Esikoinen vuodelle 2014

Huoh, kyllä täällä hyvin todennäkösesti tulee täti kylään. Oireita kyl on mut apteekin testin tein ja jos sitä oikein tihrustaa ni voi nähdä jotain ihan olematonta haamulaista. Tosin tein taas kyllä vaan vajaan parin tunnin pidättelystä, et kaippa toi aamupissa ois se varmin.... Ketuttaa potuttaa taas ihan kaikki, töissä pyöryttäny koko päivän ja olo on ku olis kuumetta. Kaippa täs sit vaan kipeeks tullaan. :kieh:
 
Täällä yksi esikoisen odottelija lisää... =) Ikää on jo 35 vuotta ja yritystä takana muutama kuukausi. Meille oli jo esikoinen tulossa, mutta raskaus päättyi keskenmenoon marraskuussa viikoilla 11+6. Se oli kauhea pettymys ja takaisku meille molemmille miehen kanssa. Vuoden vaihteessa tärppäsi kans, mutta menkat aloivat seuraavana yönä positiivisesta raskaustestistä. Turhauttavaa ja tuntuu, että jos tästä kierrosta tule raskaaksi niin en varmaan tule ikinä enkä saa lasta. Kun yrittäminen aloitettiin, oltiin sillä linjalla, että tulee jos on tullakseen. Tätä kesti siihen asti, että ekat menkat tuli eikä ollutkaan tärpännyt. Todettiin, että liian iso asia ja kyllä sitä raskautta kovasti toivotaan. Nyt on piinapäivät menossa eli ovulaatio oli ja meni ja odotellaan, miten käy. Mies odottaa ihan hermoheikkona, että voisin testata tärppäsikö. Itsekin toki odotan, mutta en ihan niin hermona, kun tiedän, ettei vielä päiviin testit näytä yhtään mitään. Toivotaan, että olisi tärpännyt ja tämä plussa pysyisi loppuun asti. Samaa toivon teille muille tässä ketjussa.

Tässäpä minun tiedot listalle ja jännäilijöihin.
Oodikas 35 15/28 5 07/2013

Oodikas 1 30.1.
 
Tervetuloa oodikas! Karmea juttu tuo keskenmeno noin pitkillä viikoilla, itse oisin kyllä romahtanut. Oletko muutes varma tuosta alkuvuoden tapauksesta, oletko testannut uudestaan ettei vaan olisi kyydissä vielä..? Onnea teille joka tapauksessa yrityksessä!

Voi miten ihania piina-aikoja niin monella on menossa :D tsemppiä teille kaikille, kunnon plussa-aalto nyt käyntiin vaan.

Ja ruumää, olisipa noin huolehtivainen ja stressiäehkäisevä mies meillä kaikilla :heart:

Mulla on meneillään vissin kp44 tai 45, eihän tässä pysy enää kärryillä itsekkään :/ onhan tässä näitä vaihtoehtoja.. Kaikista luultavimmin se viime kierron kemiallinen on pistänyt kierron sekaisin, siitähän ne oireetkin on varmasti johtuneet. En silti ole vielä luopunut toivosta raskauden suhteenkaan! Seuraavan testin teen sunnuntaina, ajattelin myös vaihtaa vaihteeksi testimerkkiä..

Huomenna pikkulasten synttärikemuille, kivasti laskee vauvakuume uhmaikäisten kiukuttelua katsellessa :) hyvää viikonloppua!
 
onnenpisara
Täällä odotellaan sekavin fiiliksin. Se valkovuoto mitä tuli on vähentynyt ihan minimaaliin ja tänään on vaihteeksi saanut veskis juosta kun pissihätä iskee. Ajattelin itse odotella tammikuun loppuun ennen testauksia jos ei sitä ennen menkat ala. Toki ensi ti on km jälki verikoe joten kertoohan sekin jotain... Mutta oon tässä tuuminut että jos menkat ei ala nyt kuuden vko jälkeen km:sta niin kaippa sitä tarvitsee konsultoida tohtoria.
 
onnenpisara
Äskeinen viesti halusi sitten karata kun tämä lumian kirjainten esiinsaanti oikuttelee..

Itse tein pregcheckillä raskaustestini eikä testilöis ollut mtn vikaa. Kai ne kaikki tuollaset lätyskätestit pitää aina tarkkailla ennen kuin käyttää ettei ole moitetta? Myös sen tulkinta-ajan kanssa kannattaa olla tarkka..
 
Dpo 11, testasinpa taas, ei mitään näkynyt :) vatsa kipuilee kuin menkkojen aikaa mutta lievemmin, taitaa täti tehdä tuloa. Vaikka itsellä ei kyllä tule menkkakipuja kun vasta vuodon alettua. Äääh vielä 3 päivää odottaa :)
 
Huh, oon tän viikon mennyt niin hirveellä hopulla, etten ole täälläkään kerinnyt kuin piipahtaa. Tänään olen sit ottanut vahingon takaisin ja lukenut koko päivän eri ketjuja! On tää jännää, jotenkin myötäelää täysin tuntemattomien ihmisten odottamista ja toiveilua ja harminaiheita, ja huomata kuinka paljon samaa muutkin ajattelee ja kuinka muutkin samalla tavalla hätäilee ja ärtyilee.. :)

Itsellä on nyt mietinnän alla ovistestien hankinta. Mä oon aina tiennyt (tai ainakin luullut tietäväni) milloin mulla on ovis, mutta enää en uskalla olla varma mistään, kun ei tästä yrittämisestä näytä olevan mitään hyötyä. Eli mitä merkkejä te käytätte ja suosittelisitte ja mistä hankitte?

Normaalikierrossa mulla olisi su-ma ovis, mutta viime kierron outouden ja mahdollisen kmn vuoksi epäilen, että tulee myöhemmin. Nyt kyllä on jo alkanut rinnat kipuilemaan ja alavatsa juilii, mitä se on kyllä tehnyt koko ajan menkoista lähtien.. Eli varmuuden vuoksi on heiluteltu peittoja ja tullaan heiluttelemaan useaan otteeseen vielä ma ennen kuin lähden takas töihin ja tulee kahden viikon mittainen ero. Aika huonot mahdollisuudet millekään tässä kuussa.
 
Niin ne menkat alko, täsmälleen niinkon olin laskenutkin eli noin 3-4 päivää ajoissa. Tää siis tietää sitä, että ku mulla ois se kontrollikäynti Tyksissä ni mullahan on sillon just passelisti menkat ja vielä pahin vuoto päällänsä. Mahtaakohan ne mitään tutkimuksia ees sit tehdä..? Emmä ainakaa kovin mielelläni menis rönklättävks siinä tilassa, mut sit taas toisaalta haluais et sitä yhtään siirrettäis myöhäsemmäks sen takia :x No tarttee soitella sinne suuntaan ja kysellä. Hohhoijakkaa, ehkä nyt sit vaan ois pare unohtaa koko yrittäminen siihen asti, kunnes tietää miten ton kystan kans edetään. Toivottavasti pääsen sinne leikkaukseen ni saadaan sekin pois päivän järjestyksestä...
 
Pahoittelut neinäsä :( voi kun sullakin selviäis tuo tilanne.
hopess samassa jamassa ollaan, mulla kp 38/33, testasin negan. ja ihan maagisesti alkoi menkkakipuilua heti, eli eiköhän täälläkin jouduta uuteen kiertoon :( surettaa niin paljon kun ehdin jo innosttua.. on niin kaunis päiväkin mutta mieli mustaa täynnä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös nega testattu aamulla ja hirveä parkukohtaus perään ku alkoi niin turhauttamaan! Tutkimuksiin ja hoitoihin taitaa meidänkin tie viedä :'(

Testasin melko aikaisin (koska näin unta jossa sain plussan testiin) mutta eipä oo muutenkaan sellainen olo et ois tärpännyt. Nyt vaan odottelen ihan stressaantuneena et alkaako ne kuukautiset nyt sit kiltisti vai eikö terot toimikkaan.
 
Hopess ja puutarhassa Kiitos :) Jotenkaan en oo kauheen surullinen, ärsyttää lähinnä kun koko kierto on ollu nii outo ja sit tissit oli kyllä ihan ihmeellisen kipeät, mut mitä lie olivat. Nyt vaan lähinnä toivon et sillon kontrollipäivänä ei ois menkkoja ni olisin oikein onnellinen :) Näköjään on ny joku negojen tulva tähän loppuviikkoon mut pidetään mieli korkealla, kevät tulee, päivät valostuu ja olo muuttuu jo senkin puolesta. Ja aina jos vaan tutkimuksiinkin pääsee ni pidän sitäkin jo edistymisenä tässä hommassa, joten jos vaan vähääkään siltä tuntuu ni lääkärin puheille :) Itellä ainaki parempi olla ku tiedän et nyt pääsee tutkimuksiin ja asia hoidetaan kuntoon, ni sit ollaan taas jo hiukan viisaampia. Kyllä se tästä taas, nyt ketuttaa mut viikon päästä jo taas bongaillaan oviksia (tosin mä jätän tällä erää välistä ;) ) :)
 
Heippa kaikille! En ole viime aikoina paljon kirjoitellut, mutta nyt on sitäkin enemmän aihetta. Nimittäin eilen pärähti testistä selkeä plussa! Vaikea uskoa todeksi, mutta kai se pitää :) :) :) Raskausoireita ei ole juuri ollut, muuta kuin tavallisia menkkamaisia oloja.
 
hopess Mulla ei ole ihan täysin säännöllinen kierto, mutta kutakuinkin olisi pitänyt menkkojen alkaa viimeistään eilen. En kuitenkaan odottanut yhtään, että tulos olis ollu plussa, koska olo ei ole ollut juuri normaalia kummempi. Tai jonkinlaista menkkajomotusta, mutta senkin pistin osittain kuvittelun piikkiin, kun koko ajan ootin niitten alkavan.
 
Ooo, onnea plussasta, Marjaana! Mulla oli just sellaista menkkakipumaista jomottelua raskauden alussa. Taisi kestää nelisen viikkoa ihan. Aluksi odotin menkkoja, sitten pelkäsin keskenmenoa... Mutta ihan asiaan kuuluvaa se oli. Mies aina puhui pesän tekemisestä ja sitähän se tavallaan olikin.

Täällä kärsimättömänä odotellaan, että päästään testiä tekemään... Ovulaatio oli torstaina niin vielä saa monta päivää odottaa. Kärsimystä! Pelottaa, ettei olekaan tärpännyt. Pelottaa, että tulee plussa ja menkat alkaa kohta kuitenkin. Pelottaa, että on tärpännyt ja menee myöhemmin taas kesken. Oi voi...
 
Vilpittömät pahoittelut uusista kierroista :(

Ja Marjaana, onnea niin maan pirusti!! Toivotaan että kaikki menee hyvin :wave:

Itse testasin eilen "pitkästä aikaa" negan :x Jepajee, kp 46 menossa ja silleen, alkaa olla kohta vitsit vähissä. Uutta muka-oirettakin olen ollut löytävinäni, nimittäin ummetus (tietty voi johtua myös tupakkalakosta..) ja rinnat on yhä kosketusarat. Nyt tuntuu olevan flunssakin tulossa kaiken muun hyvän lisäksi.

Lilja / Maicy tai muu listan päivittäjä; luultavasti kiertopäivät menee yli viiteenkymmeneen mutta pyytäisin saada pysyä kuitenkin listalla, jos vaan mahdollista..??
 
Viimeksi muokattu:
puteri Oliko sulla siis eka kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Jos näin ni ihan normaalia että kierto aluksi vähän temppuilee :)

Täällä kp 29 ja terot loppui kp 25. Pieniä juilimisia välillä alavatsalla mutta muuten ei mitää menkkatuntemuksia. Tietääks joku mikä ois se "normaali" aika ku kestää kuukautisten tulla terokuurin jälkeen?? Sais alkaa jo jos on alkaakseen.... Yks kumma oire löytyy. Hirvee närästys on ollu muutaman päivän. Viimeks ku jouduin ottaa Renniee ni olin raskaana.... Hmmm!! Arvatkaa herääkö turhat toiveet. Saattaa ihan noi mahakivut ja närästys liittyä toisiinsa ja johtua ihan muista vatsavaivoista ku raskaudesta. Voi kroppa miksi olet niin outo!!!
 

Yhteistyössä