♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Hei mulla on kysymys, etenkin @Paputoive :lle. :) Onko merkitystä, missä vaiheessa kiertoa olis hyvä käydä gynekologilla? Jos siis ajattelis samalla tätä raskautumista? Mun pitäis käydä siellä kystan kontrollissa, ja mietin että mihin sen varaisin.
Mä kävisin varmaan silleen et nähtäis onko johtofollia näkyvissä (eli ennen ovista). Johtofolli=johtofollikkeli, eli kun munasarjoissa voi useempikin munarakkula olla kypsymässä, niin se isoin, joka sit ovulaatiossa puhkee ja vapauttaa munasolun, on johtofolli. (laitoin selityksen vaikka varmaan moni tämän täällä tietääkin, mut jos joku ei tiiä mistä puhun. :geek:)

Mulle sovittiin tähän uuteen kiertoon kystakontrolliin silleen et heti ku vuoto alkaa nii piti soittaa ja varata aika. Sain sen kp 9 päivälle sit. Eli ens viikolla nähään onks sille nyt uuden kierron/edellisen vuodon yhteydessä tapahtunu mitään. Verikokeessa pitää käydä myös (se ca12-5, kasvainmerkkiaine), katotaan tapahtuuko sille arvolle mitään kierron eri vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille,
minäkin liittyisin mielelläni kuumeilemaan. Oon 26v, avomies 27v ja meillä on yk 3 menossa. Viime kierrossa tod näk varhainen keskenmeno, niin en tiedä miten se vaikuttaa nyt ovulaation tulemiseen. Nyt menossa kp 17/29-35 eikä vielä ainakaan oo ovulaatio-oireita ollut. Mutta nyt yritetään joka tapauksessa ahkerasti, jos se ovis siel ois tuloillaan. Oviksia en oo tikuttanut ainakaan vielä.
 
Huomenna gyne o_O. Kannattaakohan ultrata ollenkaan jos se yleensä kannattais tehdä vasta menkkojen jälkeen? Jos käyn nyt vaan valittelee kiertoa? Tää on ihan p:stä kun en tiedä yhtään mitä pitäs tehdä. Tuntuu että kaikki puhuu gynekologilla käymisestä ja ite ihmettelen käykö porukka yksityisellä vai julkisella ja mitä kautta julkiselle edes pääse... no nyt käyn yksityisellä piste. Oon täs viikon mittaan muuttanut mieltäni tuhat kertaa siitä, kannattaako nyt mennä vai peruisko ajan. No enään ei voi perua (ainakaan ilmaseks) joten kai se nyt on pakko :eek:

Muoks: Sandzell, päivitin tietosti listaan :)

mapi_: tervetuloa kuumeilemaan. Toivottavasti kierto ei hirveesti häiriintyisi. Haluatko tietosi listalle?
 
mapi, tervetuloa!

Jennipä, tuu kertoon sitten miten meni! Voithan sille gynelle sanoa, ettet halua ultrausta vielä, jos on huono kierron vaihe, ultraa sitten vaikka toisella kertaa. Kun se ultraaminen tosiaan maksaa yleensä mansikoita :cautious: Munasarjat ois ainakin varmaan hyvä ultrata kiertoasioissa.

Ite kävin silloin kierukan poistattamassa yksityisellä gynellä, ultrasi samalla kohdun. Mulla tuntuu olevan suhteellisen säännöllinen kierto, joten varmaan sitten lähempänä sitä vuoden yritystä pitää sitten julkisen kautta lähteä hakeutumaan tutkimuksiin, kun se yksityisellä tahtoo olla niin kallista :cautious: Toisaalta jos ois vaikka kierron kanssa jotain häikkää, niin menisin varmaan yksityisen kautta, koska sieltä apua saa tod näk paljon sutjakammin!

Täällä meneillään dpo 9. Viluttaa ja nenä on välillä tukkoinen (flunssaa ollut alkuviikosta), päiväunia on tullut nukuttua ja ihan niinkuin tissit ois vähän turvonneet/arat. Alavatsalla molemmin puolin tuntuu jonkin verran nipistelyjä välillä. Aikalailla normihommia siis tässä vaiheessa, pitää yrittää rauhassa odotella vielä ainakin pari päivää ennen testaamista! Tai jospa sitä jaksais odotella sinne tädin tuloon asti jopa :X3:
 
Huomenna gyne o_O. Kannattaakohan ultrata ollenkaan jos se yleensä kannattais tehdä vasta menkkojen jälkeen? Jos käyn nyt vaan valittelee kiertoa? Tää on ihan p:stä kun en tiedä yhtään mitä pitäs tehdä. Tuntuu että kaikki puhuu gynekologilla käymisestä ja ite ihmettelen käykö porukka yksityisellä vai julkisella ja mitä kautta julkiselle edes pääse... no nyt käyn yksityisellä piste. Oon täs viikon mittaan muuttanut mieltäni tuhat kertaa siitä, kannattaako nyt mennä vai peruisko ajan. No enään ei voi perua (ainakaan ilmaseks) joten kai se nyt on pakko :eek:

Muoks: Sandzell, päivitin tietosti listaan :)

mapi_: tervetuloa kuumeilemaan. Toivottavasti kierto ei hirveesti häiriintyisi. Haluatko tietosi listalle?
Eikös sulla oo Jennipä pitkittynyt kierto menossa? Kannattaa ehottomasti ultrauttaa et mikä tilanne munasarjoissa on. Ultraäänitutkimuksella voi löytyä syy kierron pitkittymiseen.

Mulla maksoi yksityisellä käynti 163,5e, siihen kuului ultraäänitutkimus. Ite mietin ennen käyntiä että kannaattaako mennä ja meinasin jo peruakin koko ajan, mutta menin kuitenkin. En kadu yhtään että menin. Päin vastoin tuli käynnin jälkeen semmoinen olo että miksi en käynyt aiemmin. Mulla siis 1v2kk yritystä takana ja tuolla löydettin se munasarjakysta. Nyt mennyt jo kohta 1,5kk aikaa eteenpäin eikä mitään asialle ole tehty. Ensi viikolla kontrolli, sitten selviää onko se siellä vielä, jos ei niin saadaan käynti lapsettomuuspolille. Jos on niin pääsenkö siihen leikkausjonoon? Kauanko siinä menee? Miten siitä toipuu ym. Jos olisin käynyt aiemmin ja se kysta siellä olis ollu niin olisko se jo leikattu? Saatettais olla jo lapsettomuuspolilla ja ehkä raskaana. Turhaa jossittelua, mut silti. Käy ihmeessä nyt tsekkauttamassa tilanne, saat ainakin mielenrauhan ja ehkä tietoa miksi kierto venyy.

Julkisen kautta pääsee gynen tutkimukseen, jos on joku ongelma, esim pitkä kierto. Pääset ehkä lääkärille, joka voi tutkia, mutta lääkäri ei välttämättä ole gynekologi ja osassa terveyskeskuksissa ei tehdä mitään epäsäännölliselle kierrolle jos on mennyt alle puoli vuotta ehkäisyn lopetuksesta. Terveyskeskuksesta voidaan kirjoittaa lähetteitä keksussairalaan/yliopistosairaalaan naistentautien poliklinikalle, jossa voi sitten ihan gynelle päästä tutkittavaksi. Ja kun vuosi on yritystä takana niin laittaavat kyllä lähetteitä lapsettomuuspolille. Parasta ja asiantuntevaa osaamista saa kun menee yksityiselle gynekologille. Sieltäkin voidaan lähetteitä erikoissairaanhoitoon kirjoittaa (omalla kohdalla näin toimittiin). Minä varasin suoraaan ajan lapsettomuusasioihin perehtyneelle gynekologille yksityiselle kun vuosi tuli yritystä täyteen. Halusin samalla saada ultrauksen myötä tietoa mikä tilanne munasarjoissa on, maksoi mitä maksoi...

Me sovittiin miehen kanssa että kaikki käynnit maksetaan puoliksi, myös minun ensimmäinen gynekäynti ja nämäkin kystakontrollit, koska sitä nyt seurataan sen takia kun meillä tämä vauvatoive on. Jos se pitää leikata niin senkin kustannukset menee puoliksi (koska ilman sitä vauvatoivetta sitä tuskin tarvitsisi poistaa edes)... meillä ei ole yhteisiä rahoja, eikä yhteistä asuntolainaakaan eikä olla naimisissa, vaan meillä on ihan omat rahat, niin sovittiin että kaikki käynnit ja mahdolliset lääkekustannukset menee puoliksi. Kuulostaako muiden mielestä järkevältä?
 
Jennipä Kyllä ultrasta näkee ainaki limakalvon paksuuden ja luulis että näkee onko ovulaatio tapahtunut. Ja jos tosiaan on pitkä kierto niin saa vähän selvyyttä - näkee onko siellä mitään ylimäärästä tai eihän sitä tiedä vaikka löytyisi johtofolli. Ehdottomasti siis kannattaa käydä :)

Ite asun ulkomailla ja täällä maksoi vaan noin 35e koko käynti yksityisellä. Ultrattiin ja otettiin papat ja muita kokeita. Saatan käydä vähän useamminkin jos on tarvis kun tosiaan on noin edullista, nyt kun vielä täällä jokunen vuosi vietetään. Ja noin 3 viikon jono oli eli ei mikään ihan kamalan paha.

Paputoive toihan on ihan fiksua että maksatte puoliksi, kun tosiaan vauvahaaveet on ja onhan se teidän yhteinen asia. Meilläkään ei ole yhteisiä rahoja vaan yhteinen tili jolle molemmat laittaa ja sieltä sit maksellaan kaikki yhteiset jutut. Ei myöskään olla naimisissa tai omata (vielä) asuntolainaa.

pehmis
toi on kyl ihmeellistä mitä kaikkia oireita sitä tulee kun ovulaatio on menny eikä siinä järkipuheet auta :LOL: eli aivan sama onko dpo1 vai 11..Ja toi profiilikuva kuvaa aika hyvin mun tän hetkisiä päiviä vaikka kuinka yritän olla niitä vahtaamatta :ROFLMAO:

jenetsu, ootko aikasemmin saanu tasavahvoja viivoja? Mun mielestä hormonitasot pissassa on jollain tasolla yksilöllisiä ja toiset ei koskaan saa tasavahvoja viivoja ja silti ovuloi.

Mulla taitaa olla nyt ovis ihan käsillä. Oli joko eilen, tänää tai huomenna. Uskoisin kyllä että eilen tai tänään. Päästiin ainakin hyödyntämään kun melkein joka päivä täs puuhailtu. Nyt vaan odottelen et lämpötilat nousis. Ei oikein muuta tällä hetkellä, aika rauhallisin mielin oon ja jotenkin luottavaisin mielin et kyl tästä vielä plussataan - tosin ei ehkä vielä tästä kierrosta :) mutta sitten taas toisaalta koskaan ei tiedä. Katotaan kuinka rauhallinen oon kun lämmöt nousee ja testipäivä lähenee...:ROFLMAO:
 
Ihan fiksua että kulut maksetaan puoliksi :) Mekään ei olla naimisissa, eikä ole asuntolainaa, eikä olla edes kihloissa! Mutta meilläkin kaikki maksetaan aina puoliksi, jos toinen joutuu maksaa vaikka autorempan niin toinen maksaa ruuat jne. Meillä ei sillai lasketa pennejä.

Kihloista tuli mieleen että voi olla että tahtoisin kyllä maistraattivihkimisen jos tästä joskus raskautuisi ja pitäisi sitten isommat kemut jokus myöhemmin. Haluaisin olla jotenkin mukamas "oikea" perhe jos vauva syntyy. Eihän se mitään muuta, mutta tahtoisin lähinnä että meillä kaikilla olisi sama sukunimi. On ehkä taas niin kaukaa ajateltu mutta kuiteski :unsure: Onko muut naimissa tai kihloissa tai jotain?

Täällä päivät menee niiiiiiin hitaasti. Vielä olis joku reipas viikko että menkat alkaa. Sitten pääsisi taas kunnolla yrittämään! Sovittiin tosiaan ukon kanssa että ens kierrossa touhutaan joka päivä niin ei voi ainakaan laiskuuden piikkiin pistää jos ei tärpänny :ROFLMAO:
 
Me ei olla naimisissa tai kihloissa myöskään, mutta ostettiin yhteinen asunto (rivarikolmio) vajaa vuosi sitten ja silloin päätettiin, että rahat on yhteisiä. Meillä on toiminut hyvin mutta ei varmastikaan sovi kaikille. Mä oon säästäväisempi kuin mun avomies, mutta toisaalta myös tienaan paljon vähemmän niin siinä mielessäkin on toiminut hyvin. Mutta se, että lapseen/lapsenhankintaan liittyvät kulut jaetaan puoliksi tai tulojen perusteella tasan, on mun mielestä oikein. (jos siis molemmilla omat rahat) Ihmettelisin kyllä, jos miehellä olis jotain sitä vastaan.
 
kiuski Me ollaan kihloissa oltu jo yli 3v. Häistä oon kyllä haaveillut kovasti, mutta mies ei oo oikein ollut vielä innoissaan, joten häitä vietetään "sitten joskus". Haaveilin kyllä aikanaan että ensin naimisiin ja sitten vasta lapset, mutta taitaa nyt mennä toisinpäin, ellei vauva anna odotuttaa itseään monia vuosia.. Omat vanhempanikaan eivät ole naimisissa vaikka yhdessä ovat olleet jo varmaan 30v. :D Eli äidilläni on vielä tänäkin päivänä eri sukunimi kuin muulla perheellä ja varmaan itsellenikin käy alkuun noin, mutta nää nyt on näitä pieniä ongelmia (y)

Sandzell Mekin ollaan tosiaan ostamassa omaa asuntoa. Ykkösprioriteetit on varmaan sijainti ja se, ettei olis isoja remontteja tulossa lähivuosina. Ja omaa pihaa pitää ehdottomasti olla sen verran, että voi sitten kesällä grillailla rauhassa ja perustaa vaikka oman pienen yrttitarhan sinne. :love:

Noista rahajutuista, me jaetaan kaikki menot suurinpiirtein tasan, ei oo (vielä) yhteisiä tilejä tms. Viime aikoina mua on kyllä vähän alkanut ärsyttää ruokaostosten teko :ROFLMAO: Mies syö kun hevonen ja mun pitää sitten maksella saman verran ruoista kuin se, vaikka en todellakaan syö yhtä paljon kuin mies. Ei tääkään nyt mikään suuri ongelma ole ja vitsaillaan tästä kyllä aina miehen kans että se syö mut vararikkoon :LOL::ROFLMAO: Jos nyt oikeasti olis rahat tiukilla niin sitten sais kyllä kuulla kunniansa ruokamääristä :ROFLMAO:
 
Kiuski: Me ollaan oltu miehen kanssa kihloissa kolme vuotta. Välillä kuumeiltu häitä enemmän, useammin vähemmän. Jotenkin omalle kohdalle tuntuisi sopivalta viettää häitä parin vuoden päästä, en nyt kesken vauvahaaveiden uskaltais ruveta suunnittelemaan. Oon niin huono suunnittelemaan mitään, etenkään aloittamaan, mutta sisko uhkasi järkätä häät vaikka kuukaudessa, joten ehkä se sitten avuliaan siskon kanssa sujuu kun aika koittaa :)

Pehmis26: Mites päädyittekö kaksioon vai kolmioon?

Sandzell: Me juuri tehtiin kaupat viimeviikolla omasta rivarikolmiosta. Itselle oli tärkeetä sijainti (päästään molemmat tarvittaessa jalkasin töihin), sopiva huonepohja, isommat remontit tehtynä taloyhtiössä (edes osa), helppohoitoinen piha, sopivan kokoinen (ei liian iso koska näkyy vastikkeissa) ja se että huoneet olisi yhdessä tasossa, eli ei kaksikerroksista rivaria. Sitten se löyty ja sopivalla hintaa ja enskuussa muutetaan :giggle:

Paputoive: Ekaks: kiitos tsempistä gynekäyntiin. Meillä on miehen kanssa melko yhteiset rahat, vaikka omat tilit onkin. Koetetaan katsoa laskut ja vuokrat ym. suhteellisen tasan, mutta muuten maksellaan esim kauppaostoksia vuoron perään/kumpi sattuu käymään.

Villisilmälle kans kiitos vastauksesta tuohon gyne asiaan

Huhhei, gynekäynti takana. En tiedä tulinko juurikaan viisaammaksi, mutta onpahan käyty ja kulut laitan vakuutusyhtiötä kohti.

Oli naisgynekologi ja oli oikein mukava. Kyseli eka taustat ja sanoi heti että ultrataan. Vahvisti sitten epäilykseni, eli ovulaatiota ei ole tapahtunut ja sen takia kohdun limakalvo ei ole lähtenyt kunnolla paksuuntumaan. Siinä kertoili että kaikki näyttää normaalilta, sekä kohtu että munasarjat. Kohdun limakalvon paksuus oli vain 4mm (kun vissiin tässä vaiheessa pitäisi olla tyyliin 10mm) eli keltarauhashormonia ei ole erittynyt. Varmaan tippa verta näkyi kohdun napukalla, eli kai tää kroppa edelleen koettaa vuotoa käynnistellä.

Katsottiin kuvat vielä yhdessä läpi, joissa kyllä näkyi molemmissa munasarjoissa runsaasti pieniä follikkeleja (minkä kirjoitti muistioonkin). Kysyin vielä sitten, että onko nuo nyt sitten PCO-tyyppiset, mutta ei gyne lähtenyt mitään diagnoosia tekemään vielä tällä historialla, kun vasta yksi kierto kerennyt pitkittyä ja olenhan minä oviksen parissa kierrossa jollain tapaa tunnistanut. Oli myös sitä mieltä että diagnoosi aiheuttaisi vain herkästi stressiä.

Teroluutit määräsi, eli kymmenen päivän kuuri läks tänään käyntiin. Vaikka tuota tiputtelua oli viime tiistaina ja nytkin näkyi yksittäinen pisara, niin otan nyt tuon kuurin ettei pitkity enempää. Vielä jää 20 pilleriä pakettiin tulevaa varten. Ohjeeksi sain, että kannattaa katsoa tuleeko seuraavat kuukautiset normaalisti. Jos näyttää että pitkittyy niin sitten taas kuuria.

Ja ainiin, kalliiksihan tuo kävi, reilut parisataa euroa maksoi + terot 15 e o_O. Mutta toivotaan että vakuutus korvaisi edes osan. Varmaan joku omavastuu menee eka, kun ei ole vielä tästä vaivasta ennen korvausta hakenut. Onneks oon muuten niin huono käyttää rahaa, ettei tuo nyt taloutta kaatanut..
 
Joo eipä se naimisiinmeno ole mikään pakko, mutta olishan se kiva. Itse olen eroperheestä enkä tunne isääni niin ehkä sekin vaikuttaa että tahdon olla yhtä ja samaa ukon kanssa :) Ja jos rahaa olisi niin järkkäisin häät samantien! Mutta ai että ku nekin maksaa ihan hunajaa. Olen kaikenlisäksi aivan surkea säästämisessa niin voi oikeasti olla että joudun tyytymään maistraattiin :D
 
Viimeksi muokattu:
Jennipä kolmiota ollaan ostamassa (=etsimässä), nyt on mieskin ihan kolmion kannalla kun kerroin kunnon perusteet miksi kaksio ei riitä (y)

Hyvä kun sait terot, niin josko vuoto alkais ja pääsette jatkamaan yritystä. Onneksi ei nyt mitään selvää vikaa löytynyt, eikös se oo ihan normaalia että vuodessa voi tulla parikin ovuloimatonta kiertoa..?
 
Me ei olla naimisissa, eikä kihloissakaan. Vähän samanlainen ajatus on kuin kiuskilla että haluaisin että koko perheellä olisi yhteinen sukunimi. Mutta ei se nyt ihan välttämätöntä ole. Ehtiihän sitä sen miehen nimen napata myöhemminkin, vauva saisi minun puolestani nimen heti isyyden tunnustamisen jälkeen.

Minulla on kolmio, ostin sen ennen kuin alettiin seurustella miehen kanssa. Halusin kerralla ostaa hyvänkokoisen asunnon, johon mies ja mahdollisesti perheenlisäystäkin mahtuisi, eikä tarvitsisi olla heti vaihtamassa. Tuo asunto on rivitalon päätyasunto, jossa on kiva oma piha. Sijainti ei ole välttämättä paras mahdollinen (työpaikkaan ja keskustaan nähden, mutta veli ja omat vanhepani asuvat lähellä. Samoin miehen isovanhempien luo ei ole pitkä matka, joten sijainti on ihan ok).

Mies on meidän seurustelun alusta alkaen majaillut minun luona ja nykyään asuukin virallisesti siinä. Mutta niin kuin aiemmin sanoin, meillä ei käytännössä ole yhteistä asuntolainaa eikä rahoja, vaan maksan yksin tuota asuntoa pois ja se on minun nimissä. Pitää sitten miettiä miten järjestellään raha-asiat jos yhteistä asuntoa ollaan joskus ostamassa, voi olla tietysti että siinä vaiheessa ollaan naimisissa on lapsiakin? joten järkevintä voi olla vain yhdistää rahat. Katsotaan sitten. :)

Jennipä kiva et jotain selvyyttä gynellä tuli asioihin ja sait terot. :) Mulla oli kans jonkun 4-5mm limakalvon paksuus kun ovuloimaton kierto. Vuoto alkoi muistaakseni 3pvä terojen lopetuksesta.
 
Jennipä, hyvä että tuli jotain selvyyttä ja apua gyneltä! Hinta on tosiaan suolanen mutta sen väärti kyllä.

Me ollaan oltu naimisissa reilu vuosi. Rahat on omat mutta yhdessä maksellaan kaikki kulut miten jaksellaan, se maksaa jolla on rahaa :D
Tänään dpo 10 ja nyt illasta ollut omituista alavatsajuilintaa, joka nostattaa isoja toiveita. Toivottavasti ei turhaan o_O Hirmuinen väsymys myös iski iltaa kohti eikä tahdo jaksaa tehdä yhtikäs mitään. Olin ajatellut testaavani ekan kerran aikaisintaan dpo 12, mutta katsotaan maltanko odottaa siihen vai uitanko ekan jo huomenaamulla :rolleyes:
 
Jennipä, hyvä että tuli jotain selvyyttä ja apua gyneltä! Hinta on tosiaan suolanen mutta sen väärti kyllä.

Me ollaan oltu naimisissa reilu vuosi. Rahat on omat mutta yhdessä maksellaan kaikki kulut miten jaksellaan, se maksaa jolla on rahaa :D
Tänään dpo 10 ja nyt illasta ollut omituista alavatsajuilintaa, joka nostattaa isoja toiveita. Toivottavasti ei turhaan o_O Hirmuinen väsymys myös iski iltaa kohti eikä tahdo jaksaa tehdä yhtikäs mitään. Olin ajatellut testaavani ekan kerran aikaisintaan dpo 12, mutta katsotaan maltanko odottaa siihen vai uitanko ekan jo huomenaamulla :rolleyes:
Kuulostaa kyllä lupaavilta oireilta!!:rolleyes::rolleyes::love:
Toivottavasti enteilis plussaa! :) Kerro heti jos tikkua uittelet mitä näyttää :rolleyes:
 
Moikka, haaveilija ilmottautuu! :) Viime viikolla jätettiin pillerit pois ja nyt saisi ensimäinen lapsi tulla jos on tullakseen :love: Ite oon 22 (-93) ja mies 25 (-91). +6 vuotta ollaan yhdessä oltu ja nyt tuntuu, että aika ois oikea myös lapselle :love: Pitää lueskella aiempia viestejä ni saan ehkä tästä ketjusta kiinni. Ensimmäinen kerta millään foorumilla, joten vähän ehkä vielä hakemista :alien:
 
Tervetuloa lilja_93!

Täällä vähän sama kun kiuskilla ja paputoiveella että haluaisin saman sukunimen kaikille, mutta mä liityn muiden joukkoon sit jokusen vuoden päästä kun on rahaa pitää häät. Kihloissa ollaan oltu nyt reilu vuosi ja yhdessä asuttu myös vuoden verran, eli ei ole takana monen vuoden taivalta. Yhdessä ollaan oltu nyt reilut 4 vuotta.

Jennipä hyvä että sait selvyyttä pitkään kiertoon ja lääkkeet päälle. Ja on kyl fiksun kuulonen gyne kun ei turhaa lähe pelottelemaan toisinku toiset joista lukee/on kuullut :)

Onks teil jotka yksityisellä käytte nii vakituinen gyne vai meettekö sille keneltä saa ajan?

Mulla ei oikeestaan ole suurempia omia päivitettäviä tällä hetkellä, vatsa löysällä, lämmöt laski ja pää kipee mitkä kaikki viittais siihen että tänää tais se ovulaatio olla tai myöhään eilen illalla. Olettaisin et huomenna on lämmöt noussu. Töissä stressaavaa ja huomenna on puolivuotissuunnitelman eka palautus, ihana kun on ajatukset jossain ihan muualla kun vauvoanteossa! :)
 
Tervetuloa lilja_93!

Täällä vähän sama kun kiuskilla ja paputoiveella että haluaisin saman sukunimen kaikille, mutta mä liityn muiden joukkoon sit jokusen vuoden päästä kun on rahaa pitää häät. Kihloissa ollaan oltu nyt reilu vuosi ja yhdessä asuttu myös vuoden verran, eli ei ole takana monen vuoden taivalta. Yhdessä ollaan oltu nyt reilut 4 vuotta.

Jennipä hyvä että sait selvyyttä pitkään kiertoon ja lääkkeet päälle. Ja on kyl fiksun kuulonen gyne kun ei turhaa lähe pelottelemaan toisinku toiset joista lukee/on kuullut :)

Onks teil jotka yksityisellä käytte nii vakituinen gyne vai meettekö sille keneltä saa ajan?

Mulla ei oikeestaan ole suurempia omia päivitettäviä tällä hetkellä, vatsa löysällä, lämmöt laski ja pää kipee mitkä kaikki viittais siihen että tänää tais se ovulaatio olla tai myöhään eilen illalla. Olettaisin et huomenna on lämmöt noussu. Töissä stressaavaa ja huomenna on puolivuotissuunnitelman eka palautus, ihana kun on ajatukset jossain ihan muualla kun vauvoanteossa! :)
Minä tiesin kuka gyne vastaa sairaalan lapsettomuuspoliklinikan toiminnasta (on siis siellä töissä ja käytännössä pyörittää sitä polia muutaman muun gynen kanssa), niinpä varasin yksityiselle puolelle ajan hänelle. Kannattaa netistä kattoo yksityisten sivuja ja siellä saattaa olla kuvat ja tiedot mihin kukakin gyne on erikoistunut (lapsettomuus, naistentaudit, gynekologiset kasvaimet, synnytyslääketiede, raskaudenaikaiset ultraäänitutkimukset jne jne). Itselle, kun yli vuosi yritystä takana, oli tärkeää päästä lapsettomuuslääkärille. Sama sitten hoitaa polilla myöhemmin :)
 
Mekään ei olla naimisissa eikä kihloissakaan. Joskus ehkä sitten, mutta nyt on hyvä näin :) Ok-talossa asutaan vuokralla toistaiseksi, kun löyty edullinen ja suhteellisen hyvällä sijainnilla. Oma, iso piha on ja lähimmät naapurit on ainakin 500 m päässä :) Tykkään, vaikka ruohon leikkaamisen kanssa meinas mennä jo loppukesästä hermo :LOL: Ei nimittäin puolessa tunnissa tuota ajeta (menee vähintään 2 tuntia).

Täällä ite Ihmettelen ku kp 16 ja tulee vähän verta :eek: Pyyhkiessä hieman tuli ja ehkä aavistus oli ph-suojassa. Ovista en oo bongannu (jos tuo kp 8 oli ovis, niin sitten) mutta vähän toiveet nousi, jos oliskin kiinnittymisvuotoa :LOL: Ihmeellinen tää kroppa...tai sitten on jotain ihme välitiputteluja, joita ei oo kyllä ennen ollu :unsure: Tuosta kp 8 jos laskee niin ois 8 päivää...no, seurataan :)
 
Kiitos paputoive vastauksesta, noita erikoisaloja on niin valtava määrä et on vaikea pysyä perässä. On jonkun verran tullut seikkailtua yksityisten sivuilla mut esim. Mehiläisessä on tosi paljon eri ainaki Helsingissä nii vaikea päättää.

En kyllä muutenkaan ole Mehiläisen perään, käyn mieluiten jossain muualla jos vaan pystyy. Lähdin sivuraiteille joten pysytään täällä, pk-seutulaiset, onko suositella jotain yksityistä asemaa tulevaisuuden varalle? :)

Oon aina unelmoinut omakotitalosta ja isosta nurmipihasta mut en koskaan tullut ajatelleeks että kuka sen nurmikon leikkasi :LOL:
 
Hei ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista <3

Täällä vietelty tylsää alkukierron aikaa, mutta uskoisin, että ovulaatio on juurikin parhaillaan menossa. Vatsaa turvottelee ja juilii, tuntuu kun menkat alkaisi.

Me menimme tosiaan siis kk sitten naimisiin ja otin mieheni sukunimen. Kolme vuotta sitten ostimme oman talon maalta läheltä kaupunkia. Pihaa ja metsää on reilu 4000 neliötä.

Olen paininut tässä viime päivinä monenlaisten asioiden kanssa. Alkanut semmoistakin miettimään, kun meillä on kaikki nyt niin ihanasti miehen kanssa ja olemme umpi rakastuneita, että mitä jos vauva "pilaisikin kaiken"? Kuulostan varmaan nyt ihan kauhealta joidenkin teistä mielestä, mutta kaikenlaisia ajatuksia sitä mieleen tulee. Kai sitä on kasvanut melko itsekkääksi, kun on kohta 30 vuotta elänyt vain itselleen.

Plussatuulia kaikille <3
 
Tervetuloa lilja kuumeilemaan! :)

Minä oon käyny yksityisellä gynellä aina tarpeen mukaan ja käyttänyt myös opiskelijaterveydenhuollon lääkäreitä tähän tarkoitukseen, eli joka kerta on tainnut olla eri lääkäri :D Viimeksi kun kävin gynellä kierukan poistossa niin katsoin netistä lääkäriaseman sivuilta mukavan näköisen naisgynen ja varasin sille. No, eipä vaikuttanut, varaus oli jotenkin poistunut järjestelmästä ja ainoat vapaat ajat sille päivälle oli sitten jollekin mieslääkärille o_O En halunnut odottaa seuraavaan viikkoon, joten menin sitten sille ja ihan asiantuntevaa palvelua sieltäkin sai :D Jos tulee vuosi yritystä täyteen niin hakeudun varmaan suoraan julkiselle terveysaseman kautta. Erikoissairaanhoidossa on sitten tutut lääkärit joka tapauksessa vastassa kun opiskelujen puolesta tulleet tutuiksi :rolleyes:

Paputoive, mulla meni pupu pöksyyn enkä uskaltanu testata vielä tänään (dpo 11). Saa nähdä uskallanko huomennakaan. Tuli vaan hirveä pelko negasta :cry: Mies kysyi eilen nukkumaan mennessä, että koska voin tehdä raskaustestin. Oli hämmästellyt, kun olin valittanut, ettei saa koskea tisseihin (nännit jotenkin kosketusarat) ja valittanut alavatsakipua ja väsymystä. Tästä se pelko varmaan tulikin, kun taitaa olla miehelläkin suuret toiveet tähän kiertoon. Ja sanoikin ennen nukkumaan menoa, että hän odottaa kaikista eniten sitä, että pääsee kertomaan kaikille tulevansa isäksi. En haluais taas tuottaa sitä pettymystä että vieläkään ei onnistuttu :unsure:
 
Shih: Meillä kans suht iso tontti, 2000 neliötä nii hommaa riittää :LOL: Ens vuonna ajattelin tehdä perunamaan jonnekki, nii saa itse kasvatettuja perunoita :) Mansikoitakin varmaan tulee ku tänä vuonna tein penkit :love:

Oikeesti täällä nyt vähän toiveet nousi ku tuo vuoto jatkunu tai yhen kerran vessareissulla vaan jäi vähän paperiin :) Alamahaa juilii, mutta se on jatkunu kyllä menkoista asti. Oon vaan lukenu kiinnittymisvuodosta keskusteluja koko päivän :LOL:
 

Yhteistyössä