Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Laretzki
Täällä olot vaihtelee niin hirveästi koko ajan. Välillä tuntuu että jaksais tosi kivasti ja virtaa riittäis (kuten eilen sitten vihdoin ja viimein) ja välillä tuntuu ettei pysty mitään tekemään kuten nyt. Päätä särkee, ei tiedä onko nälkä vai pahaolo, eikä syöminenkään auta.

Neuvolalääkäriin olisi viikko ja ultraan kaksi viikkoa ja päivä. Toivon että tuolle neuvolassa kuunneltaisiin sydänääniä, koska ainakin terkka mainosti sitä, että sillä kuuluu 10+ viikoista. Saisi jotain varmuutta siitä että tuolla läskien joukossa jotain kelluisi :D

Mä oon huomannut ihan kumman oireen. Tai no, en tiiä voiko sitä oireeksi sanoa, mutta eipähän ennen ole tällästä ollut. Mä oon varmaan viikon verran aivastanut joka päivä kerran, kolmen aivastuksen sarjan :D. Eikä oo mielikuvitusta, koska mieskin on pannut sen merkille.

Niin, ja viime yönä tuli nähtyä eka uni siitä että meille tulee vauva. Oltiin saatu ihan tosi pikkiriikkinen tyttö :)

Lare ja Spyro 9+2
 
Puuh.
Täällä eka lomaviikon reissuillut takana, olipas henkisesti raskasta, onneks nyt pääsee rentoutumaan ja unohtamaan kaiken...

En oo perillä oikein mistä ootte jutellu ku oon pikaisesti käyny miehen puhelimella selailemassa päivittäin. Pitää koittaa vähän salassa pitää tätä juttua :) On nyt sellanen olo ettei halua kertoa oikeestaan kellekkään, oma pikku salaisuus :heart:

Mulla tuli toissayönä ihan kauhee paniikki sen suhteen et miten mä jaksan ja pysyn koossa jos tämäkin pieni meiltä riistetään. Onneks sain yöllä pari tuntia nukuttua ja nyt pikkuhiljaa taas jaksaa uskoa et kaikki menis hyvin. Otan tän kyllä puheeksi neuvolassa, koska tuntuu et tää raskaus ei oo mitenkään nautinnollinen, välillä tulee ihan kauheita pelkokohtauksia. No pitää olla vaan kiitollinen jokaisesta päivästä :heart:

Masu ei oo onneks pahasti turvoksissa, et kukaan ei siitä voi päätellä mitään. Kuitenkin sain tuota painoa tiputettua tässä keväällä sen 5kg, jotka suurimmaksi osaksi lähti vatsan seudulta, joten ne jotka mua ei oo nähny näkee mut käytännössä ihan samallaisena kuin ennenki, pysyypähän paremmin piilossa pieni :heart: häpyluun yläpuolella tuntuu selkeästi kohdun reuna, tätä ei viimeks ees tuntunu ku oli tuota omaa rasvakerrosta eessä.

Olotilat on vähän vaihtelevia. Välillä syön ku hevonen kahen eestä ja toisena päivänä syön ku hiiri. Välillä on huonoja päiviä ololtaan kun on huonosti juonu ja syöny. Muuten vaivaa satunnaiset huimaukset + ruokahaluttomuudet (mm. einesruoat). Karkkia ja hampurilaisia on turha ees ajatella... eipä tunnu maistuvan :) Oon niin älyttömän onnelinen noista :heart: Nukkua voisin vaikka kellonympäri, mut valitettavasti ei aina voi :(

Mut eikai tänne auringon alle mitään erikoista kuulu. Huomenna lähetään lentokoneella ruotsiin ja nautitaan siellä pari päivää Kolmårdenin eläinpuistosta ja ehkä käydään mutka Gröna Lundissa. Mitä mieltä ootte vuoristoratoihin menemisestä? Vieläköhän uskaltas, sellasiin ihan ns. normaaleihin Ukkoon yms. en kyllä enää menis mut esim. Lintsin puuvuoristorata, kai siihen vielä uskaltas?


Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 8+0 *POKS* *POKS* :)
 
Memelisa kyllä mä ainakin oon käynyt ihan tavallisissa vuoristoradoissa vielä. Eiköhän se oo ihan turvallista. Vai mitä mieltä muut on? :)

On mulla ei näköjään tää huono olo lopu koskaan. Onneks oon oppinu jo syömään tarpeeks usein ettei olot pääse yllättää :) Mulla pullahti vauvamasu esiin tossa viikonlopun aikana, aivan ihanaa. Ärsyttää vaan mummot jne kaupoissa kun tulee taputtelee ja kyselee kaikkea raskaudesta, jotain omaa rauhaa kiitos.. :|

- Sokruli ja Napero 18+0 *Poks poks* -
 
Memelisa Mä en tiedä noista huvipuisto-laitteista... oon itsekin niitä miettinyt mutta kai se on omasta olostakin kiinni että uskaltaako. Kyllähän vauvat aikas hyvin on suojassa vielä noilla viikoilla mut itte en ehkä kuitenkaan menis kun sit jos jotain tulis vaikka kuukausi myöhemmin niin syyttäsin itseäni. :D Oon jo nyt soimannu itseäni esim. homejuustosta ja sushista vaikkei mitään oo tullu ja nekin on niin häilyvillä rajoilla.

Sokruli, mä sanoisin ihan suoraan et menkää muualle siitä taputtelemasta. Ällöä! En meinaa antaa kenenkään taputella luvatta paitsi miehen. Eihän ihmiset tule muutenkaan koskemaan niin mikä ihmeen lupa raskaus on lääppiä vierasta ihmistä? Tota mä en käsitä. : / Tsemppiä sulle, sanot seuraavalle taputtelijalle että kiitos kiitos, olen kyllä vain lihonnut :D
 
Oi, täällä onkin meille uusi pino! Nyt vasta tajusin! Niin tuo miun synnytyssairaala on tosiaan PKKS, se kun on nykysisin PKSSK (Pohjois-Karjalan sairaanhoito- ja sosiaalipalvelujen kuntayhtymä) niin tulee sitä aina töissä käytettyä niin tännekin tullut niin ilmoitettua..

mie niin ihastuin tuohon facebookin keskusteluryhmään, että taas vierähti tovi että täällä kaksplussan sivuilla oon edes käynyt. Ja lomalla kun olin niin eipä hirmu pitkiä aikoja ole tullut koneella edes vietettyä. Tänään toista päivää töissä loman jälkeen, huoh! Ei jaksais. Väsyttää ku yöt menee niin pätkittäin nukkuessa. Viimekin yönä heräsin 4kertaa ja sitten vielä näkee jotain ihme unia.. Näköjään alkaa jo kohtu painamaan rakkoa, kun pitää vessassa juosta ja sit kun vielä näillä helteillä tulee juotua paljon ja yölläkin..

Oikein suuret onnittelut kaikille nyytin syliinsä saaneille ja sitten plussanneille! Ihanaa kun teitä tulee lisää :) Muutamat nickit tutulta kyllä näyttävät ja muistan kun silloin vielä samassa pinossa kirjoiteltiin, ihanaa kun ootte saanu plussan :) (Memelisa erityisesti mieleen jäänyt)

Zophielle tsemppiä! Itsekin mietiskelin kotimaan reissua syyskuun alkuun, silloin viikot 33+, kun sain niin houkuttelevan tarjouksen hotelliviikonlopusta :) Saa nähdä uskaltaako sitä varata matkaa siihen, miulla kans ens viikolla neuvolalääkäri, mutta eipä tässä olossa kummoista vielä (paitsi tuo selkä vihoittelee), joten tuskinpa mitään kieltoja sieltä satelee..

Sokruli: Toi taputtelu on kyllä niin ärsyttävää! Miun mielestä miun mahaa saa kyllä läheiset ystävät ja perheenjäsenet taputella, mutta vieraammat pysykää kaukana... ilosaarirokissa olin ja yksi puolituttu oikein tarrasi mahaan (on sairaanhoitaja) ja olisi halunnut kokeilla että miten päin vauva mahassa on! argh!

Meidän murunen potkuttelee ihan hulluna massussa :) välillä työntää pyllyä ja tekee potkusarjoja! Jännä miten ne liikkeet vaan voimistuu ja voimistuu ja maha hyppii potkujen tahdissa! <3

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

Mimmu ja pikku-apina 28+0 poks poks!
 
Laretzki
Tänään on taas ollut heikompi päivä. Aamu alkoi kohtalaisesti, vaikken meinannutkaan aamupalaani suusta saada alas. Sitten aamupäivillä iski ihan karmea olo, nousi tuskan hiki otsaan, oksetti ja seisoessa huimasi. Miehen tekemä pitsa jäi kyllä väliin. Muuta ei vielä ole syöty kuin aamun pari paahtoleipää, pala kurkkua ja äsken pieni porkkanaleivos. Onneksi kävin kaupassa ja hain vähän Kalinkoja, appelsiinimehua ja vesimeloonia, joten eiköhän täältä pikkuhiljaa taas elävien kirjoihin nousta.

Sitten hirveesti on noussut ajatuksiin kaikki pelkotilat. Onko kaikki hyvin, mitä sitten jos ei ookaan, onko siellä alunperin ollutkaan ketään. Vielä pitää odottaa sitä että saa asiasta varmuuden. Voi, kumpa olis ollut rahaa siihen varhaisultraan...

Lare ja Spyro 9+3
 
Heippa kaikille! :wave:

Ihan ensiksi onnea jo synnyttäneille! :)

Kai sitä itsekin jo uskaltaisi ehkä ilmoittautua mukaan, vaikka varmaan aika hiljaiseloa pitelenkin.

Eli mun tiedot: Epa_88, 1. lapsi, TYKS, Nettilaskurien mukaan LA 25-27.3.12, tämä siis tarkentuu varhaisultran jälkeen joka on 8.8 klo 17.00.
 
  • Tykkää
Reactions: Keiju123
Heips! Taas oltiin valahdettu kakkossivulle. Kirjoitusinto on mulla vähän laantunut, varmaankin kun raskaudessa on menossa hieman ”tylsempi” vaihe :D Mitään ei siis tällä hetkellä tapahdu. Lääkärineuvola oli viime viikolla ja siellä oli kaikki ihan hyvin. Painoa olikin tullut ”vaan” 2,2 kiloa sen kolmen sijaan. Olin ihan tyytyväinen siihen, eikä lääkäri ja terkka sanoneet siitä yhtään mitään. Vauvan sydänäänet kuului oikein hienosti, syke oli 160. Harmitti, kun mies ei päässyt mukaan töiden vuoksi, mutta sunnuntaina saatiin viimein ensimmäistä kertaa kotidopplerillakin sykkeet kuuluviin. Kauhean vaimeina tosin ja vain vähäksi aikaa, mutta kuitenkin, saipahan nyt mieskin kuulla :)

Mä oon lauantaina lähdössä neljäksi viikoksi Irlantiin, joten päivitykset voi tulla aikamoisella viiveellä enkä välttämättä ehdi juurikaan kirjoittelemaan tänne, mutta koettakaa kestää! Nyt olis kovasti tekemistä vielä viimeisten järjestelyjen kanssa, jonkinmoinen koepakkaaminenkin täytynee suorittaa, että näkee vähän mitä saa mahtumaan 15 kiloon… :whistle: Ja viime hetken hankintojakin pitää vielä tehdä. No, onhan tässä vielä muutama päivä aikaa!

Tuosta parveketupakoinnista vielä, niin sitä ei tosiaan ole laissa kielletty eikä sitä oikein millään voi taloyhtiökään kieltää juuri siitä syystä. Täytyy sitten vaan laittaa parvekkeen ovi kiinni aina, kun alkaa hajut tulla asuntoon. Ja pitää miettiä sitä, voiko tuolla vauvaa nukuttaa ollenkaan. Alkuun on kyllä varmaan niin kylmäkin, kun laskettu aika on tammikuussa, ettei pahemmin tarvii nokkaa näyttää ulkona vauvan kanssa.

Zophielle tsempitykset!! Toivottavasti pikkuinen pysyisi matkassa täysiaikaiseksi saakka!

Memelisa Mä en itse menis vuoristorataankaan, mutta se johtuu jo ihan pitkälti siitä, etten mä tykkää käydä missään laitteissa ”normaalitilassakaan” :D Mutta en myöskään haluais riskeerata turhaan. Toisaalta muistelen lukeneeni, että alkio on niin hyvin suojassa siellä, että rv 10 saakka vois käydä huoletta laitteissa… Varma en tästä ole, mutta näin siis mun muisti väittää.

mimmu1984 Kiitos selvennyksestä, olkoon siis tuo synnärin lyhennys noin!

Epa_88 Tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta!

Jomi & SS 14+3
 
Epa Onnea ja tervetuloo tälle puolelle =)

On Tänne ei mitään uutta, maanantaina ois neuvola. Sitä ootellessa, pääsee kuulemaan vauvan sykkeitä pitkästä aikaa.. :) Rakenne ultraan ois vielä vähän yli 2 vkoa, jännittää :p

- Sokruli ja Napero 18+2 :heart: -
 
Laretzki
Kauhea kun tota mahaa tuntuu omasta mielestä olevan jo vaikka kuinka, mutta kuitenkaan en näytä raskaana olevalta vieraiden silmiin, korkeintaan hieman ylipainoiselta ja pyöreältä. Tänäänkin salilla Spirals tunnilla tuntui jo niin pahalta tehdä taivutuksia eteenpäin mahan yli ja nikama nikamalta alas valumista...

Lare ja Spyro 9+4
 
Mullakin on jo "vauvamaha" vaikka 90% taitaa kyllä sitä läskiä olla :D Työkaveritkin härnää että kyllä siellä jo kumpu on. Ehkä se on vaan uskottava että kohtu työntää sisuskalut vaan niin nopsaan ylös että massu kasvaa jo nyt. Vaa-alla en oo kyllä uskaltanu käydä enkä käy ennen kuin ensi viikon neuvolassa.

Tulin tossa reilu tunti sitten sairaalasta ystävien vauvaa katsomasta. Oli kyllä suloine poika ja niin rauhallinen. :heart: Ja ihan isänsä näköinen :) En malttas oottaa omaa millään mut nythän nää viikot jo juoksee ku on 12 ohitettu.

Namppis ja tirppana 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: taiska87
NiQ
tyttö syntyi rv 41+4 25.7 klo 17.30 mitoin 3512g ja 50cm :) Niin se vaan heitti kilolla se painoarvio (4,5kg piti vielä tuona aamulla olla ja kaikkien mielestä käsikopelollakin yli 4kg). Synnytys meni nopeasti ja mamma oli heti loistokunnossa vaikka vähän taistelujälkiä tuli :)

NiQ & Pena 2,5vrk
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Memelisa jaksamisia!! Toivotaan,että pikkuinen pysyy mukana tällä kertaa. En osaa edes kuvitella,miten rankkaa toi miettiminen voi olla,mutta toivon sydämestäni,että kaikki menee hyvin tällä kertaa <3 Ite en käyny huvipuistoissa ollenkaan,mutta toki tulin raskaaksi joulun alla :D Että ei ollu edes mahista. Enpäs osaa vastata noihin.. Eikös tosta voi neuvolasta kysyä?

Sokruli Toi on todella inhottavaa,että tullaan taputtelemaan ilman lupaa!! Se positiivinen puoli omassa pyöreydessä on,että kukaan ei kehtaa tulla taputtelemaan :D Mutta nyt mun maha on niiiiiiiin suuri,että erehtymisen varaa ei ole ja on tullu muutamat,mutta kyllä ne mun ilmeestä näkee,että perääntyä täytyy ja nopeesti :D

Voi Laretzki, kurjaa,että olo on kurja! Mutta toivotaan,että se on merkki siitä,että masussa on kaikki hyvin!! Itelläkään ei ollu varaa sillon siihen varhaisultraan ja en tiedä olisinko menny,vaikka rahaa olis ollutkin. Kun loppujen lopuksi se pari viikkoa mikä tuntuu ikuisuudelta menee hurahtaen!!

Paljon onnea Epa_88!! Tervetuloa joukkoon masua kasvattamaan :)

Jomille hyvää reissua ja muista pitää itestäs ja samusirkasta huoli siellä ulkomailla!! :) Eikös hän ollukki samusirkka? :D Ellen ihan väärin muista :D

Onnea NiQ vielä tätäkin kautta <3 Ihania noi uutiset!!

Edelleen huhuilen hyppyä? Mikä vointi :)

ON: Tänään siis oli painoarvio kokkolassa ja poika kasvaa oikein mallikkaasti keskikäyrällä! 3040g oli tämänhetkinen painoarvio ja jos lasketulla ajalla syntyy,niin se olis sitten 3500g eli oikein sopiva!! Tokihan noi on vain arvioita,että ne voi heittää suuntaan jos toiseen,niin siltikin tiedänpähän sen,ettei ainakaan mitään kamalan suurta lasta ole tulossa,vaikka niin kamalasti sitä pelkäsinkin.. Ja ei ole esteitä alatiesynnytykselle!! Mahtuu kyllä.. Kohdunsuu oli jo raollaan.. Tai näin se ainakin sano,että nyt vai enää ootellaan!!

Verenpaineet oli aika hurjat tuolla kun mitattiin,mutta en tiedä oliko yksinomaan jännityksestä.. Oli nimittäin 159/101 ja toisella 136/93 ja sit viel kolmannella 146/93.. Kysy vain,että onko päänsärkyä justiin nyt,sanoin,että ei. Ja sit kerroin,että oon melko säännöllisesti kotona mitannu ihan hyviä tuloksia.. Niin eipä se siitä sit enempää huolehtinu.. :) Seuraavaa neuvolaa odotellessa 5.8. Ollaankin sitten elokuun puolella ja alkaa pikkuhiljaa jännittää enemmän ja enemmän ;)

Taiska ja napero *poks* 37+0
 
Laretzki
Tämä viikonloppu tulee tuntumaan ihan mahdottoman pitkältä, kun maanantaina neuvola ja voisi olla mahdollisuus että ne kokeilee kuulla sydänäänet...Jos ei niin sitten on tosi pitkä ensi viikko kun ultraa oottelee...:headwall:

Huomenna olisi tasan 10 vk kasassa. Täytyy toivoa kun ei tähän mennessä mitään epämääräistä (vuotoa) ole tullut niin kaikki olis hyvin. Mielenkiinnolla odottelen myös koska mies avaa sanaisen arkkunsa sukulaisilleen ja kertoo että ootellaan. Mun vanhemmat ja siskot nimittäin tietää jo.

Lare ja Spyro 9+6
 
Kiva kun Taiska teillä näytettiin vihreää valoa alatiesynnytykselle ja muutenkin oli naperolla kaikki hyvin :)

Täällä koettiin ensimmäinen masuntaputtelu, työkaveri tuli taputtelemaan ihan puun takaa :O Olin vähän järkyttyny, tolleen vaan tuli. Melkeinmpä kaikki duunikaverit mulla tietää mut ei se mikään lupa ole tulla taputtelemaan. No onneks ko ihminen lähti nyt lomalle 4viikoks niin ehdin toipua järkytyksestä eikä tarvitse juoksennella karkuun :D
 
Eipäs ole tullut täällä käytyä, kun olen seuraillut vain FB:n ryhmää.. Eli meille syntyi pieni poika 18.7.2011 klo 17:06, painoi 3320 g ja pituutta oli 49 cm. :heart:

Tässä lyhyesti synnytyskertomus; Lauantaina 16.7. alkoi aamulla kivuttamot supparit, joiden takia käytiin synnärillä kääntymässä, kun tulivat tasaisesti. Mutta kotiin päästiin odotteleen ja supparit muuttui kivuliaiksi la-su yönä kahden maissa. Sitten aamulla yhdeksän jälkeen mentiin uudelleen synnärille. Edistyi hirmu hitaasti ja tyssäsi 5 cm. Su-ma yönä puolenyön aikaan sain sitten lääkkeen, jolla otettiin supistukset pois hetkeksi, että sain nukkua muutaman tunnin, kun en edellisenä yönäkään ollut nukkunut kuin 2h. Kolmisen tuntia onnistuin sitten torkkumaan ja alkoi uudestaan supistelemaan. Puolenpäivän aikaan maanantaina kätilö kutsui lääkärin puhkaisemaan kalvot, että saataisiin synnytys etenemään, äidiltä alkoi voimat käydä vähiin. Juuri kun lääkäri astui ovesta sisään, vedet valahtivat itsestään! Sitten hieman vielä avitettiin suppareita lääkkein ja lopulta pääsin ennen viittä ponnistamaan. 21 minuutin ponnistamisen jälkeen syntyi 10 pisteen poika! Äiti sai muutamia 2 asteen repeämiä ja häntäluu napsahti poikki/murteille, mutta vähällä selvittiin!

Nyt poika on parin viikon ikäinen, hyvin menee! Aivan sekaisin ollaan isukin kanssa onnesta, pieni on niin suloinen! Hieman on vatsavaivoja ollut, mutta muuten ollaan hienosti pärjätty.

Nyt tuli aika paljon vain meidän kuulumisia, perehdyn paremmin myöhemmin teidän kuulumisiin!
 
  • Tykkää
Reactions: Keiju123
Laretzki
Eka neuvolääkäri on ohi, ja koettiin ihan mahdottoman kiva ylläri, kun lääkäri ehdotti terkan puolella ultraamista, kun sydänäänilaite oli sen verran heikompi ettei saatu äänitä kuin vilaus. Kyllä se toisen näkeminen on ihan ainutlaatuinen tunne, ja että sitä helpotusta, kun tajusi, että Spyro on täysin oikeassa paikassa ja vastaa myös täysin menkoista laskettuja viikkoja. Nyt mua meinaa itkettää ja hymyilyttää samaan aikaan...!

Lare ja nähty Spyro 10+2
 
onnea espe tätäkin kautta :)

namppis ei varmastikaan kivaa,kun ainakin ite ahistun vain siitä,kun joku tulee taputtelemaan.. Tulee semmonen pysähdys ja päässä pyörii vain "menepoismenepoismenepois":D

Lare ihana että kaikki kunnossa!! Mulla oli tollanen samanlainen,että itkettää ja naurattaa samaan aikaa np-ultran jälkeen,kun siellä tosiaan ekaa kertaa näki ja kuuli,että pikkanen on kunnossa,siis ite sai todistaa!! aiemmin siis lääkäri sen ultrasi ja sanoi,että kaikki ok,mut ei se oo sama tunne,kun se,että ite kuulee ja ymmärtää jo kuvastakin jotain :)

Täällä ei mitään uutta!! Närästää ja hulluksi tulen sen takia,mutta jospa ei enää olis montaa viikkoa! :)

Taiska ja napero 37+3
 
Jomi Ymmärsinköhän oikein, että uusi pino on laitettu pystyyn? Nimen omaan tuolta esikoista haaveilevien puolelta siirtyvien plussanneiden pinkkaan? (olen jo sekaisin näistä pinkoista, kun on niin paljon pinkkoja, missä kirjoittelen :D) Mulle voit päivittää synnytyssairaala MKS ja LA 4.3. Kiitos!
 
Heippa kaikille tasapuolisesti! Pahoittelut keskenmenon kohdanneille Ja onnittelut plussanneille

Onkin tullut palstailutaukoa jo kolmen viikon edestä. Olen ollut aika väsynyt ja en pahemmin ole jaksanut koneella olla Mutta nyt on LOMA ja ajattelinpa tulla kertoilemaan kuulumisia!

Viikko sitten alkuraskauden ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Pikkuinen vastasi viikkoja 8+4 eli viikolla taaksepäin on viikkoja kasassa, mitä viimeisten menkkojen mukaan laskettuna (neuvolassa laskevat aina sen mukaan). Laskettuaika siirtyi viikolla eteenpäin eli h-hetki olisi 4.3. Niin ja kutsumanimi on tirppana Pituutta hällä oli viikko sitten 2cm. Laretzkin kuvassa näkyi paljon selvemmin pää yms., mutta hällä kuvauspäivänä viikkoja kasassa jo reilu 10. Eli nopeaa on kehitys! Hyvin olen jaksellut, orastava huono oli kesti vain sen viikon verran, ajoittain saattaa tulla orastavaa huonoa oloa vieläkin, muttei kovinkaan usein. Todella vähällä olen päässyt oireitteni kanssa. Tissit on kyllä kasvaneet ja mieshän tykkää Niin, ja nyt on kutsumanimikin keksitty eli tirppana

"kuumeilija" ja tirppana 9+5
 
Kuumeilija, päädyitte näköjään meidän kanssa samaan työnimeen. :D Kiva kuulla että kaikki on hyvin teillä :)

ON, huomenna lääkäri, kiva kuulla sydänäänet pitkästä aikaa mut vaa-alle meno kyllä hirvittää. Täytyy pukeutua kevyesti :D Ja huomenna poksutaan taas, kylläpä tää aika menee!
Namppis & tirppana 14+6
 
Täällä taitaa olla hiljaisempaa, niillä ketkä täällä keväällä pölpötti niin taitaa alkaa olla nyytti sylissä tai ihan viimeisillään raskaana. Nyt te uudet, ottakaa keskustelu haltuun niin saadaan pino kukoistamaan.

kuumeilija MKS:ssä on hyvä synnyttää, itselle jäi ainakin hyvä kokemus :D

Täällä painitaan pikkuisen masu vaivojen kanssa, päivällä meinaa nukkua kun niin mahaa kipristää. Onneksi yöt menee hyvin, muuten en varmaan olisi terveiden kirjoissa. Iik, kohta pikkuisella on ikää jo kuukausi.

keiju ja pimu 24 vrk, tai jotain sinnepäin....
 
Laretzki
Enpä olis uskonut, että voi tuntea jo näin alkuvaiheessa itsensä vaivaiseksi :D. Tänään käytiin meinaa asuntomessuilla ja olipahan urakka. Ensinnäkin mua ärsytti joka kerta kun kulki jonkun peilin ohi, koska näytän vaan ihan sikana lihonneellta, enkä vielä vauvamasuiselta äidiltä. Lisäksi jalkoja alkoi särkeä ihan liian äkkiä (normaalisti kävelen pitkiäkin matkoja) samoin lonkkia (joiden kanssa on aikaisemminkin ollut ikävää "napsuntaa" kun joutuu kävelemään hitaasti). Särki päätä, ja särkee yhä edelleen, ei edes päiväunet auttaneet. Olikin pariin otteeseen niiin ihana istahtaa alas, kun masuakin vihloi ja särki ja samoin selkääkin.

Mä toivon että nää liittyis vielä tähän alkuvaiheesseen eikä povaisi sitä että oon ihan raihnanen koko raskauden ajan...

Lare ja Spyro 10+4
 

Yhteistyössä