♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitin listan tässä ajankuluksi! Poistin nyt vaan karusti ne, joista ei oo havaintoa n. puoleen vuoteen, kaikki on tervetulleita takasin!! Päivitin vain punaisella olleet tiedot, eli infoa tulemaan jos on vanhaa tietoa listassa. Esim. Shih joko päivitän plussanneisiin? ;) Baby_ tervetuloa! Haluatko listalle? :)

Haluan listalle
Baby_ 28v (mies 32v) ya 8/16 yk 2
 
  • Tykkää
Reactions: pehmis26
Heippa!
Täältä liittyy mukaan myös yksi kuumeilija! Ikää minulla 21v ja miehellä 30v. Meillä nyyttiä yritetty saada aluilleen helmikuusta 2016, huhtikuussa sain keskenmenon jonka seurauksena sairastin kohtutulehduksen. Tämän jälkeen menkat olleet tosi kivuliaat mutta säännölliset. Oviksen aikaan kipuilua joten en oo tikutellu sitä ollenkaan vielä.. Lisäksi mies töissä aina joka toinen viikko ja joka toinen vapaalla, niin sekin vaikeuttaa tilannetta. Nyt siis yk6 ja tällä hetkellä tilanne että dpo7 ja rinnat olleet todella arat oviksesta asti, nippailuja vatsassa sekä vv.
Ensi tiistaina pitäisi tädin tulla käymään, jänskättää! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pehmis26
Mä sain nyt sitten päätettyä, että teen testin pe-aamuna, jos ei menkkoja kuulu ennen sitä. Tänään on ehkä ollut alavatsassa menkkamaisia tuntemuksia, mutta toivottavasti kuvittelen vaan.

@mannamakaroni - Mä en syö lihaa (en edes kalaa) ja maitotuotteitakin koko ajan vähemmän. Kananmunaa silloin tällöin. Oon ymmärtäny, että kasvissyöntiin raskaus/imetys/lapsuus aikana suhtaudutaan tosi vaihtelevasti riippuen neuvolasta ja työntekijästä. Uusissa ruokasuosituksissa on oma kohta kasvisruokavaliolle raskausaikana.
"Lakto-, lakto-ovo- ja semivegetaariset ruokavaliot soveltuvat myös odottaville ja imettäville äideille. ... Oikein koostettuna myös vegaaniruokavalio on raskauden aikaan turvallinen." http://www.julkari.fi/handle/10024/129744
 
@ajatuksissa Voisiko olla mahdollista, että kyseessä on tosi aikainen keskenmeno, jos on tavallista runsaammat ja kipeämmät menkat? Tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti pian helpottaa!
Kyllä tuokin kävi mielessä. Etenkin, kun näissä menkoissa on ollut poikkeuksellisen paljon hyytymiä. Mutta toisaalta nää alkoivat aika lailla ajallaan (puoli vuorokautta "myöhässä" totutusta) ja mä tein pari päivää aiemmin ihan rehellisen negan. Eli tavallaan en sitten kuitenkaan usko. Mut mistä näistä tietää. :)

Mulle tuli tänään aika älytön kasa ovulaatiotestejä. Niin kun minä vannoin, etten ala testailla vielä, mutta tässä sitä ollaan kuitenkin. Toivon, että saan plussan testiin ennen ensi viikon torstain gynekäyntiä. Jos nyt sitten edes ovuloin. Oireita toki on, mutta se viime kierron melkein plussa jäi kummittelemaan takaraivoon. Mä melkein toivon, että saisin tommosella peruskäynnillä ne luget kokeiluun, jos se mahdollinen plussa tulee taas kovin myöhään. Toisaalta en toki haluaisi mitään, mutta oon jo aiemmin epäillyt, että saattaisi keltarauhanen tarvita vähän tukea toimintaansa. Mut reilu viikon päästä tietysti oon viisaampia.

Mä itse olen sekasyöjä, mutta mä luulen, et Suomessa kasvissyöntiin on suht ok suhtautuminen, etenkin jos käyttää maitotuotteita. Tuo maito on sellainen terkkareiden lempiaihe. :D Kalsiumia kun ei mistään muusta saa kuin lehmänmaidosta. ;) Olen siis itse ollut jonkin verran terveydenhoitajien kanssa tekemisissä, ja kalsiuminsaannista keskustellaan tosi paljon asiakkaiden kanssa. Tää on toki vain mun mielipide, mutta Suomessa on minusta aika voimakas lehmänmaitokulttuuri, ja jos siitä poikkeat, niin ei hyvä heilu.
 
Onnea hurjasti @mamihaave ! Hassua, miten itsekin herkistyy joka kerta kun joku muu täällä plussaa. :love:

Kiva kuulla, että Suomessa sentään ollaan ainakin pääasiassa hyväksytty tällainen "luonnottomuus" kuin lihan syömättä jättäminen. Toi maidon tuputtaminen on jäänyt itsellekin mieleen, kun vähensin pitkittyneen anemian seurauksena maitotuotteet minimiin, ja kummasti heti vointi parani. Tämä oli siis vielä sekasyöjäaikana ja nykyään hemoglobiini on järjestään parempi kuin silloin kun vielä lihaa söin. Mutta kyllä olisi terkan mielestä pitänyt (rasvatonta!) maitoa ihmisen juoda, yhhh. Kiitos @mapi_ tuosta linkistä, täytyy käydä lukaisemassa sieltä suositukset. :)
 
Nyt tulee niin angstitekstiä ja itsesääliä että, mut mua kerrassaan v*tuttaa olla tänää nainen. Kaks päivää sit olin varma et ei onnistuttu ja olin ihan fine et menkat alkais. Eilen alko tiputtelu ja vatsan nipistely ja tietysti ajattelin et nyt oli meidän kuukausi ja ihanaa et näin nopeasti tärppäsi. Tänää aamulla oli todella outoja kipristelyitä mahassa ja toiveet sen ku nousi kunnes alko tulemaan kirkkaampaa verta ja enemmän. Nyt iltalämmöt oli laskenu ja eiköhän huomisen aamulämpö oo jo uuden kierron puolella. Haluun mun hormonit takasin, vihaan tätä romahduspäivää ku kaikki tuntuu paskalta ja mikään ei suju. Yhen päivän ajan ottaa päähän ihan kaikki, oli kyse sit koirista, miehestä, toisten plussista tai naapurin Kakesta.

En onnistunut lukitsemaan itseäni pimeään huoneeseen tänää vaan oon riehunu ku mikäkin Gotzilla ympäri kaupunkia. PMS-pilleri olis kyl miljoonien arvonen keksintö, varmaa parempi jopa ku kalja joka ei lihota tai krapulapilleri.

------ Itsesäälit loppu -------
 
Pehmis_26: kiitos kun jaksoit listaa päivittää :) onnea asuntokauppoihin, ite päästään saunoo omaan kotiin lauantaina ja sitä seuraavana viikonloppuna muutetaan. Eli aika paljon tekemistä tiedossa :rolleyes:.

Tervetuloa uusille! :)

Jenetsu sitten saa luvan laittaa infoa tännepäin heti aamupäivästä ;) plussatuulia!

Kiuski: pahoittelut :unsure:

Nano89: tsemppiä pms hirviön taltuttamiseen. Anna sille suklaata ja hiljaisuutta jos se siitä leppys. Pahoittelen uudesta kierrosta :unsure:. Aikaisemmin mietit onko korrektia onnitella minun kohdalla uudesta kierrosta niin tosiaan oli, kun ei ollut mitään mahiksia raskauteen ;).

Omaa napaa sen verran että nyt ei ollut kyllä mitään menkkaoireita vuotoa lukuunottamatta. Nyt siis kp 3 (tai no kp 4 puolella). Alkuun tuli ehkä hitusen runsaampaa vuotoa kuin normaalisti, mutta samaan tahtiin on niukentunut kuin normaalien menkkojen aikana. Mut mitään menkkasärkyjä ei oo ollut, ehkä jotain pientä nipistelyä jos sitäkään, mutta ei kipuja. Eikä mieliala oo muuttunut tai tissit kipeytynyt tai kertakaikkiaan mitään, muuta kuin verta. En valita. On varmaan normaalia jos ei oo ovuloinut ja teroilla saatu vuoto aikaan?

Nyt vihdoin annoin itselleni luvan tilata testejä tälle kierrolla (ja mahd seuraaville). Tilasin nyt raskauskeijun herkkiä liuskaovistestejä ja pc:n raskaustestejä. En viitsinyt nyt niitä cb:n kaahden hormonin testejä alkaa tilailee kun meni paljon rahaa gynelle ja muutenkin haluun kattoa nyt eka varovaisemmin millainen kierto on tulossa. Huvittuneena mietin, kun kahdessa ekassa kierrossa oon loppukierrosta tilaillut just jotain testejä tai muuta vauva-aiheista kamaa netistä ja menkat saapu aina kun paketti tuli postista. Nyt sitten en tilannut mitään ja menkat ei tullutkaan ennenkuin teroilla :ROFLMAO:.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin listan tässä ajankuluksi! Poistin nyt vaan karusti ne, joista ei oo havaintoa n. puoleen vuoteen, kaikki on tervetulleita takasin!! Päivitin vain punaisella olleet tiedot, eli infoa tulemaan jos on vanhaa tietoa listassa. Esim. Shih joko päivitän plussanneisiin? ;) Baby_ tervetuloa! Haluatko listalle? :)
Pehmis: Siirrä vain mut plussanneisiin. Siirretään sitten takaisin yrittäviin, jos vuoto alkaakin. Tänään 4+3.. Joka päivä huokaisen, kun yksi takana :) Roikun täällä silti vielä jonku aikaa, jos ketään ei haittaa? Olen sen verran skeptinen ja taikauskoinen...

mamihaave: Lämpimät onnittelut :love:

Tsemppiä kaikille!!!
 
  • Tykkää
Reactions: pehmis26
Työkaveri toi taas kuukauden vanhan vauvansa näytille ja siinä lapsen ympäröiminä taas että minun vuoroni tehdä seuraavaksi jne..mua kyllä alkaa aina itkettää enempi enkä sitten sano mitään. Nykyään vauvat saa mut itkemään.

Oviksen pitäisi olla nyt viikonloppuna. Vielä ainakaan ei ole viitteitä siitä, rinnat kyllä nyt kipeytyneet. Ollut nyt kyllä puhetta jos siirrettäisiin tätä raskautumista joulukuulle jotta laskettu aika olisi syksyllä eikä kesällä, olisi miehelläkin enemmän aikaa syksyllä keskittyä perheeseen kun kesällä on paljon töitä. En kyllä millään malttaisi odotella kun ei tämä muutenkaan ole vielä onnistunut niin saattahan se olla, että antaa odottaa itseään jokatapauksessa ja jos toinen munatorvi vain toimii niin eikös tuo ovis ole vain joka toinen kuukausi.

Minä olen sitten taas kokonaan maidoton. Olen ollut allerginen maitoproteiinille jo yli 12 vuotta. Saa nähdä mitä siitä sitten sanotaan neuvolassa. Viljatkin turvottaa joten niitäkin vältän.

Onnea plussanneille! Se on jännä miten ensin sitä käyttää ehkäisyä ja varmistaa, että ei tule vahingossa raskaaksi ja kun sitä sitten tahtoisi niin ei se panemalla onnistu.
 
Baby_ en usko että neuvola puuttuu allergioihin :) yliherkkyyksiin varmaan puututaan vähän sen mukaa kuka on vastassa. Itelle ei hiiva ja viljat sovi ollenkaan joten oon hiivaton (hehe) ja gluteeniton vaikka mitään todistettua keliakiaa yms ei ole. Mut koen että noi aineet turvottaa ja tekee ilmaa mahaan niin välttelen. Ja aion puolustaa linjaani vaikka joku siitä sanoisikin :LOL:

Hassua miten eri puolilla maailmaa on erilaisia suosituksia ja sääntöjä. Täällä meillä on aika samanlaiset suositukset kun Suomessa, tiedä vaikka olisi täysin samat. Suuria eroja en ainakaa oo huomannut.

Täällä on maha kramppaillut mut lämmöt ei vielä oo laskenut :unsure: joten sitä virallista pms-myrskyä odotellessa.. Koska eilinen ei ollut selvästikään vielä tarpeeksi. Ärsyttää jo etukäteen :ROFLMAO:

Onnea muuten plussanneille :love: jäi sanomatta eilen kun olin niin syvällä itsesäälissä :LOL:
 
Voi ei, @Nano89 , toivottavasti tänään on jo parempi fiilis? Itse ostaisin ainakin pms-pillereitä ihan takuuvarmasti, jos vaan joku myis...

Mulla kans pahenee ihan tosi paljon vauvankaipuu aina kun pääsee sylittämään jonkun toisen kääröä. On ne vaan niin suloisia. :rolleyes:

Tässä kierrossa hassusti alussa oli tosi vahvasti sellainen olo, että kun nyt vihdoin kunnolla tähän projektiin on ryhdytty ja mieskin on mukana "yrittämässä" niin tottahan heti raskaudun, mutta nyt kierron edetessä on entistä vakuuttuneempi olo, että ei tule kesäkuun vauvaa meille. En tiedä, mistä tullut tuo tunne, mutta ehkä se on vain alitajunta joka yrittää valmiiksi pehmentää pettymystä...

Onko kellään jännät päivät käsillä? Miten kävi @jenetsu n?
 
Mannamakaroni tykkäys oli tohon ekan, ei siihen että sulla on olo ettei tielle tulisi kesäkuista. Pidän peukkuja et onnistuisitte mut tosiaan ihan hyvä varautua pettymykseenkin. Vaik ei siihen kyl taida oikeasti kauhean hyvin voida valmistautua, ite ainakin epäonnistuin täysin tässä kierrossa :LOL:
 
Heippa! Täällä yksi uusi vauvakuumeilija, oon tätä keskustelua seurannut taustalta ja nyt tuntuu että on pakko päästä purkaan johonkin, koska miehen kanssa päätettiin että vauva-aikeista ei kerrota kenellekään ennen kuin raskauden eka kolmannes ohi. Monesti olen meinannut äidillekin möläyttää kun oon niin innoissani, mutta onneksi olen hillinnyt itseni :p

Kuparikierukka poistettiin huhtikuun lopussa ajatuksella "tulee jos on tullakseen". Niinpä niin, ei mennyt kauaakaan kun oltiin jo tosissaan yrittämässä, eihän me maltettu ;) Nyt siis 4 yrityskiertoa takana toistaiseksi laihoin tuloksin. Tänään kp 11, ja ovista olen yrittänyt tikutella rfsu:n ja pregcheckin testeillä mutta en ole löytänyt. Viime kierrossa sain kahtena päivänä hailakat viivat, joten en tiedä saanko tässä kierrossa niitäkään. Toisaalta pelottaa jos en ovuloikaan, mutta toisaalta taas järjen ääni huutelee taustalla että testit ei välttämättä aina näytä ovista kaikille. Clearbluen testejä en ole vielä raaskinut ostaa, tarkoituksena olisi kuitenkin harrastaa sänkyhommia joka toinen päivä joten sinänsä testit ovat käytössä vain jotta bongaisin oviksen.

Perusterveitä ollaan ja mulla kierto tosi säännöllinen 26-28 pv, joten toisinaan ärsyttää miksei vauvaa jo kuulu(n) Vaikka yritystä nyt ei kauaa olekaan vielä ollut, mutta jotenkin sitä kuvitteli (ja toivoi) että raskautuminen tapahtuisi nopeasti. Pelottaa myös jos jotain onkin vialla, mutta eihän näitä etukäteen kannattaisi murehtia. Itselläni on todettu apc-resistenssi eli veren hyytymishäiriö, jonka vaikutukset raskautumiseen ja raskauden aikana mietityttää myöskin. Lääkärin mukaan tukostaipumus ei vaikuta kohdallani raskauteen mitenkään eikä tarvita erityistä hoitoa, mutta keskustelupalstoilta oon lukenut että tosi monella on hepariini käytössä vähintään raskauden loppupuolella. No, saapa nähdä kunhan tässä nyt saisi ensin ne kaivatut kaksi viivaa testiin! :)

Mut voisi siis lisätä listalle, Puff☆, ya 5/2016, yk 5, minä 24 v ja mies 28 v.
 
Mannamakaroni tykkäys oli tohon ekan, ei siihen että sulla on olo ettei tielle tulisi kesäkuista. Pidän peukkuja et onnistuisitte mut tosiaan ihan hyvä varautua pettymykseenkin. Vaik ei siihen kyl taida oikeasti kauhean hyvin voida valmistautua, ite ainakin epäonnistuin täysin tässä kierrossa :LOL:
Heh, näin arvelinkin. :) Juu, yritän parhaani mukaan olla nostamatta toiveita korkealla, koska jo niin monta kertaa ollaan tultu rytinällä alas... Oon oikeastaan siitä asti, kun pillerit jäi pois joskus 2012 toivonut salaa joka kierrossa että vahinko tapahtuisi ja kuvitellut jos jonkinlaista oiretta, mutta mitä vielä. Sinänsä kivempi, että nyt mieskin on projektissa mukana, mutta sitä suuremmalla syyllä nyt on sellainen olo että vihdoin pitäisi olla minun "vuoro" saada ihania uutisia. Mutta ei kai tähän hommaan mitään vuoronumeroita oikein jaella, pitää vaan jännäillä, koska arpaonni suosii. :unsure:
 
@mannamakaroni joo ei tässä taideta vuoronumeroita jakaa :unsure: tai muutenkaan mitään reilua peliä pelata vaan kaikki menee omalla tahdillaan eikä siihen kauheasti voi ite vaikuttaa. Mut kyllä odottaminen palkitaan ihan yhtälailla. Oon miettinyt että nyt kun ekalla ei onnistuttu miehen kanssa nii ainakin tiedetään kuinka kurjaa tää yrittäminen on :LOL:

Pms-myrskyä ei sit enää näkynyt! Eilen makasin sängyn pohjalla kamalissa kivuissa ja varmaan koko limakalvo poistu siinä niiden kramppeja myötä, en pystynyt siis muuta tekee ku makaamaan mahallani. Ja aamuyöstä sama taas. Tää päivä on menty buranan voimalla mut nyt alkaa vihdoin helpottaa!
 
Heippa!

Täällä esikoisesta haaveileva kuumeilija. Jätin pillerit pois huhtikuussa, pillereitä olin syönyt kymmenisen vuotta. Ollaan miehen kanssa seurusteltu melkein 6 vuotta, jouluna kihlauduttiin ja huhtikuussa päätettiin antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Oikein yrittämällä ei olla yritetty, mutta suurinpiirtein olen tiennyt, milloin saattaisi olla ovulaatio käsillä, aika huonosti tosin useimpina kuukausina hyödynnetty ovikset. Mulla kyllä alkoi kuukautiset heti pillereiden lopettamisen jälkeen, ja ne on tulleet säännöllisesti joka kuukausi, siitä olen onnellinen.

Jotenkin olen koko ikäni jostain syystä pelännyt, että mitä jos en voi saada lapsia, se on aina ollut pahin pelkoni. Nyt kun "yrityskiertoja" alkaa olla jo useampi takana, sitä alkaa vaan stressaamaan enemmän ja enemmän. Olen myös huomannut, että olen alkanut katkeroitumaan, ja tuntuu niin pahalta kun toiset raskautuu ja saa lapsia, ja itse pelkää että onko minussa tai meissä jotain vikaa. Samaa pelkää myös mies, hän tuntee olonsa jotenkin epäonnistuneeksi kun ei ole vielä tärpännyt - mutta ymmärretään kyllä että ei se niin vain tapahdu, ja voi joutua odottamaan kauankin. Olen nyt myös päättänyt, että en kerro miehelle oviksista jne, koska olen huomannut että hän ottaa niistäkin stressiä, ja sillon seksi ei ainakaan onnistu.

Huh mikä romaani! Päätin nyt liittyä myös tänne keskusteluun, tuntuu että haluaa päästä vaihtamaan ajatuksia samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Ei läheiset samalla tavalla ymmärrä, kun eivät käy samoja juttuja läpi.

Tässä kierrossa halutaan kovasti onnistua, ja ostin ovistikutkin ensimmäistä kertaa. Todella haaleaa viivaa näytti tänään, kun huvikseni kokeilin. Laskelmien mukaan oviksen pitäis olla ens viikolla. Ehkä tikuttelen kuitenkin jo viikonlopun aikana, kerta nyt oli jo haalea?

Nyt kuitenkin siis: minä 27, mies 24. Yritys alkanut 04/16, nyt menossa yk 6 ja kp 8/32.
 
Testi tehty ja kaks viivaahan sinne pamahti! Ei ees haamu, vaan ihan selkee viiva, melkein kontrolliviivan vahvunen. Just ennen ku heräsin, näin viel unta, että menkat alko. :D Vielä vähän vaikee uskoo todeks, mutta kai se totta on. ^^ Alko jännittämään kauheesti mua sekä miestä, mutta kyllä miehenkin naamalla oli niin onnellinen hymy. <3 Mut voi siis siirtää plussanneisiin. :)

Toivottavasti muillakin tärppäis pian! Tsemppiä kaikille. :)
 
Onnea @mapi_ plussasta, oon onnellinen sun puolesta! ♡

@tyyne_ Mulla ollut samanlaisia ajatuksia usein, varsinkin kun yritystä on kohta puoli vuotta takana ilman tulosta. Isot tsempit teille! (y)

Nyt kyllä tympäisee, tuli niin typerä riita miehen kanssa eilen ja pelkään että sen vuoksi jää ovikset hyödyntämättä kokonaan :mad: eilisilta meni kinastellessa ja ollaan valitettavasti miehen kanssa niin kovapäisiä molemmat että kinaa tulee välillä niin turhista aiheista. Viikonloppu on niin täynnä ohjelmaa, mies on töissä ja meille tulee vielä vieraita yökylään niin ihme on jos jotain ehtii tapahtua. Ovis todennäköisesti la / su limoista päätellen, testeillä en edelleenkään sitä löydä. Hitto tää on niin hankalaa kun ei ajoituksiakaan saada kohdilleen ikinä :confused: täytyypä toivoa ihmettä kuitenkin.

Plussatuulia kaikille :)
 
Täältä ilmoittautuisi taas yksi uusi mukaan jännäilemään ja toki myös muita tsemppaamaan. Olen 27-vuotias, mies 36, ja nyt lähtee käyntiin yk1. Tänään siis poistettiin ehkäisykapseli kolmen vuoden jälkeen, ja tottakai kun oli sisätutkimuskin luvassa niin puoli tuntia ennen gyneä alkoi rusehtava vuoto menkkakipuineen... (En voi olla ainut jolle käy aina näin just gynelle mennessä!) Kapselin kanssa ei vuotoja pahemmin ole ollut ennen kuin nyt ihan viimeisen parin kuukauden aikana, eikä niitäkään oikein menkoiksi voi sanoa, mutta hyvällä tahdolla haluan ajatella että nyt olisi sitten kp1. Toiveajattelua vai ei? Joka tapauksessa lupa tuli aloittaa yrittäminen heti, kohtu ja kaksi terveen oloista munasarjaa löytyi :)
 
Hirmuisesti onnea, @mapi_ ! Aivan ihanaa kuulla muiden onnistumisista, antaa itsellekin toivoa lisää. :love:

Tervetuloa uusille!

@Tuimatar , uskon että tulee epämiellyttävä olo mennä gynelle tutkittavaksi tuossa tilanteessa, mutta eipä sitä aina voi kaikkea ennustaa, ja uskoisin että ne ovat nähneet aika paljon pahempaakin. :)

Mä kävin aamulla myöskin gynellä, ja juteltiin tästä raskautumisprojektista. Gyne oli tosi mukava ja kannustava, ja tuli sellainen olo että haluan mennä sen luokse uudestaankin (kerrankin!). Paikat vaikutti olevan kunnossa, ja hän otatti myös verikokeet, joissa tarkastetaan jo etukäteen tiettyjä raskauden kannalta olennaisia tietoja (veriryhmä, toksoplasmoosin vasta-aineet jne). Jännää!
 
Tervetuloa uudet, kyllä tänne mahtuu! Varsinkin kun plussia ilmaantunut kovasti viime päivinä, onnea kaikille plussanneille :love: Itsekin ajattelin tuossa kolmen viikon päästä plussata :D

Mannamakaroni kävitkö jostain tietystä syystä gynellä vai muuten vaan tarkastamassa paikat näin yrityksen alkuun? Oon itsekin miettinyt että pitäiskö mennä, mutta kun ei oo oikeastaan mitään syytä miks mennä ja kun joka paikassa toitotetaan että vuosi on ihan normaali aika yrittää lasta. Nyt kuitenkii vasta yk5, tuntunut kyllä ikuisuudelta. Odottamista vaan koko ajan. Olen kyllä puolitutuilta kuullut viime aikoina niin paljon lapsettomuusjuttuja että alkanut itseäkin vähän hirvittää miten omalla kohdalla käy.

Ja oikeasti tuntuu että kaikki nyt vaistoaa että lasta yritetään, kaikki mummosta ja anopista lähtien höpöttää tulevista lapsistamme, ei yhtään paineita tuu... :mad: Noh, jos se musta on kiinni niin ens viikolla meillä on joka ilta touhua makkarin puolella :whistle:
 

Yhteistyössä