♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@pehmis26 Kävin siis varsinaisesti vain perustarkastuksessa ja papa-kokeessa, mutta otin tosiaan samalla puheeksi tämän tilanteemme ja gyne määräsi heti verikokeisiin. Täällä on toksoplasmoosi kai paljon yleisempi kuin Suomessa, joten se testataan jokaisella raskausajan tarkastuskerralla (jos on siis ensimmäisellä kerralla nega), ja yleensä kuulemma nämä verikokeet olisi paras ottaa pari kuukautta ennen kuin alkaa edes yrittää raskautta. Tykkään kyllä täkäläisestä terveydenhoitosysteemistä, kun ajan saa käytännössä aina tosi nopsaan (nyt jouduin viikon odottamaan gyneaikaa ja se on ollut aika lailla maksimi), itse voi varata ajan suoraan spesialistille jos on mitään huolia, ja maksut eivät sairaskassan korvauksen jälkeen päätä huimaa. :)

Gyne myöskin sanoi, että jos ei heti tärppää niin vuoden päästä voi sitten tulla uudestaan tutkimuksiin. Eli taitaa olla aika vakio tuo aika mikä pitää malttaa odottaa... Aika vaan tuntuu kuluvan niiiin hitaasti, kun jännäilee!
 
Meikäläinen muuten sai vakuutuksesta korvauksen gynekäyntiin. Jouduin kyllä maksaa jonkun vakuutuskausikohtaisen omavastuun joka oli 108e, mutta korvasivat loput käynnistä ja terolutien hinnan, joille jäi omavastuun jälkeen hintaa 131e. Kiitti siis kaikille jotka noista vakuutusjutuista ootte kertoneet, eli ainakin M|RAlle (y). Vakuutuskausi on vuoden loppuun, eli periaatteessa pystyis käymään ilmasiks siihen mennessä jos olis tarvetta, mut tuskin on. Terojakin on parille kiertoo jäljellä jos satun tarviimaan.

Tervetuloa vielä Tuimatar! :)
 
Onnittelut mapi! :love:

Testasin nyt tänään kp 34 aamulla pregcheckillä ja siihen tuli haalea, mutta näkyvä toinenkin viiva :) Mies ei uskonut, niin ostin RFSU:n digitaalisen. Se epäonnistui ku pidin liian vähän aikaa sitä testipäätä siellä pissakupissa, tuli vaan kysymysmerkki näyttöön :ROFLMAO:

No, ei ku apteekkiin hakeen Clearbluen digi. 2,5 tunnin pidätyksellä tuli teksti "gravid-raskaana 1-2 " :love: Nyt mieskin uskoo ja itkukin pääsi itellä ku tajusin. Ei kai nuo testit voi antaa vääriä positiivisia? :LOL:

Oireita on ollut, mutta muistutti paljon menkkaoireita tai ennen menkkoja tulevia oireita siis :) Aloin ite epäilemään raskautta tuosta tissikivusta ja lämmöistä. Sitten tuli semmonen jännä olo pari päivää sitten. En osaa selittää, mutta sillon ajattelin, että jos ei viikonlopun aikana tuu plussaa, niin onpa kumma :LOL: Lisäksi kuumottanu poskia varsinki ja välillä taas palellu. Pieniä huonon olon aaltoja on pari kertaa tuntunu, mutta ne on menny ohi ku syö jotain pientä. Ja kahvi maistuu vielä hyvälle eli ei vielä tee kahvin haju pahaa :ROFLMAO:

Aika äkkiä tärppäs, vaikka endo taustalla :) Ei ilmeisesti oo kerennyt tehdä kauheesti tuhoja.

Eli mut voi lisätä plussanneisiin :)
 
Paljon onnea jenetsu! :)
Meiän piti pitää raskausuutiset vielä omana tietona, mutta äiti, isoveli ja pari perhetuttua oli eilen kylässä ja ne rupes kauheesti ihmettelemään kun ei mulle viini kelvannut. Pakko oli sitten kertoa, kun ne jatko "ootko raskaana" utelujaan. Isoveljeltä vierähti kyynelkin, se oli niin liikuttunut uutisesta. Oon aatellut, että siitä avovaimoineen tulee kummi meiän ekalle lapselle. Mutta mä siirryn keskustestelemaan näitä odotusjuttuja johonkin siihen kuuluvaan ketjuun. Varmaan seurailen ainakin jonkin aikaa vielä tätäkin ketjua.

Vaikka yrittäminen ja tuloksen odottaminen on välillä hirveen rankkaa, on se sen arvosta. Jaksamisia ja plussatuulia kaikille! <3
 
Onnea plussanneille!

Tervetuloa uusille!

Oon hengissä mut kokoajan nii paljon kiireitä et enoo ehtiny kirjottelee..
täällä ei mitään uutta, pelkää samaa peetä :poop::poop:
Lääkärit laitto mut laihtarille ja ravitsemusterapeuttia tavattu. Mukavasti alkanu tää "laihtari" ja myös ehkä osasyy etten oo syöny herkkuja ku on kokoaikainen kiire ja tekemistä.
Nyt mä oottelen joulukuuhun ja sit tehdään mm. Aukiolotutkimus ja mietitää jatkoa
Ja uus punnitus . Voin sanoo et ei oo oikeestaan yhtään motivaatiota laihduttaa laihduttaa. Tai en ees tiiä onks motivaatio oikee sana.. mä ehkä vaan luulen et jos jätän herkut pois ja syön "terveellisesti" paino putoaa kuin taikaiskusta. ( Liikun paljon että siis ainoo ongelma on ruokatottumukset).

Ei mul varmaan muuuta. Zemppiä kaikille!
 
Meikäläinen muuten sai vakuutuksesta korvauksen gynekäyntiin. Jouduin kyllä maksaa jonkun vakuutuskausikohtaisen omavastuun joka oli 108e, mutta korvasivat loput käynnistä ja terolutien hinnan, joille jäi omavastuun jälkeen hintaa 131e. Kiitti siis kaikille jotka noista vakuutusjutuista ootte kertoneet, eli ainakin M|RAlle (y). Vakuutuskausi on vuoden loppuun, eli periaatteessa pystyis käymään ilmasiks siihen mennessä jos olis tarvetta, mut tuskin on. Terojakin on parille kiertoo jäljellä jos satun tarviimaan.

Tervetuloa vielä Tuimatar! :)
Hei kiva jos ees joku ottanu neuvot kuuleviin korviin!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja onnea @jenetsu! Oon ihan pökerryksissä että täällä oikeasti osallistujat plussailee näin usein, tuntuu jotenkin epätodelliselta :)

Mulla kävi oikeasti niin hyvä tuuri, että menkat alkoi tosiaan samana päivänä kun kapseli poistettiin (nyt kp3), mutta huvittavaa oli että kahdessa ja puolessa vuodessa voi unohtaa kuinka kipeät nää onkaan o_O Mutta onpahan helppo laskea kiertoa, vaikka pituus onkin täysi mysteeri. Menin myös tilaamaan verkkoapteekista kaksi desimaalia näyttävän kuumemittarin, jos vaikka lämpöjen kanssa alkaisi ovista metsästää...
 
Onnea plussanneille! (y)

Täällä odotellaan kuumeisesti ovista. Nyt menossa kp11/34. Tilasin Raskauskeijulta lisää ovistikkuja ja muutaman r-testin, toivottavasti ne tulis alkuviikolla niin pääsisin hyödyntämään niitä.

Hirveästi mietityttää, että kuinka usein sitä seksiä pitäis nyt sitten harrastaa.. Tietenkin mahdollisimman paljon, mutta pelkään että mies stressaantuu. Kuinka usein muut touhuilee oviksen aikoihin?

Sitäkin mietin että olikohan tämä virhe liittyä tänne kirjoittelemaan, mulla saattaa mennä monta tuntia kun lueskelen vanhoja ketjuja ja pähkäilen asioita. Sitä kautta vaan enemmän stressaantuu ja pelottaa että silloin se raskaus ei ainakaan onnistu.

Et ihan näinkin rennoilla fiiliksillä täällä ;):(
 
En oikein osaa tunnistaa ovista oireiden perusteella. Pe aamuna tein ovistestin ja ekaa kertaa tuli voimakas viiva, mut ei tummempi kuin kontrolliviiva. Illalla en pystynyt testaamaan ja tänä aamuna tein uuden niin oli jo haalentunut. Mahtoiko se ovis huippu mennä jo noin nopeasti. La aamuna talleteltiin, mahtoikohan keritä kuitenkaan....

Mua ainakin stressaa vähemmän kun tikuttelee, kun tietää ettei ole ovista eikä raskaana niin jotenkin rauhottaa kun ei tarvii spekuloida oireita.

Ihana kuulla plussista, antaa toivoa!
Tuota raskaudesta puhumista oon miettiny. Mummo ja Isä ovat alkaneet kummasti kyselemään useasti mitä kuuluu...aavistelevatkohan, että jotain touhutaan...haluaisin tietysti kertoa heti kaikille kun se päivä koittaa, mutta en tiedä uskaltaako
 
@jenetsu onnea!!

Perjantaina pistin pregnylin...testasin myös ovista perjantaihin asti...ja perjantaina oli jo melkeen ovisplussa... mutta saas nähdä tapahtuuko ovista irrotuspiikistä huolimatta... aamulämmöt ei ole nousseet... limoja oli to ja eilen.. hommailtu ollaan siis to ja la... jostain luin et pregnylin pitäis irrottaa munasolu viimeistään 36h kuluttua ja nyt on jo kulunut sen verran.. nippailuja on ollut..mut tiedä sitten. kyllä ottaa pattiin nyt jos sitä ovista ei tapahdu :cry: vai oliko sitten munarakkula tyhjä.. no uuteen kiertoon vaan sit ei muu auta..
 
@Baby_ jos ovisplussa ollu pe niin kyllä tuo lauantai hommailujen pitäis riittää mut tietysti parempi ois jos ennen ovisplussaa.. mut ovishan tapahtuu ovisplussasta 12-36h
kuluttua...(y)

Kiitti, ei oo vielä ollu kertakaan ovista tikussa niin aattelin tän kierron katsoa vähän miten tää homma vois toimia joten tietoisesti ei sen suurempaa yrittämistä ollut matkassa, mutta jos se sattuu johtamaan raskauteen niin huippua! Ens kierrosta tietää sitten jo mitata lämpöjä.

Luin siitä testistä, että pitäisi olla tummempi kuin kontrolliviiva, mutta se jäi huomaamatta.
 
Moikka kaikille :) oli pakko tulla kattelee teidän kuulumisia, kun olitte niin ihana tukijoukko sillon täällä ku vielä olin.
Jenetsu ja muillekki onnea plussista <3 ihanaa, että on tullut lisää plussia.
Paputoiveelle todella paljon tsemppiä kaikkeen, mitä joudut käymään läpi ja paljon onnea tulevaan <3

Itsellä menossa rv8+4, nyt perjantaina käytiin kattomassa pientä, siellä se oli oikein hyvin kehittynyt ja kaikki oli todella hyvin <3 toivottavasti jatkossakin. 3vk päästä olisi np-ultra, että kyllä tämä aika juoksee ja hyvä niin. Eipä ole ollut pahoinvointeja juurikaan, pieniä perus raskausoireita mm. Rintojen arkuus, hemppa ollu tosi alhainen joten sain rautakuurin ja lievää väsymystä. Siinä ne. Onneksi toi varhaisultra anto sen kongreettisen tiedon et kyllähän tässä raskaana ollaan.

Toivon teille kaikille paljon plussatuulia <3 tulen taas joskus lukemaan teidän kuulumisia :)
 
Heissan kaikille vain! :) Täällä yksi uusi kuumeilija! Olen seuraillut tätä hetken ja nyt ajattelin itsekkin purkautua nyt tänne

Eli siis miehen kanssa ollaan lapsesta kovasti puhuttu mutta mies on sitä mieltä että odottaa vielä joku tovi, itse en malttaisi hetkeäkään odottaa :whistle:
Nyt olen jo puoltoista viikkoa kärsinyt jonkinmoisista raskausoireista (liekkö kuviteltuja). Raskaus olisi mahdollinen jos olen yhtään äitiini tullut että tyyliin raskautuu vain jos pesee alushousut samassa koneessa Eli alamahassa tuntunut painetta ja välillä nippaillut oudosti. Sitä on myös poltellut. Alaselkä on ollut kipeänä ja itkuherkäksi olen muuttunut Mielialat vaihdellut laidasta laitaan ja eilen jopa maistui rauta suussa ja oksetti Viikko pitäisi vielä tätiä ootella vaan tekisi mieli tehä jo se testi ettei tarttisi jänskätä!
 
Onnea vielä @jenetsu ! :love:

Ihanaa @danissa1 kun tulit kertoo kuulumisia! Mukava kuulla että kaikki on sujunut hyvin! :love:

Tervetuloa @hermoilija_ !

@Kinder_Kitty toivotaan että ovis tapahtui! Voih kun olis joku kamera jolla tirkistellä tuonne masuun että mitä sielä tapahtuu. Välillä tuntuu että pää hajoaa kun yrittää pysyä kartalla tästä naisen kropasta...

@tyyne_ Meillä on hommailtu viime kuukausina oviksen aikaan vähän miten sattuu, ja huonoilla tuloksilla näköjään :LOL: Eihän se tosin vaadi kuin sen yhden kerran kunhan aikataulutus (+kaikki muu) on oikea. Joka toinen päivä vissiin ois paras, ettei vahingossa jää ovis hyödyntämättä, mutta itse oon jostain syystä vakuuttunut ettei se mun kohdalla riitä. En tiedä mistä moinen ajatus, tuntuu vaan ettei mitkään supersiittiöt mun sisällä elä päivää pidempään... Mutta niin, mitenkäs saada tää homma sellaiseks ettei tulis miehelle paineita. On tää vaikeeta.

Kp 12 ja yritän tässä tulkita kehoani. Eilen löysin limaa (!!) ja sitä oli mun historialla paljon. Mutta tänään ei mitään ja lämmötkin alhaisimmat ikinä, mahaa kyllä särkenyt menkkatyyliin. Eilen talleteltiin, mutta varmaan kuitenkin ovis vasta tuloillaan. Menin miehellekin sanomaan että tällä viikolla olis kiva jos talleteltais vähän useammin, mutta en nyt tiedä teinkö virheen kun menin sanomaan. Alkoi vaan hokemaan että ei nyt oteta stressiä asiasta. Sanoin että juujuu ei tietenkään :D Omg jos se tietäis mun limojen ja lämpöjen tarkkailuista....
 
Tervetuloa, @hermoilija_ ! Nauratti tuo alushousuanekdootti, varsinkin kun oma äitini on vähän samaa laatua (mun erittäin mairitteleva lempinimeni lapsena olikin tästä syystä pilleri-irmeli). :D Samasta syystä myös olen pitkään jo kyttäillyt, jos "vahinko" olisi käynyt, vaikka varsinaisesti ei ollakaan erityisen pitkään vielä vauvaa saada... Jotenkin olin varma, että itsekin pamahdan paksuksi suunnilleen ajatuksen voimalla, mutta enpä kai sitten.

Ja @pehmis26 , tiedän niin tuon tunteen, kun miehelle yrittää esittää coolia, mutta sitten kuitenkin ihan hermot riekaileina roplaa limoja ja laskee päiviä kalenterista... Kiva tietää, etten ole ainoa. :rolleyes:

Mulla meneillään piinapäivät (kp 21/25), mutta jotenkin kumman tyyni olo. Lähinnä sellainen, että plussa tulee jos on tullakseen, mutta enpä sille enää minkään (tässä kierrossa) mahda. Olo on mitä normaalein, enkä edes minä kykene kehittämään mitään "oireita". Edes normaaleita pms-oireita ei eilisen kiukkuilun jälkeen ole ollut. Välillä rinnoissa sillain hyvin vaimeasti vihloo (?), mutta sitäkin on joskus aikojen saatossa muistaakseni ollut, eli ei vielä mitään toiveita herättävää siinäkään. Ihan helpottavaa kyllä, etten ole ihan hermoraunio, koska töissä pitäisi jaksaa muutama viikko tsempata ihan urakalla...

Mukavaa alkanutta viikkoa (ja lokakuuta!) kaikille. :)
 
Tuo miesten mieli tässä lapsentekohommassa onkin merkillinen. En oo juuri mitään meteliä pitänyt tästä nykyisestä laboratorio harrastuksesta etilaisilla virtsatikuilla, mutta huomaa kyllä, että ens kerralla ei tarvitse mainita edes ovulaation ajankohtaa koska selvästi tuo paineita miehelle.

Kävin tänään gynellä ja oli puhetta, että endosta johtuen yrittämistä voi kestää korkeintaan tammikuulle ja jos ei oo siksees tärpännyt niin aloitettava lapsettomuushoidot ettei endo tee lisää tuhojaan.
Jotenkin tuon viikonlopun oviksen jäljiltä on tullu tosi toiveikas olo ja hieman jo malttamattona odotan päästä testailemaan...odottavan aika on pitkä
 
@pehmis26 Sama homma hei täällä, olin päättänyt että en mainitse miehelle mitään siitä että tällä viikolla pitäis hommailla. No meninkö möläyttämään? Menin. Ohimennen sanoin eilen ja nyt harmittaa. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että pupuilut onnistuis suotuisasti tällä viikolla, eikä mies ottais turhia paineita. Kesällä yks kierto meni plörinäks just sen takia, että miehelle tuli yhtäkkiä suorituspaineet. En haluais enää yhtäkään kuukautta hassata siihen, että ei tärppää sen takia että ei olla hommailtu oikeaan aikaan. Turha sillon ihmetellä, miksei lasta kuulu. :(

Tänään selvästi töissä huomasin että ovis lähestyy. Ja sain tässä iltasella vielä miehen vieteltyä. (y) Seuraavat pari päivää pitää tikutella ja hioa sotasuunnitelmaa miehen kellistämiseksi. ;)

Miten muuten tuntuu että ihan joka paikassa on vauvoja tai raskaana olevia naisia. Töissäkin tuntuu (kaupassa töissä) että joka toinen asiakas oottaa vauvaa tai on pieni nyytti mukana.

Tsemppiä kaikille! :love::love:
 
@tyyne_ oon huomannu saman, joka paikassa on ihan pieniä tai naiset mahat pystyssä viimeisillään :LOL: Nii tää elämä koettelee ja sitä huomaa vaan asioita jotka on mielessä. Toivotaan ettei sun mies kovasti stressaannu vaan pystyy hoitamaan tehtävänsä :ROFLMAO:

Meillä tää kuu on "miehen" kuu, eli saa tuo mies pitää talletteluista huolen ja mun tehtävä kuulemma on kertoa millon se h-hetki lähestyy, toivon ettei se ala sit kans stressaamaan kun saa tietää. No, katotaan mitä käy. Tänää aamupalapöydässä totes, että tää vois kyllä olla se meidän kuu :love:

Onneks viikot menee vauhdilla ja jo ens viikolla pitäis olla taas ovis. Viime viikolla oli sellanen olo että tää on meidän kuu, mut nyt taas iski vähän epäusko ja vähän pelottaa että entä jos tässä vielä monta kuukautta joudutaan odotella :unsure: No, koskaan ei tiedä :barefoot:
 

Yhteistyössä