♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Nemi_K pahoittelut uudesta kierrosta :( Todella kurjaa tuollainen, että toiveet ehtivät nousta, kun on myöhässä ja sitten putoaa korkealta :( Paljon tsemppiä sinne! Toivottavasti tärppäisi kuitenkin pian! :)

@syystyttö ja @Toiveli pahoittelut uusista kierroista :( Paljon voimia ja tsemppiä teille! :)

@Puukiipijä, toivoa on vielä, kun menkkoja ei näy. Toivottavasti olisi tärpännyt, pidän peukut pystyssä teille :)


On, Flon mukaan oviksen pitäisi olla huomenna. Tänään aamulla oli sellaset alaselkäkivut, että voipi hyvin pitää paikkansa. Aamun ovistesti oli kuitenkin nega, mutta uutta testiä varmaankin vielä illalla ja sitten huomenna. Kohta siis alkaa ensimmäistä kertaa oikeasti piinapäivät täällä. Jännää, mutta toistaiseksi ei kyllä ole toiveet mitenkään korkealla, en vaan jotenkin usko, että yk1 voisi mitenkään tärpätä, mutta parin viikon päästähän se sitten nähdään :)
 
Heips! Nyt uskaltaisin ilmoittautua tännekin taustalle. (seurannut myös Toiveena vauva 2019-ketjua) Oon lukenut koko tämän ketjun ja ajattelin, että varmaan aika jo ilmoittautua. :) Itsellä tilanne sellainen, että aloitin eilen toivottavasti viimeisen pilleriliuskan. :pTällä viikolla kuulen papa-kokeesta tulokset (vuosi sitten LSIL-tason muutoksia vähän joka paikassa) ja sen jälkeen olisi tarkoitus alkaa yrittämään Tulee, jos on tullakseen-meiningillä, mikäli testissä ei ole nyt mitään kummempaa. (y)

Olen aikaisemminkin vuonna 2012 ja 2013 täällä kirjoitellut, mutta silloin jätettiin homma kesken, kun tulin toisiin ajatuksiin (pelotti liikaa koko homma) ja myöhemmin liitto kariutui. Nyt uuden miehen kanssa olen potenut jo yli vuoden vauvakuumetta, ja kun sopivasti pillerit loppuu tässä kuussa, niin ajattelimme alkaa yrittämään. Olen 28v, PCOS ja kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy ja runsaasti ylipainoakin (25kg normaalipainoon) olisi tiputeltavana. Muutamat kuukaudet nyt ollut runsaasti välivuotoja pitkin kiertoja, joten haasteitakin saattaa olla edessä. Kuitenkin rennolla asenteella ollaan lähdössä liikkeelle. Esikoinen olisi siis toiveissa. :love:

Tsemppiä yritykseen, onnittelut plussanneille ja kaikille oikein hyvää vappua! :p Ja anteeksi romaani heti tähän alkuun. :giggle:
 
Hei laitan vielä tännekkin:) Täälä yksi vauva kuumeilija, meillä tilanne se, että vauva saa kyllä tulla jos on tullakseen mutta yrittämällä ei yritetä. Nyt kuukautiset 3 päivää myöhässä ja testi näyttää todella haaleaa viivaa ja viiva ilmestyi testiajan jälkeen n. 12 min ja linkissä kuva minkä näköinen oli vajaa 2 tuntia testin tekemisestä.. testinä pregchek. (n)(n)sanokaa innostunko turhaan vai saako jo vähän haaveilla??:love: kuva testistä https://aijaa.com/UWzq9I
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuville :(

Täällä oli myös menkat viikonloppuna. Mun kroppa on vissiin vielä ihan sekaisin keskenmenosta.. Menkat alkoi 2 päivää myöhässä, tosi vähäistä vuotoa kesti ehkä alle 24 tuntia ja sit ei enään mitään o_O Nyt siis yk11, vuosi yrityksen aloituksesta... Pitää varmaan tässä kierrossa ottaa ovistestit takaisin käyttöön ja kattoa, toimiiko tää mun kroppa enää senkään vertaa :unsure:
 
Mäkin voisin liittyä taustalta seuraamasta myös tänne, täällä tuntuu pyörivän vähän pienempi piiri kuin tuolla vauva 2019 ryhmässä. Meillä siis tilanne se, että ehkäisy jätetty pois helmikuussa 2017 ja päätetty että vauva saa tulla kun on tullakseen. Näinä päivinä pitäis alkaa yk15 ja vielä odotellaan :unsure: testiä en oo uskaltanut tehdä, mieluummin odotan menkat kun nään sen negan testissä.

Onnet plussanneille :love: ja tsempit uuteen kiertoon joutuneille (y)

Evelin27 27v (mies 28), ya 02/17, yk14
 
Tervetuloa uusille! Mukava saada lisää porukkaa tänne :)

@Kumiankka1, pahoittelut uudesta kierrosta :(

@Staar9, kyllä tuossa selkeä haamu jo näkyy. Varovaiset onnittelut :)

@Puukiipijä, tsemppiä lääkärikäynnille, toivottavasti asiat etenisivät siitä sitten nopeasti :)


Täällä oviksen olisi pitänyt Flon mukaan olla eilen. Ei kuitenkaan ollut mitään tuntemuksia eikä testiinkään tullut positiivista. Tämänkin aamun testi näytti negaa :( Viime kierrossa ovis oli kyllä todella selkeä ja sain testeihinkin selkeästi kontrollia vahvemman viivan, joten nyt vähän ihmetyttää, onko ovis vasta tuloillaan, eikö se jostain syystä tule ollenkaan, vai eikö sitä jostain syystä vain tunnista tässä kierrossa. Piinaillaan siis piinapäivien alkua täällä :ROFLMAO:
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 13.5.2018


Yritys päällä:

Jennipä
25v (mies 25v).......................ya 5/16, yk 19, hoidot aloitettu 8/17
Puukiipijä 28v (mies 27v)....................ya 6/17, yk 11
Riannah 28v (mies 30v)......................ya 7/17, yk 6
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 3
Syystyttö 27v………………...…..........ya 5/17, yk 10, ku 12/17
Clothball, 30v (mies 30v)....................ya 8/17, yk 10
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 9
lovecoco 27v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 6, letrozol
VauvaHaaveilija89 28v (mies 29v).....ya 1/18, yk4
Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 11, km 2/18
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk2, ku 3/18
Helmi30 30v (mies 37)....................... ya 1/18, yk3
Önnö 27v (mies 27v)...........................ya 4/18, yk1
Evelin27 27v (mies 28)...................... ya 02/17, yk15



Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot aloitettu 3/17, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot aloitettu 1/18, plussa 4/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk7, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk11, plussa 4/18


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Bambinen 27v, keskeytetyllä
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
Sennay, yritys alkaa 5/18
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Sanja_ 26v (mies 25v), ya 9/17, yk 5
NeitiHaaveilija 27v (mies 31v), ya 9/17, yk4
Laurajy 25v (mies 26v), ya 1/18, yk 1
Minguliini 31v (mies 30v), ya 7/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Täälä hanat aukesi sitten tänään.. olihan se suuri pettymys kun ehti jo iloitakin asiasta..:( Ei olla vielä alettu kunnolla yrittämään, mutta puhuttiin nyt jos joulun jälkeen jätettäisiin ehkäisy kokonaan pois kun mieskin vähä saa totuteltua ajatukseen vauvasta..:love: Nyt sovittiin, että jatketaan vielä keskeytetyllä/varmoilla päivillä ja saa tulla jos on tullakseen!:rolleyes::whistle: Voi laittaa listalle varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19
 
@Staar9, pahoittelut uudesta kierrosta :( Tsemppiä kuumeiluun ja yrityksen aloittamisen odotteluun :D Itsekin ehdin täällä hengailla sillä puolella jokusen kuukauden, ennen kuin nyt tästä kierrosta vihdoin pääsin yrittäjien puolelle :LOL:

Täällä nyt jo kp18 eikä ovista näy. Kolmas kierto ilman pillereitä menossa. Ensimmäisessä en ollut ihan satavarma oviksesta, mutta luulen, että tunsin sen, vaikken testeihin selkeää plussaa saanut. Viime kierto oli sitten todella selkeä sekä tuntemusten että testien osalta ja nyt sitten ei taas mitään. Voisiko olla, että toisen puolen ovulaatiota en jostain syystä tuntisi niin selkeästi, vaikka se tapahtuisikin? Vai sotkeekokahan hormonaalisen lopettaminen kroppaa kunnolla eikä ovista edes tule nyt…? Toivon, että ovis olisi ollut, enkä olisi vaan bongannut sitä. Tai, että se nyt ainakin tulisi ihan lähipäivinä, eikä kierto venyisi hirveästi. Saa nähdä…
 
@Önnö Mulla oli ainakin kroppa sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen niin, että yksi kierto (olisiko ollut 2. tai 3.) oli vain 18 päivää ja siinä en taatusti ovuloinut. Muutenkin tunsin ovulaation yli puoli vuotta vain jonain kuukausina ja aina samalta puolelta, ja silloin se sattui tosi selvästi, ja jonain kuukausina ei mitään tuntemuksia. Epäilen, että joko en aina ovuloinut tai sitten en vain tuntenut sitä samoin kummaltakin puolelta. Kohdunulkoisen jälkeen olen huomannut ovulaatiokipuja myös siltä puolelta, jossa viime vuonna ei tuntunut kertaakaan, eli nyt tuntuu molemmat puolet "toimivan".
 
@syystyttö, hyvä, että molemmat puolet tuntuvat nyt toimivan siellä! :) Saa nyt nähdä, miten tässä käy tämän kierron kanssa. Voihan se hyvinkin olla, että kroppa on vielä ihan sekaisin pillereistä, tai etten muutenkaan edes ovuloi toiselta puolelta ollenkaan. Tai ehkä se vaan tosiaan tuntuu erilaiselta, vaikka kaikki toimisikin normaalisti. Toivotaan tietysti, että ovis olisi tapahtunut ja tärppikin käynyt, mutta jos ei, niin ainakin toivon, ettei tulisi mitään megapitkää kiertoa :)
 
@Sennay @Evelin27 ja @Staar9 Tervetuloa mukaan :)

Olen ollut hetken taustalla, kun ei ole ollut mitään kirjoiteltavaa. Letrot ei ole nyt 2 kiertoon toiminnut, joten tähänkin kiertoon sitten terolut.
Seuraavaan kiertoon kuulemma saan nyt aloittaa 2 terolutia kp 3-7. Jospa tulis ovulaatio :)
Mulle voi päivittää iäksi 27.

Onnea plussanneille <3

@Päppyrä: Pahoittelut ja jaksamista :( <3

@Jennipä Tsemppiä ja toivottavasti pääsette pian hoitoihin <3
 
@Önnö @syystyttö Mä olin pillereiden lopettamisen jälkeen autuaan tietämätön että oviksen pitäis tuntua joltain enkä monena kuukautena tuntenutkaan mitään. Tiedä sitten mistä johtui.. Tajusin alkaa vasta myöhemmin tarkkailemaan oireita ja vasta tän vuoden puolella olleistä kierroista oon ollut varma että ovis on lähellä (ja kiertoja ilman pillereitä takana siis 14) :D mullakin vasemmalla puolella tuntuu selkeästi kun taas oikealla puolella en tunne mitään. Gyne tuumas viimeksi, että oikealla olis kuitenkin enemmänkin odottavia munarakkuloita eli kai siellä voi jotain tapahtua vaikkei sitä tuntiskaan. Toivotaan @Önnö tärppiä siis teille! (y)

Tsempit uuteen kiertoon @Staar9 @lovecoco (y)

Mulle voi päivittää yk15. Plääh :(
 
@lovecoco, harmi, ettei letrot auttaneet, toivottavasti terolutit nyt sitten auttaisivat ja tärppäisi viimein :)

@Evelin27, pahoittelut uudesta kierrosta :( Jätin pillerit helmikuussa ja olen yrittänyt mielenkiinnosta vähän tarkkailla oireita, jotta tietäisin paremmin, missä mennään :) Viime kierrossa tunsin tosi selkeästi oviksen ja sain testeihinkin niin selkeän plussan, ettei paljon tarvinnut arvailla :D Mutta nyt tosiaan ei ole ollut oikein mitään oireita ja testitkin ovat olleet hailuroita, niin en oikein ole varma, mikä vaihe tässä on nyt menossa. Mutta voi hyvinkin olla, etten vain tunne ovista nyt, vaikka se tapahtuisi. Jotenkin sitä vaan miettii, kun viimeksi ei ollut epäilystäkään oviksesta ja nyt kun sitä ei ole tuntenut, niin miettii, että onkohan kaikki kuitenkin tapahtunut ihan normaalisti :LOL:
 
@Önnö mäkin oon kyllä huomannut, että nyt kun on tähän oireiden tarkkailuun lähtenyt niin tulee kyllä tarkkailua ja tulkittuna ihan jokainen mahdollinen tuntemus :LOL: muös ne, jotka puuttuu kun niitä sais olla, heh. Nyt saakin taas pari viikkoa olla huoletta tarkkailematta mitään ennen kun oviksen metsästys alkaa. Silloin kai oiskin sit vuorossa oikea puoli, josta en mitään tunne o_O
 
Pitää nyt päästä purkautumaan jonnekin, vaikka vähän kyllä jo hävettää valmiiksi :ROFLMAO: Olin ajatellut, että ekasta ei kuitenkaan tärppää, joten otan ihan rauhassa tän asian suhteen, enkä rupee kuvittelemaan miljoonia oireita tai tekemään miljoonia testejä liian aikasin. Ja kuinkas sitten kävikään… :LOL: Josjakun menkat alkaa odotetusti sunnuntaina, niin tunnen itseni kyllä todella hölmöksi ja ihmettelen kyllä kropan keinoja keksiä ihan fyysisiä oireita ihan vain ajatuksen voimalla.

Tänään ehkä dpo8, tosin en tuntenut ovista, joten ennusteiden varassa mennään. Dpo4 ja dpo5 oli pahoinvointia, koko ajan kuvotti ja oli heikko olo. Mietin, että vatsatauti tulossa. Myös finnejä pukkas yhtäkkiä, jopa selkään, jossa ei ikinä ole ollut finnejä. Dpo5 alkoi myös runsas vv, jossa välillä joukossa myös vaalenpunaista/rusehtavaa. Dpo6 valkovuodon hulahtelu jatkui, pahoinvointia ei ollenkaan. Sitten eilinen dpo7, kovaa mahanippailua aina välillä ja lounas tuli ylös ja ulos. Ärsyttää kyllä, jos näin rankasti oireilee ilman mitään oikeaa syytä. Testi tänään aamulla nega, mutta sehän nyt ei vielä näillä päivillä mitään tarkoita :ROFLMAO: Mitenkä nää päivät saisi kulumaan… miksei voi olla jo sunnuntai? :LOL:
 
@Önnö Todelliset piinapäivät siis menossa! :D En uskalla kuvailemiesi oireiden perusteella sanoa mitään suuntaan tai toiseen, mutta toivon tietysti kovasti, että olis tärpännyt :love: Mieli on kyllä yllättävän vahva luomaan oireita (ihan fyysisiäkin) ja mulle ainakin on käyny niin että tulkitsen kaiken mahdollisen optimistisesti raskausoireiksi :rolleyes: Tsemppiä ja onnea matkaan! Itse yritän järkeillä, etten ihan omaisuutta käytä testeihin kun lopputulos (raskaana tai ei) on täsmälleen sama, tiedän mä siitä päivän pari aiemmin tai myöhemmin (y)
 
Kiitos @syystyttö :) On kyllä aika hurjaa, että mieli pystyy tekemään tepposia niin rankasti. Täältä on tullut lueskeltua kaiken maailman oirelistauksia ja intoiluja ja silti testi on ollut nega ja menkat alkanet odotetusti, joten ihan hirveästi tästä nyt ei vielä voi intoilla, mutta kyllähän sitä tietysti toiveet nousee, kun on kummallisia oloja :LOL: Yritän myös miettiä tuota, että turhaahan sitä on hirveesti tuhlailla testeihin, kun lopputulos on tietysti sama, testaili tai ei. Mutta menkööt nyt ensimmäisen yrityskierron hölmöilyjen piikkiin muutama ekstratesti :ROFLMAO:
 
@Önnö Oon myös miettinyt sitä, että miten (voimakkaat/selkeät) oireet voi alkaa ennen kuin testissä näkyy mitään. Luulisi, että vasta kun raskaushormonia erittyy niin kroppakin oireilee, mutta toisaalta mulla kyllä sillon kohdunulkoisessa alkoi oireet muutamaa päivää ennen kuin testissä oli plussa (lähinnä tissikipuilu, joka mulla ei ollu koskaan ollu menkkaoire). Hmmm...
 
Pitää nyt päästä purkautumaan jonnekin, vaikka vähän kyllä jo hävettää valmiiksi :ROFLMAO: Olin ajatellut, että ekasta ei kuitenkaan tärppää, joten otan ihan rauhassa tän asian suhteen, enkä rupee kuvittelemaan miljoonia oireita tai tekemään miljoonia testejä liian aikasin. Ja kuinkas sitten kävikään… :LOL: Josjakun menkat alkaa odotetusti sunnuntaina, niin tunnen itseni kyllä todella hölmöksi ja ihmettelen kyllä kropan keinoja keksiä ihan fyysisiä oireita ihan vain ajatuksen voimalla.

Tänään ehkä dpo8, tosin en tuntenut ovista, joten ennusteiden varassa mennään. Dpo4 ja dpo5 oli pahoinvointia, koko ajan kuvotti ja oli heikko olo. Mietin, että vatsatauti tulossa. Myös finnejä pukkas yhtäkkiä, jopa selkään, jossa ei ikinä ole ollut finnejä. Dpo5 alkoi myös runsas vv, jossa välillä joukossa myös vaalenpunaista/rusehtavaa. Dpo6 valkovuodon hulahtelu jatkui, pahoinvointia ei ollenkaan. Sitten eilinen dpo7, kovaa mahanippailua aina välillä ja lounas tuli ylös ja ulos. Ärsyttää kyllä, jos näin rankasti oireilee ilman mitään oikeaa syytä. Testi tänään aamulla nega, mutta sehän nyt ei vielä näillä päivillä mitään tarkoita :ROFLMAO: Mitenkä nää päivät saisi kulumaan… miksei voi olla jo sunnuntai? :LOL:
Toivottavasti ois plussa! :love: en nyt ulkoa muista missä vaiheessa olit ehkäisyn jättänyt mutta mulla pukkas kasvot ja selän näpyille silloin kun lopetin pillerit. Pillereiden aikaan en tuntenut menkkakipuja (enkä mitään muutakaan :LOL:) ollenkaan mutta lopettamisen jälkeen tuli jäätävät kivut. Varmaan sulla ainakin kroppa virittäytyy toimintaan jos ei muuta kun nuin vahvat tuntemukset (y)
 
Lääkärillä käyty ja saatiin lähetteet veri- ja virtsakokeisiin, papaan ja siemennesteanalyysiin. Papa-aikoja vaan oli huonosti saatavilla, vasta toukokuun lopulle. Sen takia meneekin lääkärin soittoaika vasta kesäkuun lopulle, muuten olisi ollut jo toukokuun lopulla.
 
@syystyttö, jep tuo on myös hieman hassua. Miten sitä voikin tuntea kaikenlaista ja tulla kaikkia oireita, ennen kuin testeissä mitään näkyy :D Saa nyt nähdä, kuinka tässä nyt näiden oireiden kanssa käy… :)

@Evelin27, lopetin pillerit helmikuussa eli nyt kolmas luomukierto menossa, mutta ei varsinaisesti yritetty ennen tätä kiertoa. Pillereiden lopetuksen jälkeen ei tullut finnejä eikä myöskään mitään kummempia menkkakipuja tai muita pms-oireita. Kaikki nämä tän kierron oireet on nyt siis uusia, mutta pillereiden lopetuksesta on vasta niin vähän aikaa, että voi myös totta kai olla, että kroppa hakee nyt omaa rytmiään eikä uudet oireet vielä tarkoita mitään. Pianhan se ehkä selviää.. :)

@Puukiipijä, hyvä, että pääsette asiassa eteenpäin! Harmi, että menee noin pitkälle ja joudutte vielä odottelemaan, mutta asiat sentään etenevät :) Tsemppiä tutkimuksiin!
 

Yhteistyössä