Esikoinen vuodelle 2014

Hopess ja Lama yhteisesti: Voi harmin paikka! :( Varmasti kova pettymys, vaikka Lamalla onkin aivan mahtava asenne :D "uuteen kiertoon ja uusiksi pullaa uuniin". Näinhän se menee, vaikka kirpaseekin ja kovaa, ku sen tädin pitää aina pärähtää kylään. Mitkäs on Hopessin fiilikset? :/

Mä en tiiä mikä tossa on, ku mäkin oon monesti jännäpäivinä nähny unta, että teen positiivisen raskaustestin. Se on kyllä julma uni, ku sitte on aina niin toivoa täynnä! :D

Nii ja tervetuloa uusille! :) Elokuuntyttö: Mä olen aina pohtinut, että minkälaisia noi PMS oireet on ennen menkkoja. Kauan ne oikee kestää? Jonkun tutkimuksen mukaan ne on kuviteltuja, mutta naiset, jotka niistä kärsii, otti ton tutkimuksen tulokset aika kärkkäästi vastaan :D Että eiköhän ne oo ihan todellisia oireita. Hirveen mielenkiintonen aihe, mutta en oo ikinä jaksanu sen enempää perehtyä :)

ON: Täällä on lenkkeilty ihan hulluna :) Kiitos vaan kaikille motivointivinkeistä. Päätin sitte ottaa ton koiran remmin päähän ja ollaan kävelty pari piiiiitkää lenkkiä päivässä. Hitsi, se onkin tosi mukavaa. Nyt on niin ihanat ilmatkin :) Ja lähestulkoon aina joku jää ihastelemaan tota meidän pentukoiraa ja sellanen small talk piristää ainakin mun päivää kovasti.. Kiva lisä tohon lenkkeilyyn!

Ens viikon alusta päästään taas täällä bongailemaan ovista ja siitä alkaa taas jännäpäivät. Viime kierto kun jäi välistä, ni tuntuu, että siitä on ikuisuus, ku viimeks pääs laskeskelee päiviä ja bongailemaan tuntemuksia. Jee! :) Oon niin innoissani taas tosta yrittämisestä, että ajattelin hommata jotain pientä piristystä ittelleni. Tilasin netistä sellasen kotisokerointipakkauksen ja eilen vähän sitä testailin! Oon aina kärsiny runsaasta ja ärsyttävän nopeesti kasvavasta karvasta ja tähän asti oon sheiverillä ja epilaattorilla koittanu taltuttaa karvat. Mä niin vihaan sänkeä ja jotenkin se latistaa fiilistä petipuuhissakin. Välillä olis kiva peuhata silleen fiilistuntumalta ja mies on aivan kypsä siihen, ku rupee ilmapiiri lämpenemään, ni mä aina ilmotan meneväni ekana suihkuun sheivailemaan. :p Jotenki mä vihaan sänkeä niin paljon, että se on oikee tunnelmantappaja, ku en pysty antaa mun miehen koskea edes sänkistä säärtä :D Ni nytte halusin ratkasun siihen, että voidaan ovisaikana peuhailla ilman huolenhäivää 24/7 :D Ja päätin kokeilla sitä sokerointia. Voi hitsi, ku oon niin onnellinen, ku se oli helppoa ja tuli niiiiiin pehmeä ja sileä iho. Jee :) Jos noista karvoista kärsii, ni tollanen asia voi tuntua maailman suurimmalta onnelta :D Tai no ei nyt ihan maailman suurimmalta, mutta kuitenkin :p

Jonnamo Miten siellä voidaan? Miten mies otti raskausuutisen? Ootko vielä kertonu muille? :) Hitsi, miten jännittävää! Muista nyt nauttia täysin rinnoin :) Millon sulla on eka neuvola?
 
Hopessille kovasti jaksamista ja innokasta yritystä ensi kiertoon! :hug:

Osaako kukaan sanoa, että onko se nyt vaarallista ruveta lenkkeilemään (kävelemään), kun tuohon testiin on saatu viivaa? Että olisiko pitänyt jo aikaisemmin ruveta, että kroppa olisi tottunut paremmin? Kun olen aiemmin ollut melko kova kuntoilemaan, mutta nyt on jo pitkä tauko takana.. Satunnaisia jumpallakäyntejä ja lenkkejä oon kyllä tehnyt, mutta olisin halunnu vähä säännöllisemmin lenkkeillä :/
 
Kylläpä täällä on taas ehtiny tapahtua :) Jonnamolle ja ToKa89:llehurjasti onnea plussasta ja pahoittelut lamalle ja hopessille tädin vierailusta :hug: Ja tervetuloa myös uusille!

ON: Täällä oli jo melkein toivo menetetty oviksesta, MUTTA hain tänään apteekista Clearbluen ovulaatiotestipaketin (hyi hitto kun oli kallis :O ) ja päätin, että siihen voi ainakin luottaa. Tässä kuva tänään kahdesta tehdystä testistä, joista en siis saanut vielä hymynaamaa, mutta kattokaa mikä ero parissa tunnissa cb kp15 - Image - Aijaa.com eli uskoisin ovulaation tapahtuvan huomenna, koska viiva saanut noin paljon väriä ihan parissa tunnissa. Kyllä sitä ihminen voikin tulla noin pienestä onnelliseksi :) Olin jo nimittäin aika varma, että jotain on pielessä kun noi Davidin halpatestit näytti koko ajan sellasta hailukkaa viivaa. Niitä en kyllä enää osta, taidan luottaa noihin clearbluen testeihin niin eipähän sitten ainakaan tartte arvuutella :) Tartteekin loppuviikko viettää lakanoiden välissä, nyt kun meillä on ruvennu tuo elo makkarin puolella luistamaan paremmin niin vois vaikka joka päivä pyöriskellä siellä :D
 
Viimeksi muokattu:
En saa tähän tummennuksia kun puhelimella naputtelen, ärsyttävää..

Mut Toka89, mä muistelen jostain lukeneeni et sellanen normaali liikunta on ihan hyvä, ja sitä voi harrastaa vaikkei olis ennen liikkunut tyyliin yhtään :) kunhan ei mitään rääkkiä ala heti vetää! Et parempi alottaa vaikka sit raskauden aikanakin kun ettei liikkuisi ollenkaan :) Joku korjatkaa jos oon väärässä!!

Tsemppiä uusiin kiertoihin hopess ja lama, ei se pudotus hyvältä tunnu mut ei auta kun löytää jostain tsemppiä uuteen yritykseen!

Uusille tervetuloa! :) muutakin oli mitä halusin kommentoida mut ei muista ei sit millään..

ON: sisältää osin ällöä kuvailua, skipatkaa jos siltä tuntuu! Eli oon nyt ihan pihalla, kolmena päivänä ollu hyvin niukkaa vuotoa, siis sellasta mitä mulla on normaalisti ekana ja vikana päivänä.. Ja sellasta rusehtavaa. Ei kuitenkaan minkään valtakunnan menkkaoireita tai -fiiliksiä, onk tää nyt sit uus kierto vai mitä?? Ei ainakaan siltä yhtään tunnu.. Ei ymmärrä, miks tän pitää olla niin vaikeeta, miksei voi vaan kroppa toimii normaalisti!
 
Oon kokeillu, tosin en nyt taas hetkeen.. Kun siis täti on joteski mut unohtanu kokonaan, nyt on joku kp80 luokkaa.. 2 testiä oon tänä aikana tehny, ihan puhtaita negoja, mut kun ei oo kert ollu kuukautisia ni ei kai voi olla raskaanakaan? Sitä varten ne sais tullakin, en mä muuten niistä välitä! :D
 
Ei oo, se tässä kummallisinta onkin. Ennen pillereitä oli suht säännölliset, en tiä oliko ihan päivälleen kun en niitä sillon niin laskeskellut mut ei montaa päivää heittoa ollut, 28 päivän luokkaa. Pillereitten ajan (5 vuotta) tietty ihan säännölliset, sit tyhjennysvuoto ja yhdet luomumenkat, luomukierto oli 28 vai 29 päivää. Sen jälkeen ei mitään. Nyt tää. Ihan kummallista.
 
Hmmh, melkeen veikkaisin et kannattais käydä gynellä. Kuulostaa siltä et jotenki ois hormoonit sekasin. Eli onks sulla ny sitten käytännössä kolme-neljä kuukautta aikaa ku lopetit pillerit? Mä aikanani käytin ehkäsyrengasta ja joutusin sen sit loppuviimeks lopettamaan, koska aiheutti ihan järkyttäviä migreenikohtauksia, eli mulle ei vaan sovi hormonaalinen ehkäsy. Mutta mulla puolestaan tasaantu kierto niin tasakseks renkaan lopettamisen jälkeen, et melkeen päivälleen voin sanoa et millon menkat alkaa. En toki kyl käyttäny sitä noin kauan ku sä, et josko sillä vois olla joku merkitys et hormonitaso menny ihan sekasin?
 
Joo jotain sitä luokkaa, oisko ollu kesäkuussa kun mä ne lopetin, eli 3-4kk suunnilleen. No joo, samaa oon tässä arponu et jotenki kroppa menny sekasin pillereistä ja siitä tää johtuu. Tosiaan varmaan pitäis varata gyneaika, oon ootellu et joskos ne sieltä tulis itellään mut heikolta näyttää. Pitänee soitella tk:hon sit vaan..
 
  • Tykkää
Reactions: Neinäsä
Kiva, ku on paljo uusia!

Sieltähän se tuli, tänään kp1/28-33 yk2. 2 päivää myöhässä, eli eilen oli jo DPO 15 ja tein illalla vielä hätätestin. Ei tullu viivoja.

Joku kyseli PMS:stä. Mulla oli nyt eka luomi PMS 6 vuoteen, ja mies sai kyllä kärsiä :D olin pari päivää ihan maassa ja aivan raivona vuorotellen. Rupesin mm. Maanantaina itkemään ku mut oli unohdettu tosta listasta... Melkeen nauroin jo siinä tilanteessa itelleni :D
 
_Jemppu_: Joo, mulle nämä PMs oireet on jo ihan tuttuja, joka kuukautisia, jota innolla odotetaan :) Yleensä kestävät sen päivän verran ja se tunne on ihan käsittämätön, kun järki sanoo että tässä raivoamisessa/itkemisessä ei ole mitään järkeä, mutta ei vaan voi mitään. Mieskin peloissaan luulee, että jotain on vialla, mutta minä yritän vakuuttaa, että kaikki hyvin, nyt vaan hormoonit vähä jyllää ;) Voi kun se pääsisi päiväks mun pään sisään... Mielenkiintoinen aihe sinänsä minunkin mielestäni, koska mielelläni haluaisin keinon, jolla näistä oireista pääsisi eroon.

Mutta omaanapaa sen verran, että tein sitten eilen malttamattomuuksissani pitkän pidättelyn jälkeen illalla clearblun testin, johon tuli selkeä (miehennähtävä) haamu... MUTTA lukiessani näitä ihania keskustelupalstoja, selvisi, että tämä ko. testi ei ole luotettava haamujen osalta, joten en tiedä mitä ajatella. Jokatapauksessa tänään käyn ostamassa jonkun toisen testin, jonka yritän malttaa testata vasta sunnuntai-aamuna.

Oireet ovat selkeästi vähentyneet, lievää nännien arkuutta ja silloin tällöin saattaa vähän vatsassa tuntua tuttua menkkajuilintaa...

Tänään siis: Kp 27/26-28, dpo 13 ja yk 1.
 
OI, kn on tullu paljon juttua!! Ihanaa =) Töihin kiirus mutta isot onnittelut Jonnamo ja Toka! Etköhän sä voi Toka varovaisesti ruveta ulkoilemaan ja myös lenkkeilemään, pikkuhiljaa niin pysyt sitten kunnossa raskauden ajan! Kyllä sitä voi lenkkeillä ku ei vielä mahaa oo =) Mä ainaki toivon että pystyn sitten raskauden aikana aktiivisesti liikkumaan niin jaksaa paremmin ja uskon että palautuminen synnytyksestä ja raskaudesta helpompaa. Oman tuntemuksien mukaan :)

Kaikille uusille tasapuolisesti tervetuloa!!!

Nyt on kiirus töihin niin ei ehi enempää rupatella :wave:
 
Hei!
Raskauden aikana saa ja pitää liikkua. Ohje on että syö yhden ja liiku kahden edestä :)
Liikkuessa saa ja pitää hengästyä ja hikoilla jotta liikunta tuottaa terveysvaikutuksia sinulle ja vauvallesi! Viikon 16 jälkeen ei lajeja joissa voi tulla iskuja vatsaan tai on muu tapaturmavaara joka vaarantaa sikiön. Mutta osahan käy kuntosalilla/jumpissa hyvinkin pitkälle eikä siitä ole vaaraa. Uusia liikuntalajeja raskauden aikana ei ehkä kannata aloittaa varsinkaan kovin rankkoja. Mutta kävely tuskin on kenellekkään kovin uutta :)
 
Niin ja mulla tais olla ovis eilen vaikka ajattelin että ei flunssan takia ole. Onko niin että oviksen aikaan teillä on menkkamaisia kipuja? Ainakin minulla oli eilen koko päivän menkkamaisia kipuja ja pistelyä alavatsassa ja myös alaselässä kipuilua. Lisäksi limoista ihania kanamunalimoja :D Onkohan silloin enää myöhäistä yrittää kun tuntee nuo oireet? Toivottavasti ei!
 
Hei kiitos ihanaiset naiset kun ootte jaksaneet vastailla! :) ajattelinkin, ettei lenkkeilystä/hölkkäämisestä ja kevyehköstä salitreenistä voi olla haittaa, mutta ehkä sitä on nyt vielä vaan kovin skeptinen ja varovainen.. :) jepu (en saa puhelimella tummennuksia)mulla ainakin oli ensin tosi kobat menkkamaiset kivut (noin puoli tuntia/tunnin) ja sitte tuli se kuuluisa limaklöntsä :D me ainaki vielä pyörittiin lakanoissa ton oviksen jälkeen, ja uskon et se on saattanu olla se maaginen kerta :D
 
Onpas täällä tapahtunut paljon! Uusia jännäilijöitä tullut ja plussia ja haamuja! Tervetuloa ja onnea kaikille! :) Jänniä hetkiä edessä monella!

Olen pitänyt matalaa profiilia jonkun aikaa, olen kyllä käynyt lueskelemassa täällä vaan en ole saanut aikaseksi kirjoitella..

Liikuntakeskusteluun voisin ottaa osaa sen verran, että minusta liikuntaa voi ja pitää harrastaa oman tuntemusten ja mieltymysten mukaan. Itse ajattelin ainakin liikkua entiseen tahtiin raskautumisen tapahtuessa. Luulisin liikunnan myös helpottavan raskauden ikäviä oireita. Tai mistäpä minä sen tiedän :D

Mulla tänään DPO 7/kp 20. Vähän väsyttää ja hieman sairas olo. Töissä ollut kiirusta niin luultavasti siitä johtuu. Kävin muuten gynellä viikko pari sitten välivuotojen takia. Mulla siis välivuotoja ollut muutaman kierron ajan menkkojen ja oviksen välissä. Gyne piti niitä viattomina. Niin itsekin ajattelin, mutta halusin tarkastaa asian. Ultrassa ja papassa kaikki kunnossa. Gyne kehotti jatkamaan yrittämistä vielä tän vuoden loppuun, jonka jälkeen voisi kirjoittaa lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Tammikuussa tulisi tosiaan vuosi yritystä. En kyllä toisaalta halua vielä hirmuna stressata asiasta, jospa tulisin raskaaksi ilman apuja :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



LAUANTAI 5.10.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Pumbuliini2284/28??106/2013X
Minnah882559/27-48612/2012
Vaiva2452/274X
Gemi2450/28-30108/2013X
diadora2543/296
Yztlas2043/271
muumin2536/31-331X
_Lilja_2535/32-??306/2013
niipe2734/30-32109/2013

te^a2630/28-392
Elokuuntyttö2728/26-281
Alexandra12328/30506/2013
annsuli2327/29-31901/2013
Maicy2525/24-28307/2013X

Ralli2720/26-2810
Mappis_882519/28308/2013
marjaana872518/31-3712
Jepu852818/30-314
Neinäsä2517/30-31208/2013

_Jemppu_259/2611
Henrietta-269/30-311208/2012
Minisport275/28-35308/2013
Lama305/29-31505/2013
hopess223/27506/2013X
Nausteri241/28-33209/2013
Santrana26?/18-2810/2013
[tr]
[/tr]

[/tr]


[/TR]

[/tr]
[TR]



JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Elokuuntyttö[/td]
[td]14[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Maicy[/td]
[td]9[/td]
[td]9-10.10[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Ralli[/td]
[td]8[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Mappis-88[/td]
[td]3[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann





ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
ToKa89310/2013


Listan ylläpitäjä: _Lilja_
 
Viimeksi muokattu:
Lilja: Kiitokset päivittämisestä.

Toka89: Vautsi vau! Hieno viiva. Varmasti siitä vain vahvistuu. :)

Jepu85: Mun ovistuntemuksiin aina kuuluu menkkatuntemukset, toispuoleisesti painottuen.

Puhelimella en mäkään saa valitettavasti tummennusta.

ON: Täällä siis menossa kp 34, ja testi näytti puhdasta negaa. Raskaustuntemukset hävinneet, samoin kuukautiskivut, jotka kyllä tulivat ajallaan. Tätiä ei vaan näy. Mitähän tämäkin tarkoittaa? Kellekään käynyt näin? Ilmeisesti kierto mennyt sekaisin juurikin.

Hyvää viikonloppua teille kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: ToKa89
Noniin toivottavasti nyt näyttäis paremmalta :) Nausteri mä oon tosi pahoillani että unohdin sut sillon ja oot saanu jonku itkukohtauksen :/ Hormonit on niin kiva juttu :D Harmin paikka myös menkoista. Uusi kierto uudet kujeet.

Tervetuloa taas uusille :) Lista alkaa kasvaa, pitäsköhän sieltä nyt saada porukkaa tonne raskautuneisiin!!

Siirsin sut ToKa89 jo raskautuneisiin :) toi on ihan selvä plussa kuules! Onnea! Oliko se eka plussa tän kuun vai viime kuun puolella? Ja liikunnasta mä hiffaan sua jos haluu ottaa rauhassa. Mä kyllä liikun normaalisti vaikka odottaisin olevani nyt raskaana, mutta kyllä mua pelottaa jotkut salilaitteet. Et mitä jos se ottaakin jotenkin vatsaan niin ettei se kiinnity :D ehkä vähän yliliioteltua, mutta sellanen mä oon. Sit ku on raskaana on helpompi kun tietää mitä tehdä, mutta nyt kun epäilee niin ärsyttää.

Muumin sun ikää ja yk en löytänyt?

Jepu85 joo on kipuja. En ees voi ymmärtää kun syönyt pillereitä niin kauan, että tää naisen elämähän on yhtä kipua koko ajan. Ihan käsittämätöntä, että sitä kipuilee puolessa välissä kiertoa ja sitten menkkojen kohdalla. Ihmiset joilla ei ole menkkakipuja saavat kyllä kiittää luojaansa kuinka helpolla pääsevät!

Pumbuliini nyt vaan lääkäriin. Sulla on kyllä pitkä pinna ku oot jaksanu näinkin kauan venaa. Tulee vaan mieleen, että miten paljon siellä on nyt vuodettavaa. Toivottavasti ei aika ole lisännyt sitä kerrosta ja sitten tulee niin isot menkat että huh.

Hopess ja Lama pahoittelut :/ mutta perässä tullaan täälläkin.

Toivottavasti lista on nyt oikeanlainen :) Yrittäkää muistaa, että punaisella on hyvä laittaa päivitettävät. Näitä tekstejä on välillä niin paljon, että niiden selaamiseen menee tunti jos ne ovat tuolla sekaisin mustalla.

ON Täällä ei oikeen mitään selkoa. Eilen ajattelin et menkat alkaa kun vuoto kasvoi. Ilman mitään kipuja toki. No tänään taas kuihtunut vuoto. Vuoto myöskin ei menkkamaista. Ohutta ja rusehtavaa on. En tiiä mitä ajatella. Ensi viikon alussa ihan viimisillään musta pitäs alkaa menkat. Kipuja odotellessa. Nyt taas mennyt 2 viikkoa ruskeaa välivuotoa. Ihan samaa mitä siis edellisissä :( haluisin kyllä eroon tästä. Oudointa edelliseen kiertoon verrattuna on se, ettei ole vatsa yhtään kipeä. Ei mitään menkkaoireita niinkun ennen. Sillon kun viimeksi sain sen plussan ja meni kesken kävin ostamassa yhden vauvanvaatteen. Olin luvannut itselleni, että heti ku saan plussan mulla on lupa ostaa yksi vaate. Olipa siis hauskaa kun nyt se vaate on mun yöpöydän laatikossa muistuttamassa mua, että en olekaan raskaana ja kesken meni. No tyhmä mikä tyhmä...

Nyt mä en ota yhtään menkat alkoi viestiä enää vastaan! Tuliko selväksi :) Nyt me kaikki plussataan tästä kierrosta!!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ToKa89
_Lilja_ Tässäpä nämä 25/yk1/TJOT Laitoin tuohon nyt yk1 vaikka yritystä ei sinällään ole ollutkaan :)

Ja plussattu tänään! :) Epätodellinen olo, tänään täytyy vielä käydä uusi testi ostamassa :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ToKa89
_Lilja_ Sain ensimmäisen plussan just lokakuun eka päivä eli ihan oikein meni :) En oo uskaltanu itse vielä ilmoittaa siirtyväni plussanneisiin, kun jotenkin on niin epätodellinen ja pelokas fiilis. Viiva on kyllä aika vahva, mutta kun mä sain sen ensimmäisen viivan jo dpo8, ja menkkojen pitäis alkaa vasta ens viikon ke. En tiiä, minkä takia pelkään, että ne menkat alkaa nyt sit vielä kumminkin. :( Mutta ei kai? Mutta kiitos, kun siirsit mut sinne, tuli niin ihanan hyvä lauantaiaamun fiilis, kun näki itsensä plussanneissa - miehellekin huusin keittiöön, että kyllä me nyt rakas ollaan oikeesti raskaana :D :heart:

Kiitos paljon onnitteluista! :heart: Yritetään vaan vielä miehen kanssa olla melko neutraalisti HUOM. yritetään :D), ettei sitten tule suuria pettymyksiä... :)

Ja muuminille kovasti onnea! Ja muillekin paaaaaljon plussatuulia ja tarrasukkia!! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: muumin

Yhteistyössä