*Esikoishaaveista syntyneet* vol. 4

ikuisuus ulkopuolisten on helppo moralisoida kun ei tiedä koko totuutta, eikä tajua miten itse koemme sen miten elämämme elämme...
ei kaikki olis tälläiseen järjestelyyn tyytyväisiä, eikä kesän elämä olisi onnistunut ellei siihen olisi paneutunut.
eli reissu arki toinen toisessa ja toinen toisessa paikassa...

täällä kans, ollaan pääpainoisesti vuorotyössä itsekin lähihoitaja olen...en siis perushoitaja ;)

ja kimi tosiaan on aloittamassa 2 vko.n päästä vuorohoidon päiväkodissa... ja minä lähden 3½ kuukaudeks töihin, ennen äippäloman alkamista :D

ja tästäkin on moralisoitu.. mikä on oikein ja mikä väärin lasta kohtaan... viedä nyt 11kk.n ikäinen lapsi päiväkotiin... jossa hänen hoitovuorot ovat kaikkea 4-28 tunnin välillä...
siis kimi joutuu olemaan myös yötä pk.ssa jos minulle sattuu ilta + aamuvuorot peräkkäin ja mies on työreissulla tienpäällä...
 
aah se vielä ikuisuus ehkä yksi kummempia kommentteija mitä kuulin tuosta ulkopuolisista tuli mieleen...
että en voi olla hyvä äiti, koska kiellän tunteet kimin sairaudelta... ja tämän sanoin erän nimeltä mainitsematon sairaanhoitaja sairaalassa...
kun ihmetteli miten pystyn toimimaan kimin kanssa ilman jatkuvia tunteen purkauksia ja pelkoja sydämen takia...

öö ei siinä auttanut pitää kuin pää kylmänä ja muistaa että sairaala teki kaiken meidän pojan hyvin voinnin eteen.
 
Voi HanTa ihmisillä kyllä riittää kommentteja ja mielipiteitä toisten asioihin, eikä sille valitettavasti voi mitään. Vaikka ikävältä tuntuukin, niin parempi ohittaa tuollaiset kommentit. Ja se, että yrität suhtautua pojan sairauteen ammattimaisesti, on sun tapasi reagoida ja se helpottaa sinun oloasi eikä vähennä yhtään sitä, miten paljon poikaa rakastat! Inhottavaa, kun ihmiset jaksaa puuttua toisten asioihin. Mun kaveripariskunta tekee molemmat muuten vuorotyötä ja veivät poikansa just 11kk iässä vuoropäiväkotiin, ja hyvin on pojalla mennyt! Nyt poika tosin on jo 2,5-vuotias, mutta edelleen on vuoropäiväkodissa.

Ensimmäinen äitienpäivä meni kivasti, sain mieheltä ihanan kalevalakorun ja käytiin vierailuilla monessa paikassa. :heart: :)
 
ikuisuus tuon saikun kommentti on ohitettu jo mutta sillon se tuntui pahalta...
mutta toisaalta samalla tuntui hyvältä kun sai sen positiivisen palauttee että kuinka pärjään ja miten asiat käsittelen ja hoidan.

huomenna tutustumaan päikkäriin... kiva kiva, vähän jännittää...
ja tässä asiassa saa ulkopuoliset olla mitä mieltä ovat. koska tämän teen kyllä meidän perheen yhteisen edun vuoksi. 3½ kuukautta töitä <3 jaksaa taas olla apinan ja tulevan marakatin kanssa kotona :D
 
Terve taas! Minäkin vaan tuolla fb:n puolella. :wave: Laitelkaas yv:tä jos tahdotte kaveriksi.

Hanta ite en oo vielä juttua lukenu mutta tarkoitus on ollu kyllä. Ostaa tai lainata lehti. =)

Talvis (kera vauvakuumeen) ja Minja vauhtivarvas pian 11kk
 
Meillä aletaan flunssan oireista toipua, onneksi! Mulla on ollut hieman lömpöö ja nuhaa ja Poitsulla 38 astetta oli yks ilta, mut muuten ollut vaan hyvinkin nuhainen. Pari yötä herätteli kokoajan ja lopulta hain aina meidän väliin nukkumaan.
Viime yö oli luksusta, mä sain nukkuu 7h yhteen putkeen, WAU! en muistakkaan koska viimeksi sain nukkua näin paljon. Poitsu meni 20.00 nukkumaan, mut heräs ysin tienoilla parikertaa. Mä menin nukkuu 22.00. Heräsin 5.00, en tiiä mihin, ku Poitsu herätti ekan kerran vasta 5.30. Kävin laittaa tutin suuhun...ja menin itsekkin vielä 30min petiin, mutta ei enää väsyttänyt ja nousinkin 6.00 keittää aamukaffetta :) Poitsu nukkuu vieläkin...wau! ihanaa juoda rauhassa aamu kahvi ja surffailla netissä.
 
Mäkin tuolla fb:n puolella oon nyt enempi pyörinyt, meinaa jäädä tämä pino lukematta. Laittakaahan yv:tä, jos joku haluaa kaveriksi.

Meillä menee aika vaihtelevasti... siis yöt lähinnä. Päivisin meillä on aurinkoinen ja ihana lapsi, mutta nuo yöt vain verottaa jaksamista edelleen... Nuppu oppi tukea vasten kävelemään ja yöt nukuttu tunnin pätkissä... Tai nyt alkaa pikkaisen paranemaan, mutta aika rikkonaista vielä on. Ja aamu alkaa tuossa 5.30 paikkeilla... Mitähän mä viimeksi olen kirjoittanut, mutta Nuppu on siis muuttanut omaan huoneeseen ja pari ekaa yötä meni loistavasti ja sitten oppi ton kävelyn. Ja tosiaan kerran tunnissa kävin neidin kippaamassa takaisin vaakatasoon. Nyt teki taas hampaan (7.) ja josko ne yöt tästä nyt oikeesti paranisi...

Kaksilla päiväunilla mennään siis edelleen kun ekoille unille mennään jo kasin pintaan.

Ruokailut menee pääosin aika kivasti. Nuppu oppi syömään lihaakin sormiruokana. Nyt taitaa käydä kaikki viljat, maitoa ei olla vielä kokeiltu. Ensi viikolla on meillä allergioista kontrolli. Tai raejuustoa sai 3 murenaa äitienpäivänä ja mä itse taas syön juustoa. Imetän edelleen ja lopettelen sitä sitten tuossa kesän aikana kun saataisiin tava-maitotuotteet mukaan kuvioihin.

Olen tehnyt nyt aika paljon päiväkotikeikkaa ja kesäkuussa menen kuukaudeksi töihin. Täytys vaan Nupun nyt oikeesti nukkua paremmin, että jaksan.

Ulkona tykätään olla ja ihanaa kun ilman lämpenee B)

11 kk:n mitat olivat 9840 g ja 74 cm.

Kohta meilläkin juhlitaan 1-vuotissynttäreitä :heart:

Sompio ja Nuppu n. 11,5 kk
 
Ikuisuus Meillä ei koko aikana Nuppu juurikaan ole tuttipullosta suostunut syömään. Täysimetysaikana en juurikaan voinut olla poissa 2 tuntia kauempaa. Nyt helpottaa kun voi korvata sitten imetyksen vaikka hedelmällä, jos en oo paikalla. Ja hörppii mukista sitten vettä, nokkamukivaihe meni meillä tyystin ohi.

Onnea EM ja Myy 1 -v :heart: :heart: Ja onnea kaikista uusista taidoista :heart:

TA Onneksi olette parantumaan päin :heart:
 
ta mulla alkaa olee viha-rakkaus-suhde päikkäriin...
siis tosiaan pk. johon kimi menee on mun entinen työpaikka :D

eli luottavaisin mielin vien pojan sinne, MUTTA se onkin sitten ISO
en vaan pitänyt kun käytiin siellä keskiviikkona tutustumassa, sain vähän kylmää vettä niskaan...

ja kun kysyin esim. päiväkodin arvoista tuli vastaukseksi "öö en tiedä"
ei näin itse varhaiskasvauksen ammattilaisena kovasti lämmittänyt, meillä kun esim. arvot oli tungettu selkäytimeen ja ne piti osasta unissaankin.

ja jotenkin tuntui että halu tutustua muhun oli suurempi kuin poikaa...
ja nyt tuon sydänjutun takia olisi tärkeää että hoitajat tuntisivat pojan mahdollisimman hyvin kun kimi sinne jää...

kysyessäni esim. seuraavista tutustumis käynneistä vastaus "tuu millon tahdot, mut itehän sä lapses kanssa olet" (ei näillä sanoilla) ja jatko "kunhan tuutte niin että ei syödä / nukuta"

noh meillä tuolla toisessa pk.ssa mistä äippikselle jäin oli esim. tärkeää että näemme miten lapsi syö jne jne... että sekin tilanne olisi lapselle tuttu kun aloittaa.

maanantaina mennään ja tiistaina on taas keskustelu tulee mieskin mukaan... niin sit pitää selventää näitä asioita...
viikko kuitenkin vielä harjoittelu aikaa ja sit alkaa tosi toimet.
 
me käytiin pojan kanssa mökkäri"safarilla"
tai siis pojan kummi ajo mönkkärillä omasta pihasta naapuriin ja naapurin pellon poikki :D
käytiin samalla kattoo ihan pikkusia joulukinkkuja :D oli aika hurjaa ja hauskaa... varsinkin tosi söpöjä ne pienet possut

kimi oli tosi hurmioissaan :D

ufo ei niin tainnut välittää mönkkäri kyydistä... ainakin potki tosi kovaa...
 
Kiitos hänelle, joka antoi vinkin Tommee Tippee -tuttipullosta. Sen avulla tytölle on maito kelvannut nyt ainakin muutaman päivän ajan pullosta!

Mä olen aivan neuvoton, kun tyttö ei viihdy näillä helteillä vaunuissa lainkaan. Ei auringossa, ei varjossa, vaikka sisällä on varmaan kuumempi kuin ulkona varjossa. Asutaan kerrostalossa, eikä siis mitään pihaa ole, missä voisi edes itse ulkoilla. Kaiken hyvän lisäksi tyttö ei nuku päiväunia juuri ollenkaan, joten olen neljän seinän sisällä yliväsyneen tytön kanssa... Odottelen lähinnä miestä kotiin ja pelkään, että tällainen jatkuu koko kesän. :ashamed: Olo on jotenkin pettynyt, kun olen niin odottanut kauniita päiviä, kun on kaikki aika maailmassa ulkoilla ja nauttia lämmöstä.
 
ikuisuus hienoa että juomis ongelma on edes vähän hellittän.

kyllä nyt on kuuma...

onko teidän tytöllä paljon päällä siellä vaunuissa?
siis ajattelin että nyt kun oli esim. vlo.na ne hirmu helteet niin meillä paineltiin pelkkä vaippa päällä, ja siltin Kimi oli hikipäässä.

Samoin Kimi-vauvana nukkui vaunuissa vain vaipassa...
kantoliina/reppu voi olla myös yksi vaihtoehto ulkoiluun lapsen kanssa, jos jopa nukkuisi siinä...
mutta kuumilla keleillä ei vauva tarvitse siinäkään kyllä kuin sen vaipan... itsellä ainakin tuli kesällä tosi helposti hiki, ja sit kumpikin oltiin hiestä märkiä.

:hug:

kyllä ne asiat varmasti ratkeavat vielä...

koitat vain itse rentoutua, tiedän helpommin sanottu kuin tehty.

joskus se vauvakin alkaa nukkumaan, vaikka vain pikkupätkiä kerrallaan... mutta joskus.

kovasti zemppejä sinulle...
 
Kiitos HanTa tsempeistä. Kai tää tästä, jos vaikka tyttö tottuisi lämpöön... Ja noina aurinkoisina hellepäivinä tyttö on ollut vaunuissa pelkässä vaipassa, ei siis ole kiinni ainakaan vaatetuksesta. Kaikenlaisia variaatioita olen tässäkin kokeillut bodyssa ja harsoa peittona jne.
Voin vaan kuvitella, miten taapero tykkäsi mönkkärikyydistä! :D

Tänään on ihana pilvinen sää, ja lähettiin lenkille tytön kanssa jo yhdentoista aikaan. 45min. päästiin hyvin kävelemään, mutta kauppaan mennessä tyttö heräsi ja siitä kotiin noin puoli kilometriä jouduin kantamaan tyttöä toisessa kädessä ja työntämään vaunuja toisella, kun tyttö ei enää suostunut vaunuissa olla. Tänään on varmaan 10 astetta viileämpi ilma kuin eilen, eikä tyttö tuntunut kotiin päästyä lainkaan hikiseltä. Huominen vähän pelottaa, kun on luvattu aurinkoista, ja olisi pakko päästä parinkilometrin päähän tytön kanssa kavereita tapaamaan.

Ja juu, tuo tuttipullo asia on niin ihana! Voin vihdoin hyvällä mielellä lähteä kaupungille kavereita tapaamaan ja jättää tytön isovanhempien hoitoon, kun voin luottaa siihen, että maito maistuu pullostakin! Tuntuu niin helpottavalta, että 3kk täydellisen symbioosin jälkeen minäkin voin käydä omilla menoillani. :) Kokeilin aamulla, maistuuko korvike, ja maistuihan se. Siis ihan siltä varalta, että pidemmällä hoitokerralla en saa pumpattua maitoa riittävää määrää.

Tyttö on oppinut pärisyttämään huulia ja nyt täällä pärisee alvariinsa... :D
 
Ikuisuus Eiköhän teilläkin totuta helteeseen ajan myötä. Menkää johonkin puistoon, jos siinä olis niin lähellä että voitte mennä ja varjoon viltin päälle köllimään. Pääset vähän ihmisten ilmoille =)
Muistan viime kesän, että ei meillä Nuppu viihtynyt päivän kuumimpaan aikaan vaunuissa ollenkaan. Lenkillä käytiin aamusta heti tai illansuussa. Ja tuttua on toi, että tyttöä kantaa sylissä ja lykkii vaunuja toisella kädellä... Mutta alettiinhan meillä kesällä nukkumaan sitten vaunuissa jo ylipitkiäkin unia, että eiköhän se teilläkin siitä lähde sujumaan. Tsemppiä!


Meilläkin aloitetaan maitotuotteisii tutustuminen. Eka kokeillaan raejuustoa, ja katsotaan miten käy. Ihanaa, jos tava-maitotuotteet meille sopisi ja mä voisin sitten imetyksen lopetella :D Muuten ei kummempaa, huonoja öitä edelleen, välillä vielä huonompia... huoh...
 
Heippa kaikille!

Oli mukava lukea kaikkien kuulumisia :) Onnittelut uusista taidoista!

Hantan jutun luin suurella mielenkiinnolla ja tykkäsin kovasti! On monia tapoja elää, eikä yksi ole niistä toistaan parempi :)

Minä se käyn täällä aina haikeilemassa, mutta voi miten lämpimät ilmat toi mieleen viime kesän loppuodotuksen ja meidän yhteisen elämän ensimetrit :snotty: :heart:

Heinäkuu ja Elma kohta 10kk
 
Heippa kaikille! Jos nyt kun ilmat viilenee,tohdin tänneki taas kirjoittaa enkä vaan lukemaan mitä teille kuuluu. :)
Onnittelut uusista taidoista!
TAKiva että ootte parantumassa.
Hanta Tykkäsin kovin siitä lehtijutusta. :)
Ja omia kuulumisia: NE jotka tuntee mut facebookissa ym niin ei kiitos asian tiimoilta mitään sinne koska en halua että asiani leviää. Juttu on näin että tuli ihan puskista mutta eilen sekä tänään olen tehnyt positiivisen raskaustestin. Ikäeroa tulee noin 1,5vuotta. Onpahan jotai ylläriä häissä sitten 3 viikon päästä...

BB & Viola pian 10kk :)
 
Heinäkuu kiitos palautteesta... :D

voi bb mä olen niin iloinen sun puskauutisista :heart:

niin ja täällä kaikki ok...
rakenteessa käytiin ufon kanssa tänään... ja jos kolmet silmäparit eivät erehtyneet niin uloke löytyi jalkovälistä. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HanTa:
Heinäkuu kiitos palautteesta... :D

voi bb mä olen niin iloinen sun puskauutisista :heart:

niin ja täällä kaikki ok...
rakenteessa käytiin ufon kanssa tänään... ja jos kolmet silmäparit eivät erehtyneet niin uloke löytyi jalkovälistä. ;)
Oi vähän ihanaa! Onnea poikalupauksesta! :) <3
 

Yhteistyössä