Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Huomenta :)

Chiba me osallistuttiin seulontoihin :) eli np-ultrassa mitataan niskaturvotus ja sinulta otetaan verikoe jotka muutetaan sitten johonki MoM yksikköön (korjatkoon joku jo soon väärässä) josta muodostuu yhdessä riskiluku. se on siis vapaaehtoista, mutta sillä pyritään seulomaan down ja 2 muuta trisomiaa pois heti alussa. kaikkihan ei tahdo tietää jos lapsella on jotain etukäteen, mutta juuri siksikin me haluttiin että arvot katsotaan ja rakenneultrassa rakenteet ultrataan jotta osataan varautua siihen jos tulisi vammainen lapsi tai olisi mahdollisuus että lapsella olisi vaikkapa sydämessään jotain heti syntyessään.. pahimmassa tapauksessa jos lapsi olis tosi vammanen ollu, oltais keskeytetty raskaus :( mutta näistä ei sen enempää! :)

Emby, mulla on koko raskauden ollu noin alhaiset :O eikä neuvolantäti sanonu muutakuin että ihan hyvät paineet. vähä alhaiset mutta niin on sulla ollu koko ajan..

voiko alhaisesta verenpaineesta olla jotain haittaa?

lemonade ihana kuulla että kaikki on hyvin :)

"kuumeilija", hui hui hui :D sullahan alkaa ihan tosissaan viikot pienenee jo! kohtahan se nyytti on jo sylissä ja pitkä matka kuljettu! jännittääkö yhtään tuleva synnytys? =)

Lare, siellä kaikki okei? mua niin huvitti se pekinisipsijuttu et oikein mielessäni nöin teidän tilanteen :D ihana mies!

(.) kyllä teki hyvää kasvohoito ja hieronta, kukkaro ei kyllä kiittäny sen jälkeen :D ostin vielä kalliin yövoiteenkin :ashamed: miehelle en edes kehtaa summa kertoa, eipä ole kysynytkään :D ja kauheeta,mä näin ihan sekounta taas :( ihan kamalaa unta! mies ja sen perhe hylkäsi mut kun mun isä oli sanonu jotain kamalaa mun miehen KAVERISTA! seuraavaksi unessa jouduin kantamaan kamani pois meidän asunnosta yksin ja kaikki luuli etten ole edes raskaana enää että olin synnyttäny lapsen ja haudannu sen elävältä hiekkaan, manasin mielessäni että ruokot tulee perässä.. kaiken kukkuraksi maksoin heille paljon rahaa ja miehen äiti oli kyllä hieman järkyttynyt kans kun joutuivat niin tekemään mutta silti.. noh kumminki, siinä unessa asuttiin siis kerrostalossa ja mä kannoin tavaroitani pois kun näin että miehen ikkunan kautta kiipesi uusi nainen ikkunasta sisään.. ja mä vaan itkin ja olin niin onneton! tirkistelin puskan takaa tilannetta ja yhtäkkiä miehen äiti oli selän takana ja sanoi että olin mä kuitenkin juurtunut miehen luihin ja ytimiin, mutta nyt tilanne on tää.. HYI HELVETTI!!! heräsin siihen ku itkin ja olin ihan järkyttyny! KAUHEE HERÄTYS! kysymys kuuluukiin, näättekö tällasia sekopää unia???

tiuhti ja pikkumies T :heart: 27+6
 
mynttis Kiitos, tää meidän tuleva perheenjäsen sai tosiaan alkunsa Kanarian lämmössä ja eläintarhassa oli niin söpöjä mangusteja että sanoin salakuljettavani yhden kotiin.. ;)

Seulonnoista Mä oon vähän nyt sekasin näistä vaikka pitäis mun jo tietää kun oon lukenu ja neuvolassa selitettiin, mut voisko joku vielä kerrata mitä niihin nyt sit oikein kuuluu? Meillä ens viikolla nt-ultra, eli eikös se jo kuulu sit siihen..

Ihanaa, meikäläinen istuu sohvalla :D Pieniä iloja.. 6h maannu sohvalla ja pidätelly oksennusta, nyt voiton puolella! Veikkaan että tää vielä kostaantuu ja illalla kaduttaa.. Mutta mä elänkin tätä hetkeä!! :LOL: Sohvapöydällä mehua jäillä ja elokuva pyörii. Hetken saa nauttia kun suurimmaks osaks ei pysty muuta kuin tuskailemaan.
 
tiuhti, "Verenpaine luokitellaan matalaksi silloin, kun systolisen (yläpaineen) painetaso on alle 100 mmHg. Tällöin alkaa usein esiintyä oireita, kuten. esimerkiksi heikkoa oloa, huimausta, huonovointisuutta, rintatuntemuksia (tykyttelyä) tai kylmän hikisyyttä. " ..mut jos sulla on tosiaan aina ollu alhaset paineet, ni eihän siinä :) Eikä siis verenpaineen mataluudessa mun tietääkseni mitään vaaraa oo :) Nou hätä! ..ja mä nään kaks aivan hulluja unia. Se vissiin on kans aika tyypillistä raskaudessa..(?)

Huh.

Kyl on raskas olo. Jotenkin ahistaa hengittää ja sellanen.. ei kauheen hyvä fiilis.. :O : / Aamulla, kun heräsin ja vedin sydään henkeä, ni ei onnistunukkaan. Sattus ja luulin, et tukehun siihen.. Hyi : / Mitä tää on?! :( ..muutenki outoa koko hengitys, yskittää, mut ei kuitenkaan.. Phöh!! Ja vattakin on ollu tänään oudon hellänä.. Huolestuttaa.. Tai oliskohan tulossa oikee kunnon flunssa, joka meneeki keuhkoihin..

Emby^ ja vähän hiljaisempi nökö 22+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
tiuhti Yhdessä koossa ollaan edelleen ja ollaan varmaan sinne LA+8 päivään asti...:/

Eilen saatoin bongata muutaman riekaleen limatulppaa, oli ainakin niin hirvittävän paksua ja venyvää, ettei se mun mielestä valkkaria ollut. Samoin alamahaan koskenut kokonaisvaltaisemmin ja selkäpuolella alaselkään myös ihan kiitettävästi eilen ja tänään. Mutta jotenkin mennyt usko siihen, että ennen laskettua tai heti siinä sen jälkeen mitään tapahtuis. Mä oon vaan niin väsynyt tähän, että jos vois päättää, haluisin käynnistyksen vaan heti...
 
Chiballe hihkun täällä jätti-isoja onnitteluja!!! :hug: Kävin taas pitkästä aikaa kurkistelemassa tuolla esikko pinossa ja siellä oliki sitten ihan mahtavia uutisia!!! ONNEAONNEA!!!! :heart: :D En tiiä siis ootko enää siel käyny kurkkii ku onnittelut pistin sinnekkin, ni piti se nyt sit tännekkin! :D
 
Täältä tulee nyt vaan omaa napaa.. :ashamed:
Mitä tuo lapsi oikein tekee tuolla mahassa :( mua sattuu! Eilen mun maha näytti siltä kun sängyssä makasin ihan tuskissani et olisin nielassut kaikkee erinäistä roinaa,se oli ihan kulmikas joka suunnasta ja heilu,tärisi,pomppi ja muljas. Nyt ensimmäistä kertaa oikeesti sattuu. Tähän asti se on ollu vaan sellasta mönkimistä mut nyt! Veikkaan et eilen tais tärveltyy meen monta viikkoa kestänyt RT. Toivottavasti syntyy perse edellä ettei liian hienoo vaan olis.
 
Huomenta! :)

Ansku83
, huomasin mutta en kerennyt vastaamaan vielä siihen, joten vastaan nyt.. Kiitos kaunis :heart:

Emby
, voisko johtua että vauva painaa jo jonkin verran keuhkoja lysyyn? Tokihan tieten nyt on influenssat ja kaikki liikenteessä, toivottavasti ei sitte mitään semmosta. :/

tiuhti, mie olen aina ajatellut että tuommoset seulonnat kuuluu ihan automaattisesti odotukseen, yllätyinkin kun puhuttiin että on vapaaehtoisia ja ei oo pakko osallistua mitenkään. :) kaikkea sitä oppii.

Lare, tsemppiä! Ei ole enää pitkä aika, tiedä vaikka jo viikonloppuna alkais tapahtua! :)

ON: Jokohan sitä uskaltaisi tehdä vielä kerran digitestin, että näkis onko viikot nousseet? Sitte saa testaamiset loppua. :D

Chiba & Mysteeri 5+0 poks :heart:
 
Chiba :D Kyllä meikäläinenkin muutaman testin tein plussauksen jälkeen. Mutta täytyy sanoa että vieläkin epätodellinen olo!! Ehkä mä sit alan uskoa kun alan tuntea liikkeet.. :LOL:

Onneks sain eilen juotua ja oireet häiveni. Täytyy vaan seurata tilannetta ja uus pissanäyte pitääkin maanantaina sit antaa joka tapauksessa. Tänään olo ihme kyllä ekaa kertaa hyvä, en tiiä onko pitkillä yöunilla jotain merkitystä asiaan. Vois käydä vähän ulkona haistelemassa raitista ilmaa.

lemonade & mangusti 10+5
 
Viimeksi muokattu:
syysmyräkkä, halus vaan viihdyttää sua pikkunen :)

Chiba, niinpä.. Keuhkoputkentulehduskin se vois olla (tosin ei oo koskaan ollu), mut.. niih.. Tietääkö joku voiko se olla vaarallinen? :(

Emby^ ja nökö 22+3 :heart:
 
atl
emby Älä nyt ajattele että pitäisin sua tyhmänä kun sanon tän, mutta jos ei muuta selitystä ole, niin se voi olla myös närästystä. Oikein paha närästys voi oikeasti oireilla noin. Itsekin olen ensimmäisellä hirveällä närästyskerralla painellut päivystykseen, koska en oikeasti saanut henkeä. Mulla ei ole nyt raskausaikana vielä pahasti närästänyt onneksi, mutta B-vauvan pää on välillä niin ylhäällä, että se painaa palleaa ja hengittäminen on tosi työlästä.

syysmyrsky Mulla etenkin perätilassa olevan B-vauvan liikkeet on just tommosia, yhtäkkiä on maha ihan muodoton tai kulmikas ja sattuu. Aina en oo varma että onko harjotussuppari vai yrittääkö B taas jotain volttia. Se on silti ainakin viimeiset 5vko olluTperätilassa, tai sitten se ovelasti aina käännähtää siihen just ennen ultraa.
 
Nyt vaan törkeesti napaalua :ashamed: Mutta, mä sitte eilen menin työterveyteen.. Ja lääkäri totes heti, että ei hyövää mitää kirjottaa taas s.lomaa 2vko ja sit oon 3pv töis ja taas on selkä samas kunnos.. Joten, kirjotti mulle s.lomaa äitiysloman alkuun asti! Olo on jotenki Tosi pettyny, mutta myös samalla helpottunu. Mun ystävä käviki tossa äsken ja se sano, että sä näytät niinku sun harteilta olis tippunu iso kasa kiviä! :D
 
myy No onpa hyvä että saat nyt huoletta keskittyä raskauteen!! Vaikka varmasti omatunto voikin soimata (kuten mulla kun jo neljättä viikkoa pahoinvoinnin takia kotona..) mutta tärkeintä kuunnella omaa kroppaa ja jos ei pysty niin ei pysty! Selkäongelmat ei kuitenkaan oo todellakaan mitään kivoja juttuja..
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
atl, en ajattele :) Kiitos tuosta, mikä jottei voikin olla, kun tota närästystä on muutenki ollu.. Kuulostelen vielä tän ja huomisen päivän, et mihin suuntaan menee..

Myy, aivan loistavaa, et saat nyt tosiaan olla rauhassa, eikä tarttee kärvistellä! :) Aivan turhaan soimaat ittees! Nyt nautit!!

..jos menis takas töihin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Myy, parempi se on kotona ottaa rennosti, entä stressata töiden takia että kykeneekö vai ei. Töitä kyllä kerkeää varmasti tekemään vaikka kuinka, joten nyt vaan nauttimaan raskauden loppupuoliskosta! :)

ON: Olin malttamaton ja tein sitten sen digin, ja sieltähän tuli hyvin nopeasti "Raskaana, 3+" ! :heart: Eli taitaa hormonit nousta kohisten täällä! Josko sitte nyt malttais jäädä odottamaan sitä ultraa. :) Nyt on hyvä mieli!
 
Laretzki
munkin piti embylle jossain vaiheessa kommentoida mahakivuista, että navan yläpuolella on joku hermo, johon kohtu voi painaa jossain vaiheessa. Mullakin oli yhessä välissää ylämahalla ihan tajutonta kipua, johon ei auttanut mikään, mutta meni sitten kyllä ohi.

Neuvolassa seiso tänään puntarissa tasan sata, eli se 18 kiloa tullut suunnilleen nyt. Terkka kyllä sanoi, ettei tuo 18 kiloa näy mussa ollenkaan. Ja myös uskoi etten enää ens perjantaina menisi, mutta näkeepä senkin sitten. Mä en muista kirjotinko jo tänne siitä, että mies on päättänyt että viikonloppu levätään kun en oo öisin saanut kunnolla nukuttua ja sitten maanantaina lähdetään. Terkka sanoi tuostakin, että isät kuulemma tietää koska synnytys alkaa. Saattoi tosin sanoa vitsilläkin.

Vauva oli viikossa laskeutunut huimasti ja ilmeisesti lähes kiinnittynyt. Eli pallolla istumista jatketaan ja koetetaan houkutella mies tökkimään että jotain vielä tapahtuisi. Väsymyksen määrä alkaa olemaan jo aikamoinen ja siksikin toivoisin että vauva syntyisi, että siihen alkuhässäkkään olisi sitten voimia. Mä meinaa oon alkanut pelkäämään sitä, että mitäs jos mä en osaakaan ja jaksa vauvan kanssa tai että jos sitten iskee ihan synnytyksen jälkeinen masennut...

Ja nyt tässä illalla on oksettanut, närästänyt ja supistanut saaan aikaan. että jee vaan.

Lare ja Spyro 38+5
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Larelle tsemppiä tulevaan :) nyt lepäile vielä kun voit, tai ainakin yritä!!!

Emby, mulla on usein tuossa oikealla aika kovaa kipua ja se johtuu siitä, kun kohtu kasvaa ja maksa kun ei anna yhtään periksi, vauva jopa potkii suoraan maksaan ja siksi se on kipeä sitten! vaikea hengittää yms.. mutta närästys!!!! se on kauheeta toisinaan, enkä minäkää heti älynny että se on sitä kunne sotin rennien ku en muuta keksiny :D loppu siihen! mutta jos sulla oliskin sit tulossa joku hengitystietulehdus? : / me heti lääkäriin jos yhtää tuntuu siltä!

Chiba, jes jes jes :D ihanaa! nyt huokastaan jo syvään :) kyllä siellä kaikki on hyvin =)

lemonade, sit kannattaa muistaa jos ukon kanssa sänkypuuhia harrastelette niin ennen ja jälkeen ekana pisulle! ja tosiaan, juo paljon ja syö/juo karpaloa jossain muodossa :)

Myy, ihana kuulla että saat nyt hengähtää ja keskittyä raskauteen ja olla ressaamatta töistä :) äläkä tunne syyllisyyttä tai mitää epäonnistumista! eihän siitä tulis mitää jos kipeenä pitäs yrittää jotain tehdä!!!!

(.) eilen poksuttiin 28+0 =) taas viikkoa lähempänä! kohtahan paukkuu jo 30 :O
mulla on ollut nyt ihan mukavaa, ei oo kipeetä missään, välillä vähä koskee nivusiin mut harvemmin.. olo on kuin ei oliskaan raskaana paitsi pikkumies myllää kovasti :D ja se johtunee ihan selvästi siitä etten oo töissä!!!! nyt on hyvä olla :) ei oo siis tarkotus kellekkään tehdä mielipahaa hehkuttamalla, mut pakko edes vähän kun nyt on vaan hyvä olla ja osaan vielä nauttia siitä :)

tiuhti ja pikkumies :heart: 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Heippa vaan!

Omaa napaa: Tänään käyty äitiyspolilla taas ja kaikki oikein hyvin.
Vauva RT, lapsivesi N, vauvan liikkeet ++ ja vauvan painoarvio 2540g :) Ihan keskikäyrällä mennään. Synnytystapa arvioon mennään 5.3, vaikka ajattelin kyllä synnyttää jo niihin aikoihin. :) Ei siis tarvitse mennä siihen neuvolan viimeiseen lääkärikäyntiin jos ei ole mitään ihmeellistä.

Sokeriseurannasta: En kuulemma tarvitse lääkitystä, koska vauva tosiaan keskikäyrällä ja sokerit pysyneet suht hyvissä arvoissa, mittailua jatkan satunnaisesti, yhdellä mittarilla ja neuvolan mittarin saan palauttaa takaisin. Jihuu!! :)

Tänään siis viikkoja 35+4 <3
 
tiuhti Näin ollaan toimittukin, mut en käsitä mistä johtuu. Eilen illalla tuli taas oireet mut oon vetäny karpaloita (tädiltä sain, thanks!!) ja juonu ihan hulluna vettä. Ja nyt ei olla useampaan päivään mitään touhuttukaan, kun on ollu huono olo..No eilen ois voinu mut illalla kun oli ne oireet niin ei oikein innostanu.. Kumma vaikka ollaan yritetty olla tarkkoja, oon huolehtinu hygieniasta niin silti tulee..argh!

Jos sais huilattua ja vois illalla saunoa :p
 
lemonade ja Emby^ Ihanaa, täällä on muitakin "mattimyöhäisiä" näitten jouluvermeiden kanssa :D Ja joo, tuleehan se joulu tänäkin vuonna!

lemonade Tosi hyvä juttu, että kävit lääkärissä ja sait lisää saikkua. Äläkä yhtään mieti nyt työjuttuja, esimiehen tehtävä on hoitaa ne jutut kuntoon siellä päässä. Ja sun tärkein tehtävä on nyt vaan huolehtia vauvan ja itsesi hyvinvoinnista niin kuin itsekin sanoit :heart: Ja kukapa tieten tahtoen haluaisi omaa oloaan tällaiseksi, ei kukaan! Joten et todellakaan voi asialle yhtään mitään, on vaan huono tuuri, että sulla on näin rajut oireet :( Mitä noihin seulontoihin tulee, niin se alkuraskauden ultra (olikohan se nimeltään tuo nt-ultra?) ja sitten noin raskauden puoli välissä oleva rakenneultra kuuluu näihin ilmaisiin seulontoihin. Ja sitten lisäksi on se sokerirasitus, joka tehdään kaikille 25 vuotta täyttäneille. Eli näillä kaikilla seurataan vauvan hyvinvointia ja kehitystä, ja aika paljon saadaan etukäteen selville, jos vauvalla on esim. down (kirjoitinkohan oikein?) tai jos vauvalla on vakava kehitysvamma. Selvensikö yhtään? =)

Chiba
Muistathan ottaa ihan rauhallisesti etekin fyysisten hommien kanssa, ei kannata rehkiä! Ja se elohiiri, onko se vähän kuin kutittaisi? Mulla vauvelin liikkeet alkoivat tuntua kutinana, teki mieli ihan raapia juuresharjan kanssa vatsaa, kun kutisi niin paljon :LOL: Suosittelen osallistumaan raskausseulontoihin, ovat kuitenkin ilmaisia ja siellä seurataan vauvan vointia hyvin ja pystytään saamaan paljon tietoa jo etukäteen.

tiuhti_ Kyllähän se synnytys vähän alkaa mieleenkin hiipiä... ei ehkä jännitä, mutta se kipu alkaa pikku hiljaa pelottaa. Onneksi on ollut paljon tekemistä, niin ei oo ollut aikaa miettiä turhia :D Ihan kauhee tuo sun uni, hyi pois sellaiset unet!!! Mä en ole nähnyt sen enempää unia nyt raskaana ollessani kuin ennen raskauttakaan, mutta olen kyllä kuullut, että moni näkee tosi paljon unia nimen omaan raskauden aikana. Mistäköhän johtuu?

Laretzki Limatulppa kertoo kyllä monesti lähestyvästä synnytyksestä, olen kuullut että 10pv sisällä suurin piirtein alkaisi tapahtua! Ja sulla ollu muitakin aika tärppioireita yhtä aikaa, kuten tuo oksetus, närästys ja supistelut. Hurjaa!!! Päivitähän vointiasi useamminkin, niin mekin täällä tiedetään missä mennään :D Ihan takuulla sä lähdet seuraavaks synnärille. Onko muita tuntemuksia nyt tänään tullut???

Emby^ Vauva painaa keuhkoja sen verran, että voi olla hankala hengittää. Mullakin ollut vastaavaa, mutta onneksi tosi harvoin. Välillä tulee semmonen ahdistava tunne ja olo, eikä henkeä saa kunnolla. Pitää oikein keskittyä, että saa hengitettyä :O Joskus on todella tukala olla, mutta luojan kiitos se olotila menee aina nopeesti ohi. Mutta ei mitenkään mukava olotila edes sen pienen hetkenkään aikana... Vinkkinä muuten, että laita yöksi tyynyn alle jokin matala tyyny, niin pää on korkeammalla ja siten saattaa auttaa hengittämiseen yöllä! Mulla ainakin toimii =) Ja hei, kokeilepas rennietä niin kuin tiuhti_ kin sanoi ottaneensa, meinaan että jos on jotain närästysoiretta niin saattaapa muuten auttaa ja nopeesti! Mä olen raskauden alkuaikoina joutunut syömään rennietä vatsan turvotukseen etenkin öisin, otin aina kaksi tablettia kerralla ja jopas helpotti oloa kummasti. Kokeile!

Myy Omatunto voi aluksi soimata, mutta turhaan! Muista, että nyt tärkeintä on levätä ja huolehtia vauvelista ja omasta hyvinvoinnistas. Jaksat itsekin paljon paremmin, kun saat kunnolla levätä eikä tartte koko ajan miettiä miten töissä jaksaa, saatikka käydä väkipakolla töissä, jos ei vaan jaksa. Varmasti olosi on helpottunut ja se vaan edesauttaa sua ittees jaksamaan :heart: Millon sulla alkaa äippäloma?

Epa_88 Onnittelut hyvistä äitiyspolikuulumisista!

Omaa napaa Tiistaina neuvolassa kaikki hyvin! Otin tämän turvotuksen esille, kun alko jo huolestuttaa tämä näin äkillinen oikean käden turvotus ja puutuminen sekä vasemman jalan päkiän kohdalta turpoaminen. Mutta koska pissa on täysin puhdas eli ei yhtään valkuaista, niin ei mitään enteile ainakaan raskausmyrkytyksestä. Mutta kylläpä vaan oikee käsi on voimaton, puutunut, sormen päitä kihelmöi koko ajan, aamulla herätessä se on lähes joka aamu täysin tunnoton :( Nyt vatsa oli laskeutunut puoli senttiä, vaikkei sitä silmämääräisesti vielä tiistaina nähnytkään. Vauvan sydänäänet olivat hyvin pontevat ja poitsu viihtyy edelleen pää alaspäin, ei ehkä ollut vielä kiinnittynyt, mutta ainakin hyvin siellä holleilla kuitenkin. Hemppakin oli parempi kuin viimeksi mitattuna, taitaa sillä raudalla olleen osuutta asiaan, vaikken kyllä ihan joka päivä ole sitä tablettia muistanutkaan ottaa :ashamed: Verenpaine jouduttiin mittaamaan kolmesti, kun kahtena kertana lukemat huiteli vähän siellä missä ei pitäisi... kolmannella kerralla oli verenpaineetkin normalisoituneet. Johtui varmaankin siitä, kun verenpaine mitattiin heti neuvolaan saavuttuani ja olin ollut liikenteessä sitä ennen. Sain varmuudeksi mittarin kotiin lainaan, että mittailisin päivittäin. Mutta arvatkaapas, olenko muistanut... no en :ashamed: Täytynee nostaa tuohon keittiön pöydälle, niin muistan huomenna.

Kivuttomia suppareita tulee päivittäin. Keskiviikkona kävin Prismassa sovittamassa imetysliivejä, niin alavatsaa kipristeli samalla tavalla kuin ystäväni häissä pari viikkoa sitten. Tänään ihmettelin sohvalla istuessani, että miten mun vatsa näyttää ihan oudolta, vatsan muoto muuttui yhtäkkiä. Sitten nousin ylös ja humpsista vaan, vatsa näytti ihan kuin se olisi selvästi laskeutunut :O Tällä viikolla on istuminen alkanut tuottaa ikäviä tunnetiloja vatsaan... Että kyllä nämä oireet enteilee lähestyvää synnytystä :D

Mulla on riesana ollut jo pidemmän aikaa vatsan kutina, siis ihan järkyttävä kutina :mad: Tekisi mieli raapia ja repiä kynsin hampain... yölläkin tulee raavittua oikein urakalla! Vaikka kuinka rasvaan, niin ei näytä auttavan. Kokeilin tänään ekaa kertaa toista rasvaa, josko auttaisi. Jos ei, täytyy hakea jostakin öljyä. Venyykö tuo vatsa niin paljon, että kutisee vai mitä ihmettä tää oikein on????
 
Viimeksi muokattu:
"kuumeilija", voi meinaan olla hepatogestoosia, eli raskausajan maksasairaus! onko sulla ihan ihtottumaa näkyvissä mahalla vai ei? jos ei näy mitään ihottumaa yms. niin mee mittauttaa ne maksa-arvot! soita vaikka äippäpolille!!! meinaan sappinesteet nousee silloin ihoa kohden joka auheuttaa kauheeta kutinaa.. ja toki voi johtua nahan venymisestä mut jos se kutina on oikeesti ihan sietämätöntä, mee heti lääkäriin!!!! jooko? ihan mun mieliksi!!!!
 
Emby: Kutinaa voi esiintyä muuallakin kropassa mut kämmenet ja jalanpohjat on kuulemma ne "yleisimmät". Toi on ihan vakavasti otettava juttu, mä ainakin menisin verikokeisiin. Se selviää hyvin nopeasti. Itse olen ollut jo kaksi kertaa antamassa verikokeen kun on niin kutissut joka paikka mut ilmeisesti mulla johtunut talven aiheuttamasta ihonkuivuudesta ja ihon venymisestä pienessä ajassa. Heh :ashamed:
 

Yhteistyössä