Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Onnea namppis hyvistä ultrakuulumisista!! Siitä se lähtee etenemään :) Ihana oikeesti,että kaikki on hyvin.. Varmaan oma mieleskin rauhottu? Tai siis jos kuuluit näihin,jotka miettii,että onko siellä oikeesti ketään :p

Ja vielä ihan pakko mainita painoasioista!! Pikkasen voi ilmeisesti olla eri käytäntöjä eri paikoissa.. Mulle sanottiin,että paino ei saisi nousta yhtään! Luin sitten tossa toista pinoa,jossa lähtöpaino oli enemmän kun mulla,silti oli sanottu,että painoa saa tulla HUOLETTA se 7-11kg.. Ja Jomi,joka mietti omaansa,niin tuon neuvolan mukaan saisit lihoa paaaaaaljon enemmän :eek: Ihme juttuja.. Toki siis eri paikkojahan ne on,mutta pointtina se,että eipä tuota painoa kannattaiskaan murehtia niin hirveesti!.. Vaikka siihen itekin sorrun aina..

Mutta taas poksuu

Taiska ja napero 31+0
 
NiQ
Mä en kyllä käsitä tota joidenkin neuvoloiden painoasiaa. Meillä päin se on niin että MÄ ite otan siitä hirveen stressin ja valitan neuvolassa ku se on noussu ja th vaan naureskelee että "ei se nyt oikeesti oo paljoo noussu, älä stressaa" :D mut muualla toisin vissiin...

Nyt on kämppää saatu jo vähän siihen malliin että ei sen puoleen haittaa vaikka vaava päättäiskin tulla aiemmin. Saatiin meinaan tuo akvaario vihdoin pois viemästä tilaa olkkarista ja vauvanvaatelipasto paikoilleen, sekä sain tuotua veljen tyköä varastosta ensisängyn ja kaukalon autoon. Vaunut pitäis ens kerralla vielä tuoda kun sinne asti jaksaa ajella :) Sitten ei puutu enää mitään! (ehkä :D )

NiQ & Pena 36+1
 
Otokka
Pikkis-Pikkarainen eli Tissi-Takiainen tuli pitkän rupeaman jälkeen maailmaan 11.6. klo 19.35, 51cm ja 3410g. Valloittava mustahiuksinen poika :heart:. Vauva-arkea opetellaan ja taisteluhaavoja parannellaan (on vähän pyrstö äidillä kipeä).

Painoasiaan: Mulla tuli kokonaisuudessaan painoa n.11kg ja kun nyt punnitsin itseni kotona viikon jälkeen synnytyksestä, niin painoa oli lähtenyt n.8kg. Lähtöpainoa oli ihan reilusti, että saa sitä vielä tippuakin imetyksen myötä...
 
Viimeksi muokattu:
Voi Otokka! :hug: Onnea onnea, nyt se on ohi. :flower:

Luin tuolta kesäkuisten puolelta että sulla oli ollut ilmeisesti aikamoinen taistelu, mahtaa olla helpottunut fiilis. Olet lämpimästi tervetullut tuonne meitin FB-ryhmään jos haluat, laita mulle yksäriä jos siltä tuntuu.

Ihanaa vauva-arkea sulle, tule kertomaan lisää kun ehdit. :heart:

MJ & Väinö 39+4
 
Namppis88 Onnea hienoista ultrakuulumisista! :) Meillä vielä yli kolme viikkoa nt-ultraan.

taiska87 Joo, ainakin tuolla meiän tammikuisten pinossa oli yhdelle 117 kiloa painavalle sanottu, että saa tulla 7 kiloa lisää. Ja mä siis oon sen 92 kiloa (pituuttakin kuitenkin 172 cm että en ihan lyhyt ole). Hauskinta tässä on, että me asutaan samassa kaupungissa! :) Että niin ne voi suositukset sun muut vaihdella ihan saman kunnan sisälläkin.

Otokka Onnea ihan hirmu paljon! :heart:
 
Onnittelut koko Otokan perheelle!! :flower:

( . ) Tulin äsken neuvolasta ja alapaine oli taas noussut vähän lisää... Nyt oli 128/96. Ohjeeksi tuli mitata päivittäin ja ottaa heti yhteyttä, jos yhtään vielä nousee. Muutoin kaikki hyvin, vauvelin sykkeet hyvät ja liikkui neuvolantädille kovin! Hemoglobiini oli 127, pissa puhdas ja painoa oli nyt kertynyt yhteensä noin 11 kg (nyt 67,4 kg). Ensi viikon keskiviikkona mennään taas ultraan katsomaan, onko poju kasvanut. Itsellä sellainen olo, että pikkuinen saisi jo tulla! :)
 
Paljon paljon onnea ja vauva-arjen sujumista otokalle ja koko perheelle!! :)
Ihana juttu!

On: Loma aloitettu!! Mutta vain alko heti ensimmäisenä huonosti nukutulla yöllä ja mahakivulla! Jos ei tää kohta ohi mene,niin pitää soittaa kyllä neuvolaan. Mut luulen,että tää on jotain "tukosjuttuja" ko ei maha pellaa :/ No mutta se siitä! Tää alkaa nauttimaan lomasta! ;P

Taiska ja napero 31+3
 
Oikein paljon onnea Otokka :heart:

taiska, mä olen saanut mahani toimimaan säännöllisesti, kun syön aamuisin aina Activian maustamatonta ja satsin mustikoita. Olen ollut aina vähän ongelmainen tuon mahan kanssa, mutta tällä hetkellä tuo yhdistelmä on ainakin mulle ihan täydellinen.

Juttelin aiemmin juhannussuunnitelmista ja eilen neuvolalääkäri antoi mulle luvan lähteä saaristoon. Mitään ihmeempiä muutoksia ei ole havaittavissa alakerrassa, joten Onerva taitaa viihtyä masussa vielä pitkään :D Verenpaineet mulla oli koholla, mutta kun muita raskausmyrkytyksen merkkejä ei oikeastaan ollut, niin nyt vain seuraillaan kerran viikossa neuvolakäyntien yhteydessä. Onervan painoarvio oli 2700g, joten LA:n arvio n. 3500g. Toivottavasti ei mene paljon yli tai mä alan jännittämään tuota kokoa...

Aurinkoista juhannusviikkoa mammat :)

HennaN & Onerva 36+4
 
Neuvolassa käyty ja raskausmyrkytys poissuljettu!!!!! Nyt jos tulee kipeitä supistuksia niin pitää lähteä heti tarkistuttamaan tilanne kuulemma. Ja vauva laskeutunut täysin ja kuulemma on pieni ihme jos vauva masussa vielä juhannuksen jälkeen!!


viikot: 36+3
paino: -400g/vk
turvotus: ++
verenpaine: 109/88
pissa: -
hb: 126 (en syö mitään lisiä)
sf mitta: 38cm
tarjonta: rt
liikkeet:++
syke: 140

Ja käsin kokeilemalla vauva on kuulemma lähemmäs 4kg kun 3kg jo nyt! Ja kuulemma todella hyvänkokoinen, että sen puolesta saa kyllä syntyä!!
 
Onnea Otokalle

Täällä päivät menee toistensa jälkeen. Ei merkkejä et pallero olis tulossa ulos. Eilisen neuvolakäynnin mukaan vaavi ei ole edes laskeutunut/kiinnittynyt :/ No ei se auta kuin odottaa,kyykkiä ja juoda vadelmanlehti teetä...kaikkee saa kokeilla :)

Vatsa on menny täällä kovaksi, tähän mennessä toiminut hyvin...tsemppii sinne Taiska,ei kiva kärvistellä kivuissa.

Viime yö oli aika jännä...heräsin siihen ihan kuin vaavi olis ottanut muutaman kerran oikein vauhtia ja "liukunut", kyllä liukunut vauhdin kanssa alemmas....:) tämän jälkeen pientä särkyilyä siellä täällä ja oikeaa takareittä särki inhottavasti/salama kipuilua...tapahtumasta ei syntynyt kuitenkaan mitään supistukseen viittaavaa mielestäni, eikä vaavia :D.....mitäköhän lienee tehny siellä :)

zannuli & Pallero 38+5
 
taiska Olen syönyt nyt kuukauden visibliniä ja tällä viikolla otan rinnalla laktuloosia päivittäin. mun on pakko pitää maha pehmeenä, kun tuota laskeumaakin ja ei tunnu kivalta ponnistella tällänen möhköle mahassa, ja kun alkaa supistaa.....

Neuvola

viikot: 38+0
paino: 100g/vk
turvotus: -
verenpaine: 117/83
pissa: -
sf mitta: 32cm, jee viimeksi 33,5cm, että lähtökuopissa on :)
tarjonta: rt
liikkeet:++
syke: 130-140


anu Viikkoja niin hyvin, että toivotaan että pääset tosi toimiin. Juhannuksenahan kaveri on täysaikainen.
 
Kyllä ristus ottaa nyt päähän.. mua on supistellu tuolta 12 lähtien ja soitin seinäjoelle että voinko tulla näytille ja kerroin et supistuksia ollut nyt 10-25min välein ja kestoltaan 15sek-minuutti, niin en saa mennä, käskettiin syödä panadolia!!!! Pitää kuulemma olla useamman tunnin ajalta 10min välein ja kestoltaan minuuttisia, kiva kun täältä ensinnäkin ajaa sen tunnin ja lapsi on ensimmäinen. Neuvolaan soitin et näin sanottiin, niin sano et jos jatkuu niin mennä vain eikä soitella enään!! Vaikkakin olisi turha reissu niin ainakin itse saisin mielenrauhan, ja kun siellä synnärilläkin sanoi että kyllä jotain nyt tapahtuu kun kerta on kivuliaita!!
 
Kiitos vinkeistä!! Nyt ostin tota activiaa..
keijuSaako tota visibliniä apteekista vai mistä? Ja onko se niinko ihan mahan pelaamiseen tarkotettua?Joskus kuullu ton nimen,mutten koskaan oo joutunu tarkemmin tutustumaan siihen.. Nyt joutuu kyllä ottamaan kaikki keinot käyttöön :)

Mukavaa reissua Henna! Onneks saat lähtee! Nauttimaan vielä viime hetken oloista,ennen kun sitten siinä onkin joku joka vaatii sun huomion koko ajan :)

Kiitos zannuli! kivut meni onneks ohi.. Mutta toivottavasti säkin nyt sait vinkkejä tästä hennan ja keijun laittamista viesteistä!

Hyvää juhannusta teille kaikille mammoille!! Eihän se vielä ole,mutta ei siihen enää montaa päivääkään mene ja jos en käy tässä enää,niin onpahan ainakin toivotettu <3

Taiska ja napero 31+4
 
Heissun ihanaiset :)

Eilen eka neuvola ja terkkari oli tosi kiva. Ei edes huomautellu painosta mitään, mitä ehkä eniten pelkäsin. Sinäsä ei hirveästi mulle mitään uutta tietoa koska itsekin terkka olen ja tässä kaupungissa äitiysneuvolan työharjoitteluni puoli vuotta sitten suorittanu. Mut kyl se on jännää kun se omalle kohdalle osuu :p Verinäytteet kaivettiin kahdesta kädestä kun ensimmäinen suoni piiloutu mut taju pysy ja terkkakin repi tilanteesta huumoria että heti jännittää kun oman alan ihminen asiakkaana :D. Positiivinen kokemus kaiken kaikkea. Mieskin on tyytyväinen.

Nyt on tuleville isovanhemmillekin kerrottu ja onnellista sakkia on :) Anoppikin uhkaili että heti lähtee vauvanvaatteita ostamaan mutta kiellettiin ostamasta yhtään mitään ennen kuin on 12 viikkoo täynnä ettei tuo huonoa onnea.

Eipä muuta tällä erää. :)

-Namppis 8+2
 
NiQ
Mukavaa että Namppiksella menny hyvin eka neuvolakeikka :) jokos teille on tullut aika nt-ultraan? mitkäs muuten on olot? Voi kun muistaa itse vielä miten jännitävää ja pelottavaa aikaa tuo alkuaika oli, nyt mennäänkin jo viimeisiä viikkoja, eikä siltikään meinaa uskoa että kohta meille tulee vauva <3

( . ) Tulipas käytyä sitä muutama päivä lepäilemässä sairaalassa. nyt jatkuu kotilepo, eikä olo kovinkaan juhlava ole, mutta kotona on parempi <3 miestä on kova ikävä, on toinen pääkaupunkiseudulla työreissussa :/

NiQ & Pena 36+5
 
Huh, onpas taas pitkä aika kun tänne oon viimeksi kirjoitellut ja ylipäänsä käynytkään kaksplussan sivuilla. Tänne onkin tullut taas tosi paljon kirjoituksia ja on näköjään onnittelujenkin paikka :)

Onnea Otokka pienestä pojasta!!:heart:

Ja monella näköjään alkaakin olla jännäämisviikot menossa, tsemppiä jo näin etukäteen tuleviin koitoksiin! :)

Painosta: Miullakin BMi oli jo alussa 31 ja pelkäsin etukäteen et miten tuo paino lähtee nousemaan. Näköjään tosi yksilöllistä, miulle ei onneksi oo tullut nyt oikeastaan yhtään lisää painoa koko raskauden aikana, kun taas minun siskolla joka myös odottaa on jo nyt alkuvaiheessa tullut tosi monta kiloa. Neuvolassa eivät oo kertaakaan painosta sanoneet vaikka se korkealla onkin..

ON: Täällä mennään nyt viikoilla 23+1. Rakenneultrassa kaikki oli kunnossa ja minullakin on pahoinvointi jo helpottanut, siitä olen tosi onnellinen! Tosin nyt uutena kiusana toistuvat VTI:t joihin nyt mahdollisesti alkaa estolääkitys... Kolme antibioottikuuria syötynä tässä kolmen kuukauden sisällä ja taas tänä aamuna on tullut sellainen tunne että näinköhän taas on tulehdus päällä, voi kurjuus :( Vielä pitäisi jaksaa huominen töissä ja sitten 4 viikon loma! Tätä onkin odotettu :)

Tuo Fb ryhmä kuulostaa kyllä mukavalta ajatukselta :)
 
NiQ
Mukava kuulla Mimmustakin :) ja hienoa, että rakenneultrassa kaikki oli hyvin! :) halusitteko kysyä sukupuolta vai pidättekö jännityksen loppuun saakka?

Tänään neuvola, vaaka taas stressaa, vaikka tiedän että samoissa lukemissa pyöritään ku viime viikolla :p on tää kans ihan naurettavaa :D olin niin rohkea että varasin huomiselle niska-hartiahieronnan, täytyypi muistaa neuvolasta kysyä että onko se ok tässä vaiheessa tilannetta.

NiQ & Pena 36+6
 

Yhteistyössä