~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

HanTa Otin monta kirjaa aika summassa ja en ole niitä kaikkia vielä käynyt läpi. Mutta tähän mennessä ei ole löytynyt mitään ihmeellistä. Mä en ihan hirveästi osaa tän ikästen juttuja, kun mä olen työskennellyt lähinnä ala-asteikäisten lasten kanssa ja tosi vähän päiväkoti-ikäisten. Toisaalta Nupulle vielä menee mikä tahansa laulu :D
Vautsi mitkä palautukset teillä :eek:
Meillä on ollut miehen kanssa yhteiset rahat jo seurustelun alusta lähtien ja yhteinen tili asuntolainan myötä. Helpottaa asioiden hoitoa, kun ei lasketa kumman rahoilla lyhennetään lainaa tai eletään.
Hyvät ulkoilukamppeet kyllä tuo ulkoiluun oman nautintonsa. Me naurettiin kesällä miehen kanssa, kun mentiin kesäteatteriin ja otettiin varuiksi kertakäyttösadetakit mukaan. Ja saatiin ihan hillitön kuuro niskaamme tietty :D Meilläkin on molemmilla varmaan kahdet ihan perussadeasut ja monet goretex/drymax tms. puvut. Ja kenkiäkin vedenpitäviä vaikka kuinka monet. Sitten kastellaan itsemme kertisten kanssa :/

Pirtsi Onnea hyvistä päikkäreistä :heart: Meilläkin nukuttiin 5 h vaunuissa ja kaksi kertaa piti vain tutti laittaa. Tosin olisi varmaan nukahtanut vielä uudestaan, mutta kun kello oli klo 18.00, niin otin sitten jo pois että saisi joskus yöunillekin. Meilläkin isi nukuttaa yleensä ja äiti käy vain syöttämässä. Kun Nuppu siis heräilee syömään illan aikana vielä 2-3 kertaa. Kun pakko alkaa kuitenkin jo nukuttamaan, että neiti tajuaisi että nyt on ilta ja pitäisi tankata yötä vasten. Jos vain odotellaan, että neiti suvaitsee syödä, niin saadaan odotella puolilleöin :D

Vilma Toivottavasti Elmalla olisi huomenna jo parempi päivä. Meille ei Rotaa pistetty ollenkaan.

EM:lle kanssa toivotaan huomisesta parempaa päivää ja Myylle pikavauhtia hampaat :hug:

Suukkikselle Onnea hyvistä aterioista ja nopeasta nukutuksesta :heart: Auttoiko ne kirjan opit tuohon nukuttamiseen vai alkoiko homma muuten mennä paremmin? Ja hauskaa reissua :wave:
 
Sompio hampaita ku o tulossa ja ikenet kiusaa, ni siksen oo niit kirjan oppeja vieny sen pidemmälle kuin irrotan vain sen otteen nännistä. Et en tiiä mikä auttoi mut hyvä et ny ainaki nukahtaa nopeemmin :D Tosin pe mies sit nukuttaa ni saa nähä mennäänkö takapakkia ku o ain tottunu, et mie nukutan ja ain vaatinu mut..

Ja onnee kaikille isoja palautuksia saaville! Meil ei tuu ku kolmisen sataa, hyvä vaan koska eka miehelle ol tulossa kolme tonnia takkiin. Mut kilometrikorvaukset nosti sen plussalle :)
 
heippis taas.
kynsiä meillä leikataan kun näyttävät pitkiltä, eli 1-2krt viikossa. yks päivä Minjan kynnet oli päässy taas hiukan pitkiks ja oli rapsutellu takaraivoaan nukkumaan mennessä ni seuraavana aamuna bongasin 4 rupea sieltä :(

mä en nyt muuten ymmärrä miten Nuppu olis muka jättiläinen jos ois 4kk neuvolassa jotain 66cm pitkä. Minja oli 3kk neuvolassa 63,5cm pitkä joten meilläkin on odotettavissa jotain ~65cm siellä neljän kuukauden neukkulassa. ja tällä hetkellä Minjan paino menee nollakäyrällä ja pituus jonkin verran nollan yläpuolella, muistaakseni +20.

Suukkis saattaa ihan hyvin olla menkat tulossa.. mullakin tuli täysimetyksen aikana ekat menkat Minjan olles 2kk.. sit alotin minipillerit ja nyt on jotai menkkojen tapasta vuotoa, tuhrutusta sunnuntaista lähtien.. vaik nyt ei enää olekaa pelkkää imetystä ollukkaa.

olitte jutelleet siitä kauanko haluaisitte pitää lapsen kotihoidossa. mä todennäköisesti palaan koulunpenkille syyskuussa 2010. Minja ois tuolloin 1v 3kk ja menis hoitoon. ongelma mulla on vaan 5vko vanhainkotiharjoittelu (joka kiinnostaa ku kilo ... ei oo yhtään mun juttu), joka jäi 1. lukuvuodelt rästiin. haluaisin suorittaa sen ennen ku muut opinnot jatkuu, koska muuten menen yhtä harjoittelua jäljessä luokkakavereista, ja siit vois tulla hankaluuksia.. mut en haluais sitä mennä ens kesänä tekee ja laittaa Minjaa hoitoon kesäajalla. oon kans huomannu itessäni pientä ristiriitaisuutta, et toisaalta ois ihana jäädä kotiäidiks. ei, kyl mun on pakko saada itelleni koulutus tai sit teen niitä myyjän hommia kroppa paskana joskus tulevaisuudessa... tällä hetkellä meillä ei myöskään oo mielessä miehen jääminen kotiin, siin ei ois taloudellisesti ajateltuna järkeä. tai no, ollaan me keskusteltu et mies vois pitää vaiks pari viikkoa vanhempainvapaan lopusta. enempää tuskin ois mahdollista miehen töiden puolesta. itellä hurja halu olla kotona niin kauan ku mahdollista, mut en halua viedä miehelt mahdollisuutta hoitaa tyttöään kotona. ku se ois kumminki vaan pari viikkoa, mä oon tytön kans monta kuukautta. siihen väliin oiskin muuten aika hyvä ujuttaa se harjoittelu.. hitto, pitääki ottaa tästä selvää!

myin tänään mun auton. byhyy :D no, meni isovanhemmille, et varmaan saan joskus vielä sitä ajaa. kauhee, miten johonki autoon voi kiintyy B)

mitenkähä tytyllä on menny reissussa? toivottavasti ei oo ollu ongelmia :hug:

HanTa nostan kans hattua sun yövalvomisille.. ite hypin jo seinille jos joutuu yhdenkin ylimääräisen kerran herää tai normaalia aiemmin ku mihin on ehtiny tottua... täällä palstalla saa kyl välil perspektiiviä näihin omiin "ongelmiin" ja on onnellinen omasta helposta lapsestaan.

vaikkakin tänään on ollu aika kurja päivä. en tie mikä Minjaa vaivaa. eilen ja tänään on ollu itkupäivät. tälle päivälle sattui vielä semmone setti, et miehel tuli töissä ikävä viivytys ja se on varmaan puolen tunnin päästä vasta kotona. eli mä olin yyhoona sit koko päivän. se ois muuten ihan hurjan rankkaa!! :eek: varsinkin, kun Minjalla ei todellakaan ollu mikään paras päivä :ashamed:

kestoista mulla tuli semmone kyssäri mieleen, et mites semmoset miehet, ketkä oli aluks nihkeitä kestoilun suhteen, ni ovat nyt sen kestoarjen nähtyään (ja mahdollisesti osallistuttuaan) suhtautuneet? onko mielipiteet muuttuneet? mun mies aluks naureskeli kestoille "mä haluun nähdä ku se kakka tulee sielt lahkeist ulos" tyyliin. nyt suhtautuu positiivisesti kestoihin (rahansäästö, roskien määrä...) mut ei mun harmitukseks kyl osallistu kestoiluun. olisin niin onnellinen, jos hän edes koittais laittaa keston päälle tai pyytäis mua näyttää miten se tehdään. oon hälle sanonukki, et voi mä niin toivoisin et koittaisit, se tuntuis musta tosi hyvältä. no jotain on menny kuitenki jakeluun, ku kestoa poisottaessaan ottaa imut sisätäytöstä pois ja muistaa kattoa ettei pul-kuoria mene kuivausrumpuun ;)

Talvis ja Minja 3,5kk :heart:
 
Talvis Ei kai Nuppu mikään hirmu jättiläinen olekaan. Mutta paino vain on aika paljon :p Mimmu vai kuka vertasi (hyvin jää harvemmin kirjoittavien nimet mieleen :) ), että Nuppu painaisi 4 kk:n ikäisenä saman verran kuin heillä 8 kk. Ja pituudessakin me mennään heidän vaavin ohi varmaan 5-6 kk:n iässä, jos kasvu on tällaista.
Nyt vain sitä harjoittelua sopimaan siihen kun mies olisi kotona. Sitten on sekin pois alta :)


Kiitos muuten kaikille kynsivastauksista. Kun mun mielestä oli hassua leikata kynnet 1-2 kertaa viikossa, mutta tuntuu olevan normaalia =)
 
pirtsi lapset on yksilöllisiä... meillä yöuni piteni vellin voimalla... veljen lapsella taas lyheni.
joten kannattaa kokeilla.

vilma toivon mukaan ei ois maitoallergiaa.

vihreä kakka pitäs varmaan etsiä ihan koulukirjat ja tarkistaa... joten en sano että tää on faktaa...
mutta mulla on sellanen muistikuva että meille ois opetettu, että jos lapsen kakka on vihreää/tulee vihreää hyvin löysää ulostetta, niin sitten ois lapsella tuke pyllyssä/se kakka ois muhinut vähän turhan pitkään sielä suolessa...
 
sompio joo meilläkin on yhteiset rahat, mut molemmilla omat tilit, josta sitten maksellaan yhteisiä ja omia menoja...
tällä hetkellä on aika pitkälti jako se että kumpikin maksaa lainaa ja asuntoa poies yhdessä, mies hoitaa laskut ja minä ruuan / pojan niin pitkälle kun äippäraha riittää.
me suunniteltiin yhteisen tilin ottamista, nyt yhteisenä vain lainatili...
kun täti valoitti meitä sen verran, että jos sattuisi käymään niin että meillä olisi yhteinen palkkatili, ja vaikka mies kuollakupsahtaisi, niin en pystyisi käyttämään sitä tiliä lainkaan, ja toisin sanoen olisin pennitön siihen saakka kun perunkirjotukset ja muut jutut olisi selvitetty.

talvis kiitokset onnittelusta.
Kyllä mä pidän itse Kimiä kuitenkin helppona lapsena... hirmuisen vähän loppujen lopuksi niitä ongelmia on ollut.
Mutta silloin kun on väsynyt niin pienikin juttu tuntuu paljon raskaammalta ja vaikeammalta.
ja yritän ajatella, että asiat vois olla paljon huonomminkin, moni asia vois olla vieläkin vaikeampaa jne jne...
kuitenkin vältyttiin koliikilta ja monelta muulta ikävyydeltä. ja sydän huolettaa välillä enemmän välillä vähemmän, mutta se alkaa olee jo rutiinia, ettei sitä aina muista.
Tänäänkin jouduin äsken oikein pysähtymään ja miettimään annoinhan päivälääkkeen pojalle... ja päivän askareet läpikäytynä, annoin :D sen kun tekee joka päivä, niin ihan unohtaa tehneensä.
mutta kaipa tämä äitiys on suukkiksen sanoin asenne kysymys :D

niin ja viel siitä kakasta joku on varmasti jossain viisaampi, ja minä saatan asioita sekottaa... mutta tuo oli vain hämärä muistikuva.
 
Juu kyl äitiys vois olla kaksin verroin vaikeempaa/raskaampaa jos ei asenne ois kohillaan. Toki se on ajoittain nytkii, mut kummasti ne vaikeudet unohtuu kun näkee pojan hymyn tai kun poika käkättää sydämensä kyllyydestä :D Etenki aamulla ku on tunne, et ei.. en mä jaksa.. mä en jaksa nousta (ku on noussu yöllä sen 6-9 krt), mut sit ku näkee pojan hihkuvan ilosta ja kun sille tulee het hymy kasvoille ku näkee mut ni eihä sitä voi olla iloitsematta ja virkistymättä :heart:

Talvis no mut toihan on jo tosi hienosti mieheltäs, et on ees ton verran kestoista tietoinen! Mites, ootko sanona miehelle mittään, et tuus kahtoon ku laitan tän ja nää laitettais näi ja näin? Meil mies ei oo koskaan ollu mitenkää kestoja vastaan, mut ei ny mitenkää hihkunu niiden puolestakaan. Oli semmonen suht neutraali asenne, semmonen et ok, voidaan niit käyttää tai kertiksii, kuin vaan. Mut sit mie vaa näytin sille ain mitenkä mikäkin toimii ja sit ku laitto jonkuu, ni ain kehuin jos ol menny hyvin. Jos joskus ol AIOn (tai Yvykin niinko meil sanotaan :D -yksinkertainen vaippa yksinkertaiselle käyttäjälle) päälle laittanu viel PUL-kuoren alussa, ni sit vaa huomautin yksinkertasesti et ny men vähän metsään, mut et tosi hienoo ku yritti.

Nyttemmin mies on kestojen kannalla enempi ku kertisten. Haluaa säästää rahaa (joo, mun höyrähtämisen vuoks sitä rahaa tuskin säästyy :LOL: ) ja luontoa eikä todellakaan halua kemikaaleja pojan iholle jne. Ja pesee vaippoja sekä huuhtelee kakkoja vaipoista ja pistää niit kuivuun korin reunoille yms yms. Eli tekkee kaiken niinko miekii =) Osallistuu siis siinä määrin missä ny kestoiluun voi osallistua! :heart: Tai no, sisätäyttöjen täyttäminen jää mulle ja mieluusti ottais ain AIOn muiden sijaan. Mut ku oon aikani sanonu sisätäyttöjen eduista ni alkaa olla ihan ok sen kans, et hommaan jatkossa vaa niitä.

Mut kestoilu sujuu täysin ongelmitta ja mies myös antaa usein rahaa niijen hankkimiseen. Nii eli niijen hankintakin luonnollisesti jää mulle ku oon enempi tietonen, et mitkä on hyviä :) Muutoin vaipat ostetaan lähinnä mun äitiyspäivärahasta. Mut mies ny hoitaaki muut laskut ja ain jos mennää ruokakauppaa yhes ni maksaa ostokset ni se on aikasta luonnollista=)
 
Meillä herättiin tänään sitten kuudelta :D Tyttö toisessa kainalossa nopsaan kommentoin tota kakkaa. Eli ilmalla se selittyi meilläkin alkuunsa, mutta ei voi noin pitkään kuulema jatkua. Tosin sanoivat myös et vaikka juostais lastenlääkärillä ja tutkittais niin aina syy ei selviä. Mut katsotaan nyt, me vähän epäillään, et olisko allergiaa kuitenkaan.
 
HanTa Paljonkos teillä olikaan serkuksilla ikäeroa? Siis veljen lapsella ja Kimillä?

Mun mielestä meillä oli vihertävää kakka silloin pahojen ilmavaivojen aikana jos en ihan väärin muista :whistle:

HanTa Jaa, en tiennytkään tuota noista tiliasioista. Meillä on vain yhteinen tili ja sitten miehellä yksi tili nimissään. Eli mä olisin pennitön, jos mies kupsahtaisi perunkirjoituksiin asti :/ Tuo miehenkin oma tili on vain sitä varten, että meillä on myös keskinäinen velkakirja, niin en voi meidän yhteiselle tilille maksaa "lainaa". Mutta yhteisiä rahoja kaikki on, sieltä tililtä sitten maksetaan jos yhteiseltä tililtä on rahat loppu.

Meillä oli kyllä sellainen yö, että huhhuh. Tänään ei kyllä mitään viiden tunnin vaunu-unia, tai sitten pitäisi saada vaunuihin vaikka 11 aikaan. Meillä nukahdettiin vasta 22.45, kun sitä ennen syötiin ja kakkailtiin ja muuten vaan valvottiin. Unta 3 h + 1 h kitinää, tissille, unta 2 h + 1 h kitinää ja ylös.
 
Meillä muuten on tullut yövaipan kanssa ongelma, kun ei meinaa riittää. Nuppu kun syö aamupäivällä vaan tosi vähän. Sitten vaunu-unien jälkeen tankkaa ja tosissaan kun iltaisinkin herää syömään vielä sen pari kertaa ja yöllä syö kerran. Sitä pissaa tulee yöllä niin mahdottomat määrät, että on ollut monena aamuna sänky ja yöpuku kosteita. Ei siis sillain märkiä, että vaippa falskaisi, mutta selvästikin on imukyky koetuksella. Kun ei yöllä ainakaan toistaiseksi vaippaa vaihdeta ja illalla iltatoimien aikaan kasin aikaan vaihdetaan vaippa.
 
Sompio Meillä ei ollut yöunien kans ongelmaa niiden 4h unien jälkeen, tosin nukahtikin niille jo silloin 11 tietämille. Ihan normaalisti meni yöunille siinä klo 20 tietämillä. Illalla nukahti vielä yhdet lyhyet unet, mut muutoin viimeiset 1-2h ennen yöunille menoa on yhtä kitinää.. ei mikään oikein tahdo kelvata ja saa olla kanniskelemassa ja viihdyttämässä sitä ihan koko ajan.. :headwall:

Muutoin yö oli ihan ok. Kokeilin nyt huomattavasti pienempää vellimäärää ja nukkui nyt sit tunnin pidemmästi putkeen ku aiemmin.. tiiä sit oliko tuuria vaiko mitä, mut ens yönä kokeilu ihan pelkällä maidolla.

Meillä on muuten kans yhteinen tili, jonne tulee kaikki palkat sun muut rahat. Lisäksi mun nimellä on meidän säästötili, jonne siirretään joskus rahaa.. viime aikoina harvemmin :( mut enpä minäkään tienny ettei toinen vois käyttää yhteistä tiliä jos toinen kuolla kupsahtais :eek:

Voi luoja tätä mun väsymystä.. :headwall: :headwall: tuntuu ettei mikään määrä unta nyt riitä. Miten sitä kesällä jaksoi niin paljon huonommillakin unilla.. ja lisäksi nytkin aamulla oli niin etova olokin, että hyvä että sai jogurtin ja mehulasillisen alas.. uuh.. nukkuispa neiti kerrankin pidemmät aamupäikkärit jotta ehtis itsekin sen ajan nukahtaa - päivällä kun ei voi enää, kun yöunet menee..

 
Chamorphis
vilma toivottavasti ei olis mitään maitoallergiaa!
suukkis hyvää matkaa! :wave:
sompio mä en luota öisin ku muumivaippoihin. Ne kestää silloinkin ku öisin monta imetystä.
Täällä yksi hyvin ylpeä äiti! Meillä löydettiin eilen ykkösvaihde!!! :D :heart: Eteenpäin mennään konttauksen ja ryöminnän sekoituksella, mutta mennään kuitenkin! :whistle:
Yöllä muuten tuli taas megasuuri oksennus ja lääke ollu käytös kax päivää... Joopa joo...
 
Taitaa olla ylähampaiden tulo rankempaa ku alahampaiden!!! Eilen poika meni nukkumaan normaalisti 20.00 mutta hieman kiukkuili ja nukuttamiseen meni tavallista enemmän aikaa. Mutta nukahti kuitenkin suunnilleen tasan 20.00...mutta heräskin n.20.50 itkun kera. Tarjosin tissiä. imi ja itki lopulta vaan itki, tarjosin tuttia itku vaan yltyi, kokeilin tuttipullosta vastiketta ja alkoi itkemään niin että oli pakko lopulta ottaa syliin.heijailin rauhalliseksi ja kokeilin taas tissiä. imi ja lopulta taas itki. hinkkasi ikeniä ja itki...otin pojan syliin rauhoittumaan ja mentiin hetkeksi katsomaan telkkaria. 22.10 laitoin supon ku vaan itki ja itki vaikka yritin moneen kertaa nukkumaan laittaa. n.23.30 huoli jo tissin ja söi ja söi lopulta nukahti n.22.50
loppu yö menikin tosi hyvin. en ole vielä koskaan nukkunut nii hyvin ku viime yönä. poika nukkui siis 23.00-04.00 heräs syömään ja nukahti ja nukkui 3h ja noustiinkin sitten jo ylös. WAU! mä en oo ees väsynyt!!!! :heart: :heart: sain nukkuu ekaa kertaa 5kk2viikkoon 5h+3h yö unet!!! :D
 
Pirtsi Meillä kanssa sitä kitinää illalla vielä riittää, oli väsynyt tai virkeä niin iltakitinät pitää olla :kieh:
Moneltako teillä herätään aamulla, kun päikkäreille mennään klo 11 ?

Tuota yhteistä tiliä jäin vielä miettimään :snotty: Voiko se olla muka näin myös aviopuolisoille? Kun mehän peritään toinen toisemme?

Cham Onnea ykkösvaihteesta :heart: Ihanaa :heart:
Mutta voi tuota oksentamista :(
Me ei tykätty muumi-vaipoista, kun ne on kovempia kuin Liberot. Ja meillä muumi-vaippa falskari reisistä tosi usein kakan :( Tosin yksi muumi-vaippa tarvittaisiin ensi viikolle, kun neuvolalääkäri meille viimeksi piti "saarnaa", että muumi-vaippoja täytyisi pitää, kun ne on kotimaisia.

TA Onnea hyvistä unista, vaikka ilta rankka olikin :heart:
 
tileistä ja rahoista meilläkin on omat ja yhteinen tili. Yhteiseltä tililtä lähinnä maksetaan vaan laina. Muuten käytetään omia tilejä. Laina maksetaan puoliksi ja pääosin mä maksan ruuan ja mies laskut. Mutta kyllä minäkin laskuja maksan (ainakin puhelin ja vesilaskun+omat shoppailut) ja mieskin ruuan jos mennään yhdessä kaupoille.
 
Sompio No, itseasiassa normaalisti Ella on ottanut yhdet lyhyet päikkärit ennen noita klo 11 alkavia pitkiä unia - paitsi tänään on jättäny ne välistä ja alkaa olla jo aika kiukkuinen.. Aamuisin meillä herätään 6-7 välillä.

Nyt laittaan neitiä unille.. nyt ku tietäis aikooko se nukkua vaan lyhyet unet vaiko jo pitkät unet.. hmm.. jospa nukuttais nyt sisälle ja myöhemmin ulos..
 
Meillä Poitsu nukkuu nyt ulkona. Aamulla on -2 astetta pakkasta, hyi mä meinasin jäätyy pelkällä hupparilla ja paljailla jaloilla. Pojalle puin sisävaatteidenlisäksi villahaalarin+takin, villasukat+tumput, kypärämyssyn,äippäpaketin talvi puvun hattuineen-hanskoineen-jalkineineen. lisäksi kahteen makuupussiin ja viltti vielä päälle ja vaunujen oma päällinen...pitäis olla lämmin. on ainakin nukku nyt 1h15min tällä hetkellä =)
 
Nyt neiti jo uinahti, laitoin tuohon keinuun sen nukkumaan, jossa yleensäkin sisäpäikkynsä ottaa..

TA Luulis ainakin lämpöä tosiaan riittävän :) Meidän neiti ei tosin noin paljoissa kamppeissa suostuis nukkuun. Näillä keleillä neidillä on ollut sisävaatteiden lisäks äippäpakkauksen tumput ja sukat, kypärämyssy, sellainen välikelin lakki ja sit päälle vanuhaalari (äippäpakkauksen puvun tapainen, ehkä hiukan paksumpi) ja sit neiti makuupussiin ja vaunujen suojakangas päälle. Hyvin on tuollakin vaatetuksella tarennut, ihan on lämmin ollut kun olen pitkiltäkin ulkounilta pois ottanut.. Kuvaamasi vaatetuksen meidän neiti ottanee käyttöön kun asteita on jotain -10-15 :) No, vauvat on yksilöllisiä; toiset tykkää lämpimämmästä kuin toiset ;) Meidän neitihän ei suostunu edes nukkuun ulkona ennenkuin kelit viileni tarpeeksi.
 
Sompio minäkin haluisin tietää onko tosiaankin yhteinen tili jäähdytty perunkirjoituksiin asti jos on naimisissa. Me kun ollaan naimisissa ja mietitty et alettais säästää yhteiselle tilille, mutta taidetaankin pysyä omissä sijoitustileissä jos kerta tuollainen uhka on olemassa. oishan se kamalaa ku ei ois rahaa maksaa laskuja ja muita jos toiselle jotain sattuis...
 
sompio näillä nuorimmaisilla serkuksilla on 2 viikkoa :) kimillä ja seuraavalla serkulla on ikäeroa 1v3kk ja vanhimmalla serkulla ja kimillä onkin sitten ikäeroa 7 vuotta :D

sompio kyllä se yhteinen tili on myös noin avioparilla :( valitettavasti.
eli mun näkemys on se että kannattaa molemmilla olla omat tilit ja vaikka sit se yhteinen tili, jonne siirtää rahat, kun on tullut ensin palkka omalle, ettei vaan jää puulle paljaalle jos joitan sattuu.
mutta varmimman varmistuksen saa kun kysyy pankista, ne tietää asiasta enemmän.

kaikki luettu... oon pahoillani, etten jaksa kommentoida tän enempää...
meillä taas yksi isku vyön alle... meinaan pojan vyön :(

Aamulla vaihdeltiin vaippaa ja kappas mitä sieltä löytyi... jätti kives, toinen kivespussi oli kuin puhkeamassa oleva ilmapalla. tuplaten suurempi kuin toinen.
Käytiin just päivystyksessä pyörähtää, ja ens viikolla mennään lastenkirurgin kontrolliin :D
nyt on sit kolme vaihtoehtoa... poika on raapinut vehkeitään, ja on siksi ärtynyt.
pojalla on vesikives, kuulostaa pahemmalta mitä on.. ja kuulemma on sellainen vaiva joka katoaa ajan myötä... tai se ikävin vaihtoehto tyrä :(
mitään varmaa ei vielä voi sanoa...
varsinkin kun pojan ilmapallo kives oli laskeutunut siinä kohden kun päästiin kirurgin tapaamiselle.
 

Yhteistyössä