Esikoishaaveista syksyllä 2010 plussanneet

Täällä ollaan vielä kasassa....yö oli tuskainen, supisteli kipeästi 20-40 minuutin välein, näihin tietysti heräsi ja välillä piti lähtee liikkeelle, kun sattui kovemmin. No nyt taas aaupäivällä ei supistuksen supistusta. No jos noi supparit merkkais ettei enää viikkoja mene. Kohta neuvolaan, katotaan mitä siellä...
keiju ja hipsu rv 40+2

helle mun puolesta voisi sataa vettä ja olla alle 20-astetta.
 
HEIPPA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!

Vihdoinkin uskaltauduin tänne puolelle kurkkaamaan :D Tulen tuolta esikoista haaveilevien puolelta ja täällä näyttäisi olevan sieltä pinkasta tuttuja! Plussasin 22.6. ja ihan tarkoituksella pidättäydyin vähän aikaa vielä odotuspuolelta, koska tammikuussa ehdin innostua silloisesta raskaudesta liikaa ja keskenhän se meni. Mutta nyt plussauksesta jo kolmisen viikkoa, joten pikku hiljaa ajattelin tutustua teihin muihin odottajiin :heart:

Minun tarina on sellainen, että aloitimme yrittämisen syys-lokakuussa 2009 ja eka tärppi kävi tammikuussa 2011, joka meni samantien kesken. Sitten sain kiertojen säännöllistämiseksi terolutit ja viidennestä terokierrosta ja YK21 tärppäsi. Edellisten menkkojen mukaan laskettuna minulla lähtisi nyt seitsemäs raskausviikko, mutta koska minulla on ovis vasta kp23-26, niin luulisin tuosta 7vkosta vähennettävän sen viikon pari. Mutta reilu 5vkoa varmasti kuitenkin on kasassa.

En uskaltanut varata neuvolaa ja varhaisultraakaan ennen kuin vasta tällä viikolla. Tammikuussa oli ikävää joutua perumaan itku kurkussa kaikki. Mutta siis, eka neuvola on 19.6. ja menen yksityiselle varhaisultraan 25.7. Ennen plussaa olin ihan varma, että plussan saatuani pelkään keskenmenoa, mutta se ei olekaan ollut päällimmäisenä mielessä. Enemmänkin tällä hetkellä minua pelottaa ja jännittää se, että jos siellä varhaisultrassa ei nähdäkään ketään asukkia... jos sydänääniä ei kuulukaan ja jos se on taas joku tuulimuna tai vastaava. Mutta silti mulla on ollut plussasta asti hyvät fiilikset tämän raskauden suhteen.

Ja minä olen 26v ja mieheni on 29v.

Oireina minulla on ollut turvotusta niin päivällä kuin öisinkin, mutta tuskainen turvotus tulee yleensä öisin. Herään säännöllisesti lähes joka yö klo 2-3 aikaan, kun vatsaa kivistää ja en saa hyvää nukkuma-asentoa. Se ei koske, mutta on hyvin tuskallista, tuskanhiki vaan valuu ja on vaikea olla. Olen koettanut välttää rennien ottamista, mutta muutaman kerran on ollut ihan pakko turvautua niihin. Viime viikonloppuna alkoi tissikipu, välillä ovat aremmat ja välillä taas vain vähän arat. Selvästi olen huomannut, että tissit on kasvaneet. Uusimpana oireena minulla on tuntunut tuolla alapäässä, varmaankin kohdun suulla (?) tai jossakin emättimessä semmoisia nopeasti ohimeneviä viiltokipuja. Onkohan se ihan normaalia? Tai oikeestaan se ei koske, mutta on hyvin epämiellyttävää. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia alapäässään??

Yksi tämänhetkisistä mietinnänaiheista on seksi. Mä en yksinkertaisesti uskalla harrastaa seksiä! Onko muilla tällaisia ajatuksia? Tämä pelko johtuu varmaan siitä, kun tammikuussa olimme yhdynnässä ja keskenmeno alkoi heti muutaman päivän päästä tuosta. Olen kuullut, että synnytyksen lähetessä seksin harrastaminen ja etenkin sperma saattaisi laukaista synnytyksen ja siksi mietinkin, olisiko tammikuisella seksin harrastamisella ja spermalla ollut vaikutusta keskenmenoon?

Teen tällä hetkellä ilta-/yöpainotteista työtä, joka ei sovi mulle ollenkaan. Tämän raskauden myötä uusi asia minulle on ollut iltapainotteinen väsymys. Minut tunnetaan pirteänä kaverina, joten tämä iltaväsymys on täysin uutta. Ja töissä on hankala olla väsyneenä ja etenkin töistä kotiin ajaminen on riskialtista, kun en meinaa pysyä enää siihen aikaan hereillä.

Onko täällä ketään muita, jotka ovat raskautuneet teroluttien avulla? Jos on, haluaisin keskustella siitä, että onkohan terojen aloituksen myöhäistäminen ollut se raskautumisen idea, jos ovis on myöhäisessä vaiheessa kiertoa. Tämä on herättänyt paljon keskustelua joka paikassa. Itse en usko pätkääkään siihen, että terolut ei estäisi ovista. Minäkin raskauduin heti, kun siirsin terojen aloitusta omin lupineni vasta ovispäivään!
 
Kuumeilija Hurjasti onnea raskautumisesta :heart: Teillä on pitkä yritys takana. Alkuviikkoina (ja myöhemminkin) pelkää pahinta ja toivoo parasta. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.
väsymys Minulla ensimmäiset kuukaudet oli tajutonta väsymystä, jaksoin vain käydä koulussa ja lopun ajan vaan nukuin. Se meni sitten ohi toisen kolmanneksen alkaessa.

Omaa. neuvolassa kaikki ok. Nyt painoa ei ollut tullut yhtään, tasoittaa vähän sitä viime viikon pomppua :D Verenpaineet koholla, mutta laittoi nukkumattoman yön piikkiin. Kerrottuani supistuksista, terkka oli sitä mieltä, että kyllä se tällä viikolla syntyy...oikeastaan lähipäivinä. Luotan perjantaihin. No nyt vaan odotellaan ja toivotaan lisää suppareita.

keiju ja hipsu rv 40+2
 
oi, tänne on syntynyt vauvoja!! :) onnea Zannuli ja Mary-Jane!!!

Hypylle voimahali! Voimia jaksamiseen! Kamalaa on kun varmasti koko ajan miettii onko kaikki vauvalla kunnossa!

Sokerirasitus: Ite oon nyt käynyt kahteen kertaan. hengissä selvisin, mutta omalla kohdallani ei mitään mukavia kokemuksia. Sillon viikolla 14 kun kävin niin oli sitä pahoinvointia niin paljon, että koko ajan piti tsempata etten vaan oksenna, muuten ois joutunu uudestaan, kun tulos ois menny pilalle. Sen jälkeen alkoikin se paha oksennusryöppy! Huh! onneksi se ainakin tällä hetkellä on takana päin. Toisessa rasituksessa kävin viime viikolla ja apua kun sattui viime viikon kuumin päivä ja terveyskeskuksen aula oli yksi pätsi. Nyt ei tullut pahaa oloa, mutta jano teki olon aika tukalaksi, kun hikoili niin paljon ja ei saanut vettä juoda, hieman myös tuli kivuttomia supistuksia, varmaankin tuon nesteenpuutteen takia. Tää toinen rasitus ois varmasti ollu ihan ok kokemus, ellei olis ollu niin kuuma, eli jos tk:ssa ei oo kunnon ilmastointia niin suosittelen käymään rasituksessa viileällä ilmalla ni ei tuu kuumuuden takia pahaa oloa! Ite kävin kahteen kertaan painon ja PCO:n takia..

Keijulle tsemppiä synnytykseen!! :)

Kuumeilija: Onnea raskautumisesta ja tervetuloa :) Noita viiltokipuja on monella ja on ihan normaalia. itsellä niitä oli enemmän nivusissa. Ei tosiaan mitään mukavia! Seksiä voi harrastaa ihan normaalisti (ainakin itse harrastellut, välillä enemmän välillä vähemmän) koko raskauden ajan, ellei sitten neuvolassa tai lääkäri sitä kiellä esim. tulehdusten, supistusten takia jne. Alkuun mulla oli tosi kuivat limakalvot, joten ei hirmusesti tehnyt mielikään.. Kannattaa varmaan jutella neuvolassa noista siun kysymyksistä niin antavat sieltä varmasti hyviä neuvoja :)

Täällä myös toivotaan hieman viileämpiä kelejä!! Tää kuumuus tuntuu kyllä aivan kamalalta, koko ajan tukala olo, hiki virtaa ja jos ei muista juoda riittävästi niin sitten supistelee (tosin kivuttomia). Onneks oon lomalla niin ei tarvii hikipäässä töitä tehdä :) Ihanaa kun saa nukkua aamulla pitkään ja tehdä päivän mittaan mitä ikinä haluaakaan päivän aikana tehdä. Shoppailemassa oon kirppareilla käynyt ja tulin siihgen tulokseen, että vauvan vaatteita en saa nyt enää ostaa, niitä alkaa olla jo ihan hulluna!!! Saa nähdä miten onnistuu, sillä huomenna ois tarkoitus lähtee VAntaalle Ikeaan ja jumboon shoppailemaan :)
 
Antaisikohan tää sivusto mun tällä kertaa julkaista tekstin... viimeksi kun painoin lähete niin pelkkää erroria huusi.

Sokerirasitukseen olen minäkin painon ja pco:n vuoksi menossa ainakin kahteen kertaan 12-16 ja sit 26 viikoilla. Katotaan miten akan käy.

Painosta. Mulla nyt paino veivaa jotain. Aamupainon mukaan ei ainuttakaan raskauskiloa ole tullut mutta iltapainon mukaan niitä on peräti 4kiloa! Miten voi oikesti aamu ja iltapaino erota 4 kiloa??? Taidan jatkossa pyytää neuvolaan aamuajat :D

Kivuista, mulla on ollu viiltokipuja just tuolla alakerrassa ja sit "menkkakipuja" alavatsalla. Ja edelleen tulee nukuttua urheiluritsikat päällä ettei heräisi tissikipuun jokaisen kyljenkäännön yhteydessä.

Hankinnoista. Saadaan turvakaukalo ja pinnasänky veljeltäni ja lähipiirissä syntyy parin viikon päästä ja sit vielä syyskuussa vauvat niin eiköhän sieltäkin jotain tavaraa tule kierrätykseen. Ei olla kyllä ostettu vielä mitään itte... Myyty kyllä vanhoja huonekaluja pois tieltä :D

Ensi viikolla nt-ultra :)
-Namppis ja Predator 10+5
 
Laretzki
Nyt onkin sitten edessä ihan täysin lomailu viikko, kun tulin kotopuoleen äitin ruokapöytään nauttimaan :D Katotaan kuinka paljon tässä ehtii jo pelkästään tämän takia lihomaan ennen seuraavaa neuvolakäyntiä :D. Mies tulee perästä sitten viettämään pikkusiskon rippijuhlia viikon päästä, kunhan ensin kotiutuu ulkomailta työmatkalta taas.

ON. Tuntuu, että pahoinvointi on vähän helpottanut, tai se ei enää aamun jälkeen iske pitkin päivää. Sen sijaan päivisin iskee aivan järjetön nälkä ja tuntuu että ruokien välissä saa jatkuvasti syyä välipalaa. :D

Lare ja Spyro 6+6
 
IHANAA LAUANTAIPÄIVÄÄ KAIKILLE IHANILLE NAISILLE :heart:

Keiju123 :heart: Kyllä tämä raskaus tuntuu niin ihanalta, onhan tätä odotettukin jo niiiiiin kauan :heart: Sulla on jännät paikat siellä! Jännittääkö jo kovasti? Oletko muuten käynyt tutustumassa synnytysosastoon? Mä ajattelin kertoa neuvolassa synnytyspelosta ja kysyä, olisiko mahdollista päästä tutustumaan synnytysosastoon :D Paljon tsemppiä viimeisiin hetkiin! :hug:

mimmu1984 Näin minäkin ajattelin, että noi emättimessä / kohdun suulla tuntuvat viiltokivut ovat ihan normaalia. Aluksi vaan kävi mielessä, että voi ei, onkohan se sittenkään normaalia. Mutta koska vuotoa ei ole tullut eikä kivut ole jatkuvia, ajattelin, että pakko niiden on olla asiaan kuuluvia ja harmittomia, varmaan kohdun kasvukipuja. Neuvolassa ja varhaisultrassa ajattelin ottaa tuon seksiasian esille, pelko sen suhteen on kova. Mutta onneksi seksiä voi harrastaa muillakin tavoilla kuin yhdynnällä, niillä mennään siihen saakka, kun on saatu puhua ammatti-ihmisen kanssa tuosta pelosta. Mies lähtee mukaan sekä neuvolaan että ultraan!

Namppis88 Ihana kun olet täällä muru, vähän turvallisempi olo, kun tuntee jo jonkun entuudestaan :heart: Kirjoitteletko muilla odottajien palstoilla? Mä kirjoittelen myös tuolla maaliskuisissa! Tuosta painosta tuli mieleen, että naisella voi paino heitellä parilla kilolla suuntaan ja toiseen päivän aikana ihan ilman raskauttakin, joten minusta se kuulostaisi ihan normaalilta. Jos se päivän mittaan kerää nesteitä sen verran, että nostaa sitten vähän enemmän painoa? Teillähän on aikaisessa vaiheessa nt-ultra! Täälläpäin sinne pääsee vasta aikaisintaan viikoilla 12. Niin älyttömästi on eroja näissä ja se suututtaa.

Laretzki Sinäkin täällä, ihan huippua kun on tuttuja :D Me ollaan sun kanssa muuten aika lailla samoilla viikoilla. Mulla ois eilen alkanut viikko7, mutta oviksen myöhäinen ajankohta vois tarkottaa sitä, että viikkoja vois olla kasassa vasta 6viikkoa. Mulla on tällä viikolla alkanut se nälätys :D No mutta syöminen onkin mun harrastus / lempipuuhaa. Kunhan vaan syö, niin se on hyvä! Olen kyllä jo alkuvuodesta tarkkaillut mitä suuhuni laitan ja nyt on opeteltavaa sen suhteen, että pitää tarkkaan miettiä mitä kaupasta ostaa, kun on ihan pakko syödä koko ajan. Tunnin-kahden välein tulee nälkä, oikeestaan aina ei ole edes oikea nälkä, vaan enemmänkin semmonen fiilis, että pakko saada ruokaa tai muuten tulee huono olo. Onko sulla ollut turvotusta ja tissikipua? Miten viiltokipujen kanssa, onko vielä ollut?

ON Minua ihmetyttää kaupunkien ja kuntien erot mm. neuvola- ja ultra-asioissa, että miten erilaisia käytäntöjä on olemassa. Minun entisessä kotikaupungissa on kuulemma tullut ihan lakisääteiseksi, että alkuraskauden ultra on ilmainen ja kun kysyin nykyisen asuinpaikkani neuvolasta, että miten täälläpäin, niin eipä ole täällä sellaista mahdollisuutta :kieh: Pitänee mennä sitten yksityiselle katsomaan, että kaikki on kunnossa!
 
Kuumeilija, Mä kirjoittelen tuolla toisessa esikko-ketjussa ja yritin aluksi päästä tammikuisiin mut siellä on NIIN paljon odottajia ja valtaosa höpöttelee omaa napaa niin en oikein päässy mielestäni mukaan porukkaan. Sit kirjottelen tuolla ylipainosissa satunnaisesti...

Täällä on ihan selkeät ohjeet että jos haluu nt-seulaan niin ultra on viikoilla 11-13 ja verinäyte otetaan viikoilla 9-11. Siksi se ultra on ajoitettu tohon viikolle 11 niin saa molemmat samalla kertaa eikä tartte juosta sairaalalla kun kerran tuon asian takia. Meidän kaupungissa on siis kolme eri neuvolaa (useampi terkka mut toimipisteitä on 3). Neuvola hoitaa perusseurannat mut sit sokerirasitukset tehdään tk:n labrassa ja ultrat sairaalassa. Rakenneultra on 18-21 viikoilla ja jos ei halua seulontaan niin sit viikon 24 jälkeen kun ei voida enää keskeyttää. Kaksi ilmaista ultraa on joka tapauksessa. Lisäks jos on gestaatio- eli raskausdiabetes niin sit sen seuranta on sairaalassa.

-Namppis ja Predator 10+6 *huomenna poksuu*
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Kuumeilijalle onnittelut plussasta :) On se aina tuplailo silmälle kun näkee jonku pitkänmatkalaisen täällä :hug:

Namppis mullakin alussa paino heitteli aika jäätävästi, mut sit jossain vaiheessa tasoittui niin että alkoi pikkuhiljaa laskea ja laski tuonne reiluun puoleen väliin ja rv29 tuli sit ihan eka raskauskilo. No, siitä lähtien sitä onki sitte tullu melkein kilo viikossa :eek: mut mä elän toivossa että ainaki muutama kilo olis siitä turvotusta. Nyt siis 7,8kg plussalla ja taas ylihuomenna neuvolassa varmaan napsahtaa se kilo.

NiQ & Pena 39+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laretzki
kuumeilija Viiltokipuja on enää harvakseltaa, joskus äkkinäisen liikkeen tehdessä tuntuu, mutta ei juurikaan enää niin paljon kuin alussa. Tissit on edelleen tosi kipeät ja nännit on herkentyneet ihan sikana, ihan yöpaidankin päälle vaihtaminen tuntuu...
 
Lare, mä nukun edelleen urheilurintsikat tai tiukka toppi päällä ettein joka kyljenkääntöön heräis tissikivun takia... Ei taida mun kohdalla loppua ihan äkkiä tämä.

-Namppis ja Perdator 11+0 *poks poks*

Enää 5 yötä ultraan...
 
NiQ
Keiju jakaantui jo :) haluaa varmaan itse tulla paremmin kertomaan kun kotitutuu (?) :)

Toi tyyny on kyllä ollu muutaman viikon ihan korvaamaton unikaveri kun sen saa mahan alle ettei maha roiku niin kaukana ja alhaalla :D Ennen käytin paljon imetystyynyä (ihanaa kun saa toisen pään jalkojen väliin ja toista päätä halata <3 ) mutta mulla ei nyt lopussa enää noi yliliikkuvat lonkat tykänny kun oli vissiin liian korkea ja aamuisin oli ihan hirvee kipu joka sit jatkui aina koko päivän :(

Kuumeilija mulla oli ihan aluksi kans pari viikkoa noita viiltaviä kipuja, aivastaessa ym äkkinäistä tehdessä oli tosi hirveetä. Mut kuuluu asiaan kuulemma :)

Tännepä ei omaan napaan ihmeempiä, parina edellisiltana tullut ehkä ensimmäiset kivuliaat supistukset, mikä ei ollenkaan oo pahitteeksi jos ne vielä kypsyttäiskin vähä noita mun epäkypsiä paikkojani :) varsinkin jos ne tohtorit on vielä ens viikon polikäynnillä sitä mieltä että aletaan käynnistellä... Huomenna neuvola, puntarista taas painajaiset. Kerkee varmaan se 10kg meneen vielä rikki tässä raskaudessa vaikka kuinka vannoin ettei niin paljon nouse... toivottavasti ainaki muutama kilo ois turhia nesteitä :(

NiQ & Pena 39+3
 
Tyynyn lisäksi kannattaa kokeilla rullata peitto kaveriksi! :) Itse käärin täkin rullaksi ja sitä muokkaillut sitten kropan muuttuessa. Nyt on ollut selän takana, kun meinaan nukkua selälläni, mikä ei oo kovin hyvä juttu. Tosin nyt on pikkuinen alkanut opettaan mua noihin yövalvomisiin, kun aloittaa aina illalla kamalan mylläyksen, eikä siinä saa kyllä nukuttua! Ja jaksaa tunti tolkulla leikkiä! :) Ja siihen tietty vessareissut sitten päälle!

NiQ: Sinullakin on jo niin lähellä! Tsemppiä valmiiksi jo hurjasti!

On: Ei kauheesti tuntemuksia... :/ Viime keskiviikkona eli laskettuna aikana supisteli muutaman tunnin ja luulin jo saavani nyytin syliin, mutta loppuivat yhtä nopeesti kuin alkoikin! Onneksi on sentään luvattu viileämpää säätä, niin voi olla vähän helpompi olo. Ylihuomenna on taas neuvola ja viimeksi sanoivat, että todennäköisesti perjantaina on sitten yliaikaisultra, jos ei ole sikseen syntynyt. On se ihme, että 9 kk on jo odoteltu (tai pidempään, kun ei plussaaminenkin kesti melko kauan), mut nyt ei meinaa malttaa enää muutamaa päivää odottaa, vaan koko ajan toivoo, että syntyisi jo!!!

espe ja poju 40+5
 
Mäkin täällä olen jännäilyt mikä Keijun tilanne on!!! oih, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin :heart:

NiQ Hyvä tietää, että viiltokivut kuuluu asiaan, näin minäkin maalaisjärjellä ajattelin, kun ei ole vuotoja ja kivut menee kuitenkin nopeesti ohi! Sulla on jännät paikat!!! Toivottavasti saisit pian nyytin syliin!

espe-- Sulla kans alkaa olla synnytys lähellä. Tsemppiä koitokseen!

ON Täällä ei meinaa kahvi maistua ollenkaan. Täytyy vaan syödä jatkuvasti, ettei paha olo yllätä. Ensi viikolla olisi eka neuvola ja 25.7. ultra. Vähän jännittää, että näkyykö siellä kohdussa mitään... mutta hyvillä mielillä!
 
Onnea kuumeilija raskautumisesta! :)

Anteeks en nyt malta kommentoida kenenkään juttuja.. Tai sanotaanko,etten osannu nyt sanoo kellekään mitään :D Joten omanapainen viesti tulossa :p

ON: Mä en oo kans saanu päätöstä kelan vanhempainpäivärahasta ja oottelin sitä aikani kunnes soitin sinne ja kysyin,että missä mättää.. Paperit oon laittanu sinne jo huhtikuussa.. No selviskin että työnantaja ei oo laittanu sinne yhtä kuuluvaa lappua .. Yritin sit pomolle soittaa kesäkuun lopussa ennen kun lähin tukholman risteilylle,koska siellä nyt ei ainaskaa kerkee soitella.. Sieltä kun palasin ja yritin uudestaan,ko ei ennen vastannu,niin olikin lomalla.. Ja koko hemmetin kunta on jääny heinäkuuks lomalle,niin en saa sitä lomaketta mistään!! Soitin sit kelalle ja selvitin tilanteen,niin ne lupas,että ne oottaa sitä lappua elokuun alkuun.. Koska jos ne ei sitä odottelis (hain siis päivärahan viimesten 6kk palkan mukaan) niin ne varmaan laskis sen sieltä verotiedoista ja sit mun päiväraha tippuis ihan hitosti,kun en ollu sillon töissä :( Onneks ne oottaa sen lapun!!

Lääkärineuvolasta juuri tultu ja kun viimeviikolla neuvolassa kävin torstaina niin sieltä oli painoa tullut lisää melkein 2kg!!! 5:ssä päivässä! Meinasin alkaa itkemään,mutta sanottiin vain,että ihan normaalia.. Ja ihme kyllä tämä lääkärikään ei maininnu siitä mitään,kun normaalisti on kovin kärkkäästi sanomassa,kun on siis tota omaakin painoa ihan liikaa!!

Turvotusta on ollu nyt ihan kamalasti jaloissa,ne näyttää ihan palloilta.. Mutta kun ei kerkee tai malta levätä niin kait se sitten kostautuu jollain tavalla :/ Olo on muuten mainio,hassua vain,että sitä ei kukaan usko.. Monet on kysyneet,että onko kuuma,tai tukala, vastaan,että ei.. Niin ne vastaa mulle,että eipä vissiin :eek: Että ei oo pakko uskoo jos ei taho :D

Muuten kaikki olikin hyvin,en taida päästä synnyttämään etuajassa ainakaan kun kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni.
Huh! Reissuista selvitty!!! Nyt vain oottelen ukon kotia,jonka nähny viimeks juhannuksena! :)


Taiska ja napero 34+4
 
Nyt tulee vaan omaanapaa:

Tänään siis käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin! :) Vauva vastasi viikkoja ja oli oikein virkeä tapaus :heart: Turvotusta oli 1,4 mm ja riskiluvut oli ok. Oli kyllä ihmeellinen ja ihana tunne nähdä pikkuinen siellä huitomassa käsillään ja jaloillaan!

Tässä kuva:


Jomi & Samu-Sirkka 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja espe--
Meille syntyi sunnuntaina 10.7 pikkuinen prinsenssa. Painoa 3930g ja ptuus 50cm

Synnytys meni todella hyvin, loppu ei ihan elokuvista. Selvisin ilokaasulla 8cm asti. Sitten laitettiin kohdunsuuta katsomatta epi, ja menikin sitten tunto. Jouduttiin laittamaan supistukset tulemaan uudestaan oksitosiinilla. Ponnistusvaihe sujui hyvin, vaikkei ponnistuksen tarvetta ei oikein tullut, minä vaan ponnistelin. Tyttö syntyi käsi pään vierellä ja leikattiin eppari. Synnytyksen jälkeen kohtu ei supistanut ja suihkusin 3 litraa verta, joten jouduin kiirellisesti leikkaussaliin kaavintaan. Ja sain lisäverta, ja nyt vointi kohenemaan päin.

Tulen kertomaan tarkemmat tarinat myöhemmin. Nyt nautimme ekasta päivästä kotona.

keiju ja sohvi 3vrk
 
Heissun kaikki, nyt on kolme päivää latauduttu mökillä ja ihanan rentoa oli. :heart:

Keijulle paljon onnea pienestä tulokkaasta ja voimia toipumiseen :flower:

Enää 2 yötä ultraan, mulla varmaan pettää hermo totaalisesti to-pe yönä kun jännittää niin pahuksen paljon onko kaikki kunnossa. Kun ei oo oireita!

-Namppis 11+3
 
"kuumeilija" Kiitos :heart: On tää niin ihanaa!

Keiju123 Onnittelut vielä tätäkin kautta ja vauvantuoksuista arkea!

Namppis88 Tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hyvin :) Eipä mullakaan hirmuisesti oireita ollut ja kotidopplerilla en monista yrityksistä huolimatta oo vielä saanut sydänääniä kuulumaan, mutta siellä se pikkuinen kuitenkin oli ja viuhtoi :heart:

Mä tein nyt sen uuden pinon niin kuin aiemmin uhkailin, eli tulkaahan pulisemaan: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1998778-esikoishaaveista-2010-2011-plussanneet/
 
Heippa kaikille tasapuolisesti! Pahoittelut keskenmenon kohdanneille Ja onnittelut plussanneille

Onkin tullut palstailutaukoa jo kolmen viikon edestä. Olen ollut aika väsynyt ja en pahemmin ole jaksanut koneella olla Mutta nyt on LOMA ja ajattelinpa tulla kertoilemaan kuulumisia!

Viikko sitten alkuraskauden ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Pikkuinen vastasi viikkoja 8+4 eli viikolla taaksepäin on viikkoja kasassa, mitä viimeisten menkkojen mukaan laskettuna (neuvolassa laskevat aina sen mukaan). Laskettuaika siirtyi viikolla eteenpäin eli h-hetki olisi 4.3. Niin ja kutsumanimi on tirppana Pituutta hällä oli viikko sitten 2cm. Laretzkin kuvassa näkyi paljon selvemmin pää yms., mutta hällä kuvauspäivänä viikkoja kasassa jo reilu 10. Eli nopeaa on kehitys! Hyvin olen jaksellut, orastava huono oli kesti vain sen viikon verran, ajoittain saattaa tulla orastavaa huonoa oloa vieläkin, muttei kovinkaan usein. Todella vähällä olen päässyt oireitteni kanssa. Tissit on kyllä kasvaneet ja mieshän tykkää Niin, ja nyt on kutsumanimikin keksitty eli tirppana

"kuumeilija" ja tirppana 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Onnittelut kaikille vauvaantuneille! Tulin tänne vanhaan pinoon lukemaan teidän kuulumisianne kiireisen vauva-arjen keskeltä. Meillä menee kaikki mukavasti. Pikkis Pikkarainen eli Vilho-poika (jos ei mieli muutu enää nimen suhteen ennen ristiäisiä...) täytti toissapäivänä jo 2kk! Aika menee niin nopeasti. Hurmaava tapaus on tämä vauva, ei hötkyile turhia, on hyvin rytmeissä ja naureskelee kuin Naantalin aurinko. Kuukausi sitten oli huomattavasti äkäisempi ja itkuisempi, mutta ikä on tehnyt tehtävänsä. Lisäksi olemme ruvenneet antamaan muutamia viikkoja sitten yhden satsin korviketta iltaisin, vaikka muuten on täystissillä. Sen ansiosta nukkuu nykyisin jopa 7h omassa sängyssä ennen tissille heräämistä n. 05.

Nyt kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen voin sanoa, että olen vihdoin toipumassa synnytyksestä, joka ei ollut onnistunut tai mukava kokemus, vaikkakin lopputulos oli onnistunut. Jälkikäteen mietittynä olin varmaan jossain shokissa pari päivää synnytyksen jälkeen ja pari viikkoa pois pelistä muutenkin kipujen vuoksi. Menin ihan robottina aamulla sohvalle istumaan tissiksi ja illalla sänkyyn tissiksi. Mies hoiti kaiken. Varmaan muutamien viikkojen ajan mulla oli jotain lievää baby bluesiakin.

Nyt kuitenkin olen fyysisesti paljon paremmassa kunnossa. Eppari ilmoittelee itsestään, muttei niin paljoa et haittaisi arkea. Repeämät paranivat jo nopeammin kuin eppari. Olen uskaltanut pyöräilläkin. Imetys sujuu myös tällä hetkellä aivan ilman ongelmia. Olen iloinen, että pääsin rintakumeista eroon aika nopeasti jo imetyksen alussa.

Jahas... nyt pitää viedä toi äheltäjä päiväunille, alkaa meno olla sellaista...


Otokka ja Vilho-poika Pikkis Pikkarainen 9vkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Namppis88 ja Jomi

Yhteistyössä