♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Täällä starttasi eilen yk4. Eli menkat alko sit lopulta. Kyllähän tuo vähän aikaa masensi, mut oikeastaan olin aika helpottunut että alkoivat jo eilen ettei ehtinyt toiveet liikaa nousta. Oon kuitenkin 100% varma että hetkellisesti olin raskaana (koska raskaustestit ja se tunne, joka kyllä haihtu sit kun viivat ei tummuneet) mut oliko se sit joku kiinnittymisyritys vaimikähäh? No anyway, paljon kyllä lohduttaa että jotain yritti tapahtua! Eli ehkä joku kaunis päivä saadaan meille vauva. Ja aikaahan meillä on kuten paputoive totesi, eli ei paniikkia :rolleyes:

Kumpa joku nyt tästä ketjusta plussaisi, on kyllä plussat varsin vähissä olleet :(
 
Kiva, että sitä kystaa seurataan paputoive noin tarkkaan :) Itelläkin noista teroluteista kokemusta...lopetin pillerit monen vuoden syönnin jälkeen tossa muutama vuosi sitten, niin menkkoja ei tullu 2 kuukauteen. Painelin gynelle ja se sano, että ei täällä ees näytä sille, että menkat olis tulossa ja määräs terot. Söin yhden kuukauden ja siitä se oma kierto sitten lähti tasaantumaan :)

Pahoittelut pehmis26 menkoista :( Kovasti kyllä joku yritti napata ilmeisesti kiinni kun testeissäkin näkyi...

Täällä kp 32 ja muka sain testiin jonku todella haamun, joka näky ku testiä käänteli ja väänteli :ROFLMAO: En tiiä, en oo kyllä ikinä tommosia saanu mihinkään. 2 kaveriakin näki muka kuvasta, että jotain näkyy o_O mutta digi meinas, että not pregnant...

Saas nähä, tänään mökille ja seuraava testi kehiin su iltana tai ma aamuna. Oireita kyllä löytyy :ROFLMAO: Tissejä särkee ihan vietävästi, alamaha jännän tuntonen, turvottaa muutenki, paha olo välillä ja tulee milloin mistäkin. Lisäksi välillä tuntuu, että jäädyn ja välillä on taas kuuma :LOL: Jotenki olo kummallinen, ihan ku olisin tulossa kipeäksi tai sitten tulee mega kivuliaat menkat :unsure:
 
Pahoittelut pehmis26 negasta :'(

jenetsu: mikä dpo sul olikaan? Ja minkä merkkinen testi oli se jossa näit hailuran? Jos on halpistestiliuska ni oon nyt lähiaikoina kuullu paljon niitä joissa ilmestyy viivanpaikka eli tosi hailura haamu ja paremmalla testillä sit nega. Et olisko se sit kiinnittymistä, vai vain viivanpaikkaa tms.? Toivotaan et saat viel plussan.
mulla on kans viel kuumempi olo ku aamul ja vilunväreitä tuli pitkin työpvn. Nyt oikee tuntee et lämmöt koholla mut oli 37 pyörii edelleen. Toivottavasti johtuis raskaudesta, mut veikkaan pientä flunssaa silti.
 
Kylläpä täällä on hoitsuja :LOL: Pakko sen verran avautua, että yövuorot on nyt yritysaikaan aika kamalia välillä, jos niitä osuu piinapäiville. Kerkee ihan liikaa kaikessa yksinäisyydessään (jos siis on rauhallista) kuulostella omaa kroppaa ja tuntee kaiken maailman nippailuja yms. Tosin nytkin yöt menossa mutta itellä ei kyllä oo mitään tuntoja niin ei tässä kierrossa pahemmin vaivaa.

Pehmis26: harmi ettet ollut raskaana :unsure:. Mut onneks pääsit uuteen kiertoon. Jospa siellä tosissaan oli jotain kiinnittymisyritystä niin on ainakin luottoa että on sekä simppojen ja munasarjojen toiminta kunnossa :) ite taas jälkikäteen mietin omalle kohdalle, kun viime kierrossa sain punertavia viivanpaikkoja sofin testeillä, olisko ne kuitenkin olleet jotain kiinnittymisyritystä. Silloin kun tuli aluksi ihan puhdasta negaa ja sit n. 3 päivää punertavaa, hyvin haaleaa viivaa testiajallakin kunnes taas vaaleni pois. Ja nyt tässä kierrossa olleet kans ihan puhtaita negoja.

Paputoive: kuulostaa hyvälle nuo asiat mitä selvis gynellä. Olispa ihanaa jos kroppa sais itse tasattua tilanteen eikä tarvis leikkausta. Aika menee eteenpäin teki mitä tahansa, mutta hiljaa hyvä tulee. Ja ainakin sulla on asiat hyvin seurannassa ja hoidossa, eihän siitä voi lopulta tulla kuin vauva :love:

Piinailijoille plussatuulia ja onnea uuteen kiertoon kaikille sinne päätyneille. En nyt millään jaksa eritellä nimiä kun on taas alku- ja loppukierron kohdalla niin paljon väkeä. Jos tää nyt on tyyntä myrskyn edellä ja kohta saatas kunnon plussataifuuni meidän kohdalle :ROFLMAO::giggle:.

Lyhyt omanapa: kp 38(/35). :notworthy:
 
Danissa: En tiiä dposta ku lopetin testailut kp 16 ku loppu ovistestit (enkä tilannu lisää ku meni hermo niihin :ROFLMAO:) Veikkaisin jotain dpo 12-13 tuntemusten mukaan.
Testin tein apteekin omalla ja vertasin edelliseen, jonka tein keskiviikkona nii ei siinä näkyny mitään o_O Voihan nää olla kuviteltujakin juttuja, mutta olo on kyllä melko outo ja oudommaksi menee :unsure: Tuntuu ku nousis kuume, mutta ei ollu lämpö ku 36,6...silleen ihoa kihelmöi ja on muutenki tosi lämmin iho. Kai sieltä joku flunssa puskee päällä tietenki :LOL: Mulla ollu viimeksi 38 kuumetta vuonna 2007, nii outoa mulle, jos kuumeen nostaa :)
 
jenetsu: no jos et muista tarkkaa dpo:ta ni ehkä on vielä toivoa plussasta ;) jos sul on ne tuntemuksetki. Jos teet apteekin testillä 2pvn päästä uudelleen. Jos pystyt laittaa kuvan siit haamusta ni pääsis tulkitsemaan. Se on kivaa :D heh. Luulis et se on edes jonkilaista kiinnittymiseen liittyvää tms.
Jännää et meil monemmil on samantyylisiä oloja. Mulki kokoaja puskee kuumaa läpi, just iho kuuma kans. Sit palelee helposti jos ei oo peittoo. Mut enempi kuumuuden tunteita ku palelua. Tätäki on vaikee tulkita ku vaik kurkku on vähän karhee ni yleisvointi on ehkä töiden takia vähän väsyny, mut ei sillee kunnon flunssanen olo oo. Mut eikai nyt tällasia oireita vielä dpo 7 raskaudesta johtuvaa voi olla jos se on juuri kiinnittyny, vai voiko?
 
Dpo8, oli yks pregcheck testi jäljellä ja huvikseni testasin saisinko haamua. No tyylipuhdas negahan se!! Sanokaa et liian aikaista ja suurimmalla osalla on tyylipuhdas tuossa vaiheessa...tuntuu et vaikuttaa nyt mielialaan tää ja toivo kohta taas menny. Miksei nyt vois tulla edes haamua et tietäis et edes jotain sinne suuntaan saattais tapahtua. Edelleen lämmötki koholla ja nenä vuotaa. Nyt ei onneks oo testejä enkä halua enää testailla ku ei sitä plussaa saa tekemälläkää. Ärsyttää ku kaikki menny tässä kierrossa hormoneineen oikein ja sit jos ois taas nega.
 
Mä oon lastenhoitaja.

En oo tääl foorumilla pyöriny kunnolla piiiitkäään aikaan. Ei aika vaan riitä tai jos on aikaa nii oon niin väsyny et en jaksa tehä mitää.

Mulla alkaa koht kuukautisvuodon kolmas viikko!! En ymmärrä.
1. Viikko verilimaa
2. viikko kunnon verta
3. Viikko luulin et menkat loppu mut kyl sielt viel tulee pyyhkiessä verta.
Jippikaijej saakeli.
 
Danissa: flunssahan voi olla myös raskausoire ;) Peukut pystyssä, että olis sitä (y)
Laitan huomisesta testistä kuvaa ku kerkesin jo vissiin poistaa ne haamukuvat ku mies ei nähny mitään :ROFLMAO: Väitti, että nään paketista otetussa testissäkin 2 viivaa :LOL:

Menkkoja ei täällä näy ja olo on edelleen kummallinen. Huono olo iskee heti, jos et syö jotain heti kun nälkä yllättää. Eilen muka olo oli, että oon varmasti raskaana, tuli semmonen tunne :) Menkkakivut loistaa poissaolollaan, yleensä oon jo tosi kipeä tässä vaiheessa. Nyt vaan vähän nipistelee tuolta ihan alhaalta, missä kohtu on :) Tissit on turvoksissa ja arat, liivit päällä on mukavin olla kun ei nännit hinkkaa puseroon ku neki on niin hellät :LOL: Tämmöstä täällä, huomenna testi kehiin ku oon vielä mökillä, niin en jaksanu tänne testiä ottaa mukaan. Olo on kuitenki semmonen, että plussa tulee jos tulee :) Kunhan saa selvyyden tähän oloon :) Ja kurkku on kipeä ja semmonen olo kuin ois kuumetta, ihoa silleen särkee, mutta aamulla lämpö kainalosta 36,5.
 
jenetsu: en oo ihan varma näänkö, mut kännykkäkuvissa ne on aina niin huonon laatusia muutenkin. Mut jos sulla menkat myöhässä ja olot tollaset niin eiköhän se plussa oo. Toivotaan niin <3

ON: dpo9, panadolia vedelly täs ja lämmöt laskenu 36.2-4..normilämpö 36.00 aika tasan. Munasarjoilla menkkamaista tuntemusta ollu välillä mut ei kokoaikasesti. Jotenki sellanen olo tai tunne et menkat alkais. Lämmöt oli koko viikon sen 36.6-8 kunnes nostatti sen korkeemman kuumeen. Mietin vain et onko tää lämpöjen lasku nyt merkki menkkojen alkamisesta vai johtuuko vaan tähän flunssaan ja särkylääkkeillä laskeneeseen kuumeeseen. Pian se selviää mut ärsyttää kyl jos alkaaki vaan menkat ja tää kierto on sit tässä.
Toisaalta ehdittii olee 1kerta päivää ennen ovista miehen reissua ennen,joten enskierrossa sit 5pv putkeen ovisviikolla jokapäivä. Sitkään jos ei tuota tulosta ni molemmat tutkimuksiin, ollaa sovittu. Sit ois kuitenki se 6kk yritystä mittarissa.
en tiiä tuntuu et toivo tän kierron suhteen olis menny jo, ihan noiden lämpöjen laskemisenki takia ja munasarjatuntemusten :( on epäonnistunu olo et vaikka juuri ovishymyn aikaan ollaan kerta ja jos ei siltikään tärppää. Toiset tulee kerrasta millon vaan. Miettii et mikä tässä oikee maksaa. Inhottavalla mielellä tää yrittäminen ku tuntuu et ei tää onnistu kumminkaan. Toisaalta positiivista tässä on se et aikaisemmissa kierroissa ollaan oltu aivan väärään aikaan koska oon luullu oviksen olevan 2vk menkoista ja mulla nyt ollukki se melkein 3vk. On ollu usein sen tiheän puuhailuviikon jälkeen jopa viikonkin pupuilutauko et ei ihme jos ovikset aijemmin ollu just viikon tauon aikana. Ei ihme ettei sillon ookkaa tärpänny.
 
Viimeksi muokattu:
jenetsu: toi on niin raivostuttavan surullinen tunne. Pelkään kans tota samaa tälleviikkoon. Siis epäonnistumisen tunne tästä yrittämisestä on niin riipaseva et kaikki raskaana olevat naiset lapsineen vois pysyä kaukana itsestä.
Mäki jo ehdin uskoa sun oireiden perusteella et varppina sä oot seuraava plussaaja. Tuntuu et niin monella tässä ketjussa tullu tunne etomisesta ja oikeita raskausoireita, jotka on sit vaan ollu menkoista johtuvaa. Se on niin jännä et raskautta toivova voi tavallaan uskoa siihen tärppiin ja tuntea oireita, vaikkei oliskaan mitään sisällä. Se on mystistä. Muistan itekki yk3 ku ennen menkkoja oli ylös noustessa ihme kiristyskipuja lantiossa mitä ei ennen oo ollu ja rinnat pistävän arat. Sit kuitenki ne oli oire vaan menkoista. Et tuntuu ettei mihinkään tunteeseenkaa voi enää luottaa. Ainoastaan positiiviseen tikkuun, mikä tuntuu olevan niin vaikea saada. Voimahalit sulle siihen tunteeseen <3 ei salamana raskautuneet voi koskaan tietää/ymmärtää miltä toistuvien negojen saaminen tuntuu.ehkä katkeran kuulosta mut tässä tilanteessa kaikki tunteet on sallittua.
 
Ihmettelen vaan mun pahaa oloa ku en nyt noin pahoin oo voinu ikinä. Epäilen pillereiden lopetuksesta johtuvaksi oireeksi, samoin kuin nuo tosi kipeät tissit:(
Mittasin muuten lämmönki ku huomasin vuotoa, niin lämpö oli silti 36,8, mutta nyt näytti 36,1. Pitääpä alkaa seuraamaan huvikseen :)

No, ens kuussa en testaa vasta ku on kp 34, niinku nyt. Jos jotain hyvää haluaa löytää, niin kierto ei kauheena heittäny ja ennen pillereitäkin saattoi kierrot olla 28-32 välillä.

Nyt syön kyllä jäätelöä ja käperryn peiton mutkaan kattomaan hyvää sarjaa :) Mies varmaan tulee lohduttaan ku näki, että kuinka mua harmitti. Se vaan lohdutti, että no ei sitä heti voi onnistaa pillereiden jälkeen :unsure: (jep, miehet osaa tuon lohdutuksen...) On tuo silti hyvä mies ja halasi. Kysyin, että eikö sitä muka yhtään harmita, niin kuulemma vähän :)

Ei oikeestikaan oo vielä ees kunnolla keretty ku yks kierto yrittää, mutta en voi mitään kun harmittaa...tai no yks yks v:llä alkava sana kuvaa hyvin olotilaa tällä hetkellä...

Tsemppiä muille piinailuihin! Nyt kyllä olis ihana saada plussauutisia :) Kellä Täällä olikaan piinapäivät menossa? ;)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni uuteen kiertoon joutumisesta @jenetsu :(

Täällä aiotaan testailla perjantaina, sillon kp29/34-39 ja 15/14dpo (tunsin molemmilla puolilla). Melko oireetonta menoa, normaalisti siis vatsakipuilua ollut aikaisemmin mutta nyt siis vasta eka luomukierto meneillään. Kaikenlaista sitä mielikuvitus keksii, raskausoireita voisi olla n. Viikon ajan säännöllisesti toiminut vatsa (ei minulle itsestäänselvyys) ja hirveästi ilmaa, suonenvedot, kohollaan oleva ruumiinlämpö, kamala väsymys.. pari päivää olin myös vaan äärettömän onnellinen kaikesta, kunnon euforiat ja se oli ihanaa! Vähentyneet vatsakivut siis myös voisi olla merkki, kuten myös lisääntynyt hikoilu. Tiedä sit näistä...
 
@danissa1 en ole varma voiko tolla Terolutilla olla vaikutusta ton kystan pienemiseen/hävittämiseen? Ei ollut puhetta gynen kanssa siitä. Lähinnä se määräsi ne et saadaan vuoto alkamaan, sitäkään en tiiä vuoteleeko ne kuukautisten yhteydessä pois, vai uuden kierron ja hormonitoiminnan muuttuessa. Pidän peukkuja et sun flunssaoireet olis elimistön oireilua salamatkustajasta. DPO8 on kyllä liian aikaista testaamiseen, joten ehtii vielä plussaksi muuttua. :)

@pehmis26 :( menkoille. Olin kans ihan varma et viiva vahvistuu ja saadaan susta seuraava plussaaja. Uskon et jotain kiinnittymiyritystä siellä tapahtui! Tsemppii uuteen kiertoon hirveesti!

@Jennipä ootko testaillu ku kierto huitelee jo yliajalla?

@M|RA onpa harmillista tommonen tiputtelu. Luin just tosta Terolutin ohjeesta et alkuun voi tommosta esiintyy. :/ Toivottavasti tasaantuu. Oliko teillä pian se lapsettomuuspolin aika?

@jenetsu sinunkin oireet kuulosti jo niin lupaavilta. Pahoittelut menkoista! :( Mulla kans mies aina ihan töppöjä laukoo suustaan lohdutukseksi kun kierrot päättyy negatestiin tai menkkoihin. Tässä 12 kierron päätteksi on kuullu jos jonkinlaista lohdutusyritystä.

@Sandelinos täällä on peukut pystyssä! Perjantai tuntuu varmasti ikuisuudelta odottaa noina piinapäivinä :p

Tänne ei mitään ihmeellistä. Neljä Terolut-pilleriä oon ottanut. Saa nähä millon menkat alkaa.
 
Paputoive: just kävin tänään hakee kaupasta pc:n pakkauksen. Nyt jo kp 40(/35) :mad:. Oon testannut jo negat kp 32 ja 36. Eli huomenna testaan ja negaa odotan. Kun ei ovistakaan tullut bongattua eikä mitään oireita niin luulen että siellä vaan se limakalvo paksuuntuu kunnes on jo niin paksu että valuu pois.. olishan se ihanaa jos tää johtuskin raskaudesta ja tulee sitä mietittyä joka päivä.. On helpottanut kyllä oloa kun ei oo ollut testejä kaapissa. Nyt tietty pitää taas testata ja palautella pää pois pilvistä :rolleyes:.

Alkas vaan menkat niin voisin testailla niitä cb:n kahden hormonin ovistestei seuraavaan kiertoon ja jotain halvempia rinnalle.

Mietin kans et olisko kroppa päättänyt laittaa stoppia tähän hommaan. Ollaan talokauppoja hierottu tässä pari viikkoa ja täs parin viikon sisään on kaikki lainapapereiden ja kauppakirjojen kirjoittelut :giggle::giggle::giggle:. Nää on voinut kans vähän hormoneihin vaikuttaa? Mut tavallaan ei harmita peleen mennyt kierto (vaikka ne menkat sais jo alkaa!), kun muuttohommat lokakuussa edessä niin ei tarvii pahoinvoivana niitä tehdä. Kyseessä meidän eka oma asunto :)

Oliko paputoive sulla jo miten pitkä kierto menossa ja millasia ne on aikasemmin ollut? En jaksa selata..
 
@danissa1 en ole varma voiko tolla Terolutilla olla vaikutusta ton kystan pienemiseen/hävittämiseen? Ei ollut puhetta gynen kanssa siitä. Lähinnä se määräsi ne et saadaan vuoto alkamaan, sitäkään en tiiä vuoteleeko ne kuukautisten yhteydessä pois, vai uuden kierron ja hormonitoiminnan muuttuessa. Pidän peukkuja et sun flunssaoireet olis elimistön oireilua salamatkustajasta. DPO8 on kyllä liian aikaista testaamiseen, joten ehtii vielä plussaksi muuttua. :)

@pehmis26 :( menkoille. Olin kans ihan varma et viiva vahvistuu ja saadaan susta seuraava plussaaja. Uskon et jotain kiinnittymiyritystä siellä tapahtui! Tsemppii uuteen kiertoon hirveesti!

@Jennipä ootko testaillu ku kierto huitelee jo yliajalla?

@M|RA onpa harmillista tommonen tiputtelu. Luin just tosta Terolutin ohjeesta et alkuun voi tommosta esiintyy. :/ Toivottavasti tasaantuu. Oliko teillä pian se lapsettomuuspolin aika?

@jenetsu sinunkin oireet kuulosti jo niin lupaavilta. Pahoittelut menkoista! :( Mulla kans mies aina ihan töppöjä laukoo suustaan lohdutukseksi kun kierrot päättyy negatestiin tai menkkoihin. Tässä 12 kierron päätteksi on kuullu jos jonkinlaista lohdutusyritystä.

@Sandelinos täällä on peukut pystyssä! Perjantai tuntuu varmasti ikuisuudelta odottaa noina piinapäivinä :p

Tänne ei mitään ihmeellistä. Neljä Terolut-pilleriä oon ottanut. Saa nähä millon menkat alkaa.
Ai kuuluuks se siihen tertolutkuuriin?
Siis nyt mun alapää hisee niin mädäntyneelle et en tiiä mitä teen. Onhan se toki haissu jo useemman päivän mut..!!!! Joku raja.. Sit tulee semmost ruskeeta nestemmäist vuotoa kun pyyhkii. Normaalia?
 
Ai kuuluuks se siihen tertolutkuuriin?
Siis nyt mun alapää hisee niin mädäntyneelle et en tiiä mitä teen. Onhan se toki haissu jo useemman päivän mut..!!!! Joku raja.. Sit tulee semmost ruskeeta nestemmäist vuotoa kun pyyhkii. Normaalia?
Näin lukee pakkausselosteessa:
"Odottamaton verenvuoto emättimestä tai tiputteluvuoto ei yleensä anna aihetta huoleen. Tällainen vuoto on todennäköistä erityisesti ensimmäisten Terolut-hoitokuukausien aikana.
Varaa kuitenkin heti aika lääkärillesi seuraavissa tapauksissa:
-jos verenvuoto tai tiputtelu jatkuu kauemmin kuin muutaman kuukauden ajan
-jos verenvuoto tai tiputtelu alkaa, kun olet jo käyttänyt hoitoa jonkin aikaa
-jos verenvuoto tai tiputtelu jatkuu vielä hoidon lopettamisen jälkeen. Tämä voi olla merkki kohdun limakalvon paksuuntumisesta. Lääkärisi selvittää verenvuodon tai tiputteluvuodon syyn. Myös kohdun limakalvon syövän mahdollisuutta saatetaan tutkia."

Voiskohan se limakalvo olla nyt paksuuntunut niin et se sit vuotaa ja haisee siks? Sinuna ehkä ottaisin yhteyttä gyneen...
 
@Jennipä kirjoitin jo äsken pitkän viestin ja se hävisi. Onnea kovasti talokaupoista. Voihan se olla että pienokainen odotuttaa että pääsee pysyvään kotiin kun olette asetuneet. Ihanaa ja jännittävää oma yhteinen koti, vielä kun sen plussan saisitte ja pienokaisen sinne niin olisi varmasti täydellistä. :love:

Mulla on menossa siis kp 48, tiputteluvuotoa mulla on ollut reilut 3 viikkoa. Se on semmoista rusehtavaa ja ei vuoda edes housuihin asti vaan pelkästään pyyhkiessä, ilman pikkuhousun suojaa on pärjännyt. Välillä vuotoa ei ole ollenkaan. Mulla on aiemmin kierrot pyörineet kp31-44. Tammi-helmikuussa mulla oli yksi megakierto, kp72, jossa siinäkin tiputteluvuotoa oli kp53-60. En tiedä oliko jo tuolloin esim se kysta häiritsemässä hormonitoimintaa, vai oliko muuten vain ovuloimaton kierto. Jotain häikkää minun ovuloinnissa taitaa olla kun tuommoista on ollut ja nyt tää kystakin. Näiden gynen tutkimusten jälkeen kyllä karisi vauvahaaveet ja toiveet kokonaan ja yrityskin muuttui, ei oo enää niin pakonomainen tarve yrittää, kun ei taida olla yritettävää. Toiveita tällä hetkellä on vain sen suhteen että hedelmöityshoitojen avulla me voidaan se plussa saada. Toki aina sen luomuplussankin mahdollisuus on olemassa, mutta aika pieni...:unsure: Jotenkin mulla on myös sellainen tunne että se kysta ei sieltä itsestään lähde, vaan vaatii operaation. No se jää nähtäväksi.:confused:
 

Yhteistyössä