~*Esikoishaaveista syntyneet vol. 2*~

Sannyalle :hug: varmasti ärsyttää. Mut kunhan saat sen hoidettua, sillähän se sit on selvä. Jaksuja.

Tyttö nukkuu jo. Hohhoi. se on sit huomenna aamulla klo 6 varmaan herätys. No, miehen vuoro nousta aamulla. :LOL: :LOL: vanhingonilo paras ilo... no ei vaan, raukka on tänään kyl tehny vaan ihan hirveesti töitä. Melkein 12 tuntia! :eek: :heart: Ehkä voisin nousta aamulla...

kävin tänään shoppailemassa Myylle vaatteita. :p Syysgarderoobin väriskaala on violetti, keltainen, vihreä, pinkki ja ruskea. :saint: Vielä ois muutama kauppa käymättä. JA kirppareila pitäis vähän käydä kattelemassa... Hitsi ku ei tiiä miten tuo nyt meinaa kasvaa tässä... että onkohan tulossa joku kasvupyrähdys vai kenties hitaampaa. No ostin sille muutaman 68 senttisen, ne menee nyt ja sit muutaman 74 senttisen jotka taas tuntui tosi isoilta... :/

Ja kunhan äippäraha tulee niin meen ostamaan ittelleni kans jotain. =) Miksköhän lapselle on paljon kivempi ostella vaatteita ku ittelleen?!
 
suunnistaja mä teen jääpalamuotteihin, sieltä on sit hyvä napata aina kolme palaa. Tai kuinka monta nyt tarviikaan että tulee kylläiseksi. Esim. pala porkkanaa, pala maissia ja pala omenaa. (tais muuten olla aika herkkua tuo kun meni tänään alas suitsait!!! ) Kun oon sulattanu kokonaan niin yleensä jää vähän kuumaks, sitten pistän maitotilkan sekaan niin se samalla viilentää. Ja tänään muistin ekaa kertaa laittaa vähän oliiviöljyä kans. Myös bataatti, kukkakaali, maissi oli aika herkkua. :D

Seuraavana meillä on vuorossa banaani, kesäkurpitsa ja avokado. :D

ainiin, tein ite luumusosetta tuoreista luumuista ja oli niin iso homma et kyl Bona saa tehdä jatkossa sen mun puolesta. :LOL:
 
sanya halitus ja paljon jaksuja :) ja mukava että tytsy nukkui pitkästä aikaa paremmat päikkärit...

zoe Ronikin kehittyy huimaa vauhtia... kohta saat jo juosta perässä pitkin asuntoa ja varjelemassa kaikkea minkä voi kiskoa alas ;)

em oon huoman saman, Kimille on paljon kivempi shoppaila kuin itsele...
tänään kyl tilasin itselleni uuden paidan ja villatakin... vielä farkut meinasit ostaa...
sit pitäs ostaa kunnon kengät, ja kohta myös jumppa kengät ja matto :D
kunhan vaan saa inspiraatiota.

ollaan tänään oltu ahkeria ja kävelty tosi paljon... osittain myös liinakävelty...
pitäs useemmin lähtee liinakävelylle, oli jotenkin kevyt olo ja ihana olla niin lähellä rakasta.
käytiin pojalle ostamassa Emman BMX matkarattaat (kaste rahoilla) ja meille varrellinen rikkaimuri (häärahoilla)
ja sairaalassa paineita mittaamassa, jotka oli priimakuntoisia jälleen kerran.

tänään maisteltiin myös pottuporkkana velliä, ja ilmeet oli loistavia. mutta hyvin upposi.
Kimi kävi tuntia tavallista myöhemmin nukkumaan, eli juuri äsken...
toivottavasti huomenaamuna ei nousta kuudelta huutamaan.
oli ihme tuulella, nauroi aina kun sytytti valot, ja alkoi huutaa kun valot samutti... puoleen yhdeksään asti jaksoi mekastaa kunnon päätti ottaa torkut.

Huomenna ois neuvola, ja ekat rokotukset :D

 
Zoe oiii! Nyt jo nousee konttausasentoon, hienoa!! Meilkin Atte nostelee peppua kyllä, mut ei viel nouse :D

Tänää iltatoimet suju yllättän rauhallisesti ja nopeesti. Tultiin kaupoilta ja me syötiin miehen kans siin ja samal syötettiin Ateeekin. Alkukiukun jälkeen (oli nii väsy) söi ihanan kiltisti maissisosetta ja sit annoin myös päärynäsosetta. Sit yövaippa päälle ja tissille. Söi aika huonosti ni sit pistin vaan meidä sängyllä sen mahalteen ja taputtelin uneen. Nukuttamises meni 10min!!!

Sannya oon mie sitäki yrittäny. Ei toimi. Tai no, nyttemmin enää en oo kauheesti yrittäny, koska tuntuu et nykysi meil kyl nukutaan se vähintään 1,5h tai 2h putkeen!! =) Monta pvää jo saanu Aten nukkuun niin. Mut paha vaan, et nukkuu nii hyvin vain siis vaunuissa makuupussissa ja sit on TOSI hikinen ku otan sen sielt poies.. Mut ku ei se muuten nuku ku sen 20min.. :ashamed:
 
Sannya :hug: onneks on heti hoidettavissa oleva asia, mut kurja olo varmasti :/ eikä sun mieskään tainnu pahemmin lohdutella :(

Onnea Zoelle! tai siis Ronille konttausasentoon nousemisesta ja tulevista nimppareista :flower:

Nii ja Suukkiksella oli tulos hääpäivä :heart: Onnea myös sinne!

Neuloin pojalle sellasen huovutetun myssyn, missä on korvatupsut, näyttää aika veikeeltä se päässä :D mä olen näköjään tämmöin "myöhäisherännäinen" täs neulomises ku muistelen teidän kovasti kutoneen sillon odotusaikana.
Pojalla on nykyää ain ennen nukkumaanmenoa iltadisco B) makoilee siis leikkimatollaan pimeessä ja punaset valot vaan tuikkii kun se potkii sitä potkumattoa mistä lähtee ääniä. -Ja toisella on niin hauskaa, kunnes tulee väsy ja rauhotutaan nukkumattia varten :heart:

Eipä ole uutta vauvakuumetta näkyny. -ja tuskin ihan äkkii tuleekaan. vähän käy ärsyttää ku sukulaiset on sitä mieltä, että vuoden päästä uudestaan.... hoh hoi...
Ehkäsynä ois tarkotus olla vaa kumit. Eli eipä oo ollu tarvetta :| mua kiusaa viel toi arpeuma, tuntuu ihan siltä ku ois viel yks terävä tikin pää. jos se siitä vaik joskus lähtis.

eipä muuta syyssateiden alla :wave:
 
Mä sain taas eilen kilarit tuosta imetysaiheesta. Suihkussa istuin ja itkin.. Maito alkaa nyt todenteolla loppua kun Elma ei enää juuri huoli kuin vaan etumaidon jos sitäkään. Heti kun virtaus hidastuu niin se lopettaa syömisen. Ja kun en halua tapella siitä, haluan että jäis hyvät muistot. Välillä tuntuu etten voisi edes katsoakaan koko lasta, tuntuu et oon pettänyt sen. :'( Välillä pelottaa, että oonko mä masentunut tän asian takia vai kuinka. Tunteet menee niin aaltoina että vaikea sanoa..
 
Chamorphis
Zoe juu onhan se hyvä et syö varastoon, kun viimeksi taidettiin olla pikkasen tiputtu painokäyrillä. Tosin pituutta oli tullu lisää kivasti niin varmaan sen takia. Meillä kans nyt noustaan konttausasentoon jatkuvasti ja siinä nytkytetään paikallaan! :D :heart:
Sannya :hug: jaksamisia sulle sinne.
vilma se kuuluu asiaan et tunteet ailahtelee. Johtuu hormoneista. Et sä ystävä hyvä oo lastas pettäny, vaikket sitä imettää pystyiskään! :hug: Sä pystyt antamaan sitä läheisyyttä ja rakkautta muullakin tavalla kuin imettämällä. Ja sä voit puhua siitä täällä niin paljon kuin ikinä haluat ja sä varmasti saat tukea täältä. Muistat vaan sanoa myös sun miehelle, kun tuntuu pahalta niin myös saat tukea häneltä! Muista, että lapsi vaistoaa jos äidillä on paha olo eli Elma voi olla senkin takia erilainen nyt. Mulle voit ainakin laittaa yksäriä jos haluat jutella palstan ulkopuolellakin! =) :heart: Kyllä se siitä taas paremmaksi muuttuu. :hug:
 
Sompio wautsi mikä kasvu :D meil on parin viikon päästä 3kk neuvola ja pelkään, että tulee painosta sanomista... kuvittelen huomaavani Minjan kasvamisessa semmosen efektin että välillä kerää enempi painoa kun koko tyttö näyttää pulleammalta, sit on taas hetkessä hoikka ku tulee pituutta. ja nyt on pituusvaihe menossa

mikäs ihme käninäaamu tääl taas on :/ luin turun sanomat jo aamulla seiskan aikaan aamusyötön jälkeen ja kuvittelin et nyt saisin olla netissä tytön heräämisen jälkeen ja tilata mm. kestovaippoi lisää. yleensä siis kun tyttö herää niin tullaan tähän alas ja toi leikkii sitterissä samal ku mä luen lehtee ja juon kahvii. nyt ei lelut kiinnosta vaan tuijotellaan muualle ja märistään :/

jääpä siis vähän tyngäksi kommentointi...
Talvis ja Minja 2,5kk
 
vilma :hug: :hug: tiedän mitä tunteita ja ajatuksia käyt läpi. Käyhän lukemassa tuo http://www.vaestoliitto.fi/pikkulasten_vanhemmat/julkaisut/tulostettavat_julkaisut/
Ja usko pois se olo helpottuu kyllä! Meillä on niin ihanan nauravainen ja tyytyväinen (noh, ei nyt aina sentään) tyttö kun saa masun täyteen ilman tappelua. :) Ja sä olet just paras äiti Elmalle mitä olla voi!! Nyt oikeesti taas mua alkaa sun puolesta kiukuttamaan et MIKS suomessa ne äidit jotka ei pysty imettämään kokevat noin kamalia tunteita sen takia?! :kieh: :kieh: Typerää kun imetyksestä vouhkataan niin paljon... mut Vilma, tee se surutyö imetyksen loppumisesta ajan kanssa. Se on haikeaa ja surullista mut ainakin meillä oli ehdottomasti oikea päätös. :heart: :heart: sama homma, laita yksäriä jos siltä tuntuu. :hug:
 
Cham, EM, kiitos :heart: Luin eilen uusinta kaksplussaa ja katsoin että tuollainen artikkeli on tehty. Täytyy käydä lukemassa. Ja mua suututtaa tuo sama, joka perhanan paikassa toitotetaan että imetys on vain ja ainoastaan tahtotila. Ei se ole niin. Jos se pelkästä tahtomisesta olisi kiinni niin meillä ei koskaan olis yhden yhtäkään milliä syöty pullosta. Hitto soikoon mä teen koko ajan kaikkeni että sitä maitoo vielä tulis, syön kuin hevonen, annan lasta muiden hoitoon välillä että saan levätä, tarjoan joka kerta eka tissiä ja sitten vasta annan pullon, pidän tyttöä lähellä, että saisin maidon herumaan, yritän pumpata, käydä kuumassa suihkussa jnejne. mutta kun se ei perkele onnistu!!!! Lisäruuan antamiselle sain siunauksen kyllä sairaalastakin ja neuvolasta, mutta on tää osittaisimetys sitten hanakalaa. Väkisinkin lapsi hylkii rintaa ja sitten maito vähenee ja thats it.

Pakko kai mun on vaan sitten jälkitarkastuksessa sanoa että tää vaivaa näin paljon. Päättäkööt ne sitten että onko tää ongelma vai ihan normaalia ailahtelua. Koko ajan yritän ajatella pulloruokinnan etuja, niitä on vaikka ei sille tuntuisi. harmi ettei voi saada kaikkea. :(
 
Mut eihän sitä maitoa oikein tule jos siitä stressaa.. Ja totta tuokin, et imetyksestä on tehty iso asia. Mut onhan se aika paljon menny siihen suuntaan, et pulloruokinta on myös täysin ok. Ja aika harvat äidit enää imettää sitä 6-12kk.. Eli en mä ny sanois, että se iha niin ois et imetys ois enää niin maasta taivaisiin ylistettyä. Toki ois hyvä jos pystyis imettää, mut jos se ei onnistu ni sitten se ei vain onnistu. Eli kyl mun mielestä on aika paljon menty siihen, et on jo aika myönteistä se pulloruokinta linja. Ehkä just sen yleisyyden vuoksi. Eli elä sie vilmav siittä kynnyskysymystä tee. Kyllä Elma saa hellyyttä ja läheisyyttä ihan muutoinkin =) Teet sen surutyön ja sit entistä ehompana ja mieli kirkkaana jatkat äitiyttä niinkuin ei imetysongelmia ja sitä surua ois ollutkaan :hug: Pääasia, et lapsi saa ruokaa.

Poika päätti sit kolmelta herätä ja valvoa kaks tuntia :D Nooh, siinähän tuo yö meni vaiks vähän kiukutti ku ois ollu nii kiva nukkua :LOL: Mut sitähän tää on lapsen kans :)

Tein just ruokaa kun miehen puolen Aten isovanhemmat tulee käymään. Kohta siis koneelta poies ja syömään sekä seurustelemaan :heart:
 
Sannyalle :hug: :hug: :hug: ...Hyvä, että pääset hoitoon!!
Suukkis Paniikkihäiriöhän mulle puhkes synnytyksen jälkeen! Ja olo on kyllä nyt tosi hyvä!! :D :D :D Lääkkeitähän mä viel syön...

Kävin eilen shoppaileen Miialle kevääksi reimatecin puvun =) Psykologi on tulossa käymään tänään, ku soitin peruakseni ajan, ku täällä tulee vettä ku esterin pers...eikä olis oikein vaunuilla lähetty, nii meinas että hän voi tulla käymään kotikäynnillä =)
Tulee nyt 2 jälkeen...

vauvis ja Miia kohta 8kk :heart:
 
vilmav2 :hug:
Kun sinä olet tyytyväinen niin on lapsikin.
jos imetys ei onnistu niin anna vaan pullosta ruokaa.:heart:
Tiedän kyllä että jotkut pitävät imettäviä
äitejä jotenkin parempina, mutta ei niin ole.
Sinä olet maailman paras äiti juuri sinun lapsellesi.
Pääasia on että lapsi saa ruokaa, hoivaa ja hellyyttä.
:heart: :heart: :heart:
 
Mä olen vasta nyt huomannut imetyksestä noita pulloruokinnasta myönteisiä juttuja. Tuntuu, että raskausaikana oli vain pelkkää imetys on paras-juttua. Tai sitten sitä osaa erilailla nyt katsoa asioita, kun se imetys ei todellakaan ole helppoa. Eilen neuvolassa kanssa juttelin, kuinka vaikeaa meilläkin se ajoittain on ja neuvolantäti kysyi että aionko vielä jatkaa. Oli kanssa sillä mielellä, että jos en jaksa tapella imetyksen kanssa, niin sitten pullolle. Ja oli hyvillään siitä, kun sanoin, että muutamana iltana olen pumpannut pulloon ja antanut siitä kun ei ole jaksanut enään tapella tissin kanssa. Ei sitä kannata itseään liikaa asian kanssa stressata. Meillä on kyllä se hyvä tilanne, että mä herun pumpulle aika helposti kun alan riittävän ajoissa pumppaamaan. Jos olen jo liian itkuinen ja stressaantunut, niin en heru.

Vilmalle paljon jaksamista :hug:
En tiedä haluatko enään neuvoja vastaan, mutta oletko kokeillut ensin lisäruokaa ja sitten vasta tissiä? Jos se suurin nälkä menisi pullon kanssa ohi niin malttaisiko Elma paremmin syödä tissiä?
Meillä on kanssa niin, että siinä vaiheessa tulee kiukku kun suurin suihkuaminen on ohi ja sitten pitäisi tosissan alkaa imeä. Välillä joutuu sylkyttelemään tms. Mutta sitkeästi yritän vain jatkaa imettämistä ja yleensä sitten Nuppu vielä jatkaakin. Mutta helposti tekisi mieli vaihtaa rintaa siinä vaiheessa.

Johanna Juu, mä neuloin raskausaikana tumput ja myssyn. Myssy saattaa olla kyllä liian pieni. Pitäisi sitä tässä kokeilla ennen kuin tulee kylmät ilmat ja sille tarvetta. Pistä myssystä kuva, jos viitsit =)

Zoe Voi ihan hyvin jäädä Ronilla joku vaihe välistä ja lähteäkin heti konttaamaan. Miehen poika nousi seisomaan ja seuraava vaihe oli juokseminen. Eli kävely jäi välistä :D
Paranemisia :hug:

Talvis Sanos muuta :D Pikkaisen ottaa kyllä voimille pitkiä aikoja kanniskella tai imettää jossain H&M:n pukuhuoneessa, missä ei saa itselle mitään tukea.

Vaatteita minustakin on mukavampi ostaa Nupulle :heart: Meillä on aika hyvin jo valmiiksi 68 cm:n vaatteita kun kohta niihin siirrytään. Vielä muutamia bodyja pitää ostaa kun ne menee niin helposti pukluun. Tosin tämä rahatilanne hillitsee aika paljon ylimääräisten vaatteiden ostamista :D 56 cm ja 62 cm vaatteita meillä olikin ihan liikaa :D

Ilta oli aika kitinää ja en tiedä oliko se ihan normaalia iltakitinää hieman voimakkaampana vai oliko rokotuksilla siihen osuutta. Laitettiin kyllä illalla suppo varmuuden vuoksi vaikka kuumetta ei ollutkaan. Tosin se oli kiloihin nähden kyllä liian tehoton :/
Yölläkin itkeskeli muutamaan kertaan. Mutta nyt vaunuissa ainakin nukkuu taas ihan hyvin. Kirjastossa vain heräsi, mutta saipa kirjastotäti ihastella Nupun poskia :D Pitäisi kyllä kuva laittaa tännekin, kun meillä on kyllä poskia muillekin jakaa :saint:
 
hui te ootte taas kirjottan paljon, ja me käytiin vaan neuvolas täs välis....

neukut (suluissa 2 kk)

paino: 6560g (5625g) +10% käyrällä mennään.
pituus: 61cm (57cm)
pää: 40.3cm (39.2cm)

Virkeä ja jäntevä poika. Kasvaa hyvin. Terhakkaasti kantaa päätä vatsaltaa. Pään hallinta hyvä. Kädet auki tuo jo kädet keskilinjaan ja osaa kääntyä vatsallee. Seuraa lelua.
Primitiiviset seisomaheijasteet +

seuraavaks olis sit 4kk th + lääkäri käynti lokakuussa.

saatiin kehoitus aloitella pottua ja porkkanaa parin viikon päästä, ja lisää ruoka-aineita sitten 4 kk.

juteltiin pitkät tovit th.n kanssa omasta jaksamisesta... menneestä ajasta ja tulevaisuuden toiveista. Nyt on taas hyvä olo, kun parina päivänä on alakulo vaivannut.
Onneksi Köriläskin tulee tänään kotiin :D
 
vilma tännekin saa purkautua :D jos vain kuuntelijaa tarvitset.
Mä juttelin tänään mm. tuosta imetyksestä neukun kanssa, kun koin siitä pahaa oloa kuitenkin, vaikka olenkin sitä mieltä että se lopettaminen oli meille oikea ratkasu, jaksettiin lapsen kanssa paremmin ja molemmilla parempi olla kun ei tarvinnut tapella syömisen kanssa.
mutta ymmärrän, se tuntuu kurjalta jos ei onnistu vaikka haluaisi.
Paljon jaksuja sulle, ja kuten muutkin on sanoneet, ja minäkin aijemmin... vain sinä olet paras äiti jonka Elma voi koskaan saada. joten nauti siitä ja anna läheisyyttä muulla tavoin :D

zoe sitä tätiä olis pitänyt vähän ravistelle ;) samperi kyllä se imettäminen/pulloruokinta on jokaisen oma asia... ei perkule kuulu kelleen muule.
multa täti kysy ristiäisissä että vieläkö imetän, vastasin vain lyhyesti EN ja asia jäi siihen.
nyt ei oo onneks enään hetkeen käynyt kukaan paasaamassa tosta huonosta äitiydestä jos ei imetä.

Kimi nukkua tuhisee vaunuissaa,takapihan katoksessa.... ja vettä tuleen kuin xXx...
noh, pitäs olla ainakin raikas nukkua :D
 
Ohops, sanoin et isovanhemmat tulee käymään.. Tuli siis aten isoisovanhemmat siis :)

Ja ny sain pojan unelle. Aiemmin jo sain, mut nukku vaan 30min. ku oli varmaa liikaa hälyä ku juteltiin nii paljon. Mut jospa se ny nukkuis pidempää :heart: Isoisovanhemmat ei meinannu uskoa, et Atte kiukuttelis olleskaa ku se o nii vieraanvaranen :D

Meillä imetys oli vaikeaa ja yhtä tappelua se syöminen sillon joskus oisko ollu 2kk iässä tms. Nyt menee kuin vettä vain. Eli kyllä ne rintaraivarit ain ohi menee :) (Sompiolle vaan tsemppauksena, et kyl se parempi aika viel koittaa ;) )

Annoin eilen sitä päärynäsosetta pari lusikan kärjellistä ja tänää Atella oli masussa kolme punasta läiskää.. No nytkö se sit on päärynälle allerginen :( Pitää tarkkailla viel, et tuliko varmalla siitä.
 
suukkis toivotaan että Atte nukkuisi nyt kunnon unet....
Meillä Kimi vetelee unta vieläkin :D nukkunut kohta 2½ tuntia... pitkästä aikaa näin pitkät päikkärit paikaan ollessa...

ja toivottavasti suukkis Atte ei ole allerginen päärynälle.
 
Kiitos Suukkis :heart: Välillä on parempia päiviä ja välillä ei :/
Toivottavasti ei olisi allergiaa. Mutta jos on, niin onneksi ne saattavat mennä kuitenkin ohi iän myötä.

HanTallakin hyvät neukkukuulumiset :heart:
Meillä kanssa yhtenä päivänä Nuppu nukkui tosi hyvin sateessa. Tai siis vaunut oli katoksen alla, mutta sateen ropina oli varmaan aika kova. Tänään ei satanut vaikka piti. Yöllä kyllä tuli aika paljonkin vettä.
 
Juu niinpä, toivottavasti ei ois allergiaa.. Kyl ne läntit hävis tosi nopeesti, ny ne ol täysin kadonnu. Pitänee viel siis kahtoa, et oisko se ollu vaiks et märkä vaippaki ois siihe ehtiny hiertää. Annettiin ny päärynäsosetta taas, kahtoo ny tuleeko siittä mitään.
 
Moikka!

Halauksia kaikille niitä tarvitseville.

Imetyksestä: Mulla onnistuu, mutta musta tuntu jo sairaalassa pahalle kun siellä oli parikin äitiä joita ei päästetty kotiin koska imetys ei onnistunut. Ei munkaan mielestä ole mikään mitta. Eilen neuvolassa täti kirjoitti korttiin että tyttö kasvaa hyvin, mutta kuitenkin sanoi että saisi enemmänkin paino nousta. Suositus olisi 20-35g per päivä. Tytöllä oli tullut juuri tuo 20g. Kehotti pidentämään imetysaikaa, mutta milläs pidennät kun tyttö vääntää itkua sillon kun on täys. Sen verran oon saanu pidennettyä et kun tyttö kakkaa samalla kun imeee niin vaihdan välillä vaipan ja sitten jatketaan imetystä. Joskustämä onnistuu ja joskus ei. Etumaidossa on 4 kaloria ja takamaidossa 9, joten sen takia on tärkeetä imeä kauan. Jotkut kuulemma imevät tunninkin. Hyvä jos joku imee, mutta ei meidän neiti.
Ei kyllä hyvä mieli tullut tosta kun en kuitenkaan ole pitänyt tyttöä nälässä ja oli kuitenkin kasvanut.

Kestoista: Tuliko/tuleeko muilla maitokakat reisistä läpi? Meillä tyttö kakkaa niin voimalla että tulee melkein joka kerta kuorelle ja vaatteille. Meillä käytetään äp:n imse vimsejä ja harsoja. Odottamassa on Ronjan ja Roopen aio, Popolinin easy fixejä, sekä itse tehtyjä taskuja, mutta ne on vielä isoja.
Jos itse teen sisävaippoja tai taskuja niin mikä olisi hyvä pintakuivakangas fleeceä ja coolmaxia luonnonmukasempi esim sopisko bambu? Tyttö kun kitisee pissavaippaa.

Meillä on myös kahtena iltana kitisty mitä ei ole aikasemmin tapahtunut.
Varmaan se d-vitamiini. Tänään tyttö myös oksensi sitä saatuaan oikein kunnolla. Udestaan kun annoin niin ei vaikuttanut mitenkään. Mikä niistä masuvaivojen helpottajista ois paras?

Anteeksi omanapaisuus on vaan niin paljon kysymyksiä

Hyviä öitä

Mansikkatee ja tyttö 2.5 viikkoa jo :)

 

Yhteistyössä