Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

:wave:

Kyl täällä on kaikki hyvin kuumeilija :) Ihanaa kun oot huolissas! :heart:

Ja voi vitsi mikä supernainen oot mynttis! Ihanaa kuulla perätilasynnytyksestä, kun ittelläänkin olis nyt päätöksen aika.. Hurjaa, jännää, pelottavaa ja ihanaa :)

Kuumeilijan pikkunen vaan kasvaa :) :heart: Joko kovin jokeltelee? :) Ja niiiiiiiiiiin ihanalta kuulostaa hääjutut! Voikun ittekkin pääsis sunnittelemaan ja hiplailemaan kaikkea hääjuttuja.. Joko alkaa tosissaan jännittää?
..pääsen mäki häihin ens viikonloppuna :) Kaason roolissa vaan täytyy olla. Kenkä ongelma on suurin, missä jaksaisin olla koko päivän ja mitkä olis suht juhlavat..

Tosi vähän on muuten vastasyntyneille vaatteita missään o_O mää ihmettelen.. Kaikki koot alkaa 60 tms.. : / Höh..

Eikä mulle tosiaan mitään uutta taivaan alla. Nökö on edelleen perätilassa eikä se siellä enää käänny, ei varppina. 22.5. olis synnytystapa-arvio. Sinne sitte kasa kysymyksiä :)

Emby^ ja nökö 33+6 :heart:
 
kuumeilija Saa kysellä :D En oikeastaan edes missään vaiheessa harkinnut epiduraalia. Pärjäsin kuitenkin niin hyvin ilman siihen 8 cm:n asti kunnes lapsivedet meni, ja siinä vaiheessa aattelin kun ollaan niin lähellä loppua niin kyllä tän kestää :) Mutta jos vedet olis mennyt aiemmin ja supistukset olis ollut pidempään niin kovia niin varmasti olisin harkinnut, eli siinä mielessä oli tuuriakin matkassa että asiat tapahtu "oikeaan aikaan". Doulia on sekä maksullisia että vapaaehtoistyönä sitä tekeviä, Tampereella toimii doulapiiri jonka palvelut on ilmaisia, mutta en osaa sanoa mikä tilanne on muissa kaupungeissa. Ihanaa että on tällaisia hyväntekijöitä olemassa! Väliliha puudutettiin leikattaessa, sitä ei edes kysytty ja en oikeestaan tajunnut edes koko puudutusta tai ylipäätään leikkaamista. Tai saatto kätilö siitä sanoa mutta olin keskittynyt johonkin muuhun :p Hematooma on verenpurkauma, eli veri pakkautuu johonkin kohtaan ja aiheuttaa painetta ja sitä kautta kipua. Se tuntuikin kovin epäreilulta kun synnytys oli jo ohi mutta silti mua sattu. Mutta onneksi pahin kipu helpotti nopeasti kun lääkäri sai haavan avattua ja paineen purettua.

viida Kiitos kauniista sanoista :) Ja kovasti tsemppiä käynnistelyjen jatkolle, josko se pikkuinen olisi huomenna valmis tulemaan ulos!

Emby Kiva jos sait tarinasta vertaistukea :) Tiedän että päätös ei ole helppo! Mullakin oli hirrvee lista kysymyksiä äitipolilla käydessä, ja niin pitää ollakin, isosta asiastahan on kyse ja jos vähääkään joku juttu askarruttaa niin ei saa jäädä yksin pohtimaan.
 
atl
kuumeilija Kyllä täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Olin käynnistettävänä keskiviikosta asti, ensin cytotecilla ja lopulta myös oksitosiinitipassa synnytyssalissa 6h ilman minkäänlaista edistystä. Tänään pääsin osastolta kotiin. Enää en aio käynnistettäväksi suostua, enkä voi suositella sitä kenellekään (vaikka näinä päivinä näin aika monta jotka yhden tai kahden cytotecin jälkeen lähtivät saliin synnyttämään). Kaikille se ei missään nimessä sovi. Että saavat tulla luomuna tai puukolla. Vaikka lääkäri tänään kotiuttaessaan sanoikin, että tarviis käynnistää kyllä ens viikolla taas kun 38+jotain pitäis kaksoset saada tähän maailmaan..

Anteeksi oma napa mutta oon ihan poikkinainen :D
 
:) Viikot hupenee ja todellisuus lähenee.

Hiukan alkaa jännittää se synnytystapa-arviokäynti.. : / Mitäköhän kaikkia kysymyksiä sinne veis ja mitäköhän ne päsmärit sanoo siellä.. Hmph..

Mut ihanaa alkavaa viikkoa teille murut. Tää mamma on melko kiireinen, kaason tehtäviä tuplasti.

Emby^ ja nökö 34+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja -pansku-
Hei naiset!

Tulin omanapailemaan..
Käytiin varhaisultrassa, jossa näkyi pieni hento syke! kaveri ei ihan vastannut viikkoja sykekin oli melko hidas. kätilön ehdotuksesta mennään perjantaina tarkistamaan tilanne! :)
mutta so good so far!! :)
oli huojentavaa nähdä syke :heart: ja epäilen itsekin että ovis on ollut hieman myöhemmin!

Onnellinen YP 7+0 (?) :heart:
 
mynttis on kyllä melkonen supernainen tosiaan! Ite olisin kyl vainaa jos en olis epiä ottanu. Ja just viikonloppuna puhuttiin et miten toiset muka pärjää ilman kivunlievitystä kuolematta koska NE supistuksen sattuu niin et tukka nousee pystyy. :D

eska Aika jännä et sulle laitettiin eka epi ja sit vasta puhkastiin kalvot.. :eek: kun mulle kätilö sanoi et eka puhkastaan kalvot,katsotaan mitä ne supistukset on sen jälkeen ja sit vasta epi. Ja voihan perkele jos itellä olis epin vaikutus loppunu just siinä itse hetkellä. Olis porin keskussairaalan rappaukset varmaan murentunu mun huudostani..

Apua,meillä on ens viikolla ristiäiset!! Paniikki iskee tän meen rytöläjä kämpän kanssa. Ite ei jaksa ja miestä ei viitti pyytää ku ei kyl jaksa sit sen perässäkä kulkee siivoomassa sen siivoomisen jälkiä :D en ees ymmärrä miten pystyn olemaan täällä ku tykkään et on siistiä. Hyi
 
syysmyrsky, ne kalvot siis puhkesi spontaanisti, täytyypä lisätä se tonne tarinaan vielä :) mut ihmettelin itekin, kun jotenkin muistin, että eka tuli vedet ja sitten laitettiin epi, mut epikriisin mukaan meni just toisinpäin. Onneks on toi epikriisi kellonaikoineen, ei ois muuten hajuakaan siitä, mitä on tapahtunut ja millon :D
 
Huomenta! :)

Olipa kiva lueskella synnytystarinoita, minäkin kiittelen täältä kovasti!

Ja Eska, mun on ihan pakko kysyä, saako Sherwoodista hyviä pitsoja ja kebsuja? Ollaan nimittäin miehen kanssa monta monta kertaa meinattu käydä siellä hakemassa ruokaa. :D

ON: Täällä poksutaan 17+0 :heart: Eilen oli neuvola ja ihan kiva maku jäi käynnistä. Oli opiskelija harjoittelemassa neukkutätin virkaa ja ainakin oikealle alalle on menossa, näin jos voisi itse sanoa. :) Ja mukava oli kun kyseli isiltä kovasti millä mielellä on, aikooko jatkossa olla neuvolakäynneillä matkassa ja kuinka on voinut. Millään käynnillä ei ole miekkosta kauheasti huomioitu, niin nyt yllätti kun vaikutti ihan oikeasti kiinnostuneelta iskänkin mielentilasta. :D

Mut täällä ei mitään kauhean erityistä, välillä vatsaa kiristelee ja juilii, selän oikean puolimmainen issias vaivaa (varsinkin jos on joutunut paljon töissä punnertamaan painavien juttujen kanssa) ja nivusia on hieman särkenyt. Muuten olotilat on ihan mallikkaat olleet suurimmaksi osaksi ajasta. Toki väsyttää ja välillä saattaa huono olo yllättää mutta eipä tuo haittaa. Niitä liikkeitä odotellessa edelleenkin, tai kyllähän jokin kai tuolla myllää mutta edelleenkään en tiedosta onko se vauva vaiko ilmaa....

Ja tämän viikon jälkeen kaksi ja puol viikkoa rakenneultraan! Voi apua :)
 
Onnea Onnea viidalle ja pikku rinsessalle :heart: nyt se odotus on sitten sinunki osaltasi ohitse :) kovasti toipumisia pitkästä taakasta!

mitenhän Gabi jakselee? vieläköhän yhdessä kasassa? =)

täällä pikkumies pitää mammaa aika kiireisenä niin ei tuu kauheesti enää kirjoteltua, ja miehän kyllä kuulun toiselle puolelle jo, mutta en vaan osaa taas oikein irrottautua täältä :)

meillä pikkumies kasvaa kovaa vauhtia :) huomenna olis eka neuvola niin saas nähä kuinka paljon on kasvettu! ainakin painoa on tullut lisää, huomaa kun posket on alkanu pyöristymään =) onneks niitä kiloja lähtee mammalta samaa tahtia pois ;) vielä olis kumminki pudotettavaa sellaset 10 kiloa :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittelen täällä vaan, että kaikki ok. Saikulla olen ja ens viikko on lomaviikko. Kävin maanantaina neuvolassa ja neuvolatäti haluaa nähä mut heti reissun jälkeen ja katotaan jatketaanko saikkua. Mieliala on vähän mitä on, ja voin suoraan sanoa etten halua töihin takasin.. Ahdistaa pelkkä ajatuskin.. Enkä oikeestaan tiedä syytä, liian raskasta ja nyt vaan stressaan liikaa.. Kelan paperit vein tänään ja vaihdoin pankissa rahhoo. Huomenna ajetaan Tampereelle ja perjantaina lento Lontooseen. Ihanaa :heart: masu kasvaa vauhdilla :D

Onko kellään kokemusta siitä, että hakee kelalta rahoja edellisten 6kk:n mukaan? Näin mä teen kun oon vasta vuoden ollu töissä. Ja siellä sanoivat, että asia hoituu niin että työmaalta lähettävät sit kesällä tiedot mitä mulle on maksettu. Kai se näin sitten hoituu =)

lemonade & mangusti 22+4
 
Viidalle ja koko perheelle onnea pienestä prinsessasta! :heart:

Eska, Tällä hetkellä joo, vaan saa nähdä kauanko menee että sais uuden ja vähän isomman kämpän. :)

Lemonadelle hauskaa matkaa! Mie oon ihan vähän kade, mutta ihan pikkasen vaan. ;) :D

Hei mie kyselen taas, nimittäin kuinka moni oikein rasvailee/öljyilee itseänsä jotta voisi mahdollisesti ehkäistä arpia jne. Telkkarissa tuli tästä tissien, vatsan ja välilihan öljyämisestä ja että kuinka se on vaikuttanut eri naisilla. Tokihan se on varmasti aikapaljon ihotyypistä kiinni mutta itsellä kun on muuteskin kuiva iho, niin ei siitä varmaan mitään haittaakaan olis jos vähän koittais rasvailla enemmän. :D

PS: Koivu kukkii... joten meikä pärskii ja niiskuttelee... täytyis varmaan apteekissa poiketa kyselemässä tyhmiä että mitä saa ottaa ja mitä ei.
 
Chiba, setiritsiiniä ja loratadaania saa käyttää. :) toki niissä lukee ettei suositella mut esim HUSin sivuilla suositellaan ko aineita. Ja öljyt ja rasvat ei mulla ainakaan mitään auttanu vaan oon oikea tiikerimaha :) Kudostyyppi ratkaisee.
 
Viidalle parhaimmat onnittelut pikkuisesta prinsessasta! :heart: Voikaa hyvin!

tiuhti_ Sama homma täällä, ei ehdi juurikaan palstailla.

eskan synnytyskertomuksen kävin lukemassa, ihanaa että jaksoit kirjoittaa noin yksityskohtaisesti, tykkään! :heart: Kiva kuulla, että poika pääsi jo kotiin. Siitä se lähtee.

nellielli Tulet huomaamaan, että aika menee yllättävän nopeesti ja kohta oot itekin synnyttämässä ja oma nyytti kainalossa :D

yöperhoselle onnittelut sykkeen löytymisestä! :heart:

Emby^ Totta kai mä oon huolissani, jos susta ei muru kuulu vähään aikaan mitään :heart: Ei kauheesti jokeltele, mutta aina välillä sanoo: "Ääää" :D Sit me jutellaan! Lauantaina kävin sovittamassa hääpukua ja silloin alkoi tosissaan konkretisoitua, että päivähän lähestyy hurjaa vauhtia. Pikkasen jännittää, mut mä luulen, et se jännitys puskee päälle sitten itse aamulla.

viida Suurimmat järjestelyt tehtiin ennen vauvan syntymää, ettei mun tartteis nyt vauvan kanssa kauheesti suunnitella ja järjestellä. Kauheesti ei onneks oo tehtävää, sellasta pientä askartelua ja häämenun ja istumapaikkajärjestyksen miettimistä yms. pientä puuhaa kyllä löytyy. Vaikkei paljoa olekaan tekemistä, niin silti tuntuu, että pienen vauvan kanssa tulee kiirus! Mä olin alunperin suunnittelut hääkimpuksi kallan (muistaakseni tuon niminen), mutta olin ajatuksissani kuvitellut sen vähän isommaksi kukaksi, joten lilja olikin se minun mielikuva, joten valitsin ne :heart: Aivan ihana kukka ja juuri sellainen, jonka silmissäni näin ja jota kuvittelin siis kallaksi.

atl Mikä sun tilanne on?? Toivottavasti alkais jo tapahtua ja saisit pienet nyytit syliin :heart:

syysmyrsky Mä oon kans sellanen, etten voi sietää sotkua! Ennen olin tiptop-tyyppiä ja tosi tarkka, mut kun koira tuli taloon, niin on ollut pakko opetella sietämään karvoja (AAAARGGHHHH!!!!) ja hyväksymään sotkua. Vaikka kuinka imuroisi, niin heti seuraavana päivänä on melkein samanlainen karvakasa lattioilla. Että mua risoo vieläkin... ja sänky :kieh: Mut ei voi mitään, karvojen keskellä eletään! Nyt kun on vauva, leikkimatto on aina täynnä karvoja ja pojan vaatteet ym. Inhottaa, ärsyttää, raivostuttaa... Onko teillä siis ensi viikon lauantaina ristiäiset? Meillä on ja samassa hääjuhla :heart:

Omaa napaa Kiirusta pitää, olen lukenut teidän kaikkien jutut, mutten ehdi kaikkea nyt kommentoida. Pahoittelut siitä! Ootte kuitenkin päivittäin mielessä :heart: Osittain poika pitää kiireisenä ja sitten on vielä vähän askartelua yms. pientä hää- ja ristiäisjärjestelyä.
 
tuosta rasvailusta :D joo.. mulla kans kuiva nahka ja rasvasin joka päivä ihan senki takia! ja kyllä, mullakin on raitoja massu täys! ne tuli kyllä ihan loppuvaiheilla, muutama tuli siinä rv30 ja sitten alko 34 eteenpäin oikein rytinällä nahka repeytyy! mutta aina kannattaa yrittää! :) eihän siitä haittaakaan ole!
viimisimmät on tullut ihan synnytystä edeltävinä päivinä kun masu laskeutui nopsaan alas!

mä luulin että mulla on tulossa pahin flunssa ikinä, mutta tää onki tätä koivun tekemää ihanaa hallaa..

eli täällä kans kauhee pärske koko ajan ja tosiaan, esim. heinixiä saa käyttää niinku namppis tuossa sanoi, siinä on cetiritziniä :) saakelin koivu ja vielä kaiken lisäksi moneen vuoteen pahin koivukesä! mulla alkoi jo lepän takia kauhee niiskutus.. älysin vaan liian myöhään taas alkaa syömään lääkettä ite :ashamed: joka vuos sama homma.. onneks auttaa silti nyt pahimpaan ku älysi vaan ottaa sen lääkkeen :D

hohhoijaa, poika nukkui yön hyvin, heräsi kaksi kertaa syömään ja nukahti samantein uudestaan, meillä on neuvola puoli 9 ja oon siks jo hereillä ku en viittiny enää nukkua ku heräsin ku isäntä lähti duuniin! mut väsyttää ihan kauheesti |O pitääpi nukkua päikkärit, jos ehtii :D

ja kamalaa, poikahan on kohta jo 3vko :O ja sitten 1kk.. mihin aika katoaa? vastahan pieni mies syntyi :heart: ja vastahan potkutteli mun massunahkan alla.. ja joo :ashamed: mulla on ikävä niitä potkuja! vaikka kuinka niin sanoin ettei tuu ikävä :D
 
Chiba Mulla on iho niin kuiva ollu nyt joka paikasta, et oon käyttäny vauvaöljyä.. :) ei sekään meinaa auttaa.. : / täytyis nyt ostaa sitä lisää, kun pääsi loppumaan ja alkaa kokeileen kunnolla laittaa sitä mahaankin, et jos se ees vähän ehkäisi raskausarpia.. mulla niitä kyl on jo ennestäänkin.. :( mut jos ees sais vähä ehkäistyä, ettei tulis enää lisää..

"kuumeilija" Luulen kans, et kun on nyytti kainalossa, niin sitä miettii vaan, et mihin se aika meni.. :D vaikka nyt tosiaan tuntuu, ettei tää aika kulu yhtään! :)

nelliellie ja pötkö 14+4
 

Yhteistyössä