♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Nopee Oma napa: Kävin tänään siellä neuvolalääkärillä. Tutki kohdun suun, kohdun asennon ja ultrasi sisätutkimuksena munasarjat ja kohdun. Kohdun limakalvo oli PAKSU. Varmaan paksumpi, kuin teillä kaikilla muilla yhteensä. :D:LOL:Munasarjat edelleen monirakkulaiset. Vasemmalla puolella ehkä jotain toimintaa. Määräsi hullun määrän hormonilabroja (FSH, LH, SHBG, E2, TESTO, PROG, PROL), Terolut-kuurin ja kehoitti laihduttamaan. Jos ei ala ovulaatiota tapahtua sitä tukevilla lääkkeilläkään, niin laittaa viipymättä lähetteen lapsettomuuspolille. Nyt ekana keltarauhashormoni ja prolaktiinikokeet, sitten tuo 10 päivän tero-kuuri ja jos kierto käynnistyy, niin kierron 3-5 päivä nuo loput verikokeet.

Hyvä, että sai asioihin selvyyden. Toivottavasti riittää yksi 10 päivän kuuri käynnistämään kierrot. Jään nyt toistaiseksi kokonaan pois tästä keskustelusta, mutta toivottavasti saa palata pian takaisin. Plussatuulia ja hyvää syksyä kaikille! Ootte naiset supereita! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlaja87
En nyt oo juuri viime kirjoittelun jälkeen lukenutkaan kommetteja. Oon kesän tietoisesti halunnut kaikesta pitää taukoa. Poli ollut kesälomalla joten lapsihommistakin ajatellut pitäväni lomaa. Täälä syksyllä jatkuu hoidot ja epäreiluuden tunne on valtava. Jään täältä taustalle nyt toistaiseksi. Tuntuu raskaalta muutenkin, koen helpompana nyt pitää taukoa myös palstalta. Katsotaan miten hoidot etenee ja miten piipahtelen jatkossa täälä.

Tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille
 
Tsemppiä kovasti @Sennay, hyvä että asioihin tuli selvyyttä ja on jatkosuunnitelmia selvillä. Toivottavasti kuurista tai sitten muista hoidoista löytyy apua, ja tervetuloa palstailemaan sitten jos/kun siltä tuntuu!

@Jahapa - Jaksamista jatkoon ja hyvää syksyä! Ymmärrän negatiiviset tunteesi ja toivon kaikkea hyvää teille.

ON: Mullakin vaihteeksi tuntuu joinain päivinä vähän raskaammalta, vaikka aluksi lähdin näihin kesän keskenmenon jälkeisiin yrityskiertoihin toivoa täynnä. Tuntuu että kaikki ympärillä raskautuu kuin itsestään, kaikilla on ihania pieniä lapsia ja oma elämä vaan junnaa. Nähtiin yhtä ystäväpariskuntaa, joka on hankkimassa taloa, ja tuli puhe, että he eivät vielä aio hankkia lapsia, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa. Kysyivät, miten meidän yrittäminen sujuu (keväällä siitä kerrottiin) ja sanottiin nyt vaan, ettei oo vielä tärpännyt ja työreissujen takia ajoituskin hankalaa. Mies totesi, että hän kuitenkin kokee olevansa valmis isäksi vaikka heti. Ja sen näkee kyllä, mies osoittelee mullekin suloisia vauvoja kaupungilla ja tykkää puuhata ja leikkiä lähipiirin pikkuisten kanssa... Jotenkin tuntuu kamalalta, ettei me saada sitä mitä niin kovasti toivotaan ja tässä on kohta odoteltu puolitoista vuotta.

Sori nyt tällainen omanapainen avautuminen!
 
@Sennay ja @Jahapa Tsemppiä kovasti molemmille! Huomaan myös itse sen, että tällä palstalla pyöriminen aiheuttaa sen, ettei ajatukset juuri muualla pyörikään. Hyvä on siis välillä pitääkin taukoa ja saada ajatuksia muualle. Toivottavasti palailette myöhemmin :)

@syystyttö Toisaalta ymmärrän mistä puhut, toisaalta en voi ymmärtää koska en ole kokenut mitä sä olet kokenut. :unsure: Voin vaan kuvitella, miten raskasta tuo tilanne on. Kuulostaa kuitenkin tosi ihanalta, että sun mies on noin täysillä mukana. Mun mielestä ihanaa on yhdessä haaveilla ja suunnitella tulevaa, vaikkei vielä mitään konkreettista tapahtuisikaan. Aina se on silti mahdollista. Toivon, että saatte tekin pian palkinnon odotuksesta! :love:

Omaa napaa; Luulen että ovis tekee tuloaan jo nyt, kp11. Outoa, koska yleensä se on kp15-20. Kirkkaista limoista siis päättelen.. o_OEnsimmäinen todellinen yrityskerta, että päästään (toivottavasti) hyödyntämään ovulaatio. Eikös sen pitäisi riittää, että joka toinen päivä tallettelee?
 
@peanut_butter Kiitos kannustuksesta! Ja onhan se kyllä niinkin, että ihanaa kun mieskin on täysillä mukana ja innoissaan, ja mua kohtaan tosi kannustava. Voin vain kuvitella, miten ollaan yhdessä sitten onnesta soikeina, jos raskaus ja lapsen saaminen lopulta onnistuu. Jotenkin aina kuvittelin saavani lapsia jo nuorempana, mutta vielähän tässä ehtii.

Ja joo, joka toinen päivä tallettelun pitäisi riittää! Me tehdään yleensä yrityskierroissa niin, että talletellaan noin joka toinen päivä kun ovis lähestyy ja sit kun tunnen oviksen (mulla selkeä toispuoleinen kipu) niin sinä päivänä talletellaan mahd. pian ja sitten uudestaan seuraavana aamuna. Ilmeisesti hedelmällinen aika on juuri päivän pari ennen ovista ja vielä noin vuorokauden ovulaation jälkeen.
 
Hei onko kellään kokemusta?

Oon aina joskus tehny ovistestin tälleen vähän alle viikko ennen menkkojen alkua, ovistestejä tuli tilattua paljon ja en tarvii niitä kun tunnistan oviksen niin selkeesti.

Oon siis niitä tehny ns raskaustesteinä ajoittain ihan vaan huvikseen. Ne on aina ollu puhtaita negoja suunnilleen viikko oviksen jälkeen.

Nyt eilen tuli kovia repäsykipuja ja tänää ollu vähän ovismaista tunnetta, mutta ovis siis oli jo yli viikko sitten, menkat alkais 4pv päästä. Tunne ei oo ihan kuitenkaan samanlainen kun oviksessa. Tein sitten ovistestin, joka oli lähes plussa, viiva vaan aavistuksen haaleempi kontrollia.
Ei olla siis vielä alotettu yritystä, eikä tässä kierrossa oikeen ees semmossia kovin "vahingon" mahollisuuksia ollut :eek:
 
Hei @Karvakorvat. En osaa sanoa mitä tuollainen haalea ovisplussa tossa kohti tarkottaisi. Mun ainoa kokemus on, että tein ovistestin "raskaustestinä" menkkojen oletettuna alkamispäivänä, kun en raaskinut tuhlata kallista raskaustestiä. Sain tosi vahvan plussan, ja plussasin sit myös haaleammin raskaustestistä. Oon ymmärtäny, että ovistestiin pitäs tulla tosi tumma viiva, jos on raskaana, mutta voi olla ihan huhupuhetta ja legendaa. Mulla kyseinen raskaus oli sit tuulimuna, mutta ovistestin vahva plussa merkitsi raskautta.
 
@syystyttö noh, tämä selviää viimestään torstaina. Ois mulla noita raskaustestejä, mutta oon päättäny etten tee kun vasta jos joskus on menkat myöhässä :ROFLMAO:
 
@Karvakorvat ovulaatiotesteistä en osaa sanoa, mutta muutenhan tuo kaikki kuulostaa lupaavalta :rolleyes: Torstaina siis tulisi alkaa uuden kierron ja silloin testaat?

Mulla pitäis alkaa viikon päästä menkat ja nyt elellään kp 22, dpo 9. En jaksaisi odottaa testailuun :oops: Mitään oloja ei ole, enintään ehkä olo siitä että ei varmaankaan ole tärpännyt. Tämä ei ole millään tavalla perusteltua, mutta jostain ihmeen syystä vaan mietin niin (n)
 
Hellurei pitkästä aikaa! @Audreyy onnittelut plussasta! Joko @peanut_butter on piinailun parissa? Meidän kierrothan alko samoihin aikoihin :ROFLMAO:

ON: kp 18 menossa ja ovis oletettavasti takana. Edelliskierrossa tunsin oviksen ekan kerran elämässäni selvästi (eka kierto km jälkeen), nyt en oo kyllä hajulla. Sillon se oli luultavasti kp17 ja kierto kesti 31pv. Nyt pupuiltiin kp8-17 siten, että vaan kp11 ja kp14 jäi väliin. Vielä tänään ehkä varmuudeksi vois :love: Mukavan stressittömästi on kyllä menny nyt tää alkukierto, mutta nythän se piinailu sitte taas alkaa! Tsemppiä kohtalotovereille :D
 
@Karvakorvat toivotaan kovasti että enteilisi plussaa!!

@Emmae Mulla vähän sama fiilis, tosin kp16 ja dpo3 :X3: Oloja ei oo minkäänlaisia mutta tuskin tässä vaiheessa olisi muutenkaan..

@Lasithuurussa Mekin tosiaan mennään melkein samoissa, täällä tosiaan kp16 ja ovis oli lauantaina. Myös mä tunsin sen oikein selvästi, ja tikut vahvisti asian. Me talleteltiin dpo-2 ja dpo0, toivottavasti se riittää.. :rolleyes: Yhdessä saadaan siis piinailla! Aika menee kyllä niiin hitaasti.. oon jo ihan valmis kyttäämään jokaista mahdollista raskausoiretta.. :love:
 
@Emmae, joo torstaina pitäs alkaa, mulla melko säntillinen kierto. Teen vasta jos ei to ala :ROFLMAO: kyllä ne sieltä kuitenki aika varmasti alkaa. Mitä jos sulla onkin tärpännyt, nyt kun jostain syystä oot varma että ei ole :LOL:

@peanut_butter ei nyt liikoja odoteta, ei me oikeen kunnolla oikeisiin aikoihin touhuttukkaan mitään. Ellei oo supersiittiöitä ja elänyt sen 7 vrk :ROFLMAO:
 
Minä testasin tänään negan, dpo 8 tai 9. Ihan liian aikaisin oon testailemassa, muutenkin on vahva tunne että ei ole tärpännyt, mutta toki kuitenkin salaa toivon, että olisin raskaana. Menkkatuntemuksia eli mahan jomottelua on ollut jo muutaman päivän, flo ennustaa kuukautisten alkamispäiväksi 11.9.
 
@Apustaja nämä ei kuitekaan selvästikään ole ihan vain järjen asioita, eli vaikka tietää olevansa vähän ajoissa liikkeellä niin silti siihen negaan pettyy. Toivottavasti muutaman päivän kuluttua kääntyisi plussaksi :)
Niinpä. Toivon plussaa myös sinulle! :) Jos tämä piinailu nyt uuteen kiertoon päättyy, niin sitten vaan uutta kiertoa kohti. Mulla on yk 2 vasta menossa, järjellä ajatellen nythän mun pitäisi vielä lähinnä toivoa sitä että kierrot palautuisivat normaaleiksi, eikä vielä toivoa sitä plussaa :oops: Viime kierto oli 38 päivää. Tämän kierron pituudeksi flo ennustaa 31 päivää. Ennen yrityksen alkua söin minipillereitä, joiden takia mulla jäi kuukautiset kokonaan pois. Ennen minipillereitä kierto oli jotain 28-30pv.
Ps. Pahoittelut jos tämmöstä omanapaisuutta ei katsota hyvällä, en vain tiedä mihin muuallekaan voin avautua, kun läheisenikään eivät tiedä yrityksestämme...
 
@Apustaja Siihenhän tämä paikka on tarkoitettu, että saa avautua. Muut ymmärtävät varmasti tuntemuksia! Tsemppiä odotteluun, vaikka piinaavaa onkin!

Täällä on menossa ensimmäinen kierto ilman Teroluteja ja nyt kp 35, eli eivät ikävä kyllä tasoittaneet kiertoa pysyvästi. Masentaisi, mutta eipä masennakaan, sillä sain ovulaation juuri bongattua testillä, ja kyllä pärähtikin niin tumma viiva! Kiitos kaikille, jotka vinkkasitte pc:n olevan hyviä. Eli ehkäpä tässä pitkäksi venyvässä kierrossa on kuitenkin mahdollisuuksia. :love:
 
@Apustaja Ehdottomasti saa avautua ja omanapailla :) Sitä ei katsota ollenkaan pahalla. Minusta ainakin on just kiva kuulla muiden kierroista ja taustoista, ja piinailla yhdessä ja muidenkin puolesta! Minipillereistä mulla ei oo kokemusta, mutta mulla ainakin e-pillereiden lopettaminen sotki kiertojen pituuksia alkuun, osa venähti ja yksi taas oli tosi lyhyt.

@Pihlaja87 Mahtavaa, kun sait oviksen kiinni! Toivotaan parasta!

Täällä vasta odotellaan ovista...
 
@Apustaja mustakin on kyllä kiva lukea muiden omanapailuja! Oon vähän laiskahko ite kommentoimaan muiden juttuihin, yritän aktivoitua :rolleyes:

Ja sitä omaa napaa: niiiiiiiin tylsää. Kp21/dpo4?. Väsyttää ja vieläkin tulee reilummin valkovuotoa. Mahassa vääntelee, mutta luultavasti johtuu nektariineista joita söin :D ne on vaan niin hyviä, mutta mun vatsa ei oikeen kestä kivellisiä hedelmiä.
 
@Karvakorvat tuun tuolta plussanneista kommentoimaan: mä testasin plussakierrossa ovistestillä samaan aikaan kun raskaustestillä. Raskaustesti oli vielä tosi haalea muutama päivä oletettujen menkkojen alkamisesta mutta ovistestiin tuli todella selkeä plussa. Toivotaan että enteilis sullakin raskautta jos sitä toivotte :love:
 
Tänään alkoi yk 3, kp 1. Toinen kiertoni minipillereiden lopetuksen jälkeen jäi siis 27 päivän mittaiseksi. Se alkoi olla jo normaalimman mittainen kierto, ensimmäinen 37 päivän kierto oli historiallisen pitkä mulle. :D Vaikka ehdinkin testailla muutaman kerran ennen kuukautisten alkua niin ei tämä uuden kierron alkaminen tunnu oikeastaan edes pahalta, olen vaan iloinen siitä että kierto pelittää niin kuin kuuluukin. Toivottavasti tässä kierrossa päästään hyödyntämään ovulaatio, kun viime kierrossa se ei onnistunut.

Mäkin tykkään lukea muiden juttuja täällä mutta en oikein osaa mitään kommentoida.:unsure:
 
@Apustaja hyvän mittaiseksi siis osoittautui kierto :) Kiva kuulla että fiilis on hyvä uuden kierron alusta huolimatta!

Se verran tuosta omista asioista puhumisesta, että jo tuo termi omanapailu on sävyltäänkin sellainen että itsestä puhuminen olisi itsekästä, tuijotetaan vain omaa napaa:D Ei tarvitse tosiaan pahoitella vaan päinvastoin mukava lueskella toisten juttuja.

Mulla kp 27/28 ja aamulla testattu nega. Menkkaolot ja - krampit päällä, nyt siis vain odotellaan. Haluaisin olla vaatimattomasti vaan että no täähän oli vasta eka yrityskierto mutta kyllä rehellisesti sanoen harmittaa :unsure:

Edit. Yk2 alkoi täällä, kierron pituudeksi tuli 27 päivää.
 
Viimeksi muokattu:
@Apustaja tuosta "omanapailusta", munkin mielestä tää palsta on ehdottomasti myös sitä varten, että täällä voi puhua ja avautua eikä sitä katsota mitenkään pahalla :) Mulla on sama tilanne, että kukaan ei tiedä meidän yrityksestä, joten ei oo ketään kelle puhua.

@Emmae Vielähän on mahdollisuuksia kun ei ole menkat alkaneet, mut ymmärrän kyllä sun fiilikset! Meillä on kanssa eka varsinainen yrityskerta, tänään dpo7 ja kp21/28. Oon tosi malttamaton, ja pakko sanoa että kyllä mäkin petyn suuresti jos menkat sieltä vielä alkaa, ei voi mitään! :( Onko sulla ollut joitain oireita?

@Lasithuurussa Mites sulla menee? :)

@Pihlaja87 Tsemppiä tähän kiertoon, toivotaan parasta! :love:

Täällä tosiaan dpo7, tikutin aamulla ja luonnollisesti nega. Oireita on jonkin verran mutta silti ihan epävarma olo, nää oireet voi liittyä normaaliin kiertoonkin.. Tissit on kipeet ja vuoto on runsasta. Ne nyt ehkä selkeimmät oireet. Kovaa jomottelua oli dpo5-6 aikana.
 
Niin tosiaan, kyllähän ne menkat sieltä ajallaan torstaina tuli :D
 
@peanut_butter mulla ei juurikaan ollut raskausoireita ennen menkkojen alkua joista oisin nostatellut kovasti raskaustoiveita. Rintojen arkuutta oli ehkä hieman enemmän ja useampana päivänä kuin mitä yleensä mutta muuten oli vaan tosi vahva tunne siitä ettei ollut tärpännyt (n) Ja se fiilis sitten pitikin paikkansa. Onneksi kierron alusta ovulaatioon tuntuu aina menevän nopeaan :) Milloin ajattelit testata? :whistle:

@Karvakorvat okei eli siis plussan voi saada siis ovistestiin loppukierrosta vaikkei olisikaan raskaana (n) Pahoittelut menkoista!
 

Yhteistyössä