♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Villisilmä: toi vaihe on aivan kamala. Just sellanen vuoristoratamainen fiilis siitä et tavallaan haluaa uskoa siihen et nyt on jotai oireita tai sit on sellanen täysin epäonnistunu fiilis et ei siel mitää kasva. Toivotaan kuitenkin niitä plussatuulia <3

Jennipä: joo siis en oo ihan täysin kartalla nuista hormoneista mut varmaan tarkotin sitä estrogeeniä sit :D ku se clearblue digital mittaa just kahta hormonia, lh:ta ja sit sitä ennen kohoavaa oisko just estrogeenia. Mut tyhjä taas ei oo kumpaakaan. Tänään iltapäivästä ajattelin pregcheck liuskalla testata huvikseen kun kp15 nyt menossa. Haluan vaan tietää ovuloinko jotta voin sit heti alkaa varaileekki ens kierrolle sitä tutkimusaikaa. En todellakaan jaksa enskiertoa taas ihmetellä et tuleeko vaiko ei. Haluan et mut tutkitaan ja löydetään joko selvä syy tms, kun tuntuu et olen itekki ihan pihalla mitä mun kehossa nyt tapahtuu. Menkat kuitenki tulee normaalisti vaikka kierronpituus vähän vaihteleekin.
En oikeestaan muuta eroa aikaisempiin ovulaatiokiertoihin huomaa eroa kuin ehkä limoissa. Kun niin selkeet kirkkaat venyvät ovislimat tullu niin säännöllisesti ja loppunu sit aina seinään. Et nyt kun ei viimekierrossa näemmä ollut ovista, niin eipä niitä limojakaan ollut, siis pelkkää valkosta valkovuotoa mitä tulee aina välissä ni sitä tuli normaalin verran sillonku olis oikeesti pitäny ovuloida.
Rinnat mulla kipeyty tosi paljon viime kierrossa vaikkei ollu ovista, tosin testasin ovista kp17 asti et en usko et se sen jälkeen olis tullu. Kierto tosin oli se 36vrk et kaikkihan on mahdollista mut en ovislimoja ainakaa huomannu koko kierron aikana.
Nyt tosiaan sitä samaa valkosta tahmasta ja aika niikkaanin valkovuotoa et tuskin tässä ovis on edes lähellä, mutta testaampa ihan huvikseni vaikka tiedän etten mä sitä plussaa varmaan tuu tässäkään kierrossa saamaan. Jotenki tuntuu et kroppa toimii nyt vaan mua vastaan. Enkä koe erityisesti stressaavankaan, en ainakaan yhtäjaksoisesti. Välillä toki miettii mut tää on enempikin jo tottumusta ja turtumusta et jotenki turtunu tähän välivaiheeseen, kun mikään ei etene suuntaan tai toiseen. Kokoajan tätä samaa ongelmaa viikosta toiseen ja oireiden/oviksen metsästelyä. Sit ne menkat tulee viel päiviä myöhässä ni aika harvon edes pääsee uuteen mahdollisuuteen taas.
Oli ovulaatio tai ei niin rinnat ei yleensä ole kipeät vielä sillon, ainoastaan viikkoa ennen menkkoja suunnilleen alkaa nännit aristuu ja nyt aika usiampana kiertona ollu nänniarkuutta. Voi joskus olla kiertoja ettei rinnat kauheen kipeet edes ole.
 
Hei lisäystä ovulaation tikuttamiseen liittyen. Tein pregchecillä ovistestin nyt vahvasta virtsasta ja kp15 menossa. Aluksi sitä viivaa ei siihen tuu vahvana vaan kestää tosi kauan ennenku se tekee sitä viivaa. Eli vaikka lukee se 5min odotus, niin ku sanotaan et sen jälkeen ei vissii sais tulkita sitä?! Se jotenki tummenee se testiviiva ja ei oo enää pitkään siihen et se olis yhtä tumma. Se on viel haaleempi, mut aika vahva kuitenkin. Nähtäväksi jää et tummeneeko se seuraavina päivinä vai pysyykö samana. Tuleeko teille se ovisplussa heti siihen muutaman minuutin sisällä, vai tekeekö se 5-10min sitä viivaa ja voiko sitä kuitenkin tulkita 10min jälkeenkin koska sithän sen selkeiten näkeekin...oon näistä vähän pihalla eikä tiedä mihin nyt sit luottaa.
 
Danissa1: ensinnäkin, kiitos vastauksesta. Ehtiihän ne tissisäryt ja muut vielä alkaakkin minulla jos ovat alkaakseen.

Ite oon nyt käyttänyt noita sofin ovistestejä ja niissä taas pitää venailla 10 min. Ja hyvin hitaasti tummuu viivat, sen takia siinä onkin varmaan niin pitkä aika :D. Eli testi tulkitaan vasta sen 5-10minuutin jälkeen.

Itellä tuli eilen jo haaleempi viiva. Enään tänään en testaillut. Vaikka ei oo mitään ovisoireita ollut ja aikasemmin sanoin etten piinaile, niin tottakai nyt kuitenkin mietin josko sittenkin... etenkin kun oli yövuoroja ja nyt vapaata niin on liikaa aikaa pähkäillä :ROFLMAO::ROFLMAO:

Muoks: ja niin, ihanaa että testi lähtenyt tummenemaan, yks huoli pois harteilta (y). Nyt lakanat heilumaan :p;)
 
Viimeksi muokattu:
Okei. Kyl määki luotan sit tohon 5-10min aikaan ku selkee tuloshan siinä silloin on ku haalenee valkoseksi se ruutu ylipäätään ni helppo tulkitakki. Ainiin piti sanoa et tuli tänään sellanen hyytelöklimppi tos vähäaikaa sitte, et tavallaa oikeesee suuntaan ollaan menossa mut edellee ei viel uskalla täysin luottaa siihen et se ovis tulis. Huomen aamuna jos uskaltais testata clearblue digillä ni tulis edes se vilkkuva hymiö. Olisin siihenkin tosi tyytyväinen. Mut se tyhjä saa sen tunteen et ei mun kropassa oo yhtikäs mitään meneillään. Luulis ku pregcheck kuitenki nyt jo näytti jotain..
 
Jennipä: onhan se ovis tietty aina mahdollista mut ite luotan eniten ehkä limoihin. Ne ku on niin selkeet oireet kuitenkin. Toisaalta voihan ovis tapahtua vaikkei täysin samallaisia limoja oliskaan et ehkä yhdistäisin noita oireita ja testituloksia. Tietty jos sitä vähintään melkein yhtä vahvaa viivaa kuin testiviivaa ei tule ni muut haamut tulkitsen kyl sit negatiiviseksi ja sillä mentäis. Niinku mulla viimekierrossa. Helpompi ajatellakki miks ei tärpänny.
 
Menipä taas viikonloppu nopeasti...täällä ei mitään ihmeellistä, ovistesteihin en saanut vahvaa viivaa ikinä (testasin kp 16 asti) ja luovutin. Olkoot mokomat mun puolesta :LOL: En tiiä onko ovuloimaton kierto, se voi olla pillereiden lopetuksen jälkeen. Joko danissa1 sait viivat ovistestiin? :)
Ollaan kyllä kuitenkin touhuttu miehen kans nyt säännöllisin väliajoin ja se nauro mulle ku olin yhtenä päivänä vähän aikaa jalat kohti kattoa seksin jälkeen :LOL: Sano, että eiköhän sitä tuu ilman tommosia asentojakin joskus raskaaksi ku jotku on raskaan jo yhdestä kännispanostakin :ROFLMAO: No, yrittänyttä ei laiteta! ;)

Pelottaa kauheena kuinka kipeät menkat tulossa, jos tulevat siis. Nytki jo kipuja alavatsalla vaikka kp 20 vasta menossa. Pissalla käyntikin sattuu :( En tiiä käviskö varalta antaa pissanäytteen labraan, mutta ei tää ihan pissatulehdukseltakaan tunnu, ei kirvele tms. Samanlaisia kipuja oli ennen pillereitä aina ovulaatiosta kuukautisiin asti eli epäilen endometrioosia :unsure: Tein jo vauruilta raskaustestinkin, mutta yhtä viivaa näytti vaan, niinkuin voi olettaa tässä vaiheessa kiertoa :)
 
Jenetsu: mä olen kans aina lopettanu testailun kp17 viimeistään. Eilen pregchekillä aika vahva haamu, mut ei todellakaan niin vahva ku testiviiva.
Nyt aamulla kp16 sain ekaa kertaa clearblue digiin vilkkuvan hymynaaman. Olen jo tästä ihan onnessani. Siis sen oviksen pitäis näinä päivinä tulla jos toi testi toimii oikein. No 99% varma ja sellasessa testiryhmässä ainoastaan 6% naisista ei sillä testikierrolla saanu pysyvää hymiötä et jospa mä kuuluisin tohon 94%...
no tänään touhuilua ja keskiviikkona. Sais ovis tulla ku mies lähtee ulkomaille torstai-aamuna aikasin et ke on viimeinen toihuilupäivä.
kannattaa siis jatkaa testaamista. Mullaki ennen ovikset tullu jo kp13-14 ja nyt tulee tosi myöhässä jos tulee. Viel kp14 oli digitesti täysin tyhjä eli ei edes estrogeeni nousussa ollu.

Tsemppiä kaikille. Kyllä tässä jännittää tää kierto ku viime meni niin persiilleen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Sandelinos onhan se vähän niin ja näin tuo verikoe-vastausten näkyminen asiakkaille. Itseäni tuo nyt ei haittaa että sen sieltä netistä näin, olisin sen joka tapauksessa polilta käynyt kysymässä jos ei olisi näkynyt kun tuo aika siirtyi (kun tiesin että aika siirtyy jos arvo koholla). Olin itse enemmän vain helpottunut siitä että arvo oli koholla vain vähän, joten parempi että näin sen.... Mutta onhan se niin että jos asioista täysin tietämätön näkee arvoja, joista saa vääriä tulkintoja ja lisästressiä niin ei se hyvä ole. Mulla on kyllä semmoinen käsitys että labravastaukset siirtyy kantaan (ja noihin muihin vastaaviin potilastietojuttuihin mitä pääsee netistä katsomaan) vasta sen jälkeen kun lääkäri on kuitannut vastauksen (toki en ole ihan 100-varma että voiko kaikissa potilastietojärjestelmissä edes kuitata vastauksia, ainakin meidän kunnassa toimivassa potilastietojärjestelmässä on kuittaus), joten silloinhan tavallaan lääkäri antaa sen luvan kuittauksella että vastaus menee kantaan..? Enivei, omalla kohdallani olen tyytyväinen ja rauhallisemmin mielin kun näin vastauksen, kuin verrattuna siihen etten olisi nähnyt vastausta ja olisin saanut pelkän tiedon siitä kotiin että aika on aikaistettu kuukaudella...

@danissa1 ei se mikään ihan pieni se muutos tuolla munasarjassa ole, kun sillä on kokoa 6cm (halkaisija), on se jo ihan kohtalainen möykky. Kasvain/tuumori se nyt joka tapauksessa on, vaikka hyvänlaatuinen toiminnallinen kysta tai endometriooma olisikin. Pahanlaatuiset syöpäkasvaimet on sitten asia erikseen, enkä usko sen sellainen olevan. Onneksi tuo aika tosiaan aikaistui niin saavat tutkitua sen gynenpolilla ja laitettua leikkausjonoon pikimiten. Kyllä tuon leikkaamalla saa pois, se onkin sitten eri asia saako munasarjan säästettyä. Ja onneksi se munasarja toinen on ultrassa näyttänyt ihan terveeltä/hyvältä. Jokaisen ongelmat tuntuu aina niin eri kokoisilta henkilökohtaisella tasolla. Itse pystyn kyllä ihan rauhallisin mielin olemaan näiden omien löydösten suhteen. Ajattelen sillä tavalla että onneksi meillä on se 1v yritystä täynnä, tuo munasarjan kasvain on löydetty ja asia on tutkinnassa ja hoidossa ja kun leikkaus on ohi päästään suoraan lapsettomuuspuolelle ja saadaan sieltä paras apu tueksi tähän vauvan yritykseen. Ei olla kahdelleen saatu tähän vuoteen sitä plussaa, niin nyt me otetaan kaikki apu vastaan. Tässä voi olla vielä vaikka miten pitkä ja kivinen tie edessä, joten ihan turha menettää malttia tässä vaiheessa. Tsemppiä teille vilkkuvan hymynaaman kanssa, jospa se ehtisi vielä ennen keskiviikkoa jäämään pysyväksi hymyksi. :)

Tsempit @Villisilmä piinapäiviin! Toivottavasti oireettomuus on oire! ;)

@jenetsu toivottavasti kivut ja endo ei pahene!

@Jennipä mulla ei näkynyt silloin ultrassa mitään kasvavaa follia (kp17), näkyi vain toisella puolella se tuumori. Ei ole kyllä pahemmin ollut mitään oireitakaan (kun ei ovistakaan). Mulla on nyt menossa kp35, tuhruvuotoa (välivuotoa siitä endometrioomasta? johtuen) kp 24-27 ja nytkin välillä (kp 28-35) semmoista vaalean rusehtavaa valkovuodon joukossa on ollut...
 
Taas minä oon täällä valittamassa kipuja :LOL: mutta ei hitto nämä on inhottavia! Alamahaa juilii ihan kunnolla välillä ja ajattelin nyt yöksi ottaa panadolin, muuten valvon taas niinku viime yönä (muutaman tunnin sain nukuttua...).
En usko, että olis raskausoireita ku kiertoa kuitenkin jäljellä vielä (ennen pillereitä kierto oli n. 30 päivää) ja nyt tosiaan se kp 20. Aattelen vaan, että sieltä ne menkat tulla pukkaa hirveiden kipujen kans reilun viikon päästä :(
Villisilmä ootko vielä testaillut? Ite tein tänään yhden pregcheckin ku nuo jomotukset ja juilinnat on ollu niin hirveitä, mutta eihän siinä vielä pitäiskään näkyä mitään :)

Jännää, jos nämä oliskin alkuraskauden oireita o_O mutta en kyllä usko :)
 
Paputoive Sulla on aivan mahtava asenne! Suuri hatun nosto ja kovasti tsemppiä! Olette hyvissä käsissä ja ihan varmasti saatte vielä pikkuisen! Mutta ei voi muutakun ihailla sun asennetta ja järkevyyttä ja jalat maassa oloa! <3 :)

Danissa1 mulla on niin samanlaisia ajatuksia sun kanssa! Hyvin puit ajatuksen sanoiksi!

Villisilmä tsemppiä piinapäiviin! Meillä on 3-4 päivän ero kierroissa joten ollaan yhdessä näiden kiertojen ja oireiden/oireettomuuksien kanssa :D

On: mun ovulaatio tosiaan oli vaan myöhässä päivällä. Yleensä testiviivan väri voimistuu päivä päivältä mutta nyt plussa tuli ihan yllättäen! Talleteltiin pian ovis plussan jälkeen. Ja 9 tuntia ovis plussasta tunsin ovulaation kipeempänä kun koskaan.! Tuntuuko teillä ovulaatio kipuina vai muina oireina?
Nyt mennään kp 22/27-28 ja dpo 8 ja on niin piinallista! Välillä on varma että menkat tulee pian ja välillä on olevinaan kaikkia raskausoìreita. Toivon että tämä olisi se plussakierto kun olen niin monesti nähnyt unta toukokuun vauvasta. :love:

Missä vaiheessa teillä on kierrot?
Tsemppiä kaikille kiertoon ja paljon plussia! :LOL:
 
Täällä mennään kp 25/27, dpo 11, eli jännän äärellä ollaan :D Jenetsu, en ole vielä testaillu, yritän odottaa ainakin torstaihin asti ja sitte jos en kestä tätä jännitystä niin voi olla teen yhden raskauskeijulta tulleen ilmaistestin :whistle: Tällä hetkellä aika oireetonta on, päivittäin tuntuu hentoja nippailuja alavatsalla (niin hentoja että en tiedä kuvittelenko vain :D) ja eilen illalla kymmenisen minuuttia oli alavatsalla myös kipua, niin kuin olisi hirveästi ilmaa kiertänyt vatsassa. Mulla sellaista tulee yleensä just ennen menkkoja ja se enteilee menkkojen lisäksi ripulia, mutta nyt ei tullut vielä kumpaakaan :LOL: Myös rinnoissa tuntuu välillä pientä kihelmöintiä ja painon tunnetta, eivät ole kuitenkaan arat. Mies sanoi eilen, että nännit näyttää punaisemmilta o_O

..mutta koska olen aiemmissakin kierroissa ihan sujuvasti keksinyt liudan oireita ja ollut varma raskautumisesta silloinkin niin en halua vielä toivoa että tämä kierto ois yhtään erilainen :cry: Jos vain pystyn niin odotan lauantaihin, jos ei silloin vielä tätiä näy niin testaan!
 
Mulla kp 23/n.28 eli todellakin piinapäivät :D Lempiharrastukseni viime päivinä on ollut....*tittidii*... googlettelu! Googletan kaiken maailman raskausoireita ja oireettomuutta ja kierron vaiheita jajaja.. Aina vannon kierron alussa että en todellakaan sorru moiseen googletteluun enää ikinä (siis saatoin googletella jopa silloin kun ei edes yritetty vauvaa:LOL:), mutta tässä sitä taas ollaan.

Samaistun edellisten kirjoittajien tunnelmiin, välillä oon niin raskaana ja välillä ei oo mitään edes oireeksi kuviteltavaakaan. Juurikin alavatsan nippailuja ja rintojen vihlontaa, mitä ei mukamas ole koskaan ennen ollut. Olen nyt vähän seuraillut lämpöjänikin aina kun on ollut töissä aamuvuoro eli olen herännyt samaan aikaan. Haluan vähän tsekata miten kroppa toimii, josko siitä joskus osais jotain sitten ennustaakin. En täysin luota mittailuihini, mutta dpo 7 (?) tuli joku hurja lämpödippi, aamulämmöt laski 36,4 ->35,4. Seuraavana päivänä oli taas tuo 36,4. Siitähän se riemu repes kun eksyin englanninkielisille sivustoille joiden mukaan lämpö saattaa dipata kiinnittymisen aikaan!! Tosin se saattaa ilmeisesti laskea normistikin päivän ajaksi vaikkei mitään kiinnittymistä oliskaan :LOL:

Noh anyway, en aio raskaustestiä tuhlata ennen kuin kuukautiset on oikeasti myöhässä, eli joskus viikon päästä. En tiedä olenko jotenkii outo, mutta mä mieluummin odotan niitä menkkoja kuin katselen tyhjää testiä.

Tsempit muille piinailijoille ja ovista odottaville (y)

Tietääkö kukaan mitään hyviä vauvanyritysblogeja?
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
pehmis, tunnustan että harrastan tuota ihan samaa :D kaikki googlen hakusanat väliltä pregnancy no symptoms - alkuraskauden oireet - alkuraskaus *keksi tähän oire* on taas lueskeltu viime päivinä :D

Tässä tuumin, josko tekis kuitenkin huomenaamulla dpo 12 testin, kun mulla tosiaan on nuita Raskauskeijulta tulleita herkkiä ilmaistestiliuskoja. Voipahan sitten masentua rauhassa viikonloppuun asti :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Kiitos lakritsijukurtti! Yritän kovasti pitää positiivisen asenteen yllä, koska en halua elämääni negatiivisuutta. Totta kai tulee hetkiä kun itkettää, ketuttaa ja masentaa kaikki eikä uskoa ja toivoa ole lainkaan, mutta puhumalla miehen kanssa niistäkin hetkistä päästään yli. Mistään ei voi tietää etukäteen saadaanko me koskaan vauvaa, on vain elettävä hetkessä, enkä halua tuhlata niitä hetkiä liialliseen murehtimiseen ja epätoivoon. Toivon teille kovasti plussaa tähän kiertoo ja sitä toukokuun vauvaa! :) Mulla on meneillään kp 37, ovista ei varmaan ole tässä kierrossa tullut kun mitään ultrassa ei näkynyt ja ei ole oireitakaan ollut. Odottelen nyt vaan et vuoto alkais. Viikon päästä on se gynen poliaika!! :eek: Jännittävää!

Villisilmä pahoittelut negasta :(

pehmis26 tsemppii piinailuun! On tuo oireiden kyttäys itsellekin tuttua. Google on kiva kaveri siihen hommaan :geek:

@M|RA mitä sulle kuuluu kun ei ole kuulunut sinusta aikoihin mitään?
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :) Mä vietin hiljaiseloa täältä oikeastaan koko kesän. Tai oon kyllä lähes päivittäin käynyt lukemassa, mutta en oo saanut aikaiseksi istua koneelle ja kirjoittaa (mun kännykällä tää foorumi toimii todella huonosti!). Parempikin, kun on ollut muuta tekemistä, niin ei oo ehtinyt ihan kaikkea koko aikaa pähkäillä.

No, eipä oo sitä plussaa täälläkään näkynyt. Vielä en ole niitä ovistestejä ottanut käyttöön, mutta kuten Paputoive joskus "ennustikin", niin kyllä se suhtautuminen niihin testeihin alkaa muuttua, kun yrityskiertoja alkaa olla jo jokunen takana. :D Katsotaan nyt, joko ens kiertoa varten ostan sitten testejä...

Täällä mennään kans "piinapäiviä", ovulaatio oli viime viikonlopun tietämillä, jos siis sellainen oli. Mä en mitään munasolun irtoamista tms. tunnista, mutta toki muuten arvioituna ajankohtana jotain pientä muutosta saatan huomata. Womanlog ennusti ovulaatiota sunnuntaille, mut silloin ei kyllä ollut meillä kotona tapahtumia, mutta aiempina päivinä kyllä. Et aika skeptinen jotenkin nyt oon tämänkään kierron suhteen.

Paputoiveelle etenkin haluan lähettää hirveästi tsemppiä tutkimuksiin ja muihin juttuihin! Ihana kuulla, että ootte saaneet apua, ja moni asia alkaa selvitä. Jään mielenkiinnolla odottelemaan uutisia siitä kystasta ja muistakin. Mullahan kanssa se vähän pienempi kysta löytyi silloin alkukesästä, pitäis myös kontrolliaikaa varailla vähitellen sitä varten. Ja myös se sama verikoe otettiin multa, mikä sinulta kanssa.

Villisilmälle pahoittelut negasta. :( Tuo on aina tosi kurjaa. Itse mä en oo ihan ekaa(?) kiertoa lukuunottamatta ehtinyt edes testata, kun oon jo huomannut, et menkat on alkamassa... Toivotaan oikein positiivisia tuulia nyt sitten seuraavaan kiertoon!

Täällä oli jossain vaiheessa muuten puhetta siitä, että kerrotteko ovulaatiosta miehillenne, ja osa selvästi kertoo, osa ei. Meillä kun tää yritys on vielä yritetty pitää rentona, niin mä en toistaiseksi ole kertonut. Mä tunnen tuon oman puolisoni sen verran hyvin, että se saattaa alkaa kerätä painetta siitä, jos se tietää, et nyt olis "pakko" harrastaa petipuuhia. Se itse sanoikin, ettei haluaisi toistaiseksi ns. lastentekoseksiä. Mä oon sitten ihan luonnollisestikin vähän aktiivisemmin houkutellut makkarin puolelle, jos ei mieheltä satu sopivasti aloitetta tulemaan. Meillä mennään nyt toistaiseksi näin, katsotaan tässä kuukausien edetessä, muuttuuko systeemit. Kuukautisten alkua oon kuitenkin pari kertaa märissyt, jos on kovasti harmittanut. Hyvinhän tuo toki siihen suhtautuu, ja paljon ollaan keskusteltu myös, että tuntuuko painostavalta jos puhun mahdollisista lapsista tai muuten viittaan siihen, että jos meitä olis enemmän kuin kaksi. Mutta kuulemma ei ahdista, ja vaikka välillä sanoo ettei osaa nimetä, että onko hänellä vauvakuume, niin selvästi kuitenkin on mieluisa ajatus, että se lapsi tulisi. Ja toki hyvä niin, kun tässä on nyt ilman ehkäisyä jo aika pitkään oltu. :D Välillä vaan on pakko käydä näitä keskusteluja sillain kevyessä hengessä, kun kuitenkin tää lapsen toivominen nyt oli alunperin ihan puhtaasti minusta lähtöisin, ja mies vielä oli jarruna. Luulen kyllä, että meillä on samaa kuin joku muukin taisi mainita, että nyt kun raskaus ei alkanutkaan ekasta, eikä vielä kymmenennestäkään) kerrasta, niin mieskin tajuaa paremmin sen, että jos se lapsi sattuisi joskus ilmaantumaan, se on tosi suuri etuoikeus, lahja.

Kauheasti täällä tais olla muitakin jutunaiheita, mutta enhän mä niitä enää muista... :) Olis ollut kiva osallistua, mutta toisaalta sellainen rennompi kesä teki ihan hyvää.

Mua myös kiinnostaisi M|RA:n kuulumiset! :)

Tsemppiä taas kovasti kaikille piinailuun ja uusiin kiertoihin! Katsotaan, jos nyt itsekin aktivoituisin syksyn myötä täällä hieman enemmän taas.
 
ajatuksissa: Meillä kans tuntu alkuun kovasti siltä että miestä jännitti hirveesti jos ties että pitää harrastaa seksiä. Vaikka silloin en tikutellut enkä tiennyt että kierrot ovatkin mulla pitempiä kuin olisin odottanut. Mutta nyt kun ei parista ekasta kierrosta ole tärppiä tullut niin miestäkin ruvennut mietityttää kauanko siinä sitten kestää. Otin tikut käyttöön jottei meidän tarvinnut miettiä pitempiä pätkiä millon se ovis on, se vähän helpottikin. Nyt sitten tän kierron alulla mies alko vähän kyselee oonko jo testannut. Ovikseen oli sillon vielä pitkä aika, mut ei meinannut ukko uskoa vaan parin päivän välein piti kysellä vaikka sanoin että ainakin viikko tai kaks saa odotella :ROFLMAO:.

Jos tässä odotuksen odotuksessa jotain hyvää on, niin ainakin tulee varma tunne, että tää on meidän yhteinen hanke, eikä vaan koska mä haluan. Luulen kanssa että kun se plussa vihdoin saapuu niin mieskin osaa nähdä sen enemmän lahjana :)

Täällä piinailu jatkuu kiertopäivin 29/35. Ja en siis tiedä onko ovista tapahtunut, ovisoireita (eikä ovisplussaa) ei ainakaan tullut. Ei oo kyl mitenkään raskaana oleva olo, vaikka totta kai jokainen varpaan nipistys tulee googletettua :geek:. Järki kertoo että menkat alkaa kun alkaa ja tunteet sanoo entä jos...? Jos jotain pitäisi heittää olotilasta, niin pari kertaa paleltanut niin että pitänyt mennä peiton alle lämmittelee ja vähän menkkamaista tunnetta alavatsalla. Vatsa tosin ollut pari päivää löysäl :poop: (anteeksi jos oli liikaa informaatiota) ja alaselkäkin vähän kipuillut joten ne voi aiheuttaa ne "menkkajomotukset". Tissit on kyl ihan oireettomat edelleen, pari kertaa ollut hyvin lievää viiltävää kipua, mitä ei ennen oo ollut. Lämpöä ei oo, vaikken ole sitä kunnolla mittaillutkaan.
 
Paputoive: no on kyllä kokoa siinä kasvaimessa/kystassa :( onneksi ne leikkaa sen pois ja asiat menee muutenkin eteenpäin, varmasti hyvään suuntaan <3 mää uskon että te saatte vielä vauvan <3
Villisilmä: pahoittelut negasta, ne on aina, jokakerta niin musertavia :,(
ajatuksissa: suosittelen ovistestejä vaikka ite aluksi olin sitä mieltä et ne tuo turhaa suunnittelua/stressiä mut mieli muuttu ku oon ehkä arvioinu oman vaihtelevan ovulaationi väärin.
Mun mies tietää kyllä tosi tarkkaa mun tikuttelut ja ylipäätään kaiken tästä yrittämisestä/haaveilusta ja mun kropan toiminnasta :D tietää millaset limat ovisaikana pitäisi olla. Vuosi sit kesällä se ei vielä osannu sanoa haluaako millon lapsia ja ei ollu kiinnostunu koko aiheesta ni nyt se jo odottaa mun plussaa ja tosi rennoin mielin touhuillaan ja puhutaan tästä. Ennen tää aihe oli sille suuri mörkö. Mut niin ne miehet muuttuu ;)

Kaikille muillekki piinailijoille yms tsemppiä!

ON: mulla menossa kp18 ja vihdoin ja viimein sain pregcheckiin nyt töiden jälkeen pitkään rakossa olleesta virtsasta lähes yhtä vahvan ku testiviivan ja aamulla hymynaama clearblue digi vielä vilkku, mut katoin sen liuskan ni siinäki oli tummentunu se kontrolliviiva. Et veikkaan huomiselle ovisplussaa ja pysyvää hymynaamaa tikkuun. Ai että jännittää kyl. Pelasti koko kuukauden et ylipäänsä edes ovuloi ku viime kierto oli mitä oli.
mies lähtee tosiaan huomen aamuna aikaisin reissuun ulkomaille 4pv et touhuilut jää sit huomen aamuyöhön ennen sen lähtöö :D saa luvan riittää!! Ai että elää nyt jännittäviä päiviä.
 
Danissa1: tulikin mieleen, et luin ton cb:n kaksoishormonitestin käyttöohjeita netistä, niin jäi vähän mietityttään, kun niiden herkkyys on 40mIU/ml. Kun useempien ovistestien herkkyys on 25mIU/ml, siis normaaleiden, ei minkään erikoisherkkien.

Lähinnä kun ite en tahtonut saada tuommoseen 25mIU:n testiinkään tasavahvusta viivaa niin onkohan toivookaan että sais tuohon. Kun naisilla vissiin lh-huippu vaihtelee 15-80mIU:n välillä. Mut ei sen puoleeb, testaan noita silti, kunhan uus kierto alkaa :whistle:
 
Oon hengissä. On vaan ollu niin kiire et en oo ehtiny käymää lukee tääl. Ja sit viel niin hirveesti tekstiä tullu.

Mä päätin vetää sen tertolutkuurin kaikki tabut kerralla eli kolmeen kiertoon on siinä ne tabletit. Oon yli puolesvälis nyt ottaa niit tabletteja kun jo tokan pillerin kohal alko kai sit menkat? Mitään ei valu mihinkään mut pyyhkiessä tulee sellast punasta paksua vuotoa. Siis vittu mitä?! En tiiä mitä se on.. Ei ainakaan mitkään kunnon verikuukautiset. Sitä on nyt kestäny viime pe asti. Ei mul muuta , kiitos!
 
Villisilmä: Hihi, mulla oli toi linkin osoite jo valmiiks auki välilehdessä kun laitoit tuon viestin :ROFLMAO:. Tosin olinhan mä sen lukenut ennenkin, mut tulee googlailtuu liikaa samoilla hakusanoilla niin luen samat jutut läpi aina vaan :rolleyes:
 
Jennipä: ai en oo tiennykkää et clear blue dual hormone olis 40miU/ml. Sehän ku testataan aamulla ni kait se mittaa sit tosiaan 99% tarkkuudella et pitää tosiaan olla kunnolla se hormoni noussu et ei tuu vääriä tulkintoja. No jos huomen tulee pysyvä hymynaama niin sit olis aamuyön talletukset valmiina odottelemassa ;) limojaki tullu illan mittaan aika huolella ja rinnat vähän arat. Et todella sellanen tunne et nyt ovuloin.viime kierrossa ei siis todellakaa ollu tällasia oireita niinku en saanu sitä ovisplussaakaan. Kumpa nyt vihdoin tärppäis <3 Olisin niin onnellinen et sekoaisin hetkellisesti.
Toivotaan et sullaki olis ollu joku oireeton ovis. Eihän kaikki saa tikkuun aina sitä ovista muutenkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Minä kyllä sanoin miehelle viime viikolla, että nyt pitää harrastaa, jos halutaan se lapsi :LOL: Ei ottanu pahalla, meillä on omat inside vitsit noille puuhailuille, niin nauretaan yhdessä aina niille :)

Mahakivut vähän hellitti (onneksi!), mutta vielä jatkuu nippailut ja häpyluun vihlomiset. Eilen kaverin luona oksetti kauheesti ja vielä enemmän ku alko syömään lohta :confused: Hyi ku haisi pahalle. Tissit on kans ihan jumalattoman kipeät, yölläki oli vaikeuksia löytää asento, missä ei kävis kipeään (selällään en oikeen osaa nukkua :unsure:). Nää voi olla kyllä ihan menkkoja enteileviä oireitaki tai mitä vaan muuta.
Hyi ku miettiiki kalaa, nii tulee paha olo :LOL:Katotaan vaan nii ens viikon alussa alkaa menkat. En yllättyis yhtään :ROFLMAO:

Sain muuten jännän näkösen viivan raskaustestiin kp 20, käykääpä hätähousut ja himotestaajat-ketjusta kattoon :) Ei voi olla plussa ja ton jälkeen kaikki ollu negoja...
 

Yhteistyössä