♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

No nyt pääsin oikean koneen äärelle, niin on helpompi kirjoitella muutenkin. :)

@Jennipä Minusta on hienoa, että pääsitte jo avun piiriin! Tosi kiva, että suhtauduttiin noin. Kovillehan tottakai se ottaa, mutta toistaalta voisin kuvitella, että on myös huojentavaa, kun tietää että kohta tehdään kaikki voitava asian eteen.

@Nano89 :lle ja @Sofia90 :lle paljon tsemppiä piinailuihin! :) Toivotaan teille nyt niitä plussia, kun meille ei niitä nyt tullut!

@pehmis26 Joo, ehdottomasti yritetään niitä heinäkuun lapsia nyt sitten! Ja mä kans mietin, että taidan tehdä viimeisetkin raskaustestit (2kpl) kaapista pois, etenkin jos vuoto ei kohta ala. Minusta mulla kanssa menee kohta päiväykset niistä, ja on helpompi olla, jos niitä ei ole kaapissa odottelemassa seuraavia piinapäiviä varten. :D Musta ainakin selvästi tulee kauhea hätähousuilija, jos on testejä olemassa. Jos taas pitää kaupasta lähteä hakemaan, niin malttaa paljon paremmin odottaa menkkojen olevan myöhässä. Tuo tikkujen uittelu ja negojen katselu on paljon turhauttavampaa loppupeleissä kuin se odottelu.
 
Täällä edelleen odotellaan menkkoja.. nyt mennään 28/25-32..
Ihme tuntemuksia on kokoajan ja eilen ku kävin kaupassa nii alko alkovatsaa vihlomaan ku kannoin painavaa ostoskoria ja sama ku nostin kauppakassit autoon nii vihlas.. ja jäi sellanen jännä juilinta et ku kotiin pääsin niin oli pakko mennä hetkeks maate...
Ja edelleen puuttuu kaikki menkkoihin viittaavat oireet :O
Alkaa olee jo super jännät paikat ja joka vessakäynnillä pelottaa et tuleeko verta vaik ei oo ollenkaan sellanen olo et menkat ois ees alkamassa..
Ja yks mistä mieskin huomautti niin oon ollu TOSI rauhallinen, ku normaalisti mielialat on ku vuoristorata...

Pahoittelut kaikille jotka alottavan uuden kierron ja yrityksen, onnea plussanneille ja tsemppiä meille kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Tsemppiä piinailijat! Ihan jännittää kuka plussaa seuraavaksi :X3:

@Jennipä ihanaa kun heti tarjottiin apua! Mitäpä sitä vuotta odottelemaan jos tietää että jotain häikkää mahdollisesti on. Epätietoisuus on pahinta :unsure:

Mies tais eilen huomata että mua harmitti niin paljon tää uusi kierto. Kyseli että onko mulla kaikki hyvin kun oon niin vaisu jne. Ja mähän en kestä yhtään jos joku mua lohduttaa/osoittaa huolenpitoa, silloin viimeistään aukee kyynelkanavat :cry: Ärsyttävää, mä inhoan näitä menkkahormoneita. :poop: Täytyy vaan tiedostaa että parin päivän päästä jo helpottaa.

Tänään nähtiin pikaisesti tuttujen muutaman kuukauden ikäistä tyttöä, en kestä miten ihanasti mies katsoi sitä vauvaa. :cry: Siitä tulee varmasti hyvä isä! Ja nyt lopetan nää hormonisekoilut :LOL: Tsemppiä kaikille!
 
No niin, yk7 alkakoon. Mä menin joskus laskuissa sekaisin, joten oletan että tää on nyt se seitsemäs kierto, niin ei tule niin paha mieli.

Osaako kukaan sanoa, mitä kautta voisi päästä kunnalliselle lääkärille ennen kuin on vuosi yrittämistä takana? Mä joskus aiemmin jo kirjoitin, että epäilen, että mulla ei ehkä keltarauhanen riitä kierron loppuun asti (tiputteluvuotoa). Sehän ei välttämättä paljoa tukea siihen vaatisi, että ei tarttis edes isoja tutkimuksia vielä aloitella. Mut jotenkin noi perhesuunnittelun sivut antavat ymmärtää, että ei ennen vuotta. Ellei tuota tiputtelua lasketa vuotohäiriöksi?
 
@ajatuksissa: Eiks tiputtelu nimenomaan ole vuotohäiriö? Poikkeavaksi vuodoksi lasketaan hedelmällisessä iässä olevilla kaikki menkkojen lisäksi, toiset välivuodot vaan on yleisempiä kuin toiset? Kannattanee soittaa omalle terveysasemalle ja kysyä asiasta, ei siinä mitään häviäkään!

Pahoittelut monille uudesta kierrosta ja hurjasti onnea alkaneeseen! Mulla jäi tässä kierrossa täysin epäselväksi, että tapahtuikohan ovulaatiota, koska tuskin se nyt enää kp21/? ilmestyy paikalle. Lämmöt ei ole missään kohtaa ole nousseet selvästi, mutta viimeiset neljä päivää on oikeaa munasarjaa(?) jomotellut päivisin, mikä on jo itsessään outoa, koska en muista sellaista aikaisemmin koskaan olleen. Oletan että jotain tapahtui, mutta taitaa olla liikaa toivottua että sieltä oikeasti olisi munasolu irronnut. Ei kai auta kuin toivoa, että kierto olisi suunnilleen normaalin mittainen (ennen ehkäisyä normaalia oli 30-33, eli suht pitkä jo sekin...). TURHAUTTAA!
 
@ajatuksissa: Eiks tiputtelu nimenomaan ole vuotohäiriö? Poikkeavaksi vuodoksi lasketaan hedelmällisessä iässä olevilla kaikki menkkojen lisäksi, toiset välivuodot vaan on yleisempiä kuin toiset? Kannattanee soittaa omalle terveysasemalle ja kysyä asiasta, ei siinä mitään häviäkään!
Kiitos vastauksestasi. :) Täytynee varmaan soitella tuonne oman neuvolan terkkarille ja kysyä mielipidettä. En tiedä, miksi on jotenkin kynnys vaan soitta. Ehkä tää vielä tuntuu liian "henkilökohtaiselta", kun kenellekään ei oikein ole asiasta vielä kertonut.
 
Ajatuksissa: kyllä voisit varailla aikaa vuotohäiriön takia. Itse kans koin terkkarille soittamisen ensin helpommaksi, kun kuitenkin oli sitten puhelimen päässä joku joka on tottunut aiheesta puhumaan ja osas kysyy oikeet kysymykset. Vaikka en meinannut alkuun saada sanaa suustani puhelimessa :LOL:. Pahoittelut uudesta kierrosta.
 
Täytyy varmaan soitella huomenna/ensi viikolla. Katsoin eka, että soittoaika olisi 12->, mutta se olikin eri paikkaan, joten tältä päivältä soittoaika meni jo. Pelottaa! Mutta toistaalta kyllä myös helpottaisi. Miehellekin eilen asiasta puhuin, ja hän oli kyllä sitä mieltä, että kannattaa alkaa selvitellä asiaa, vaikkei vielä "hoitoihin" oltaisikaan menossa.
 
@ajatuksissa Pahoittelut uudesta kierrosta! Ja on varmasti hyvä mennä selvittämään asioita, saa itselle varmasti helpomman olon kun saa tietoa enemmän.

Mä en ole tikutellut vielä yhtään tässä yk1, mutta womanlog laskurin mukaan tänään olisi ovulaatio ja eilen peitot heiluivat! Yhtään en oman kropan toimintaa vielä tunne monen vuoden pillereiden syönnin jälkeen, enkä tiedä oviksesta yhtään. Mutta nyt jännitetään sitten vain. :love:
 
Harmittaa vaan, kun just tässä pistänyt yksityiselle gynelle 700e rahaa (olis muuten kannattanut vähän vertailla hintoja, ennen kuin menee vain johonkin!), ja nyt pitäis lähteä uudestaan. En oikein viime käynnillä päässyt lääkärin kansssa puheiksi tuosta keltarauhasesta. En ehkä painottanut tarpeeksi, että on tiputtelua. Hänestä kaikki on ok, toki tähän asiaan ei mitään labroja edes otettu.

Toivotaan sinulle parasta tähän kiertoon, @Innih ! :)
 
Ajatuksissa; meinasinkin kysyy että oliko ollut puhetta gynellä. Toivotaan että saisit ajan ja saisit jonkun valmisteen tukemaan keltarauhasta, eikä vaan hoettas että tiputtelu ennen menkkoja on normaalia vaan huomioitas raskaustoive.

Itseenikin pelottaa mennä lääkäriin. Pelkään et se vaan komentaa kotiin kokeilee onnea. Olis ihan jees saada se lähete, kun siinäkin varmaan menee useempi kuukaus ennenkuin mitää aikoja saa mihinkään niin ehtiihän siinä kokeilee josko kuitenkin ovulois ilmankin. Jos ei saa lähetettä niin inhottaa ruveta myöhemmin saman vaivan takia ottamaan yhteyttä jos tilanne on ennallaan
 
Hellurei! Täällä olisi jokusen vuoden taustaillut esikoisen haaveilija mukaan eli
Puputus --- 31v -- mies 32v -- ya 4/16 -- yk 6.

Kierrot ovat olleet valitettavan epäsäänölliset jo pitkään, 35 minimissään ja helposti 45-47 välillä. Luomumenkat onneksi tulee, kun aikansa odottelee. Ovista olen bongaillut ja viime kierrossa sen löysinkin kertaalleen kp 21, mutta eipä tärppäillyt. Luteaalivaihe olikin sen perään 16 vrk, mietin vaan, onko ovis tullut vasta 4-5vrk päästä LH piikistä vai miten...?
Kävin gynellä juttelemassa näistä ja todettiin PCO. Aknea tai liikakarvoitusta mulla ei ole, mutta kai tää nyt se PCOS sitten on. Aukkari on tehty myös, joten torvissa ei pitäis mitään vikaa olla. Hirveästi ylipainoa ei ole, BMI 25-26 luokkaa, mutta elämäntavoissa ehkä olis korjailemista mm. karkinsyömisen vähentämisessä... Avuksi olen saanut nyt femarit, jotka ensimmäistä kertaa tässä kierrossa, mielenkiinnolla odottelen niiden vaikutusta. Nyt mennään KP 8 ja toivotaan ettei mies työmatkaile juuri oviksen aikoihin. Ovista pitää varmaan alkaa kans tikuttaan jo aikaisemmin kun kierto saattaisi ehkä lyhentyäkin tuosta lääkkeestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Hei kaikki :) oon koko viikon lueskellut täältä taka-alalta teidän kuulumisia.

Tilannepäivitys ja avautuminen: menossa kp 16/30-32. Ja yk5. Yleensä ovis on ollut kp14-17 välillä.
Odotin Royal geleen tekevän ihmeitä mun kierrolle ja ajattelin että nyt tulee ovis satavarmasti ajallaan niinkuin yleensä onkin tullut ja niin paljon suotuisaa limaa simpoille jne. Oon joka kierto tikuttanut ja bongannut oviksen niin liuskatestien ja cb:n digitestien avulla. Tässä kierrossa aivan toisin! Limaa tullut niukasti (itse asiassa kunnon valkuaislimat tuntui olevan viikko sitten lauantaina ja aattelin että onpas hyvä startti tähän kiertoon!), aloitin testaamisen maanantaina, jolloin digi oli neg. Ja liuskassa haalea viiva. Vilkkuva hymynaama digissä on näkynyt viimeiset 3 päivää (eli ei sitä pysyvää hymiötä = max.huippua). Ja tänään liuskatestit ovat olleet haaleampia kuin ennen ja alkaa tuntuu vähän kuivemmalta alakerrassa... :(Huomenna on viimeinen digitestitikku ja mietin että menikö tää kierto täysin harakoille nyt..:cry: En ymmärrä...:( Stressikö tätä tekee? Mies raukka yritti lohduttaa, että kävisin yksityisellä gynellä tekee perustsekkaus lähiaikoina.. Jos sitä kävis..
 
Tervetuloa puputus :) toivottavasti lääkityksestä olisi hyötyä. Epäilen itselläni kans pco:ta, koska en ole pitkään aikaan ovuloinut, uä:ssä näkyi runsaasti follikkeleja munasarjoissa ja karvotus lisääntynyt lievästi. Itse yritän siis kanssa sokeria vähentää, koska mitä enemmän oon lukenut vhh:n käytöstä pco:n hoidossa, sitä enemmän uskon sen hyötyyn :)

Annikata
: Olisikohan ovis voinut olla jo viikko sitten? Jos testit on haalenemaan päin? :eek:
 
@annikata oon täällä foorumilla ainaki lukenut että osa on tullut raskaaksi vaikkei ovulaatiota tikut olis näyttänytkään, eli toivoa on :)

Mulla on rinnat kipeet mut ei mitään muuta, mahaan välillä pistää mut ei oikeestaan. Oon juhlinut nyt enemmän ku aiemmin (eli siis nyt kaks kertaa kahteen viikkoon :LOL: näin hurja mä oon). Mut päätin että elän täysillä plussaan asti ja sit mietin kahvit ja alkoholit uusiksi, ensimmäisen testin teen varmaan nyt sunnuntaina tai maanantaina. En vaan jaksa odottaa odottamalla, ku aina sit kuitenkin vaan pettyy:unsure: Tästä kierrosta olis jopa voinut onnistuakin kun oireita ei oo juuri mitään :ROFLMAO:
 
Täällä oli eilen oikein kunnon itku päivä ja niin paska fiilis...torstaina miehen kaveri oli kylässä ja hän kertoi että vauva syntyy joulukuussa ja sanoi et nopeasti oli tärpännyt...mulla melkeen kiehahti ja hyvä etten sanonut et kivat teille..:cry: haluaisin oikeesti iloita mutta en vaan just nyt pysty..liian vaikeaa eihän se oo multa pois.. tiistaina tosiaan oli se ultra ja lääkäriltä kysyin et mikä siihen on syynä et mun keho ei ymmärrä ovuloida...lääkäri sanoi että ei usko et ongelma on munasarjaperäinen vaan että kyse on säätely häiriöstä eli mun aivot ei tajua aina säädellä niitä hormoneja mitkä saa munarakkulan kasvamaan..kun aivoistahan se käsky lähtee sinne munasarjoihin jos oikein oon ymmärtänyt.. mun munasarjat ainakin nyt reagoi tohon letrozoliin :) eli letrozoli saa aikaan sen et mun aivot rupee erittään sitä fsh hormonia mikä kasvattaa ne munarakkulat.. tuossa vähän linkkiä ja tietoa et minkä kaiken pitää toimia jotta kuukautiskierto toimis normaalisti.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00158
 
Tervetuloa joukkoon @Puputus :)

Mitähän täällä olikaan juteltu kun mennyt pari päivää niin vauhdilla, etten oo kerenny lukea teidän kuulumisia :LOL: Pahoittelut ainakin uuteen kiertoon joutuneille! :( ja hyvä juttu @Kinder_Kitty että kysta on lähtenyt pienenemään ja sait luvan aloittaa tabut (y)

Tänne ei kummempaa, en oo tikutellut ovista eikä ollu tarkoitus nyt edes yrittää, mutta eipä tuota ehkäisyä ole tullut käytettyä :LOL: Woman login mukaan kp 19. Nyt ollu vähän kiihkeämpää menoa ku mies kotiutu reissusta ja ite myös tulin kotiin :) Olin toisella paikkakunnalla töissä siis 2 viikkoa, viime viikonloppuna kyllä kävin kotona, mutta ei kerenny kunnolla rauhottua ku oli ne juhlat eikä mies ollut kotona kuin muutaman tunnin. Nyt on ihana olla kotona omassa rauhassa ukkelin kans! :love:

Alko jo viimeset päivät olla melkoinen koti-ikävä :LOL: Tai kaipasin omaa rauhaa eniten ja sitä, että saan vaikka päivän kulkea yöpaita päällä, jos haluttaa! ja oli tuota yhtäkin vähän kyllä ikävä :love: Tämmöstä ällölällyä tänne kuuluu :LOL::LOL:
 
@Kinder_Kitty ymmärrän täysin sun tuntemuksia ja ei niissä pitäis olla mitään hävettävää. Vaikka joku ei oo iteltä pois niin ei se tarkoita etteikö se sais harmittaa. Varsinkaan tällaset tilanteet/asiat joihin ei ite juuri voi vaikuttaa.
Hormoniperäset häiriöt on onneks suht helppoja hoitaa lääkkeillä ja kroppa reagoi niihin hyvin :) Toivotaan että saisitte nyt letroista tarvittavan avun!

Mun tissit kipeytyy vaan kokoajan enemmän, aamulla tuli pyyhkiessä vähän pinkkiä paperiin ja mun toiveet taas nousee :unsure: eiköhän ens viikolla taas pudota ja korkeelta
 
Heippa taas :)
Täällä mennään nyt 32/25-32, eikä menkkoja näy eikä kuulu.. ei oo ees normi menkka tuntemuksia, tosin eipä oikein mitään muitakaan tuntemuksia.. (n)
Eilen aamulla tein testin koska illalla oli tyttöjen ilta, mut negaahan se näytti.. oli apteekin oma testi.. Jotenki tuli itelle vaan negasta sellanen olo, että pakko olla väärä tulos o_O
Ja kun en oo ees tehny mitään sellast mikä vois vaikuttaa menkkojen myöhästymiseen paitsi raskaus.. eikä multa oo ikinä ees jääny menkat pois tms...

Jotenki tuntuu inhottavalta katella raskaana olevia tai vauvan kans kulkevia ihmisiä.. tai kuulla et tutut lisääntyy.. aina ku joku tuttu ilmottaa raskaudesta alan kauheesti pohtii et mitä ne tekee eritavalla ku me.. liikkuuko ne enemmän, syökö terveellisemmin tms.. sairasta, tiedän.. mut ku tuntuu nii epäreilulta.. :cry:
 
Haaveilija, toivotaan parasta! Ehkä sulla nousee hcg vaan tosi hitaasti :) Testaile parin päivän päästä uudestaan jos sillon näkyis?

Täällä alko vuoto, dpo10 ja ei paljoa tiputtele mut taas on ongelmana tää helskatin tiputtelu enkä tiedä mistä johtuu :( Gynellä käyty ja kaiken pitäis olla ok. No onneks ei toiveet ehtiny nousta kun noin päivän ajaks nii en pudonnu ihan kamalan korkealta. Toivoa tietty on viel ens torstaihin ku menkkojen pitäis alkaa mut eipä tää kauheen hyvä merkki oo et tulee nyt jo verta.
 
Päivät menee kyllä niiiiin hitaasti. Sovelluksen mukaan huomenna alkais menkat. Ei ole kyl yhtään menkkatuntemuksia vielä. Yleensä mulla on kaapissa joku raskaustesti minkä voin tehdä vaikka tietäisinkin että todennäkösyys on hyvin pieni, ei tarvi sitten pähkäillä että miten on kun näkee sen negan. Nyt ei ole testiä kun olin niin varma että sieltä ne tulee. Argh. Jotenkin helpottais nähdä se nega vaan sillä mieli alkaa väkisinkin tehdä tepposia aina tässä vaiheessa.
 
Niinhän tässä nyt sit kävi että yk7 starttas :cry::cry::cry:
Nyt ois motivaatio kaikkeen hukassa ja teks mieli vaan kömpiä takas peiton alle miettimään että miks meillä ei onnistu.. tuntuu et kaverit pamahtaa paksuks pelkästä ajatuksesta :(
Turhautunu ja maansa myynyt olo tällä hetkellä... nää on näitä päiviä ku harmittaa olla päiväkodissa pienten puolella töissä :(
 
Heiii Kiitos kaikille myötätunnosta..
@Sofia90 kyseessä on siis kahta hormoonia mittaava digitesti. Eli se näyttää jo ennen huippua kun on korkeaa hedelmällisyyttä , jolloin se näkyy vilkkuvana hymiönä. Sitten kun maksimaalinen heldemällisyys tulee (LH huippu), niin hymiö jää näkymään kiinteästi(y)

Oon ollut koko viikonlopun muissa ajatuksissa, niin en ole täällä pyörinyt kuin vasta tänään.. Digitestit loppui lauantaina ennen kuin ehdin bongaamaan huipun.. Annoin vaan olla, enkä oikeen nyt jaksa testailla, tällainen fiilis ekaa kertaa puoleen vuoteen.. Ovis en tiedä onko myöhässä vai eikö ole tulossa ollenkaan, vai oliko se jo ennen kuin aloitin testailun.. En tiedä menikö tää kierto hukkaan.. Anteeksi masistelu..
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
Voi, pahoittelut @Haaveilija(ko) :cry: Mulla oli ihan samanlaiset masentuneet fiilikset viime viikolla.

Annoin viime kierrossa itselleni luvan haaveilla liikaa ja korkeeltahan sitä tiputtiin ja masensi kyllä eniten ikinä. Nyt oon tehnyt selväksi itselleni että turhat haaveilut loppuu nyt, keskityn ihan muihin asioihin elämässä ja tärppää sit kun on tärpätäkseen. Oon vähentänyt vauvapalstojen lukemisia ja nyt jo viikon aikana olen huomannut etten ole ajatellut niin paljon vauvoja tai ylipäätään tätä koko yrittämistä. Täällä kyllä olen lueskellut ahkerasti teidän juttuja, mutta liika on liikaa ja muut palstat saa jäädä nyt. Ovis on varmaan n.viikon päästä, mutta katsotaan nyt miten tulee hyödynnettyä. Jos ei huvita hommailla silloin niin sitten ei, nuoria tässä vielä ollaan eli täytyy nauttia tästä "vastuuttomasta" ajasta täysillä. Nyt on oikein hyvä mieli hän asian kanssa, vauva tulee kun sen aika on.
 

Yhteistyössä