♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Jenetsu pahoittelut menkoista :(

Danissa1 kyllä mä uskon ettei flunssa saa kyytiläistä tippumaan matkasta, kyllä se tärppää jos on tärpätäkseen :) Vähän sama kun joillain ehkäisy pettää ja lapsi ilmoittaa tulostaan, uskon että se tulee jos tarkoitettu näin on! Tän ajatuksen yritän itsekin pitää mielessä, kyl se vauva tulee kun sen aika on :) En voi sanoa että hirmu uskonnollinen olisin, mutta kohtaloon oon aina uskonut, eli elämä on ennalta kirjoitettu ja kaikella on tarkoitus:rolleyes: En tiedä ymmärsittekö mitä tarkoitin, mut mun näkemys on tämä :rolleyes:

Jennipä teitkö testiä tänään? Pakko kysyä, millaisen asumuksen ootte ostamassa? Me ollaan kans ravattu asuntonäyttöjä ja ekan asunnon osto myös edessä päin. Mies vaan pohtii pitääkö olla kolmio vai riittääkö kaksio. No ei riitä, siitä yhdestä ylimääräisestä huoneesta tulee lastenhuone!! Vaikka mistään lapsesta ei vielä oo tietoakaan ja saattaahan siinä muutenkin "tovi" mennä ennenku hän siellä leikkii, mutta en heti halua olla muuttamassa isompaan asuntoon :cautious:

Täällä kp5, oikeastaan aika rentouttavaa kun ei oo tarvinnut miettiä ovulaatiota, raskausoireita tms. :D Menkat on vähän niinku lomaa tästä kaikesta hömpötyksestä.
 
Juu, nega testi tehty..

Pehmis26: me hankittiin semmonen yksitasoinen rivitalokolmio. Me ei käyty kyl kattoo näyttöi hirveesti, kun eivät tuntuneet kuvien ja tietojen mukaan sopivilta, mut sitten kun tää ilmesty tarjolle niin soitin heti seuraavana päivänä :ROFLMAO:. Me ollaan kyllä asuttu kolmiossa jo melkein kolme vuotta, kun miehellä on niin paljon harrastekamaa (soittimia yms.). Kaksiossa oli aikoinaan niin ahdasta kun ei ollut kamppeille tilaa.
 
Jennipä: Täällä kans musiikista tykkäävä mies ja mm. kitaraa ja rumpuja soittaa. Meilläkin yks huone on miehen "valtakuntaa" :LOL: Onneksi on 3 makkaria, niin hyvin mahtuu. Muutettiin helmikuussa ok-taloon kolmiosta :) Ihana kun on tilaa ja mun kauan haaveilema leivinuuni :love:

Onpahan kipeät menkat. Huomaa kyllä eron siihen ku söi pillereitä, niin hyvä ku tunsi, että menkat (tai tyhjennysvuotohan se mahtaa olla :)) alko.

Nyt jotain vinkkejä ja vippaskonsteja oviksen etsintään :) Oliko greippimehu, että se pitäis lisätä limoja tms.? Jotain tommosia voisin kokeilla nyt ihan huvikseenkin :LOL:
 
pehmis26 kyllä kolmio melkein parempi on kuin kaksio, kun vähän eteenpäin katsoo. Kuitenkin sitä kaikenlaista tavaraakin tulee vauvan myötä, mikä tarvitsee tilaa, ja riittääkö sitä tilaa kaksiossa tarpeeksi?

Meillä on kans rivarikolmio, jossa ihana oma piha. Oon miettinyt että tässä asuis ihan hyvin vaikka kahden lapsen kanssa pitkänkin aikaa. Vauva kun nukkuisi tuolla meidän makkarissa/vieressä ja jos toinen lapsi jossain vaiheessa saataisiin niin isommalle olisi olemassa omakin huone/leikkihuone. Eikä minusta yhteinen huone pienillä lapsilla ole ongelma. Teini-ikään mennessä jos vähän omaa rauhaa saisivat niin hyvä olisi. :giggle: Nykyään ihmiset muuten hommaa ihan tosi isoja asuntoja perheilleen. Omat vanhempanihan asuivat lapsena, toinen yksiössä ja toinen kaksiossa, molemmilla oli vanhemmat ja 8 lasta perheessä. Kuka nykyään asuisi enäää YKSIÖSSÄ edes yhden lapsen kanssa :ROFLMAO::LOL:

Minkälaisia lapsilukuhaaveita teillä on? Ja oletteko miehen kanssa samaa mieltä lapsiluvusta?

Minä oon aina sanonut että haluan suurperheen, 5 lasta. :barefoot: Mies on puhunut koko ajan vain kahdesta lapsesta. Luulen että mies on kyllä ylipuhuttavissa esim kolmeen lapseen. :whistle: Ja itsellä on tässä esikoista yrittäessä vähän ne toiveet suurperheestä hiipuneet. Ikää tulee koko ajan lisää ja haluaisin että lapset olisi 7-10v sisään tehty (38v mennessä, mielellään 35v.). Tavoitteena olisi pitkät imetykset (1-2v), jolla tietenkin voisi olla vaikutusta uudelleenraskautumiseen. Ja toki meillä ei tämä ensimmäinenkään ole ihan itestään saanut alkua reilun vuoden yrityksen jälkeen niin on pakko vähän ajatella asiaa uudelleen. Tällä hetkellä toive on edes yhdestä lapsesta, mutta unelmien täyttymys olisi 3-5 lasta. Mutta hetki kerrallaan mennään eteenpäin tämän asian kanssa.
 
Paputoive: oon varmaan täysin mallioppinut omat haaveet, mutta luulen että itselle olisi 2 lasta sopiva luku n. 2 vuoden ikäerolla. Ei sitä sitten tiedä miten elämä vie ja vauvakuumeet iskee :D. Luulen että mies on melko samoilla linjoilla, mutta enemmänkin nyt ajattelee että yks kerrallaan :). Ja eipä tää vauvahaaveilu kyl ihan ruusuilla tanssimista ole.

Omahöpötys: Kyllä tässä odotuksen odotuksessa tulee mietittyä, että voi kun ois vaan tullut vahingossa raskaaks. Itellä joskus varmaan jossain vauvakuumehouruissa ennen yritystä tullut mietittyä oisko voinut käydä vahinko, kun jäänyt pilleri tai kaks välistä ja ajatellut että parasta olis kun tekis päätöksen vauvan yrityksestä ja pääsis odottamalla odottamaan sitä plussaa. No ei tullut vahinkovaavaa ja tässä sitä odotetaan plussia o_O. Ei ookkaan niin kivaa.
 
Täällähän on vilskettä, oon teidän juttuja kyllä lukenut mutta vähemmän kommentoinut, kun alkukierrosta tuntuu tulevan vain ahdistusta asioiden vatvomisesta. Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille :unsure:

Paputoive, kiva kuulla että siellä asiat menee eteenpäin! Luin jostain, että se syöpämerkkiaine voi joskus olla koholla myös endometrioosissa ja joissain hyvänlaatuisissa munasarjakasvaimissa, voisko nämä olla syitä siihen miksi tarkistettu sulla?
Mulla ois toiveena 2-4 lasta, tarkemmin en ole aatellu ja kylläpä sen sitten näkee, minkälaista elämä tulee olemaan, että kuinka monen lapsen huushollia sitä pystyy pyörittämään :ROFLMAO: Tietty tällä hetkellä on mielessä vain se, että saispa nyt edes sen yhden :unsure:

Aloitin tänään taas ovistestailut, kp 11 ja selvä mutta himmeä viiva tikkuun. Yleensä ovisplussa ollut kp 13 ja arvelen tämän kierron menevän samalla kaavalla. Jospa nyt sais kunnon talletukset, enemmän kuin kerran seuraavina päivinä, niin ois hyvät mahikset :rolleyes:
Varasin itselle ajan verikokeisiinkin ensi viikolle, tarkistutan kilpirauhasarvot ja samalla tuon keltarauhashormonipitoisuuden, viikko ennen menkkoja niin jospa siitä näkis että tapahtuuko sitä ovista oikeasti vai nostattaako vain LH:a... o_O
 
Paputoive älä muuta sano, mun mielestä ei oo mitään järkeä ostaa kaksiota jos on perheenlisäystä toiveissa lähivuosina (tarkemmin sanottuna NYT). Kyllähän kaksiossakin pärjää varmasti lapsen kanssa muutaman vuoden, mutta väistämättä jossain vaiheessa tulee tarpeelliseksi isompi asunto, niin eikös sen voisi nyt kerralla ostaa... Omaa pihaa haluan myös ehdottomasti, niin voi siellä sitten hääräillä kukkien kanssa :love:

Mulla ois toiveissa 2 lasta, tyttö ja poika mieluiten ja voisivat olla vaikka kaksoset :ROFLMAO: ja koira ja omakotitalo jajaja :D Haaveilen aika peruselämästä ja toivon että saisin olla lasten kanssa kotona muutaman vuoden. En oikeastaan edes tiedä mitä mies ajattelee lapsiluvusta, mutta maksimissaan meille kolme lasta tulee. Jos nyt edes sen yhden saisi alulle.
 
Jennipä: pahoittelut negasta. :,( mut onnea talokaupoista. Mäki haluisin kolmion, mut me joudutaan pari vuotta asumaan tässä isossa kaksiossa, että on järkevää ottaa sit uus. Kyllä tässä yhden lapsen kans pärjää mainiosti.

ON: dpo 10. Menkkakipuja (lieviä) ollu koko pvn ajoittain. Sellanen olo et menkat alkais 2pvn sisällä :( rinnat aavistuksen kovemmat/aremmat, eli perus oireet ennen menkkoja. Köhä vielä päällä, mut kuume/lämmöt laskenu selkeesti. Uskon et toi 36.8-38.2 asteen lämpökäyrä loppuviikosta johtu flunssasta. Mut nyt ne on laskenu 36.4. Normilämpö n.36. Eli onko tää lämmön selkee lasku nyt sek merkki etten voi edes olla raskaana?? Inhottava olo jo nyt ku niin toivo taas menny tän kierron suhteen. Turhauttaa alottaa taas kaikki alusta. Ja jos vielä 3vk menee seuraavaan ovikseenki ni kestää taas niin kauan kaikki. Vaik oliki oviksen jälkee lämpö 36.6 ni vaikuttaakohan tuo parin asteen lasku mitenkään. Eihän sitä kukaan voi ennustaa mut ku lukenu noita et lämmöt laskee ennen menkkojen alkua ja menkkakipuilutki kivasti muistuttanu tän pvn vahvasta negatunteesta. Tuntuu ettei tää positiiviseks muutu ikinä :'( masentaa jo nyt tää viikko...mies suostu lääkäriin jos ei enskää kierrosta tärppäis, ku olin ite jo menossa nyt heti menkkojen jälkeen mut ehkä jaksan viel enskierron odotella...

Lapsiluku meillä on 2. Itse haaveilin joskus 3:sta. Mut näin 30v lähenevänä haluaisin olla nuorehko äiti vielä lapsille ja sen jälkeen matkustella yhdessä perheen kans ja elää aktiivista elämää. Nelihenkiselle on nii moni asia mitotettu ja se on molempien mielestä sopiva lapsiluku. Jokupv ku ostetaan se kolmio niin siihen mahtuu 4 henkilöä vallan hyvin. Tyttö ja poika olis kiva ja miksei vaikka kaksoset, pehmis26 sanoja lainaten :D mutta toki tärkeintä et ne olis terveitä ja sit ku ne molemmat maailmaan saa(jos saa) niin sukupuolesta riippumatta en niistä muuta olis voinu edes toivoakkaan.
kolmas lapsi on sitten Koiranpentu <3 nyt meillä on jo kaks ihanaa sinisilmäistä kisua <3
 
Me muutettiin maalle kun kyllästyttiin molemmat kerrostalossa asumiseen ja haluttiin omaa rauhaa (ja itse tilaa, niin on lapselle/lapsille oma huone joskus ;)). Mutta hommaa täällä riittää enemmän, esim. nurmikon leikkaus kesällä ja pihan kolausta talvella, mutta en päivääkään vaihtaisi pois! Nytkin puita ostettiin ja niitä eilen liiteriin ladottiin :) Tuleepahan hyvää hyötyliikuntaa kun hoitaa pihamaata :LOL:
Itse vähän tämmöinen viherpeukalo, niin tein mansikkamaan ja kasvimaakin löytyy. Ens vuonna aloitan tomaattien yms. kasvihuonetta tarvitsevien kasvatuksen, kun ostin tuommosen minikasvihuoneen :) Nyt kasvimaalta tuli porkkanaa, salaattia ja ruohosipulia. Perunaakin tekis mieli laittaa ens keväänä, saa nähdä mitä sitä keksii ;)

Ärsyttävä olo, maha ja pää kipeä :unsure: Loppuis nämä menkat äkkiä niin olo normalisoituis. Vali vali, mutta ärsyttää vaan tämä olo ja tieto, ettei meille vielä ole tulossa vauvaa. Ärsyttää kaverien facebook päivityksetkin, kun lapsien kans touhuavat milloin mitäkin. Minäkin haluan! :( Tuntuu talo niin tyhjältä...no, onneksi on nuo katit mitä hoitaa ja tuo toinen on vielä niin mun perään. Nytkin nukkuu jalkojen välissä, kun levähtelen sängyllä :)
 
jenetsu: ihanaa et teillä on tollane pihamaa. Itekki tykkäisin kasvimaasta yms, mut en tiiä riittäiskö kärsivällisyys hoitaa niitä mut vanhempien luona sit saa oman maan kasviksia jne. Toki vois parvekkeella jotain pikkujuttuja kasvatella esim. Yrttejä jne. Mut ihanaa tuollainen maalaiselämä myös. Ite oon maaseudulla asunu lapsena ja mulla oli oma heppakin lähitallilla, oi niitä aikoja <3
Sais mullaki nyt selventyä tää kierto eikä tarvis hitaasti vaan odotella. Tietää et menkkojen alku on niin paskaa että...
onneksi tosiaan on nuo kisut jotka käpertyy peiton alle juuri sillon ku niitä eniten tarvii. Viisaita, aistikkaita eläimiä <3
Nimenomaan tuntuu et kaikilla muilla tai tosi monella on lapsia tai saavat lapsia. Tuntuu et se on niin normaalia ja helppoa, paitsi just itelle. Itelle niin kaukainen haave vielä. Eikä tietoa tulevasta :'(
mun pitäis nähdä pian raskaana olevaa ystävääkin joka saa jo kohta toisen. Samaan aikaan aloitettiin yritys. Hälle tuli toinen kerrasta, ja mulla ensimmäinen odotuttaa. Miksi nää järjestykset menee näinpäin. Välillä vaan tuntee epäreiluutta onnellista perhe-elämää elelevien ystävien kanssa, kun itsellä ei ole sitä onnea mitä jakaa muille. Aina sama virsi kerrottavana kuulumisista, mutta toisten kasvavista masuista ja raskauden ihanuudesta saa sit puolestaan kuulla yli korvien, joka varmana muistuttaa samalla pitkään siitä mikä iteltä juuri kokoajan puuttuu ja täyttää tyhjyydellään :(
 
Siis apua. Kävin gynel näyttää alapäätä. Ja selvis syy. Tää on niin nolo juttu.
MUL OLI JÄÄNY TAMPPOONI TONNE PIMPSAAN! Ja joo kyllä hävetti! Ja joo en ymmärrä miten tämmöstä voi tapahtua. Mut näköjään voi! Oon nauranu koko illan ja kertonu kavereille kans. :LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
M|RA: Voi ei, onneksi syy selvisi eikä sen vakavammasta ollut kyse :LOL: Eiköhän ne gynet oo nähneet kaikenlaista että ei sen puolesta tarvii noloilla :whistle:

jenetsu: Kyselit tosta greippimehusta, mä join sitä viime kierrossa n. kp 7:sta ovikseen asti 1-2 lasillista päivässä. Olisko ollut Tropicanan(?)100% greippimehua. Niitä oikeita limoja en kyllä bongannut taaskaan, mutta ainakin onnistuin saamaan raskaustesteihin haamulaisia niin ei kai siitä haittaakaan ollut :LOL: Ajattelin huomenna kyllä ehkä taas marssia sitä ostamaan...Ja siis munhan ei pitänyt sortua tällasiin hömpötyksiin yritysaikana...
 
M|RA: Voi ei, onneksi syy selvisi eikä sen vakavammasta ollut kyse :LOL: Eiköhän ne gynet oo nähneet kaikenlaista että ei sen puolesta tarvii noloilla :whistle:

jenetsu: Kyselit tosta greippimehusta, mä join sitä viime kierrossa n. kp 7:sta ovikseen asti 1-2 lasillista päivässä. Olisko ollut Tropicanan(?)100% greippimehua. Niitä oikeita limoja en kyllä bongannut taaskaan, mutta ainakin onnistuin saamaan raskaustesteihin haamulaisia niin ei kai siitä haittaakaan ollut :LOL: Ajattelin huomenna kyllä ehkä taas marssia sitä ostamaan...Ja siis munhan ei pitänyt sortua tällasiin hömpötyksiin yritysaikana...
Joo mutta silti xD
Mut on se kyl vaarallistakin ku siitähän voi saada sen jonkun myrkytyksenkin.. Sain sit varuilt antibioottikuurin tonne alakertaan.olis voinu mm. Kohtu tulehtua . Sen se kokeili ja tunnusteli. Sano vielä et mä olisin kyl reagoinu kivuliaasti jos siel olis jotain häikkää ollu.
 
Siis apua. Kävin gynel näyttää alapäätä. Ja selvis syy. Tää on niin nolo juttu.
MUL OLI JÄÄNY TAMPPOONI TONNE PIMPSAAN! Ja joo kyllä hävetti! Ja joo en ymmärrä miten tämmöstä voi tapahtua. Mut näköjään voi! Oon nauranu koko illan ja kertonu kavereille kans. :LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Eikä! :confused::eek::ROFLMAO: niinku pehmis sanoi, gynet on kyl tottuu näkee kaikkee, joten turha olla milläsäkkää. Onneks tilanne selvis ja toivottavasti nyt mitää tulehdusta ei oo ehtiny tulee. Hyvä että sait antibiootit. Osasko se muuten mitään tohon jatkuvaan tiputteluvuotoon sanoa?
 
M|RA: EIKÄ?!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Anteeks mut ratkesin kunnon huutonauruun tääl :'D. Mut siis onneks kävit näyttämässä gynelle niin ei kerennyt kypsyy pitempään. Ei sen puoleen, oon itekkin sählännyt sen verran tampoonien kans, et pariin otteeseen oon unohtanut ottaa vanhan tampoonin pois ja laittanut vaan uutta perään ja huomannut sen vasta seuraavalla vaihtokerralla :whistle:

Olipa kiva lukee miten muut asuu kun vauva on suunnitelmissa. Muutenkin niin asuntohömpötys päällä että kiinnostaa :) Ite kyl kämppiä katsellessa mietin hirmu tarkkaan et millainen asunnon pitää sit olla, että on lapsen kanssa mahdollisimman helppoo. Vaikka kyllähän sitä asuis vaikka yksiössä jos tarve olis. Mut nyt pitäs onnistuu nukutus ulkona, eikä tarttee kivuta kolmanteen kerrokseen vauvan ja rattaiden kanssa ja ja ja... :rolleyes:
 
Jennipä: juu mulla on itellä hirvee asuntokuume ja haluais uudehkon rivari tai kerrostalokolmion. Täällä etelässä ku asutaan. Mies tosiaa pystyu ottaa uuden lainan helpommi ku maksanu 2v päästä omaa kaksiotaan niin ettei oo korkoja enää. Saa se eka lapsi nukkuu meidän huoneessa sit ekan vuoden ja sit toinen lapsi olis kiva saada sinne uuteen asuntoon ja lapsille yhteinen huone sinne. Ihanaa ku haaveilen tosiaan koiranpennustakin lapsien jälkeen et oikein odottaa sitä lenkkikaveria ja ku lapset kasvaa ni on koira mitä paijata. Kissat jotka täyttää 9v ni saa ensin elää elämänsä täällä ensin koiraa.

Dpo11. Yöl oli vähä menkkakipuja taas mut ei onneks viel oo alkanu. Ei oo muuta testiä ku ovisliuskoja ni tein huvikseni aamupissasta siihen ja lähes yhtä vahva viiva ku kontrolli, mut ei ihan. Mitähän se tarkottaa? Ei mus lh-ta pitäis olla sentään.
 
Voi ei M|Ra :LOL: No, gynet ehkä nähny kaikenlaista eikä säikähä tommosia :) Hyvä että sait antibiootit varalta. Ei nimittäin kohtutulehdus oo mikään kiva, nimimerkillä 4 kertaa sairastanut. Siihem tulee kunnon hevoskuuri antibiootteja ja voit kuvitella mahan kunnon sitten sen jälkeen :confused:

Nyt aloin vähän ruokavaliota muokkaamaan ku kesällä tullu syötyä vaikka mitä, grillattu ja haettu mäkistä ruokaa yms. :LOL: Aamu alko puurolla ja ruoaksi ois kanaa fileenä, riisiä ja reilusti salaattia :) Välipalaksi rahkaa ja marjoja.
En nyt ihan tiukille vedä, että kyllä saatan syödä leipääkin, mutta pikku muutoksia :) Eilen kävin pyöräilemässä ja tänään aattelin käydä kävelyllä. Saa samalla yhden munankin kuoriutumaan pokemonissa :ROFLMAO::ROFLMAO:

Jostain luin, että ovistestikin saattais näyttää raskauden ;) Oispa kyllä ihana homma kun plussaisit danissa1 :)
 
En tiiä yhtää millon se tamppooni on sinne jäänyt koska ainakin torstaina muistan laittaneeni tampaxii ja illemmal otin pois. Eli siin vaihees oon varmaan sit laittanu päällekkäin ellen jo jopa aikasemmin.. Veikkaan et joku 5 tai 6 päivää se on ehtiny muhii alakerras xD miten kulaan voi olla näin hajamielinen..!! :LOL::LOL::LOL:
 
Eikä! :confused::eek::ROFLMAO: niinku pehmis sanoi, gynet on kyl tottuu näkee kaikkee, joten turha olla milläsäkkää. Onneks tilanne selvis ja toivottavasti nyt mitää tulehdusta ei oo ehtiny tulee. Hyvä että sait antibiootit. Osasko se muuten mitään tohon jatkuvaan tiputteluvuotoon sanoa?
Ei se alkanu mitään kommentoimaan tiputteluun koska meillä on ensviikolla hormooniklinikalla ensimmäinen aika.

Jo ensviikolla! Jännää!
 
M|RA vähän kiva et jo ens viikolla pääsette tonne polille!

danissa1 onhan siitä tosiaan keskustelupalstoilla juttua et ovistestillä on raskauttakin testattu. Lh- ja hcg-hormoni ilmeisesti samankaltainen hormoni on ja ovulaatiotestiin tuo hcg-hormoni siis reagoi osalla juurikin plussana kierron lopussa. Myös ilmeisesti toinen ovulaatio kierrossa on mahdollinen eri aikaan (vaikkakin harvinaista?, yleensä kai samoihin aikoihin irtoavat). Ja sitten joillain ovistestit näyttää haamua kierron loppuun saakka, etenkin pcossa ilmeisesti voi tällaista olla hormonitoiminnasta johtuen. Tietysti ensimmäistä toivon sinulle, että raskaudesta johtuisi tuo! :) mut kannattaa myös puuhailla, jos vaikka siellä toinen munasolu irtoaisi, saisitte ne kaksoset :D

Näinpäs kummallisia unia muuten viime yönä. Ensinnäkin näin unta että munasarjaani ultrattiin ja kysta siellä edelleen velloutuu, lääkäri teki päätöksen että leikataan. Yhtäkkiä siihen alkoi unessa särkemään aivan tajuttomasti ja ihon läpi näkyi se kysta kun se tuli todella pintaan. Kipu tuntui todelliselta, mutta kun heräsin niin ei mitään kipua ollut. Toivoin jo niin että kysta olisi puhjennut ja aiheuttanut tuon todentuntuisen kivun, mutta uskoisin että jos se puhkeaa niin siitä kohdasta on maha kipeä kun verta vapautuisi vatsaonteloon aika paljon kun aika kookas se on. Toinen kummallinen uni oli että äitini meni naimisiin naisen kanssa :D äiti ja isäni ovat siis edelleen naimisissa. Tää uni tuntui kans todelliselta ja todella hämmentävältä.
 
Viimeksi muokattu:
Paputoive: mulla on ennenki ollu siis yk 2 ku testasin ni tasan 5pv ennen menkkoja aivan tummaakin tummempi ovisplussa. Jotenki vaikea uskoa toiseen ovikseen, mutta vaikea taas uskoa pco:hon ku oon tosiaan enempi ali ku ylipainonen. Eikä tosiaan oo tiputteluja ja ovis kuitenkin tulee. Tuli ehkä viime kierrossakin ku lopetin testailun kp17 ja tässä kierrossa ovisplussa tuli kp19. Onko se pco hoidettavissa? Syön suhteellisen terveellisesti ja ei vaan pitäis olla mitään erityistä joka sen olis aiheuttanu. Käynpä nyt huvikseni hakemassa raskaustestejä ja testaan päiväpissasta. Dpo11, vaikka tiedän oikeestaan etten oo raskaana mut haluaa vaan sen vahvistuksen et menkat saa tulla mahdollisimman nopee sit. Ja nyt päätin että varaan yksityiselle ajan gynelle. Felicitakseen. Haluan ne perus tutkimukset nyt menkkojen jälkeen. Ei vaan enää jaksa tätä arpomista ja odottelua. Ihan että pääsee juttelemaan näistä paineista mitä mielessä kantaa. Oishan se kiva et ultrattais munasarjat myös. Mies voi mennä tutkimuksiin jos ei pari seuraavaa kiertoa tärppää. Jotenki haluaa mahdollisimman ajoissa tietää jos jotaki on mikä hidastaa vaikka 5 kiertoa ei sinänsä ole iso aika mutta ei tää hermoilu ja toivon totaalinen menetyskään kiva tunne ole.
Toivotaan et se sun kysta ois nyt vaan pienentyny tai parempaan päin ettei tosiaan tarvis operoida. Pääsette onneks hoitoihin sit.

M|ra: sun tamppoonjuttus on kyl aika hurja. Onneks ei pahempaa tulehdusta iskeny.
 
danissa1 onpa kummallista et vahva plussa tulee ennen menkkoja :eek: toisaalta testailut ohjeistetaan lopettaa ovisplussaan, ehkä joillain testi näyttää epämääräisiä plussia vielä oviksen jälkeenkin? Mut toivon kovasti et sun ovishaamuilut kierron lopussa on raskaudesta johtuvaa. Jos negakierto kyseessä ja uus kierto kolkuttelee nii ehkä gynellä käynti on hyvä idea. Saa vastauksia mieltä askarruttaviin asioihi ja näkee missä mennään. Nii toi pcohan yleensä näyttäytyy pitkinä kiertoina (ovuloimattomuuden vuoksi). Eikä siihen taida hoitoo olla. Painonpudotus, jos semmoista ongelmaa on, voi auttaa. Mut en usko et sulla pco on jos kuitenki ovikset hyvin tulee. :)
 
Ensin odotat miehen lämpenevän perhe-elämästä 2v ja kuumeilet kovasti. Sitten yritetään 5kk ja toivo menny ja mielen kans kauhea taistelu.
2pv mahakipua pohtiessa mietin taas et joko ne menkat taas alkaa. Kunnes töiden jälkeen päätin extemporeen dpo11, laimeasta päiväpissasta joka ollut rakossa vajaa 2h et teempä huvikseni raskaustestin.

Haamuhan siinä. Tässä tunti hirveessä shokissa ollu että onko tää jotain unta vai mitä tää on. Siis en vaan voi uskoa tätä todeksi. Minäkö hedelmällinen. Miten mä voin mennä töihin ku en pysty keskittymään siellä huomenna varmaan mihinkään. Miten uskallan testata torstaina uudelleen ja kertoa parhaalle ystävälle joka muuttaa karibialle asumaan, että totta se on, olen raskaana. Pelottaa vaan jos se torstaina onkin nega. Voi mua.
 

Attachments

Yhteistyössä