♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ihanaa mymmeli_myy ♡

M|ra, entäs jos sulla olikin ovis eilen?
N.3-4 vko sit oli kans sama. Nii mietin kans sitä et jos olis mut.. Eihän sitä koskaan tiedä?
Mut sen viimekertasen panetuksen jälkeen ei tullu kuukautisia ja testin oon tehny viimeks viimeviikon la.

Pari, kolme "kiertoo" ( jos laskettais samalla lailla ku ehkäsyn käyttö eli 3 viikon käyttö, viikon tauko tyhjennykseen) ni mul oli "tyjennyksen" aikaan vaan valkovuotoo joka oli vähän värjääntynyttä punaseks.. Mut nyt ei oo moneen moneen viikkoon tullu semmostakaan.

Oliks tääl ketään semmosta joka odottelee kuukautisia hormonaalisen ehkäsyn lopetuksen jälkeen?
 
N
N.3-4 vko sit oli kans sama. Nii mietin kans sitä et jos olis mut.. Eihän sitä koskaan tiedä?
Mut sen viimekertasen panetuksen jälkeen ei tullu kuukautisia ja testin oon tehny viimeks viimeviikon la.

Pari, kolme "kiertoo" ( jos laskettais samalla lailla ku ehkäsyn käyttö eli 3 viikon käyttö, viikon tauko tyhjennykseen) ni mul oli "tyjennyksen" aikaan vaan valkovuotoo joka oli vähän värjääntynyttä punaseks.. Mut nyt ei oo moneen moneen viikkoon tullu semmostakaan.

Oliks tääl ketään semmosta joka odottelee kuukautisia hormonaalisen ehkäsyn lopetuksen jälkeen?
Ainii piti sanoa et nyt alan pitää kirjaa näist hommeleist eli kaikki panetus, valkovuoto yms.. Ja sit ku saan sen korvamittarin ni sit lämpötila.
 
Mymmeli_Myylle onnittelut plussasta, jos en jo onnitellut. Tosi hienoa kun teillä tärppäsi viimein, täällä foorumilla on viime aikana tärpännyt muillakin joilla on yrityskertoja useampi takana ja musta se tuntuu niin kivalta ja luo meillekin toivoa, kun välillä on niin lohduton olo itsellä, et tärppääköhän meillä koskaan. Varmaan on tosi epätodellinen olo, että voiko olla totta. Nyt vaan nautit niistä pahoista hajuista ja tissienräjähtämistunteista, haha! :D

Mä oon nyt tehnyt ovulaatiotestejä, helmikuussa ensimmäisen tai toisen kierron aikana niillä tikutin ja sain oviksen näkymään, mutta sit lopetin, kun ajattelin etten stressaa itteäni niillä. Nyt ostin huvikseni paketin Prismasta. Ovulaatio pitäis olla tulossa, yritin liittää tähän kuvan. Tänään oli jo vahvempi viiva.

Vähän mietityttää, että kuinka mun stressi vaikuttaa tähän raskaaks tuloon. Oon kova stressaan muistakin asioista helposti ja nyt oon murehtinu aika tavalla tätä yritystä. Väkisinkin tätä miettii, kun on useampi kuukausi takana yritystä. Toki mä pelkäsin kyllä jo heti silloin alussa, että entä jos meillä raskaaksi tulo kestää ja kuinka sen jaksaa. Mitkä fiilikset teillä muilla on jotka ootte jo vähän pitempään yrittäny? Ootteko saanu pidettyä stressin kurissa?
Fiilikset tällä hetkellä taas epätoivoset yk 10 alko viikonloppuna :( stressin saa huonosti pietettyä kurissa ja vauvaa tulee mietittyä päivittäin.. kierron aikana mieliala heittää toivon menettämisestä vauvan suhteen aina äärimmäisen onnelliseen. Tässä kierrossa oon ihan hyvin hillinny pettymykset mutta unissani itken. Parina aamuna heränny kesken nyyhkytyksen eikä oo ollenkaa kiva :( musiikki on yks mikä saa ajatukset muualle eli korvalaput korvilla kulen ja touhuan.
 
Hei kaikille :)
En muista olenko taalla jo aiemmin kirjoitellut, mutta siis meilla yritys alkaa nyt :) Ovulaatio nakojaan olisi viikon paasta, saa nahda pitaako paikkaansa. Minulla yleensa todella tarkasti aina pitanyt paikkaansa ja kuukautiset ym alkaa melkeinpa paivalleen eli siita ei huolta. Nyt vaan pitaa harrastella tarpeeksi usein jos se huhtivauva olisi tulossa :)

Tuosta stressista.. mulle ainakin auttaa liikunta. Se helpottaa stressia eika tule niin hirveasti pohdiskeltua asioita. Entas esim jooga tai jonkunnakoinen meditaatio? Joillakin se voi myos auttaa. Uskosin etta jonkunnakonen puuhastelu/itsensa kiireisena pitaminen auttaa niin ei tule sitten stressattua kaikesta.
 
Kiitos henttis :) tiiän etten oo yksin enkä ees vielä kärsinyt tästä niinkään pitkään. Oon tavallaan "puoli välissä". Ainoa hankaluus kun omassa kaveri piirissä ei oo kukaan joka on lapsettomuuden kokenut missään muodossa ja suurin osa vähättelee kun yrittää keskustella. Mutta nyt seuraava pari viikkoa on henkisesti helppoa kun ovista odottelee :)
 
Mymmeli_Myylle onnittelut plussasta, jos en jo onnitellut. Tosi hienoa kun teillä tärppäsi viimein, täällä foorumilla on viime aikana tärpännyt muillakin joilla on yrityskertoja useampi takana ja musta se tuntuu niin kivalta ja luo meillekin toivoa, kun välillä on niin lohduton olo itsellä, et tärppääköhän meillä koskaan. Varmaan on tosi epätodellinen olo, että voiko olla totta. Nyt vaan nautit niistä pahoista hajuista ja tissienräjähtämistunteista, haha! :D

Mä oon nyt tehnyt ovulaatiotestejä, helmikuussa ensimmäisen tai toisen kierron aikana niillä tikutin ja sain oviksen näkymään, mutta sit lopetin, kun ajattelin etten stressaa itteäni niillä. Nyt ostin huvikseni paketin Prismasta. Ovulaatio pitäis olla tulossa, yritin liittää tähän kuvan. Tänään oli jo vahvempi viiva.

Vähän mietityttää, että kuinka mun stressi vaikuttaa tähän raskaaks tuloon. Oon kova stressaan muistakin asioista helposti ja nyt oon murehtinu aika tavalla tätä yritystä. Väkisinkin miettii, kun on useampi kuukausi takana yritystä. Toki mä pelkäsin kyllä jo heti silloin alussa, että entä jos meillä raskaaksi tulo kestää ja kuinka sen jaksaa. Mitkä fiilikset teillä muilla on jotka ootte jo vähän pitempään yrittäny? Ootteko saanu pidettyä stressin kurissa?
Tuosta stressaamisesta. Itehän oon aina ollu tosi kova stressaamaan, ihan joka asiasta. Ja tietysti viimesimmäks eniten tästä vauva-asiasta, kun sitä niin kovasti toivoo. Ja tosi tyhmälle tuntuu ihmisten neuvot että kun herkee stressaamasta siitä vauvasta niin kyllä se sieltä tulee. Miten voi olla stressaamatta kun joku ihan vaan sillä että joku käskee olemaan stressaamatta.. Ihan tähän yrittämiseenkin liittymättömistä syistä päätin kuitenkin opetella olemaan stressaamatta turhista. Jos joku menee pieleen niin so what, yritän uudestaan. Ja hyväksyin sen et kaikki ei voi aina mennä just niinkun haluaa, eikä kaiken tartte olla täydellistä. Aloin myös tekemään enemmän asioita joista tykkään. Elämänlaatu parani huomattavasti :) töissäkin jakso olla pirteempi ja jakso paremmin pettymykset siitä kun raskaus ei ottanu alkaakseen.
Ne aikuisten värityskirjat on muuten tosi hyviä stressin poistajia! ;)
Oho, tulipa romaani, sorry :D
 
Viimeksi muokattu:
Huupelson: Tsemppiä sinne uuteen kiertoon :) Myös mulla oli samanlaisia epätoivon tuntemuksia. Kyl se vielä tärppää, usko pois :)

Henttis: Tää kierto oli tosiaan vähän outo, mut jos oletan et kp1 oli ajallaan ja toinen vuoto johtu kiinnittymisestä tai jostain niin ekan hailakan viivan sain vasta kp41/30. Testasin ekan kerran kp31/30, mut sain negan. Se oli niin suuri pettymys että en testannu piiitkään aikaan uudestaan. Kunnes sit kp41/30 kun niitä menkkoja ei edelleenkään alkanu kuulumaan. Voi olla et ois jo näkyny aiemminkin. Oireet alko oikeestaan vasta sen jälkeen kun näin sen plussan tikussa. Mut nyt kun mietin jälkeen päin niin kyllä ennen sitäkin jo piti ravata vähän väliä vessassa ja iltasin palelti hirveesti ja välillä vähän kuvottikin. Oiskohan tuossakin oireilussa semmonen psykologinen puoli, että jos ei usko olevansa raskaana niin kieltää mielessään kaikki oireet. Ja sit kun uskoo tai luulee niin kiinnittää niihin enemmän huomioo, samoin kun kaikilla aiemmilla kerroilla kuvitellut oireet.

Mä siirryn tästä pikkuhiljaa toisen ketjun puolelle. Kovasti tsemppiä kaikille yrittämiseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
Äähh en usko Ladygreen, oviksen bongasin viikon myöhässä, joten varmaan hyppy entiseen 35-36 oli vaan välttämätön. :confused: En ois ees jaksanu bongailla mitään enää, kun luulin oviksen menneen, mutta kivut oli niin kovat et päätin testata ja ovishan se. Noo ootellaanootellaan..:cool:
Jospa lähestyvä syksy pistäs jonku plussa aallon liikkeelle, pimenevät kylmät illat ja kynttilät, kyllähän te tiiätte..:LOL:;)
 
:( kummallista että ovikseen reagoi.. kuitenki lh hormoonin mittaa ovistesti ja hcgn raskaustesti.

On:täällä on kummalliset menkat. Pönttöön tullut parina päivänä pari tippaa ja siteet pysyy melkee puhtaana päivän ja pikkuhousun suojallakin pärjäis o_O buranaa kuitenki pitäny ottaa ku menkkakivut on(n) kummallista.. raskaustesti pari päivää sitte nega
 
huupelson kyllä toi testi harmitti :(. En oo ikinä ennen saanu punertava viivaa r-testiin :(. Onhan toi omituista että se tolleen reagoi, mutta jostain löysin tietoa että pc voi näyttää oviksen/jos r-testi näyttää oviksen niin sillon olis vahva ovis tiedossa.
Mites sulla, voisitko olla raskaana? Onko muita oireita kun oudot menkat? :) onko sulla kuinka runsaat yleensä ollu?
 
Nyt ne on puolivuotta ollu vähäiset mutta ei näin vähän :D eikä juuri muita oireita ole jos nuita viimeviikkosia unissaan itkuja ei lasketa oireeksi. Nyt olo on onneksi taas virkistyny ja helpompi. Pitääpä itekki testata pregchek ovos aikaan, en oo kans niihin mitää viivaa ikinö saanu.. huomenna tehä kuitenki varalta r-testi jos ei ala vuotaa ennen sitä kunnolla :cautious:
 

Yhteistyössä