~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Mullakin lähtee välillä liivinsuojat liikkeelle ja sitten tosiaan on maitovahinkoja. Varsinkin niiden imetystoppien kanssa yöllä ei suojat pysy paikoillaan. Maidonkerääjälläkin saa joskus tilanteen päälle, kun ei tiedä miten päin nousisi sängystä ettei falskaisi.

Meilläkin muka Nuppu sanoo välillä äiti ja ei :snotty:
 
Chamorphis
Suukkis juu mietinnässä on ollu jo ekan raskauden aikana, ettei haluta kovin suurta ikäeroa. Pari vuotta olis sopiva ero eli siinä vuoden vaihtees alotetaan yrittäminen jos vaan saadaan siihen gyneltä lupa.
Sompio kyllä uskoisin et juodaan tarpeeksi muuten. On kuitenkin varmaan kymmenkunta kertaa vielä tissillä päiväs. Yleensä imetän aina ruuan jälkeen.
Tänään taas vaihteeksi tullu melkein kaikki kiinteet pihalle. :( Eilen oksensi kans. Ja ne ei oo mitään pukluja vaan oikeesti oksennuksia kun haisee selvästi oksennukselle. Ensin aattelin et johtuu ku annoin itte tekemää sosetta et oksensi sen takia kun on "sattumia" mut tänään oksensi kaupan soseenkin... Pitää vissiin huomenna soittaa lastenpolille et ne kiiruhtais sitä lähetettä...
Zoe joo eihän se sektio mikään maailmanloppu olis, mut olis kivempi tietty alakautta synnyttää. Mulle kätilöt sillon osastolla suositteli jo pelkästään pojan synnytyksen takia pelkopolia et saisin jutella siitä. Sillon en tuntenu tarvetta, enkä silleen oikeestaan vieläkään. En pelkää ite synnytystä, mut pelkään sitä repeemistä... :ashamed:
juttelusta meillä jokelletaan edelleen aika vähän, mutta kans luovalla tulkinnalla useamman kerran sieltä on kuullu "äiti" sanan! :D Tai möykkää paljon ja pörrää, mutta ei sieltä vieläkään mitään kunnon tavuta tuu... :/ No ehtiihän tuon ja sitten sitä puhetta varmaan tuleekin niin paljon et varmaan ajattelee et eikö poika oo ollenkaan hiljaa! :LOL: :heart:
 
Meillä on muuten Nuppu alkanut hekottaa aika paljon. Jos jotain hassua tekee, niin kuuluu ihana nauru :heart: Kerran leikkimatollakin itsekseen naureskeli. Aika ihanan kuuloista :heart:

Meillä oli siivouspäivä. Aamulla ei yhtään huvittanut alkaa, mutta nyt on ihanan siistiä =)
 
vilma muuten juu... mutta saat tulla itse kerää noi viimeset luumut puusta... ja ne on korkeella.
mä voin mielelläni ottaa sit vaihdossa pari omppuapomppua...

loistava yö... Kimi heräsi vain puoli neljältä ja sitten puoli kahdeksalta ja yhdeksaltä noustiin...
mut se sitten siitä loistavasta yöstä... meiltä hajos illalla tiskikone, ja tääl on pieni vesivahinko...
tai no sen laajuutta ei tiedetä ennen kun tääl on käynyt kosteusmittaaja :D
toivottavasti säästytään kosteusvaurioista, et ehdin kuivata kaikki paikat kunnolla...
mutta oon vihanen kun ampiainen ja kettuuntunut!!!!
 
Ääh, onpa taas ollu päivä.. ja mä oon kyl vissiin niin surkea äiti ku olla saattaa :'( Neidin kiinteiden syöminen on tänään ollu yhtä taistelua.. ei oo edes yhtä lusikallista tahtonu saada syötettyä, koko ajan vaan sylkee ruoat ulos ja parkuu. Tiiän kyllä ettei sen tarttekaan vielä montaa lusikallista syödä niitä, mut ku jo sen yhden syöttäminen on yhtä tappelua.. Neiti itkee, äiti itkee.. jipaa! Mitähän pulloraivareitakin lie nyt illalla saanu ku kauhea parku alkaa samantien ku syöttöasentoon pitää mennä eli ei toivoakaan edes maidon syömisestä.. vai oisko sittenkin masuvaivoja ku on yritetty antaa normaali nan:ia H.A. Nanin sijaan.. Ääh, en mä tiiä mistään mitään! |O Tästä kaikesta pinna niin kireällä ettei tosikaan.. niin ja sit vielä meidän koira herätti haukkumisellaan neidin vaunupäikkäreiltä, eikä enää suostunu nukahtaan, joten kiukkuinen neiti talossa..

Sori tällainen vuodatus, pakko jonneki purkaa etten taas anna miehelle täyslaidallista "kakkaa" niskaan.. :ashamed:
 
TA onnea kk saavuttamisesta!! :D Ja hienoja neuvolakuulumisia! :)

Sompio ihan ymmärrettävää et välillä hermostuttaa! Ja no meillä pulloruokinta on helpompaa. Oli sen verran kamalaa kiukkua ja tuskaista se imetysruljanssi.. mut on tässäkin hommansa. Mut pullot kun pesee kerran päivässä ja siihen menee ehkä 5-10 min. :) Et ei se niin vaikeeta oo. Mut korvike maksaa, tissibaari on ilmainen. ;)

cham ei se sektio niin paha ole. :) Mulla tyttö syntyi sektiolla ja toivuin siitä tosi nopeaan!! Mut kyllä muakin aluks suretti se etten saa tyttöä heti rinnalle jne. Mut pääasia on että tulee ulos ja sekä äiti että lapsi on hyvinvoivia. :heart: Mut eihän se siihen välttis mene. Ja ehkä sun kannattais johonki pelkopolille sit mennä kun seuraava raskaus on ajankohtainen? :hug:

suukkis hienoa että onnistui syöttö! :) Kyl se siitä pikkuhiljaa! :heart:

meillä tyttö on tänään syönyt aika huonosti... :/ noh, eihän sitä ittellekkään joka päivä maistu. :)

juttelusta: meillä tyttö sanoo hääääyyy, mmmba, näää, mmmpf, nnnngä, nä, ta! :D ja kiljahtelee, kurluttaa, hekottaa ja höhöttää. Välillä on sellanen mekkala päällä! Mut mäkin oon kuullu sellaisen vaativaan sävyyn sanotun äitttti. :D Mut ei taida olla vielä ihan oikee sana. :p

 
pirtsi ettei vaan ois korvissa tulehdusta? Yhellä tutun lapsella oli oireettomana paha tulehdus, joka ilmeni vaan syömättömyytenä. Mut siis toi jos ei haluu olla syöttöasennossa jne? Mut meillä tyttö kyl protestoi pullolle jos on liian väsy. :/ Mut eihän tuo nyt sitä tarkoita että olisit huono äiti. Höpsistä. =) :hug: Huonoja päiviä on aikuisilla niin voi olla myös lapsilla!! JA joinain päivinä lapsi on huonolla tuulella tai vaikka ei vaan ruoka maistu.... Mistäpä noita tietää.

sompio onnea hekotuksista. Niitä on ihana kuunnella! :heart:
 
EM Kyl se tais vaan yliväsymystä olla ja protestoi pulloa.. Jäi iltapäikkärit niin lyhyiksi ja oli ilta yhtä kiukkuilua samaten ku nukkumaan meno meinas olla vaikeaa :( on se niin jännää et ensin hymyilee niin aurinkoisesti ja minuuttia myöhemmin huutaa niin lujaa ku pystyy.. Toivottavasti huominen ois parempi päivä..
 
HanTa Voi ei, toivottavasti ei olisi vesivahinko :hug:

Kiitos EM :heart: Laskeskelin kanssa, että paljonko sitä "säästää" kun jaksaa imetystä =)

Pirtsille haleja :hug: Etkä todellakaan ole huono äiti. Nyt vain on hieman kenkku-päivä, mutta toivotaan huomisesta parempaa. Ja meille saa tänne kaataa kaiken kakkaolon :D

Meidän kullannuppu heräsi ja ei taida nukahtaa ilman tissiä. Isi on nukuttamassa. Tosin saisikin vielä syödä kerran, että jaksaa paremmin nukkua.
 
Ei oo koko iltana päässy kirjautuun!! :headwall: :headwall:

Meil ollu toooosi kiva ilta.. Atte heräs puolentoist tunnin aikana neljästi.. Senki jälkeen on ny pari kertaa heränny eli yht. 6 heräämistä jo ja kello vasta ton verran.. Sit ku vielä tietäis, et mikä on.. Eli mikä sitä herättää noin usein :/
 
Jaksuja Suukkis :hug: Toivottavasti Atte nukkuisi edes yhden pidemmän pätkän että saisit kanssa levättyä.
Eipä nukuta täälläkään :headwall: Nukahti silloin ysin jälkeen ja nyt ei ole oikein syönyt eikä nukahda. Tosi väsynyt on jo, eli meni yliväsymisen puolelle.
Sovittiin äsken jo miehen kanssa valmiiksi, että täytyy sitten aamuyöllä vaihtaa puolia. Nuppu kun alkaa sen ähinän ja tuttirallin jossain vaiheessa. Saa mies välillä hoitaa yöllä.

Mä en käsitä näitä iltoja, että miten Nupun saisi nukkumaan. Kun välillä nukahtaa tosi helposti ja välillä ei sitten millään. Ja samalla tavalla yritetäään joka ilta samaan aikaan aloitella iltatoimet.
 
Huomenta!

Mites Suukkis teidän yö meni tuon jälkeen?

Meillä nukahdettiin puol kakstoista ja herättiin vasta puol seiska syömään :eek: Tosin mä en saanut neljän jälkeen kunnolla nukuttua. Puol seiska Nuppu päätti että nyt seurustellaan. Tosin ei jaksanut kuin n. 15 min ja alkoi silmät lupsumaan ja tutin kanssa nukahti meidän väliin. Nyt mä nousin lypsämään toista tissiä kun on kipeä. Siitä ei ole taas 12 tuntiin syöty.

Jaaha, tänään olisi taas kirpparilla käynti ja samalla Ideaparkissa kun näytti olevan jotkut hulinapäivät ja Tutan bodyja olisi 3,90 ?. Täytyy pikkuhiljaa siirtyä jo 74 cm:n bodyihin :eek:
 
voihan nukahtamisongelmat. :headwall: :headwall:
siis minun, ei tytön. :ashamed:

tuttu juttu tuolta lukiovuosilta ja niin inhottavaa. :'( Ties monesko yö taas takana kun uni ei vaan tule. väsyttää.

tänään luotaistuotekauppaan hakemaan jotain nukahtamista helpottavaa. :(
Inhottaa kun tyttö kyllä nukkuu nätisti mutta minä en saa nukahdettua!!

*huokaus*
 
EM Noi nukahtamisongelmat on niin tympeitä, itsekin kärsin niistä vähän väliä. Tympii kyl suuresti kun tyttö nukkuu ja itse vaan valvoo.. :headwall: Mulla itsellä on ihan nukahtamislääkkeet käytössä joita otan kun tilanne alkaa mennä turhan pahaksi.

Nukkumisesta oon niin kade miehelleni, on se kumma ku se nukahtaa minuutissa uudelleen jos Ella on herättäny yöllä jollain ähinällään ja mä saan keppuroida jos kuinka pitkään.. ja sit Ella herättää uudelleen.. Tällaista oli meidän aamuyö klo 4 eteenpäin. Siihen saakka nukkui ihan hyvin mut toi aamuyö oli ihan surkea, en käytännössä oo tuon jälkeen nukkunu yhtään. No toi levoton aamuyö oli niin arvattavissa kun eilen jäi iltapäikkärit 30 minuuttiin normaalin 1½ sijasta :(

Mä en tiiä enää mitä tekisin tuon kiinteiden syöttämisen kans. Kaiken vaan sylkee ulos ja pian alkaa parku :( Päärynäsose viime viikolla maistui niin hyvin, mut nyt sit porkkana ja bataatti ei maistu millään.. vai onkohan kyse vain suun motoriikasta.. Hankinkohan mä vaan suuria vaikeuksia myöhemmälle, jos annan opetella syömistä tuon päärynäsoseen avulla, kun kerran siitä tykkää..?
 
Nukahtamisongelmista kärsitty täälläkin vuosien varrella enemmän ja vähemmän. Ei ole kyllä kiva valvoa :/ Varsinkin nyt kun ne nukkumiset itsellä on kuitenkin vähäisempiä kuin ennen.

Pirtsi Mä en tiedä kiinteistä, mutta koita alkuun sekoittaa päärynään aina joku peruna, bataatti tms. Jos ne sillain menisi ja tottuisi pikkuhiljaa niihinkin makuihin.

Zoe Meilläkin oli pakko laittaa olkkariin lämmitys päälle, kun lattia oli niin kylmä. Tuntui, että Nuppu on aina ihan viileä, kun on ollut leikkimatollaan. Tosin täytyy varmaan makkariinkin laittaa kohta lämpö kun Nuppu on alkanut joka yö potkimaan peiton pois päältään.
 
Sompio kiitos kysymästä.. Mut huonosti. Heräs viel jonku 3-4krt senki jälkeen ja neljän maissa sit ähis, itki ja imi välil tissiä ja mitä millonkin, mut ei tykänny nukkua. Lähinnä kitinää se oli. Ja kesti vähintään 1h (ajantaju on mitä on öisin, joten saatto kestää helposti parikin tuntia).. Ku joskus on kestäny kaks tuntia ja must on tuntunu et no vähintää tunnin..

Mut peruna se on se mikä ny sit ihan pannaan on laitettava. Eli ei se päärynänkään anto sillo auttanu asiaan. Joten ny sit yritettään taas bataattia tms..
 
Voi harmi Suukkis, että teillä ei nukuta tuon paremmin :hug:


Meidän kirpputoripöydän saldo oli jo 170 ? :eek: Eli n. 150 ? on voittoa. Tosin kävin heti Ideaparkin tasauspäiviltä ostamassa Nupulle vaatteita 50 ?:lla :saint:
 
Mie en nyt jaksa muuta kirjoittaa kuin omaa napaa.

Täällä oli tänä aamupäivällä yhtä kiukkua.Neitillä kun niin kovat meno halut. Sit kun lattialle laitoin niin rauhoittui. Nyt nukkuu onneks. Saa hetken rauhaa.

Mua painaa rahasiat. Laskuja puukkaa.lapsilisä tulee 25pvä ja 30pvä tulee vanhempain raha.Rahoista jää 58? elämiseen lokakuulle. Jee jee. No sos toimelta tulee kai jotain.Huoh.
Voiku voittais lotosta tai kenosta. Huoh.

Kaikille mukavaa päivän jatkoa. :)
 
sannya kai Marian isä maksaa sulle elatusapua??? :eek: Mut :hug: :hug: raha-asiat ne meitäkin vielä äsken huoletti, nyt helpotti vähän. Mut ymmärrän ja jaksuja! :heart:

sompio hienoa et tuli noin hyvin voittoa! :flower:

zoe juu ihan sama et mihin aikaan meen nukkumaan... ei auta.

Kävin hakemassa unensaantilääkkeitä: unikuu-ravintolisää luontaistuotekaupasta ja punkkua alkosta. :D :D ELi jos en saa unta meen istumaan olkkariin telkun ääreen koko yöks ja tissuttelen punkkua.... :LOL: no en ehkä sentään. :D
 

Yhteistyössä