~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~



pikkumiehen kastepuku


pikkumiehen puku takaa


puku takaa ilman liiviä


puku edestä ilman liiviä


puku edestä päin, liivi auki

tuo hailakka nauha, joka lähtee taskusta on tuttiketju :D
noh ensi viikolla näytän, teille kuinka komea pieni mies meillä on ;)
nyt vain puku, jonka lupasin näyttää :D
 
Tyty Sitähän tämä äitien elämä on, kiinni lapsessa ollaan. Mä olen kyllä mielelläni, en ole kaivannut omia juttuja sen enempää.
Ja yöt oli meilläkin alussa raskaita, meillä syötiin varmaan tunnin välein ja tuntui että itse ei ollut nukkunut ollenkaan. Alussa mä nukuinkin tosi paljon päikkäreitä. Minäkin pyrin olemaan aina hereillä syötön ajan. Muutaman kerran kyllä nukahdin, mutta pelkäsin aina kierähtäväni Nupun päälle. Monta kertaa olen kyllä nukahtanut ennen Nuppua kun syötön jälkeen olen laittanut takaisin pinnikseen. Kun on sivuvaununa mun puolella niin siinä kun makuullaan nukuttaa niin helposti itselle uni tuli ensin. Kyllä se Nuppu saattoi minut vielä siitä herättää jos itkeskeli ennen nukahtamista :saint:
Tuo teidän 3xherääminen yöllä on vähän kuitenkin verrattuna monen muun heräämiseen :)

Sannya Hyvä, että purkautuminen helpotti :D

Nukuttamisesta Minä en ole nähnyt tarpeelliseksi opettaa vielä itsekseen nukahtamaan. Jotenkin tuntuu niin pieni olevan, että siinä pitää olla vieressä äidin tai isän. Monesti kyllä nukahtaa sillain itsekseen, että me makoillaan vaan omassa sängyssä eikä silittele tms.
Meillä nukahdetaan syliin, sänkyyn, tissille tai mihin vaan enkä havahduta hereille siirtäessäni sänkyyn :D

Suukkis Vieläkö teillä tulee raivareita kesken syönnin? Mä en ole muistanut kommentoida, mutta niin meilläkin Nuppu saa usein raivareita. Mä olen mieltänyt asian niin, että alussa sitä maitoa suihkuaa helpommin. Ja sitten varmaan joutuu alkaa imemään enemmän ja siinä vaiheessa tulee kiukku. En tiedä miten asia oikeasti on :saint:
Luin muuten yhtä vauvaopasta ja siinä käskettiin hieromaan iltaisin niin vauva rauhoittuu. Oletko kokeillut vauvahierontaa tehdä iltaisin? Varmaan menisi muutama ilta ennenkuin Atte siihen tottuisi, mutta voisihan sitäkin kokeilla. Kun tekisi samat liikkeet joka ilta, niin vauva tottuu siihen mitä seuraavaksi on tulossa jne.


Häät meni eilen aika kivasti. Kirkossa Nuppu nukkui ja hääpaikalla oli aika paljon sylissä tai ulkona vaunuissa. Syötöt oli aika kiukkuamista, mutta oltiin autossa parkkipaikalla niin ei kukaan häiriintynyt sen takia.
 
Ai niin Onnea Suukkis kääntymisestä :heart:

HanTan pikkumiehellä on tosi kiva puku. Ihana tuo tuttiketju :heart:
Koittakaahan parantua ja toivottavasti ei sitten mies ole ensi viikonloppuna kipeä. Usein kun tarttuu kuitenkin koko perheeseen sama virus :/
 
Heippa!

Ihana olla vihdoin tällä puolella. Kävin teitä aika taajaan vakoilemassa yliaikaisuuspäivinäni.

Meille syntyi tyttö keskiviikkona 19.8. klo 18.56. 3395g ja 50cm pitkä.

Synnytystä:Käynnistettiin keskiviikko aamuna oksitosiinitipalla 9 aikoihin ja supparit tuntu vaan selässä. 13.30 puhkaistiin kalvot ja siirryttiin saliin. Seuraavaks supsitukset koveni pikkuhiljaa ja yhtäkkiä olinkin tosi kipeä ja sain (pyysin)epiduraalin vähän liian myöhään. Autuus tuli ja sitten vaan odoteltiin avautumista ja ponnistuksen tarvetta.
Ponnistaminen tuntui ihan hassulta ja epätodelliselta uskoin synnyttäneeni vasta kun kätilö sano et on jo otsaa myöten ulkona. En siis tuntenut kun vaan supistukset/ponnistamisen tarpeen. En edes haavan leikkausta. Sitten tyttö jo olikin maailmassa. Pahimmalta tuntu kun ommeltiin :)

Tyttö on aivan ihana. On jo tosi terhakka ja määrätietoinen kun meni vähän yli. Itkee vaan kun ei saa heti tissiä suuhun tai tarvii tukea paukutteluun. On hereillä pitkiäkin aikoja. Eilen oli jopa 5h hereillä kun oli lähtötarkastus ja kotimatka.


Kaikki siis tosi hyvin ja voisin synnyttää vaikka heti huomenna jos haavaan ei sattuisi.

Mansikkatee ja tyttö
 
Hantan peikolla on hieno puku :)

Hantalle kysymys: Mä ostin sillon ne samat harsot kun ostin sulle. Ostin siniset kun ne pinkit oli niin äklöt. Vaikka siis "tiesin" et meille tulee tyttö. Siinä on ne petroolin väriset eli ne tummimmat harsot. Niitä en oo pessyt vielä koneessa, vaan liottanut vaan ja niistä lähti väriä. Muistatko kuinka paljon päästi koneessa väriä? et minkä kanssa ne uskaltaa pestä? Et ei saa kaikkea pyykkiä ihan siniseks :)

Sitten kysymystä viisaammille: Kun aina kehotetaan tukemaan vauvan päätä ja oon niin tehnytkin niin onko ok ja voiko vauva pitää päätän (retkottaa) ihan takana esim. sängyssä ollessaan? ja imettäessäkin näin tekee. Eli tarviiko sitä ruveta korjailemaan?

Mansikkatee ja tyttö 4vrk
 
HanTa No voi hitto. Toivottavasti menisi äkkiä ohi toi räkätauti,niin ei tarviis juhlissa olal kipeenä :/ Tosi ihana puku pojalla :heart:

Mansikkatee Sylin täydeltä onnea pienestä prinsessasta. Ja tosi kivasti menny sulla synnytys,jos nyt ei lasketa nuita tikkauksia ym :heart: Onnea vielä kerran,ja tervetuloa joukkoomme! :flower:

mimmu Johan sielä ollaan tomeraa että. =) Tosi nopiasta on oppinut. :heart:

(.) Täällä meinaa olo olla vähän huono. Päätä jomottaa jännästi ja hiostava olo. En tiiä onko ukkosta ilmassa. :/ Vähän meinaa olla jaksamaton olo. Mut eipä sen kummemmi haittaa :D Mie aloin neulomaan Marialle kisunkorva pipoa talveksi.Sellaista pörröistä vaaleanpunaista :D Hih hih.

Ja nyt menen neulomaan lisää.Tyttö meni päikkäreille. Nukahti tisulle. Mut mie siirsin sänkyynsä,niin saa rauhassa nukkua. Heräsi kyllä kun siirsin,vähän aikaa önisi,mutta nukahti sitten uudelleen :heart:
 
moi!

mullon krapula. :LOL: oltii eilen juhlimassa kahestaan miehen kans! :heart: Anoppi oli univahtina. Eli tuotiin tyttö kotiin nukkumaan ja laitettii unille ja anoppi jäi yöks. Tultii takasin kyl jo puolen yön aikaan.. :D Yhen kerran oli heränny mut oli jatkanu unia ku oli antanu vaa tutin ja harson. :) Kyllä teki hyvää!!!

Suukkis onnea kääntymisestä! :D Meil on nyt ruokalistalla peruna, bataatti, porkkana, maissi,luumu ja uutena omena. :) Omppu on herkkua. :D

meil tyttö ei koskaan nukahtanu tissille silloin ku vielä imetin, aina oli pakko röyhtäyttää sen jälkeen kuitenki. :) Eikä nukaha pullollekkaan ja osaa nukahtaa myös ittekseen sänkyyn.

cham jee. :D Hienoa et sose alko maistumaan! :D :D

voi kun sais tuon tytön nukkumaan pidempiä päikkäreitä... :ashamed: :ashamed: :|

Heräs 20 minsaa sitten ja taas on ihan väsy!!! :headwall: :headwall: ei tästä tuu mitään taas. Laitan sitteriin ja meen kattoo telkkaa ja jospa se siihen nukahtais... :)
 
mansikka 60 taisin ekankerran pestä.. eivät meillä ole väriä irroittaneet.
tyytyväinen oon ollut kaikkiin paitsi niihin yks värisiin, niihin tuli pesunukkaa ihan hirveesti ekasta pesusta... muut ovat kestäneet pesussa ja vain pehmenneet.


mies oli jo pari viikkoa kipeänä...
enkä tosiaan tiedä mistä tän pika pöpön sain... mulla alkoi ilta päivällä, miehellä jo yöllä vähän tukkosuutta ja poika nyt aamulla :(

 
Oikein paljon onnea Mansikkateelle :heart: :heart:

Mä en nyt oikein hokannut tota sun retkottamis-kysymystä :ashamed: Jos tarkoitit kyljellään ollessa pää taaksepäin, niin juuri sillain imetysasennon kuuluu ollakin.
 
Meillä on taas nukkumispäivä :D

Nukahti vaunuihin 11.30. Heräsi klo 14.00 ja ei nukahtanut vaunuihin. Otin sisälle ja nukahti tissille. Heräsi 15.00 aikaan ja söi ja nukkui uudelleen. Ja edelleen nukkuu.
Vaippaakaan ei ole vaihdettu kertaakaan :/

Kunpa olisi itsekin mennyt nukkumaan :ashamed:
 
Onnittelut mansikkatee :flower: :flower: :flower:

ja suukkis; laita paprulle ylös päivän syömiset ja syötä kalorilaskuriin ne... näet paljon syöt päivässä ja sielt kyl näkee paljo sun pitäis päivässä syödä, et paino pysyis samassa. mut yksinkertasin neuvo taitanee olla, et syö enemmän jos et haluu laihtua.
 
Name itin-valasharsot vaaleanpunaisena värjäsi ekalla pesulla, mutta nyt menee iloisesti kaikenväristen pyykkien kanssa. Tai värjäsi ne pinkit yksiväriset, ei muut.

Zoe Voi, mäki haluisin karviaisia pakkaseen ja hilloksi. Mutta mummilasta tulee karviaiset lähinnä syötyä suoraan pensaista, mistä me muuten marjat haetaan. Meidän omat puskat on vielä niin pieniä, että niistä ei paljon kostu.

Nukuin puolen tunnin torkut ja nyt katsomaan keihäsfinaalia. Nuppu nukkuu edelleen :/
 
Mansikkateelle oikein lämpimät onnittelut :heart: :flower:

Muuta en jaksakaan nyt kirjoitella/kommentoida, ollut täysin surkea päivä.. Mies käytännössä hoitanut tän päivän Ellaa, mä vaan itkeny ja maannu sängyssä.. Niin väsy ja surkea olo :( Viime yönä ella nukkui loistavasti 6h putkeen, söi ja jatkoi uniaan.. mut mitäs minä tein; ensin en saanu unta ja sit heräilin vähän väliä mukamas ellan itkuun - tosiasiassa ei siis itkenyt.. Argh, jos menis taas nukkuun :(
 
voi kakka taas. :x KOKO päivä on ollu taas sitä et on hereillä tunnin, sit pienet torkut, taas hereillä tunnin, pienet torkut.... PRKL!!! :kieh: :kieh: :kieh: Siis KUUDET päikkärit tämän päivän aikana!!!! Ja silti oli äsken taas niin väsy ettei jaksanu velliä syödä. Noh, herää sieltä varmaan sen vielä syömään. :headwall: :headwall: Miten tuolla riittää tuota nukkumista vaikka yöt nukkuu niin hienosti.. MIKS se ei nuku päivisin???!!! ARGH.

sori purkaus. Vähän väsyttää. :ashamed:
 
EM saman kans mie kamppailen. Mut kuulema pitäis seurata sitä mihi aikaan yleensä herää. Eli siis jos usein nukkuu vaik 20min ni ku alkaa pieniä heräilyääniä kuulumaan ni pitäs äkkiä sit tehä jotain millä yleensä rauhottuu. Ku se o noilla se, et ne herää siihen ekaan havahtumiseen. Mut esim. jos pullolle rauhottuu ain ni sit sitä het tai tutti suuhun tms. sit ku nukahtais uudelleen ni ennen ku nukahtaa ni ottaa se pullo pois. Jottain tommosta siin Pantleyn kirjas oli. Et sit aikaa myöten alkais nukkua pitkiä päiväunia jos sais noi ekaan havahtumiseen heräilyt pois.
 
Kiitokset onnitteluista!

Just niitä name itin harsoja tarkotin. Pitää katsoa minkä kanssa laitan pyykkiin.

Pään tukeminen. Tottakai pitää tukea kun liikuttelee ym, mutta ihmettelin vaan et sitten kaiken muun ajan se on silleen takana just kyljellä ollessa ja muutenkin.

Tänään tyttö on ottanut eilistä valvomista takasin ja ollut hereillä vaan yhden kahden tunnin jakson.

-Mansikkatee
 
Jaksuja Pirtsi, EM ja Suukkis :hug:
Anteeksi, että hehkutan meidän nukkumisia :ashamed:

Suukkis Justiin sillain meillä alkoi päikkärit pidentymään kun rauhoittui uudestaan jatkamaan unia tutin kanssa. Ja edelleen tuttia laitetaan päikkäreillä suuhun välillä tai tehdään uudestaan pieni lenkki vaunujen kanssa. Toki nukkuu välillä parikin tuntia ilman ähellystä.
 
no niin...
silmät on ihan ristissä ja tippuu päästä... poika luojalle kiitos nukahti äsken...
hän on kiukkunen kuin ampiainen väsynyt ja mielettömän räkänen... ainakaan kuume ei vielä ole noussut... toivottavasti ei edes nouse.

sitä vielä näin pikasesti, että me lähdetään aamulla tapaamaan erikoislääkäriä, kuulemaan holtteroinnin tulokset ja muuta mukavaa... jos meistä ei kuulu, niin ollaan jääty sairaalaan lääkkeitä laittaa kohdilleen.
Pakkasin vaunuihin meille molemmille parin päivän yökamat ja vaatteet varuiksi, jos täytyy jäädä, ettei niitä tarvii sit tulla erikseen hakemaan niin kuin viimeksi.
Eli kaikkeen varauduttu.

Nyt kauniita unia jokaisella...
jaksuja niitä tarvitseville ja kovasti haleja jokaiselle...

 
Meil varmaan tulee ei niin kiva yö.. Tai jotenki miust tuntuu, et Atte heräilis paljon. Just ku ny on oppinu ton selältä masulleen kääntymisenkin. Ny tosin oli selälteen poikittain (olin laittanu masulteen) ku menin ähinän takia kahtomaan joskos haluaa syödä.

Sompio totta kai voit hehkuttaa hyviä nukkumisianne! Mie oon ainaki tosi ilonen siu ja perhees puolesta, et teil nukutaan hyvin =) Ja jaksan mie uskoa siihenki, et niin meilläki sit joskus..
 
Mies on siis töissä läpi yön.. Tai siis onha sillä lepo, mut sit alkaa taas viiden maissa. Mut onneks se tulee jo yhentoist maissa :heart: On jo ikävä vaikka lähti kymmeneltä. Kai se pitäs mennä nukkuun.. ei vaan meinaa osata ku tottunu niin siihen, et toinen on vieressä :'(
Mut kauniit unet kaikille ko meette nukkuu!

*miten mä arvasin, et on tulossa levoton yö.. Ny heränny kahesti, eka 2h ja 20 min väliä, sit 2h ja 30 min.. Jeehee.. Siispä taas 2,5h välein heräilyä tämä yö varmaan kokonaan..
 
Kiitos Suukkis :heart: Minä lähetän teille hieman unihiekkaa :p

Meillä on ollut tapahtumarikas aamu.
Ensin oli sammakko sisällä ja ollut koko yön :eek: Onneksi mies pyydysti sen ja vei pihalle. Sammakot on kivoja mutta sisällä aika ällöttäviä. Ja kun ajattelee että se on pakosti ollut koko yön niin olisi voinut astua pimeässä sen päälle tms.

Sitten Nupulla oli kakka ja mies pesi sen. Köllöteltiin meidän sängyssä ja otin Nupun sitten kainaloon syömään. Ja ihmettelin, että miksi on ihan märkä. No, meillä oli vaipaton vauva :D
Mies oli unohtanut laittaa vaipan ja meillä oli pissat sängyssä. Juuri kun laitoin hoitopöydälle Nupun niin väänsi toisen kakan. Ja oli siis vielä yöppäri päällä. Meillä pestään juuri pyykkiä :saint:

Eilen Nuppu nukahti 21.30 ja heräsi syömään 6.45 :eek: Eli n. 8 h unta. Tosin muutaman kerran taputin pepulle yöllä mutta ei tarvittu tuttia eikä tissiä. Nyt Nuppu on nukkunut n. ½ h, mutta itse ollaan oltu hereillä siitä syötöstä.

Mitä Suukkis sun mies tekee työkseen?
 
sompio hehkuta vaan! :D :D Ei haittaa, meilläkin nukutaan nuo yöt niin hyvin et jaksaa aina nää päivät kyllä... :)

Pirtsi toivottavasti tänään olis parempi päivä!!

Suukkis niinpä niin, ei se enää kouluikäisenä tuollaisia unia nuku ainakaan. :LOL: Kai sitä on (siis minä ) välillä vähän turhan panikoiva monenkin asian suhteen. Ei ne enää kouluikäisinä nukahda tissille/syliin, ei ne silloin enää syö tuttia ja varmasti on oppinu jo kääntymäänkin ennen sitä. :LOL: :LOL: Nii ja täytyy kokeilla tänään noita juttuja et jos sais sen jatkamaan uniaan pidempään...

HanTAlle tsemppiä ja toivotaan et ette joudu jäämään sairaalaan. :)

MAnsikkatee varmaan ihan normaalia tuo pään takakeno. Voithan sä kysyä terkalta kun tulee kotikäynnille tai seuraavassa neuvolassa vielä. :)

Viime yö meni onneksi hienosti. :) Tyttö herän syömään sen vellinsä ja nukahti joskus 20-20.30. Ihan hyvä. Heräsi 3.30 syömään ja jatkoi uniaan seitsemään saakka. Nyt on jo päivän toisilla päikkäreillä... Mies vei vaunulenkille niin saan hetken aikaa olla. MUTTA kohta mun on mentävä kauppaan. Siinä se vapaa-aika sit. :D Ja sit mies lähteekin jo töihin ja oon koko illan ittekseni. No jospa nyt otan vaan sellaisen positiivisen asenteen ja lakkaan stressaamasta että milloin nukkuu ja miten ja vien vaan aina nukkumaan kun siltä vaikuttaa. Katon sit kuuden aikaan et kuinka aikasin tänään pitää mennä yöunille... :whistle:

:wave: :wave:
EM ja Myy 3,5 kk :heart:
 

Yhteistyössä