Esikoisesta haaveilevat -ny plussataan!! ~~*~~<3

Pidä vaa kukkaiskeiju sen kunnon ajan siel kainalos/suussa/emättimes/pepus, mistä sen sit mittaatki :D

Ja kiitti tsempityksistä.. Outo olo taas, ei okseta mut toisaalt kuvottaa ja toisaalta taas ei. No mut, eihää täs viel oo ees kovin pitkälle menty et josko ne menkat sielt koht... Mut voin mie sen testin tehä vaiks se nega sit onkin :snotty:
 
mun ei pitäis lukea ihmisen fysiologia kirjaa... tässä sanotaan että menkkojen normaali vaihteluvälion 21-35pv...mun edelliset kierrot on: 36, 38 ja 39 :ashamed: No kohta lähden salille niin en sitten lue tätä kirjaa enää :)
 
Mä en luottasis noihin päivällä mitattuihin lämpöihin. Ite mittasin AINA ennen sängystä nousua ja melkeimpä AINA saman aikaan...

Aamulämpö mitataan aamuisin vielä sängyssä maaten. Parhaimpaan tulokseen pääsee, kun mittaa lämmön aina samaan aikaan, aina samalla mittarilla aina samasta paikasta (mielellään suu, ei kainalo).

Omia lämpöasteitaan ei kannata suoraan verrata muiden naisten saamiin tuloksiin, vaan ainoastaan käyrän muotoa. Mittailussa etsitään lämpötilan pientä pudotusta ja sitä seuraavaa lämmönnousua. Juuri ennen ovulaatiota lämpö laskee hieman peruslämmön alapuolelle ja välittömästi ovulaation jälkeen lähtee nousuun.(siis yhtenä aamuna lämpö on laskenut noin 0,25 astetta ja seuraavana aamuna noussut enemmän kuin tuo pudotus oli). Jos raskaus on alkanut, niin lämpö pysyy ylhäällä, jos taas ei, niin lämpö laskee kuukautisia kohti.

Aamulämpökäyrästä näkee tapahtuneen ovulaation vasta kun hedelmöityksen kannalta parhaat hetket ovat jo ohi.

Aamulämpö on melko häiriöaltis menetelmä. Siihen vaikuttaa, jos herää jonain päivänä aikaisemmin tai myöhemmin kuin tavallisesti, alkoholin käyttö edellisenä päivänä, makuuhuoneen lämpötila, levottomasti nukuttu yö ja niin edelleen.

http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php
 
toiveilija, tiedän =) mut sekin on niin yksilöllistä. Mä luotan lämpöihin vain siin suhteessa, et oonko ovuloinu. Ja oon siis pitkin kiertoja ain mittaillu myös aamulla, kuten myös illallakin. Ja mul ei ovuloimattomis kierrois ees nouse sen 36,8 yli vaikka mittailisin milloin. Eli mä ainaski luotan tuohon täysin, se on niin monesti pitäny paikkaansa, siis ainakin mun kohallani :heart:
 
elohopeamittari näytti 36,8. Kuulostaakin paremmalta, etten ole ihan alilämpöinen, mutta onko tuo toinen mittaei tosiaan noin epäluotettava...näköjään, se näytti ytkin 35.9...hih, eli aamulämpöjä tarkkailemaan.

Me kyllä pupuillaan ihan milon sattuu huvittamaan, mutta just siskon sanomisien takia haluisin tietää että ovuloinko ollenkaan...siinähännuo lämmöt auttais...
 
se on kyl kumma miten kuumeessa ollessa sielt digitaalisestaki tulee melko oikea?

tästä puheenollen, työterveysasemalla käytetään digitaalista :$ ilmankos jäi kerran saiket saamatta ja piti puolkuntosena raahautuu töihin...
 
Kiitti Talvis :heart: Mitä nyt pientä päänsärkyä ollu muutamana päivänä; ei kiva :ashamed: Sit on hommattu oma kotidoppler, millä voidaan kuunnella pirpanan :heart: ääniä
Ehdottomasti paras ostos pitkiin aikoihin =)
 
Oho, onkohan Miracle poistunu takavasemmalle plussaamaan? ;)

Kiitoksia muuten uudesta pinosta ja tervetuloa uusille! :flower:

Täällä on nyt eka Clomi otettu (puolet eilen illalla klo 21 ja puolet tänään aamulla klo 9). Meinaan siis mennä noin 12 tunnin välein, jotta välttäs pahat olot ja muut sivuvakutukset. =)
Ja ihan hyvältä tuntuu... ei siis tunnu miltään. :D

-B
 
Uusi pino ja uudet kujeet :)

eilen kerroin kaverille mun oudoista kroppahäröistä ja niin edelleen ja hän oikeen ilostu ku oli sitä mieltä että ihan satavarmasti oon raskaana. mies on sano samaa ja on patistellu mua ostamaan testin.

no enkö mä perkl (sori) menny sen tekemään ja negahan sieltä tuli kuten arvelinkin. mutta ainahan sitä kuitenkin aattelee pienessä mielessään että entä jos sittenkin.

mä sanoin miehelle että mä annan periks, ei musta koskaan tuu äitiä kellekkään ja ehkä se on hyvä niin... mä annan olla! on sitte tulematta!
*positiivinen tuulahdus ketjuumme*

onkohan mirkku tosiaan menny testaamaan :) mä tiedän mikä tulos sillä tulee :)
 
nibbler :hug: :hug: :hug:

Mä kans aloin ajatteleen juurikin siinä tärppikierron alussa, et tulee jos tulee ja ei jos ei, et ei väkisin sitten prkl... :kieh: Ja vähensin täällä palstalla " roikkumista " :D , otin sellasen lunkin asenteen, vaikkakin tikutin ovista ihan vaan mielenkiinnosta, ni jo tärppäs =) :heart:
 
Miraclee!?!= Kerro nyt...Teitkö testin??? Muaki jo jännittää.
Munkin on nkysin pakko aina päästä katteleen et mitä muille kuuluu. En mä välil mitään kirjottele, kunhan seuraan mitä muiden elämään kuuluu. Tietenki toivon että olis mahdollisimman paljon plussia!! ++++++++ Jospa ne vaikka sitten "liimaantuis" minuunkin..
 

Yhteistyössä