vielä että ei kai tässä vielä mtn voi edes kuvitellakaan :D Tasan viikko ja pitäs testata.. Menkkoja odottelen siis 12.1 alkaviksi, silloin olisi kp26. Tosin voihan ne alkaa vielä tiistainakin kp28 kun on sellainenkin kierto ollut aiemmin.. (Eli kierto jäisi joko 25 tai 27päivään) Nyt toisaalta, onneksi olen reissussa niin jospa tuo aika kuluisi nopeampaa ja ei tulisi aloitettua testailua turhan aikasin.

Nausteri Kiva kuulla sinusta ja tietää että kaikki on hyvin! :) :) Käyhän porisuttamassa meitä useammastikin! Ja hyvä idea tuo, että aloitetaan uusi ketju sitten plussanneile :)

Mappis_88 Oi että! Pidämmä peukkuja että testaus tuottaa tulosta :) :) <3

Lilja Toivotaan että molemmilla tärppäisi tässä kierrossa!!!! Ollaan just samoilla päivilläkin, että nyt neiti pidetään peukkuja <3 :)

Neinäsä Kiitos!! Toivotaan että sullakin ois nyt kierto erilainen ja se vuoto ei alkaisikaan :) Ja onpa ihanaa kun pääsette vähän remppaamaan! Olen itsekin haaveillut että pääsisi pois tästä vuokrakämpästä ja aloittaa joko omistusasunnosta tai sitten ihan omakotitalosta! Saisi tehdä juuri sellaisen kuin haluaa, eikä tarvitsisi miettiä että uskaltaako tuohon naulaa lyödä ettei vuokranantaja suutu :D

Bosch Voi että! tuo tuhruilu on kyllä niiin ärsyttävää :( Mullakin alkoi viime kierrossa tuhruilu aivan liian aikasin, lopulta hanat aukesi. En nyt halua sinua mitenkään säikytellä, mutta kuitenkin näin itselleni kävi. Toivotaan että se on sellaista alkuraskauden verenvuotoa ja siellä napero kuitenkin kasvaisi! :) <3 Olen itsekin käyttänyt tuon tapaista multivita mama mikä lie jo melkein purkillisen verran. En nyt sen kummemmin ole eroa huomannut, mutta jospa se jollain lailla edistäisi! Kestää vielä kuukauden päivät tuo purkki, mutta kai se uusi sitten on ostettava kuitenkin :) Kiinnittymisvuodot on muuten ihan totta, mutta sen ei tulisi olla mitenkään litratolkulla vuotavaa vaan siis ihan sellainen nätti pieni siisti viiru tai lorahdus. Ja harvempaa se se on kyllä mitä on hieman aiheeseen tutustunut itsekin.

Elanor85 Mulla ei oo pilleritaustaa, mutta Nuvaringia käyttänyt 7 vuotta, joten sen jälkeen ensimmäinen kierto oli kyllä niin ihmeellinen kuin vai voi olla. Kuvittelin kaikki maailman oireet ja ajattelin että voiko olla näin tuuria että ensimmäisestä kierrosta natsaisi. Vaan eheiiii, nyt menossa 7 kierto ja nyt vasta rupee tuntumaan että oma kierto sieltä pikkuhiljaa nostaa päätään.. Toivotaan kuitenkin että sinulla napsahtaisi jo nyt!! :)

SinSin Tuo se on ärsyttävintä! Testata testin perään ja negaa tulee, muttei kuitenkaan menkkoja kuulu :( Jospa se sinä kuuluisit siihen ryhmään, jolla raskaushormonia rupeaa erittymään vasta myöhäsessä vaiheessa :) Kuitenkin toivoa on kun ei menkkoja kuulu! Vaikka varmasti hermoja raastavaa! koitahan jaksaa ja plussatuulia täältä sinne <3

Puteri Sulla on todella jännät paikat siellä!!! Toivotaan plussapuhuria sinulle! :) Kuitenkin vähän vielä aikasessa testailit, joten no hätä :) :)
 
Maicy juu yritän päivitellä kun olet poissa :) toivottavasti meillä täppää!

SinSin tervetuloa kuumeilemaan :)

Neinäsä toivotaan juu että osaan ennustaa tulevaa :) toi sun ovistikku ei oo mulla ollu käytössä joten en osaa arvioida sitä. Mut luulis et sulla on nyt ollu se ovis!? En osaa kyl yhtään sanoa...

Mä en nyt tiiä mitä tekisin. Haluisin alottaa huomenna viimeistään terolutit. Lääkäri määränny ne mulle tietty kp15 lähtien mut nytkin ovis oli kp 18. Joillekin lääkärit on määränny terot 3 päivää oviksen jälkeen. Nyt en tiiä uskallanko uhata lääkärin ohjeita. Kun mun välivuodot taas alkaa kp22 niin alkaa ärsyttää et miksi en alottanut teroja oviksen jälkeen. Varsinkin jos se vuoto estää kiinnittymisen. Sit pitää taas odottaa pari kuukautta seuraavaan tärppiin kun mä oon vakuuttunut etten raskaudu kun munasolu irtoo vasemmalta puolelta. Mitä mä teen!? Viimeksi toki terot sotki täysin mun kierron et en mä sitäkään halua.
 
Lilja Mä en tiedä yhtään että miten sun kannattaisi tehdä. Onko siitä haittaa jos nyt aloitat vaikkei lääkärin ohjeen mukaan pitäiskään aloittaa?? Koska jos siittä ei varsinaisesti haittaa ole niin kyllä mä varmaan aloittaisin ihan senkin takia että jos kuitenkin vuotoja on niin kyllähän se voi estää sen kiinnittymisen! Kerrohan sit mihin päädyit! Tsemppiä! :)
 
Mulle voi päivittää yk 7, kp 2/28 (??). Eli uuteen kiertoon mentiin ja pilvien päältä tiputtiin aika ryminällä. Enpä nyt osaa sanoa näistä mun kierron kestoistakaan enää mitään, kun ne näyttää hyppivän joka suuntaan.

Eilen kun pääsin kotiin, niin se tuhruttelu alkoi melkein samantien. Illalla vuoto muuttuikin sitten sen verran runsaaksi ettei siitä voinut erehtyä. Harmitus oli ja on edelleen ihan todella suuri ja pahinta on nähdä myös miehen pettymys. :( molemmat oltiin jo niin varmoja, että nyt oli vihdoinkin meidän vuoro, vaikka toisaalta mä olinkin jo osannut varautua että uuteen kiertoon mennään sen perjantaisen negan ja viikonlopun tuhruttelujen vuoksi. Mutta silti jossain sisimmässä toivoin parasta! Ja mä olin niin onnea täynnä koko viime viikon ja työkaveritkin sanoi mulle, että näytän jotenkin poikkeuksellisen onnelliselta ja hehkeeltä. Nyt tuon onnen tilalla on vaan tyhjyys ja aivan mieletön turhautuminen koko yrittämiseen. Puol vuottahan tässä ollaan vasta yritelty, mutta kyllä pikkuhiljaa alkaa jo kiukuttamaan tämä touhu!

No ei tässä muuta voi kuin mennä positiivisin mielin uutta kiertoa kohti. Mieskin eilen selvitteli, että millä kaikilla tavoin voi helpoittaa raskautumista. On se vaan niin liikkis. <3 Mutta eihän tässä voi muuta uskoa, kuin että kyllä joku päivä koittaa vielä meidän vuoro. Mutta kai tästä on silti lähdettävä kohta tutkituttamaan gynelle noi paikat, niin saa sitä kautta suljettua ainakin kaikki haittatekijät pois.

Me vietetään tänään miehen kanssa rakkauspäivää, tiedossa pitkästä aikaa kahdenkeskistä laatuaikaa!
 
Päivittelin taas listaa ja lisäsin SinSin sinut myös sinne, kerrotko vielä ikäsi ja jos muistat monesko kierto menossa ja milloin yritys aloitettu niin saadaan lisätä sinulle tekstiä :)
Olen 29 vuotta. Tuosta yritysten aloitus ajankohdasta on hankala sanoa, kun ei oikein erikseen miehen kanssa sovittu mitään. Kesäkuussa oli ensimmäinen epäily, että olisin raskaana ja tuolloin aloin testejä tekemään. Olisikohan nyt menossa seitsemäs kierto.

Mappis88, tuo pilvien päältä putoaminen on niin tuttu tunne. Lokakuussa oli oikeastaan viimeinen kerta kun tein minkäänlaisia testejä juuri tuon tunteen vuoksi. Pää oli pilvissä ja oireita kehittelin mielessäni pari päivää ennen kuukautisten alkua ja sitten kun ne alkoikin niin tuntui aivan kauhealta. Ja seuraavassa kuussa taas aloin toivomaan..

Olin itse asiassa hieman yllättynyt kun keskiviikkona ei kuukautisia kuulunutkaan ja tietenkin heti aivan onnessani, että vihdoinkin! En uskaltanut edes testata kuin vasta nyt tänä aamuna, kun ajattelin ettei kuitenkaan ole positiivinen(vaikka kuitenkin olin niiiin varma, että on..). Ja negahan sieltä tuli, ja nyt pitäisi saada päähän taottua, että kyllä ne menkatkin sitten taas alkaa, että ei tälläkään kertaan tärpännyt. Mutta ainahan on seuraava kuukausi!
 
onnenpisara
Oho täällähän on vaikka kuinka monta viestiä ja minä en ole ilmoituksia saanut vaikka asetukset on niin laitettu! : / Mutta ihanaa että täällä on porukkaa! =)

Itsellä on pilleritaustaa vuodesta 2008 aina sinne toukokuulle 2013, jolloin lopetin käytön viimeisen liuskan jälkeen. Pillerit sain kahden eri syyn takia alunperin: raskauden ehkäisyyn mutta myös epäsäännöllisen kierron takia. Tosin ei tuo kierto siitä säännöllistynyt vaikka käytin monta vuotta pillereitä..

Muutettuani miehen kanssa yhteen tänne miehen kotipaikkakunnalle tuli pillerireseptin uusimiskäynnillä yllätysjuttu esille. Olin syönyt "vääriä" pillereitä jo vuosia, eikä kukaan ollut esim. apteekissa huomannut asiaa. Minun tiedoissani oli tietokannassa ihan eri tarina kuin mitä oli määrätty ja mitä olin syönyt. Uusimisen yhteydessä vaihdoinkin pillerit toiseen, koska ne ensimmäiset eivät oikein sopineet. Tuli turvonnut olo ja mm kädet alkoi puutumaan ja olin joka kuukausi säännöllisesti suoraan sanottuna "sotajalalla".

Ei siinä mitään ne seuraavatkaan (siis joita minun olisi pitänyt koko ajan siihen asti pitänyt jo syödä) eivät käyneet vaan oloni yleisesti vain paheni vaikka olen täysin perusterve ihminen. Sitten viimeisimmäksi tuli mercilonit, jotka on ilmeisesti täällä jonkinsortin suosiossa. Ne olivat sillä tavalla ihan ok:t että paisumiseni ei jatkunut mutta eipä tuo juuri olotilaani kohentunut.

Mies kun on puhunut lapsista jo pitkän aikaa, kun on minua vanhempi, ja kun muutenkin elämä näytti olevan hyvissä uomissa päätin lopettaa pillerit siihen viimeiseen liuskaan. Ja hyvä niin koska kaikki ylimääräinen turvotus, neste ja inhottava olo hävisivät sen siliän tien ja laihduinkin aika paljon vaikken muuta muutosta tehnytkään elämääni.

Lopettamisen jälkeen tosin kuukautiskivut palasivat yhtä voimakkaana kuin aina ennenkin, mutta kierto sen sijaan ei säännöllistynyt. En tiedä sitten olisiko voinut tähän taas vaikuttaa se että laihduin lähelle niitä lukemia mitä olin vielä kouluaikoina ja tällöin kuukautisetkin tulivat vähän miten sattuu.. En kyllä koskaan ole ollut ns. ylipainoinen vaan nytkin olen painoindeksinipuolesta normaalipainoinen.

Nyt olen sitten huomannut saaneeni rytmihäiriöitä. Näitä tuli silloin ennen keskenmenoakin, esimerkiksi nostellessa hevosten ruokintasankkoja illalla tuli ihan huippaava olo kun sydän läpätti hulluna. Muutamana eri päivänä on taas tullut näitä hetkiä, että syke nousee hetkessä taivaisiin ja tuntuu että silmisä pimenee. Ystäväni joka on terkka epäili että minulla on ns stressiperäistä rytmihäiriötä. Ei pitäisi huolestua. Toivottavasti en vaan töissä tilttaa kesken kaiken, se tästä nyt vielä puuttuisi...

Itse uskon positiivisuuden voimaan. En minäkään nuorenatyttönä (hah, ihan kuin joku kalkkis olisin nyt :D) osannut nähdä itseäni kenenkään kanssa asumassa enkä varsinkaan saaden lapsia. En voinut kuvitellakaan ostavani jotain lapsijuttuja jemmaan.. mutta kun tämä mies tuli elämässä vastaan ja nykypäivänä kun ei tiedä miten työasiat ovat ja onko työtä, olen kokenut parhaakseni vähän valmistautua. Meillä jos kellä on huono tuuri päällä ollut asioiden kanssa, on ollut vaikka mitä vuosien saatossa, ja keskenmenon jälkeen heti hevonen sairastui ja sitä lepäysmääräyksen saaneena piti puoliyötä valvoa sitä hevosta ja olla auttamassa ettei toinen joudu yksinään kaikkea tekemään. Silti uskon että joku päivä meilläkin on yhteinen lapsi ja elämä hymyilee siltäkin osalta.

Toivon niin kovasti meille kaikille pelkkää plussaa ja hymyä elämään! =)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
onnenpisara kuulostaa hurjalta tuo rytmihäiriö. Ootko aatellut käydä lääkärissä siitä?

Mappis pahoittelut uudesta kierrosta.. vaikeetahan se on, mut ei auta kun yrittää hyvällä mielellä eteenpäin.. tsemppiä :)

Mulla nyt 25/33 ja tänään on ollut ihan järkyttävän paha olo koko päivän. Maha ihan sekasin ja oksettaa. En tiedä mistä johtuu, onks jotain pöpöö liikkeellä vai häh. Kaverit on tulossa ihan just kylään ja täällä vaan kylmä hiki puskien ramppaan vessassa :D täytyy kohta ryhdistäytyä. Koko viimeyön oli vatsa tosi kipee, alavatsa siis ja istuin vessassa aamuviiteen asti joten vähän heikko happi nyt päällä. Että virkeenä huomiseen kun arki alkaa, jes...
 
Mappis pahoittelut uudesta kierrosta.

Täällä ovis tapahtumassa ilmeisesti ( en ole testaillut ovista) aamulla herätessä huomasin että valkkaria tuli kunnolla ryöpsähtämällä. Onneksi ollaan eilen viimeksi heiluteltu peittoja ja tänään myös! :)
 
Äkkiä omaa napailua ja sit takasin maalaamaan, tuun illalla paremmin lukemaan kun tota tekstiä on taas kertyny ;)

Eli lämmöt koholla, joten ovis tapahtu ilmeisesti eilen oireista päätellen. Pari tuntia kestävä jomotus vasemmassa muniksessa, heijasti selkään ja pakaraan asti. Kyl noi pregcheckin testit sit ihan paikkansa piti mun kohalla :)
 
Onnenpisara kuulostaapa hurjalta nuo sydän jutut. Kannattaisi ehkä tsekata jollain vähän noita rytmejä. Mutta kerro nyt siis, mitä sulle oli määrätty mikä e-pilleri? Ja olit saanut apteekista jotain toista? Minkä nimisiä? Tosi outo tilanne..

Mappis-88 voih ei. Paska fiilis varmasti. Toi on pahinta kun toiveet on pilvissä. Mä mietin jatkuvasti että, miksi sitä edes enää vaivautuu tässä vaiheessa toivomaan. No parempaa onnea ensikierrossa taas kerran...


Mä nyt ehkä päädyin etten ota hormoneja nyt tähän kiertoon. En tiiä, mut jotenkin tuntuu niin tyhmältä sotkea omaa kiertoa niillä. Jos mun kierto ilman pillereitä on n. 32-34 päivää niin onko se muka nyt niin paha. Miksi mun pitäs korjata sen pituutta jos kuitenkin ovis tulee aina ajallaan samaan aikaan? Toki noilla teroilla oli tarkoitus korjata sitä mun välivuotoa jota muuten lääkäri sanoi että johtuu herkästä kohdunsuusta. Sillon teroilla ei ole apua. Noh nyt mennään näin ja parin päivän päästä tuun sit taas valittaa et nyt alko vuodot. Raskauduin mä jo kerran välivuodoista huolimatta, vaikka menikin kesken. Toivottavasti ei vaan mennyt kesken koska oli välivuotoa.

Meitsi täällä nyt perus suomalaisen tammikuuta viettää. Eli laihdutus alkakoon :D Joo no en tiiä, mutta yritetään nyt kuitenkin. Ostin Polar loop aktiivisuusrannekkeen :) Suosittelen kyllä kaikille jotka tykkää vähänkään seurata omia liikkumisiaan. Jos sais painoa pois niin ehkä se vauvakin tulisi. Plääh no katotaan montako viikkoa tää taas kestää. Toivottavasti toi ranneke nyt kannustaisi mua eteenpäin :) ainakin sykemittarina jos ei muuta.
 

Yhteistyössä