~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Sannya Mäkin olen tykännyt noista Torey Haydenin kirjoista. Olen lukenut kaikki mitkä on suomennettu. Mutta voi olla, että en enään pysty niitä oman lapsen myötä lukemaan. Kun ne on aika rankkoja ja varsinkin tytöille niissä on tehty kaikenlaista :/

Cham Kiitos kun tarkensit tuota unikoulua. En itse ole siihen perehtynyt enkä huomannut tuollaista ikäasiaa ollenkaan ottaa huomioon.

Manducan omistajat :attn: Onko teillä se jalkojen asento vauvalla oikeasti hyvä? Kun mun mielestä kuvissa on kauhean levällään jalat ja siitä justiin kai ei Nuppu tykännyt siinä kirpparin repussa. Mutta mä en nyt tiedä missä liikkeessä myytäisiin Manducaa, että pääsisi kokeilemaan.
 
Sompio kyllä niiden jalkojen tuleeki olla kunnolla sammakkoasennossa. Meil poika ainaki tykkää olla siin :)

Zoe mitähää siin oli.. No haukottelu, ei innostu leikeistä, kääntää päänsä muualle. Haukottelee, hieroo silmiä.. Nää perinteiset :)

Ei Atte rauhottunukaan. Mut luultavimminkin syynä on hampaiden tulo. Ei millään rauhotu ja sit ku sormella sen ikeniä hieroin ni jo rauhottu het. Mut ny ei vaan meinaa antaa unen tulla uudelleen. Tuol se yksin pinnasängyssä ujeltaa (ei itke eikä paru tai muutakaan, sillai vaikertaa ja vähän mölisee).. Saa ny nähä miten sen sais unelle..
 
hiphip! :)

Heti kun valitin meijän rytmistä nii johan se muuttu. :D hih.
Tyttö nukkui yhet päikkärit klo 15.45-16.30, sit sain sen vielä nukkumaan vaunulenkillä klo 17.45-18.15! Ja jakso oottaa hienosti siihen seittemään asti ku rasvailin yms. ja sai vellin. Ensin nukutin vähän aikaa et rauhottu, sit hipsin pois huoneesta ja sinne jäi! Yhen kerran oon käyny laittamassa tuttia. Mut nukahti siis ittekseen just äsken. :) Ja kaheksalta!!! JES!

Suukkis onnea hienosta kokeilusta!! Hyvä et tuntui toimivan! Ei se välttis heti ekasta kerrasta toimikaan mut ajan myötä varmasti! =) Ja meillä tyttö kans pitää sellasta uninarinaa. Se ei oo itkua kuitenkaan, sellasta mölinää just. Se on kyl yleensä merkki väsymyksestä. Kokeile antaa sille harso siihen naaman eteen ja käsiin näpelöitäväks. Tai en tiiä jos oot jo kokeillukki, mä hokasin sen muutama viikko sit ja se on huippu juttu. Tyttö tykkää et on jotain mitä näpelöidä kun hakee sitä unta. :)

sompio joo ne on ihan auki ne jalat siinä. Meijän tyttö siis on kantoliinassa sillai usein ja ihan hyvä asento se on. Jos ne jää liian kapeeks nii sit alkaa kiemurtelu... Et levität kunnolla vaan ne jalat. :)

Vai että on manduca noin suosittu... pitäisköhän sitä koittaa sit... tai jotain muuta. En jaksa säätää tuon liinan kans. :D
 
EM mieki kyllästyin liinaan ku se o olevinaan nii hankala (toki ku ei oo opetellu). Mut toi Manduca kyl on tosi hyvä, en pois vaihtais. Ja juu koitin antaa harsonkin siihin hypisteltäväks ja kauheena järsi sitä. Välillä se narina voimistu, et meinas itkee ni menin takasin. Sit annoin rintaa ja söi tällä kertaa tosi antaumuksella ja taas koitin sitä nännin irroitustekniikkaa ja toimi jälleen :heart: Ja juu, tossa taktiikassa kärsivällisyys on TOSI kova valtti. Mut tieto, että parikin kuukautta jos on vaikeeta ku yrittää totuttaa tuota ,et oppis yksin nukahtaan uudelleen (ku kaikki lapsethan ja aikuiset myös havahtuvat öisin) ni sit jos sen jälkeen nukkuu läpi yön.. ni se todellakin on sen arvoista! :) Pitää vaa olla hyvät hermot.
 
suukkis nii joo se heräily johtuu siitä... miksköhän meijän tyttö osaa sen yksin nukahtamisen öisin mut päikkäreillä ei?! hittolainen mä tahon kans pidempiä päikkäreitä ku 45 min :kieh: :kieh: mut ei sinänsä, meil on niin hyvät yöunet et en valita.
 
Hanta Miialle ei muu korvike sopinu ku tutteli. Nannista meni maha sekaisin :$
SS Toivottavasti poitsu rauhottuu :hug: ...Anna sille purulelu, nii saa ikenet kyytiä =)
Sannya Ihania kikattelu hetkiä vaavin kanssa :heart:

vauvis ja Miia 7.5kk :heart:
 
vauvahaaveita ei se oikeen osaa purulelua syyvä. Oon mie sitä koittanu yhen jos toisenki kerran, mut ei vaan toimi. Ku sitä pitäs pitää siinä suussa et sit järsis sitä, muutoin se yleensä aina tippuu. Ja jos pidän suussa ni joskus se sit ei tykkääkään siitä. Et sormi on parempi.

Eipä tullu meidän unelmatalosta mittään. Eli ekahan meni sen saakelin välittäjän mokan vuoks se eka, ja täs toisessa (se ei kyl mun mielest ollu mikään semmonen "tää on pakko saada" -kämppä ku tänää käytii kahtoon) on hinta ihan älyttömissä luokissa. Aika idiootti pitää kyllä olla jos joku sen ostaa. Mut mikäs siinä. Se toinen meni ekalla näytöllä (ja siinäkin kyllä ilmaa oli) ni miksei tää toinenkin. Noh, se siitä ja sen kestävyydestä. Ärsyttää vaan aika toden teolla se välittäjä. Tommoset tunarit pitäs irtisanoo alta aikayksikön.
 
HanTa: meillä tutteli aiheutti vatsanväänteitä ja vatsan kovettumista. Nannin kans pierut kulkee :LOL:

Kantorepuista: miekii kyllästyin liinan kans säheltämisee ja halusin enssijaseksi kauppareissuille sen repun. enää en viittiny ostaa mitää kallista kun se liinasysteemiki maksoi 59e... ostin siis lidlistä kantorepun 20e ja tykkään siitä tosi paljon -ja niin tykkää poikakin :heart:

Suukkis: hyvä et kirjan opit tuottaa tulosta :)
 
vilmav2 en mäkään saa käsinlypsettyy maitoo
enkä oikein aventin koneellakaan. silti poika saa kyllä
imettyy maitoo. En tiiä mikä jippo siin lypsämises on
mut mä en oo koskaan saanut juuri mitään...ehkäpä
mä jännitän sitä tilannetta niin ettei ala herumaan sitten
millään ku poika kuitenkin saa heti maidon herumaan. :)
 
Onhan lapsen imuote aivan erilainen ja vahvempi kummiskin ja siinä se lapsi on vierellä/sylissä ku imettää ni heruu iha eri lailla ku tuntee lämmön, kuulee tuhinan ja näkee sen ihanan pienen käärönsä :heart:

Kiitos TA, toivotaan :) Semmone keinuva sitteri ois kyl nii hyvä ku siin vois rauhottuu päikkäreilleki iha eri lail. Mut jospa sen sais jatkossa jotenki ees unille ku huomaa ne väsymyksen merkit. Aamusin vaa o aika kehno ku huomaa, et on jääny väsyneeks sillo ku haluu kakata (seiskan maissa), mut sit ei vaan millään rauhotu enää omaan sänkyyn ainakaan.
 
Minäkään en jaksa pelata liinan kanssa. Onneksi ostin sen käytettynä, niin ei mennyt paljon rahallisesti hukkaan. Niin, onhan siinäkin kunnon sammakkoasento, missä Nuppu kyllä viihtyi. Ehkä ei vain tykännyt kirpparitunnelmasta :LOL:
Googletin aikaisemmin kantoreppuja ja joka paikassa hehkutetaan Manducaa. Lisäksi siinä olisi tosi hyvä jälleenmyyntiarvo, jos ei sitten käytetäkään.

Suukkis Voi harmi sen asunnon kanssa :hug:

Onnea Suukkikselle ja EM:lle nukahtamisista :heart: Saa nähdä kuinka meillä käy. Nuppu nukahti sohvalle isin syliin jo kasilta (tyhjällä vatsalla, kun ei taas halunnut syödä :/ ). Ysin aikaan vein sänkyyn puoliunisena ja söi molemmat tissit. Nyt on sitten käyty tuttia laittamassa ja nukuttamassa. Äsken oli kuulemma syönyt peukaloa, että voi olla että pitää tissitellä vielä kerran.
 
Hih, mie oon näköjään toiminut bentleyn ohjeiden mukaan vaikken ookkaan likenut sitä...vai oliko se ees bentley, mut siis meillä tarkka säännöllinen rytmi nukkumaan menosta ollut ihan pikkasesta asti.Samaan aikaan illasta puuro, vaipan+yökkärin vaihto, maito ja on kuin kellon nakutettu nukkumassa joka ilta samaan aikaan.Mä huomaan väsymyksen siitä kun neiti normaalisti tosi aurinkoinen, ei yleensä itke mut väsyneenä rupeaa sellaista pientä kitinää, hieroo myös silmiään ja yks jännä juttu on, en tiiä onko muut huomannut samaa mutta kun neiti menossa nukkumaan, eli siis väsyneenä, sen pää on ihan hikinen:) kaverin tytöllä sama juttu:D mut joo ehkä kaiken a ja o rauhallisissa unissa ja säännöllisyydessä on tarkka rytmi ja tuttu rutiini.Rauhotetaan myös tilanne ennen nukkumaan menoa, valot vähän himmeemmälle...ainiin yks vielä, en hölöttele typylle iltamaidon/sänkyyn viemisen aikaan mitään...näillä systeemeillä meillä nukuttu alle nelikuisesta täydet yöt, siis 21 nukkumaan ja herätys 8-10 aikaan.
 
No, eipä noi neuvot niin vain päde. Tai hyvä toki, et teillä mimmu on toiminut :) mut meil poika oli pitkään ilman rytmiä ja iha vastasyntyneeltä mun mielestä ei tarvitse rytmiä edes odottaa. Ja ain oon tehny noit, et illalla ei seurustella,valot himmeenä jne jne. mut eipä ne kaikki lapset vaan nuku vaik kuin yrittäis :) Ja Pantleyn menetelmä siis pitää sisällään paljon muuta kuin tuon kaiken. Itseasiassa nuo kaikki ei ole edes se pointti, vaan se kuinka saada vauvan uniassosiaatio muutettua. Eli jos ennen on assosioinut unen aina siihen, et tulee saada rintaa ja nukahtaa siihen ni kuinka sen voi muuttaa.
 
EM miulaki lähtee hiukset :D Eli en usko, et imetyksen lopettaminen välttämättä. Jospa synnytyksestä vaan on kulunu tietty aika. Miula on kans jo jonkin aikaa ollu hiuksii joka paikas ja tänää ku harjasin ni läks iha mukavasti taas.. :|
 
Minen tykkäis yhtää, et poika menis noi myöhään unelle. Se seiskan mais on just sopiva, et saa sit illal omaa aikaa. Toki ois kivempi, et aamusin nukkuis vähä pidempään ku puol kasiin. Mut edelleen mie kyl oon jumissa niiden päikkäreiden kans, et miten sen sais nukkumaan pidempään, vaik sen 2h. Noh, jospa se joskus selviäis.

Mie oon muute ihmetelly, et miks poika o nykysi alkanu usein itkeä hysteerisestikin jossai vaiheessa ku on eka imeny rintaa iha rauhallisena (yöllä siis).. Tuntuu, et se on etenki ny tullu ku on kiinteit annettu.. pitäskö mu jättää niiden maistelut pois vai mitä mun pitäs tehä?

Niihä se on, et samaan aikaan vaa alkaa kuolla ne hiukset ja tippua pois ni siks tuntuu, et kaikki hiukset lähtee :p
 
jälleen hyvä yö takana :D 21-02.30-06-07 ja 08... jostain syystä äiti ei vaan enään saa unta, aina yö syötöltä menee vähintään tunti ennen kun on unesta saanut kiinni... zombimama siis taas tänään... onneksi isi tulee tänään kotiin, josko tuo antaisi taas mun nukkua :D
vissiin vaan jännitän niitä tulevia juhlia, kun ne tuntuu pyörivän koko ajan mielessä...
onko kaikki hommattu onko kaikki järjestetty onkohan kukat nättiä millainen tulee morsiuskimpusta, minkänäköinen poika on ihan oikeasti, jaksaako koko kaavan siis molemmat jne jne... näitä pyörittelen päässäni yötä päivää.

nyt on laskettu pojan syöminen, hän syö 6-8 ateriaa vuorokausi ja maitoa menee 950-1250 ml per päivä... antaako siis d.tä lisää vielä vai ei, laitoin kysymyksen neuvolaan :D

hiukset ne tippuu täälläkin... tippu jo alkuraskaudesta ensimmääiset, ja nyt lähtee aina pari harjallista kun hiukset harjaa... :D heh mul oo varmaa haiventakaan päässä juhlissa :LOL:

kantoliina on täälläkin IN juttu... ei päivittäin käytetä mutta oikeestaan viikottain :D
tilasin nyt sen sellasen kantopussirengas järjestelmän... jos se ois vähän yksinkertasempi tuolla kaupungissa ja kaupassa sellasena pikaliinana... tykkään tuosta 5 metrin liinasta mutta sitä ei oo kiva sitoa ulkona kun aina puolet laahaa maassa :(
 
Meillä neiti nukkui viime yönä klo 20-06 INAHTAMATTAKAAN!!! kuudelta söi vähän maitoa ja sit jatkoi unia aina kaheksaan saakka. :D :D :D :D :D

voivoivoi kun pysyis tuo kaheksasta kaheksaan yörytmi! Mä NIIIIn tykkäisin. :p

Päiväunista mä mietin eilen illalla vaunulenkillä et ehkä tän ikäiset tarvii monet lyhyet päikkärit kun ei jaksa sitten hereillä olla kuitenkaan virkeänä ja pirteänä kuin sen pari tuntia... meillä ainakin. Mut en tiiä jos nukkuis pidemmät unet et jaksaisko olla sit pitempään hereillä unien välissä? hmm...

kantoliinaa ei olla nyt kesällä paljoa käytetty. typerät helteet. meillä sisälämpötila on sen 27 astetta niin ei tyttö tykännyt yhtään olla siinä. No ehkä nyt sitten kun tulee vähän viileämpää. :) Tai jos hankkis jotain muuta... ei ehkä manducaa, se on vähän kallis, mut jonku muun. :)

EM ja Myy 3,5 kk :heart: :heart: :heart:
 
Meillä nukuttiin viime yönä 13 h :eek: :heart: Syötiin kaksi kertaa siinä välissä. Äitikin nukkui ysiin asti ja on kyllä rento olo :heart:

Lisää illalla, koska nyt lähdetään mummilaan. Isi maalaa meidän terassin ja meidän pitää siitä kärystä lähteä Nupun kanssa pois :wave:
 
eilen jostain syystä rinnat pursusi maitoa
enkä sitten antanut pojalle iltavelliä ku
halusin jo hieman kipeytyneen pinkeet
rintani tyhjäksi. nooo niinhän siinä sitten
kävi ku pelkäsin...poika nukkui yön 2h pätkissä...ZZZzz
on siitä vellistä jotain apua ku silloin nukkuu 3h pätkissä
 
Voi kylläpä on monet saanut nyt nukkua hyvät yöunet, mut mepä ei :headwall: Senhän arvas tosin jo eilen illalla ku neiti ei ollut kunnon päikkäreitä nukkunu lainkaan, edes kantorepussa ei suostunut nukahtaan.. Nukahti yöunille klo 20 jälkeen ku oli syönyt, nukkui 1 saakka, söi ja nukkui 4.30 saakka ja sit heräs! Ei auttanu muu ku nousta neidin kans ylös et mies saa vielä nukkua jotta jaksaa töihin. No, onneks neiti jatkoi yöunia sit 7-9.30 mun sylissä joten sai vähän jatkaa omiakin unia. Meille sopivin rytmi ois et neiti söis vielä siinä 21-22 ja sit nukahtais yöunille, jolloin jaksais paremmin aamuyöhön ja nukkuin jonnekin 7-8 saakka. Toki tuolla rytmillä se "oma aika" jää vähiin, mut mieluummin niin ku et joutuu herään 5 ylös!!

 
Pirtsi, meillä tyttö yritti ylös tänä aamuna klo 5 |O Annoin korviketta 50ml kun oli mun tissini jo jyrsinyt kertaalleen tyhjäks. Röyhtäytin ja laitoin omaan sänkyynsä tutin kanssa. Aamulla puoli kahdeksan heräsin sen ääniin, eli ilmeisesti se on itse nukahtanut siellä. :eek: Paska äiti varmaan oon, mut uskon että jos olis itkenyt niin mä olisin herännyt.

Sompiolla ihan autuaat yöunet!! Mulle kans :heart: Meillä ilta oli taistelua kun tyttöä väsytti, mut sit haluskin syödä ja mulla ei ollut sille juuri enää maitoo antaa.. Söi melkein 80ml korviketta ja simahti. Nukkui nelisen tuntia ja heräs syömään. Sit kaks tuntia ja taas. Jonka jälkeen nukku ehkä puoli tuntia ja sit annoinkin sen korvikkeen jo.

Korvikkeista, mä oon antanut Tuttelia, voisi toisaalta kokeilla jotain muutakin. Mä en tiennyt et vatsavaivoja voi tulla jostain tietystä merkistä :eek:

Mut arvatkaapa mitä!! En antanut tipan tippaa tuolle tytölle nyt aamulla yhtään mitään distafylejä tai d-tippoja ja muutamaa uni-itkua lukuunottamatta se on nukkunut rauhassa puoli kymmenestä saakka. Neuvolasta saatiin lupa jättää d-tipat pois hetkeksi. Distafylin jätin muuten vaan antamatta, katsotaan kuinka menee. Tuntuu et nyt tyttö saa paljon enemmän pierua pihalle ja ilman itkua. Mut en juhli vielä :D

Kantorepusta, Elmukka painoi viime punnituksessa 3300g ja veikkaan et nyt kun saa ruokaa enemmän niin pian on sen 3500g ja voidaan hankkia Manduca :heart: Sponsorointia hankintaan on kuulema tulossa kastelahjan muodossa, kiva :) Enhän mä toki tiedä viihtyiskö tuo siinä, mut mä niin odotan et pääsisin metsään kävelyllä jne tytön kanssa :heart:

Me ajellaan joko tänään tai huomenna keski-suomeen ja toki yritetään ajoittaa matka niin et tyttö nukkuis. Mut jos herää ja on kovinkin nälkäinen tms. niin voiko korviketta antaa noin pienelle huoneenlämpöisenä? Et sais pahimmat nälkänsä pois ennen taukopaikkaa. Ei meillä kyllä oo kuin reilun kahden tunnin matka mut kaikkeen täytyy varautua :D Toisaalta olis ihana ajella jo nyt illalla, mutta tyttö nukkuu näin aamuisin paremmin ja pidempään niin voi olla parempi lähtee sitten. Eilen illalla nukku isänsä vieressä tunnin kun mä kävin kaupoilla.. Et en tiedä uskaltaako sellasilla unilla ajella mihinkään. Kun ei voi tietää viihtyykö kaukalossa hereillä, ainakaan illalla.

 

Yhteistyössä