~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

omaa aikaa mitä se on?!? mulla ei oo sitä ollut juuri ollenkaan. En tosin juuri kaipaakkaan. Paitsi joitan pieniä hetkiä silloin tällöin kuten pääsispä käymään saunassa tai esim. saisimpa laittaa valokuvia rauhassa kansioihin. Saunaan pääsin viikko sitten ku mies katso poikaa. oli jopa 20min "omaa aikaa" ja valokuvia laitoin kolmisen viikkoa sitten ku anoppi tuli käymään ja viihdytti poikaa hetken. :heart:
Talon ulkopuolella ilman poikaa olen käynyt 30min reissulla lastentarvikekirpparilla ja hammaslääkärissä n. 1,5h keikalla. siinä mun menot. (poika nyt 5kk 1vko)

HanTa kyllä minä ainakin ymmärrän sinua, kyllä äiditkin tarvitsee huili hetkiä. ei mekään nyt mitään super ihmisiä olla vaikka aika mahtavia ollaankin. :D

 
omaa aikaa on kyllä taas tiedossa. Lokakuussa mulla on taas hammaslääkäri. ja mies katsoo poikaa sen aikaa B) (ei tosin kovinkaan laadukasta omaa aikaa, ku inhoon hammaslääkäriin menoa)

mutta anoppi on väläyttänyt ideaa,että vois katsoa poikaa niin päästäis mieheni kanssa vaikka elokuviin. :heart:
 
ai niin piti kysellä että tietääkös täällä kukaan, että mites se työnantajalle ilmoitetaan ku jää hoitovapaalle? pitääkö joku lappu täyttää vai riittääkö soitto palkanlaskijalle/pomolle? Minä kun meinasin jäädä hoitovapaalle ainakin n.5 kuukaudeksi. :heart:
 
Heips!

Tuli tässä mieleen et te, joilla vauvat pulauttelee/oksentelee, niin oletteko kokeilleet maidon sakeuttajaa? Meillähän on tuota pulautteluongelmaa ollut koko ajan, toisina päivinä enemmän ku toisina mut kuitenki. Eilen kävin ostamassa apteekista tuota sakeuttajaa ja näiden hurjan n. 5 käyttökerran aikana ei pukluja ole tullut käytännössä lainkaan.. ja eilenki puklaili koko aamun vähän väliä ennen tuon sakeuttajan käytön alkua.. voi toki olla sattumaakin, mut saas nähdä :)

Meidän suht. hyvät yöunet alkaa näköjään olla mennyttä aikaa. Iltatoimet aloitellaan aikaisintaan klo 20 tietämillä ja unille yleensä ennen klo 21. Neiti on alkanut heräillä yöllä ihan "turhan takia", jolloin myös omat unet katkeaa (ja seurauksena mulla pahimmillaan pitkiäkin valvomispätkiä ). Lisäksi neiti pärjää nykyisin vähemmän aikaa iltavellillä ja joinain öinä joudutaan syöttään kahdesti yön aikana kun piiitkän aikaa on menty yhdessä yösyötöllä.. niin ja aamusta ei nukuta n. 6 pidempään ja sit ekoille päikkäreille mennäänki jo 7.30 tienoilla.. Onks tää siis ihan normaalia rytmitystä? Niin ja siitä aikaistetuista iltatoimista ei seurannu muuta ku vielä levottomampaa iltayön nukkumista ja vielä pidempiä valvomispätkiä keskellä yötä :(

Tänään lähdemmekin ruskalomalle Rukalle. On kyl niin ihana päästä pois täältä kotiympyröistä! Miehen vanhemmat tulee sinne myös viikonlopuksi, joten sitten päästään miehenkin kans kaksistaan vähän tuulettuun :)

Suokaa anteeks, kun en jaksa enempää teidän juttuja kommentoida. Neiti alkoi just hetki sitten päikkäreilleen ja taidan itseki yrittää torkahtaa.. nämä risaisemmiksi muuttuneet yöt ja nukahtamisongelmat ei oo mikään hyvä yhdistelmä.. ihan hirvittää se aika kun neiti alkaa kitistä hampaiden tulon kans :headwall: :headwall:
 
Pirtsi kyllä tuo kuulostais mun korvaan ihan normaalille. Vauvat ku kasvaa ja kehittyy ni hakkee sitä rytmiä sit. Ja noin pienenä viel sitä rytmiä ei välttämät oo ollenkaan.

Meilläki ny neljält herättiin tunniks kitiseen ja höpiseen. On jo n. vkon verran ollu noit yöheräämisiä et sit saa kauan nukuttaa uudelleen. Varmaan johtuu hampaidenki tulosta. Meinaa ny tuntui, et yks ois tonne alas tulossa! :heart: Mut ku ei poika anna kahtoa :D Kyl mie yritti kans kahtoo ja sano, et näyttäis iha valkoselt et ei ihan läpi asti ois. Mut se tosissaa ku poika ain alkaa sit järsimään sormee ku yrittää kahtoo tai sit vaan kitistä alkaa ja kääntää pään pois. Kahtopa siin sitte :LOL:

Ja mie imetän ni ei voi oikeen maidonsakeuttajia käyttää :D

Ja juu, mie het ilmottelen jos ois toinen tulos :D Mut en usko. Ja se paha olo tosissaan men pois. Et oisko johtuna esim. ovulaatiosta sit. Tännää on jo hyvä olo, vaikken oo mittää syönykää viel =)

Mennään kahteleen tonttialueita tuolt likeltä. Ku kaavailtiin vähän, et vois rakentaa omakotitaloo. Tai no, ehk sillain iha suht valmiin talopaketin ostaa, mut kummiskii. Onks teil kokemusta ja kauanko meni, et saitte talon valmiiks (ja millasella paketilla)?
 
Ai, no sitä mie en kyl tiennä :D Kiitos vinkistä! Ny eilen tosissaan ei oksentana eikä oo tännäänkää vaiks suht paljon söi rinnasta. TOSIN, eipä oo ennenkään juuri kovin usein maitoja pulauttanu/oksentanu. Ainoastaa jos kiinteitä ollaan annettu pvällä/illalla. Sit mietin, et jos se ois siittä puurosta johtuvaa ni se ei sit taasen kävis eiliseen. Koska sillon annettiin aamulla ja hyvin pysy sisällä. Ja aiemminki on kyl se pysyny sisäs. Eli pitänee edelleen sit vaa tarkkailla tilannetta.

Tuntuu vaa vaikeelta joskus ku meinaa pelätä noit oksennuksii niin, ettei meinaa haluta imettää nii paljoo. Tai siis sillai ku ei ain tiiä, et onks pojal edellee nälkä vai muutenko vaan söis. Et ahmiiko sit turhaan ja sit oksentaa..
 
sompio joo en oikee voi sinne lappii lähtee ku mies menee mettälle 2-viikkoo ( eli siis käytännössä on ainakii 5 yötä metässä putkee, ja noh, en oikee anoppilaa haluu :LOL: vois tulla viel rähinät..hehe..oman mutsin kaa voi viel tapella, mut anopin kaa ei kehtaa/ilkee rueta jos tulee jotai sanaharkkaa. Nii ja sinne lappii kuolis tylsyytee ku ei miulla siel oo mittää :|
Sanya ihanan pipon oot tytölle tehny ja oikee söpö neiti teillä :heart: oon nii kade aina niille joilla on hyvät käsityötaidot, ite en osaa neuloo yhtää.Kerran tein kaulaliinan ja se oli puolet paksumpi toisesta päästä :LOL:
EM voi että miten lutunen typy :D :heart: isot simmut ja kaikkee! Joo mie aijon viel äitile niistä ristiäisistä sanoo, mut toisaalta ei ees jaksas..ku se on ihan yhtä tyhjän kanssa..ei se tajuu jos se ei ees tajuu tulla selvinpäi ristiäisii :ashamed: oon jo nii väsyny siihe sen toimintaa..se on juonu jo 12-vuotta ja siihen aikaan mahtuu vaikka mitä.
Suukkis :whistle: ;) ei vaan olis pikku kyytiläinen siulla jo masussa..kuulostaa ainakii oireet semmoselta! Laitahan testii kehii..tässä rupee jänskättää :D tuleeko siusta eka esikko pinon pikkukakkosen odottaja!
Hanta ymmärrän kyllä jos rupes inhottaa miehes käytös :hug: miusta kans tommosista koko päivän menoista pitäs puhuu etukätee. Meilläkin niitä mihellä joskus tulee ja sit jos se ei niistä sano mitää ni ai että ärsyttää :kieh: tommosii ois mukava varautua etukäteen. Ja tottakai tarviit myös omaa aikaa..se on ihan päivänselvä juttu!
TinyAngel menkää ihmees miehen kaa leffaa jos siihe on tilaisuus=) myö käytii saunassa yhtä aikaa ku mummo ja kummi kahto tyttöö ni oli ihan luksusta.

Joo tässä pitäs pikkuhiljaa rueta pakkailee sitä reissuu varten.. :snotty: ei kyllä yhtään nappaa! Meen aka mutsille, mutta voisn heti mennä miun kummin luo jos äiti rupee dokaa ( mikä on ihan 100% varma juttu ) nyt ku sillä ei oo duuniikaa ni mitä muuta se tekis. Inhottaa vaan ku miu pikkusisko 12-vee joutuu kahtoo sitä :( onneks se pääsee miun kaa siihen kummille jos haluu =) se on ihan naapurissa ja kummi ei siel kotonaa paljo oo ku on mihesä tykö.

Tänää jos pääsis kirppikselle, muuten loppuu vaatteet Saanalta keske =) ei meinaa oo paljoo yli 62cm vaatteita kaapissa ja nyt just menee noi 62cm kuteet. Tyttö jo hymyilee meille ja kiljuu ja muutenki juttelee :heart: ihanaa!


Tässä meijän Saana ja kummilta saatu herra Hakkarais leikkimatto/pesä =)


Tyty ja Saana tasan 6viikkoo :heart:
 
EM Oi oi. Ihana pipo. Ja ihana pampula :heart:

tyty Söpö Saana :heart: Ja onpas kyllä kiva leikkimatto :)

HanTa Nyt kuule teet silleen,että laitat isukin lapsen vahdiksi.Ja lähdet tuulettumaan vaikka perjantaina. Niin miekin tein.En sanonu miehelle mitään,että oisin baariin lähössä. Ja puhe oli että meen siskon miehen synttäreille. No sinne pienen riidan jälkeen pääsin.Ja mieso li kiltisti vahtimassa. No sit mie lähinkin baariin,enkä sit miehelle laittanu viestiä että sinne lähin. Nii mies siitä vähän suutahti.Ja perkele mä jouduin olemaan koko baari illan puhelin kädessä miltei! Arvatkee äpätinkö miehelle illan jälkeen :D Mut HanTa nyt oikeesti sanot miehelles suoraan,että tarviit omaa aikaa.Se mulla ainakin piristi kummasti. :)
 
HanTa Tyytyy varmaan olkkarin sohvallekin =) Syö kaikkea, tekee ruuan joka päivä. Ulkoilemaankin lähtee kun hieman patistaa :heart: Voi jatkaa teidän remppaa vaikka, jos se vielä on kesken :)

TA Hienoa, että jäät hoitovapaalle. Muistaakseni meillä se pitää ilmoittaa 2 kk ennen, mutta en tiedä kenelle ja miten :/

Hitsit, mä olen edelleen kipeä ja on kyllä tosi tarpeeseen nyt kyllä mies kotona. Eli HanTa et saa sitä vielä :LOL: Kurkku tosi kipeä, ei pysty syömään mitään eikä oikein juomaankaan. Toivottavasti nyt ei maito vähene :/
 
Zoe Voih.Mie voin uskoa miltä tuntuu. Me jouduttiin luopumaan meijän Jepestä talvella :( :hug:

TA Ei tää satu olemaan sun blogi? :D Mie etin nimittäin vauvan myssyn ohjeita netistä ja kuva haulla,nii tälläsen sivun bongasin googlella: http://tinyangel.vuodatus.net/blog/category/Lapsille+neulottua On muuten tosi ihania käsitöitä tuolla. Ja ihana kisumisukin löytyy :heart: Ai niin ja et sattuis tietämään suomalaista ohjetta nuihin tossuihin jotka on tossa etusivulla? Nimittäin mie oon tosi huono suomentaan.Ja kaikkia merkkejä en löydä tuohon ohjeeseen.
 
Ihana tyttö tyty! :heart: Eli ihania kuvia!

Ny mie en oo uskaltanu antaa kiinteit tänää olleskaa.. Jos yrittäis tos jonku ajan päästä antaa päärynäsosetta. Saa nähä miten menee.

Ja mieki saan kyl omaa aikaa ain ko sitä tarviin. Nyt mennään mu isän luo ens kuun alusta ja meen baariin ystäväni kans. Hänen kans ku ollaa oltu joskus puoltoist vuotta sitten menossa. Ni ny o sit kiva mennä =) Mies jää pojan kans mun isän luo. Mie tosin eka nukutan pojan ja lähen vast sitten.

Zoe ny en ihan ymmärtänä.. miksei koiraa ois voina leikata ja sit ois äitis ottana sen?
 
Zoe nii joo.. Hö, no voi kurja :( Halituksia! :hug: Miula ei oo koskaan ollu lemmikkiä, mut naapurin koiraa joskus aikoinaa ahkeraan ulkoilutin ja se otti jo koville ko se vietii poies (omistaja tosin ei pitäny sitä kovinkaan hyvissä olosuhteissa eli sinänsä hyvä et vietiin, mut silti)
 
Chamorphis
Zoe harmi kun joudut luopuun koirasta! :hug: Meillä kans ton kissan kans tilanne on ihan auki vielä... Nyt tuntuu et pojan yskä on helpottanu eli voi olla et se johtu kissasta kuitenkin. Me varmaan kokeillaan et pysyykö oireettomana jos kissa tulee takasin sisälle... Nyt on pari kertaa ollu sisällä jonkun aikaa eikä oo ollu mitään vaikutusta.
suukkis mä kans oon saanu ruveta taisteleen kiinteiden kans. Se meni jo kun unelma jokin aikaa sitten. Nyt ei oo kyllä siis oksentanu moneen päivään, mutta eipä kyllä pahemmin meinaa huoliakaan ruokaa. Tänään vasta huono päivä ollukkin. Itkustaa vaan kun syö. Muutaman lusikallisen huolii ja sit kääntää pään pois.. Menee vaan huonompaan suuntaan tää touhu! Kohta ei syö ollenkaan!! Tosin mä toivon et tää syömättömyys johtuis siitä et olis hampaita tulos... Järsii ainaki kaikkee mahdollista mut ei suus kyllä mitään merkkejä... Tissi ja vesi kelpaa hyvin onneksi! :/
 
sompio joo laita postipaketissa heti kun oot terve...
ja ei meidän remontti todellakaan ole ohi :( kun tuo keittiö on nyt pakko rempata vesivahingon takia... onneks vakuutus korvaa sitten oman osansa :D

sanya kaipa sä olet oikeessa... että pitäis vaan sanoa että nyt kiitos menen ja lähden.
Mut en oikein osaa, kun oon kuitenkin onnellinen että saan olla kotona... ja varsinkin jos saan vielä hoitovapaalle jäädä :D
mutta onneks kohta on lokakuu ja sit alkaa jumppa, et miehen on pakko olla joka sunnuntai parituntia Kimin kanssa, että mammat pääsee vähän kiinteyttämään pakaroitaan ;)
Siis meen veljeni vaimokkeen kanssa :D tuumattiin että pojat saa hoitaa lapset yksin tai yhdessä tai miten vaan mutta myö mennään :D
 
HanTa Toi jumppa homma kuulostaa tosi kivalle ;) Mut teet niinkuin sinusta parhaimmalle tuntuu.Itse tykkään olla kans kotona tosi paljon.Mutta välillä on pakko päästää savut pois korvista ja päästä viihteelle. Ennenkuin seinät kaatuu päälle :D Välillä toki mulle riittää pelkkä pitempi vaunu lenkkikin :D

Mutta nyt mä alan tekemään oman kaavan mukaan noita tossuja.Jos vaan maltti riittää :p
 
Nuppu kääntyi tänään ekan kerran sängyssä mahalleen :heart: Tosin siis pehmeällä ja oli valmiiksi kyljellään. Vaikka itsekin kyljelleen osaa mennä. Ehkä meillä sitten kohtapuoliin käännytään kovallakin alustalla =)
 
:(unohdin jo kuka koirastaan joutuu luopumaan...
ei kivaa ei sitten mitenkään päin.
oon tosi pahoillani, varmasti kova ja inhottava paikka.
suurihali sinulle, uskon tietäväsi mitkä on tunteesi, itsekin koirasta joutuneena luopumaan.

zoe :D teillä on mennyt sitten päivä nappiin, varsinkin jos poika ei herää ennen kukkoa laulamaan...
minä jännitän millainen yö on vastassa...
valvoi päivällä ennätykselliset neljä tuntia ja nukkui vain puolen tunnin unet, ja sitten myöhemmin kahden ja puolen tunnin nokoset :D
poika nukahti meilläkin jo joskus vartin vajaa kahdeksan joka on normaalista 45-1½ tuntia aijemmin kuin tavallista...
äsken heräsi sen verran että hörppäsi pikkusen maitoa ja simahti uudelleen :D

ruokahalua meiltä löytyy, pitää varmaan huomenna kirjotella maitoa ylös että mitä sitä menee, tänään on arviolta mennyt n. 6dl, ja soseita n. 3dl viel päälle...
iltapalaksi poju kiskaisi 140 ml velliä, melkeen purkillisen omppuluumusosetta ja äsken vielä 80 ml maitoa.... en vaan ymmärrä mihin mahaan poika syö.

sanya mulle riittää jo se että saan olla kotona perheen kanssa, ilman sitä suurempaa vastuuta pojasta, tai että saan nukkua vähän pidempään... se tuntuu jo tosi hyvältä...
ei mulla niinkään ole tarvetta päästä täältä pois tällä hetkellä...
siis suihku hetki yksin, ilman kiirettä on luksusta :D
oon vaan välillä pihalla kaikkien tunteitteni kanssa, kun viikonloppu on niin lyhyt, ja siinä pitäisi kaikki ehtiä hoitamaan... olla perheenä, olla itsekseen, antaa isille ja pojalle aikaa, antaa miehelle aikaa, hoitaa parisuhdetta...
en sitten osaa laittaa asioita "tärkeys järjestykseen" kun kaikki on tärkeetä, ja sit huomaan että se oma itse on jäänyt jonnee taka-alalle...
en oikein muutenkaan ymmärrä itseäni, nyt on pari päivää mennyt ihan vain Kimin kanssa touhutessa, kaikki kotihommat tekemättä kun jotenkin vaan ei jaksa niihin panostaa... hyvä että suihkussa on jaksanut käydä :(
ja inhottava etovapahaolo päällä... kun ei tiedä oksettaisko vai eikö oksettais :(

suukkis ihanaa että sun olo on parantunut :D ja jännityksellä odotan odotatko jo "kakkosta" :D
 

Yhteistyössä