Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Oi! Hurjasti onnea Epalle ja Höttikselle! :heart:

syysmyräkälle tsemppiä huomiseen! :)

nelliellille onnea hyvistä ultrakuulumisista!

tiuhti, jännää! Jos vielä neuvolantätikin on ollut sitä mieltä, niin... :cool:

(.) Poks 36+0 ja terkkuja päivystyksestä! Mulla oli tänään aamulla vika neuvolalääkäri, jossa mainitsin valkkarin tms. jatkuvasta holahtelusta ja siitä, että pikkuhousunsuojat tuppaa ihan kastumaan. Lääkäri oli sitten sitä mieltä, että täytyy käydä päivystyksessä tarkastuttamassa, holahteleeko lapsivettä vai pelkkää valkkaria. No, siellä sitten makasin käyrillä, ultrattiin ja tehtiin testejä. Ei ole lapsivettä mennyt :) Erittäin virkeä ja siro poitsu heilutteli vehkeitään ultrassa, semmottinen 2685g rakkautta :heart: Kanavaa jäljellä 2cm, ulkosuu auki sormenkärjelle. Huomenna menen vielä labraan antamaan näytteet, ettei vaan maksa-arvoissa ole mitään... vaikka kutina onkin mennyt ohi.

Oli tosi jännää nähdä SE paikka vihdoinkin! Musta tuntuu, että nyt miestäkään ei jännitä enää niin hirveästi mennä sinne tosipaikan tullen, kun on saanut ihan rauhassa panikoimatta vähän tsiigailla paikkoja. Kätilöt vaikuttivat tosi mukavilta, mut olihan se itse synnärin vastaanotto tosi karu paikka... sellainen kellari.

Kaikki on siis oukei. Päivän faktat:

36+0
rr 124/64
paino 653g/vko
sf 31cm
syke 140
liikkeet ++
rt (jeeeeee, on kiepsahdettu oikein päin takaisin!)
pissa puhdas

Ihan semmoinen olo, että lähtö voi tulla minä päivänä tahansa! :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Myräkälle Isot tsempit huomiselle! :D

Höttiääselle Lämpimät Onnittelut.. :heart:

Tiuhti Ne häät on 26.5, ja mun la 22.6!! :O Pikkuusen jännittää, että kuinka saa ittensä mahtuun johonki nättiin pukuun ja mitkä kengät laittaa.. Ja Millä Ihmeellä Jaksan Koko Päivän?!?! Jotenki on sellanen olo, että en kyllä uskalla ottaa mitää ohjelman vetoja vastuulle.. Limatulppa :O Eikai teirän JätkänPätkä vaa oo Hätäänen? :D Sulle tuli nyt sitte joka päiväseks tehtäväks tulla ilmottautumaan 2+, että tiedetään jos vaikka on lähtö tullu! ;)

..koko päivän oon ollu liesus, ja huomaa, että ei aiva niin enää jaksaas.. Nyt sais mennä maata, että jaksaa taas huomenna lähtee tanttukaupoolle. :)
 
ja oikein hyvää huomenta myös muillekin =)

Hötölle ihan ekana suuren suuret onnittelut :heart: nyt se on siunki nyytti sylissä :kiss: prinsessalle onnenpipanoita elämänmatkalle!

Myy, mä suosittelen hartaasti että ostat sen puvun vasta sitten kun tarviit sitä :D

eska, hyvä kun kaikki kunnossa :) ja onnea ns. 36+0 rajapyykistä, melkein voi jo häätö alkaa ;) sulla sf 31 cm :O mulla oli viime perjantaina, eli 34+1 viikoilla 34cm :O

Chiba, monella se on nimenomaan yritetty laittaa tasan rv12 minkä neuvolantäti on antanu, siinä on vaan se huono toki jos jollakin on epäselvää koska ollu viimoset kuukautiset yms. niin voi olla pitemmälläkin.. silloin ei saa kunnolla seuloja enää, tai ns. kakkosseulat, mutta ne ei vissiin oo yhtä luotettavia! mutta teillähän on aika tarkalleen se rv 13 silloin ellei pikkanen oo ottanu kasvuspurttia ;) koska sulta otetaan seulaverikokeet? samassa yhteydessä?

nellille onnea hyvistä ultrakuulumisista :) on se mukavaa kun pääsee välillä pikkasta kurkkimaan ihan ekstrasti kuin vaan sen 2 kertaa!

-pansku-, herranjumala! nyt jäät pois töistä jos noin pelottaa mennä sinne ja kaiken kukkuraksi kun on jo jotain kerta sattunut! mikset hakenut vain samantein sairaslomaa? onneksi onni onnettomuudessa :) tuskin pienellä mitään hätää on, mutta soita silti neuvolaan varmuudeksi ja kerro tapahtumat niin pääset varmuudeksi käymään siellä! jooko? :)

täällä tosiaan nukuttu hiukan huonosti.. johtuu varmaan liiasta nukkumisesta! oon meinaan menny nukkuun aina siinä 9 maissa kun mieski menee ja heränny joskus 9 maissa :D eilen kuitenki menin sänkyyn vasta 11 jälkeen, nukahtanu ehkä joskus 12 maissa ja heräilly vähä väliä |O puoli 6 kunmies lähti töihin, päätin nousta, koska olin hereillä jo vartin vaille 5 saakka kun meidän pihavalot syttyi! blaaaahhh.. noh :) ehkä illalla taas nukuttaa sit 9 maissa ;) on minusta tylsää valvoo yksin ;) ja silloin kun valvon yksin, vetelen herkkuja :saint: eli tänään taas 9 nukkumaan!

kamalaa mikä turvotus mulla on käsissä, siis ihan kauheet nakit :D normaalisti mulla on tosi pienet sormet, on ne vieläki, PITUUSSUUNNASSA :D mieskin nauroi :ashamed: kihlasormus menee vielä, kohta sitä ei vaan saa sitte enää pois, muita sormuksia en olekkaan sitte käyttäny kohta viikkoon : / mulla on kyllä tapa, että joka ilta otan sormukset suihkun jälkeen pois kun rasvaan ja laitan ne aamulla vasta takasin, mutta iltasinha se pahin turvotus on ;)

mäkin aloin eilen itkemään kun kauppaan asteli sisään pikkusia, noin 2-4 ikäluokan väliltä, VIRPOJIA :heart: mietin vielä kuinka siellä joskus omanikin sitten on! ai että hävetti.. äkkiä ulos tippa silmässä kaupasta :D

ja perhanan takatalvi :kieh: täällä on ihan kauhee pakkanen, tai näyttää siltä :D en oo mittaria kattonu, mutta meinaan kissa istuu perse huurassa taas ikkunalaudalla, just meni ulos, ehkä minuutti sitten..

tiuhti ja pikkumies 34+6
 
Kympiltä on aika! :| ja maha on sekaisin ku jännittää.. nyt vaan toivotaan ettei ne lähetä mua enään kotiin. Jos siellä on sama lääkäri ku viimeks niin sit ainakin jään sisään ku se meinas jo viimeks puol tosissaa ottaa mut sisään kun se näki kun raahauduin viimesillä voimillani sinne huoneeseen. :D apua apua
 
Syysmyrskylle vielä viimeiset tsemppaukset, hyvin kaikki menee! :)

Ja PikkuHöttiäiselle paljon paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart:

tiuhti, mulla on otettu jo ne veriseulat. Ne piti kuulemma ottaa ennen kun yksitoista raskausviikko tulee täyteen, eli ite kävin 10+2. Ja onneksi tiedetään että koska on hedelmöittynyt, vaikka vähän jännittää että mikä jos on päiviä liian pieni, ettei kasvakkaan tarpeeksi. Äääh, ei saisi tämmösiä vatvoa muttaku jännättää se ultra.

Nelliellille onnea hyvistä ultrakuulumisista. :) Muistan kyllä itekki kuinka se olo ns. helpottui kun pääsi näkemään pienen, että siellä on oikeasti elämää. Alko jaksamaan pahaaoloa ja väsymystä pikkusen paremmin. :)

Täällä odotellaan koska uusi pyykkikone voisi saapua paikalle. Tietenkään se ei täksi viikoksi kerkeä olleskaan kun noi pyhät sotkee, vaikka luulis ettei Helsingistä asti menis mahottoman kauaa että yks kone olis täällä.. Pääseeki pyykkäämään taas urakalla, ku velipoika vei vanhan pyykkärin mukanaan.

Ja meninpä sitten näkemään keskenmeno-unta. Voi pyhäjysäys että nyt on jotenkin epäilevä/vaisu olo, täytyy varmaan kokeilla että kuuluisko sydänäänet ettei tartte turhaan pelätä ja miettiä asiaa. Miten yks uni voikin vaikuttaa näin paljon, ugh.
 
tiuhti, mä luulen, että sf-mitta ei ollut sen takia enää kasvanut kuin 1cm/2vkoa, koska vauva on selkeesti laskeutunut. Sf-mitta on meillä mennyt hienosti yläkäyrältä keskikäyrälle :D

Jänskättää hurjasti syysmyrskyn puolesta! :) :heart:
 
Kotona ollaan..että ei tarvii jännittää. Kaikki oli niin helvetin mainiosti et mä voin kasvattaa tätä pientä lastani vielä mahassani ettei se varmasti mahdu tulemaan alateitse ja et varmasti saisin tuskastua viikkoon 42 asti,onhan se ihan normaalia. Oon niin vihanen ja pettynyt.
 
Kotona ollaan..että ei tarvii jännittää. Kaikki oli niin helvetin mainiosti et mä voin kasvattaa tätä pientä lastani vielä mahassani ettei se varmasti mahdu tulemaan alateitse ja et varmasti saisin tuskastua viikkoon 42 asti,onhan se ihan normaalia. Oon niin vihanen ja pettynyt.
en voi nyt oikein muuta tehdä kuin :hug: toivotaan, siis tosissaan TOIVOTAAN että pieni mies tajuaisi pikapikaan tulla ulos jo! ikävää kyllä :( varsinki kun joutuu kivuissa kärvistelemään! toivotaan jotta painoarvio ois menny pieleen ja sieltä tulis sellanen 3-4 kg pienokainen, ei yli 4kg :)
 
Toivotaan..Fb:ssä MaryJane lohdutti et mulla on nyt kypsemmät paikat ku hänellä oli sillonku synnytys oli jo täydessä vauhdissa. Mut silti lääkäri sanoi et saattaa hyvinkin mennä vielä 2viikkoa. Kyl oli porussa pidättämistä kun polilta lähdin. Maalailin jo kaikki mahdolliset kauhukuvat mitä voi eteen tulla. :'( Ei tuu kyllä meille ihan heti toista lasta..
 
Toivotaan..Fb:ssä MaryJane lohdutti et mulla on nyt kypsemmät paikat ku hänellä oli sillonku synnytys oli jo täydessä vauhdissa. Mut silti lääkäri sanoi et saattaa hyvinkin mennä vielä 2viikkoa. Kyl oli porussa pidättämistä kun polilta lähdin. Maalailin jo kaikki mahdolliset kauhukuvat mitä voi eteen tulla. :'( Ei tuu kyllä meille ihan heti toista lasta..
aika kultaa muistot :) älähän nyt murunen! mieti, kuitenkin enää max kaksi viikkoa! ja sulla jo kumminki melkein 40 viikkoa takana! nyt eikun kolme ässää kehiin ;) seksiä, saunaa ja siivousta (sen minkä pystyt)! revittele menemään, hyvässä lykyssä oot vielä tänään illasta siellä takas tai huomenna =) ja seuraavassa neuvolassa sanot että sulla on tosi kurja jo olla! itkee tihrustat siellä niin eiköhän täti laita lähetteen! yritä vielä nauttia viimeisistä hetkistä ilman vauvaa, kohta ne voi unohtaa lopun elämäksi :) toivottavasti siellä paistaa aurinko niinku täällä! piristää jo sekin kummasti mieltä! yritän siis lohduttaa vaan, toivottavasti ei menny ihan pieleen :D tsemppiä nyt muru :heart:
 
Kiitos lohdutuksen sanoista :heart: No paikat oli kyl ihan ok kypsät et kanavaa ei ollut enään ollenka jäljellä ja suu auki 2cm,mut se just et tässä voi helposti mennä vielä viikko tai kaks,koskaan ei tiedä. Mietityttää vaan ihan oikeesti jo oma fyysinen kestävyys kun lonkat ei kestä kävelyy,istumista eikä makaamista ja selkäkin on ollut jo monta viikkoa paskana.
 
Voi syysmyrsky :hug: Oon niin pettyny sun puolesta kun eivät vielä käynnistäneetkään :( Miten teillä on tuon rd:n kanssa käytännöt? Eikö edes siihen auta vedota? Täällä ohjeet on että ruokavaliohoitoisella käynnistys viimeistään 41+3 ja insuliinin kanssa laskettuna aikana. Ja mäkin suosittelen että pyytelet vain neuvolasta uutta lähetettä sinne jos sattuisi eri lääkäri... Koita jaksaa vielä vähän, tiiän että täältä helppo huudella mutta yritän silti lähettää edes virtuaalisesti voimia ja energiaa!!

Tää pyöriäinen kävi neuvolassa taasen ja nyt sitten saakin viikon välein käydä :O Ei oo montaa käyntiä jälellä. Nyt oli sf mittakin kasvanu taas yläkäyrälle omalle paikalleen eli oli 35cm. Huh!! Kaikki muutenkin hyvin ja tämä minun varsinainen oma terkkakin varmisti vielä että vkolla 39 käynnistellään tai viimestään laskettuna aikana kun on insuliini-hoitoinen rd. Jotain "hyvää" siitäkin sentään vaikka luomusti toivoisin että alkais kun ne kivut on kuulemma niin paljon pahemmat keinotekoisesti tehtynä.

Niin ja tänään heräsin päikkäreiltä supistukseen joka oli ihan erilainen kun nuo muut on ollu. Eli sellanen keskiverto menkkakipu koko kohdun alueella plus ne normi mahan kiristykset ja kovettumiset :xmas: Jäi kylläkin ainoaksi mutta näitä vissiin sitten isommalla volyymilla sitten vain ootellaan kun on sen aika =)

viida ja ipana 36+2
 
Eeeei täällä ole mitään väliä onko rd vaiko ei..kuten jo fb:s sanoin niin ei se kenenkään niiden perse oo ku siellä synnyttäes ratkeaa,tuleehan se niille vieläkin halvemmaksi jos ei käynnistellä tartte,kipulääkkeitäkin tuolla jaetaan kuulemma niille vain kenen naama miellyttää et se ny on selvää et mä jään ekana ilman :D kyllä se taitaa käydä vielä niin et säkin saat ennen mua!
 
Voi myräkkä, mä niin tiiän miltä susta tuntuu. Sulla on paikat jo niin kypsät ettei vaavi siellä enään kauaa ole. Mä veikkaan et tällä viikolla tulee ulos. Mullahan vitkuteltiin käynnistystä 4 viikkoa aina eteenpäin vaikka olin ihan rikki jo viikolla 38. Mut vauvalla oli kaikki kunnossa ni paskat ne välitti miltä musta tuntu. :/ Koita nyt kestää viel vähän aikaa. Kohta se on ohi. :)
 
Just eilen anoppi sano et äidistä ja äidin voinnista ei välitetä ollenkaan. Ne oliki ainoat asian- ja totuuden mukaiset sanat jota oon koskaan häneltä kuullut. Ihan meinaan taivaan tosi. Vaikka eipä se lapsikaan tässä vaiheessa kärsis vaikka käynnistettäisiinkin,itselleen siinä vaan sitä lisä kipua sais kun luonnollisesti kuitenki olis helpompaa (olettettavasti). Plaah.
Oloa ei myöskään yhtään helpottanut et sit meen äitin piti vielä soittaa sellanen "vittu saatana"-puhelu saksasta kun laitoin viestin et oon takas kotona..tosiaan meen äiti on se jolle oltiin porissa pikkuveljen synnytyksessä sanottu et "ei tarvii sit yhtään huutaa ja kirota" :D ne siis ei suostunut antamaan sitä epiä,naamakerroin.....
 
Harmi juttu syysmyräkkä : / toivottavasti pääset pian tositoimiin! :)

Jep. Eli nyt sitä ollaan sitten saikulla ainakin loppukuuhun. Jes! No eipä tuo vaikiaa ole saikkua saaha. Se vain, että jää hyvät rahat tienaamatta.. Mutta pikkunen on tärkein ja enää en halua kokea samaa, mitä nyt parina päivänä! Olla huolesta soikeana, että jotakin pahempaakin ois käyny :| Onneksi lääkäri lohdutti, että pikkusella on vielä hyvästi tilaa vaan siirtyä pois alta, kun semmoinen pahainen metalliputki painaa mahaa.. Kaikki siis kunnossa, mitä nyt supistelee välillä mutta ei pahemmin onneksi. Eikähän tuo nyt taas levolla tasotu :)
Huh kun helpotti!

-pansku- ja pikkunen bubu-tytteli 22+2:heart:
 
Laretzki
Mulla kanssa kaveri joutu oikeesti itkemään neuvolassa että sai ajan äitipolille kontrollikäyntiin ja tällä oli kuitenkin viikkoja jo 40+6. Joutui sit sielläkin lähes itkua tihrustamaan, että sai ajan osaston puolelle käynnistyksen alotteluun. Se on ihan käsittämätöntä, ette huomioida äitiä. Tää samanen kaveri pelkäsi ihan hulluna, kun sillä on kaveri jonka lapsi on kehitysvammainen synnytyksen aikasen hapen puutteen vuoksi, kun ei lääkäri suostunut sektioon vaan laitto alakautta synnyttään. Että kyllä mäkin ihmeenä pidän, ettei käynnistellä hiljalleen jos jo nyt on sen nelikilonen syysmyrskyllä ja varsinkin jos siellä olis paikat jo vähän kypsät, ettei nollasta tarvisi lähteä.


Mä laittelen tännekin kertaalleen kuvan neitosen uudesta itseommellusta mekosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Sokruli
mynttis Kyllä ne kivut sieltä lähti helpottumaan, vielä on mutta ei sellasia kuin oli. Nyt on tukivyökin helpottamassa oloa. Tosi mukavalta tuntuu kun joutuu palljon seisoskelemaan töissä. Jumpassakin olin pitkästä aikaa, oikein mukavaa! Ehkä ne sit vaan on näitä normi venymis/liitoskipuja :)

ONNEA PIKKUVAUVOISTA MAMMOILLE JA KOKO PERHEILLE!!

-pansku- Koita keventää töitä!! Mulla onneks työkaverit ei anna tehä mitään nostoja tms. Ja oon siis ollu lähinnä vaan sairaanhoitajalle pakollisissa töissä. Onhan se vähän hankalaa sitten kun potilas kysyy jotain apua tai omainen pyytää kääntämään potilasta tms.. Onneks yleensä mulla on joku lääkkeiden jako kesken tms niin oon voinu siihen vedota ja sanoa että haen jonku muun. Kyllähän tuo maha näkyy jo työvaatteidenkin alta mutta ei sitä ehkä kaikki heti hoksaa.

Nyt unohin mitä kaikkee piti kommentoida..
No kerronpa sit vaan omia kuulumisia. Eli tukivyö on auttanu nyt olemaan töissä ja jumpallakin pystyin käymään. Nyt tuntuu ihan normikivuilta nää jutut eikä ihan liian tuskaselta. Kolme vapaapäivää tulossa, enää tänään ilta- ja huomenna aamuvuoro! Pääsen kaverin luo Vaasaan shoppailemaan ja toisen kaverin synttäreille!! Bileet!! :D Sunnuntaina aamupäivällä takas kotio. Sitten saa viettää aikaa veljen pojan (1,5v) kanssa kun tulevat tänne.
Mies on ollu ahkera minun ollessa töissä, eilen kun tulin kotiin illalla niin oli kattolistat ja ikkunanpielet laitettu. Ihanaa! Alkaa tääkin läävä pikku hiljaa valmistua vaikka hirveesti onkin vielä tekemistä. Ja tänään saadaan ehkä viimein astianpesukone toimimaan!!! Sitä oon oottanu kuin kuuta nousevaa..Hammaslääkäriin piti soittaa aika jo kauan aikaa sit, mutta nyt muistin ja saatiin molemmalle ajat hygienistille toukokuulle.

Kysymys: Millä viikoilla voi hakea äitiyspakkausta ja äitiyspäivärahaa jne? 19.4 on seuraava neuvola ja oletan että silloin saan todistuksia noita varten? Nyt on kuitenkin jo 17+5 menossa, että eikö muutaman viikon päästä ala oleen aika..? Näin mä oon luullu.. Aion aloittaa äitiysloman jo varhennettuna heti kun vaan voi, eli about 12.7, koska työsoppari loppuu.
 
Täällä kotiuduttiin tiistaina ja kotona olo mennyt hyvin. Poika on päivisin todella rauhallinen ja lähinnä vaan nukkuu. :) Yöt ovat sitten olleet aika rankkoja, yleensä n. klo 01.00-03.00 ollaan hereillä eikä edes tissi kelpaa. Jospa se siitä. Miehestä on ollut ihan mieletön apu :heart:
En ole vielä jaksanut keskittyä ja kirjoittaa synnytyskertomusta mutta kirjoitan sen heti kun vaan jaksan ja kerkeän.

Epa ja Jokke 5 päivää
 
Huomenia :)

Epa, sie kirjotat sen sitten kun jaksat ja ehdit :) nou hätä! nyt nauti vauva-arjesta ja uudesta tulokkaasta :heart:

lemonade, muistaakseni kun 21 rv:tä on täynnä voi hakea, olisko ollut 154 päivää :D en muista! eikä siitäkään niin kauaa kuiteskaan ole :ashamed: ja astianpesukone.. se kun on tiskannut monta vuotta käsin ja sen kapistuksen saa, niin voi luoja! mä muistan vieläki joka päivä kiittää siitä :D

Larella todella suloinen pikkuneiti :) ja siis ihan itsekkö oikeesti olet mekon ommellut? =) todella hieno! mie oon katellinen sinun kädentaidoille, lapset saa sellaisia vaatteita joita muilla ei ole!

-pansku-, hyvä juttu niin ei tarvii sun stressaa töissä :) nyt lepäilet ja nautit olostasi! toivotan auringonpaistetta sinne niin pääset ulkoilemaan =)

syysmyrsky
, ohhoh :O no olis luullu että käynnistävät! mut ehkä ajattelivat et käynnistyy iteksii ihan lähipäivinä kun noin hyvin oot kummiski auki ja valmis? mua alko niin ärsyttää kyllä sun puolestas eilen.. mietin omalle kohdalle kipuja yms. juttuja joita ei kuunnella :( harmi oikeesti.. äidin vointi on minusta myös kyllä tärkeä! kuinka sitä sitten jaksaa vauvaa hoitaa synnytyksen jälkeen? :) noh, mutta ei oo enää montaa päivää, en usko! =)

(.), noloa, mutta joo.. käytiin eilen käyrillä kun kaksi kertaa mun aivastaessa eilen kastui housut.. siis pikkuhousut! noh, eipä ollu lapsivettä mistä mä kyllä olin ihan varma, koska matkalla sairaalaan, meiltä noin 30km siis, alkoi supistaa, KIPEÄSTI! tää siis testattiin tikulla ettei ole vettä ja uskon sen kyllä nyt mutta autossa olin ihan paniikissa :D käyrillekkin piirtyi kivoja suppareita! kuinka se käyrä muuten toimii? mitä se kertoo jos lukema oli 0-55 välillä? ei siis vauvan syke :D no joka tapauksessa.. paikat on kuitenkin vielä kiinni, takana ja kanavaa sen 1cm jäljellä :) eli ei ole ihan heti vielä syntymässä! tai en tiiä mitä eiliset supparit teki sitten! vauva ultrattiin ja painoarvio oli 2 713g :heart: kaikki hyvin :heart: istukka toimi normaalisti yms.. supparit kuitenki jatkui kotona vielä jonki aikaa, helpotti kyllä kipua kun sain ihan vaan 1g panadolia ja makoilin siellä hetken aikaa :) yöllä heräsin joskus 4 maissa uudestaan ihan kauheeseen supistukseen ja inisin vaan siinä sängyssä ja ukko pinkas jo pystyyn että nytkö jo mennään :D ei kuitenkaa.. jäi vaan yhteen! mutta se tuntui kestävän ikuisuuden! ja se kipu.. mutta kyllä mie säikähin eilen tosissani että nytkö se tulloo :D oltas jouduttu kätilöopistolle tai naistenklinikalle lähtemään kun 36 viikkoa ei ole vielä täys!

tänään kuitenkin POKS POKS 35+0
tiuhti ja pikkumies :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Oikea synnytyssupistus näkyy käyrällä 50-100. Voi vissiin mennä ylikin. Harjoitussupistukset on siitä 30-50 ja kaikki alle kolmenkympin on jotain muuta. Mäkin aivastin käyrässa niin kiipes just viiteenkymppiin. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_

Yhteistyössä