♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Moi pitkästä aikaa! reissusta kotiuduttu oli kyllä niin ihana loma!
Täällä rullaa nyt asiat vihdoinkin, kävin kuitenkin siellä yksityisellä lapsettomuusklinikalla samalla viikolla kun reissuun lähdettiin..kannatti mennä oli niin hyvä käynti...katotaan lh ja fsh verikokeilla ja sit myös testosteronit ja kilppari+vasta-aineet..verikokeisiin pitäisi siis mennä kp 2-5 en vaan tässä kierrossa ehtiny verikokeisiin kun ei ollu aikoja kun oli vaan päivän varotusaika..mutta ens kierrossa sitten.. ja määräs myös letrozolit..ja ne sit lokakuussa..kun katottu hormoniverikokeet.. suoraa pco diagnoosia ei antanut pelkkien munasarjojen perusteella vaan sanoi ettei ole tyypilliset pcon näköiset.. pääasiallinen dignoosi on tässä vaiheessa anovulaatio eli ovuloimattomuus..miehen simpat myös tutkitaan.. sanoi suoraan et tekevät yhteistyötä tayssin kanssa että sinne ottaisivat vastaan vasta n.6kk kuluttua kun kuitenkin raskauduin välissä..mutta nyt alotellaan näillä kevyillä hoidoilla ja sitten jos tarvitaan järeämpiä hoitoja niin siiirrytään julkiselle:) sanoi et hyvät mahdollisuudet on kun olen kerran jo raskautunut..ja olen nuori.. pco dignoosin pystyy hyvin päättelemään noista verikokeista sitten kun kuitenkin sanoi että mun oireet siihen viittaisivat kun on aknea,parran kasvua(hyvin pientä) käski myös lisätä liikuntaa mutta ei tarvii varsinaisesti laihduttaa kuhan ei päästä painoa nousemaan.
 
Kinder_kitty: on se hyvä käydä tutkimuksissa ni saa mielenrauhan. Kävisin itekki kyllä. Toivotaan et pääsette asioissa eteenpäin. Onneksi on niin hyviä ja erilaisia hoitomuotoja. Tsemppiä <3

ON: mää oon onnen kukkuloilla ku sain aamulla pysyvän hymynaaman clearblue dual hormoneen. Ehdittiin kaiken kunniaksi touhuilla ku mies lähtee sinne reissuun. Et kyl tää meni just niin ku pitiki. Plussaa odotellessa ;) jalat maassa toki :D
 
  • Tykkää
Reactions: Villisilmä
Hui ku mua jännittää teidän kaikkien puolesta! :X3: toivottavasti tulee paljon plussia nyt!

Täällä vähän sama homma tuon miehen kanssa, tuntuu että se on nyt vasta tajunnut ettei niitä vauvoja niin vaan tehdä vaan nimenomaan saadaan. Ennen varmaan luuli, että riittää kun kerran hommailee ilman ehkäisyä niin *pam* mamma paksuna. Itsekin kyllä vuosia sitten ajattelin että on muuten varmaan kiva sitten aikanaan kun yritetään vauvaa, kun ei tarvii huolehtia ehkäisystä ja saa hommailla missä ja milloin haluaa :D Ehkä joo olis kivaa jos osais ottaa rennosti eikä miettis asiaa 24/7. Oli mulla hyvä suunnitelma ottaa rennosti, mutta on tää sellaista jännitystä tuonut elämään että olepa tässä nyt miettimättä mikä kierron päivä on jne.
 
Heippa pitkästä aikaa! Täällä on kesää vietetty vähän rauhallisemmin. Olen yrittänyt olla stressaamatta mistään niin en ole juurikaan täälläkään käynnyt. Viime kiertohan meni ihan päin pyllyä kun oltiin oviksen aikoihin eri kaupungeissakin ukon kanssa.. Noh tällä kierrolla en saannut ovista tikutettua sitten mitenkään. Oltiin reissussa niin en senkään takia pystynyt säänöllisesti sitä tekemään. Sellasta haaleeta viivaa pukkas joka tikkuun. En sitten tiedä että oliko sitä ovista ollenkaa vai menikö se multa vaan ohi. Talleteltiin kuitenkin niillä hujakoilla pariin otteeseen. Mä en muutenkaan tunnista mitään ovisoireita niin en osaa siitäkään sanoa... No enivei. Viimisen viikon naama kukkinu finneistä ihan kiitettävästi ja menkat pitäisi alkaa ens viikon alussa. Tein eilen aamupissasta raskaustestin kun oletetusta oviksesta mennyt kohta se 2viikkoa. Melkein jo innostuin mutta taitaa kuitenkin pelkkä viivan paikka olla! Taidan jatkossa ostaa vaan jotain digitestejä niin ei tule turhia riemun kiljahduksia :/

image.jpeg

Tsempit kaikille <3
 
Jennipä täällä kans maha oli sekasin yks yö...kiva oli valvoa ja juosta vessassa :unsure:

Täälläpä ei mitään ihmeellistä...menkkamaisia kipuja alamahalla ja tissit kipeät. Aattelin testata vasta ens viikolla ku menkat pitäis alkaa ma-ke akselilla, jos ei nyt pillerit sekottanu kiertoa :( Nyt kp 23 tai 24. On nää pitkiä päiviä ootella :LOL:
 
Olen valittanut jo parissa muussakin ketjussa, että vauvakuume on niin kova, että sattuu ja syli tuntuu tyhjältä.

Olen ahminut vauvakirjoja ja -lehtiä ja manannut, kun vauvakuumeilijoille ei ole kasvokkain kokoontuvia tukiryhmiä niin kuin on mammoille tai raskaana oleville. Eihän ne mun lapsettomat kaverit jaksa tätä mun vauvapuhetta pitkään kuunnella ja koitankin sensuroida sitä...
Anopille tulin kaapista ulos vauvakuumeen kanssa. Äiti on tiennyt jo pitkään. Anopilta sain hyviä käytännön neuvoja tulevaisuutta varten. Äiti taas sanoo, ettei saisi innostua liian pian.
 
Pehmis26: joo mä kans luulin et tuun ekalla tai viimeistään tietenkin tokalla kierrolla raskaaksi. Et kyllähän sitä tulee ku ehkäisyä ei enää ole :D no tiputettiinhan tässä aika hyvin maanpinnalle. Mieheni on tienny et joka kierrossa on se n.20% mahis tulla, mut enempi kyl haluaa ja puhuu vauva-aiheista(ihme kyllä ku ei oo sen tyylinen muuten) kun tää antaakin nyt odottaa. Et lapsi on lahja joka ehkä saadaan.
Kiuski: jos sulla oli kiinasta tilattu joku halpistesti ni oon kuullu et ne just voi tehdä niitä valeviivoja. :unsure:
lilliputin: muistan, kun itellä oli 2v ennen yrittämistä raastava vauvakuume et tuntu et meni se aika ihan sumussa. Nyt n.3kk yrityksen alettua suunnittelin liikaa ja ostelin vauvanvaatteita yms yms. Ehdin sanoa aika monelle ystävällekki yrittämisestä. Nyt ku yk5 menossa ni olen tarkotuksella jättäny vauvajutut taakse. Pystyn kyllä täällä keskustelemaan jne. Mut en enää mieti sitä pakonomaisesti. Jotenki takaraivossa se tunne et kyl täs ollaan nyt lähempänä kuin koskaan <3 jotenki noiden negakiertojen ja pettymysten takia meni liikaa päiviä murehtimiseen ja jos tässä kestäiski vaikka vuosi ni en haluais vuotta murehtia asiaa joka ei oo mun käsissä. Jotenki sitä ajatteli et elämä menee hukkaan jos antaa liikaa sille kaikelle valtaa. Et iloitsen sitte vaikka koko vauvakuumevuosien edestä ku saan plussan :) tietty negatestit/menkkojen alkaminen tuo joka kk sen viikon mittaisen harmituksen/epätoivon joka onneks loppuu ku uus ovis taas lähenee.

Kohta saadaan jännitellä monen puolesta, kun saatte alkaa testailemaan! Jospa joku täällä nyt plussais, toki mielellään jokainen <3

Mulla kp 20 menossa, eilen ovisplussa. Nyt kun tiesi varman ovispäivän, niin on mulla ollu kyllä munasarjoissa pistelyä. Aamupvllä varsinkin ja eilen. Nyt illemmalla ei oo enää tuntunu oikee missää ja aamulla tuli varmaa vikat kirkaat limatkin. Eli nyt kun oikeen perehtyy ja tietää niin onhan oviksessa selkeitä oireita. Jännä miten tunnistaa kropassa tuollasia. Sillonkun ei testaa ni sitä ei ehkä sillee ajattele.
Tuli sellanen asia mieleen, että me ollaan touhuiltu kyllä aijemmissa kierroissa tässävaiheessa aika harvoin. Et ollaan lopetettu jo kp16 noin, koska ennen olen saanut usein ovistikkuun plussan jo kp13-14 ni oletin jotenkin, et se on samaan aikaan suunnillee aina. Vaikka tiedän et kiertopituus vaikuttaa myös, mut oon jotenki saanu limoja jo tuossavaiheessa. Et eipä olla pahemmin puuhailtu näihin aikoihin ku puolivälissä ollaa oltu nii usein :LOL: et jotenki sitä haluaa osittain laittaa negakierrot tän piikkiin, että on ennustanu vaan ovisajan väärin. Nyt kyllä tikuttelen aina oviksen. Pakkohan se on tietää, kun kerta muuttuu tollee eri kierroissa.

Huomen saa alkaa laskee ekan dpon. On tää jännää. Tänään ku tuli vihlasu ni mietin hymyssä suin et mitähän se munasolu ja siittiöt touhuaa siellä munajohtimessa. Ois vaan niin onnentäyttymys kun tää olis se tärppikierto. Puhumattakaan et alkais oikeesti tulee ihmeellisii oireita mitä ennen ei olis ollu.
 
@danissa1 me piinaillaan sitten samaan aikaan, mulla tänään kp 15 ja ovulaatio kipujen perusteella oli muutama tunti sitten :) Mun pitää viel kellistää ukko illalla ku se tulee töistä ;D Toivottavasti saadaan kaikki lähiaikoina plussa, tsemiä eri kierron,vaiheisiin <3
 
Sandelinos: jee vähä jännää samaan aikaan piinailla sit. Millon ajattelit aikaisintaan testailla?? Mä yritän niin paljon odottaa sitä et menkat alkais eli kp14. Jos nyt aivan pakko testata ni kp12 ehkä. Mut jotenki olis kiva olla varmempi siitä et menkat olis myöhässä ja sit testata. Vaikee sanoo mitkä fiilikset on sit 2vk päästä :D
Me ei ehditty touhuamaan kun eilen aamulla todella aikaisin. Siis joskus 6.00 jälkeen :D et toivottavasti siitä on ollu hyötyä ja siellä olis siittiölauma odottelemassa tän pvn ovista kiltisti. Mieluustihan tän pvn olis kans hyödyntäny mut mies tosiaa lähti eilen aamulla reissuun. Pakko toivoo et noi riittäis. Sitä edellisen kerran touhuiltiin tän vkn maanantaina. Et 4pv ennen ovista.

Plussatuulia <3
 
Meilläkin viimeeksi hommailut ti iltana ja eilen aamulla, mahdollisesti vielä tänään illalla jos miehellä ei mee kovin myöhään töissä ja mun kivut helpottaa sen verran että on mahdollista :) Mä en tota testailua vielä oo miettiny, mulla on pitkä luteaalivaihe eli oletettuihin kuukautisiin vielä 15vrk eli aivan liian kauan :D Varmaan kun syyskuun alussa on yks reissu tulossa (voi kökkö toisaalta jos sillon sen kaivatun plussan saisin, pahin mahdollinen porukka peitellä alkoholittomuutta :D) ja niiden menkkojenkin pitäis sinä viikonloppuna alkaa niin jos siinä just ennen lähtöä testailis :)
 
Sandelinos: voi ei niin piinaavan pitkä aina odotella. Noh kyl sitä viikon päästä jo alkaa miettii et oisko mitää kiinnittymisoireita. Toivottavasti. Mulla kans olis just 2vk päästä perjantaina tyttöjen ilta kera viinin. Kyllä tirpasen kännit negan kunniaksi. Toki mielelläni menisin alkoholittoman skumpan poksauttaa plussan kunniaksi. Siinä olis tytöt ihmeissää ku yllättäisin ne uutisella. Toki ne mun yrityksestä tietää mut ei niin et sinä pvn juuri pakko testaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Tyylipuhdas nega tänä aamuna. Voi että kun ottaa taas päähän.. :cry: Itkin koko eilisen illan. Mikä siinä onkin niin hemmetin raskasta. Aina lähtee oviksen aikoihin toiveikkaana uuteen nousuun ja aina sitä ajattelee että nyt! Mut ei. Ei auta kun taas odottaa tätiä ja yritettävä taas. Ennen yrittämistä ajattelin että kierto tai kaks niin paksuna ollaan. No eipä olla. Toiset raskautuu kun edes ajattelee asiaa. Ei sais olla katkera mutta pakko myöntää että olen.

Teillä monella taitaa olla piinahetket käsillä? Toivottavasti mahdollisimman moni saisi sen plussan<3 Mä en nyt osaa sano mitään järkevää enkä osaa kommentoida teidän muiden juttuja sen tarkemmin. Ottaa niin päähän. Odottelen nyt vaan tätiä ja sulattelen tätä omaa kiukkua. Prkl.
 
kiuskin fiilikset on niin samat kuin omat. Voimia kamu! <3

Täällä mentiin eilen kp 1 ja yk 6 alkakoon. Täti tuli puoli päivää myöhässä ja ehdin jo toiveikkaana käydä ostamassa uuden testin. Se jää nyt odottamaan tuonne kaappiin parempia aikoja. Olikohan sitten tuon gelee royalen syytä, että nippaili alavatsaa koko loppukierron mutta se ei merkinnytkään mitään. Tämä odottamisen ja toivomisen tuska on kyllä hirveintä mitä olen koskaan kokenu :cry:
 
Heh, mä oon samanlainen ku sä villisilmä että jos on puolikin päivää menkat myöhässä niin elättelen jo toiveita. Sitten pudotaan ja korkeelta :/ Joo jännästi sen ottaakin niin raskaasti. Tulee kohta kuluneeksi vuosi kun jätin pillerit pois. Tosissaan yrittäminen alkoi tosin vasta huhtikuussa.. Mutta silloin syksyllä oli jo että katotaan kui käy. Niin perseestä. Mietin jo että pitäiskö varata gynelle aika, ottais ihan perus papat ja kattois et miten muuten kuuluu. Mulla on kuitenkin vuoden päivät ollu jo ilman pillereitä ja nyt viimiset 3kk menkat ollu ihan tajuttoman kipeet! Just ennenku ne alkaa niin itken suunilleen kivusta. Viimeks kun kävin hakemassa pillerireseptin niin oli joku pieni polyyppi minkä gyne kyllä poisti. En sitten tiedä miten tollaset voi vaikuttaa jo niitä on taas?
 
Kiuski: pahoittelut negasta ja Villisilmä myös yhdyn tunteeseenne :'( se epäonnistumisen ja katkeruuden tunne. Se tunne ku toiset tulee raskaaksi leikiten...

Dpo1 menossa ja kauhulla odotan mitä tää 2vk tuo tullessaan. Ku tietää miten paska fiilis tulee taas jos tuleeki nega.....
 
Danissa1, joo tikutan. Tää kierto meni vähän vituiksi kun oltiin reissussa ja en saannu aina samaan aikaa tikutettua niin en saannut sitä huippua milloinkaan. Muuten olen kyllä bongannu hyvin oviksen. Mulle ei tule mitään ovisoireita niin on jotenkin pakko tikuttaa kun en muuten huomais. Pari ensimmäistä kiertoa meni kyllä sen takia pieleen koska oletin sen olevan puolessa välissä, mutta se on kuitenkin aina paljon aikasemmin. Mä varaan heti sen gynen. Saa mielenrauhan edes jonkun asian puolesta :)
 
M|RA: ei vaikuta kuukautisiin, kun kohdun limakalvo ja muu hormonitoiminta kai toimii tukkeutuneista munajohtimista huolimatta normaalisti. Ei varmaan muusta voi tietää, paisti aukiolotutkimuksella (en tiiä voiko nähdä esim. ultralla).
 
Täällä tuli aamulla negatesti tehtyä. Ei ollut kyl ylläri. Kp 32/35 :unsure:.

Miehellä vikaa kilpirauhasarvoissa. Ei vaikuta lapsien hankintaan siinä määrin kuin jos arvoissa olis vikaa naisilla, mut kai ne voi siittiöiden tuotantoon jonkun verran vaikuttaa. Vaikee sanoa. Mut parin viikon päästä se pääsee lääkäriin ja saa varmasti lääkkeet.. (n)
 
Moikka,
Täällä ilmottautuisi uusi esikoisesta haaveilija :)
Pillerit jätetty tammikuussa pois, mutta kumia käytettiin vielä toukokuuhun asti ja nyt siis menty ilman mitään.
Kierto pääasiassa 25päivää.. Nyt menkat 4päivää myöhässä, kaks negatestiä tehtynä.. Mahassa outoa juilintaa ja nippailuja, mutta saa nyt nähdä... Pillereiden pois jätön jälkeen pisin kierto oli 32 päivää, mistä sitten rauhottui tuohon 25 päivään, eli jos menkkoja ei näy keskiviikkoon mennessä niin sit ollaan myöhässä jo pisimmänkin kierron mukaan.. Tosin noin pitkä kierto oli tosiaan vaan kerran heti pillereiden lopetuksen jälkeen, kun ekat luomumenkat tuli.

Ollaan miehen kanssa 26 vuotiaita ja vauva olisi enemmän kuin tervetullut molempien mielestä. Muutamat pettymyksen karvaat kyyneleet tässä on jo valutettu viime menkkojenkin alkaessa. Jotenkin vaan sattuu niin syvältä aina kun huomaa että menkat alkavatkin.. Joka kuukausi kun olin tuntevani milloin mitäkin tuntemuksia..
Tosin tässä kuussa en ole miettinyt tuntoja, mutta rintojen tai oikeastaan nännien kipua ja alavatsa nippailuja ei voi olla huomaamatta ja lämmötkin on ollut jo useamman päivän 36.8 kun uteliaisuuttani mittailin. Juoksulenkilläkään ei voi käydä kun tisseihin sattuu :D
Mutta katsotaan kuinka käy tässä kuussa :)
Plussaus onnea kaikille <3
 
Jennipä: eikää :'( pahoittelut negasta. Se rintaa puristava pettymyksen ja surunkin tunne. Ei oikee tiedä edes mitä sanoa...

Tervetuloa uudet haaveilemaan tänne <3 tää on todellakin sitä haaveilua ku niin vähän nyt tulee plussia. Saas nähdä kuka meistä seuraavana plussaa. Voihan yrittämisen ankeus :(

Kaikille tsemppiä silti <3
 
Voi apua... mun ei pitänyt tehdä testiä vielä vaan piti odottaa että menkat on oikeesti myöhässä. Nyt kp 29/27-30 ja sain pc:llä haamun!! Päiväpissasta joka ollut n. 3h rakossa. Tuli vaan töissä joku ihme tunne että kotona teen sen testin. Mutta sit luin että pc antanut jotain kunnon viivanpaikkoja viime aikoina ja nyt oonkin varma että se mun viiva onkin vaan viivanpaikka :cry: Näkyy kyllä ihan kääntelemättä ja kuvaankin sen heti sain, mutta on tosi vaalee. Miehelle lähetin kuvan ja sanoi että haalea viiva näkyy.

Sydän pamppailee tuhatta ja sataa ja tuntuu että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä. Teen aamulla uuden testin koska en vaan usko tätä. Miks ei voi tulla heti selkeetä viivaa vaan tota nyt saa sitten kääntää ja vääntää että onko siinä väriä vai ei. En uskalla kyllä nyt riemuita vielä ollenkaan, menkat alkaa satavarmasti nyt kun julkaisen tän viestin :censored:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
@M|RA munanjohtimien aukiolon voi varmistaa vain ultraäänitutkimuksella, jossa kohtuun ruiskutetaan ainetta joka ultrassa sitten näkyy. Ensimmäisiä tutkimuksia mitä lapsettomuustutkimuksissa tehdään. http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuusklinikka/ensikaynti/hysterosalpingosonografia/ Aukiolotutkimus (kromotubaatio) voidaan tehdä myös vatsaontelon tähystyksen yhteydessä nukutuksessa, mutta yleensä silloin jo sitten tehdään muutakin. Millon teillä on se lapsettomuuspolin aika?

Harmitukset negakierroista, kenellä semmosia nyt on tullu. :( Pehmis26 jään odottamaan innolla huomista testausta!!
 

Yhteistyössä