♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Täällä vaihtui yk14 tällä viikolla. Julkisen puolen tutkimukset ja hoidot alkaa onneksi muutaman viikon päästä, ettei ole enää pitkää aikaa niihin. Miten muilla pitempään yrittäneillä menee? Onko muita joilla olisi alkamassa tutkimukset lähiaikoina?
 
Oon kuullu täl viikolla kaveripiiristä raskausuutisia! Mukavaa että jotkut lisääntyy.. Se saikin minut tulemaan kattoo onks tällä palstalla enää mitää elämää ku ei oo tullu ilmotuksia aikoihin.. Taas oli heittäny mut pihalle täält o_O mulla menossa kiertopäivä 50. Hohhoijaa. en ymmärrä missä veessä ne menkatkin taas luuraa!!? Mitää en oo tehny erilailla kun koskaan aikasemminkaan jne jne.. Ja kun ollaan 2016 vuoden puolella niin kohtahan alkaa tulemaan vuosi täyteen siitä kun ehkäsy on lopettu. Mulla on siis ollut viimesen vuoden aikana 3 kuukautiset. Ja nyt vasta oon menos lääkäriin keskustelee asioista koska viimekerralla sanottiin et ootellaan nyt viel.. Tuntuu et aika menny ihan hukkaan!
 
Nyt laitoin ovistikut tilaukseen. Myös lisää raskaustestiä lähti tilaukseen, jos niitä vaikka saisi testailla. Toivottavasti
Toivotaan M | RA että saat apua, että kierrot lyhentyisivät
Huupelson tuo piisi saa niin mut rääkymään.
 
Täällä vaihtui yk14 tällä viikolla. Julkisen puolen tutkimukset ja hoidot alkaa onneksi muutaman viikon päästä, ettei ole enää pitkää aikaa niihin. Miten muilla pitempään yrittäneillä menee? Onko muita joilla olisi alkamassa tutkimukset lähiaikoina?
Meillähän alko perustutkimukset syksyllä. Eli otettiin verikokeita ja miehen simpat yms. Kaikki oli ok. Terveyskeskuksesta lähettivät sitten naisten poliklinikalle. Siellä sitten mulle tehtiin aukiolotutkimus ja juteltiin tästä meijän tilanteesta. Aukkari oli kyllä ikävä toimenpide, onneksi kuitenkin kesti niin vähän aikaa. Kaikki oli kuitenki kunnossa. Päätettiin sitten siellä, että alotetaan mulle Letrozolit 2,5mg kierron 3.-7. päivä, koska lääkäri epäili etten ovuloi kunnolla. Nuita lääkkeitä oon nyt yhen kierron syöny ja ovulaation sain nuilla ainaki tulemaan ja bongattua. Puoli voittoa jo sekin :) mutta vauvaa se ei meille vielä kuitenkaan suonut.
Mies lähti nyt puoleksi vuojeksi toiselle paikkakunnalle töihin, eli vauvahommat jää nyt sitten sivummalle. Harmittaa aivan kauhiasti. Ja vielä varsinkin nytten kun tuntu että jotakin ois voinukki alakaa tapahtumaan kun on lääkkeetki. Mutta eipä auta muuta kun odotella. Niin eli mulle voi päivittää yk 14.
 
Niin ja tosi harvoin käyn täällä, mutta sitten kun käyn niin pyrin kyllä lukemaan kaikkien kuulumisia. Onnea plussanneille ja toivoa kaikille yrittäville! :) <3 etenkin sulle Mustikk4, tuntuu että me ollaan aina jotenkin menty samaa rataa tämän asian kanssa. Ja osaan kyllä niin samaistua sinun tuntemuksiin. :)
 
Melkein koko viestiketjun alusta loppuun luettuani päätin liittyä haaveilijoiden joukkoon :)

Ikää 29v. yk 1, ya 1/2016. Eli vastikään päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen yrityksen aloittamisesta :love: Tällä hetkellä kp 23/28-31. Ovis sattui (kirjaimellisesti) tuossa viikko sitten, nyt jännäillään että voi alkaa testailemaan.... Mielenterveyteni vuoksi ensimmäisen testin teen vasta kun 28 päivää on kulunut (koska useimmin kierto 28 kuin sen yli).
 
Missä on mun menkat??, kp 41/31-37 menossa. Kohdunsuu tuntuu tunnustelemalla olevan ikään kuin pienesti auki ja ajoin valkovuodossa oon ollu näkevinäni aavistuksen vaaleanrusehtavaa/vaaleanpunaista, sitten taas ihan normaalia valkoista. Ajoittain alamahalla menkkajomotuksia ollut ja v-käyrä huipussaan. Luulis kohta alkavan menkkojen. Ärsyttää kun kierto vaan venyy eikä pääse uuteen yritykseen. :(

Oon nyt töissä ja passitin miehen kauppaan ostamaan testejä niin voi huvikseen testailla taas jos ei menkat ala. Yleensä ne viimeistään sitten alkaa kun testin tekee xD
 
Moi, päätin liittyä mukaan! Olen 25-v ja mies 34-v. Just alkoi yk 9 ja kp 2/37-40

Pillerit jätin tasan vuosi sitten pois ja siitä asti yritetty välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti.

Viime viikon pe oli kp 37 ja testasin plussan ensimmäistä kertaa! Sunnuntaina plussaa näytti vieläkin, mutta eilen kp 40 tein digitaalisen testin ja pettymys oli kova kun testissä lukikin "ei raskaana". 15 min myöhemmin alkoi kova vuoto. Eli liekö kyseessä aikainen km??
 
Melkein koko viestiketjun alusta loppuun luettuani päätin liittyä haaveilijoiden joukkoon :)

Ikää 29v. yk 1, ya 1/2016. Eli vastikään päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen yrityksen aloittamisesta :love: Tällä hetkellä kp 23/28-31. Ovis sattui (kirjaimellisesti) tuossa viikko sitten, nyt jännäillään että voi alkaa testailemaan.... Mielenterveyteni vuoksi ensimmäisen testin teen vasta kun 28 päivää on kulunut (koska useimmin kierto 28 kuin sen yli).
Niin... Maltoinhan toki päivän odottaa kunnes hain testin ja laitoin liruttaen samantien. Oikein selkeä negatiivinen. Mutta tänään on ollut alavatsa kipeä, erilailla kuin kuukautisten aikoihin. Tuntuu kuin siellä olisi kivi, tai vaikka peruna. Samoiten lämmöt on ollu korkealla, 37, normaalisti mulla on jopa alta 36.. Onneksi paketissa oli vain yksi testi niin en sentään huomenna aamulla taas testaile. Nyt odotan viikonloppuun!

Mites teillä muuten, pissaatteko tikun päälle vai kuppiin ja sitten siellä uitatte? Onkohan sillä merkitystä?
 
Täällä ilmeisesti ovis tekee tuloaan...sen verran juilii ja polttelee tuolta alakerrasta :unsure: Oon tehnyt ovistestejä, niin illalla tuli jo melko hyvät viivat...aamulla testaan vielä :) Saa nähä yritetäänkö nyt ku muuttohommat vähän painaa päälle piakkoin, niin taitaa olla ajatukset muualla nyt ja stressitasot nousta. Katsotaan keväämmällä sitten uusiksi :) Seurailen kuitenkin täällä kuulumisia ;)
 
Mites teillä muuten, pissaatteko tikun päälle vai kuppiin ja sitten siellä uitatte? Onkohan sillä merkitystä?
Mää oon ite tykännyt pisaista kuppiin ja lilluttaa tikkua siellä. Ainakin rfsu:n tikkutesteissä niin neuvotaan tekemään. Osissa testeistä taas ei ole väliä kummin asian hoitaa.
Varmaan pääasia, että se tikku on vaadittavan ajan virtsassa eikä sitä mene yli sen max rajan:)
 
Heissan, uusi haaveilija täällä huutelee.. Koko keskustelun läpi lukeneena ja pari viikkoa sitä seuranneena päätin nyt liittyä mukaan lähinnä taustailijaksi, koska meillä yritys on päätetty aloittaa vasta kesällä. :rolleyes:

Ollaan siis 22-vuotiaita ja naimisissa, viimeisten kuukausien aikana alettu pahasti kuumeilemaan omasta pienokaisesta. Ehkäisynä vuoden vanha hormonikierukka, jotenkin ajattelin silloin että katsotaan niitä lapsia sitten kolmen vuoden päästä kun kierukan ehkäisyteho loppuu (Jaydess), mutta näin kävi että poistoa suunniteltu jo tälle kesälle :whistle: Kovasti olisi halua aloittaa yritys jo nyt, mutta päätettiin yhdessä, että yritys aloitetaan niin, että ehdin joka tapauksessa varmasti saada opiskelut valmiiksi ennen esikoisen tuloa :X3:

Täällä siis lähinnä odotellaan malttamattomina kevään etenemistä, aika tuntuu vain menevän tooooosi hitaasti eikä asiaa yhtään helpota täällä foorumilla norkoilu (n)

Lykkyä tykö kaikille joilla yritys jo päällä :love::love:
 
Voi Moon Moth pahoittelut :( Noi on niin kurjia juttuja.

Täällä menossa kp49/31-37. Testejä olen tehnyt, mutta ihan puhdasta negaa antaa. Liekkö ollut ovuloimaton kierto, tai sitten on jotain ongelmaa. Mulle vuosia sitten kun kuukautiskierto oli epäsäännöllinen niin heitettiin ilmoille että vois olla PCO (polykystiset munasarjat) ja asian suhteen joku gynekologi/ihan vaan tavan lääkäri? ultrasikin munasarjoja ja sanoi että polykystisyyteen viittaavalta näytti, ei mitään suoraa diagnoosia antanut kuitenkaan, eikä oikein edes asiasta kanssani keskustellut enempää. Oon ite asiasta ottanut selvää ja tietenkin tämä takaraivossa koko ajan kummitellut tässä yrityksen aikana. Tosin olen ollut onnellinen tähän asti säännöllisestä kierrosta, mutta onko nyt taas munasarjat kuitenkin monirakkulaiset vai mikä hitto. :(

Lueskelin netistä että jos kuukautiskierto venähtää yli 3kk mittaiseksi on syytä hakeutua lääkäriin. Ajattelin että katson miten tässä käy, jos yli 90 päiväiseksi venyy niin menen yksityiselle. Jos alkaakin ennen sitä niin seuraan miten seuraava kierto käyttäytyy, jos tuppaa se(kin) venymään niin menen yksityiselle gynekologille. Yritystä tuli juuri täyteen 8kk.

Vaihdoin työpaikkaa juuri ja voihan olla että kierto ja hormonitoiminta stressin takia häiriintynyt. Nyt vaan pitäis saada itsestä rentoutumaan, mutta sittenpä tässä alkaa ahistaa tämä lapsettomuus. Miten pystyisinkin ottamaan lungisti. :/
 
Pahoittelut Moon Moth! :(

Onko täällä kukaan lukenu tuota Kaisa Jaakkolan Reipas, rakas raskaus -kirjaa? :geek: Ite ravintoasioista kiinnostuneena lukasin sen tänään muutamassa tunnissa läpi ja suosittelen kyllä kaikille jotka suunnittelee tai toivoo raskautta tai odottavat jo pientä! Eikä ollu yhtään liian aikaista lukea edes meidän tilanteeseen, mahtavaa juttua ruokavalion ja hormonitoiminnan vaikutuksista raskautumiseen ja raskauteen :rolleyes:

Nyt Paputoive ja kaikki kirjakauppaan tai kirjastoon, saataisko tuon kirjan ohjeilla koko ketju tyhjäksi ;):love:

muoks., täältä näkee kattoa vähän sisältöä ennenkö ehtii kirjastoon :rolleyes: http://kaisajaakkola.com/2014/12/reipas-rakas-raskaus-kaupoissa-naina-paivina/
 
Viimeksi muokattu:

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 26.1.2016)

Yritys päällä:
Jes94 21v (mies 24v)...................ya 3/2014
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 14

Annataika 24v (mies 26v).............ya 11/2014, yk 13
Kinder_Kitty 23v (mies 26v)........ya 1/2015, yk 9
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/2015 yk 9
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 1/2015, yk 14
hipeltäjä89 26v (mies 27v)...........ya 2/2015, yk 13
likka90 25v (mies 33v).................ya 3/2015, yk 13
tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/2015, yk 6
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 8
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/2015
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 29v).............ya 6/2015, yk 7
ladygreen 24v (mies 25v).............ya 6/2015, yk 4
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/2015
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/2015, yk 2
Mils 23v (mies 19v).......................ya 6/2015, yk 2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/2015, yk 5
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/2015, yk 1
Pages 27v (mies 27v)....................ya ??, yk 4
Domellan 25v (mies 28v)..............ya 8/2015, yk 4
MerMer 23v (mies 31v).................ya 8/2015, yk 5
TTK86 29v (mies 31v)....................ya 8/2015, yk 4
Susu90 25v (mies 30v)..................ya 8/2015, yk 2
Sandzell 24v (mies 25v).................ya 8/2015, yk 4
Syli 28v (mies 38v)........................ya 9/2015, yk 1
Pjawla 25v (mies 31v) ..................ya 11/2015
Illuminated 26v (mies 26v) ..........ya 11/2015, yk 3
Jenetsu 27v (mies 26v) ...............ya 1/2016, yk1

Sophi4 24v (mies 25v).................ya 1/2016, yk1
Oinas86 29v ................................ya 1/2016 yk1

Plussanneet:
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15

pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
P-P 28v (mies 28v), ya syksyllä 2015

Taustalla:
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 13
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 18

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Moi taas pitkästä aikaa! On hieman kulunut aikaa kun olen viimeksi täällä käynyt.. Täällä semmonen tilanne et pitäisi saada soitettua sille gynelle, että saataisiin lähete tarkempiin tutkimuksiin, asian hoidan tällä viikolla. Tätäkin asiaa olen vain pitkittänyt jotenkin vain pelottaa ja jännittää mutta haluan kuitenkin saada asioita eteenpäin ja vastauksia.

Kiitos paputoive kun päivittelit välissä listaa! (y) Kaikille teille joilla on tarkemmat tutkimukset pian edessä niin paljon tsemppiä! Moon Moth voimia ja pahoittelut!

Jos haluaa listalle niin tiedot punaisella tai jollain muulla värillä, että huomaan nämä tekstistä tai jos ei värillä onnistu niin sitten vaikka lihavoituna(y) Kiitos!
 
Heippa hei.
Kiertopäivä 58 ja 2 päivää tullu jotain epämäärästä valkovuoto-verilimaa. Ihme juttu. Ala selkä ollu kyl kipeenä et jotain tapahtuu.. Mut siltikään ei mitään tapahdu. Kuukautiskiertoa oottelen täällä edelleen että säännöllistyisi. 3kk päästä menny vuos siitä kun nuvaring lopetettu.

Tällä palstalla on viimeikoina kirjoteltu aika vähän. Vaikka käyn täällä lukemassa niin siltikään ei ihmiset kirjottele tänne niin usein kuten esim. Kesän tienovilla 2015..
 
Juu aika hiljaista on ollu tässä ketjussa. Muita ketjuja en oikeestaan seurailekaan. M|RA kokeilitko sitä gelee royalia tuohon kiertojen säännöllistämiseen? Minä söin yhden purkillisen 60kpl. Se kierto missä aloitin syömään venyi kp37 ja seuraavan kierron 23pvää söin ja se on tämä kierto joka on venynyt jo kp51. Mulla ei ainakaan tasoittanut kiertoa. Toki söin vaan sen yhden purkin, mutta enpä halua enempää syödäkään...

Villisilmä kiitos kirjavinkistä. Kävin tänään kirjastossa, mutta kaikki oli lainassa. Laitoin varaukseen. Prismalla tuon kirjan hinta 30e. Adlibriksellä hinta näytti olevan alle 15e. Ajattelin kuitinkik tutustua kirjaston versioon. Laitoin varaukseen myös muita Kaisa Jaakkolan kirjoja. Vaikuttivat mielenkiintoisilta.

Sain tänään raahattua itseni kuntosalille. Katselin siellä itseäni peilistä treenatessa ja totesin vatsanseudun pyöristyneen huimasti viime kerrasta. Joo ja kyse ei ole vauvasta. Nyt on pakko ottaa niskaperseote itestään ja laittaa ruokavalio ja kunto ruotuun. Ihan hävettää kun on päästänyt itsensä tähän kuntoon, ei se varmaan ihmekään ole että kierrot heittelee ja vauvaa ei kuulu kun tuota ylipainoakin on :( no ei auta murehtiminen, asiaan pitää tulla muutos. Tässä tapauksessa suunta on alaspäin!
 

Yhteistyössä