♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Apustaja Veikkaan myös, että ovulaatio oli kun sait hailakan plussan. Mutta sehän on positiivista, jos kerran silloin ehditte talletella. :)

Täällä oli rintojen arkuutta piinailessa (uusi oire) ja tallettelutkin osuivat kohdalleen pitkästä kierrosta huolimatta, mutta niin vaan alkoi taas uusi kierto. Positiivista on, että saimme lähetteen tutkimuksiin, parin kuukauden päästä siis lääkäriin.
 
@Pihlaja87 Onpa harmi että teillä alkoi uusi kierto lupaavasta oireesta huolimatta :( Hyvä että saitte lähetteen.

Ei se ihan melkein-plussa vielä ollut silloin kp10, semmonen melko vahva viiva oli muistaakseni, mutta kumminkin selvä nega vielä. Olis pitänyt ottaa kuva että vois verrata. :LOL: Oon mielenkiinnon vuoksi tikutellut tähän päivään asti eli kp17, koska viime kierrossa ovulaatio oli kp17. Haaleaa viivaa on testit näyttäneet kp11-17. Ei kovin mainittavaa vahvistumista tai haalenemista, aika lailla saman vahvuisia viivoja ollut joka päivä. Se kp10viiva oli selvästi vahvempi.

Kp12 heräsin aamulla voimakkaaseen tunteeseen, että tässä kierrossa tärppää. Mutta tänään on ollu niin hirveät pms-oireet että eiköhän ne menkat sieltä jossain vaiheessa tule. Itken ja kiukuttelen vuorotellen ja kaikki ärsyttää ja tekis mieli heitellä tavaroita, tulee ihan teiniajat mieleen! :D Mulla ei ole pms-oireita ollut aiemmin mitenkään mainittavasti, niin melkein säikähdin tämmösiä tuntemuksia, kun ovat niin voimakkaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Pihlaja87 pahoittelut!:unsure: Hyvä että saitte lähetteen, niin asia etenee :) Miten saitte sen? Soittelitko jonnekin vai kävit(te)kö lääkärillä?

Itse eilen aamulla (kp 15) huomasin kirkkaat ovulaatiolimat ja tänään on randomisti nippaillut alamaha, joskaan limoja ei enää ole. Mutta ovulaatio siis oli tai on käsillä ja seksikin on osunut kohdalleen, joten eiköhän pian taas saakin alkaa jännäillä :rolleyes: Aika myöhäinen ovulaatio tosin, koska yleensä pari-kolme päivää aiemmin.

@Apustaja mikä kp siellä meneillään?
 
@Emmae nyt on kp 17. Tutkailin tuota flo'ta niin kp9 alkoi halut kasvaa, en testannut ovista. Kp10 erittäin kosteat paikat, halutti koko ajan, itsevarma olo seksissä, ovistestissä vahvahko viiva mutta kuitenkin nega. Kp11 halut korkealla, menkkamaista mahasärkyä ja selkääkin särki, voimakasta pahoinvointia iltapäivällä, ei kuitenkaan tarvinnut oksentaa. Tänään kp17 tosiaan sitten hirveät pms-oireet. Kuukautisten pitäisi alkaa 11 päivän päästä, mutta toisaalta kiertohan voi olla vielä ihan minkä mittainen vaan... Eka kierto oli 38pv, toka 27pv ja nyt on kolmas kierto.

Tsemppiä jännäilyyn @Emmae! Hyvä että tallettelut osuneet kohdilleen, toivotaan parasta (y)
 
Kiva kuulla muiden kierroista tarkempia kuvauksia. Onpa jännä, jos ovistesti näyttää haaleaa positiivista noin pitkään @Apustaja. Itse oon tosin niitä aika vähän käyttäny niin en osaa sanoa, meen aikalailla kroppatuntemuksilla. Mut ei lainkaan mahdoton etteikö ois ollut aikainen ovis jo kp 10.

@Pihlaja87 Ois kivaa kuulla vähän enemmän lähetteestä, mitä kautta sen saitte ja millä perusteilla. Meillä nyt pian 1,5 vuotta yritystä takana ja kaksi keskenmenoa. Nyt on alkanut kierrotkin venymään aika pitkiksi ja mietin, onkohan kaikki raskautumista ajatellen kunnossa, mutta en oikein tiedä mitä kautta apua voisi saada...

Täällä siis tänään kp 32/?. Oviksen tunnistin melko varmasti vasta kp 25 eli veikkaan et kierto on lähelle 40-päiväinen. Mitään oireita ei ole ja aiemmissa tärppikierroissa ollu todella selkeät oireet mm. rintojen arkuus, joten en tee testiä vielä.
 
Heips!
Meillä jatkuu yritys vihdoin :)
Vähän historiaa meidän yrityksestä, eli tammikuussa kun alko menkat jätin minipillerit pois ja aloin laskeen et yritysalko sillon, yk2:sta maaliskuussa plussasin mutta 25.3 todettiin km ja 25.4 todettiin että se km olikin KU. Siihen solusalpaajapiikki ja kuukauden ehkäsypakko joka loppu siis toukokuun lopussa. Sillon sitten päätettiin, että laitetaan yritys tauolle. Sen vertan rankat 2kk oli takana kipuineen ja vuotoineen fyysisesti ja kaikki henkinen tuska siihen päälle.
Kierrot ollu KU:n jälkeen mitä sattuu 21-28päivän välillä. Viime kierto oli taas 26päivänen. Normaali kierto ennen raskautta oli (28)29-30 päivää.
Nyt menossa kp 13 ja oireista päätellen ovis on tänään tai huomenna. Ja näin flo ja omakalenteri sovellus myös veikkaa. Limailu lisäänty lauantaina ja eilen viä enemmän ja tänäänkin on viel limaa ollu enemmän. Vasemman munasarjan kohdalla tuntunu eilen illalla ja tänä aamuna painetta/kipua. Ovista en tikuta enkä mittaile lämpöjä, vaikka vois olla ihan hyvä kun kierto voi olla mitä vaan. Mut nyt haluun vaan koittaa ees ottaa rennosti, enkä alkaa heti stressaan :D Katotaan kuinka onnistuu :ROFLMAO:
 
@Apustaja kiva että oot merkkaillut fiiliksiä noin tarkkaan:)

@Päppyrä teillä on kyllä hurja kokemus takana. Mutta ihanaa että yritys saa alkaa nyt uudelleen! :love: Ovulaatio-oireet kuulostavat selkeiltä, vitsit toivon sinne tärppiä!!
Tuo stressittömyys/stressaamattomuus on kyllä täysmysteeri. Tai siis että onko se stressaamista, että seuraa omia oireita, odottaa testaamista ja lueskelee paljon yrittämiseen ja raskauteen liittyviä juttuja? Vai onko se vain innostuneisuutta? Vai pitäisikö yritystä olla ajattelematta ja se sitten on sitä rennosti ottamista (n) Tai että voiko se intoilu ollakin sitä stressaamista vaikka se on sellaista positiivista tunnetta ja fiilistelyä? Saatteko kiinni mitä meinaan:LOL:
 
@Emmae Joo mulla on tullut tavaksi merkitä tosi tarkkaan kaikki tuonne flo-sovellukseen. Mulla on kesäkuussa alkanu epämääräiset mahakipu/kramppioireet, yhdyntäkivut ym. ja aloin pitämään oirepäiväkirjaa, ja sitten aloin merkata sinne kaikki muutkin mahdolliset tuntemukset. :D Gynelle nyt odotan aikaa, menee varmaan pari kk että sen ajan saan, ja urologille oon saanut jo ajan, mutta marraskuun lopulle sekin menee. Mähän en tosiaan tiedä edes että voiko enää tulla raskaaksi vai onko mulla joku vialla. Vatsa ja virtsatiet on tähän mennessä tutkittu, ja siellä puolella oli kaikki ok lievää virtsarakon laskeumaa lukuunottamatta.
 
@syystyttö Toivotaan nyt sinulle kuitenkin plussaa oireettomuudesta huolimatta :love: Onhan joillakin niinkin käynyt, että plussa on tullut yllättäen vaikka mitään oireita ei ole ollut.

@Päppyrä Kuulostaapa kyllä kurjalta! Mutta onneksi se on jo takana päin, ja pääsette uuteen yritykseen. Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen ja plussaonnea :)

@Emmae Tosi hyvä pointti! Yritän itsekin olla stressaamatta liikaa, mutta toisaalta halua intoilla ja fiilistellä tätä ihanaa aikaa. :love: Myönnän kyllä, että myös etukäteen murehdin mahdollisia pettymyksiä ja epäonnistumisia, ja mietin, että mitä jos joku onkin vialla.

@Apustaja Toivottavasti löytyy syy, mikä oireita aiheuttaa!

Täällä kp11 ja ovista odottelen.. :) Ei kummempia oireita vielä, mutta tallettelut on aloitettu :rolleyes: Viimeksi ovis oli kp14.
 
@Emmae @syystyttö @Apustaja Kiitos tsempeistä. Meillä käynnistyi siis yk 8 nyt, yritys aloitettu 12/17. Kierrot lähtivät venymään pitkiksi (35-75 pvä) heti kun lopetin pillerit ja keväällä sitten päätin käydä yksityisellä erikoislääkärillä ihmettelemässä asiaa, kun luin, ettei ovulaatiota tapahdu välttämättä ollenkaan, jos kierto on poikkeuksellisen pitkä. Siellä ultrattiin ja yllätyksekseni lääkäri sanoi, että munasarjat ovat monirakkulaiset. Antoi terolutit kolmeksi kuukaudeksi kiertoa tasoittamaan ja käski yrittää rauhassa vuoden loppuun. Luin sitten elokuussa itse lapsettomuusklinikan sivuilta, että mikäli tiedossa on jokin raskautta hankaloittava tekijä, ei tarvitse odottaa vuotta. Ja en todellakaan halunnut enää odotella, joten varasin ajan julkiselle ihan omaan terveyskeskukseen, kerroin yrityksestä ja yksityisellä tehdystä ultrasta ja monirakkulaisuudesta. Lääkäri sanoi gynen pohtivan lähetettä/tilannetta ja ottavan yhteyttä. Mitään ei kuulunut mutta postissa tulikin sitten kirje laps.klinikalta ja kutsu sinne siis, eli olimme saaneet lähetteen. Nyt vain odotellaan ensikäyntiä, jota ennen käymme molemmat labroissa. Eli suht vaivatta onneksi lähetteen saimme. Suosittelen syystyttö siis olemaan yhteydessä ihan omaan terkkaan, jos tosiaan 1,5 v on yritystä takia ja tuntuu että haluaisit alkaa selvitellä asiaa. Jos eivät lähetettä jostain syystä kirjoita niin yksityisenkin puoleen voi kääntyä.
 
Synttäriaamun "kunniaksi" tämmönen viiva tuli ovistikkuun. Nega vielä, mutta yhtä vahva viiva kuin silloin kp 10, kun luulin ovuloivani. Nyt ei tosin oo yhtään ovuloiva olo. Flunssaa pukkaa, paikat on kuivahkot ja en tunne itseäni mitenkään seksikkääksi :ROFLMAO: Silloin kp 10 ei liukkaudesta ollut pulaa, halut oli korkealla monta päivää ja tunsin itseni oikeinkin kuumaksi pakkaukseksi :LOL:

Antaa vauvahaaveiden olla nyt tämän kierron osalta. Mutta jos nyt vasta ovuloin niin se kertoo mulle ainakin sen että en voi luottaa kroppani tuntemuksiin ovulaation suhteen.
 

Attachments

@Apustaja hyvää syntymäpäivää! :love: Hmm, jopas jotain. Olikos sulla nyt kp19 meneillään? Voisiko sulle sittenkin olla ovulaatio vasta tuloillaan? Eihän se meinaa että vauvahaaveiden tarvisi vielä tämän kierron osin antaa olla. Tai mielummin, mitä jos ovulaatio olikin kp10 ja nyt testi on napannut raskauden? :p

@Pihlaja87 kiitos selvityksestä! Hyvä että oot ollut itse noin aktiivinen asian selvittämisen suhteen ja lähete tuli :)
 
@Apustaja hyvää syntymäpäivää! :love: Hmm, jopas jotain. Olikos sulla nyt kp19 meneillään? Voisiko sulle sittenkin olla ovulaatio vasta tuloillaan? Eihän se meinaa että vauvahaaveiden tarvisi vielä tämän kierron osin antaa olla. Tai mielummin, mitä jos ovulaatio olikin kp10 ja nyt testi on napannut raskauden? :p
Kiitos!

Viime kierrossa ovisplussat tuli kp 15-16, kierron pituus 27pv. Ekassa, pitkässä (38pv) kierrossa en tikuttanut enkä bongannut. Mulla ei välttämättä kierto oo vielä tasaantunut kun noin paljon kiertojen pituudet heitelleet niin eihän sitä tiedä vaikka se ovis oiskin vasta nyt. Illalla taidan vielä testata, mutta tuskin jaksaa illalla pupuilla kun kävin ensin töissä hoitamassa lapsia ja sen jälkeen lähdin suoraan kaverille hoitamaan hänen lapsia. :ROFLMAO: Sillä mä sanoin että antaa nyt loppukierron vauvahaaveiden olla, kun jos ovis on nyt niin en jaksa luultavasti sitä hyödyntää.

Edit 26.9. Erittäin vahva ovis+ pärähti tänään aamulla tikkuun, testiviiva oli paljon tummempi kuin kontrolli. On kyllä jännä, kun minkäänlaisia ovisoireita en itsessäni huomaa. Ennemminkin pms:ää tuntuu olevan päällä, paikat on kuivat ja peiliin katsominen tympii. Toki tämä pieni flunssa vaikuttaa varmasti mielialaan myös. Salaa tietenkin toivon että tämä uusi ovulaatio oliskin vain merkki raskaudesta, mutta raskaustestejä en tässä vaiheessa vielä tuhlaa.
 
Viimeksi muokattu:
@Apustaja vitsit mikä edit!! Nyt vähän innostuttaa sun puolesta... :rolleyes: Tuskinpa se siis ovulaatiota meinaa jos olot ovat nuo. Milloin testaat?

Täällä dpo3-4 ja ajattelin ensi viikolla testata ennen viikonloppua eli dpo11-12 :)
Mulla ois varmaan nyt dpo 9-10. Myönnettäköön, että oonhan mä jo muutaman negatiivisen raskaustestin testannut edellispäivinä ja myös äsken (nyt tuli maailman hennoin viivanpaikka herkällä preg check-testillä). :DMulla ois viikon päästä kp 27 ja edellinen kierto oli sen mittainen, niin ois hyvä jos sinne saakka malttaisi odottaa seuraavaa testiä, tai edes muutaman päivän. En kuitenkaan usko että olen raskaana (vaikka sitä kovasti toivonkin) niin säästyis nekin testit seuraavaan kiertoon. Kuulemma ennen kuukautisia ovistestit voi myös näyttää plussaa. Mullahan voi kierto vielä hakea uomiaan niin saattaa menkat olla jo lähelläkin.
 
Viimeksi muokattu:
@Päppyrä Paljon lämpimiä ajatuksia sinne ja tsemppiä yritykseen! Kohdunulkoinen on raskas kokemus (mulla ainakin myös oli) ja yrityksen aloitus keskenmenon jälkeen voi tuntua oudolta ja jännittävältä, jopa pelottavalta. Hurjasti kaikkea hyvää ja toivottavasti tärppää!

Kiitos @Pihlaja87 kun jaoit teidän tarinaa. Selvittelen tuota terveyskeskusasiaa, jos ei tässä kierrossa tärppää!

@Apustaja Jännät päivät, kerro sit miten kävi!

Mulla dpo 10, jos ovis oli sillon kun oloista arvelen. Oireetonta on, mut loppuviikosta tai ensi viikon alussa testaan, jos ei ala menkat. Yks testi kaapissa, mut ei hirveesti onneks polttele kun ei ole tässä kierrossa "raskautunut olo".
 
@Pihlaja87 Hyvä että saitte lähetteen, ja toivotaan että asiat lähtisi nyt rullaamaan eteenpäin! Plussaonnea teille :)

@Apustaja Tosi mielenkiintoista kyllä, että sait ovisplussan nyt! Mulla kyllä kävi just niin, että sain menkkojen aikaan myös (lähes) plussan kun mielenkiinnosta testasin. Mutta toivotaan, että sun ovisplussa enteilisi jotain muuta.. :love: Tuuhan tänne sitten kertomaan kuinka kävi!

@Jennipä Miten ihanaa <3 Onnittelut, kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin :)

@syystyttö Jännät ajat sullakin! Kerrohan säkin sitten, mitä testi näyttää kun päädyt testaamaan :)

Täällä kp14, ovista edelleen odottelen. Testi eilen nega. Kovasti on alamahaa jomotellut vasemmanpuoleisesti, mutta silti ei ovista.
 
Minun on pakko tulla kyselemään teiltä muilta esikoista toivovilta, että paljonko on ikää ja kuinkakauan yritystä takana? :)

Itsellä nyt vähän tällainen turhauttava odottelu, kun minulla ei tosiaan toinen johto pelitä kunnolla ja sitä vihlaisi tuossa missä yleensäkin ovulaation tienoilla, mutta ei odotukset tosiaan kovin korkealla kun muut ovisoireet jäi pois :unsure:
Siksi haluaisin vähän kuulla tarkemmin teidän yrityshistoriaa :)
 
@syystyttö kiitos paljon:love: Oli se joo raskas kokemus :( Raskaammaks tekee viä et mun kaksoissisko odottaa kolmatta ja sillä on kuukauden päästä laskettuaika, kuukausi aiemmi ku mitä mulla ois ollu :( Tuntuu pahalta ku se puhuu kaikkia vauvajuttuja ja pohtii ja miettii ja puhuu tulevasta synnytyksestä ja vauva-ajasta ja sit tuntuu viel pahemmalta ku tuntuu pahalta eikä osaa olla ilonen ja onnellinen toisen puolesta täysin :( Vaikeita ja arkoja juttuja nää.

Luulin et ovis oli tiistaina, mut nyt musta tuntuu et se oliki viime yönä. Illalla/yöllä ku en saanu unta, nii tunsin selviä oviskipuja. Tiistaina se oli vaan semmosta painetta. Jos tänään viel tallettelis varmuuden vuoks niin sit ois ainaki arpalippuja laitettu meneen :D
 
@W.we Mä olen 25, ja nyt on siis vasta yk2 menossa. Sitähän ei tiedä, kauanko tässä saa yrittää.. :cautious:

@Päppyrä Kuulostaapa raskaalta. Mun olisi kans tosi vaikea tollaisessa tilanteessa olla vilpittömän iloinen ja innoissaan, kun omassa mielessä painaa tollainen kokemus :( Mutta hyvä että ovis oli ja meni, tsemppiä piinailuun! :)
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 28.9.2018


Yritys päällä:

Riannah 28v (mies 30v)......................ya 7/17, yk 6
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 3
lovecoco 27v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 6, letrozol
VauvaHaaveilija89 28v (mies 30v).....ya 1/18, yk 7
Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 16, km 2/18
minäitse 31v.......................................ya 5/18, yk 1
nipsu#5 25v (mies 21v)......................ya 5/18, yk 1
tylleröinen_21 21v (mies 23v)............ya 5/18, yk 2
Emppuelkku 30v (mies 29v)...............ya 9/17
Sasusa 25v (mies 28v)........................ya 5/18, yk 1
Syystyttö 27v...................................... ya 5/17, yk 12, ku 12/17, tm 6/18
midoo 24v (mies 28v)..........................ya 6/17
rosemarie 24v (mies 24v)...................ya 6/18, yk 2
Mustikka89 28v (mies 32v)................ ya 7/18, yk 3
Lasithuurussa 26v (mies 27v)........... ya 5/18, km 07/18
Pihlaja87 31v (mies 31v).....................ya 12/17, yk 7
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18
Laima 30v (mies 29v).........................ya 7/18, yk 2
Emmae 24v (mies 24v).......................ya 8/18, yk 2
Bambinen 27v (mies 28v)..................ya 9/18
Apustaja 28v (mies 43v)...................ya 6/18, yk 3
Päppyrä 25v (mies 23)...................... ya 1/18, yk 3, KU 4/18
sucrine 31v (mies 33)........................ya 12/17, km 9/18

Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk 2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk 3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot 3/17, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk 8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk 1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot 1/18, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk 11, plussa 4/18
rust 33v (mies 35v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Puukiipijä 28v (mies 27v), ya 6/17, yk 11, plussa 6/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Helmi30 31v (mies 37), ya 1/18, yk 5, plussa 7/18
Önnö 27v (mies 27v), ya 4/18, yk 2, plussa 7/18
Naturamama 33v, ya 6/18, yk 1, plussa 7/18
Jennipä 25v (mies 25v), ya 5/16, yk 21, hoidot 8/17, plussa 7/18
Evelin27 27v (mies 28), ya 2/17, yk 16, plussa 7/18
Mansikka19 27v (mies 28v), yk 4, plussa 8/18
Toiveli 28v (mies 29v), ya 9/17, yk 13, plussa 8/18
Audreyy 26v (mies 28v), ya 5/18, yk 3, plussa 8/18

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17
Clothball 30v (mies 30v), ya 8/17
Haavejuttu 22v


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
@Jennipä Ihanaa kuulla hyviä uutisia! Nopsaa mennyt kyllä aika, vastahan sä plussasit :love:

@W.we Päivitin tuota listaa meistä, josta näet miten pitkään on yritystä kullakin takana ja ikää. :)

Muistakaahan laittaa listan päivitykset punaisella, niin huomaan ne (y)

ON: Täällä kp7 ja yk16... Pitäis olla 5 päivää laskettuun aikaan, joten mieli aika maassa kaikista vauva-aiheisista jutuista. Tahtoisin vaan jo oman vauvan :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Mulla on nykyisellään ikää 28 vuotta.

Huvittaa vähän tämä viivanpaikkojen bongailu. Helpommalla pääsisi jos malttaisi odottaa vaikka muutaman päivän, silloin ei välttämättä tarvitsisi niin paljon käännellä testiä milloin missäkin valossa ja kuvitella siihen vaikka mitä. Sitä vaan haluaisi mahdollisimman pian tietää jos on tärpännyt.
 

Yhteistyössä