Esikoisesta pitkään haaveilleiden-pino vol.3

Tervetuloa kaikki, joista tuntuu, että haikara on eksyny matkalla.

Esikoisesta haaveilevat:

Duffy....................................yk14
kiharapää.............................yk23
Louvre..................................yk13
HaLLeBeRRy.........................yk22
Peppi1981............................yk52
anu84...................................yy18
Rosetta.................................yk19
kaz........................................yk14
Siniviuhka.............................yk20
yöperhonen-........................yk19
Paiju.....................................yk17
Orion....................................yk28
HappyFeet...........................yk8
Devi......................................yk8
Ibu........................................yk12
Pipopi....................................yk14
mely......................................yk6
Laulau...................................yritystä 11/08 alkaen
HayLina.................................yk9
Sinirusko...............................yk10
Diodium


PLUSSA PÄRÄHTÄNYT:

Talvis....................................yk5
masuha1...............................yk6
Daadeli................................. yk8
nibbler..................................yk18
baby butterfly......................yk5
Ouska...................................yk8
Hempukka87........................yritystä n.2 vuotta
arianrhod..............................yritystä 11kk
Mii26.....................................yk5
Kuumeilija.............................yk12
pippur1...................................yritystä useampi vuosi


TAUSTAILEVAT:

Lupu.....................................yritystä 08/07 alk.
napsuneiti............................yk24
papaijaa81............................tjottailua takana reilu vuosi
Heinu....................................yk15
Santtuli.................................yritystä 1v. 3kk
Simpson...............................yritystä 1,5v.
Taikapapu............................yritystä 10kk
onlyer...................................yk41

aikasemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1254818
 
HaLLeBeRRy: Kiva, meillon uus pino. :)
Mä en oo isommin tuota hoitojuttua edes ajatellu enää. Ainakaan toistaiseksi ei olla menossa jatkotutkimuksiin tai hoitoihi. Uskon, että me ei tarvita niitä, aika varmasti tuo painonpudotus ja vyöhyketerapia siinä rinnalla auttaa. :) Mutta en oo sulkenu kuitenkaan kokonaan pois noita hoitoja.
Mullaki ois muutamatki verhot mitkä pitäis ommella... En vaan tykkää ommella pitkästi suoraa, ku se menee kuitenki aina vinoon. :ashamed:

Plussatuulia kaikille! Ois hienoo ku jossain vaiheessa ei ois tässä pinossa enää ketään. :)
 
Ihanaa perjantaita kaikille! Mulla mies lähti viikonlopuksi reissuun, joten täällä makaan sohvan nurkassa kirjan ja karkkipussin kanssa ja kuuntelen, kun ulkona sataa vettä :) Maanantaina alkoi opiskelut ja pientä flunssaa taitaa pukata päälle, joten olen kyllä aika hyvilläni, kun saan olla yksin kotona. Ei ole vauvat paljoa mielessä pyörinyt, kun kaikki energia on mennyt tosiaan uuteen koulutukseen orientoitumisessa. Viikon päästä maanantaina sitten lääkäriaika, josta toivottavasti irtoaa lähete kunnon tutkimuksiin. Saa nähdä, millä aikataululla niitä sitten tehdään.

Kysyin tätä jo aikaisemminkin, mutta mites teillä pitkä yritysaika on vaikuttanut siihen yritykseen? Tarkoitan siis sitä, että kun aikaa kuluu, niin onko teillä tullut kuvioon ns. pakkoseksi esimerkiksi vai onko ajatukset enemmän siirtyneet tjottailuun? Itse painin tämän asian kanssa, kun yk 11 nyt on menossa ja toisaalta on sellainen olo, että pitäisi yrittää vielä enemmän ja tosiaan vaikka hampaat irvessä pupuilla koko ovisviikko ja sitten taas toisaalta tuntuu, että mitä hyötyä mistään on, kun ei tässä ole tähänkään asti mitään tapahtunut. Hieman sekava selitys, mutta toivottavasti ymmärrätte, mitä ajan takaa.
 
Orion onko sulla jotain suunnitelmaa miten painoa meinasit alkaa tiputtaa? Mua itteeni kiinnostas käydä ravintoterapeutilla, joka antas yksilölliset ohjeet miten tulis syödä..ja sitä kautta hedelmällisyyskin nousisi:)
Mä oon käyny viimeks juhannuksen seutuun siel vyöhiksessä, ku olo on niin hyvä ja rahaa pitää säästää ens kesän häitä varten :heart: mul on noita vaik millasia magneetti-hoitokoruja, joiden toivon auttavan:)

MartaMun tekis mieli hakee kouluun, ku en tiedä jatkuuko mun työt vuoden vaihteen jälkeen ja kaipaan jo uusia haasteita (mieluiten oman pikkuisen hoitoa)
tohon sun kysymykseen: Meil on menossa nyt yk22..alkuun peittojen heilutus oli oikein mukavaa, mutta oli ehkä vähän paneita ja jännitystä..sit jossain vaiheessa se alko maistuu puulta, eikä mies tykänny, ku tikuttelin aina ovis-testeillä oikean ajankohdan ja nyt kesän tullen se on ollu oikein ihanaa, vähän niinku tjoittailu meiningillä..mä kuitenki tunnistan ovulaationi niin hyvin, että ollaan oltu aina oikeaan aikaan liikenteessä ;)
 
Halle Meilläkin alussa tosiaan oli ihan rentoa peittojen heiluttelua, mutta nyt ei oikein ole enää. Enemmän se ehkä nyt on sitä, kun muutenkin on kaikkea hässäkkää, niin halut on molemmilla vähän hakusessa, mutta en tykkää siitä ajatuksesta, joka itselleni tulee heti ennen menkkoja tai just niiden jälkeen, että "nyt ei oo pakko, nyt nukun" Ja sitten taas ovisviikolla on se ajatus, että pakko. Mä en tunnista ovista enkä ole sitä tikuillakaan bongannut, joten se on varmasti missattu vaikka kuinka monesti. Nyt tein ekan kerran sen, että sanoin miehelle jo tällä viikolla, että ensi viikolla pitäisi oviksen olla, eli sitten pupuilua tiedossa. Mua eniten stressaa se, että itse pitäisi tietää, milloin h-hetki on käsillä ja olla tavallaan vastuussa siitä seksistä silloin. Ja jos toinen on silloin väsynyt ja haluaa nukkua, niin siinä tilanteessa ei tee mieli sanoa, että joo joo muakin väsyttää, mutta nyt pitäisi kuitenkin. Nyt ainakin vähän vastuuta jaettu. Miksei luonto olisi voinut järjestää niin, että nainenkin voi tulla raskaaksi milloin vain, niin ei taatusti olisi tää yrittäminen niin stressaavaa. Huokaus...
 
Välillä olen kyllä huomannut. Mut nyt ei oo ollu moneen kuukauteen. Mulla myös yleensä on rinnat kipeät noin viikon ennen menkkoja, mutta ei sitäkään toukokuun jälkeen. Ovislimat on. Mä olen käynyt huhtikuusta (noin suunnilleen) vyöhyketerapiassa ja se terapeutti oli sitä mieltä, että rintojen kipeytymättömyys kertoisi hormoonitoiminnan tasaantumisesta. Itse en ole ihan varma, kun mulla on aina ne kipeytyneet ja turvonneet, välillä todella paljon. Ja seksin suhteen, vaikka pää haluis, niin kroppa ei reagoi. Eli en tiedä, onko nyt kyse stressistä ja väsymisestä vai onko mulla hormoonit jotenkin vinksallaan. Onneksi on viikon päästä se lääkäri, niin saa senkin tarkastettua. Mullahan on noi estrogeenit tosi alhaalla ollut monta vuotta, mutta ei niitä tosiaan raskautumisen kannalta ole koskaan katsottu.
 
Marta toivotaan, et lääkäri-käynnin jälkeen ollaan viisaampia b:)d

mulla oli keväällä 3kk terolut kiertoja tasapainottamaan ja samaan aikaan kävin vyöhiksessä lähemmäs 10 kertaa..sen jälkeen, mul ei oo tullu niitä luteraalivaiheen tissikipuja, eikä pahemmin muitakaan pms-vaivoja, kuten turvotusta (voi johtua myös siitä, et oon vähentäny hiilareita ja lisänny kasviksia)

mua jännittää, ku mennään tänään yhtiin juhliin..kivaa tavata pitkästä aikaa ystäviä ja tuttavia..:)mut mitä mä laitan päälle??! :eek:
 
HaLLeBeRRy: Vähähiilihydraattista linjaa ajattelin ruokavalioon ja sit vaan liikuntaa lisää. Suklaa on mulle kyllä tosi tiukka paikka, on ollu sortumisia ja tulee varmasti vielä olemaanki, ja se sit sotkee aina sitä ruokavalioo kun kaduttaa ja sit syön lopun päivää pelkkää salaattia... Ei hyvä.
Ootko sä huomannu noista magneettikoruista olevan mitään apua? Mullaki ois pari rannekorua jossa magneettista hematiittia, mut ei oo tullu piettyä... Noissa koruissa myös muita kiviä joitten pitäis mulle sopia.

Marta: Kyllähän tuota "pakko"seksiä meinaa välistä olla sillon jos on epäilys oviksesta. Ei silleen että ei yhtään haluttais, kyllä ne halut aina herää ku rupee hommiin. :) Nyt ollaan menty tjottilinjalla ku ei oo ovista pitkään aikaan ollu eikä varmaan ookaan ennen ku tuo paino laskee.
 
Tervetuloa kaikki, joista tuntuu, että haikara on eksyny matkalla.

Esikoisesta haaveilevat:

Duffy....................................yk14
kiharapää.............................yk23
Louvre..................................yk13
HaLLeBeRRy.........................yk22
Peppi1981............................yk52
anu84...................................yy18
Rosetta.................................yk19
kaz........................................yk14
Siniviuhka.............................yk20
yöperhonen-........................yk19
Paiju.....................................yk17
Orion....................................yk28
HappyFeet...........................yk8
Devi......................................yk8
Ibu........................................yk12
Pipopi....................................yk14
mely......................................yk6
Laulau...................................yritystä 11/08 alkaen
HayLina.................................yk9
Sinirusko...............................yk10
Diodium
sasuma................................yk11


PLUSSA PÄRÄHTÄNYT:

Talvis....................................yk5
masuha1...............................yk6
Daadeli................................. yk8
nibbler..................................yk18
baby butterfly......................yk5
Ouska...................................yk8
Hempukka87........................yritystä n.2 vuotta
arianrhod..............................yritystä 11kk
Mii26.....................................yk5
Kuumeilija.............................yk12
pippur1...................................yritystä useampi vuosi


TAUSTAILEVAT:

Lupu.....................................yritystä 08/07 alk.
napsuneiti............................yk24
papaijaa81............................tjottailua takana reilu vuosi
Heinu....................................yk15
Santtuli.................................yritystä 1v. 3kk
Simpson...............................yritystä 1,5v.
Taikapapu............................yritystä 10kk
onlyer...................................yk41

aikasemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1254818
 
mulla jo yk20

täällä elellään hiljaiseloa..
eilen kuulin, että yksi lähipiiristä on taas raskautunu.. näitä vauva-uutisia putoilee ihan jatkuvalla syötöllä taas.! toki olen iloinen kaikkien puolesta, mutta silti se tuntuu sisimmässä jotenkin pahalta.. tämäkin uutinen, jonka kuulin eilen, ei ollu tyhtään odotettavissa, ei siis ollut mikään suunniteltu lapsi ja siksi se kai pahemmalta tuntuukin..
eli tälläista tänne, lääkäriaikaa pitäis mennä varailee.!

tämä ystävä, joka kertoi raskautumisestaan, sanoi, että oireena ollut ihan tajuton väsymys, vessahätä ja jano.. rupesin sitten miettimään, että mä oon ihan jatkuvasti väsyny, voisin vaan nukkua koko ajan.! töissäkin välillä vedän päikkäreitä :D ja vessassa käyn ainakin miljoona kertaa päivässä.. ja aina kun juo jtn lasillisen niin saa melkeen heti juosta vessaan... mitä ihmettä tää on.?! :eek:
 
YP Sama juttu. Olen kroonisesti väsynyt ja janoinen. Ja luonnollisesti siis vessassa ravaan koko ajan. Mä ainakin olen totuttanut kroppani siihen, että se saa nestettä koko ajan, jopa ehkä liikaa, koska viime keväänä otetut verikokeet paljasti alhaiset natriumarvot. Välillä olen jopa miettinyt, olisko mulla diabetes, mutta ei ole. Olen muutenkin ajatellut, etten enää mieti mitään kummallisuutta mahdollisena raskausoireena (helpommin sanottu kuin tehty siellä kierron lopussa...). Voisin nimittäin sanoa, että mulla on ollut kaikkea,mitä sanotaan olevan ja hyvin vahvasti olen kuitenkin ei-raskaana. Hyvänä esimerkkinä se, etten ole koskaan ollut herkka hajuille ja nyt en voi kunnolla roskista viedä, kun alkaa oksettaa. En tiedä, mistä nämä johtuu, mutta ei ne ainakaan tosiaan raskaudesta mitään merkkejä ole. Ja uskon, että tuntuu pahalle kuulla raskausuutisia. Etenkin tollaisia ei suunniteltuja. Mä voin tässä pinossa tunnustaa (vaikka se kamalalle kuulostaakin), etten halua enää lukea noita muita pinoja, koska mulle tulee paha mieli niistä uutisista, että yk1 ja heti tärppää. Sama juttu normielämässä. Välillä tuntuu vaan, että voisi tuo yläkerran ukko vähän tasaisemmin jaella noita yrityskuukausia ihmisille. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut tästä vuodatuksesta.
 
Jepulis, siis yk 10 menossa... Päivä päivältä alkaa tuntumaan enemmän siltä että haluis heittää rukkaset narikkaan. Toisaalta sitä lasta haluaa aivan älyttömästi, ja harmittaa jos tietää että oviksen aikoihin on jäänyt pupuilematta.. Toisaalta ei vaan jaksaisi enää laskea noita päiviä sun muuta. Inhottaa kun ukkokaan ei ole niin vauvakuumeinen kuin itse. Sitten sitä sattumoisin sattuu vaikka väsyttämään just vääränä hetkenä.. Harmittaa muutenkin kun ukolla on muutenkin noi alotteenteot seksin suhteen hiipunu. Kyllähän se haluaa lapsen mutta sitä ei haittaa vaikka siihen menis pari vuotta. Tuntuu että oon aina "painostamassa" hommiin.

Pitäisi todellakin keksiä jotakin muuta ajateltavaa. Kotonahan se on helppoa ja vk.loput menevät helposti kun on muuta puuhaa. Mutta arkipäivisin kun tämä työnikin on tälläinen, niin luppoaikaa on tolkuttomasti. Tulee surffattua kaiken maailman nettisivuilla raskaudesta ja lapsenteosta.. Ehkä se tästä, päivä-päivältä, ainakin taas kahden viikon päästä kun kuukautiset alkaa saisi vihdoinkin lopetettua tän päivittäisen kuumeilun!!
 
Ilolintu samojen ajatusten kanssa täällä painitaan :hug: Välillä menee pitkäänkin, ettei stressaa ja mieti ja sitten taas aikoja, ettei muuta ajattelekaan. Itsessäni kyllä olen huomannut, että mitä enemmän aikaa menee, niin sitä vähemmän jotenkin jaksaa enää ihmetellä.

Mulla tässä kierrossa taas ovistikut käytössä. Ovislaskureiden mukaan se olis huomenna, mutta tikkuihin ei ole vielä piirtynyt kuin ihan himmeääkin himmeämpi viiva. Mä teen testin aamupissasta, vaikkei saisi ja jos alkaa tulla tummempaa, niin sitten cb: digillä varmistan. Mammaksi liuskoilla en ole koskaan saanut tasavahvoja viivoja. Olen myös miettinyt, että olen ehkä liikaa tuijottanut sitä kierron puolta väliä ja joissain tapauksissa lopettanut tikuttamisen liian aikaisin. Sitten taas esim. viime kierto oli 28 päivää ja oviksen olisi pitänyt olla tiistaina. Maanantaina aamulla oli kaikkein vahvin viiva, joka sekin oli vaan puolet niin vahva kuin kontrolli. Iltapäivällä tein uuden testin ja se oli jo haaleampi ja tiistaina aamulla vielä sitäkin haaleampi. Tiedä sitten olisiko se ollut esim. sunnuntai-iltana vahva, jos olisin tehnyt. Mutta ainakin on sitten lääkärille kertomisia jos ei se bongaaminen onnistu. Kai sekin jostain kertoo...

Mukavaa päivää kaikille :)
 
Huomenta! Kyllä se nyt vaan on uskottava, että syystä tai toisesta noi mammaksin liuskatestit ei näytä mulla tasavahvoja viivoja, vaikka se ovis olisikin. Testasin eilen illalla niillä ja viiva oli haaleampi kuin eilisaamuna. Tänä aamuna se oli jo huomattavasti tummempi, muttei kuitenkaan tasavahvaa lähelläkään. Tein kuitenkin vielä sillä cb:n digillä ja siihen tuli kyllä plussa. Aamulenkin jälkeen huomasin myös alushousuissa ruskeaa tuhrua (just samanlaista kuin pari päivää ennen menkkoja). Mulla ei ole ikinä ollut sitä kierron puolessa välissä, mutta kai sitä on uskottava, että ovulaatio on nyt. Olisi varmaan pitänyt ottaa noi cb:n testit aktiivisempaan käyttöön jo useampi kk sitten, niin ei olis ehkä tarvinnut arpoa, että onko vai eikö ja saada itkuraivareita, kun viivat ei tummu tarpeeksi. Huokaus. Ja on se vaan jännä huomata, miten joka kierrossa näyttää kroppa tekevän taas uusia tepposia, joilla saa pienen ihmisen pään ihan pyörälle :)

 
olo on niin levoton, et en pysty kirjotuksianne kommetoimaan:ashamed:

kopsaan laiskana tuolta toisesta pinosta
on: tänään käytiin lapsettomuuspolilla kuulemassa tulokset ja sit meidät tutkittiin..häikkää löyty kummastaki, mut mahdollista on luomuna raskautua...aukiolotutkimus ens kierron alussa ja sen mukaan jatkot..olo on niin helpottunut, kun vihdoin saatiin asiat rullaamaan eteenpäin!
 
Hienoa Halleberry että luomuna raskautuminen on mahdollista!! Täällä kans nyt kp 5 ja menkat alkaa tehdä loppuaan!! Viimekierto taas oli pitkä lähemmäs 60 päivää!
Kyllä kun uskaltais itekkin niihin tutkimuksiin lähteä, mies olis myös nyt jo valmis lähtemään!
Puhuin sille alustavasti et jos tärppiä ei tämän vuoden puolella tule niin sitten ensivuoden alussa hakeuduttaisiin hoitoihin. Mulla on ne kaikki verikoe hommat otettu ja niissä ei mitään ollut! Pelottaa vain että kun mulla silloin aikoinaan todettiin se klamydia että jos se onkin silloin ollut pidemmän aikaa ja syy olisi siinä! Koska sehän aiheuttaa lapsettomuutta. Mutta en haluaisi asiaa ajatella noin.... Ja silloin kun niitä teroja aikanaa hain ja mut ultrattiin ja puhuin sille lääkärille siitä klamydiasta niin se meinas sen ultrauksen jälkeen et hämminkiä ei ole. Mutta kuinka tarkkaan sekään sitte pysty ultraamaan ja mitä...???
 
anu kiitos!

kyl mä rohkasen sua jo nyt menemään lääkäriin ja pyytämään lähetettä lapsettomuustutkimuksiin..siinä kuitenki menee niin kauan, et saa asiat oikeasti rullaamaan! on tää olo kyl niin helpottunu, ku on ite tehty jo melkee kaikkesa, ni nyt joku tuleeki auttamaan meitä, että onnistuttas :heart:

niin ja vielä piti sanoa, et vaikka luomuna on mahdollista onnistua, aika hyvä tuuri pitää olla..sen verran kuitenki häikkää nyt ainaki miehen tuloksissa, et pitää varmaan päällään seisoa, et hänen hitaat siittiönsä kerkeisvät liikahtaa oikeaan suuntaan.. :p (nopeasti liikkuvia, kun ei ollu yhtään)
 
Halle onpa hienoa, että saitte pitkälle yritykselle jonkinmoista selitystä ja apuja myös. Varmasti helpottaa kovasti. Eikös sitä sanota, että huonokin tieto on parempi kuin epätietoisuus ja itse ainakin haluisin tietää mahdollisimman nopeasti jos jotain häikkää on. Toivottavasti pääsette pian jatkoja suunnittelemaan ja saatte myös tuloksia. Olette tekin saaneet jo ihan riittämiin odottaa.
 

Yhteistyössä