Esikoinen vuodelle 2014

Kiitos kaikille myötäelämisestä. On tämä hyvä palsta, kun saa intoiluun ja murehtimiseen kumpaankin aina tukea. :) Illalla vollotin miehen olkapäätä vasten, kun olen niin pettynyt ja turhautunut. Okei, eihän meillä montaa yrityskiertoa ole takana, mutta epätoivo on iskenyt, kun aina tyssää alkumetreille. Aiemmin mies pelkäsi, että hänessä on jotain vikaa, mutta minussahan sitä nyt sitten on... Jippii. : /
 
Päivitystä: kp1/29 Yk4

Eli tänään vasta ne kuukautiset alkoi. Viikon ajan ollut ruskeeta vuotoa mutta tänään väri olikin punainen ja paljon verisempää, joten tästä kai se kierto nyt OIKEASTI alkaa.
Viimeinen terosatsi siis päättyi viime kierrossa, nyt toivon että kierto pysyisi suht normaalina ja ilman tuota ruskeaa vuotoa...

Kattelin kalenteria äsken ja laskettuani 1+1 huomasin että tämä ketju alkaa pikkuhiljaa vanheta.. :(
 
Piti tosiaan malttaa huomiseen aamuun, mutta tein Clearbluen digitaalisen kuitenkin jo tänään. Näyttöön tuli "Raskaana 2-3". :heart: Olo on aika epätodellinen juuri nyt! Nyt toivotaan, että pysyy vaan kyydissä. Käsittääkseni Clearblue on aika luotettava, mutta kaipa testi on hyvä silti uusia muutaman päivän päästä.

On ollut kyllä hienoa olla mukana tässä ketjussa ja kuulla muiden kokemuksia. :) Plussatuulia ihan jokaiselle!
 
Ihanaa elanor!!! Toivotaan parasta :heart:

Ja oodikas, älä nyt vallan epätoivoon vaivu. Pitkä ja kivinen tiehän tämä meille valitettavan monille näyttää olevan. Lopussa kiitos seisoo, siihen uskotaan!

Kiitos sovellusvinkeistä, täytyykin harkita kokeiltaviksi.
 
Tervetuloa Jenni!

Superisot onnittelut elanor85!! Peukut pystyssä että kaikki menee hyvin!!

ja pahoittelut oodikas! :( tsemppiä uuteen yritykseen!

ON: yksityisellä gynellä käyty ja muuten kaikki oli normaalia, mutta PCO!! :( Näytti mullekkin ne siitä näytöltä ja ihan selvästi näin että niitä munasia oli siellä useita. No toisaalta hyvä että selvis syy pitkiin kiertoihin ja niitä voi hoitaa lääkityksellä. Onneks ei endoa tms. eli pahempikin diagnoosi olis voinut olla. Gyne sanoi ettei toi PCO periaatteessa muuten vaikuta kun että tekee kierrosta epäsäännöllisen ja ovis saattaa tulla vähän miten sattuu joten sen bongaaminen on vaikeeta. Potilaskertomuksessa luki että "PCO viitteitä" joten ei kai se ihan hirveen vakava tapaus sit oo... Lohdutteli myös sillä että vaikka kesällä raskaus päättyi huonosti niin todistaa että voin raskautua ja miehen simpat toimii myös.
Toimintasuunnitelma: 1 tero päivässä ei tehonnut joten seuraavat pari kiertoa 2 päivässä kp15-24. Niillä pitäis kierron tasautua ja "ongelman" hoitua. Jos kuukautset ei teroista huolimatta ala eikä raskautta kuulu niin sitten kokeillaan clomeja.
en nyt oikeen tiedä ollakko surullinen vai iloinen... Toisaalta masentaa että pitääks tollanenkin vaiva olla prkl mut toisaalta nyt tiedetään missä mättää ja muuten kaikki näytti ihan normaalilta tuolla alakerrassa.
 
Moikka taas kaikki! Ensinnäkin, mulle saa päivittää KP 5 / 30---->
Mä sain nyt vihdoin ne terolutit :D Ja söinkin ensin sen 10 päivää, jonka jälkeen nää menkat alko. Nyt sitten kp 15 olis tarkotus taas alottaa ja syödä se 10 päivää, seuraavan 3 kk ajan. Josko tästä sitten jotain apua. Sisäultralla tutkivat vielä kättärillä, eikä missään mitään vikaa. Harmillista toisaalta, olis ollu itelle helpompi et olis joku selvyys tullut... Siellä arvailivat painonmuutoksia (olen normaalipainoinen indeksien mukaan) ja kehoittivat lopettamaan tupakanpolton. Toisaalta noihin en ite usko lainkaan, koska painossa ei muutoksia ole tapahtunut, enkä myöskään usko että nyt yhtäkkiä tupakka lopettaa mun menkat. Enkä oo mikään röökimuija korsteeni, joka polttaa 3 askia päivässä :D Onks täällä siis muita jotka tota teroa syö?
 
onnenpisara
Miulle voi päivittää KP2!

Minua ei haittaa yhtään että näin kävi! Torstaina tuli kuitenkin täyteen jo seitsemäs viikko km:sta, joten olen vain helpottunut että kroppa toimii. Nyt uuteen yritykseen ja oikeastaan melko tarkoituksellisesti jatkossa että tuon tjot-merkinnänkin voisi ottaa pois. Omituisinta oli ehkä että tämä tuli kuon puun takaa koska normaaleja kipuja ei ollut. Nyt on vain paha olo mikä on melko mietoa. Ihanaa silti. Huh enpä ole koskaan ollut tästä näin onnellinen!

Onnea plussanneille, toivottavasti perässä tullaan. :)
 
Kiitos kaikille! :)

Intopiukka Ei ollut mitään tuntemuksia oviksesta, vaan kalenterista vaan koitin arvioida. Käytin tosiaan sitä "My days" -sovellusta, johon pystyi merkitsemään myös peiton heiluttelut. Valkovuodossa en havainnut mitään kovin erikoista, en myöskään rinnoissa tai alavatsassa. Oikeastaan ekat tuntemukset tulivat silloin kun aloin odottaa kuukautisia alkavaksi ja tuli tunne, että ehkä voisi olla tärpännyt. Paineen tunne alavatsassa oli ehkä se eka ns. fyysinen tuntemus.
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!




Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



LAUANTAI 1.2.2014

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Nuorallatanssija2752/??211/2013
Heilanga3149/32-49262011
Safire1835/330
Pumbuliini2233/28506/2013

Intopiukka2834/24-3849/2013
Mappis_882528/28708/2013
Evaparadise2422/30506/2012
Santrana2620/28310/2013
Maicy2518/25-28807/2013

Minisport2716/34608/2013
diadora2513/29-3111
Puteri2312/30212/2013
Boch2710/32-3966/2013
Bumpy296/38-4001/2013
te^a265/304
Hopess224/27806/2013
puutarhassa212/33609/2013
Iiida222/28?410/2013X
Onnenpisara232/??5/2013X
Jenni-20??/??11/2014
[tr] [tr]
[/tr]
[tr]
[/TR]

[/tr]

[/tr]
[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Mappis_88[/td]
[td]10[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Evaparadise[/td]
[td]9[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Maicy[/td]
[td]1[/td]
[td]8.2[/td]
[/tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
Neinäsä
_Lilja_
Henrietta-
SinSin





ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013
Eemiliah12/2013
Niipe401/2014
Marjaana_871501/2014
Ruumää301/2014
Linduli01/2014
Elanor85212/2013


Listan ylläpitäjänä: Maicy & Santrana
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!! :( On se aina ikävää kun täti kylään tulee, mutta ei se auta kuin nostaa pää suosta ylös ja aloittaa uusi kierto uudella asenteella! Tsemppiä teille! <3

Tervetuloa uusille! Ketju tosiaan vanhenee kohtapuolin, mutta aloitamme uuden ketjun sitten vuodelle 2015.. :) Pidetään peukkuja että porukka saa vielä paljon plussia ennen kuin vuosi 2014 saadaan "päätökseen".

ON:
tai Ovulaatio - Aijaa.com

3 päivää jo saanut ovisplussan. Mitä tämä nyt sitten on? Tänään toki oli kaikista vahvin ja aion testata vielä huomenna kyllä. Mutta mistäs minä nyt sitten dpo:t lasken? Huomisesta? Maanantaista? Clearbluen digeillä aloitin testaamisen jo viime viikolla, vaan ne loppuivat kesken ja apteekista jos ois ostanut niin hintaa olisi ollut yli 40 euroa!!! Päädyin sitten tikkuihin, joten nyt pähkäillään. Ylläri ylläri.. Kuitenkin selkeät plussat nuo minun mielestäni on? Eikö?

Aamuyöstä heräsin kun mahaan sattui ja oli paha olo. Lopulta sain taas unen päästä kiinni ja kuitenkin herättyäni tuli paha olo taas uudelleen. Se meni ohitse hetken päästä, ei tarvinnut vessaan asti lähteä. Toivottavasti en tule nyt sairaaksi.. :( Miehenkin kanssa riitaa, joten yritäpä tässä nyt sitten ovista hyödyntää.. huoh.. ;( Ei ole elämä helppoa ei.


Santrana: Päivityksesi näytti hyvältä! Kiitos! :) Muista vaan päivittää päivämäärä myös jatkossa :)
 
Maicy, Haha, tajusin sen päivämäärän itsekin just kun katoin uusinta päivitystä :D
Jos testaat ovista vielä huomenna, niin sain ite joskus sellasen vinkin, et siitä kun alkaa vaalenee, se mihin on se tummin viiva tullu niin ois se. mistä alkais laskeskelemaan..

Oodikas ompas kumma o_0 toivottavasti tilanne selkenee pian..

Käytiin pikkusiskon ja koiran kanssa 1,5h lenkillä ja kyllä teki hyvää. Pienen pieni painonpudotus projekti tässä käynnissä, josko onnistuis edes vähän saamaan pois, varaa olis vaikka kuinka moneen kiloon kyllä ihan kevyesti, se vaan ei oo tavoite :D
Saas nähdä, lähden tästä jatkamaan viikonloppua.
 
puutarhassa "Kiva" kuulla, että muillekin on käynyt näin. Kerro sitten, miten kuvio etenee. Täällä mies on kysellyt suunnilleen tunnin välein, että tuliko täti jo... Jossain vaiheessa se totesi sitten, ettei naisten ruumiin toimintoja voi mies tajuta. Lohdutin, että just nyt en tajua itsekään. :D Mutta oikeasti tämä on tosi turhauttavaa, kun ei tiedä, missä mennään. Onko se täti tulossa vai näyttikö kaikki sata testiä väärin ja olenkin raskaana. En nyt oikein tuohon jälkimmäiseen jaksa uskoa, mutta väistämättähän se pieni toivon kipinä syttyy... Meillä on tänään ensimmäinen hääpäivä ja olisihan tuo lahjoista parhain, jos olisinkin raskaana.
 
Pakko tulla itsekin tänne jotain kirjoittamaan :) Olen lueskellut keskusteluja marraskuulta asti ja lopultakin ajattelin tulla mukaan jännäämään teidän kanssa. Joulukuussa poistettiin ehkäisykapseli (oli ollut viisi vuotta) ja nyt sitten odotellaan milloin tärppää. Aikaisemmin ei ollut mitään valtavan suurta vauvakuumetta, mutta se napsahti päälle välittömästi kapselin poiston jälkeen :)
Nyt siis kp 25/28 (luonnollisen kierron pituudesta en voi olla kyllä olla varma vielä) ja yk1, ikää 28.
 
Tervetuloa Iituli86! :)

Oodikas ja puutarhassa, I feel you! Täällä pähkäillään viikon kestäneen hailakan vuodon kanssa, tai ei sitä ees vuodoks voi sanoa ku vaan pyyhkiessä tulee. Eikä ees ihan joka kerta. Alkuun oli kanssa yks selkeempi (kirkasta, enempi) kerta. Ota näistä sitte selvää..

Muoks. Kiitos päivityksistä Maicy ja Santrana!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kiitos =) eli minulle saa vielä lisätä tämän TJOT perään. =) Pillereiden lopettamisen jälkeen koskenut joka päivä pirusti mahaan, nyt kipu jotenkin erilaista, painavaa ja vaan tietyissä asennoissa. Päivystyksessä kävin kovan vatsakivun vuoksi, sieltätulikin sitten lähete gynelle tutkimuksiin.... ne vasta helmikuun lopussa joten nyt jännäillään mitä vikaa ne sitten löytää
 
Maicy sain kanssa tässä kierrossa useampana päivänä mielestäni selkeän ovisplussan. Mulle joku neuvoi että se olis se ensimmäinen plussapäivä dpo -1.. mutta eihän noista varma voi olla.

Täällä yritetään vielä muutama päivä pitää näpit erossa testeistä (osin sen vuoksi että en ole varma onko tänään dpo10 kun se ovisplussa tuli tosiaan useampana päivänä).
 
puutarassa ja pumbuliini Mulla tuli lauantaina yhden kerran vähän kirkkaan punaista paperiin, kun kävin vessassa ja se oli siinä. Yleensä tädin vierailua alkaa rusehtavalla tuhrulla. Tein tänään Olivon raskaustestin ja siihen tuli hailakka viiva 10 minuutin jälkeen. Että mitäs tästä nyt päätellään?! Alavatsa kipuillut nyt monta päivää, mutta tätiä ei näy. Tuntuu, että sekoan kohta, kun tilanne on näin epäselvä. Mies on kans ihan hermona. Jos täti ei nyt illan/yön aikana tule kylään, niin soitan aamulla terveyskeskukseen ja kysyn onko se minun lähete vielä voimassa tai saanko uutta ja mitä tässä tehdään. Luulen, että se teekoonkin pissasta tehtävä raskaustesti antaa positiivisen, kun hailakka viiva tuli kerran testiinkin. Viimeksikin oli positiivinen, vaikka kotitesti (tätä herkempi) antoi selvän negan. Mutta ehkä pääsen verikokeisiin tai jotain... En tiedä.
 
Oodikas onpa jännää!! Varovainen onnittelu :) Mä oon miettinyt kanssa tota mahdollisuutta, et pitäiskö nyt kuitenkin vielä testata? Oon kyll ihan superkyllästynyt tuijottelee negatiivisia testejä, et en tiedä uskallanko. Katotaan nyt vielä. Mut oodikas, mee ihmeessä terkkarille käymään :)
 

Yhteistyössä