♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Koska mä en muista nyt yhtään, niin oliko täällä kenelläkään mitään gelee royaleita tai muita käytössä? Foolihappoa tai monivitamiineja varmaan moni syö, mutta niiden lisäksi? Mä tässä jo heikolla hetkellä mietin, että ottaisko nuo geleet käyttöön.
Mulla oli viime kierrossa nuo geleet, mutta kun en siitä raskautunut niin jätin uuden satsin ostamatta (mikä kärsivällisyys? :ROFLMAO:). Tällä hetkellä käytössä D-vitskut, foolihappo, kalaöljykapselit ja joditabletit. Lisäksi ostin nyt sinkkiä ja aloin sitä syömään, yritän tuputtaa miehellekin kun sinkillä on kai aika iso vaikutus siittiöiden laatuun :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla käytössä Multivitan raskaus-monivitamiini ja raskausajan omega3 :) En noita gelee juttuja oo vielä ajatellu, oon kyllä lukenu niistä ja vaikuttaa hyvälle :) Yks kaveri oli ottanu vehnänalkioöljyä ja raskautu sitten siitä kierrosta. En tiiä oliko heillä jotain hoitoja menossa kans kylläkin, kun ei moneen vuoteen ollut tärpänny...

En tiiä oliko tuo kp 8 muka ovisplussa mulla ku alamahaa särkeny, varsinki oikealta puolelta(n) No, "talleteltu" on, että ei haittaa vaikka oiski ollu jo noin aikasin :) Testailen kuitenki vielä ku noita testejä on kerran jäljellä :LOL: Nää säryt voi olla kyllä ihan jotain muutakin, mutta en tiiä. Jännää miten sitä seuraa kroppaansa niin tarkasti nyt ku yrittää raskautua :ROFLMAO:
 
Miehen tulokset tuli eilen...lääkäri oli kirjoittanut siiihen et voidaan pitää normaalina ja et hedelmöityskyky on normaali.. nopeita siittiöitä oli vaan 4% ja hitaita oli sitten 40% liikkumattomia oli joku 41% ja paikallaan olevia 15%... määrä oli hyvä ja tiheys.. :) vasta-aineita ei myöskään ollut (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Paputoive
Kinder_kitty: mites, tikuttelitko ovista noin pitkälle vai tunsitko oviksen? Sulla vissiin on ennenkin ollut pitkiä kiertoja vai? Kiva että miehellä on simpat kunnossa, tuohon nopeesti uivien 4 prosenttiinkin kuitenkin mahtuu aika pirusti simppoja :)

Ei ne menkat nyt ihan alkanutkaan. Kohdunnapukka on kova ja ylhäällä. Pikkareihin tai pyyhkiessä ei jää mitään väriä, mutta kohdunnapukkaa kokeillessa löyty vaaleanpunasta valkovuotoo. Nyt toivon kovasti et siitä se lähtis hanat aukee. Ja koska tää kuumeilu sulattaa aivoja niin mietin kanssa kiinnittymisvuodon mahdollisuutta :ROFLMAO:. Kauheen vaikee pitää ajatuksia kurissa ja olla toivomatta liikoja.. :cautious: kp 50 pamahti kuitenkin rikki tänään..

Päivitteleekös kukaan tuota listaa nyt? Kun on tullut paljon uusia ja plussanneita. Vai saakos sitä muutkin päivitellä?
 
Kinder_kitty: mites, tikuttelitko ovista noin pitkälle vai tunsitko oviksen? Sulla vissiin on ennenkin ollut pitkiä kiertoja vai? Kiva että miehellä on simpat kunnossa, tuohon nopeesti uivien 4 prosenttiinkin kuitenkin mahtuu aika pirusti simppoja :)

Ei ne menkat nyt ihan alkanutkaan. Kohdunnapukka on kova ja ylhäällä. Pikkareihin tai pyyhkiessä ei jää mitään väriä, mutta kohdunnapukkaa kokeillessa löyty vaaleanpunasta valkovuotoo. Nyt toivon kovasti et siitä se lähtis hanat aukee. Ja koska tää kuumeilu sulattaa aivoja niin mietin kanssa kiinnittymisvuodon mahdollisuutta :ROFLMAO:. Kauheen vaikee pitää ajatuksia kurissa ja olla toivomatta liikoja.. :cautious: kp 50 pamahti kuitenkin rikki tänään..

Päivitteleekös kukaan tuota listaa nyt? Kun on tullut paljon uusia ja plussanneita. Vai saakos sitä muutkin päivitellä?
en tikutellut ovista säännöllisesti.....tikutin kaks kertaa.. en viimeviikolla vaan sitä edellisellä viikolla ennen noita kipuja..ja se viiva oli kyl aika vahva sillon ei ihan kontrollin vahvunen...seuraavana päivänä se oli jo haaleempi... et en nyt ehkä oo ihan satavarma et koska se ovis oli..mut epäilen et se oli kuitenkin viimeviikolla kun oli noi limat..tunsin vaan kipuja muutaman päivän ajan viimeviikolla ja sitte seksin jälkeen pongasin ne limat... sen jälkeen ei oo limoja ollut... mut enpä ois limoja huomannu jos ei oltas hommailtu.. joo siis on mulla pitkiä kiertoja ollu varsinkin pillerien lopetuksen jälkeen... mut huhtikuusta tähän asti on ollu se kierto joku 37-39pvä...joskus oli yli 60pvä... ootko koska viimeks tehny r-testiä?
 
Kinder_kitty, eilen tein negatestin viimeksi. Jos vuoto nyt ei riittävissä määrin ala, niin testaan varmaan vielä varmuuden vuoks sunnuntai aamuna. Maanantaina on yksityisellä gyne niin toivoisin että ne menkat nyt alkais ennen sitä niin vois perua. Vai pitäskö mennä siitä huolimatta, en kyl varmaan kesken menkkojen haluu mennä tutkittavaks, kuulostaa aika hyödyttömältä.
 
Kinder_kitty, eilen tein negatestin viimeksi. Jos vuoto nyt ei riittävissä määrin ala, niin testaan varmaan vielä varmuuden vuoks sunnuntai aamuna. Maanantaina on yksityisellä gyne niin toivoisin että ne menkat nyt alkais ennen sitä niin vois perua. Vai pitäskö mennä siitä huolimatta, en kyl varmaan kesken menkkojen haluu mennä tutkittavaks, kuulostaa aika hyödyttömältä.
Ei siitä haittaakaan ole vaikka ois menkat, onhan se epämukavaa olla tutkittavana sillon tiiän kokemuksesta..mut toisaalta paras ajankohta ois just varmaankin menkkojen jälkeen..mut voishan se määrätä sulle teroja vai onko sulle jo määrätty niitä?
 
Ei siitä haittaakaan ole vaikka ois menkat, onhan se epämukavaa olla tutkittavana sillon tiiän kokemuksesta..mut toisaalta paras ajankohta ois just varmaankin menkkojen jälkeen..mut voishan se määrätä sulle teroja vai onko sulle jo määrätty niitä?
Ei oo määrätty kun en tosissaan oo ennen käynyt. Niitten takiahan mä sinne olisin menossa, mut just punnitten onko järkeä jos menkat alkaakin. Kai ne voi niitä määrätä tulevaakin varten. Toivon että sais kuitenkin käynnin korvattua vakuutuksesta, toivotaan että pitkä kierto riittäis perusteeks.
 
Ei oo määrätty kun en tosissaan oo ennen käynyt. Niitten takiahan mä sinne olisin menossa, mut just punnitten onko järkeä jos menkat alkaakin. Kai ne voi niitä määrätä tulevaakin varten. Toivon että sais kuitenkin käynnin korvattua vakuutuksesta, toivotaan että pitkä kierto riittäis perusteeks.
Kyllä varmasti määrää teroluteja, mutta joo mä ite menisin ehkä vasta menkkojen jälkeen mut sit taas toisaalta jos menkat ei alakkaan niin oishan se kiva saada ne terot että vuoto alkais... kyllä sinne kannattaa mennä.
 
Jennipä jospa ne menkat yrittää kovasti sieltä alkaa! Tai siis kiinnittymisvuotoahan kovasti toivomme ;)

Tuota listaa oon myös miettinyt, paputoive vissiin päivittää? Vai haluatko luopua tehtävästä? Pitäisköhän sitä vähän siistiä, esim. poistaa ihmiset joista ei oo muutamaan kuukauteen kuulunut mitään? Ite oon reilut pari kuukautta täällä nyt pyörinyt enkä kyllä kaikkia listallaolevia muista ollenkaan. Mutta eipä kenenkään maailma varmaan romahda vaikka annettais kaikkien joskus ilmoittautuneiden siinä pysyäkin (y) Kiva ois tietää vieläkö on yritys päällä vai onko jo tärpännyt.

ON: Kp 14 ja nyt vissiin tekee ovis tuloaan. Bongasin just vähän selvempää limaa ja ihan kuin ois halut nyt ollut tän päivän ihan omissa sfääreissään :eek: Mutta anoppi kylässä pari päivää, joten eipä tässä nyt sitten vauvoja tehdä. Eilen illalla kyllä talleteltiin, joten jospa oliskin supersiittiöitä liikkeillä näillä main ja ne nyt pari päivää tuolla selviäisivät. Olen kyllä jo ihan asennoitunut että ei tuu vauvaa tästä kierrosta. Just anoppi äsken alko höpöttää kaikenlaista vauvoista, että sit kun teillä on lapsia niin sitten tapahtuu niin ja näin :D Oon kyllä niin onnellinen sitten kun joskus toivon mukaan plussa tulee, että saa kertoa erityisesti omille ja appivanhemmille tulevasta vauvasta :barefoot: Tiedän että kummatkin niin kovasti sitä jo odottaa, ennestään ei yhtään lapsenlapsia ole omilla eikä appivanhemmillakaan ja varmasti olisivat todella innoissaan. :barefoot:

Muoks: Kinder_Kitty hyvä että on nyt mieskin tutkittu ja siltä osin homma näyttää hyvältä (y)
 
@Sandelinos Paljon onnea! Mukavaa, kun nyt on näitä hyviäkin uutisia! :)

@Kinder_Kitty Hienoa, että miehenkin tulokset olivat ok! Varmasti helpotavaa saada tuollainen tieto.

Toivotaan niitä kuukautisia nyt vaan alkavaksi, @Jennipä . Tuo odottaminen on kyllä kaikista pahinta, kun samalla toivoo kovasti raskauden mahdollisuutta, mutta toisaalta sitten uuden kierron alkaminen olisi tosi helpottavaa.

Osaako kukaan sanoa, onko mitään lääkitystä, millä kiertoa voidaan pidentää? Mä itse epäilen, että sikäli mikäli mä ovuloin normaalisti, niin mulla jää lutaalivaihe aavistuksen lyhyeksi. Tai no, en mä tiedä miksi mulla sellainen olo on, kun kyllä se oireista kuukautisten alkuun on se aika lailla 14 vrk, mutta nyt musta tuntuu että useammassa kierrossa tullut jo vähän tuhrua useampi päivä ennen menkkoja.

Ja en mä vielä oo ovistikkuihinkaan plussaa saanut. Vähän on "haamua" joo, mutta ei plussaa. Toki huomenna pitäisi ollakin se ovulaatio, mut en tiedä. Jotenkin alkoi vähän ahdistaa, mä en tiedä onko tuo tikuttelu hyvä vai huono asia mun kohdalla. Mut toisaalta varmaan nyt vaan fiksua vähän kokeilla, tuleeko siihen viivaan väriä, niin voisi tosiaan samalla gyneä konsultoida, kunhan ajan saan joskus varattua.

Mä kävin ostamassa kanssa omega3-kapseleita. Onko teillä vinkkiä, mitkä olisivat hyviä, ettei tulisi niitä kauheita kalaröyhyjä? Ostin nyt vaan jotain Möller Strongeja, kun olivat tarjouksessa, mutta hakuammunnalla tuo nyt meni. Lisäksi ostin sinkkiä, jos vaikka saisi miehenkin sitä syömään. Menisi samasta purkista itselle, miehelle ja koirille. :D Maitohappobakteereita piti myös ostaa, mutta unohdin. Niitähän kovasti suositellaan syötäväksi säännöllisesti myös. Laadussa taitaa vaan olla isoja eroja, pitäis ihan tutkia, mitkä olisivat "parhaita" valmisteita. Vähän tää on tällaista pillereiden popsimista, mutta kun on kaikenlaista pientä, niin eipä nuo varmasti huonoakaan tee. :D
 
ajatuksissa, mulla on kalaöljy Ecolomegaa, eikä röyhytä kun on oikeasti tuoretta ja hyvänlaatuista! Life-kaupastakohan tuota ostin ja olen tykänny ihan sikana verrattuna esimerkiksi Lysiin tai Mölleriin (y) Saa nestemäisenä ja kapseleina, näköjään myös joistain apteekeista http://www.sinunapteekki.fi/catalog/aboa-medica/ecolomega-kalaoljykapseli-p-7927.html :)

muoks. tuo tuhruttelu ennen menkkoja vois kai viitata keltarauhasen vajaatoimintaan luteaalivaiheessa? Ja sehän korjautuu tarvittaessa ottamalla keltarauhashormonitukea (Lugesteron?), gyne varmaan määräis jos näkee tarpeelliseksi (y)
 
Ah joo, tuota muuten suositeltiin liikkeessä kanssa! Otin yhden Möllerin ja se potkii kyllä tehokkaasti takaisin, huomaan jo nyt. Täytyy syödä miehen kanssa tuo purkki pois (tai syöttää koirille) ja käydä hakemassa tuota, jos on kerran hyväksi havaittu. Kiitos vinkistä, @Villisilmä ! :)
 
Heippa, voisin liittyä seuraan jos sopii? :) Esikoista miehen kanssa yritetään, molemmat ollaan 27v ja kierukka lähti heinäkuussa pois. Sitä ennen ollu e-pillerit ja kierukka yhteensä n. 10v. Kierukka ehti olla about puol vuotta paikoillaan ja sen kanssa tiputteli aina kaks viikkoa kerrallaan ja parin viikon välein, eli puolet kuusta vuosin. Kierukan jälkeen menkat tuli 37 päivän jälkeen kunnolla, seuraava kierto olikin 27 päivää mut ovulaatiosta menkkoihin tiputteli paria päivää lukuunottamatta kokoajan. Ylihuomenna meen gynelle tarkastuttamaan mistä kiikastaa.Nyt odottelen ovulaatiota mut vähän jännittää miten käy, välistä sattuu vasemmalle puolelle ja nyt tällä hetkellä särkee koko kohtuun ihan ku menkat olis tulossa. On tää naiskeho ihmeellinen.

@ajatuksissa täällä on ollu kans sama ongelma ja tosiaan perjantaina meen gynelle käymään. Ootko mitannu lämpöjä? Niistä voi kans saada vähän käsitystä että onko keltarauhasta tarpeeks, jos lämmöt heittelee tai ei pysy kauaa korkeella niin voi olla tosiaan siitä.
 
Mun puolesta listaa saa päivittää kuka vaan. Sen päivitys on välillä vähä ärsyttävää niin on jääny :D ja etenkin jos kännykällä kirjottelen.

Päivitys onnistuu helpoiten niin että meet siihen edelliseen päivitykseen (sivulla 75). Painat "vastaa" ja pyyhit alusta ja lopusta ne [QUOTE plaaplaaplaa] -jutut pois ja sit vaan muokkaat muokattavat. Mä oon tehny niin et muokkaan vaan punaisella päivitety merkinnät. Plärään joko kännnykällä niitä läpi ja tietokoneella kirjotan tai sit plärään ensin punatekstit, laitan paperille ja sit sitä paperin kans muokkaan.

Kyselin jo aiemmin et pitäskö listaa siivota,mut en sit keksiny miten enkä uskaltanu ja jaksanu sieltä lähtee raakkaaman nimiä pois. Jos halukkaita listan päivittäjiä/siivoojia on nii voin luopuu hommasta.

Ainiin, täällä alkoi ihan oikee vuoto nyt. Eli yk14 alkoi!
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen hormoonipoli käynti takana. Sehän meni just niin kuumottavasti ku ajattelin. Liikaa painoa-> ravitsemusterapeutille. Uusintapunnitus joulukuus ja yhteenveto miten jatketaan.

Mua vaan jänittää se et miten mä sanon/ selitän töissä tosta että mulla tulee jotain "lääkärikäyntejä". Koska siis nää köynnit on ihan mitä ihme aikoja vaan..!
 
Pitäis kai itsekkin alkaa syömää noita vitskuja ja muita. Oon maailman huonoin muistamaan niitä vaan.. Tai en ehkä senkään takia muista ottaa koska sitä vaikutusta ei tunne tai näe. Tiedättekö mitä meinaan :ROFLMAO:

Veli ilmoitti eilen että heille syntyy esikoinen ensi vuoden puolella. Olen niin superonnellinen siitä! En jotenkin osannut olla edes katkera niiden onnesta. Mutta tuli kyllä halu vielä kovemmin raskautua. Tää kierto nyt taas meni ihan mönkään koska en ollut tarpeeksi ajoissa valppaana, pupuiltiin oviksen jälkeisenä päivänä vasta. Mulla siis nähtävästi aina jo joskus kp9-kp12 aikoihin ja muuten kierto kyllä kestää sen 29pv. Ens kierrossa sitten! Olispa muuten aika ihana kertoa jouluna kaikille että tadaa! Lapsi tulee :love:
 
No sitä mäki tässä olen ihmetellyt! Ja sen takia varmaan ekat kuukaudet menikin ihan plörinäksi kun ajotin kaikki ihan väärin. Olen joo tikuttanut, alotin kesäkuussa ja silloin muistaakseni oli kp12, heinäkuussa sama. Elokuussa en sit tikutellu ja nyt syyskuussa aloin tikutella joskus kp9 mutta en saannut viivoja tasavahvoiksi. Esim eilen(kp15) ei ollut kuin ihan hailura viiva. Pitääköhön sitä alkaa googlailee mahdollisia sairauksia ja vikoja :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Mä en kans kyllä saa tästä kierrosta tikkuihin plussaa. Eilen oli ihan selkeät oireet (paitsi kuten ehkä sanoin, niin mitään kipuja en tunne), mut haaleaa viivaa enempää ei tikkuihin tullut, vaikka tein useamman. Tänään ei tullut edes haamuja. Vähän masentaa, kun eka tikutettu kierto, eikä sitten edes viivoja oikein näkynyt. En tosin tiedä, kuinka herkkiä nu pregcheckin ja rfsun testit edes ovat.

@M|RA Saanko kysyä, että paljon sinulla on BMI? Itsekin ylipainon kanssa taistelen, niin mietin että missä menee ne rajat, milloin ensiksi täytyy "vain" laihduttaa ennen jatkoja. Entä jos et töihin sano muuta kuin, että on lääkärikäyntejä? Minusta se ei kenellekään kuulu, mitä ne käynnit koskevat. :)
 
Joo ja aina teininä joka paikassa paasattiin siitä että "jopa yhdestä kerrasta voi tulla raskaaksi"! Tähtitiedettä tää on. Luulen että parempi onni olis lotossakin voittaa se miljoona kun saada lapsi. Mua taas vituttaa. Yllätys sinänsä :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Tervetuloa Nano89 ! :)

Omaa höpinää (kunhan tässä selvitän ajatuksia): Viime yönä oli aivan hirmu kipeä ovis, tai jos ei ollut niin pitää varmaan vähän huolestua että mikä se oli :eek: Hirmuinen 5min kestävä kramppi/pistos/viilto oikealla alamahassa, en pystynyt liikkumaan mihinkään suuntaan ja jos ois yhtään kauemmin kestänyt niin varmaan oisin jo herättänyt miehen viemään mut tohtorille :eek: tänään on tullut hieman selvempää ovislimaa, tuleeko sitä siis aina sen aikaa kun munasolu on hedelmöittymiskykyinen vai häh? Luulin että limat tulis ennen tota irtoamista mutta ota nyt tästä naisen kropasta sit selvää. No selkeesti ovis kuitenkin tapahtui/tapahtumassa joten oon toki happyhappy että kroppa toimii, harmi vaan ku ei voida nyt hyödyntää.
 

Yhteistyössä