~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

suukkis onnea etukäteen hääpäivän johdosta :flower: ja Atelle suuri onnittelu kääntyilystä...

em ei oo kivaa että pikkunen on kärttymärtty kiukkupiukku, mut jos hampit on tulos, niin voihan se olo olla tukala :(

kärttymärtty kiukkupiukku unikeko on asunut meillä tämän päivän... poika on vain nukkunut syönyt ja kiukutellut... enkä oikein tiedä mikä on ollut...
poika pieree niin että oon varma että lapsi räjähtää kohta, ja kakkaa on tullut jopa kolme kertaa normaali kerran sijaan tänään...
ja puklua puklua puklua... mitä hiivattia mä teen... toi tutteli näyttää tuoneen pukluvaivan...

 
Piti tulla tänne hehkuttamaan, kun meillä alkanut sujumaan elämä hienosti tietyllä rytmillä :D
poika on nyt reilun viikon nukahtanut joka ilta 21-22, eikä sitä tarvitse kamalasti edes nukuttaa, nukahtaa omia aikojaan vajaassa puolessa tunnissa. yöllä herätään 2-3 kertaa syömään ja nukahtaa sitten saman tien uudelleen. aamulla herää 8-9 välillä ja 12-13 mennään päikkäreille, jotka kestää mitä vaan 1-3 tunnin väliltä, illalla ottaa vielä noin puol seiskan- seiskan aikaan puolen tunnin nokkaunet. siis voiko tää oikeesti mennä näin hyvin?
hereillä olon on kyllä aika "vaativa", ei viihdy muualla kun sylissä hypytettävänä tai tissillä, mutta kuitenkin.
anteeksi omanapainen hehkutus, mutta on niin kiva kun alkaa selkeästi olemaan tietyt tavat lapsella.

suukkikselle onnittelut hääpäivästä ja äidille ja pojalle onnittelut kääntymisestä, kohta se ryömii menemään minkä ehtii:)

toivova ja poju 7vko2pv
 
Juu onhan Atte siis kääntyilly jo aiemmin, mut ny ol vaa nii hauska kahtoo kun käänty ain het uudelleen :D Mut kiitos ku huomioitte tuon =)

toivova no johan siul on hyvät oltavat! Ei vois juuri paremmin mennä! Tosi hieno juttu, et alkaa olla kunnon rytmi :heart: Meil ei vieläkään tuo rytmitys ota onnistuakseen.. Ehk mie oon huono äiti ku en osaa vaa sitä :( En tiiä millon on unien aika enkä saa nukutettua muuta ku vaunuihin päivisin :ashamed: Ainoo rytmi mikä meil on on tuo iltasella nukkumaanmeno. Se onki sit ainoo. Tai no on tuo herääminenki yleensä. Joko klo 6 tai sit 7.30. Tänään tosin oli 8.30 ku sain viiden aikaan kakatettua Aten..
 
6 sivuu olitte sit ilokseni kirjotelleet.. :) pakko kommentoida vähän välissä...

Suukkis juu voin kuvitella vaippavuoret ku pääsee semmosia hypistelee :heart: meillä on vähän kestoilu jumissa täl hetkel ku taskuvaipat ei sit millään ollu meille sopivia, pissat lirutti lahkeesta, ja ei oo oikein mitään sopivan kokosia vaippoja :/ nyt ollaan käytetty perjantaista alkaen pelkkiä kertsejä tän muuton takia.. ja myöhäiset synttärionnittelut :flower:

kiva lukea muuten teidän sosekeskustelua, täytyy ite alkaa vähän opiskella kanssa, ku ne on pian ajankohtasia. no 1,5kk viel mut se menee niiiiin äkkiä :]

tyty meil on käytetty disflatyliä jostain 2-3vko ikäsest lähtien. oon nyt koittanu jättää sitä hiuka mieheltä salaa pois, koska mä en huomaa mitään eroa enää, jos on tipat unohtuneet. mutta kun puhuitte Sompion kanssa pukluista, ni meil on nyt ollu kaks tipatonta päivää ja tänään Minja on puklannu aamul oikee megakaaren ja pari pienempää myöhemmin. (puklut ei siis oo aiemmin kuulunu meiän elämään)

Sompio mä niin peesaan tota sun kommenttia miehen iltahoitamisesta. ois ihanaa, kun tulis useammin se kommentti "anna ku mä hoidan/mä voin mennä antaa tutin" eikä tarttis itte aina pyytää. kunnioitan toki miehen omaa tapaa hoitaa tyttöä ja olla yhdessä, mut välil käy sääliks tyttöö ku ei mies jaksa pitää sylis ihan vaan seurustelun tai sylissäpidon vuoks, vaan syliin otetaan jos itketään tai märistään :| "tulee kuuma" aha... :kieh:

tallentelenpa välillä...
 
Zoe mäkin huomasin muuten ku kalenteriini katsoin että Ronin päivä on pian (ellei jopa ollutkin jo :LOL: ) onnea siis :flower:

meillä ei muuten olla vieläkään edistytty päiväuniasiassa. menee melkeen jopa huonommin :headwall: tänään tyttö nukkui 1. unet 30min, 2.unet kesti 1h kun olin vaunuilla kaupassa, 3.unet 30min ja vielä 15min pikkutorkut illalla. en jaksa enää koittaa sitä tuttiakaa, kun tuo herää sitten kun herää ja se on sillä selvä.

kääntyilystä nyt kun on vähän enempi tilaa lattialla, oon pitäny Minjaa masullaan ja selällään lattial aika paljon ja käännelly häntä että tajuais et niinki voi tehdä. selältään kierittelee itteesä kyljelleen (mahaltaan menee siis selälleen) ja vähän ku sais vielä vauhtia ni menis masulleen. treeniä treeniä ;) kädet ovat löytyneet jo aikaa sitten, on ihana kattoa toisen touhukasta ilmettä kun käsi on kasvojen eteen ojennettu nyrkissä ja sitä sit ihastellaan :heart: :LOL:

ja yöunet menee mukavasti, 20.30-21.30 nukkumaan, tuttirallia vaihtelevasti, yöllä 2-5 välillä tutti taas suuhun, nälkä tulee vasta 6-7 paikkeilla. ja siitä vielä jatketaan 2-3h unia. eli 11-13h menee yössä. nyt uskaltaa iteki jo valvoa iltaisin hiukan pidempään, tehdä silloin kotihommia tai omia juttuja. miehen kans vetää kireel vaan, jos molemmil on ollu pitkä päivä ja ollaan illalla väsyneitä :/

mut nyt ramasee jo itteeki. jatketaan taas :wave:
Talvis ja Minja 2,5kk
 
Mua harmittaa ku mies ei pusuttele poikaa olleskaan. Tai ku oon siit sanonu, ni kyl se ain lähtiessään töihin nykysin ain hyvästelee pusun kera. Kai siin on joku sit et ku on poikalaps ni eihän sillon pusutella :D Mut on se kyl ny hyvin siin muuttunu ku oon siit sanona, et pitää sitä hellyyttä näyttää. Ja kyllä mies muutoin paljon leikkii pojan kans yms =)

Talvis ootteko koittanu sisävaippoja + villiksiä/pul kuoria? Meil noi toimii ehottoman hyvin. Taskuvaipat ei toimi meilläkää olleskaa jos on kyljellään niinko nykysi usein onkin. Siks meil on nykysi ain vaa noit sisävaippa+kuori yhistelmiä. Ja coolmaxilla tulee olla ku se on vaa mu mielest paras ihoa vasten. Meil on yökäytössä tullu se ongelma et pul kuoret on liian pieniä ni kosteus hiipii kanttinauhojen kautta vaatteille. Toki ratkeis sillä, et ois sen verta isoja kuoria et toimis mut ehk mie taidan vaa noihin villiksiin taas päätyä. Pitää vaa hankkia niit ku edelliset jäi pieneks :/ ku nehä vähä kutistuu ku huopuvat.

Atte muuten hokas eilen sen varpaat suuhun jutun :) Kaukalossa innoissaan laitto varpaat suuhun ku yritin syöttää maissisosetta :D
 
Terppa B)

täällä on ristiäiset onnistuneesti takanapäin =) pieni-mies kantaa nimeä Luukas :heart:

eilen annettii eka velli-maitoseos. mies ol niin nopea käänteissää, et me alotettii peruna-porkkanal vaik oisin ollu maissin kannalla.. en vaa tajunnu informoida sitä asiasta :saint: ajatuksena on siirtyä varovaisesti iltavellien maailmaan. enää päälle kuukaus, ni pitäs alotella soseet :eek: mihin tää aika katoaa :eek:

meil mies on tosi aktiivinen lapsen hoidossa. ei tartte erikseen pyytää. välil tuntuu et hän on jopa innokkaampi kun minä :D

tääl ei viel kääntyillä. muuta ku vatsalta selälleen vahingossa. kädet on kyl ain suussa ja niin söpösesti pullon ympärillä :heart:

kestoista sen verran et meil kastuu tosi nopsaa vaipat. täytyy olla tarkkana vaihtojen kanssa tai muuten falskaa saumoista/selästä. reilu tunti ja vaipan saa vaihtaa :/ tuplaimut toimis muuten, mut sit vaipasta tulee niin tönkkö ettei meinaa enää hyvin istua. täytys keksiä joku hyvä lisäimupatentti.. ollaan tästä syystä täysin kotikestoilijoita, reissuille ja vaunulenkeille kertikset (ja yöllä ). aamun eka vaippa on kertis aamu-unien vuoks.
noita villiksiä täytys varmaa testata jossain kohtaa..

hommattii pienelle gracon keinu. ilmeet ol hauskoja ku ekaa kertaa siihe laitettiin :D

sori omanapaisuus.. lukenut olen kyllä teitin jutut.
 
suukkis ei se rytmi varmaankaan pakottamalla tuu. :/ Siis varmaan voi koittaa tehä jotain, esim. antaa vaikka aina soseen samaan aikaan, mennä samaan aikaan ulos, laittaa samaan aikaan nukkumaan. Mut noistakin huolimatta meillä rytmi vaihtelee vielä melko paljon vaikka sellai onkin.

Talvis hienot yöt teillä! :flower:

johanna ihana nimi pojalla! Ja onnea nimestä. :) Meilläkin tyttö pitelee pullosta kiinni. Ei mee kauaa kun varmaan osaa jo ite pitää ihan kunnolla. :D

kestoista meillä on ihan hakusessa et mikä vaippa olis hyvä. Hankin sen yhen taskuvaipan mut siit tulee aina pissat läpi! Kuinka paljon sitä imua sinne sit pitäis laittaa? Mul on sellanen paksu bambuimu siellä... Ne pissat tulee aina läpi ylhäältä vaipan siipien kohalta kun sitä imua ei saa sinne asti laitettua. Ajattelin et voisin ottaa sen vaippalainaamon paketin kotiin niin voisin kokeilla et mikä ois meille paras vaippa. AIOt vois olla hyvii mut meil ei oo kuivausrumpua niin ne kestäis ikuisuuden kuivua. onko ideoita? Ja en halua liian isoa ja tönkköä vaippaa, haluun et tuo laps pystyy liikkumaan kunnolla ja potkimaan ja kaikkea.

Tänään tytön isomummin luo! =)

EM ja Myy :wave:
 
huomenta kaikille!
viime viikolla minä olin kipeenä ja pari
päivää meni ihan vaan sisällä maatessa.
tehtiin semmoinen "pesä" (leluja, tv-auki ja mehua minulle)
tonne sänkyyn jossa sitten pojan kanssa köllöteltiin ja
nukuttiin. Aika hyvin meidän pieni mieskin
viihtyi kun oli leluja ja minä vieressä. Rytmit vähän
kärsi siinä kyllä kun nukuttiin tai ainakin minä nukuin
aina kun mahdollista.

Kääntymistä meillä ei vieläkään osata, vaikka yritys on
kova. kyljelleen pääse ja siitä yrittää väkisin vääntää
itseään mahalleen, mutta ei pääse vaan lopulta kellahtaa
takaisin selälleen.


ruokavalioon ollaan otettu bataatti,(perunan, porkkanan lisäksi) ja
sehän on pojasta hyvää.
mutta vielä kaikkea vasta maistellaan muutama lusikankärjellinen.
jonkun verran oppinut jo avaamaan suutaankin.

TinyAngel ja pikku mies 4kk2vko3pv
 
SuukkoSuulle minä sain neuvolasta semmoisen
taulukon miten antaa mitä ja milloinkin ja minkä ikäisenä.ja semmosen
paperin missä on mitä ei saa antaa.se on tosin suuntaan antava ja jokainen sitten itse
tekee kuinka parhaaksi näkee. meillä sitä ei vielä noudateta. koska
pääasiassa tissimaidolla mennään. lounaaksi n. 11.00
saa vajaan jääpalamuotillisen perunaa, porkkanaa tai bataattia
tai niiden sekoitusta. ja illalla 19-20.00 60-130ml maissivelliä.
muuten rinta maidolla...mutta viimeistään 5-6kk iässä aloitetaan
pikku hiljaa taulukon mukaan menemään.

ohjeet on 12kk asti,mut laittelen tässä nyt meidän lapsien mukaan

4kk
aamupala äidinmaitoa
lounas äidinmaitoa ja sosetta (vaihdellen kasvis, peruna, hedelmä tai marja sosetta)
välipala äidinmaitoa
päivällinen äidinmaitoa+sosetta (samat ku lounaalla)
iltapala äidinmaitoa
yöllä äidinmaitoa

5kk
aamupa äidinmaitoa
lounas vaihdellan lihaa,kanaa,kalaa,munaa+perunaa-tai kasvissosetta
välipala äidinmaitoa
päivällinen äidinmaitoa +marja-tai hedelmäsosetta
iltapala äidinmaitoa
yöllä äidinmaitoa (tarvittaessa)
 
Huomenta!

Me ollaan nyt palauduttu reissusta rouviintuneena ja nimen kera :) Elma on Elma edelleen :D On kyllä nuo reissut mulle ihan henkireikiä, pääsee läheisten luokse :heart: Mennäänkin 18pv taas viikoksi kun mies on lomautettuna.

Onnittelut
myös kaikille muille nimensaaneille ja muuta mukavaa kokeneille!

Vilma ja Elma 1kk 3 pv
 
tyty joo mäki odotan että meillä kasvettais yli kuuden kilon. meillä on hot slings kantopussi, vauvan kantoliina ja lainassa trikooliina, mutta poika ei kauheen kauaa tykkää niissä olla "kehdossa". eilen laitoin kokeiluks istumaan pussiin ja heti oli parempi. tietenkään en raaskinu kauaa kantaa sillä lailla, kun jos päästä ei pitäny kiinni niin se heilu ku seinäkellon heiluri :D

tai sitte mä vaan en osaa laittaa kunnolla lasta liinaan :( musta tuntuu että joko sen jalat on liian kippurassa (mun kehon ympäri) tai sitte sen niska on liian vinossa tai liikaa vatsaansa vasten. ois niin kiva kantaa poikaa jo enempi, varsinkin nyt, kun ite oon alkanu taas kävellä.

vilmav Onnea rouviintumisesta ja Elmalle nimestä :)

EM me päästiin kokeilemaan muumi kestovaippaa, se on sisätäyttövaippa (tai mikälie, semmonen sisävaippa jossa on tasku) ja siihen saa kans kuoret. kerran kokeiltu ja hyväks todettu :) sisävaipoissa on hyvä se että sitä imua on jonkinverran joka puolella. toinen hyvä on harsot ja villikset, harson ku taittelee superleijaks niin meillä ainaki on pitäny tosi hyvin :) siinä on vaan se haitta että niitä pitäs taitella joko puolivalmiiks tai sitte taittelee vaipanvaihdon yhteydessä.
kannattaa kattella kans millasia eri AIO vaippoja on, koska mä muistan nähneeni jossain vaipan joka kuivuu jo kymmenessä tunnissa. kerron heti ku muistan missä mä sellasen näin.
 
TA oiiii, onnea kääntymisestä!! :heart: :hug:

vilmav onnea rouviintumisesta sekä pienelle nimestä! :hug: :heart: :flower:

EM miekin kyl suosittelisin tuota sisävaippaa/sisätaskuvaippaa. Taskut helposti falskaa. Meil ne falskaa AINA just niistä reunoista tai siivekkeistä ku niissä ei imua ole. TaskuAIOjakin voi koittaa. Ja AIOt ei nykysin kyl enää hirmusti vie aikaa kuivua. Ku nykysin nii monessa on läppäimuina ne imut, et kiinteetä imua ei oo nii hirmusti. Esim nupsukan UNELMA AIO:ssa on kiinteetä imua (oiskoha ollu 3kerrosta) ja sit tuplapitkäläppäimu joka taitellaan sinne sisään kaksin kerroin. Sen läppäimun siis saa ostettua erikseen. Esim. Sannanni myy niitä ja niil ei tuu postikuluja olleskaa lisäks. Ikävästihän noi PUL kuoret ja AIOt sun muut puristaa jälet reisiin jos ei oo pullukkareidet kute meillä. Mut sillon villikset sisävaipan päällä on hyvä vaihtoehto =)
 
Kannattaako äitiyspakkauksen kestovaipat laittaa kirppikselle myyntiin yhdessä köntässä vai erikseen? Ja millä hinnalla?

Ne on meillä ihan käyttämättömiä.

Tänään just laskeskelin kun kävin kaupassa, että meillä taitaa tulla liivinsuojat kalliimmaksi kuin vaipat :/
 
toivis onnea rytmin muodostuksesta....
suukkis oon varma että teillekin rytmi muodostuu joku kaunis päivä...
zoe kiitos on meillä kiukuttelun suhteen ollut parempi päivä...
täällä vaan veto ihan pois, hävettää ihan tunnustaa että noustiin sängystä vasta 1½ tuntia sitten... ollaan vaan köllötelty juteltu ja nukuttu Kimin kanssa yhdessä.
Mulla on jostain syystä rytmi sekasin, en saanut taaskaan yöllä unta, ja aamulla oli turkasen huono-olo... mutta elämä voittaa taas hiljalleen :D
vilma ja ta paljon paljon onnea... rouviintumisesta, nimestä sekä kääntyilystä...

ta toi on hyvä toi sun kirjottama lista... mutta miksi siinä ei ole vellejä lainkaan... vai eikö niitä sitten enään anneta kun syödään kiinteitä???
siis ajattelin sitä että meillä on nyt viikon päivät syöty aamupalaksi 8-9 aikaan velliä ja iltapalaksi 18-21 velliä... ja muuten maitoa...
mut näähän oli käytännössä samaa tavaraa...
niin ja ennen kun joku kysäsee niin meillä menee maitoa n. 600-700 ml / vrk ja vellitä n200- 250 ml /vrk... eli yhteensä n.800-950 ml /vrk...
eli vellin alotuksen jälkeen meidän päivän ruoka saldo on kutistunut 100-300 ml, mutta poikakin on pääsääntöisesti paremmalla tuulella pidempään.
perjantaina on neuvola, niin kuunnellaan sitten valitusta siellä...

täällä myös mies hoitaa mukavasti ja pääsääntöisen oma-aloitteisesti, on silloin kun Kimi on kiltisti... mutta jos ei saa poikaa rauhottumaan alle 2 sekunnin, hän antaa huutaa... ja tuumaa että huutakoot jos ei kelpaa...
 
Sompio juu =) Ainakin huutiksessa menee usein sillä hintaa kaupaks. Ja voithan sie laskee sit hintaa jos tuntuu, ettei mee.

HanTa oho! Siehä myöhää nousit.. :D Ja velleistähän on useita eri mielipiteitä. Joidenki mielestähän ne on ihan turhia eikä tarvis antaa ollenkaan. Et antais erikseen puuroa ja maitoa. Tiiä sit.

Millon puuroja sai alkaa antaa? 5kk iässä? Entä lihaa, sama ikä?


Tänää kävi kummit kylässä ja Atte sai purulelun =) Koht vois alkaa iltatoimia tekemään.. Jos sitä hierontaa alkais kokeilla. Ja sillä nukkumista ennakoida tms. Ny riehuu leikkimatolla tos vieressä. Syöny tänää iha hyvin maissi- ja bataattisosetta. Ja äsken kakkakin tuli oikein miehekkäin pöristelyin :D

Tämä mamma meinaa taas tilailla vähän kestovaippoja :p Sampsukalta tällä kertaa.. n. 60?:lla et säästää postit. Ku siel on yhtä sun toista mitä ois kiva kokeilla, ETENKIN coolmax -alushousut!! :heart:
 
suukkis ei vaan jaksan nousta aikasemmin... ja nytkin köllitään taas täällä sängyssä pojan kanssa
poika nauraa heiluu ja potkii mua mustelmille, selkeesti yrittää piristää :D

sä pistit sitten rahaa haisemaan... mutta hyvään tarkoitukseen ;)
 
HanTa en mä viel oo pistäny :D mie täs koko ajan funtsin eri vaippojen välillä, et mitä ostais ja mitä ei.. Ku ois niin turkasen kiva koittaa vaikka mitä erilaisia, mut ko toi 60? rajoittaa suht paljon :xmas:

*muoks Njahas.. Laitoinki Aten jo yöpuulle, ku ol nii väsy. Siel se ny nukkuu (18.35)
 
:heart: kolme kuukatta sitten elämä muuttui täysin, ja rakkaus sai aivan uudet rajat sekä mahdollisuudet.
Tuota pintä lasta katsellessa, ei voi uskoa että siitä on jo kolme kuukautta, tai vasta kolme kuukautta.

hulluinta tässä kaikessa on, tämä järjetön vauvakuume joka jo nyt on...

rakastunut HanTa ja Kimi 3kk

 
suukkis tepä ootte taas ajoissa käyneet unille...
monen aikoihin heräätte aamulla???

meillä ollaan viimesillä iltapäikkyleillä, ja toivon Kimin heräävän puolen tunnin päästä touhuumaan vielä tunniksi tai puoleksi toista...
 

Yhteistyössä