♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Minulla kans halut olivat melkoiset kun lopetin ja vieläkin innostun paljon helpommin, varsinkin ovulaation aikaan.. Silloin voi ihan kolme kertaa päivässä. Mitä ovulaatiotestejä käytätte? Mä tilasin eilen clearbluen kokeilen testata tämän kierron, oon vähän sellainen stressaava, joten testit ei oikein sovi mulle... :D
 
P-P
Moi!
Mahtuisko mukaan vielä yks esikoisesta haaveilija?!
Noh, joka tapauksessa tässä tulee vähän taustatietoa: Eli ollaan miehen kanssa kummatkin 28-vuotiaita. Itsellä on ollut enemmän ja vähemmän vauvakuumetta vuosien mittaan ja nyt on sitten mieskin lämmennyt asialle tässä kesän aikana:love:.Oon käyttänyt e-pillereitä vuosia mutta lopetin ne jo muutama vuosi sitten kun ne ei oikein sopinut.. eli ollaan menty pelkällä keskeytetyllä... Yritystä ei olla vielä aloitettu koska mulla on syksyllä tulossa yks leukaleikkaus ja siitä toipuminen vie omanaikansa joten tässä sitä vain odotellaan malttamattomina että leikkaus olisi ohi ja yritys alkaisi.

P-P 28v. ja mies 28v. Yritys aloitetaan syksymmällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Myya ja annimaria93
Tervetuloa uusille mukaan!
Myya: ite kun lopetin pillerit niin mielialat tasottu ja reilusti. Ei tullu enää kauheita raivareita ja tuntu että rakastuin mieheen uudelleen ja onnellisuus lisäänty. Pillereiden aikaan monta kertaa mietin miehen lemppaamista mutta nyt vuoden aikana ei ole käynyt pienessä mielessäkään.
Täällä on päästy piinailemaan. Ovis tais olla torstaina yöllä kipujen perusteella ja dpo -2, -1 ja 1 talletettu ja silleen mutta ovis päivänä ei jaksanu kipujen vuoksi. Jännä nähä miten käy. Ovis testi näytti plussaa dpo 0 ja dpo 1.
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
P-P tervetuloa mukaan! Mikäs sen ihanampaa kun mieskin aidosti alkaa olla innoissaan vauvan saamisesta! :love: Toivottavasti aika leikkaukseen tulee pikimmiten että pääsette pian tositoimiin!

Kiva kuulla muidenkin kokemuksia pillereiden lopettamisen jälkeisistä fiiliksistä. Juuri edellisessä viestissä laitoin että lisääntyneet halut ovat ainut oire jonka olen selkeästi huomannut, vaan eilenpä ilmestyi lisää. Nännit on jotenkin olleet tosi kosketusarat ja tuntuu että rinnatkin ihan turvoksissa! Tää on ihan uutta ja omituista mulle. Kertoisko se kenties jotain kierron vaiheesta tms.? nyt on menossa kp22/?.
 
Hei, pitkästä aikaa, kesä ollaan reissuttu Ruotsissa ja Suomessa, nyt taas enemmän paikallaan. Onnea plussanneille :). Täällä PDO10, yk 15 ja kovasti plussaa toivotaan. Jos ei, ni sovittiin että sitten soitetaan lapsettomuusklinikalle ja varataan aika.

Itsellä pillereiden lopetus (söin 10v) selvästi vaikutti juuri himoihin (huomattavasti enemmän himottaa erityisesti menkoista ovulaatioon) ja käynnisti normaaliin hormonitoiminnan: himotus ennen ovulaatiota, ovulaatiokivut, arat tissit, finnejä, pöhötys ja keltrauhasen kasvukivut ennen menkkoja. Minulla pillerit vaikutti enemmänkin niin että nyt olen sekä iloisempi/positiisempi että herkempi/itkuisempi, mutta rakastan sitä että nyt on oikeesti tunteita! En enää koskaan aio syödä hormoneja ehkäisytarkoituksessa, se on varmaa. Edellinen suhde osittain kariutui varmasti siihen että olin ihan muumio pillereiden takia.

Minulla liikunta/urheilu kuuluu tärkeänä osana elämää joka päivä, tasainen ruokarytmi on suurempi ongelma.

Iloisia petihetkiä ja plussatuulia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen ja Myya
Mulla on ollut pillereiden lopetuksen kans samaa kuin Sporttimimmillä: Tunteet on olleet vahvemmat niin hyvässä kuin pahassa. Sitä jopa osittain hain, kun pillerit lopetin jo hyvissä ajoin ennen vauvanteon aloittamista. Tuntui, että aiemmin olin aika muumio, en itkenyt juuri mitään. Enpä nyt nykyisinkään paru ihan pikkuasioita, mut sentään jotain tuntemuksia aiheuttavat.

Halut oli pillereidenkin aikaan melko vaihtelevia, välillä vaan halutti ihan hirmusti ja sitten taas pitkään tasaista. Nykyisin halukkuus tuntuu vahvasti liittyvän ovulaatioon, kuten oikeinkin hyvä on :)
 
  • Tykkää
Reactions: Myya
Jee kp1 alkoi :) siis eka yrityskerta takana muttei me siis mitenkaan varsinaisesti viela yritetty, tosin harrastettiin seksia useammin siina ovulaation tienoilla. Mutta ens kierrossa vahan ahkerammin sitten :) mies itse sanoi etta sitten kun kuukautiset loppuu niin joka toinen paiva niin on enemman mahdollisuuksia :D

Mina kylla yritan urheilla saannollisesti, siis salilla/jumpissa 3-4 kertaa viikossa, tosin nyt on ollu reilu kk niin etten ole kaynyt kun oltiin lomilla ja mentiin naimisiin ym ja sitten aloitin uudessa tyossa niin on jaanyt harvemmaksi mutta ensi viikolla pitaa taas ponnistella takaisin rutiineihin :) suht terveellisesti syon muutenkin, aika paljon salaatteja ja lihaa. Kaytan kevytmaitoa ja nyt on ihan normaalia luonnonjogurttia jaakaapissa ja juusto on ihan tavallista, ei mitaan kevytjuustoa. En kumminkaan esim jogurttia tai juustoa edes joka paiva syo. Oon kylla makeen peraan joten niita pitas taas vahan karsia.

Tuosta pillereiden lopetuksesta.. mulla siis menkat pysyi suht saannollisena ja tulee ajallaan, eli 26-28pv kierto. Halut on korkeammalla ja kaikki "tuntuu" enemman esim ole tietoisempi ovulaatiosta ym. Jatin pilerit pois viime vuoden lokakuussa ja hyvin on mennyt ilmankin :) Tosin ruvettiin vasta nyt alottelemaan tata vauvaprojektia.

Minulla on lisaksi kaytossa ennen raskautta-vitamiinit ja ostin myos foolihappoa erikseen jota otan yhden tabun paivassa. Jospa ne riittaisi :) Tosin ei laakarissa maininneet noista vitamiineista mutta paatin ostaa, eipa niista haittaakaan ole.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ja tervetuloa kaikille uusille, meitähän on täällä vaikka kuinka! Ei ole tullut paljoa kirjoiteltua (syytän kesää) mutta aktiivisesti olen käynyt täällä lueskelemassa teidän kuulumisia :)

Täällä on meneillään yk3, ja kierron puolivälissä mennään. Otin ovistestit käyttöön ekaa kertaa vaikka olin päättänyt etten niihin nyt ainakaan alkuun koskisi. Mutta kun.. :D Perjantaina sain (kai?) plussan ja lauantainakin vielä viivat suht samanvahvuiset. Ei ne kyllä mitenkään supervahvat viivat ollut mutta melkein sama kuin testiviiva. Ja tänään aamulla kun testasin niin oli haalentunut jo selvästi. Eli ovis ollut nyt vklp jos testeihin ja omiin silmiin uskominen ja koitettu hyödyntää vaikka miehen kanssa vähän kireät tunnelmat ollut tämän viikon. No, ehkä tänään pitää vielä varmistella kun eikö se ovulaatio voi tapahtua 48tunninkin kuluttua plussasta? ;) ja sit vaan jännäillään taas..

Pillereistä sen verran, että on ne vaan omasta mielestä aika arveluttavaa kamaa.. Ja nuorena kun usein aloitetaan jolloin kroppa ja oma hormonitoimita vielä kehittyy jne. Itse söin pillereitä muutama vuosi sitten ehkä parin kolmen vuoden ajan kunnes sain syvälaskimotukoksen joka meni sitten keuhkoihin (keuhkoveritulppa). Muutaman viikon olin sairaalassa tosi kipeänä ja sen jälkeen puolen vuoden hoito. Ja ehdoton kielto hormonivalmisteisiin vaikkei tukosalttiutta löytynytkään. Raskausaika vähän tämän asian puolesta jännittää kun hormonitoiminta muuttuu niin rajusti, tiukka seuranta tältä osin tulee varmaan olemaan ja mahdollisesti lääkitystä jossain vaiheessa. No, se on sen ajan murhe :) ja toivottavasti se aika tulee, siis raskausaika!

Huh, tulipa sepustus. Älkääkä välittäkö jos kirjoitusvirheitä, mökillä puhelimella surffailen!
 
..

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 9.8.2015)

Yritys päällä:
Jes94 20v (mies 23v)...................ya 3/2014​
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 15
amadecasa 28v (mies 28v)..........ya 7/2014
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 9-10
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 10
Kinder_Kitty 22v (mies 25v)........ya 1/2015, yk 5
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 2/2015, yk 8
henttis 22v (mies 25v).................ya 3/2015
Tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/2015, yk 6
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 4
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/2015
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 28v).............ya 6/2015, yk 3
nennsu 27v.................................ya 6/2015, yk 3
ladygreen 24v (mies 25v).............ya 6/2015, yk 2
Ellanolla 32v(mies 37v)................ya 6/2015, yk 1
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/2015
ligu 28v (mies 38v)......................ya 6/2015, yk 1
Unelmoida 26v............................ya 7/2015, yk 2
Myya 29v (mies 29.).....................ya 7/2015, yk 1
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/2015, yk 1
MerMer 23v (mies 31v).................ya 8/2015, yk 1

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
P-P 28v (mies 28v), ya syksyllä 2015

Plussanneet:
Jembbba 22v (mies 25v).....ya 11/2014, yk8, plussa 7/2015
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v).....ya 10/2014, yk 9, plussa 7/2015
pirplua 24v (mies 24v).................ya 6/2013, plussa 7/2015


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Listalle päivitelty uudet ja joillekin päivityksiä yk:hin. Tervetuloa uusille mukaan! :) Kiva että meitä on näin monta täällä. Muutamien tietoja uupuu listalta kun en oo bongannu punaisella varmaan niitä tuolta aiemmin, jos haluutte listalle niin laittakaa tietoja punaisella kiitos :) Ainakin pumpulipallero ja swipulit puuttuu listalta...

nenssu
täällä kans yk 3 meneillään ja kierron puoliväli (kp15/28). Oviksesta en oo varma koska en oo vielä sortunut testailuun. Menkkaimaista jomottelua/tuikkauksia oli keskiviikosta lauantaihin (kp11-14). Viime kierrossa luulen et ovis oli kp13. Perjantaina päästiin murun kans vasta petipuuhiin kun hän tuli kotiin. Toivon et ovis olis ollu vasta lähempänä petipuuhia ja tallettelut tuottais tulosta. Ihanaa piinailla jonkun kans samaan aikaan! :)

Mulla foolihapon määrä on 400µg/vrk, joka on suositus kaikille raskautta suunnitteleville naisille. (http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tietopalvelu/Vitamiinit ja hivenaineet/Foolihappo/Sivut/default.aspx). Tällä hetkellä en oo vitamiinilisiä ottanut, mutta ajattelin että ostan seuraavaks sen monivitamiinin raskausajalle, jossa siis myös tuo foolihappo ja kaikki muutkin tarvittavat vitamiinit yhessä purkissa.

Ja vielä kommentti ehkäisyn lopetukseen liittyen. Minulta siis poistettiin toukokuun lopussa ehkäisykapseli. Kierto on toistaiseksi ollut täysin normaali. Oon tuntenut erilaisia tuntemuksia (ovis?, menkkakivut ym. oireilut) paljon herkemmin kuin koskaan ennen. Ehkä siinä on jotain perää et elimistössä hormonit myllertää voimakkaammin kun ehkäisyn lopettaa, tai sitten sitä vauvakuumeissaan kuuntelee tarkasti jokaisen oireen. Jotkuthan kyllä sanoo että elimistö hedelmäisimmillään ehkäisyn lopetuksen jälkeen. Halut on kyllä lisääntyneet, mutta olen ollutkin aina aika aktiivinen. Tuon kapselin aikaan vaan ku oli koko ajan vuotoja nii kaikki halut meni sen takia. Tosin luulen et vauvakuume tuo myös haluja lisää ainakin alkuun ku haluaa tehdä kaikkensa että sais pienen ihmeen alulle.

Tulipas pitkä kirjoitus taas.:oops:
 
paputoive en ole vielä punaisella laittanut, kun ajattelin laittaa parin viikon päästä, kun yritys alkaa :) Täällä on aivan perhosia vatsassa ja toivoisin, että aika rientäis :rolleyes: Ollaan siis miehen kanssa päätetty, että lopetan pillerit vasta tuolloin, koska haluan saada koulun valmiiksi (y)

Oon viikon syönyt noita foolihappoja, mutta taidan puolittaa tabletit, koska ovat 800uq (n) Alkuviikosta saakin soittaa lääkärille, että pääsisikö labroihin tarkistamaan kilppari arvot.. Harmittaa vain, kun täällä meilläpäin ei ole oikein erikoistuneita lääkäreitä näihin kilppari juttuihin. He vain tujoittavat viitearvoja eivätkä kuuntele potilasta :(
 
swipulit, aiiivan, oothan varmaan maininnut siitä jo aiemminkin että teillä yritys alkaa pilleriliuskan jälkeen, mutta ei voi mitenkään muistaa aina kuka on kukin. :) Voi ymmärrän niin hyvin tuon malttamattomuuden... meillä kun oli suunnitelma että syksyllä aloitetaan yritys niin eihän siitä mitään tullut kun piti heti aloittaa. :D Ei vaan pysty odottamaan syksyyn. Tosin meillä ei ole mitään "etappeja" joita pitäis saavuttaa. Tuo valmistuminen on ihan ymmärrettävä etappi odottaa. :) Ei sit tarvii keskeyttää kouluja vauvan takia, jos vaikka tärppääkin heti.

En osaa sanoo onko tuo 800µg liikaa. Toisaaltahan tuota foolihappoa suositellaan joissain tapauksissa yli tuon 400µg muutenkin. Ja saahan sitä ravinnostakin. Jotkut neuvolat eivät ohjaa foolihappo-lisää ollenkaan, jos syö riittävän monipuolisesti (tuoreita kasviksia, hedelmiä ja marjoja ainakin 5-6 kourallista sekä täysjyväviljaa päivittäin).
 
Täällä aloitettu talletusten tekeminen kuukautisten jälkeen. Ovulaatiota alan testaamaan perjantaina. Te ketkä olette testailleet, onko se tosiaan tärkeää, että testaa samaan aikaan aina? Ja kait kerran päivässä riittää testaaminen?
 
Kääk, tosi outoa! Mies tuli hetki sitten viereeni sohvalle tonnikalaleivän kanssa ja alkoi aivan valtava kuvotus siitä hajusta!! Pakko oli mennä pihalle asti hengittelemään ettei laatta lennä:eek:. Itse olen kuitenkin suuri tonnikalan ystävä eikä ikinä ole kuvottanut kyseinen haju näin! Täällä alkoi tietty mielessä pyöriä että mitä hittoa, kuinka aikaisin tällaiset oireet voisivat raskauden tullessa alkaa? ..Ensimmäisestä tallettelusta kun ei ole kolmea viikkoakaan aikaa. Vai vaikuttaisiko kenties pillereiden poisjättö jotenkin asiaan että aistii kaikki voimakkaammin..?
 
Viimeksi muokattu:
tiitu86 mä olen testannut noita ovistestejä vaan kerran päivässä ja oon yleensä ottanut testin heti aamusta ekasta vessareissusta, mutta se tosin johtuu siitä, että oon niin malttamaton asian kanssa enkä jaksa odotella :D

Myya ihan hyvin voi olla raskausoire :love: Missä vaiheessa alat testailemaan?

Mä oon nyt testaillut joka päivä ovista eikä mun mielestä ole vielä näkynyt kahta saman paksuista viiva..(n) Nyt olis kuitenkin menossa jo kp 17. Onko se mahdollista, että ovis olis vielä tulossa? Vai onko se voinut mennä jo vai enkö ole sit ovuloinnut ollenkaan? :(
Älä vielä luovuta :) mulla on ovis kp 19-23 mitä oon onnistunu tikuttaan parina kiertona :) se vsan tarkottaa jos on ovis myöhässä niin on menkatki. Itsellä helpottanu oviksen bongaus ku siitä saa laskettua menkkojen alkamisen. En ala siis ressaamaan kp 28 menkkkojen myöhästymistä vaan ne alkaa 12 päivää oviksesta itellä. Ruukaako sulla olla kuinka pitkä kierto?
 
Myya kuulostaa kyl lupaavalta oireelta. Tosin itsellä ehkäisynlopetuksen jälkeen "oireita" oli jos jonkinnäköisiä. Yökkäilin kerran mäkkärin lähettyvillä rasvankäryn vuoksi ja kissanhiekkalaatikko kuvotti. Että omasta kokemuksesta ainakin osaan sanoa että mielikuvitus osaa tehdä tepposet kun kovasti toivoo raskautumista. Mutta toivottavasti kohdallasi tuo hajuherkkyys on raskausoire. :) Onko sinulla mikä kp menossa nyt viimeisestä tyhjennysvuodosta? Mille ajankohdalle odotat vuotoa? Kyllähän se testisssä jo näkyy jos tuosta kolmen viikon takaisesta olisi tärppi tullut. :) Aiotko alkaa testailemaan pian? Kerro meille tuloksista sitten! :)

ladygreen oliko sulla viime kierto pitkänpuoleinen? Muistanko oikein? Silloinhan ovis voi tulla myöhemmillä kp:illä. Jospa se olis tuloillaan sieltä vielä? Onko viivassa ollut vahvistumisen/haalentumisen merkkejä ollenkaan?
 
Kai se on apteekin kautta koukattava hakemassa testi ;) ..Aamulla tuli samanlainen kuvotus salilla jonkun hienhajusta. Raskaus ei ole viimepäivinä juurikaan edes pyörinyt mielessä muiden kiireiden vuoksi ja odotusarvoni raskaaksi tulemiselle ovat olleet jossain loppuvuoden tienoilla muutenkin, joten aika syvältä syövereistä täytyy tulla jos olen nämä oireet kuvitellut. Suurin epäilys silti on että pillerien poisjätöstä aiheutuu, pakko se on kuitenki varmistaa ;) Menkkojen odottaisin alkavan normaalisti loppuviikosta, nyt meneillään kp24.
 
Minäkin voisin haaveilijoihin liittyä!
Eli MerMer 23.v, mies 31.v, yk 1.
Unohtuiko tuosta jotain? :D
Nyt menossa kp 5, kierrot mulla on erittäin vaihtelevia 34-50pv. Ovista en onnistu koskaan kroppaa kuuntelemalla bongaamaan, joten olen harkinnut ovistestejä. Millaisia kokemuksia teillä niistä on? :) onko ollut luotettavia tuloksia?
 
Minäkin voisin haaveilijoihin liittyä!
Eli MerMer 23.v, mies 31.v, yk 1.
Unohtuiko tuosta jotain? :D
Nyt menossa kp 5, kierrot mulla on erittäin vaihtelevia 34-50pv. Ovista en onnistu koskaan kroppaa kuuntelemalla bongaamaan, joten olen harkinnut ovistestejä. Millaisia kokemuksia teillä niistä on? :) onko ollut luotettavia tuloksia?
Itellä tikku ovistestit on toimineet hyvin mutta moonlightin sylkitestiin en vielä ole selkoa saanut, vähän näyttää miten sattuu.
Täällä ihmetellään kummalisia alavatsa tuntemuksia. Välillä kivistää ja poltetta tuntuu. Laitan ne nyt kyllä mielikuvituksen piikkiin kun oon kiinnitys kivuista lukenut. Nyt on dpo 4 jos sitä viikonloppuna tekis r-testiä...
 

Yhteistyössä