♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Onnea Minni90 plussasta, ihanaa että tärppäsi :love: Ja toivotaan Kuiske että haamu vahvistuisi, pidetään peukkuja (y)

Pumpulipallero onko mitään oireita ja "oireita" ollut?
Ja toivotaan Hipeltäjä89 että sieltä tulisi se paras häälahja eli plussa :X3:

Täällähän on tapahtunut taas vaikka mitä! M|ralla alkanut menkat, mitä ihmettä? Kävitkö jo siellä lääkärissä? :)

Mulla oli se lääkäri aika ja oli kyllä niin tumpelon olonen lääkäri, että voi apua. Se käytti GOOGLEA (!!!) mun naaman edessä, kun haki tietoja teroluteista mitä yritin itselleni vinkua. huh huh. Ei tullut teroja vaan sain lähetteen nyt sitten gynekologille, ja toivon että se vois nyt sitten ultrata että näkis mikä mussa on vikana tai vaihtoehtoisesti antais jotain reseptejä sitten, en oikeen tiiä. Jotain apua haluan nyt. Tänään kp 50 ja aloitin eilen syömään turhautumiseeni niitä jämiä kesältä siitä keltrauhashormooni kuurista, jotta saisin nää menkat alkamaan.. (n)
En oo käyny viel lääkärissä! Se olis perjantaina?! En vaa tiiä et meenkö..?! Kun aiheena piti olla ne kuukautiset. Mut ne tuliki nyt sit.. Hömm hömm. Pää pyörällä..

Joku valelääkäri sulla?!
 
Minni90 onnittelut! Ihanaa kun vauvoja tulee :love:
Huupelson nyt kuittaa ja poistuu palstoilta. Saatan käydä katselemassa mutta nyt täytyy jatkaa elämää ja keskittyä muihin juttuihin. Vauva tulee jos on tullakseen.. vuosi alkaa just kohta oleen täys. Alkaa opetella elämään ilman kuumetta. Nyt voin sanoa että aika luovuttaja fiilis näin yk13 jälkeen. Kiitos ja kuittaus.
Voi ei! Zemppiä elämän haasteisiin!
 
Nyt minäkin avaan suuni kun tähän asti olen vain lukenut keskusteluja täällää! :) Eli Susu90 ilmoittautuu, ikä 25v, mies 30v. Ya 8/15, yk2 .

Menimme siis juuri kesällä naimisiin, lapsista puhuttu kyllä jo alkuvuodesta, nyt häiden jälkeen molemmille pamahti ihan hirveä vauvakuume:love:. Meillä kuitenkin todella suurena haasteena on se, että minulla todettiin alkuvuodesta vulvodynia minkä takia yhdyntä on TODELLA kivuliasta, eli sitä tehdään nyt vain ja ainoastaan vauvan takia. Ovistestit onneksi helpottaa että tietää milloin kannattaa yrittää. Muumimukia tekniikkaa ollaa myös mietitty.

Eli jos täällä on joku toinen samasta vaivasta kärsivä niin kaikki vinkit on tervetulleita!


Tällä hetkellä kyllä jännätään täällä, kierto 22/26-28pv. Lauantaista asti ollut etovaa oloa, yhtenä iltana myös pahoinvointia. Alavatsalla on ollut kummallista kipuilua, ei ole samanlaista kuin menkkakipu. Testit olleet ainakin vielä negatiivisia mutta jatkan niiden tekemistä siihen asti että kuukautiset ilmestyvät! Tässä herkästi alkaa kyllä ylitulkitsee itseänsä. :rolleyes:

Mutta ihanaa päästä jännäämään myös muiden puolesta! Jos tätä kautta löytäisi vertaistukea :)
 
Kiitos paputoive listan päivittämisestä!
Plussanneisiin taidan tosiaan kuulua, sillä tein tänään digitestin joka ilmoitti "raskaana 1-2":love:. Nyt siis kp 31/29-33.
Olen samaan aikaan sekä onnellinen että epäuskoinen siitä, että plussa tuli jo ekalla yrityskierrolla. Ja plussan odottaminen vaihtui heti huoleksi siitä, että meneehän kaikki hyvin..

Kaikkea hyvää teille kaikille ja plussatuulia!:)
 
Oikein paljon onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!

Kävimme maanantaina kuulemassa tulokset ja tuloksena oli mitä aavistelinkin "kaikki kunnossa", hormonit, kilpparit, kohtu, munasarjat, myös miehen simpat oli priimaa. Joten ei mitään syytä miksi ei raskaus ala, koska tämä tulos ja olen alle 30 ei tässä vaiheessa kunnallisella tehdä mitään. Kesään asti katsotaan, ja jos ei sitten ole raskaus alkanut aloitetaan syksyllä IVF. En nyt osaa sanoa että itkeä vai nauraa, samalla on iloinen, mutta toisaalta pettynyt. Jos raskaus ei ole alkanut 1.5 vuoteen millä tn. se alkaa seuraavan vuoden aikana, aika pienellä todennäköisyydellä... Taidan jäädä taustalle tässä ketjussa toistaiseksi ja keskittyä "lapsettomuusstressin" lievittämiseen toisaalla.Seurailen toki teitäkin.

Tsemppiä siis kaikille ja toivotaan että plussat pärähtää kaikille mahdollisimmin pian :), ettette joutuisi kokemaan tätä pettymysten kierrettä ja odottamisen tuskaa. Hyvää syksyn jatkoa!
 
sporttimimmi hyvahan se on jos ei mitaan vakavampaa. Toivottavasti se nyt on ollut vaan ihan stressista kiinni, joten hyva "huilahtaa" ja antaa lapsentekoajatusten levahtaa ja nauttia arjesta. Jospa se vauva sielta yhtakkia sitten tulisikin :) Tsemppia <3

ladygreen toivottavasti se lahete gynelle tulee pian. On kylla inhottavaa odotella pitempia aikoja :( mutta tsemppia ja positiivisia ajatuksia :)

ON: jotenkin ihan semmonen olo ettei kylla tassa kierrossakaan onnistanut. Tanaan menossa kp20/ 27-28. Pitaa myontaa etta sorruin testaamaan, tosin eikai siina oikein mitaan voi viela nakya? no hankin silti amazonista lisaa testeja varmuuden vuoksi. Mulla muutama viela kotona ja CB tikut, jos kokeilisi sunnuntaina/maanantaina..
 
Tervetuloa Susu90! Tosi ikävä vaiva toi vulvodynia... Onko sulla mikään hoitoja tuohon vulvodyniaan? Kipulääkitystä? Toivottavasti pystyisitten olemaan yhdynnöissä mahdollisimman hyvin ja teillä tärppäis pian. Tiedä vaikka olis jo tärppi käynyt oireista päätellen. ;)

Ihan mahtavaa Kuiske että digi näytti raskauden. Mutta olihan toi haamukin ihan selvä, ei tarvinnut tihrustella. Plussa on plussa, oli se haamulainen tai ei, jos kuitenkin selvästi näkyy. :) Toivotaan et kaikki menee hyvin, elä stressaa liikoja.

sporttimimmi onpa harmillista että siellä Ruotsissa pääsee vasta paljon myöhemmin julkiselle puolelle hoitoihin kuin täällä Suomessa. Täällä kuitenkin pääsääntöisesti pääsee lapsettomuuspkl:lle jo vuoden yrittämisen jälkeen ja hoidot aloitetaan yleensä samointein. Toki eroja kunnittain varmasti on. Laitoin sinut listalla taustailijoihin, mutta käy toki vilkuilemassa välillä täällä kuulumisia ja kerro omiakin. :) Toivotaan että tietoinen taukoilu liiasta kuumeilusta toisi luomuplussan! Ihanaa syksyn jatkoa sinnekin!

henttis kiva kuulla sinustakin, miten odotus sujuu? oletko käynyt alkuraskauden uä:ssä? Meinasitko käydä vai odotatko rv12 uä:een?

pumpulipallero toivotaan kuitenki et olis plussa tuloillaan, vaikkei vielä mitään näy. Aika aikaista testailla vielä. Onko sulla mikä dpo nyt?

Tänne ei ihmeempiä. Piinaviikko meneillään, ehkä dpo6 (riippuu oliko ovis 6pvä sitten vai ei, kun en testaillut :D) ja kp24/31?(28-33 kierrot vaihdelleet). Mutta siis reilu viikko pitäisi jaksaa odottaa. Mitään ihmeempiä oireita en ole tunnistanut suuntaan tai toiseen ja yritän olla ylitulkitsemattakaan kun rehellisesti sanottuna on aika vaikeaa tietää mikä on pms-oire ja mikä raskausoire kun ihan samoja oireita molemmissa. Tosin eipä tuo varmaan olisi vielä edes kiinnittynytkään, joten mitään oireita ei edes pitäisi vielä olla. :D Pähkäilen edelleen testaanko lauantaina herkällä (10mlu/ml) testillä, joita hamstrasin muutaman ulkomailta kun halvemmalla sain. Lauantaina nimittäin olisi tiedossa yhdet kemut, joissa tarjolla boolia.
 
Paputoive odotus sujuu hyvin, vaikkakaan jos en tietäisi niin en voisi kuvitella olevani raskaana, koska oireita ei ole oikeastaan ollenkaan. Ainoastaan kahvi on alkanut aamuisin tökkimään, liekkö sitten psykologinen juttu enemmän. :'D Odottavan aika ei tosiaan tunnu enää pitkältä, vaan aika liitää eteenpäin, justhan plussasin.. lähes viisi viikkoa sitten.:cautious: Pitkään mietin alkuraskauden uä:hän menemistä yksityiselle,mutta selvisikin että meillä oma pieni kotikunta tarjoaa sen, jotta saadaan Sintin koko varmistettua ennen kuin mennään Np-ultraan, koska se on isommassa kaupungissa, niin eivät halua lähettää sinne ihmisiä "liian pienillä viikoilla". Ihan hyvä näin. :) Ensimmäinen neuvola takana jo, viikon päästä ultra.
Hurjaa plussatuulta tänne kaikille vielä kerran! <3
 
Paputoive mulla on tanaan kp21/27-28 ja olisko dpo6 jos oikein osaan sen laskea :D havettaa myontaa etta oon jo herkkia testeja uitellu :p
Meilla nayttas suunnilleen olevan sama dpo? Jannat paikat :)
Mulla ei nyt oikein mitaan oireita,olisko vahan valkovuotoa ja kipeet nannit :p ja vahan mieli herkkana,meinas itku tulla kun leffaa katsottiin mut oon muutenki herkka/voi olla pms oire :)
 
Huupelsonille tsemppiä ja toivottavasti pystyt keskittymään muihin asioihin enemmän, näin myös jo pitempään yrittäneenä tiedän, että se on kaikkea muuta, kuin helppoa!

Sporttimimmi, kurjaa kyllä kun siellä ei pääse jo tarkempiin tutkimuksiin, olette kuitenkin jo sen verran pitkään kanssa yrittäneet. Sulle samat sanat, kuin Huupelsonillekin, että voimia kestää tätä epätietosuutta!

Mulle voi päivittää listaan yk 11! :poop:
Vuosi yritystä alkaa uhkaavasti lähentyä. Vähän sekavat fiilikset alkaa kyllä olla tästä yrityksestä, että todellako me kohta ollaan jonottamassa niihin tutkimuksiin pääsyä. :( Kyllä usko raskautumisesta alkaa olla todella matalalla, että enää tämän vuoden aika tärppäisi. :unsure:
 
Onnea kaikille plussanneille, onpa ihanaa jännätä muidenkin kun vain itsensä puolesta!:)

Paputoive: Minulle aloitettiin kesällä Triptyl lääkitys, mutta sitä en ole uskaltanut käyttää sillä sitä ei saa käyttää raskauden aikana ja aiheuttaa myös ihan hirveää väsymystä. 2 viikon päästä on aika vaivaan erikoistuneelle fysioterapeutille joka aloittaa ilmeisesti jonkinnäköisen sähköhoidon (pitäisi olla ilmeisesti aika tehokasta). Toivottavasti se auttaisi!

Niin paljon on ongelmia tuolla seudulla että on melko epäuskoinen olo että voiko tässä ylipäätään tulla raskaaksi:( Mutta yritys on kuitenkin niin alussa että täytyy yrittää kitkeä nuo ajatukset pois ja malttaa katsoa mitä tapahtuu. Vieläkin testi näyttää negaa joten epäilen että siirrytään kohta yk3:lle.
 
Susu90 Mulla olis muutama rohkaiseva sana sulle vulvodyniasta :) Itse kärsin kivuista ainakin noin vuoden ajan, ennen kuin ymmärsin hakeutua gynelle. Gyne totesi selvän vulvodynian. Fyssarilla kokeilin ensin puuduttavaa rasvaa. Auttoi, mutta ei tietysti ole ratkaisu ongelmaan. Sitten kokeiltiin sähköhoitoa, joka ei mulle hirveästi tuonut apua, mutta osalla se ilmeisesti toimii. Tämän jälkeen sain erilaisia ohjeita lantionpohjan jännittämiseen ja rentouttamiseen. Ja tämä tosiaan oli mulla pelastus! Myös mieheni osallistui kipupisteiden paineluun, eli teimme siitä yhteisen jutun. Pikkuhiljaa kivut vähenivät ja nyt ovat pääsäätöisesti poissa kokonaan! Kipuja saattaa tulla silloin tällöin, mutta rentoutusharjoituksilla saan kivun hallintaan ja pois. Olen tästä oikeasti niin onnellinen ja toivottavasti mun kokemukset tuo myös sulle toivoa ja uskoa paremmasta :)

Piti vielä lisätä, että samoihin aikoihin luovuin e-pillereistä, sillä gyne arveli niiden vaikuttavan negatiivisesti vulvodyniaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toukokuinen: En osaa edes sanoin kuvailla miten hyvälle sinun viestisi tuntui!! Vihdoinkin on sellainen olo että on tämän vaivan kanssa vielä toivoa kun jatkuvasti on pelännyt että onko nämä kivut osana koko loppuelämää! Ensimmäinen kerta kun kuule jonkun kohtalotoverin kokemuksia, eli kiitos todella paljon:love: Lähden siis positiivisin mielin fysioterapiaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Tänneppä on tullu paljo viestejä! Toivon paljon plussatuulia ja tsemppiä meille yrittäjille, ei tämä vaan oo niin helppoa mitä luuli.. :cry:

Mulla alkaa menkat pikkuhiljaa loppuun, ja nyt aattelin ottaa kaikki konstit käyttöön täsä kierros! Oisko kellään mitään vinkkejä? Ostin jo pari purkkia greippimehua kaappiin ja oon jo jonku aikaa syönny foolihappoa.. Tiesti parasta ois ku ei stressais mut sepä ei ookkaan niin yksinkertasta..
 
Kännykällä tulin omia kuulumisia päivittämään pikaisesti. Tänään kp 28/28-33. Eilen noin dpo9? ja herkkä (10mIU/ml) testi näytti negaa. Tein testin koska oltiin menossa miehen kans yksiin juhliin, joissa oli tarjolla alkoholia, jota sitten myös otin koska testissä ei merkkiäkään haamuiluista saati plussista. Tällä hetkellä ei erityisempiä pms- tai raskausoireitkaan ole. Odotellaan. Seuraavaa testiä teen vasta ensi viikon loppupuolella, jos menkkoja ei kuulu.

Pumpulipallero mitäs sinne kuuluu?
 
Pitäsköhän ostaa meillekkin greippehua jos ei plussaa näy tästä kierrosta :D

Ovisplussa pärähti eilen sekä halpistikkuun että clearbluen digiin ja toki myös hyödynnettiin se!;) Ehdin jo huolestua miksei ovisplussaa näkynyt, mutta se olikin vain pari päivää keskivertoa myöhemmin näköjään. Tänään puuhastellaan varmaan vielä illemmalla varmuuden vuoksi ja sitten alkaakin se kahdenviikon piinaava odotus D: Tietty toivon et tärppää mut en usko et vois olla niin hyvä tuuri et ekasta kierrosta onnistuis..:s
 
paputoive sama juttu taalla. Ei ole haamuista tai muista tietoa :S viimeksi tanaan testasin negaa. Tuntuu vahan silta etta taa olis nyt tassa taman kierron suhteen mutta kylla sita tietty tulee viela testailtua kun noita testeja on ja kuukautisten pitas alkaa to-pe.
Meinasitko sina milloinka testailla seuraavan kerran? toivottavasti jotain meilla molemmilla rupeis nakymaan <3
 
Torstaille mullakin womanlog ennustaa kuukautisten alkua... ajattelin tehdä testin perjantaiaamuna, jos ei oo alkanu ennen sitä. Täälläki vähä semmonen olo että ei oo tainnu tärpätä ja tää kierto on taputeltu. :( mut ainahan sitä toivoa on niin kauan ennenku menkat alkaa. Toivotaan et alkais piirtyy viivoja. Se olis kyl tällä hetkellä suurin toive. <3
 
paputoive eli meilla pitas samoja aikoja alkaa kuukautiset jos ne nyt sitten alkaa. Toivotaan etta testi muuttuis viela plussaksi! Jotenkin vaan tuntuu minulla myos etta ei oo tarppia kaynyt. Ei oo mitaan oireita. Paitsi rintojen arkuus (tosi lieva) ja sekin on joka kuukausi ennen kuukautisia. itse en tosin taoda jaksaa odotella perjantaihin etta testaan vaan meinasin testata.. no saapahan pois kuljeksimasta nuo testit mitka tilasin netista.
 

Yhteistyössä