Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Aurinkoista maanantai aamua kaikille naikkosille :wave:

Kylläpäs syysmyräkkää ny koetellaan :hug: Koeta jaksaa! Puhkun voimia täältä kaukaa!

Tää tyttö lähtee kontrolliultraan kohtapuoliin.. : / ja tänään on myös tasan vuos menetyksestä / leikkauksesta, joten.. en oikee tiiä millä fiiliksillä tässä mennään.. Mut mennään ny kuitenkii.

Näin sairasloman päätteeksi pitää mennä tänään myös töihin kiukuttelemaan. Selkä on edelleen tosi kipee, yöllä heräilen siihen, ko käännyn, ni sattuu. Selällään sattuu ja voeeevoee ja valiiivaliii.. Mut mennään ny näyttää pitkää nokkaa sinne ja otetaan sit taas sairaslomaa. "Sitähän sää kysyit" Nih.

Pärjäilkäähän mammat =)

Emby^ ja nökö 28+0 :heart:
 
Emby Siis yhtäkkiä tajusin, että 1,5vkoa sit tullu vuosi täälläkin! Kumma kun on menny ihan ohi multa.. Kuitenkin oon ajatellu asiaa tasaisesti mut jotenkin on jääny kalenteriajattelu pois, mutta ehkei se niin huono ole..vähän vaan tuli ehkä huono omatunto.. :ashamed: Onneks kuitenkin on uusi onni ja toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka :heart:

Mulla ei oo vielä tullu hirveetä vauvatavara-hankintaintoa, vaikka olisin voinut kuvitella toisin. Ehkä menneet jarruttavat tässäkin asiassa. Aattelin että kesälomalla aikasintaan sit. Kovasti oon kyllä vaunuja ja turvakaukaloita miettiny ja oikeestaan jopa valinnutkin, on sit helppoa kun voi vaan käydä ostamas lähempänä h-hetkeä :D Kumma kun ei oo hankintaintoa mut kuitenkin mietin tavaroita ja suunnittelen milloin menen ostamaan jne :LOL: ostaisin kaikki varmaan heti jos uskaltaisin..

Masulla on ollu nyt helpompaa kun oon levännyt. Lauantaina tuli maha kipeeks kun käytiin vähän autoilemassa ja autoja koeajamassa. Että ei sen kummempaa tarvinu että rasittui. Mutta pakko kai sitä on vaan perjantaina mennä töihin ja yrittää jaksaa. Onneks vielä aikaa levähtää.
 
huomenia :)

onne Hötölle eräpäivän saavuttamisesta :) nyt voi sanoa ettei mene enää kauaa! :D

myräkälle jaksamisia :hug: sulla varmaan käynnistetää kohta =) eli ei mene kauaa sinullakaan!

Embylle tsemppiä ultraan :heart: miulla on kutka että siellä majailis pikkunen tytsä ;) näkyisköhän tällä kertaa?

eska, soita neuvolaan ja pyydä ottamaan maksakokeet, tai kerrot siitä kutinasta niin todennäköisesti pääset hetimiten sinne maksakokeisiin! meinaan voi olla sitä hepatogestoosia! ja saat kutinaanki lääkettä! :)

lemonade, onko oireet helpottanut?

ihania massukoita oli täällä :heart:

onnea poksujille myöskin :flower: joka kerta tulee se viikko lisää =) ja joka päivä päivällä vähenee odotus, on tää hurjaa! musta oikeesti alkaa tuntuu että aika loppuu kesken jo :O

monilla on jo täällä tukala olla, itsellä kans hieman, ei pääse liikkumaan normaalisti, ei kurottamaan suoraan eteenpäin, on kipuja nivusissa ja supistelee yms. mutta onnes tää on väliaikasta vaan :) ei ne vielä massuun oo jääneet koskaan :D

mun pitäs vaihtaa kukkasiin mullat tänään ja kaikkea muuta pientä :) rairuohot vois samalla laittaa kasvamaan, kohtahan on jo pääsiäinenki!

meillä olis tänää ukon kanssa synnytysvalmennus, yksi kerta joka kestää 3h, mutta kuitenki! siinä tulee tärkeimmät ja pääsee tutustumaan synnytyssaleihin ja välineisiin! mie en niistä meinaan mitään oikee tiiä :)

hohhoijaa, nyt aamupalan kimppuun ja lukemaan loppujakin juttuja =) oliskohan plussia tullut lisää?

tiuhti ja pikkumies :heart: 33+4
 
hei joo, täälläkin oli eilen sellasia tuntemuksia että pikkumies alkaa tunkemaan itteensä alaspäin :O siis mulla tuntuu toisinaan ihan "pallo" jalkovälissä ja kamalaa paineen tunnetaa! oliskohan täällä kukaa synnyttäneistä paikalla? :D koska teillä alkoi laskeutumaan? onko ihan normaalia? :)
 
mynttis Ihanan positiivinen jaksat olla =) Kyllä sitä itsekin pelkää että jos vauva kääntyykin toisinpäin kun on niin pitkään jo köllinyt pää alaspäin.. Mä oon kans voinu suht hyvin tähän ruhon kokoon nähden ja saan yötkin nukuttua ihan kohtuullisesti vaikka veskissä pitääkin ravata. Jos näin menis loppuun asti niin ikionnellinen oisin :) Tulihan tuo alku ja keskiraskaus kärsittyäkin kaikista mahdollisista vaivoista niin jospa tää ois sit mun aika nauttia olosta.

Taiteilijatar Onnea puoliväli poksunnasta =) :flower:

Eskapismi Voi ei, sielläkin istuskellaan :O Onneks on teillä tuo lääkärineuvola niin jospa saisi vielä käännettyä ellei itsekseen vielä pyöri sielä!!

syysmyrskylle Paljon jaksamisia, ei oo enää pitkä aika vaikka jokainen päivä varmasti tuskaa onkin. Sulla taitaa olla tj 9 tuohon käynnistykseen!! Mieti!! Sit viimestään saat pienen pojan syliin ja vaivat unohtuu! :heart:

Embylle ja lemonadelle pahoittelut vuosipäivistä :hug:


Omassa pötsissä kaikki hyvin! Harkkasuppareita paljon mutta on täysin kivuttomia. Paljon oon nähny unta the lähdöstä ja synnytyksestä.. Taitaa alitajunta alkaa valmistautuu tulevaan :) Poksutaan taas... =)

viida ja pieni eskimo-neiti 35+0 :heart:
 
tiuhti Mulla ainakin on pallo jalkovälissä!! Ja muistaakseni syysmyrskyllä on kans ollu noita tuntemuksia jo pitempään?? Välillä tuntuu kun istuisin vauvan pään päälle kun yritän mennä soffalle.. :D ja paaaljon paineen tunnetta ja rakkoon oikeen sattuu kun tuntuu että on ihan likistyksissä sielä :) eli kyllä meillä taitaa olla vauvelit lähtökuopissaan =)

Niin ja unohdin ihan että me kans käytiin sairaalaan tutustumassa ja "valmentautumassa" eli luento joka kesti 2h! Ihan ok, ei kyllä juuri uutta tietoa mut onpahan käyty..
 
Hihihihihihihihi ^_^ Nyt on vanhemmat pelkkää hymyä :heart:

Poksumisen kunniaksi ultrassa kaikki hyvin ja tiuhtille_ tiedoksi, että poikalupaus saatiin ;) Niin selkeet pallit oli kyl, etet.. :) Hiukan oli lääkäri huolissaan nökön painosta, mut neljän viikon päästä mennään uudestaan.
Siellä se kaveri niinko istuu, pää on rintojen alla :) Ihana murunen :heart:

Emby^ ja nökö 28+0 :heart:
 
Emby, mie niin ajattelin ja menin tyttöfiiliksellä :D noh, mut niinhä se mun veikkaus aina menee pieleen! onnea poikalupauksesta :heart: ja meillä näky kans pallukat ihan selvästi kuvassa :D eikä ollu muutunut siitä mihinkään 1kk sitten!

viida, joo tosiaan, varsinki eilen illalla tuntui et istun toisen päälle :D en uskaltanu kunnolla istua vaan laitoin jalat "alle" ja istuin niiden päällä! ja juurikin tuntuu että rakko pamahtaa!!!! hui hui hui :O sulla alkaa jo rv36! ei oo enää kauaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: viida
Onnea emby poikalupauksesta!! :heart:

Ja tiuhti ei oo sullakaan kauaa enää =) Vähiin alkaa aika käymään... Kohta alkaa jo jännittää kun lähtöhän voi tulla periaattees millon vaan eikä sitä enää estellä :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onnea emby poikalupauksesta!! :heart:

Ja tiuhti ei oo sullakaan kauaa enää =) Vähiin alkaa aika käymään... Kohta alkaa jo jännittää kun lähtöhän voi tulla periaattees millon vaan eikä sitä enää estellä :popcorn:
niinpä niin :D on se hurjaa! justhan me plussattiin! vielä ei kuiteskaa tarviis ihan tulla :) aika pikkanen kuitenki vielä! jokos teillä on hankinnat kasassa? meillä olis pientä.. amme, tutteja, tuttipulloja yms. sellasta..
 
ja vautsi vau mikä ilma ulkona on :cool: aivan ihana! oltiin just koirulin kanssa ulkona kävelyllä, en mä kovaa enää pääse :D mutta onneks tuo osaa olla vapaana niin saa sitte mennä vähä omaan tahtiinsakki..

oikein ihanaa ja aurinkoista maanantaita jokaselle mammalle :heart:
 
mynttis, onneksi tämä ystäväni on ollut TAYSissa vto:lla töissä, joten suurin osa kätilöistä on ainakin naamatuttuja hänelle. Toivottavasti helpottaa vähän asennoitumista sitten :)

Onnea Embylle poikalupauksesta! :heart:

Syysmyrskylle voimia loppurutistukseen :hug:

Soitin tänään neuvolaan, vaikka eilen ei enää kutissutkaan yhtään. Toistaiseksi ei siis tarvitse mennä verikokeisiin, mutta jos kutina alkaa uudestaan, niin sitten... Eilen tuli taas ihan jäääääääääätävän kipeä ja pitkä supistus, yksi ainut. Mies yritti tulla pitämään kiinni tms. kun nojasin seinää vasten, mutta ärjäisin sen pitämään musta näppinsä erossa. Mahtaa tulla hauska synnytys :D Isosiskonihan puri miestänsä poskeen esikoista synnyttäessään... :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Eilen tuli taas ihan jäääääääääätävän kipeä ja pitkä supistus, yksi ainut. Mies yritti tulla pitämään kiinni tms. kun nojasin seinää vasten, mutta ärjäisin sen pitämään musta näppinsä erossa. Mahtaa tulla hauska synnytys :D Isosiskonihan puri miestänsä poskeen esikoista synnyttäessään... :cool:
sorry mut mua huvitti :D mä pelkään just jotain tollasta omalle kohdalleni, mistä ihmeestä sitä tietää mitä hormooneissaan ja kivuissaan tekee? voi mun mies raukkaa.. :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: eskapismi
Aurinkoista maanantaita kaikille!

Nyt tulee tyhmä kysymys... :ashamed:

Voiko tässä vaiheessa pieni näkyä siten vatsan päältä, että toinen puoli mahasta on korkeammalla kuin toinen? Olen nyt muutamana aamuna selällään ollessani huomannut että kohtu "kova" toiselta reunalta ja toinen pehmee. Ja reuna siis vaihtelee.

Tällaista pohdintaa tänään... :)

Jaksamisia kaikille! Ja tsemppiä viimeisillä viikoilla olijoille!

Taiteilijatar 20+1
 
Taiteilijatar Oisko se kova kohta vaavi itse? =) Mulla ainakin tuntu noilla vkoilla jo kummalla puolella hengasi... Ja tuo mahan toispuoleisuus ja kummalliset muodot/kohoumat samaten viittais siihen kun mykeltää itseään. Millos sulla muuten on rakenneultra ja meinasitteko sukupuolta kysyä? :)
 
viida Vaavia itsekin arvelin, mutta sitä jotenkin vain miettii, että jos se onkin jotain muuta... :ashamed: Sitä on näin raskaana vähän höpsö. :) Kiva kuulla, että muillakin tuntunu ja näkyny. :) Sitä vain on vieläkin jotenkin vaikea uskoa, että tuolla joku hengailee ja kasvaa.

Rakenne olisi ylihuomenna. Jänskättää, että onkohan kaikki ok. Ajateltiin kyllä sukupuolta kysästä, mutta jos ei nyt jostain syystä näy, niin ei haittaa. Eniten sitä ehkä haluaa tietää nimien kannalta. Kivempi sitten nimiä miettiä, kun oikeesti tietää kumpi on eikä tartte molempia sukupuolia miettiä. Toisaalta otetaan kyllä huomioon sekin seikka, että rakenneultratkin on joskus olleet väärässä... ;) Mulla ei oikeestaan oo mitään oloja sukupuolen suhteen. Molemmat käy. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: viida
Moikka. hei osaisiko joku vastata että pitääkö toiseen rakenneultraan mentäessä käydä myöskin ensin verikokeissa niinkuin ensimmäiseen rakenneultraan mentäessä? ei minulle ole kyllä puhuttu neuvolassa mitään ja niiden soittoaikakin on jo mennyt joten en voi kysyä nyt sieltäkään.
auttakaa ensimmäistä odottavaa tietämätöntä 18+4 :)
 
-Tipsu Ei kai sitä samoja testejä uudestaan tarvitse ottaa. Nt:n yhteydessä otettavat verikokeet liitty miun mielestä seulontaan (trisomia). Rakenneultrassa mielestäni katsotaan, että löytyy oikeat elimet oikeasta paikasta. :) Ja kyllä ne varmaan labraan lähettää jos on tarve. ;)
 
kiitos! sitä minäkin mietin että eihän siinä olis mitää järkeä moneen kertaa niitä ottaa. mutta piti varmistaa kun nyt olen muutenkin vähä ulapalla näissä asioissa niin en oikein luota omaan päähäni :D

minullakin on välillä aamuisin sellainen toispuoleinen maha! ekalla kerralla kun huomasin niin säikähdin jo että vauvamahani kasvaa vasempaan kylkeen :D
 
Heippa!

Taiteilijatar ja -Tipsu Mulla on kans ollu välillä toispuoleinen maha. Viimeksi tänään kattelin sohvalla rötköttäessä, että pikkunen puski pyllyä tahi jotaki tuossa oikealla puolella ja pää/jalat oli viistosti alaspäin oikealle. Potkiskelikin kovasti ja siskonikin sai kokea potkuja! Oli ihan haltioissaan pikku potkusta :) Tää tykkää siis olla enimmäkseen tuossa oikealla puolella, olen kuullu että monilla on taas enempi vasemmalla..

No, vaunuthan sitä piti sitten ostaa, kun tultiin siskon kanssa siihen lopputulokseen, että hekin tarvii niitä jossakin vaiheessa ja nykynenkin vielä niissä päikkäreitä nukkuu.. Ostin sitten tämmöiset: Emmaljunga . On kyllä kevyen oloset ja näppärät, sopivan matalat tämmöiselle persjalkaiselle :D Kätevä vaihtaa tuo koppa sitten ratasistuinosaan, kun on tarvis. Sopii hyvin meidän farmariauton perään ja saan itsekin ne kasattua ja nostettua sinne. Ehkä pienesti heräteostos, mutta olen kokeillut työnnellä niitä isompia vaunuja, ni kyllä nuo passaa mulle paljon paremmin ja on tosiaan kevyemmät kuin ne jotka siskolla, eikä kopassa ole kuin n. 5cm pituusero, joka ei varmasti paljoa vaikuta.. :)

Ja taas: POKS vaan! :D

-pansku- ja bubu 21+0:heart:

ps. en ihan kuitenkaan nuita vaaleita ottanut vaan tuo capri black :D
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on pakko huudella tänne. :D

Mähän olin synnytyksessä uhannu tappaa mun miehen, ja hakannu sitä (oli mustelmilla koko raukka), tiuskin et älä koske muhun. :D Mut kaikki se unohtuu sen koko homman jälkeen. Eikä sitä pysty hillitä, mä olin koko sairaalan pahin kiroilija ja huutaja kun mun epi loppu kesken. Sit lopussa kun ei ollut kipuja enään, ni pyytelin vaan kaikilta anteeksi. Kuulemma kätilö kuullut/nähnyt pahempaakin. :D

Mutta Tsemppiä teille joillla on loppusuora edessä, tulkaahan sit tonne synnyttäneiden puolelle meidän pinoon :) :heart:
 
Ihana Sokruli! :D

pansku, kivat kärryt :) Meillähän on tosiaan ihan valkoiset... saa nähdä, kuinka kauan :D

POKS 35+0! Tänään pakkaan sairaalakassin ja valkkaan poitsulle vaatteet. On nimittäin ollut sellainen olo, että se pitäisi varmuuden vuoksi tehdä. Hassua, kun olo on vaan parantunut raskauden loppua kohti fyysisesti! Toistaiseksi ainoa vaiva on järkyttävä närästys välillä ja yksittäiset kipeät supistukset toisinaan. Eilen käytiin ystävän kanssa 6km lenkillä ja kohta lähdetään riipaisemaan samanmoinen. Yöunet ovat muuttuneet yhtäkkiä sikeämmiksi, herään vaan pari kertaa vessaan sen entisen viiden kerran sijaan. Outoa :eek:
 

Yhteistyössä