♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Varasin ajan parin viikon päähän yksityiselle gynelle, joka on perehtynyt lapsettomuusasioihin. Ajattelin että se vois kattoo ultralla mikä tilanne tuolla alakerrassa on. Tuolloin on kp17 ja tän pitkähkön kierron vuoksi ovis ei vielä ole ollut mitä ilmeisimmin. Ja saattaishan sieltä saada jotain hormonaalista tukea/apua ensihätään tukemaan ovulaatiota tai keltarauhasta, mitä nyt ikinä näyttäis et tartteekaan. Samalla pyydän lähetteen lapsettomuuspolille. Sama lääkäri työskentelee tuolla yksityisellä ja sairaalan lapsettomuuspolilla ja on ihan spesialisti lapsettomuusasioissa. Oltaishan terveyskeskuksenkin kautta saatu lähete ja ehkä jotain hormonaalista tukeakin, mutta ainakin saan oikeasti asiantuntevan tarkastuksen ja tiedot tuolta yksityiseltä, vaikkakin vähän kalliimmaksi tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Paputoive voi ei oon pahoillani aikaisista menkoista :cry: hyvä kun varasit ajan asiantuntijalle, jospa asiaan olisi joku helppo ratkaisu, eihän se välttämättä ole kovin isosta jutusta kiinni. Pääasia että asia etenee nyt.

ON: Epäilen oviksen olleen eilen, oli kummia menkkatuntemuksia ja vaimeeta jomotusta vas. alavatsalla. Bongasin myös varmaan ekaa kertaa ikinä vähän limaa. Pientä jomotusta tuntuu kyllä nytkin mahassa, mutta oon myös palvellut koko aamun (=lämmöt nousee?) niin jospa se ovis meni kuitenkin jo? Jestas miten sitä on alkanut itseään tarkkailemaan.. Kaikki voitava on nyt tehty vauvan suhteen, kun sain vielä eilen illalla miehen houkuteltua petipuuhiin. Tai no tässä tapauksessa saunapuuhiin, kun ollaan anoppilassa käymässä :D eikös anoppilan sauna olisi ihan hyvä paikka uuden suvun jäsenen saada alkunsa? :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Tosi hyvä, että sait lääkärin, Paputoive. Kyllä se aina helpottaa, kun pääsee osaavalle lääkärille hakemaan apua. Toivottavasti sieltä myös löytyisi vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Onko sinulla sairaskuluvakuutusta, mistä noita käyntejä voisi saada pois? :)

Mä kans mietin, että kun syksyllä pitää käydä kontrollissa kystan takia, pitäiskö myös varata aika just tuolleen ennen ovulaatiota. Samaten olen jo ehtinyt viime kierron lopun vuoksi pohtia, että onko mulla kans jotain keltarauhasen kanssa ongelmaa, kun tuli sitä pientä punertavaa valkovuotoa jo viikko ennen menkkoja. Vaikka meidän "yritys" onkin ollut vasta lyhytaikaista ja oikeasti tässä ei vielä ole mitään hätää, kuumeilu sitä aina vähän jännittää, et onko kaikki kuitenkaan ok. Kiertokin kun on niin kovin lyhyen oloinen. Mutta ei näitä varmaan liiaksi kannata märehtiä yksinään kotona.
 
Ei oo sairauskuluvakuutusta ja oon ymmärtänyt että suurin osa näistä vakuutuksista ei edes kata lapsettomuudesta johtuvia juttuja. Ajattelin että tämän yhden käynnin käyn yksityisellä ja pyydän labrat, jatkotutkimukset ja lähetteen julkiselle lapsettomuuspoliklinikalle. Se säästää jo kummasti kun kaikkia noita ei lähdetä yksityisellä tutkimaan. Tää yksityinen gynekeskus on meidän keskussairaalan lapsettomuusgynekologin perustama ja hän varmasti laittaa lähetteen ilman mitään ongelmaa sinne polille. Haluan vain alusta asti (jo ensimmäinen tarkastuskäynti) käydä yhdellä ja samalla asiantuntevalla osaajalla. Toki polilla on muitakin töissä kuin tämä yksi ja siellä ei voi valita kenelle joutuu, mutta ainakin tuo yksityisen käynti on parhaalla mahdollisella gynellä, joka näihin asioihin on perehtynyt. :)
 
Moi kaikille! Olen uusi täällä. Ikää 27 v, mies 32 v. YK 3 lähtee käyntiin piakkoin, nyt mennään kp25/26-28. Aiemmin ehkäisynä kortsu. Oviksen oon bongannu "tuntumalla", seuraava kierto tikutetaan.
Haave esikoisesta valtavan suuri, plussaa en koskaan testiin ole onnistunut saamaan. Aiemmassa suhteessa miehestä johtuvaa lapsettomuutta, silloin minut tutkittu päästä varpaisiin. Luonnollisesti olen kuvitellut itseni jo niin monta kertaa raskaana olevaksi, että sillä matikalla lapsia olis jo tusina :D
 
Paputoive: Voi ei, pahoittelut menkoista. Toivon niin paljon että saat apua uudelta gyneltä. Jospa asiat lähtis sitä kautta selkenemään ja löytymään jokin syy. Voihan se olla että luteiinivaihe liian lyhyt ettei ehtis kiinnittymään. Onneksi noita pystytään tosi hyvin hoitamaan. Paljon tsemppiä <3 olet niin plussasi ansainnut.

Mulla taas tää kierto on ollu niin ihmeellinen. Ovisplussaa selkeetä en saanu koko viime viikon ajalta, pelkkää haamua ja aivan yhtä vahvaa koko viikko putkeen.
Eli tältä kierrolta ei minkäälaisia odotuksia. Tosin mietityttää et onko pregchecillä ja rfsu ovistesteillä jotain eroa??
Rfsu:lla saanu aina positiivisen tikkuun kierron puolivälissä ja nyt pregchecillä en saanu. Voihan tää toki olla vaan ovuloimaton kierto tietty. Mut hankalaa ku ei ota selvää. Sen takia en oleta edes mitään raskautta. Lopetin siis tikuttamisen kp17.
Se tässä kierrossa on ollu outoa et limoja on ollu aika paljon,välillä kirkasta ja liukasta limaa sekä valkosta. Ennen kierroissa menny aika tarkoilla sykleillä noi vuodot et just puolivälissä selkeät ovislimat ja muutoin niukempaa valkovuotoa.
Uus kierto pitäis alkaa ens vkn viikonloppuna. Mulla on yleensä 31pv kierto mut viime kierro 29pv ja kesäisin jostain syystä lyhyempi ku talviaikaan.
 
Hyvä, että pääset lääkäriin Paputoive. Sieltä voit hyvinkin saada vähän jo apua asiaan. Harmi, kun luteaalivaihe jäi nyt yhtäkkiä niin lyhyeksi, mutta onneksi siihenkin on kuitenkin lääkkeitä. :)

Meillä oli tänään varhaisultra. Siellä se pieni möllötti. :love::love: Kaikki oli hyvin. Sydän löi, nähtiin se ruudulta ja kuultiin sydänäänetkin. Vastasi viikkoja 7+2 eli la siirtyi helmikuun puolelle. Nyt vain hissukseen päivä kerrallaan mentävä eteenpäin. :)
 
Paputoive, pahoittelut menkoista, mahtavaa että pääset nyt hyvälle lääkärille ja saat asioita eteenpäin! Toivotaan, että sieltä löytyy hyvä keino auttaa teitä ja pääsisitte pian ihastelemaan plussaa :love:

pehmiksellä on ollu ilmeisesti hyvä ajotus! (y)

Danissan kierto kuulostaa hassulta, ehkä on sitte ovuloimaton kierto. Tai sitte ovis on ollu limojen kanssa samaan aikaan ja testit on vaan näyttäny mitä sattuu :confused: Kuinka herkkiä ovistestejä sulla on ollu käytössä, että voisko johtua mitenkään siitä tuo hailura?

Mustik4lla ihania uutisia, toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin :love:

Täällä kp 18/27, dpo 5, ei mitään oireita, sekopäisenä tihrustelen pikkuhousuja ja vessapaperia vessassa, että oisko mitään kiinnittymisvuodon tapaista näkyvissä o_O Vaikka eihän sitä edes suurimmalle osalle kai tule, toivoisin vain niin jotain merkkiä siitä, että tässä kierrossa on toivoa :whistle: Kun vain malttais odottaa rauhassa, mutkun ei pysty, kun jännittää niin paljon! :D
 
Villisilmä: niin onhan mulla aikaisen oviksen mahis toki kp9-10 kun aloin testaamaan vasta kp 10 illalla sitä ovista. Et jos aikainen ovis ois mahdollista. Ovistyylistä limaa mul oliki jo menkkojen jälkeen kp8-9 ja ma kp10 valkosta purukumimaista limaa. Et mitähän se tarkotti, vaikee sanoa.
jokatapauksessa ollu tosi limanen kierto. Juoksevammat limat näin kauan ja yleensä kuivempi kausi alkanu selkeesti oviksen jälkee. Nähtäväksi jää alkaako menkat reilu viikon päästä. Uskon kyllä näin. Odottaahan sitä jo uutta kiertoa ja uusia mahiksia ellei ihmeitä tapahdu.
 
Villisilmä: joo ja toi vaihe mikä sulla, on tosi hirvee ja piinaava. Kokoajan odottais jotain merkkiä raskaudesta. Tuntuu et se sekottaa pään. Sit jos ei mitää merkkiä oo ni iskee epätoivo et entä jos ei taaskaa. Toivotaan onnea sulle <3
 
@Mustikk4 Ihanaa raskausaikaa teille <3

@Paputoive, tuon alan ekspertti kuulostaa hyvältä, toivottavasti saat käynnillä asioita eteenpäin!

@Villisilmä tsemppiä piinailuun! :)

@danissa1 toivottavasti kyse olis ollu aikaisesta oviksesta ja olisitte saaneet sen hyödynnettyä, tsemiä! :)

On: kapseli tänään poistatettu ja kp12. Ovis normaalisti joka toinen kuukausi ollut kipujen perusteella n. Kp 16-18, niin saadaan jo hyödynnettyä toivottavasti eka yrityskerta! :3 Lääkärikin kehoitti aloittamaan yrityksen heti, eli tuumasta toimeen kun ukkokulta heräilee yövuoron jälkeisiltä uniltaan!
 
Täällä kans piinailaan :X3:. Kp 30/35, dpo 9(?). Vai mites noi dpo:t lasketaankaan? Onko dpo 1 vai 0 silloin oletettuna ovispäivänä? Jos tikutin plussan tiistaina ja oletettava ovin olis keskiviikkona niin onko keskiviikkona dpo 1? ärsyttää kun kaikki kp:t, dpo:t ja rv:t lasketaan vähän eri tavalla niin menee itse vähän sekasin :LOL:.

Oon tehnyt samaa kuin Villisilmä, eli kytännyt tulisko mitään kiinnittymisvuotoja :rolleyes:. Eipä näkynyt ja enään ei pitäis näkyäkkään. Olishan se ollut kiva jos olis tullut jotain merkkejä että olis tärpännyt. Muuten onkin ollut ihan tavalliset olot. Nännit oli kipeät oviksen aikaan ja muutama päivä sen jälkeen, nyt ei enään. Eilen rupes sitten tissit kipeytyy lievästi sivuilta, mutta sekin menee yhtälailla menkkaoireiden piikkiin :oops:. Huomen aamulla varmaan hieman hätäilen ja tikkua uittelen, vaikkei varmastikkaan kannattais. On noita tikkuja tullut tilattua useampia kaappiin odottelemaan hätäilyjä varten :ROFLMAO:.

Paputoive: Harmi että menkat alkoivatkin noin yllättäen :( Mutta ihanaa että on nyt aika varattuna, ainakin jos saisitte tuota luteaalivaiheen pituutta korjattua heti alkuunsa ja muutenkin homman pyörimään kovemmilla tehoilla (y).

Jenetsu: Pistän kans tilauksen tänään tuost opuksesta. En tiiä innostuuko mies mutta pitää itse päästä lukasee :p

Danissa1: Harmi kun ovistestit ei lähtenyt vahvistumaan :unsure: Onneksi ilmeisesti tiedät jo kiertosi noin hyvin. Itselläni kun on tämmönen pitemmänpuoleinen kierto (vaikkakin normaalirajoissa) niin ei vissiin kannata alkaa tikuttamaan kuin vasta joskus kp 20 tietämillä..

Stillnobaby tervetuloa, hihittelin tässä nimimerkkiästi, että toivottavasti ei olisi kohta enään kovin paikkansa pitävä :giggle:

Omanapaa vielä sen verran, että vika lomaviikko käynnissä. Tuli mökkeiltyä muutama päivä ja aika hyvin sain pidettyä piinailut pois mielestä. Nyt sitten olikin kotiin paluu ja saa piinailla kahta kauheammin :geek:
 
Noniin leidit. Kp 56. En ole raskaana. Ensimmäinen terolut 10mg otettu naamariin.
Etelästä kotiuduttiin viimeyönä. Saatana kuntäällä on KYLMÄ! Hyrrr

Oliks täällä ihmisiä jotka oli tilannu ebaystä r- testejä ja ovulaatiotestejä. Onks antaa linkkii vai tilaanko mututuntumalla?
 
Jennipä: mun käsittääkseni dpo on ovulaation/hedelmöittymisen jälkeinen pv. Eli laskisin ovistikkuplussasta 2pstä alkaen dpo 1. Ovulaation jälkeinen päivä.
Tsemppiä piinailuun ja plussatuulia :) <3
M|ra: toivotaan et Teroluteilla lähtis kierto tasaantumaan. Joo täällä on nyt aika kylmä ja epävakaa sää. :/
Sandelinos: paljon onnea touhuiluun nyt ja kerta ajoituskin varmasti oikea :)
 
Danissa1: Googlettelin ja noinhan se on. Eli tänään onkin dpo 8 :giggle: hups

Toi vakuutusasia varmaan riippuu aika paljon vakuutuksesta. Ja pitää varmaan olla nimenomaan joku sairaus/häiriö jota hoidetaan, ei varsinaisesti lapsettomuutta. Itselläni on aika lailla kaikenkorvaava vakuutus, mutta diagnoosia siellä aina kysytään korvaushakemusta tehtäessä. Eipä ole taas aikaisemmin tullut mieleen koko vakuutus vauvahaaveisiin liittyen. Pitääpi muistaa jos jossain vaiheessa tuleekin jotain ongelmia (hope not).
 
Mä äkkiä vastaan tuohon vakuutusasiaan. Mulla on kans sairaskuluvakuutus ja lääkäri kysyi käynnillä, onko vakuutusta vai ei. Vaikka se mun käynti oli siis ihan tavallinen tarkastus lisätutkimuksineen, kun vähän esitin huolta monestakin asiasta. Lääkäri kirjasi käynnin syyksi runsaat kuukautiset (No, onhan mulla, mutta ei se se käynnin syy ollut). Tällä viikolla just tuli vakuutuksesta päätös, että kaikki meni sitä kautta. Eivät ne kyllä edes halunneet mitään dokumentteja käynneistä. Piti vaan valita sairaus (Pohjolan vakuutuksien kohdalla oli "kuukautishäiriöt") ja laittaa korvaussummat. Omavastuu toki oli 100e, mutta se tuntui enää pieneltä, kun takaisin tuli melkein 300e. Täytyy toivoa, että samalla lailla menee syksyn kontrolli myös vakuutukseen.
 
Mä äkkiä vastaan tuohon vakuutusasiaan. Mulla on kans sairaskuluvakuutus ja lääkäri kysyi käynnillä, onko vakuutusta vai ei. Vaikka se mun käynti oli siis ihan tavallinen tarkastus lisätutkimuksineen, kun vähän esitin huolta monestakin asiasta. Lääkäri kirjasi käynnin syyksi runsaat kuukautiset (No, onhan mulla, mutta ei se se käynnin syy ollut). Tällä viikolla just tuli vakuutuksesta päätös, että kaikki meni sitä kautta. Eivät ne kyllä edes halunneet mitään dokumentteja käynneistä. Piti vaan valita sairaus (Pohjolan vakuutuksien kohdalla oli "kuukautishäiriöt") ja laittaa korvaussummat. Omavastuu toki oli 100e, mutta se tuntui enää pieneltä, kun takaisin tuli melkein 300e. Täytyy toivoa, että samalla lailla menee syksyn kontrolli myös vakuutukseen.
Joo mulla siis sama. Mä laitoin syyks kuukautisten puuttuminen. Ei se varmaan kaikkee lapsettomuuteen liittyvää korvaa mut näin alkuun toikin oli vähän rahaa kotiin päin. Ja olihan se totta. Mulla puuttuu kuukautiset.
 
Omanapa: Noniin, tulipa hätäiltyä ja tehtyä negatesti nyt dpo9.. Suuresti luotan uuden kierron alkamiseen ensiviikolla. Just tämmönen perus "ennen menkkoja olo", tissit sivuilta arat, ruokahimo, naama menee näpyille..:mad: Itseni tuntien testaan kuitenkin taas jo ylihuomenna uudestaan :whistle:

Viivanpaikka tuli näkyviin testissä, mutta nuo on Sofin testejä ja oon täällö eri osioista kerennyt sen verran lukemaan, että sitä osas jo odottaa..
 
Pahoittelut negasta Jennipä! Ehtiihän se vielä muuttua plussaksi nuilla dpo:lla (y)
Eikö se viivanpaikka tavallaan kuulukki tulla, jos siihen ei tule väriä siitä hormonista mutta muu tikku "värjäytyy" (n) Jossain oli tämä hyvin selitetty mutta en muista missä :rolleyes:

Täällä kp 19/27 dpo 6, ei mitään oireita paitti järkyttävä jännitys mitä tuleman pitää o_O
 
Moikka taas kaikille! Minä palaan tänne :( tänään todettiin raskauden menneen kesken, kohtu täysin tyhjä. Viime vkl vuodin kuin seula, siinä hötäkässä meni kesken. Uutta yk kiertoa en nyt päivitä, koska pitää yhdet menkat nyt odotella. Mutta iäksi voi päivittää 24
 
MerMer: Voimia paljon :( tuo on varmana pahin pelko ennen ensimmäistä ultraa. Niin epäreilua että..tuhannesti onnea ensikerralle, että vielä tuleva pikkuinen pysyisi masussa <3

Jennipä: voi ei, tiedän tunteen kun testaa jo aikaisin toivon kipinä silmissä. Se samalla jännittää mut vetää mielen niin maahan jos tulee nega. Jotenki sellanen fiilis et no ei tää koskaa muuksi muutu...mutta joskus sen plussankin on tultava ja taas paljon onnea seuraavaan kiertoon. Tää on tätä kierrettä mitä itekki ja moni käy aina läpi toistuvissa negoissa.

Mä ajattelin ite tästälähtien yrittää odottaa menkkojen alkuun asti. Negatestistä tulee niin paha mieli et haluu sen plustestin nähdä ja kokea. Toisaalta se on niin hiton vaikeeta odottaa menkkojen alkuun. Pakkomielteisesti haluaa testata aikaisemmin. Yritys on välillä tosi raskasta aikaa :(
 
Jennipä: se on totta ja jokainen meistä tekee aina niinku siltä sillähetkellä tuntuu. Niin mäki aina sanon et seuraavan kerran odotan menkkojen alkuun mut siltiki jostain syystä löydän itseni varuiks testaamasta 3-4pv ennen. Sit masentuneena odottelee menkkojen alkua.
Nyt yritän enskerralla uudelleen josko sais pidettyä pään ja vaan odottaa "rauhallisesti".
Tosin tää kierto ei kuitenkaa oo tuottanu tulosta et yk 5 sit odotellaa.
 
Jennipä: lisäystä vielä et jos sul on vasta dpo9 ni ei monillakaan edes näy siinävaiheessa edes haamua. Monethan saa haamun vasta pari pv ennen menkkojen alkua tai vasta menkkojen 1.päivänä. Niin yksilöllistä. Aikaiset testailut ja negat voi onneksi muuttua. Mun ystävä sai haamun plussaan vasta viikon oltua menkat myöhässä. Että sillee :) se oli mustaki aika outoa ettei aijemmi näyttäny.
 

Yhteistyössä