♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Ovulaatiotestin viiva oli aamulla niin vahva että plussa pärähtää luultavasti tänään kp18, eli ovulaatiota odottelen ehkä huomiselle kp 19. Pitää yrittää illalla saada mies kellistettyä. :ROFLMAO: Edelliset onnistuneet tallettelut olivat kp 15.

Mahassa tuntuu välillä viiltelyä molemmin puolin ja särkee mahaa muutenkin menkkajomotuksen tapaan, en tiedä liittyykö ovikseen vai ennemminkin suoliston toimintaan. Toivottavasti ovis nyt ei oo ehtinyt jo mennä, kunnon limojakaan en ole vielä bongannut, kp16 jotain pientä. Eilen oli iltapäivästä menkkajomottelua myös.

Nyt varsinaiseen kysymykseen: Uskallatteko ottaa alkoholia ovulaation aikaan? Voiko alkoholinkäyttö estää hedelmöittymisen kokonaan? Huomiselle olin suunnitellut tyttöjen iltaa, mietin että pitäiskö jättää väliin.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
@syystyttö huomasin että olit plussannut ja oli pakko tulla onnittelemaan sinua. :love::love:

Kirjoitettiin viime syksynä ja talvella samaan aikaan täällä ja taidettiin vielä perä jälkeen plussata ja saada keskenmenotkin.. sinulla on vastustanut vielä vähän enemmän ennekuin on tärpännyt, ihanaa että nyt kaikki on hyvin. Toivotan onnellista odotusta ja kaikkea hyvää, toivottavasti nyt kaikki menee hyvin loppuun asti :love:

Täällä syntyi 10.10 pieni suuri prinsessa 4190g ja 53cm. Melkoinen elämän muutos ja pari viikkoa on mennyt ihan ihmetellessä tätä pientä ja temperamenttista ihmisen alkua :LOL:

Onnea ja plussatuulta matkaan myös kaikille muille täällä kirjoitteleville (y)

Terveisin

Hiutale89 ja pieni peikkotyttö
 
@Apustaja hieno viiva jo! Toivottavasti ovis ei ole vielä mennyt. Toisaalta jos se on mennyt, niin luulisi että kp15 seksistä olisi jäänyt siittiöitä odottelemaan (y)
Itsekin olen miettinyt tuota alkoholiasiaa. Googlailin tuota juuri viime kierrossa ja missään ei mainittu, että alkoholi voisi estää ovulaatiota tai vaikuttaa hedelmöittymiseen. Näin ollen uskaltaisin ovulaation aikaan nauttia alkoholia, mutta kuten peanut butter mainitsi, niin ehkä hienoisesti himmaillen:) Alkoholin ei kuitenkaan pitäisi kulkeutua munanjohtimiin tai munasoluun mutta samalla kuitenkaan en usko sen myöskään olevan suoranaisesti hyvästä:LOL:(n) Joka tapauksessa olen tullut siihen tulokseen, ettei yrityksen voi antaa vaikuttaa muuhun elämään määräänsä enempää. Ehkä ajattelen niin, että kyllä se tärppää jos on tärpätäkseen - huolimatta siitä, että nauttiiko alkoholia ovulaation tienoilla vai ei :)
 
Mä taas löysin jonkun artikkelin missä mainittiin että alkoholinkäyttö voi estää raskaaksi tulemisen, en muista vaikuttiko se ovulaation onnistumiseen vai kiinnittymiseen vai mihin. Pitäis lueskella lisää aiheesta. Lisäksi mulla on vielä tämä toinen huono tapa eli tupakointi. Poltan 2-3 tupakkaa/pv ja jos olen viihteellä niin sitten enemmän. Se vaikuttaa varmasti myös raskaaksi tulemiseen. :confused:
 
Kyllä se ovisplussa sieltä tuli eilen illalla ja vielä vähän selkeämpi plussa tuli tänä aamuna, kp 19. Toivotaan että ovulaatio onnistuisi ja että tämän viikon tallettelut riittäisivät. :love: Toivotaan myös että kierto olisi riittävän pitkä... Mulla on ollu 10-12 päivän mittaisia luteaalivaiheita. Tuo 10 päivää tuntuu melko lyhyeltä.

Mitenkä muuten, jos ovistesti näyttäisi plussaa monta päivää, niin onko se ovis siis tulossa vasta viimeisen plussatikun jälkeen? Jos oletetaan että on semmonen henkilö joka ei tunne ovulaatiota ja joutuu luottamaan pelkästään tikkuihin. Jos näin on niin miksi kuitenkin kehotetaan lopettamaan ovistestailu ensimmäiseen ovisplussaan? Anteeksi tyhmät kysymykset, mutta mulla on vielä paljon opittavaa.:oops:

Mitenkäs teillä muilla menee? :)
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Emmae
@Apustaja hei tuo tämänpäiväinenhän on ihan kirkuva plussa! Mahtavaa! (y):)
Olen miettinyt samaa, mutta itselläni on ollut aina vaan sen yhen päivän plussa ja sitten alkanut himmetä viiva. Mihinkään tulokseen asian suhteen en ole tullut(n):LOL: Noinhan sitä neuvotaan että ekaan plussaan lopettaisi testailun, joten senhän perusteella se olisi niin että siitä katottuna määritettäisi ovisajankohta. Tiedä näistä:rolleyes:

Täällä meneillään kp 20, dpo 4. Ei siis mitään ihmeellistä kuin vain pientä piinailua. Asetin rajaksi, että saisin testata aikaisintaan viikon kuluttua eli dpo 11 mutta parempi vielä kun saisi venytettyä (niin varmaan) :ROFLMAO:

Rentoa viikonloppua kaikille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
14.30 alkoi vasemmalla puolella alamahaa selkeät terävät kiputuikkailut, joille ei vieläkään loppua näy. Mietin, voisko nyt sitten olla se ovulaatio... :love: Mäkin yritän tässä kierrossa odottaa testailun kans ainakin sinne dpo10.

Toivotaan sullekin plussaa, @Emmae :love:

Hyvää viikonloppua toivotan myös kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
@peanut_butter Toivon sinulle kuitenkin plussaa! :love: Onko sinulla joku syy miksi uskot ettei ole tärpännyt, vai tuntuuko muuten vaan siltä?

Mulla oli aluksi tosi toiveikas olo, kun ekaa kertaa tallettelut osuivat kohdilleen. Dpo -4, dpo-1, dpo0 (n. 14h ennen oviskipujen alkamista) ja dpo1.

Sitten aloin miettiä, mitkä kaikki asiat mun elämässä vaikuttavat hedelmällisyyteen ja raskaaksi tulemiseen tässä kierrossa ja ylipäätään. Ja niitä negatiivisesti vaikuttavia asioita on niin paljon, että aika epätodennäköiseltä tuntuu että ainakaan tässä kierrossa raskautuminen onnistuisi.

Nyt on kuitenkin vasta dpo 5 ja niinhän sitä sanotaan, että niin kauan kun kuukautiset eivät ole alkaneet, on toivoa :D
 
Viimeksi muokattu:
@Apustaja Joo mulla se kans liittyy siihen kaikkeen minkä uskon vähentävän raskaaksi tulemisen mahdollisuutta. Otin mm. ibumaxin dpo-1, ja jälkeenpäin luin ettei ibuprofeiinia kannata syödä jos vauvaa toivoo. Tämä lannisti. Ja nyt kun on ollut kaksi kemiallista niin jotenkin vaan on sellainen olo, että varmaan saan taas jotain hailuroita haamulaisia ja stressaan niitä kunnes menkat taas alkaa. Tuntuu jotenkin epätodelliselta, että saisinkin itse plussan. Yritän nyt kuitenkin pysyä kärsivällisenä, eihän sitä oikeasti tiedä mutta ehkä sitä valmistelee itseään jo pettymystä varten.

Mitkä asiat sulla sitten vaikuttaa hedelmällisyyteen, jos saa kysyä? Tallettelut ainakin menneet teillä ihan nappiin! (y) Toivotaan että molemmilla nyt kuitenkin tärppäisi :love:
 
@Apustaja kiitos kysymästä:) Täällä meneillään dpo 9 ja mitään raskausoireita ei ole. Satunnaisia alavatsanippailuja, mutta mulla on aika paljon kaikkia tuntemuksia normissa negakierrossakin, joten nämä eivät kovasti toiveita herätä. Voin samaistua siihen mitä @peanut_butter sanoi, että on valmiiksi epäonnistunut olo kierron suhteen. Mitään syytä sille ei erityisesti ole, mutta luulen että se on sellaista henkistä valmistautumista pettymykseen, kun ekojen yrityskiertojen jälkeen alkaneet kuukautiset ovat tuntuneet niin pahalta ja sitä vain pelkää että uudelleen taas joutuu pettymään (n)

Muakin kiinnostaa, että mitä negatiivisesti hedelmällisyyteen vaikuttavia tekijöitä sinulla on? Onko meneillään esimerkiksi stressiä vai kuinka?

Harmillista, että täällä palstalla on hirmu hiljaista! Tai no kirjoittelijoita on vähän, mutta uskon että lukijoita silti löytyy, koska aina on niitä esikoisesta haaveilevia kuitenkin ja itsekin lueskelin tätä palstaa varmaankin vuoden aktiivisesti ennen kuin liityin :LOL:
 
@peanut_butter sovittiin miehen kanssa että lauantaina testaan kun on rauhallinen viikonloppu kaksistaan tiedossa :love: Hän on ihana kun on tässä mukana ihan 100% - kuuntelee kärsivällisesti kun höpötän aiheesta (liian usein ja liian paljon:LOL:), puhuu itsekin kaikkea että "sitten kun oot raskaana" ja "sitten kun meillä on vauva" ja myös hänelle alkaneet uudet kierrot ovat ottaneet aika koville. Ja siksi mua jännittääkin että jos lauantaina sieltä tulee nega niin mieskin joutuu pettymään:( Mutta yhdessä tässä ollaan samassa veneessä ja jaetaan jännitykset, ilot, surut ja pettymykset :love:
 
@peanut_butter siis en todellakaan jaksaisi sinne asti ellei tuo toinen puolisko olisi vannottanut että nyt et testaa liian aikaisin:LOL::LOL: Milloin sä ajattelit testata ekan kerran? Sulla on nyt dpo3 eli joskus ensi viikon puolivälissä? :love:
Ja hei mun piti sanoa siitä ibumax-jutusta, että älä heitä siksi pyyhettä kehään. Mulla yksi kaveri stressasi samaa kun oli ovulaation aikaan ottanut kaksi 600mg buranaa eikä tiennyt että voi haitata raskaaksi tuloa, mutta plussasi sitten samasta kierrosta. Älä siis soimaa itseäsi :):love:
 
Mää oon vähä hiljanen kaikissa keskusteluissa, vaikka lukenu oonki :) Oon keskittyny ruokavalioon, treenaamiseen ja liikuntaan ylipäätään iha täysin. Dpoista ei havaintoo ehkä max 7. Flo ennustaa menkkoja tiistaille, joten jos vuoto ei oo alkanu tiistai aamuna niin testaan sillon ekan kerran :) Tissit tuntuu järkyttävän painavilta ja illalla ku ottaa rintsikat pois niin sattuu tisseihin :D oikeella puolella munasarjassa tuntunu pistelyä useempana päivänä, googlailun perusteella veikkaan siis, että keltarauhanen siellä kipuilee. Muita tuntemuksia ei oo kyllä yhtään. Kohdun kohdallakaan ei mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Mä join alkoholia dpo0, buranaa otin dpo 1. Tupakoin aika paljon dpo 0, dpo1 ehkä neljä, dpo 2 lähtien oon polttanu 0,5-1kpl/pv mikä on mun normaali määrä. Vitamiineja ja foolihappoa oon syöny epäsäännöllisesti, stressiä edelleen jonkin verran on ja oon ollu 6vk flunssassa, kuumetta ei ole mutta nuhaa, kurkkukipua, tukkoisuutta, väsymystä.
 
Vadelmanlehtiteetä pyörittelin käsissäni mut siinä oli varoitus, ettei sovi raskaana oleville koska voi aiheuttaa keskenmenoja tms. Pitääkö sitä sit juoda vaan alkukierron aikana vai? (n)
Mun mielestä siinä oli just joku aikaraja milloin sitä saa juoda ja tietyn ajan jälkeen se ei olekaan enää hyväksi. Sen takia en oo ite siitä kovin innostunut.

Tämmösen tekstin löysin yhdeltä sivustolta:

Poimulehden tai vadelman lehdistä tehty tee vahvistaa naisen lantion seudun elimiä. Juo 1-3 kuppia päivässä jompaa kumpaa kunnes tärppää.

Jatka laimean poimulehtiteen nauttimista raskauden läpi synnytykseen asti. Vadelmanlehtiteen kohdalla on pidettävä tauko, kunnes 4. raskauskuukausi alkaa. Vadelma saattaa ensikuukausien aikana aiheuttaa välivuotoa, mikä ei ole vaarallista mutta on kuitenkin ylimääräinen ja turha stressitekijä.
 

Yhteistyössä