♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Äääääää! Siis ihan mahtavaa @danissa1!!!! Oon superonnellinen sun puolesta! :love::love::love:

Testissä näkyy selvä plussa noin varhaisilla päivillä. Ei toi lähe haalistuu. Nyt vaan kaikki usko ja toiveet että tää menee loppuun asti ja saatte 9kk päästä pienen käärön syliin. :)(y)
 
Kiitos kaikille onnittelijoille ja mukana eläjille. Toivon teille silmittömästi onnea ja plussatuulia. Olette kaikki sen ansainneet <3 Tänään oli pakko testaa uudellee ja ei se testi valehdellu. On kyl aika sekava ja hullu fiilis <3 ei tätä olis uskonu. Mää tuun kattelee teidän kuulumisia välillä. Ehdottomasti. Nii hyviä tsemppareita toinen toisillemme ollaa oltu. Tästä siis jatketaan..
mut voi päivittää plussanneisiin eli danissa1 29v plussa 8/2016/yk5 ya 4/2016 ❤
 
Ihanaa danissa :)

Menkat loppumaisillaan ja nyt sitten ollaan kysymyksen äärellä: tilatako ovistestejä vai ei? (n) Kuitenkin nekin maksaa ja nyt oon ollut työttömänä, niin vähän pitää laskea, että mihin rahansa laittaa...lähtisikö riskillä ilman ja vähintään 2-3 päivän välein läpi kierron hommailla.
Pitää miehelle terottaa, että ei sitä vauvaa tuu, jos kerran viikossa touhuaa tai saa olla melko hyvä tuuri, jos ei ees ovista tikuta :LOL:

Tai sitten mies saa tilata mulle niitä testejä :sneaky: Se vaan on sitä mieltä, että tommoset on turhaa, tulee sitten ku tulee :unsure: No, katsotaan...eihän nyt Oo vasta ku kp 4
 
Onks kellään tietoo lentolippujen perumismahdollisuudesta? Meillä ajatus lähtee jonnekin kaukomaahan (aasia) joulukuussa ja jos tärppäiskin niin mä en kyllä uskaltaisi millään raskausviikoilla matkustaa, vaan peruisin matkan.

Alkuraskaudessa pelkäisin et joko voisin pahoin koko matkan ajan tai sitten saisin jonkun pöpön elimistööni joka aiheuttaisi keskenmenon. Myöskään ns turvallisilla viikoilla (yli 12 rv keskenmenon riski vähenee) en uskaltaisi tuon pöpöasian suhteen matkata, koska kuitenkin jonkun ruokamyrkytyksen saisin. En haluaisi riskeetata mitenkään raskautta, jos sellainen ihme alkaisikin.

En kuitenkaan haluaisi olla matkaamatta jos raskautta ei alakaan, kun tuota reissua on tuohon mietitty ja molemmilla on lomaa siinä. Olis niin ihana päästä viettämään "kesälomaa" lämpöiseen miehen kanssa.

Eli onko kellään tietoa noista lentolippujen perumisista, saako rahoja takaisin?
 
En kyllä osaa sanoa noihin lentolippujen perumisiin mitään...kannattaa kysyä siltä yhtiöltä, miltä ostit :) Mulla kuulu viimeksi Finnairilla lippuihin peruutusturva.

Tilasin sittenkin niitä ovistestejä 14 kpl :LOL: Miten täällä muilla, onko tullut plussia? ku ei muista, että kellä nyt oli se kierron vaihe menossa :) Täällä ei ihmeellistä, menkat loppu ja silti on vielä kipuja välillä :unsure: Endo kipuilee ilmeisesti...sais kyllä tulla äkkiä se plussa ku ei tämmönen kipuilua oo kivaa :(
 
Siis en oo vielä tilannu mitään kun vasta kattelin netistä. Katoin et finnairilla on joku pro-lippu joka sisältää peruutusturvan ja rahat takaisin, mut hintaa oli yli tuplat peruslippuun (eli ihan turhaa.... vähemmän menettäis jos ei vaan meniskään). Ehkä me vaan perutaan matkasuunnitelmat nyt niin kauas, kun ne liput on tosi kalliita ja ei sit viitsi semmosessa pelossa ja ahistuksessa reissata jos plussaonni meitäkin muistais. Ja jos ei tärppää niin niille matkarahoille kyllä tulee käyttöö lapsettomuushoitojen myötä (polimaksut, mahdollinen leikkaus?, lääkkeet). Vaikka onneks on ne maksukatot, mut silti. Nyt kun syksyllä nää käynnit tulee nii tälle vuodelle ei ehitä täyttää sitä maksukattoo loppuun ja vuodenalust maksut lähtee alusta. Niissä sairaalamaksuissa se katto on melkeen 700e. Yks polikäynti 41,70e.

Täällä ei vielä menkkoja, terolutin 10vrk tuleee täyteen lauantaina. Ehkä ens viikolla alkaa menkat ja sit seuraavalle viikolle taas käynti gynelle kystakontrolliin ja verikokeisiin. Odottavan aika on pitkä... kp52 menossa :/
 
Paputoive: onks mitään tietoo milloin menkkoja pitäis/olis pitänyt alkaa? Olishan se toisaalta kiva kun pääsisitte reissuun, tosin toki nyt kun sulla on nuo hoitoruljanssit edessä niin onhan sitä paljon ajateltavaa jo valmiiks. Meinasitteko alunperin varata lennot ja majotuksen erikseen?

Ärsyttää tää oma tilanne ja epätietoisuus mitä pitäs tehdä.. nyt taitaa olla kp 44 eikä haisuukaan menkoista. En viitsisi mihinkään soitella näistä myöhästyneistä menkoista kun luulisin että käskisivät ootella rauhassa. Mietin vaan et millon sitten kehtaa alkaa soittelee ja minne? Ihan vaan terveyskeskukseen? En huvittais millekkään yksityisellekkään mennä.. voihan se olla että menkat alkaa vaikka jo huomenna mut kun ei voi tietää.. jossais vaiheessa olis kyl kiva saada joku kuuri, ettei tuu mitään tilannetta et menkat olis vaikka puol vuotta hukassa.. mutkun ei voi tietää :cry:
 
Terolutit auttaa tuohon pitkään kiertoon :) Ite sain yksityiseltä niitä ku kunnallisella olivat, että oottele ihan rauhassa...

Tänään on tympässy ihan kauheena. Kaverit lisäilee facebookkiin ihania kuvia lapsistaan ja mitä ovat touhunneet. Pitäskö iskeä vähäksi aikaa koko facebook kiinni :LOL: Jotenki olo on semmonen, että en tuu helpolla raskaaksi...en tiiä, ollu jo jonku aikaa semmonen olo :unsure: Tai sitten on tää päivä vaan ku tuntuu vaan siltä.
Viikonloppuna lähden niin tuulettumaan kaverin kanssa kaupungille. Unohtuu vauvahommat hetkeksi ainakin ;)
 
Kp 8 ja täällä kans jotain ihme masennusta tän koko vauva-asian suhteen. Nyt jo masentaa tää kierto, kun anoppi on pamahtamassa ens viikolla kylään muutamaks päiväks just oletetun ovulaation aikaan. Mitenköhän sen sais harhautettua poistumaan asunnosta hetkeks aikaa :geek: muutenkin aikatauluongelmia miehen kanssa että ei oo kyllä toiveet korkealla tän kierron suhteen. Noh, onneks on suunnitteilla kunnon tyttöjen ilta just sille viikonlopulle kun menkkojen pitäis taas saapua, voi sitten tuulettua kunnolla ja unohtaa pettymykset :D

Paputoive hankala tilanne kyllä, en tiedä uskaltaisinko tilata lippuja (n) toisaalta jos tilais jotkut superkalliit liput ilman peruutusturvia niin sitten varmasti vauva ilmoittais tulostaan :D
 
danissalle onnea!

Täällä ovis bongattu, nyt on kp 14/27 ja eilisestä illasta lähtien tasavahvat viivat ja tänä iltana vielä kontrolliviivaa vahvempi. Talleteltu toissapäivänä ja tänään joten ajat pitäis olla otolliset, nyt vain odotellaan lopputulemaa :D Ajattelin tikuttaa vielä ainakin huomenna ja niin kauan että viiva lähtee himmenemään, olen säästänyt kaikki tikut ja haluaisin verrata niitä ja piirtää itselle jonkun hienon LH-käppyrän :D
 
Jennipä ei mitään tietoo menkkojen alkupäivästä.... yleensä kierrot olleet 31-44. Tää on nyt joku megapitkäkierto, sen kystan ja ovuloimattomuuden takii. Aiemmissa kierroissa olen omasta mielestä ovuloinut/testiviivat tummentuneet ja sitten haalenneet. Nyt en ole jaksanut tikuttaa kun kp17 ultrassa ei mitään ovikseen viittaavaa (ultran jälkeen olisinko noin viikon tikutellut ei oikein minkäänlaista/haaleanvaaleaa viivaa), myöskään kp 45 ei mitään johtofolleja. Kp 45 aloitin terolutit. 10 päivää pitää syödä ja sit pitäis menkat alkaa. Eli joskus ensi viikolla. jenetsu M|RA kuinka pian teillä alkoi menkat kun aloititte ekan terolut-kuurin? (Normaalistihan sitä syödään siis kp 15-24).

En jaksa selailla kauemmas nyt kännykällä, oliko sulla Jennipä millainen historia, milloin aloitetitte yrityksen ja mikä oli ehkäisynä aiemmin? Ootko käyny gynellä aiemmin nyt lähivuosina? Gynellä (yksityisellä) saisit vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja saisit tietää missä mennään. Itse odottelin vuoden kun positiivisena ajattelin että voihan se hyvin tärpätä luomusti, käydään sitten jos ei tärppää. Vähän harmittaa nyt jälkeenpäin etten käynyt aiemmin, niin olisi voitu esim tuo kysta nähdä jo silloin (jos se siellä oli) tai saada esim terolutit kierron säännöllistämiseksi kun mullakin välillä vähän pitkä kierto ollut aika ajoin. No ei auta harmitella, pääasia et nyt on käyty ja tilannekartoitus tehty. 163,5e maksoi mulla yksityisellä gynellä käynti. Sisätutkimuksen ja ultran teki. Kallista, mut oon tyytyväinen. Ja Jennipä, jos sulla on sairausvakuutus niin ainakin M|RA kävi pitkän kierron takia sen piikkiin ilmaiseksi. :)

Vielä tuohon matkaan. Tarkoitus oli et erikseen lennot varaan ja erikseen hotellit (mahdollisesti eri paikkoihin). Prahassa käytiin viime syksynä kans silleen et varasin vaan lennot ja hotellin erikseen. Myös tallinnassa on tullut käytyä niin et erikseen reittilaivamatka ja erikseen hotelli. Tullut halvemmaksi niin. Momondon/booking.com kautta oon varaillut noita. Ja joo, voishan se olla et siinä kävis just niin et plussahan se pärähtäis ku kalliit matkat olis buukattu, niinku pehmis sanoi. :p

Villisilmä tsempit oviksen kanssa et nyt tärppäis! Ja tallettakaa vielä huomenna, jos pystytte, koska itse itse ovishan tulee vasta 24-36h lh-huipun jälkeen ja pysyikö se munasolu vielä 24h vastaanottavaisena oviksen jälkeen? Toki tallettelut ennen ovista on aina parempi et on simppoja oottamassa, mut kerta kielon päälle! ;)
 
Paputoive: aloitettiin yritys toukokuussa. Söin tri-femoden merkkisiä e-pillereitä, viimeisen siis tuolloin toukokuun alussa söin. Sen jälkeen oli kaks kiertoo molemmat 35 päiväsiä ja nyt on menossa kolmas kierto joka jo venähtänyt sinne kp 44 (no nyt on jo kp 45 puolella).

Mulla ei oo kyllä ollut ikinä mitään kummosempia tarkastuksia, ainoastaan e-pillereitä hankkiessa ja uusiessa joku koulu-/tk-lääkäri kurkannut alakertaan ja papakoe otettu ainakin kerran. Senkin puolesta voisi kyllä käydä. Nythän olisi ollut taas e-pillereitä varten tarkastus toukokuussa mutta peruin kun ajattelin ettei tartte :rolleyes:. Pitää varmaan vertailla vähän hintoja mitä tääl lähistöllä noita paikkoja on ja varmaan kyllä voisivat ultratakkin samalla niin ei tarttee myöhemmin miettiä miks ei tullut tehtyy sitä tätä ja tota. En kyl muista ollenkaan millaisia kiertoja tms. oli ennen kuin pillereitä aloin syömään ja niitäkin on tullut lähemmäks kuusi vuotta syötyä.. onhan mullakin vakuutus, voisi ainakin kokeilla meniskö läpi. Kiitos vastauksestasi :)

Villisilmälle ihania piinapäiviä ja rattoisia vauvantekohetkiä :D

Ja pehmis26:lle tsemppiä tähän kiertoon, toivottavasti ehditte käyttää otolliset hetket hyödyksi, ja toivottavasti anopille nyt ei hirmuisia traumoja synny ;)
 
Paputoive: Valmismatkoissa on usein hyvät peruutusehdot. Monesti pystyy perumaan n. kuukautta ennen ilman mitään erityistä syytä siten että vain toimistokulut veloitetaan. Itse oon aina harrastanut omatoimimatkailua, mutta tossa tilanteessa katselisin kyllä noita valmismatkoja. Suosituimpiin kohteisiin ne saattaa tulla muutenkin halvemmaksi. Mutta kannattaa tsekata ne peruutusehdot! Lentoyhtiöiden peruutusturvat useimmiten mun mielestä sisältää suunnilleen samat ehdot kuin perus matkavakuutuksessa, eli pätee ainoastaan sairastumisen ym. kohdalla. Tietty erilaisia flexi-lippuja on, mutta hinnat on tosiaan suolaisia.
 
Tänne olikin tullut niin paljon viestejä, eikä mitään ilmotusta :eek: Mitä tossa pikaseen vilasin niin @M|RA hupsan keikkaa, mutta onneksi selvisi syy :D Ja lääkärit tosiaan on bähnyt vaikka mitä niin onneksi syy oli noinkin yksinkertainen! :)

Ja hurrrrrjasti onnea @danissa1 ! Varmasti auttoi kun sait oviksen kunnolla kiinni ;) Tarrasukkia pikkuiselle <3

Omaa napaa vähän, tein tänään testin kun aamulla lähdin tyttöjen kanssa reissuun, ja eipä auttamut tuo testi mua yhtään, laitan vielä kuvan teillekin töllisteltäväksi. 13/14dpo ja one stepin testi, ja tää tuli siinä ohjeajassa. Tosin kierto vielä ihan kesken, vasta 28/34-39. Oisin vain kaivannut selkeämpää eitä tai kyllää...
 

Attachments

danissa1 onnea plussasta!!

Täällä tais olla ovis eilen ja nyt siis kp31 :ROFLMAO: hommailtiin juuri torstain puolella..eilen lämmöt aamusta 36.8... kohdunnapukkakin sulkeutui eilen... limoja ei pahemmin ollut huomasin vain venyvää kirkasta limaa hommailujen jälkeen paperissa ja siitä sit päättelin et jaahas onneks nyt hommailtiin..jotain nippailuja oli ma,ti ke... ja ihan hirvee palelu ja alilämpö oli ma ja ti... nyt sitte jännitetään et miten käy alkaako menkat vai ...

Teroluteista mulla on vuoto alkanut yleensä siinä 1-5pvä vikan pillerin jälkeen mut viimeks meni sen 13pvä mutta siis 2vkon kuluessa pitäisi kyllä vuodon alkaa.. mä alotin ite aina terot kp15 tai vähän sen jälkeen..
 
Tänne olikin tullut niin paljon viestejä, eikä mitään ilmotusta :eek: Mitä tossa pikaseen vilasin niin @M|RA hupsan keikkaa, mutta onneksi selvisi syy :D Ja lääkärit tosiaan on bähnyt vaikka mitä niin onneksi syy oli noinkin yksinkertainen! :)

Ja hurrrrrjasti onnea @danissa1 ! Varmasti auttoi kun sait oviksen kunnolla kiinni ;) Tarrasukkia pikkuiselle <3

Omaa napaa vähän, tein tänään testin kun aamulla lähdin tyttöjen kanssa reissuun, ja eipä auttamut tuo testi mua yhtään, laitan vielä kuvan teillekin töllisteltäväksi. 13/14dpo ja one stepin testi, ja tää tuli siinä ohjeajassa. Tosin kierto vielä ihan kesken, vasta 28/34-39. Oisin vain kaivannut selkeämpää eitä tai kyllää...
hmm ompas kyllä, ite nään tuossa kyllä viivaa...mutta noista kuullu niin paljon huonoa..et testaisin vaikka pc:llä.. toivottavasti ois sitä itteään (y)
 
Ihanaa Sandelinos :love: toivottavasti lähtee vahvistumaan. Ihanaa että tänne taas alkaa ilmestymään näitä plussia :love: testaappaa taas parin päivän päästä ja raportoi ja raportoi kaikki oireet ja tuntemukset :giggle: on niin kiva lueskella positiivisia uutisia tän kaiken yrityksen keskellä :)
 
PAPUTOIVE & KUMPPNIT

ne ekat kuukautiset tertolutien jälkeen alko mun mielest aika myöhään eli vast 4 päivää sen jälkeen ku olin syöny kaikki 10 tablettia.
Sit söin toisen kuuurin heti seuraavien menkkojen jälkeen sillo päivinä 15-25 niin kuukautiset alko jo toisen tabletin kohalla.

Mun mielipide menkattomuuteen on semmonen että jos niitä ei tule 2-3 kuukauteen tekisin kaikkeni että pääsisin lääkärille oli se sitten terveyskeskus ( jotka ei siis ainakaan helsingissä suostu ottamaan ellei sun kuukautisia ole tullu puoleen vuoteen?! Vai kauankohan mun niitä piti ootella!! En muista enää).

Tosiaan mulla on sairausvakuutus ni se korvas mun yksityiskäynnin gynekologille ja syy oli siis kuukautisten puuttuminen.Siellä mulle määrättiin tertolut. Mutta kuin taikaiskusta tämän käynnin jälkeen mulla tuli kolmet kauukaitiset säännöllisesti. Jonka jälkeen ne taas jäi pois 3 kuukaudeks. En siis kerennyt edes syömään sitä tertolutia mitä määräs mulle. Vast nyt kesän mentyä ohi, alotin sit ensimmäisen tertolut kuurin koska se kierto oli venyny niin pitkäks.

Näin jälkikäteen mietittynä..Itse odotin aivan liian kauan lääkäriin menoa, olis pitäny käydä aikasemmin siel gynekologilla. Mun mielest kävin terkkarilla ennen gynee ni terveyskeskuslääkäris sanottiin et pitää olla yritys päällä ollu vuoden ennenku pääsee jatkotoimenpiteisiin. Eli mulla oli koko se vuos sitä että odottelin kuukautisia. Mun ekat kuukautiset ehkäsyn jälkeen tuli puolen vuoden odotuksen jälkeen!! Sit ne taas katos 5kk jonnekki ja sit menin gynelle vast. Ja sittenhän mulla olikin jo. "Vuos takana yritystä" ja painelin julkiseen lääkäriin siitä sanomaan ni saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin. Ja eka käynti on ensviikolla!

Yritin mahd. Lyhyesti kertoa kaiken oleellisen. Oliks täst mitään apua, vastasikonkysymyksiin ja/tai et ymmärsittekö pointin?
 
Huh huh, se tunne kun julkisessa vessassa lävähtää tämä ja yrität salata vielä kavereilta mitä ihmettä touhuat siellä ja miksi poistulo kestää! Mies ei voi uskoa todeksi, onneksi tuli tilattua perjantaina raskauskeijulta digitestejä pari, niin teen sitten seuraavan kerran maanantaina tai tiistaina aamupissasta tai vaikka molemmat :D En voi uskoa olevani näin onnekas, ettei plussaa tarvinnut odottaa tätä kauempaa. Pahoittelut teille kaikille tästä mun hehkutuksesta, kun monet yrittäneet niin kauan. Mun menkkojen pitäisi kyllä vasta keskiviikkona niin voihan olla että jää kiinnittymisyritykseksi vai mitä luulette?
 

Attachments

M|RA: Hyvän paketin kirjoitit (y) Itse varmaan soittelen ensviikolla jonnekkin gynelle aikaa. Eipähän tarvii sitten miettiä mikä tilanne tuolla alakerrassa on. Vaikka eihän tuo kierto nyt mikään hullun pitkä vielä ole..
Varmaan koetan omasta sairasvakuutuksesta hakee korvauksta, tosin en tiiä riittääkö nää mun "vaivat" semmoseen. Mut aina voi kokeilla.

Sandelinos: Ihanaa, ihanaa, ihanaa :love: kuten aikasemmin kirjoitin, niin just kiva lueskella näistä onnistumisista, joten antaa tulla vaan :D. Huh huh kun uskalsit tehä julkisessa vessassa. Mahtoi testit poltella laukussa :ROFLMAO: Nauti nyt :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Sandelinos ihanaaaaa, onnea!! Itse en tosiaan mikään konkari ole testien tulkinnassa, mutta jos tuollaisen viivan saisin noilla päivillä niin ei ois riemulla rajaa :D:love: Et sitten kertonut kavereille vielä? ;) Joskus aikanaan voit sitten arvuutella että "arvatkaas missä ja milloin tein positiivisen raskaustestin" :LOL:
 

Yhteistyössä