♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Voi hyvinkin tarkoittaa ;) Odottaisin pari päivää ja tekisin uusiksi. (y)

voihan kääk! kp 30/29-32. tein testin ja katoin eka, että no negahan tuo. mutta sitten kun katsoin lähemmin niin mun mielstä siinä on haamu! tein testin perjantainakin enkä siinä kyllä haamua huomannu. mulla on siis noita one stepin testejä. Mä oon nyt ihan hämmennyksissä...voiko tää tarkoittaa sitä että parin päivän päästä sais vahvan viivan vai mitä??:love:(n) tekee mieli innostua...mutta en tiiä uskallanko...
 
Niin mä vähän aavistelin. Sieltä ne menkat tuli ja ihan yhtä pahalta tuntui kuin aina ennenkin vaikka kuinka taas siihen varauduin. Ei hemmetti miten se kirpaseekin niin syvältä. Kun joku puristais niin kovaa ettei henkeä saa. Kaikki se pilvilinnoissa elely, ihanat haaveet, pastellinväriset mielikuvat ensi vuodesta. Sinne meni. On kyllä niin hakattu olo. Voiko sitä ihminen enää pienemmäksi itseään tuntea? Mahtavaa kun toiset pystyy ajattelee "tulee jos on tullakseen", mä en pysty. Mä ajattelen vaan että mitä vikaa mussa on tai mitä pahaa mä olen tehnyt kun taas mulle tehdään näin. Enpä olisi vuosi sitten uskonut että tää matka on oikeasti näin saatanan vaikea. Ensin mietin että kohta mä oon niin "vahva" etten itke enää tuon asian takia, että kyllä siihen tottuu. Paskat. En halua tottua ja saan itkeä jos itkettää.
 
Mua harmittaa kamalasti sun puolesta :unsure:

Niin mä vähän aavistelin. Sieltä ne menkat tuli ja ihan yhtä pahalta tuntui kuin aina ennenkin vaikka kuinka taas siihen varauduin. Ei hemmetti miten se kirpaseekin niin syvältä. Kun joku puristais niin kovaa ettei henkeä saa. Kaikki se pilvilinnoissa elely, ihanat haaveet, pastellinväriset mielikuvat ensi vuodesta. Sinne meni. On kyllä niin hakattu olo. Voiko sitä ihminen enää pienemmäksi itseään tuntea? Mahtavaa kun toiset pystyy ajattelee "tulee jos on tullakseen", mä en pysty. Mä ajattelen vaan että mitä vikaa mussa on tai mitä pahaa mä olen tehnyt kun taas mulle tehdään näin. Enpä olisi vuosi sitten uskonut että tää matka on oikeasti näin saatanan vaikea. Ensin mietin että kohta mä oon niin "vahva" etten itke enää tuon asian takia, että kyllä siihen tottuu. Paskat. En halua tottua ja saan itkeä jos itkettää.
 
Pahoittelut Kiuski :( Kuukautisten alkaminen yritysvaiheessa on kyllä niin pebasta ja vaikka sitä kuinka yrittää varautua nii aina sitä elättelee toiveita.

Jennipä, en tiedä onko "korrektia" onnitella mut mahtava että pääsitte seuraavaan yrityskiertoon!

Mulla on mahaa nipistäny oudosti pitkin päivää ja se tottakai herättää toiveita ja intoa, vähän kuitenkin pelkään että ne menkat sieltä tulee niin yritän olla liikaa innostumatta.
 
Voi ei kiuski :( ei tunnu reilulta ja pystyn itsekin samaistumaan tuohon, että joka kuukausi repäistään niistä pilvilinnoista julmasti alas :(

Meilläkin rupee kohta vuoden yritys olemaan täynnä ja alkaa pelottaa, että onko jossain oikeasti jotain vikaa vai miksi meille ei sitä onnea suoda.. Tuli tossa viikko sitten mieleen, että pitäisikö käydä mittauttamassa kilpirauhas arvot. Eikös nekin voi tähän vaikuttaa? Pari vuotta sitten arvot oli koholla, mutta kuitenkin viitteiden sisällä. Eipä se ota jos ei annakkaan. Onko muilla kokemuksia kilpirauhasen vajaa/liikatoiminnasta?

Meillä mies ottaa vielä suht rennosti, toki juuri tällä hetkellä on onnettomuuden takia muutakin mietittävää. Mutta kyllä silti huomaa tietyistä lauseista jne että kyllä se kaipuu on kova hänelläkin :/

Onnea Shih ja Nanja! Ja mamihaaveelle ja nano89lle peukkuja että nyt tärppäisi. Laitahan mamihaave viestiä kun testata uudelleen!
 
http://aijaa.com/vndYjl

Pikainen omanapa päivitys :) Siis apua...näettekö te tuossa jotain?! Näkyy kyllä livenä selvästi ja otin vielä viereen aikasemmin tehdyn testin, niin ei siinä näkyny mitään :eek:
Tein testin ku ihan hiton kipeät tissit ja kipeämmäksi menny, lämpö 36.8-37.0 välillä ja ei oo yhtään menkkakipuja. Tässä just aattelin lähteä kauppaan hakemaan lisää testejä ja testata :LOL:
 
Täällä toiveet hävis tänä aamuna ja yk3 alkaa huomenna luultavasti. Kierto näyttäis olevan viel aika sekasin ku eka oli 37 ja seuraavat 27 mut ovis heitti 10 päivällä. Tänää kiukuttelen ja huomenna sit täytyy taas tsempata
 
Ai niin, olen nyt tutkaillut tässä kierrossa antaumuksella limailua (sorry...) ja olen vähän ihmeissäni. Perjantaina tuli runsaasti kananmunamaista ovulaatiolimaa, lauantainakin vielä vähän, eilen taas loppui kokonaan. Ajattelin että alkaa ns. kuiva kausi, mutta vielä mitä. Tänään taas tulee ihan reilusti. Ja koko ajan siis sellaista kirkasta, todella venyvää. Kuinka kauan tätä kestää? Ja onko limapäivistä siis viimeinen vasta ovulaatiopäivä...?

Mulla on suht lyhyt kierto (n. 25 pv ja nyt menossa kp14), joten olin ajatellut ovulaation olevan myös suht aikaisin. Hulluksihan tässä tulee. Olen tässä kierrossa juonut säännöllisesti joka päivä greippimehua, jota itse asiassa juon muutenkin aika usein koska tykkään siitä enemmän kuin vaikka appelsiinimehusta, ja tuntuu että limat ovat tosiaan lisääntyneet huomattavasti. Tiedä sitten, johtuuko vain siitä että kiinnitän asiaan enemmän huomiota.

Sori tästä avautumisesta, tunnen itseni kunnon ghostbusteriksi limojen koostumusta arvioidessani ja analysoidessani. :oops:
 
Noniin seuranta ultra takana! joo mulla on vasemmassa munasarjassa reilu 6cm:n kysta (n)o_O seurataan...pitäis hävitä ittestään... ihmekös viimekierrossa jomotteli vasenta puolta... jos kipu yltyy tosi kovaks niin päivystykseen...ikinä ollu tämmösiä.. mutta jes oikeella puolella oli yks johtofolli joka oli 13mm-14mm ja perjantaina pistän irrotuspiikin! (y)limakalvokin oli 9,5mm! (y)
 
Mä olen näkevinäni jotain hailakkaa kyllä ja jos kerta livenä on vielä selvempi, niin (y)
Mitkäs kiertopäivät sulla menossa?

http://aijaa.com/vndYjl

Pikainen omanapa päivitys :) Siis apua...näettekö te tuossa jotain?! Näkyy kyllä livenä selvästi ja otin vielä viereen aikasemmin tehdyn testin, niin ei siinä näkyny mitään :eek:
Tein testin ku ihan hiton kipeät tissit ja kipeämmäksi menny, lämpö 36.8-37.0 välillä ja ei oo yhtään menkkakipuja. Tässä just aattelin lähteä kauppaan hakemaan lisää testejä ja testata :LOL:
 
Mä en jaksa enää oottaa... Kp 32/n.30-35 menossa. Koko ajan pelottaa, että menkat alkaa. :/ Toivottavasti ei alkais. Lämmöt yli viikon pyöriny siinä about 37. Testaanko jo vai enkö testaa, en osaa päättää. Miehelle sanoin, että testaan vasta viikonloppuna mut en nyt tiiä. Viimeset 3 kiertoo on ollu 34-35 päivää, niin ehkä vaan kannattaa odottaa mutta tää on niin tuskasta. :( Huomenna meen taas moikkaamaan kaveria ja kuukauden ikästä vauvaa. Saa nähä pystynkö vielä olemaan hiljaa tästä meiän vauvan yrittämisestä. Mies ei halua, että kerron kellekään, mutta parille hyvälle kaverille oon jo silti lipsauttanu.
 
Kiitos kaikelle tuesta, te jos jotkut tiedätte millasta paskaa tää välillä on! :poop::( Mutta nyt on taas pohjamudat koluttu läpi ja aika nousta tästä. Uus kierto on aina uus mahdollisuus! Miehen kanssa oli pieni riita tästä aiheesta, mutta yritän päästä siitäkin yli. Odotan että menkat loppuu ja kellistän sen vielä tonne makkarin puolelle. Hei ja oli täs jotain hyvääkin, mul ei ole nyt koskenut mihinkään tällä vuodolla! Omituista mutta aika ihanaa kun ei tarvi kärvistellä.

Plussatuulia kaikille :love:
 
sunnuntaisen haamun(?!) jäljiltä rampattu vessassa tarkistelemassa et ei kai ne menkat ala. tän aamun testi ei toiminu... mitä kohtalan ivaa. NO iltapäivällä sitten pyyhkiessä verta :(. mahassa tuntuu menkoilta ja tissit kipeet...ei kyl viel tulva. mut kyl vahavasti menkoilta vaikuttaa. suututtaa ja surettaa.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

En nyt puhelimella kerenny kattoa, että kuka kysy kiertopäiviä. Nii nyt on kp 30 :) Tuo testi tais olla susi ku siinä levisi se väri niin oudosti :(
Mutta...tein uuden testin niin siinäkin näky ihan tosi hailakka viiva o_O Kuvaa en saanu otettua. Otin vielä vanhan testin viereen, niin ei siinä näkyny mitään. Saa nähä, teen uuden testin ylihuomenna :)

Oireita kyllä löytyy, mutta voi olla kyllä menkkaoireitakin. Ainut mitä oon ihmetelly ku ei oo alamaha kipeä, miten normaalisti on jo tässä vaiheessa kiertoa. Olo muutenkin vähän outo, ihan ku ois nousemassa kuume :unsure: Iho on kuuma ja lämpöki on kyllä vähän koholla. Ja nuo tissit! Voi elämä miten niitä särkee koko ajan :(

Pitäs nyt malttaa mielensä ja odotella vaan. Voihan olla, että ne menkat kurvaa sieltä joku kaunis päivä. Viime kierto oli kp 34 ja yleensä kierto ollu siinä kp 30-32, parilla päivällä saattaa heitellä. Woman log ennustaa huomiselle menkkoja.
 
Nyyh onpa paljon uusia kiertoja täällä, pahoittelut :cry: onneksi monilla taitaa olla toivoakin vielä, jenetsu näin kyllä tuossa aamun testissä jotakin :geek: uutta vaan kehiin parin päivän päästä! Mannamakaroni oon jostain (=keskustelupalstoilta:LOL:) lukenut että joillain tärpin tullessa ei tuu oviksen jälkeen kuivaa kautta vaan että limailu jatkuis oviksen jälkeen aina vaan, toivotaan että se on sitä nyt sulla ;)

Täällä alkaa menkat olla lusittu ja nyt iski kunnolla oikee megaflunssa buu. Ollaan hieromassa asuntokauppoja meidän ihan unelma-asunnosta, yritän tässä pysyä nahoissani :whistle: olis kyllä liian hyvää ollakseen totta että saatais ens kuussa sekä vauva alulle että oma asunto.. Nyt Toisenlaiset äidit -> :love:
 
Mitä jännääjille kuuluu tänään? :)

Mulla on ihan kamalat menkat. Kauhean runsaat ja kipeät olleet. Yleensä ovat tässä vaiheessa jo ohi, mutta nyt vieläkin vuotaa reilusti. Kun nyt ei tällaisina tulis jatkossa. Jotenkin jo toivoin, että tää liittyis siihen mun kesän kystaan ja sen häviämiseen, mutta enpä jaksa uskoa.

Onko sulla tietoa, kauan sinulla on ollut tuo kysta, @Kinder_Kitty ? Tosi hienoa, että se johtofolli löytyi ja limakalvoa on mukavasti! Toivotaan parasta! :)
 
Mitä jännääjille kuuluu tänään? :)

Mulla on ihan kamalat menkat. Kauhean runsaat ja kipeät olleet. Yleensä ovat tässä vaiheessa jo ohi, mutta nyt vieläkin vuotaa reilusti. Kun nyt ei tällaisina tulis jatkossa. Jotenkin jo toivoin, että tää liittyis siihen mun kesän kystaan ja sen häviämiseen, mutta enpä jaksa uskoa.

Onko sulla tietoa, kauan sinulla on ollut tuo kysta, @Kinder_Kitty ? Tosi hienoa, että se johtofolli löytyi ja limakalvoa on mukavasti! Toivotaan parasta! :)
Elokuun alussa oli eka käynti tuolla lapsettomuusklinikalla ja sillon kystaa ei ollut kun ultrattiiin menkkojen aikaan... eli ilmestyny elokuun aikana.. ei onneks pahemmin kipuile...eilen oli vaan aika hellänä molemmat munasarjat tutkimuksen jälkeen... toivottavasti häviää ittekseen... mietin vain että miten vaikuttaakin jos tuunkin nyt raskaaksi..mut sitä seurataan.. eli mulla ei siis viimekierrossa varmaan tapahtunut ovista vaikka kyllä yritti kun oli limat ja lämpökin nousi...mut sahas kokoajan...siitä sit varmaankin tuo kysta ilmestyny.. viimekierrossa oli just kipuja vasemmalla puolella kp27-29.. ja ne limat oli myös tolloin
 
@ajatuksissa Voisiko olla mahdollista, että kyseessä on tosi aikainen keskenmeno, jos on tavallista runsaammat ja kipeämmät menkat? Tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti pian helpottaa!

@pehmis26 Mielenkiintoista, en ollutkaan tuosta kuullut (hämmentävää kyllä tällä googletus-historialla). Tosin tänään taas kuivumaan päin, joten ehkä ovuloin vasta eilen...

Mua on tänään huimannut koko päivän niin voimakkaasti, että siitä tulee ihan paha olo. Tiedän järjellä, että johtuu luultavasti vain pitkittyneestä flunssasta joka menee mulla helposti korviin ja vaikuttaa tasapainoon, mutta silti en malta olla jo pohtimatta raskauden mahdollisuutta. Kp tosiaan tällä hetkellä 15/25. :geek:

Onko täällä muuten muita kasvissyöjiä / lihaa syömättömiä? Mitä Suomessa sanotaan aiheesta neuvolassa? En ole vuosiin syönyt lihaa (kalaa, munia ja maitotuotteita kylläkin) ja täällä päin Keski-Eurooppaa asiaan tunnutaan välillä suhtauduttuvan suunnilleen samoin kuin jos kertoisin aikovani juoda pullon viiniä päivässä ja polttavani pari jointtia päälle raskausaikana. Sorruin eilen ostamaan paikallisen raskausajan oppaan ja siinäkin vakavasti kehotettiin lisäämään lihaa ruokavalioon vauvan terveyden uhalla (muut ruokarajoitukset ovat sitten paljon höllempiä kuin Suomessa ja olen täällä lapsia saaneilta suomalaisilta kuullut että ohjeet gynellä/kätilöllä käydessä ovat luokkaa "juo vähän vähemmän alkoholia"). Jotenkin pelottaa, että (jos nyt ikinä raskaudun) lääkärissä pakotetaan mut takaisin itselleni sopimattomaan ruokavalioon.
 
Moikka kaikille, saanen liittyä joukkoonne!
Tulin tuolta vauva.fi palstalta @mapin_ perässä tänne kun täällä on vähän aktiivisempaa tämä palstailu.

Joukkoon on liittymässä tällainen 28v, joka haaveillut lapsista aina, mutta miehet siihen isän pestiin olleet väärät tai siis se yks ennen tätä nykyistä. Nyt neljä vuotta miehen kanssa oltu ja hänellä 5v tytär hankalasta suhteesta ja vihdoin yhteistä omaa tehdään. Nyt on mies kypsynyt ajatukseen, että tehdään yhteinen. Ei paina hankalat huoltajuusasiat niin paljon enää tuon edellisen kohdalta.

Taidan olla tällä palstalla kauan, sillä lista on pitkä...endometrioosi jonka johdosta oikeassa munasarjassa kahden sentin endometriooma joten tuskin ovuloi/toimii lainkaan. Kilpirauhasen vajaatoiminta ollut yli 10 vuotta ja teininä sairastettu klamydia. Kaikki nämä puoltavat siis lapsettomuutta.

Nyt yrityskertoja toinen menossa. Viimeksi kun olin ilman pillereita oli kierron pituus 35pv ja endometrioosin takia kolmannet luomumenkat niin kivuliaat, että pitää aloittaa jo pillerit jotta kivut helpottaa. Tämä tekee tämän raskautumisen mielenkiintoiseksi.

Kova, kova vauvakuume päällä ja himotikuttaja siis olen heti jo tässä vaiheessa kun ekat menkat vasta takana. Yhtään ovulaatiota en ole vielä saanut tikutettua =(
 
Viimeksi muokattu:


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 28.9.2016)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)...................ya 8/12
M|RA 28v........................................ya 5/15, yk 3
Paputoive 28v (mies 29v)..............ya 6/15, yk 14
Saniainen! 22v (mies 25v).............ya 7/15, yk 12
MerMer 24v (mies 31v).................ya 8/15
Sandzell 24v (mies 25v)................ya 8/15, yk 10
annimaria93 23v (mies 25v) .........ya 3/16
Villisilmä 22v (mies 22v)................ya 4/16, yk 4
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v).......ya 4/16, yk 6
Jennipä 23v (mies 23v)..................ya 5/16, yk 4
Pehmis26 26v (mies 26v)...............ya 6/16, yk 5
Kinder_Kitty 24v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 3
jenetsu 28v (mies 26v)...................ya 7/16
ajatuksissa 26v (mies 29v).............ya 5/16, yk 6
mapi_ 26v (mies 27v)......................ya 7/16, yk 3
mannamakaroni 28v (mies 31v).....ya 9/16, yk 1
Baby_ 28v (mies 32v)......................ya 8/16 yk 2
Empa 21v (mies 30v).......................ya 2/16 yk 8


Plussanneet 2016:

Shih 29v (mies 29v) yk1, plussa 9/16
nanja_ 24v (mies 26v), ya 10-11/14, yk 22, plussa 9/16
Sandelinos 26v (mies 29v), ya 7/16, yk 1, plussa 8/16
danissa1 29v (mies 30v), ya 4/16, yk 5, plussa 8/16
stillnobaby 27 v (mies 32 v), yk 2, plussa 7/16
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16, (km 7/16)
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15
pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Vadelmiina 27v (mies 27v)
likka90 25v (mies 33v)
huupelson 25v (mies 25v)
ladygreen 24v (mies 25v), odottelee syksyn hoitoja

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin listan tässä ajankuluksi! Poistin nyt vaan karusti ne, joista ei oo havaintoa n. puoleen vuoteen, kaikki on tervetulleita takasin!! Päivitin vain punaisella olleet tiedot, eli infoa tulemaan jos on vanhaa tietoa listassa. Esim. Shih joko päivitän plussanneisiin? ;) Baby_ tervetuloa! Haluatko listalle? :)
 

Yhteistyössä