♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Niin, tiedät ainaki että tuut raskaaksi. Eli voit hyvin olla. Mää oon halunnu lasta monta vuotta eikä vieläkää valoa näy tunnelinpäässä. Sen takia koitan mahd.vähän enää miettiä/suunnitella asiaa ku ei tähän kulkuun oikeen voi vaikuttaa. Onneks mulla on sen verran säästöjä et laitan ne rahat vaikka jo aikaisemmin hoitoihin ja keinohedelmöitys jos ei ala tän vuoden puolella tärppäämään. En jaksa ens maaliskuulle ehkä odottaa eli sitä vuotta. Liian pitkä aika.
:( toivon todella et teillä myöskkin tärppäis! Kannattaa tosiaan käydä gynellä tsekkaamassa paikat, jospa sieltä sais ees jotain vastauksia. mäkin olin toivoni jo menettänyt siihen et luomu plussaa ei tuu kunnes sit tulikin ja jotenki se antoi toivoa tähän..
 
Kinder_kitty: joo sä oot kyl kauan yrittäny et enhän mä 4 kierrolla oo ees kauaa, vaikka se tuntuu pitkältä ajalta. Tosiaan ku ei multa oo munasarjoja ultrattu koskaan. Ei mulla oo mitään kipuja tms vuotoja ku menkkojen aikaan vaan. Toki hyvä siellä on käydä jos ei nyt ala tuottaa tulosta ja tärkeintä olis nyt saada ovis vaa tikkuun. Kieltämättä vähän jännittää et saanko sitä hymynaamaa vai en. Olis ihan kamalaa jos en sais. Menis viel nää vikatki toivonrippeet sitten.
Sitä vaan miettii, ku viime kesänäki niin kipeästi halusin äidiksi ja mies ei ollu valmis. Jouduin viime kesänki kamppailee tunteiden kanssa ja katsomaan vierestä, kun paras ystävä hehkui äitiyden onnea. Nyt ku kerrankin mun mies on valmis ja yritys päällä, ni ei voi onnistaa. Ei sitte millää. Sen takia mietinki ni negatiivisesti tätä nyt, ku tuntuu ettei vaa pääse eteenpäin. Vaikka kuinka yrittäis.
 
Kinder_kitty: joo sä oot kyl kauan yrittäny et enhän mä 4 kierrolla oo ees kauaa, vaikka se tuntuu pitkältä ajalta. Tosiaan ku ei multa oo munasarjoja ultrattu koskaan. Ei mulla oo mitään kipuja tms vuotoja ku menkkojen aikaan vaan. Toki hyvä siellä on käydä jos ei nyt ala tuottaa tulosta ja tärkeintä olis nyt saada ovis vaa tikkuun. Kieltämättä vähän jännittää et saanko sitä hymynaamaa vai en. Olis ihan kamalaa jos en sais. Menis viel nää vikatki toivonrippeet sitten.
Sitä vaan miettii, ku viime kesänäki niin kipeästi halusin äidiksi ja mies ei ollu valmis. Jouduin viime kesänki kamppailee tunteiden kanssa ja katsomaan vierestä, kun paras ystävä hehkui äitiyden onnea. Nyt ku kerrankin mun mies on valmis ja yritys päällä, ni ei voi onnistaa. Ei sitte millää. Sen takia mietinki ni negatiivisesti tätä nyt, ku tuntuu ettei vaa pääse eteenpäin. Vaikka kuinka yrittäis.
Älä menetä toivoa! helpommi sanottu kun tehty.. mut ite en oo tikuttanu ovista kun ettei se sitte stressaa liikaa..tosin mähän en oo ees joka kierto ovuloinu...helmikuussa 2015 todettiin ei ovista ja sama homma syksyllä 2015.. kyllä mulla oli kans niin paska olo sillo viimesyksynä kun todettiin ettei ovista oo ollu... se jotenki löi vikan naulan arkkuun.. jotenki vaan ajattelin et pakko jaksaa vaan odottaa ja jos ei tärppää niin sitte hoitoihin.. mun piti sitä lähetettä pyytää jo tammikuussa 2016 mut vaan viivyttelin sitä kun tuntu jotenkin niin kauheelta se et me joudutaan hoitoihin..ja aattelin vaan et ens kuussa sit jne...

ois tosiaan hyvä jos munasarjat ultrattais niin siitä näkis jo tilanteen..
 
Älä menetä toivoa! helpommi sanottu kun tehty.. mut ite en oo tikuttanu ovista kun ettei se sitte stressaa liikaa..tosin mähän en oo ees joka kierto ovuloinu...helmikuussa 2015 todettiin ei ovista ja sama homma syksyllä 2015.. kyllä mulla oli kans niin paska olo sillo viimesyksynä kun todettiin ettei ovista oo ollu... se jotenki löi vikan naulan arkkuun.. jotenki vaan ajattelin et pakko jaksaa vaan odottaa ja jos ei tärppää niin sitte hoitoihin.. mun piti sitä lähetettä pyytää jo tammikuussa 2016 mut vaan viivyttelin sitä kun tuntu jotenkin niin kauheelta se et me joudutaan hoitoihin..ja aattelin vaan et ens kuussa sit jne...

ois tosiaan hyvä jos munasarjat ultrattais niin siitä näkis jo tilanteen..

Ai sullakin ollut ovuloimattomia kiertoja. Eli ehkä se on ihan normaalia, katokku aloin huolestuu tosta kystajutusta et jos se tarkottaa kystaa. Ei mulla kyllä mitää oireita siihe ole, mut tän kierron annan mennä ja katon oviksen. Jos ovuloin niin hyvä niin ja jos en ni soitto samantien yksityiselle gynelle.
 
Ai sullakin ollut ovuloimattomia kiertoja. Eli ehkä se on ihan normaalia, katokku aloin huolestuu tosta kystajutusta et jos se tarkottaa kystaa. Ei mulla kyllä mitää oireita siihe ole, mut tän kierron annan mennä ja katon oviksen. Jos ovuloin niin hyvä niin ja jos en ni soitto samantien yksityiselle gynelle.
jep on ollut..sehän se vasta vaikeuttaakin raskaaksi tuloa.. normaalia on se etteä naisella on ehkä vuodessa pari ovuloimatonta kiertoa.. lääkäri joka totes keskenmenon sanoi et vasen munasarja on pcomainen oikee oli kai ok.. eli pco aiheuttaa ovuloimattomuutta ja se on jo syy hakeutua aiemmin tutkimuksiin.. eli sen takia ois tärkeää katsoa munasarjojen tilanne..
 
mun kierrot oli älyttömän pitkiä pillerin lopetuksen jälkeen ja sen takia oon syönytkin teroluteja. eka luomukierto pillerin jälkeen oli 40pvä ja seuraava olikin joku 93pvä tai jotain ja sitten oli taas joku yli 60pvä.. teroluteilla oli säännölliset.. jos kierrot pitkiä niin se kertoo yleensä siitä et ovista ei ole. ite aina epäilin tota.
 
mä uskon ja luulen et ovuloin vasta tänä vuonna ekoja kertoja.. no todistaahan sen jo yksi plussakin..
Niin ja tiedän kyl muutamia jotka on tullu yli vuoden jälkeen luomuna raskaaksi. Se on lohduttavaa,ettei toivo oo menetetty. Sit jos käy tutkimuksissa ja ei mitään poikkeavaa löydy ni sit mahikset ois ainaki raskautua luomuna. Se sit vaa kaikilla ottaa oman aikansa. Sitä aina miettii et moni tulee heti raskaaksi vaikka olis epäterveelliset elämäntavat ja ite koittaa huoltaa itseensä kaikintavoin ja maksimoida mahikset ni ei onnaa. Tää aihe kyl tekee hermostuneeksi. Varsinki jos on yksin kotona miettimässä näitä.
 
Niin ja tiedän kyl muutamia jotka on tullu yli vuoden jälkeen luomuna raskaaksi. Se on lohduttavaa,ettei toivo oo menetetty. Sit jos käy tutkimuksissa ja ei mitään poikkeavaa löydy ni sit mahikset ois ainaki raskautua luomuna. Se sit vaa kaikilla ottaa oman aikansa. Sitä aina miettii et moni tulee heti raskaaksi vaikka olis epäterveelliset elämäntavat ja ite koittaa huoltaa itseensä kaikintavoin ja maksimoida mahikset ni ei onnaa. Tää aihe kyl tekee hermostuneeksi. Varsinki jos on yksin kotona miettimässä näitä.
jep sepä se..itekki monesti miettiny et kuin helppoo tää onkin joillekkin et kerrasta suunnilleen pamahtaa...se on niin epäreilua..eihän se oo multa pois mut myönnän et olen kateellinen heille... en ois ikinä voinu kuvitella sillon kun pillerit jätettiin pois et tää onkin näin vaikeaa...pahin pelko on se et jos me ei sitä lasta saada ikinä..jotenkin niin julmaa joillekkin tää elämä..
 
danissa1 jos sulla on siis semmosia kananmunan valkuiasta muistuttavia limoja niin uskoisin et ovis silloin tapahtuu ja niinä päivinä vaan sitten hommailuja (y)
Viime kesänä ku ei viel yrityksestä ollu tietoakaan niin sain 3 ovisplussaa peräkkäin ku testailin ja just puolivälin kiertoa. Katokku ei ollu yritysstressiä. Testasin vaan huvikseni ekaa kertaa et oonko hedelmällinen.
Mul on yleensä aina niin selkee kierto et menkkojen jälkeen kuivempi kausi ja kp 9 jälkeen alkaa 4pv noin kananmunavalkuaislimaa ja saattaa tulla sellanen hyyteloklimppi. Se on monesti ihan lämmintä. Sen takia oon ajatellu et se on ovis ku viel lämmintä limaa se 1 pv. Sit se loppuu yhtäkiä just. Sit loppukiertoo kohden tuleekin valkosta niukempaa ja paksumpaa vuotoa hyvin vähän. Et aika selkeetä on yleensä. Kai stressi on osaksi tehny tehtävänsä tässäkin.
 
Viime kesänä ku ei viel yrityksestä ollu tietoakaan niin sain 3 ovisplussaa peräkkäin ku testailin ja just puolivälin kiertoa. Katokku ei ollu yritysstressiä. Testasin vaan huvikseni ekaa kertaa et oonko hedelmällinen.
Mul on yleensä aina niin selkee kierto et menkkojen jälkeen kuivempi kausi ja kp 9 jälkeen alkaa 4pv noin kananmunavalkuaislimaa ja saattaa tulla sellanen hyyteloklimppi. Se on monesti ihan lämmintä. Sen takia oon ajatellu et se on ovis ku viel lämmintä limaa se 1 pv. Sit se loppuu yhtäkiä just. Sit loppukiertoo kohden tuleekin valkosta niukempaa ja paksumpaa vuotoa hyvin vähän. Et aika selkeetä on yleensä. Kai stressi on osaksi tehny tehtävänsä tässäkin.
toihan kuullostaa just hyvältä tuo limailu..mulla itellä ei ihan tommosta selkeetä ole. jep sepä se helpommi sanottu kun tehty se et koittas olla stressaamatta.. jotenki ehkä kun ite vaan aloin uskoo siihen et tärppiä ei ilman hoitoja tuu niin ehkä se sit purki sen stressin pois ainaki suurimman..jotenki oma intuitio aina sanonu et mä en tuu raskautuun helpolla ja oikeessa olinkin jännä juttu et mistä sekin tullu
 
toihan kuullostaa just hyvältä tuo limailu..mulla itellä ei ihan tommosta selkeetä ole. jep sepä se helpommi sanottu kun tehty se et koittas olla stressaamatta.. jotenki ehkä kun ite vaan aloin uskoo siihen et tärppiä ei ilman hoitoja tuu niin ehkä se sit purki sen stressin pois ainaki suurimman..jotenki oma intuitio aina sanonu et mä en tuu raskautuun helpolla ja oikeessa olinkin jännä juttu et mistä sekin tullu

Toi kuulosta samaanaikaan niin pelottavalta et ihmisen pitäis unohtaa maailman ihanin asia et sit kroppa voi ottaa sen vastaan. Moni on kyllä sanonu just tuon et ku unohtaa ja ei toivo liikaa ni tärppää. Onhan mulla nyt odotukset laskenu aika paljon. En enää nii innoissaa odota mitään. Toivottavasti tästä olis apua. Mä luulin aluksi et tuun tyylii heti raskaaksi ku äiti ja siskoki tullu nopeesti. Oli aikamoinen yllätys ku suunnittelin aurinkoisessa kesäsäässä ostelevani vauvanvaatteita onnellinen hymy päällä. Sitä kait jotenki kuvitteli kaiken niin helpoksi. No on tää ollu aika isku vasten kasvoja ku tosiaan ajoittain ollu aika hermostunu ja alakuloinen olo. Ei tässä pysty tunteettomksikaan heittäytyä et jos ei luomun tärppää ni se on sit voivoi. Tuntuishan se pahalta mut tosiaan ku ei tää enää omissa käsissäkään ole.
 
Toi kuulosta samaanaikaan niin pelottavalta et ihmisen pitäis unohtaa maailman ihanin asia et sit kroppa voi ottaa sen vastaan. Moni on kyllä sanonu just tuon et ku unohtaa ja ei toivo liikaa ni tärppää. Onhan mulla nyt odotukset laskenu aika paljon. En enää nii innoissaa odota mitään. Toivottavasti tästä olis apua. Mä luulin aluksi et tuun tyylii heti raskaaksi ku äiti ja siskoki tullu nopeesti. Oli aikamoinen yllätys ku suunnittelin aurinkoisessa kesäsäässä ostelevani vauvanvaatteita onnellinen hymy päällä. Sitä kait jotenki kuvitteli kaiken niin helpoksi. No on tää ollu aika isku vasten kasvoja ku tosiaan ajoittain ollu aika hermostunu ja alakuloinen olo. Ei tässä pysty tunteettomksikaan heittäytyä et jos ei luomun tärppää ni se on sit voivoi. Tuntuishan se pahalta mut tosiaan ku ei tää enää omissa käsissäkään ole.
jep tääkun on jonkun ylemmän käsissä..vaikka ite en olekkaan uskovainen mut jotenki tässä asiassa uskon et tää on näköjään jonkun ylemmän käsissä..enhän mä varsinaisesti unohtanu mielessä se oli kuitenkin usein..mut jotenkin vaan aattelin et asiat on vaan näin ja perseestä tää on..
 
Onnea stillnobaby, taitaa nimimerkki mennä vaihtoon :love:

Täällä on vilkasta keskustelua, ite ajattelin enemmän taustailla tämän kierron, en kirjaa ylös mitään oireita tai sen kummemmin kiertopäiviä. Ovista tikutan ja sen verran päiviä lasken, kun on reissutyö tällä hetkellä että ois edes jotain mahiksia tästä kierrosta. Vielä ei ovisplussaa näy mutta aikaiset on päivätkin. Täällä siis hengessä mukana ja lueskelen teidän juttuja päivittäin, plussatuuloset kaikille! :love:
 
Onnea stillnobaby! Mun eka ajatus oli kans että nyt ei oikeen nimimerkki enää sovi :ROFLMAO: Kinder_Kittynkin oireet kuulostaa lupaavalta!

Täällä mies meni rikkomaan itsensä ja sai kylkeensä jonkun pienen murtuman, nyt on sit fyysiset aktiviteetit vähän tauolla myös makkarin puolella. Kun ei se nyt oikeen pysty sen kivun takia mitään tekemään.. Täytyy toivoa että pystyis jo viikon päästä jotain hommailemaan, kun todnäk silloin ois ovis käsillä... Eiköhän sitä aina sen verran pysty :D

Huh meinaa tää tuleva syksy tuoda vähän stressiä mukanaan... Syksy on mulle aina uuden alun aikaa, ja nyt ottaisin mielelläni sen raskausajan tähän uuteen alkuun mukaan, niin saisin selvyyttä työjuttuihin ym. On tää niin vaikeeta kun ei tiedä tulevasta. Oon aina tiennyt olevani tosi perhekeskeinen ihminen eikä työ oo mulle niin tärkeää ollut arvojärjestyksessä, mutta onhan töihinkin nyt panostettava kun ei oo tietoa kauanko tässä vielä vauvakuumeillaan :confused:
 
Onnea Stillnobaby plussasta! :) <3

Kinder_kitty jännittää sun puolesta! :)

Joo nimenomaan tässä on nyt tää vaihe ku viikon päästä saa alkaa miettimään ovulaation mahdollista lähenemistä. Pehmis26 sama täällä, työjutut on nyt aika tärkee ku alkaa toukokuuhun asti oleva sijaisuus koulumaailmassa avustajana vammaiselle nuorelle oppilaalle. Rahaa on saatu kivasti säästöön babylle et haluis hirveenä päästä ostelee ja fiilistelee tätä. Sit olis ihana jäädä just touko/kesäkuussa äippälomalle jos parista seuraavasta kierrosta tärppäis. Sitte olisko jo 6yk takana. Et toivotaan. Mulle kans vaikka töitä tykkäänki tehdä ni nyt alkanu tuntumaan et oma lapsi olis kuitenki se tärkein. Ollu jo pitkään. Tää on tätä ärsyttävää odottelua ja pähkäilyä kuukaudesta toiseen, sais kyllä jo tärpätä ni elämä muuttuis niin onnelliseksi kaikesta muutoksesta <3
 
Mun kroppa on kyl nyt ihan sekaisin!! :unsure::confused: samaa vaaleeta viivanpaikkaa näyttää pc... et mitähän ******! huomenna uus testi... lämmöt edelleen korkeella ja hikeä pukkaa.. vois nyt alkaa ne menkat sieltä.. Mulla on kyllä onneks torstaina se lapsettomuuspoliklinikan aika et ehkäpä ne sitten siellä kertoo mikä mua nyt vaivaa...
 
Tsemppiä piinailijoille ja onnittelut Stillnobaby:lle :)

Nyt loppu pillerit ja tuli vielä tyhjennysvuoto. Festarit juhlittu, niin nyt voi keskittyä vauvan tekoon ;)
Kp 7 nyt menossa ja ei vielä mitään tuntemuksia. Pari ovistestiä oon huvikseen tehny, mutta negojahan ne on olleet, niin kuin voi olettaa :) Puuhailtu on kyllä miehen kans ihan muutenkin vaan ja tuntuu, että pillerit vei haluja :unsure: Nyt on sitten koko ajan olo, että haluais kellistää miehen :LOL:
Ehkä hyvä vaan, niin onpahan sitten veijareita odottelemassa tuolla :)
 

Yhteistyössä