~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

tyty kiva että matka meni kuitenkin kohtuu hyvin :)
suukkis mukava että pääsit hieman tuulettumaan. toivottavasti lääkärireissu meni hyvin :hug: ihana kuva atesta :heart:
toivottavasti hantan päänsärky helpottaa ja toivottavasti cham saisi toimivan lääkkeen pienelle niin ei tarvii katsoa toisen kärsimistä :hug:

mäkin sain sairaalassa buranaa, mutta sitä ei suositella kun imettää niin usein syötäväksi. mulle ainakin sanottiin että pitäis koittaa pärjätä niillä panadoleilla kotona.

em en tiiä mikä se suositus ikä saunottamiseen on, mutta mun äiti sanoi että se on kyllä vienyt meitä kaikkia ihan parikuukautisesta lähtien saunaan. siis ei tietenkään heitetty kovia löylyjä eikä oltu kauaa, mutta kuitenkin. mä en itse kyllä ole vielä uskaltanut poikaa viedä, vaikka ihan hyvä mustakin on tullut, ehkä mä siksi rakastan saunomista :D

tyty me ollaan pojan kanssa käyty suihkussa ihan pienestä lähtien, viihtyy hyvin. pidän sitä tossa rintojen kohdalla tiukasti sylissä ja katson ettei vesi ihan suoraan naamalle valu, vaikka tosin tykkää siitäkin.

tänään taas ollut oikea kitinä päivä, mikään ei ole hyvä viittä minuuttia kauemmin. enkä saanu sitä millään nukkumaan päikkäreitä, kunnes äsken laitoin sen tonne pinnikseen että pääsen vessaan, niin huuto loppu samantien ja nukahti ihan rauhallisesti sinne. ja siis toihan ei ikinä yleensä nuku sisällä päivällä ja jos harvoin nukkuu niin vaan sylissä tai vaunuissa kun ollaan tultu sisään.
mutta se on kyllä muutenkin nyt parin päivän aikana selkeästi alkanut viihtymään enemmän yksinään. tai siis kun ennen se aina protestoi jos sen illalla laski omaan sänkyynsä, niin nyt se ei edes nukahda syliin, vaan odottaa että se lasketaan sänkyyn ja sitten alkaa tyytyväisenä nukkumaan. en tiiä onko sillä liian kuuma sylissä vai kaipaako se omaa rauhaa ja on tajunnut että oma sänky on oikeastaan ihan jees :D
 
Sompio: kiitos kysymästä, olosuhteisiin ja viikoihin nähden LIIAN hyvin. Kohdunsuu kun alkoi jo rv32 hieman kypsymään ja silloin laitettiin rasituskieltoon. Se taiskin tepsiä liiankin hyvin, sillä nyt ei harkkareitakaan enää juuri tule. Tosin viikko sitten tehdyssä synnytystapa-arviossa lääkäri sanoi, että kanava hävinny melkein kokonaan ja auki oltiin reilusti sormelle eli kypsynyt oli paikat lisää... Mutta ei kuitenkaan erityisesti merkkejä lähestyvästä synnytyksestä...
 
ja taas on käynyt kirjotus puhuri, kun ollaan oltu päivä reissun päällä.
Ahkerina käveltiin, poitzun kummille... ja vietettiin kummituspäivää :D
mukavaa oli.
Tosin tää mun pää, on taas kipeä :( pitäsköhän sitä saada itsensä apteekkin ostamaan noi migreeniestolääkkeet, johan täs neljäkuukautta selvittiinkin yhdellä migreenillä... nyt on kolmas päivä pää tulessa :(

öö, mä tilasin itselleni hammaslääkäri aijan... josko sitä pääsis poistattaa ton kipeän viisauden :D

poika söi just 1½ purkkia sapuskata, taisi olla nälkä.
Huono yö taas takana, herättiin kahden tunnin välein... joten parempaa toivottavasti ensi yöksi luvassa.

Huomen ollaan taas kone kadossa, kun mennään töihin :D meil ois työkaverin eläkkeelle pääsyjuhlat ja tarhakuvaus... :D katotaan missä hinnoissa muksujen kuvaus on että raskinko ottaa pojallekin kuvat :D
 
voihan v... tän koneen kanssa... ei sitten kestä kuosissaan millään.

siis suihkusta meillä on käyty kuukauden ikäisestä asti yhteis-suihkuissa... oon vaan napakasti ottanut syliin ja valutellut lämmintä vettä hiljaisella olevasta suihkusta kummankin päälle. ja on poika tykännyt... mut tykkää enemmän kylpemisestä...
meillä on muuten kylpyamme pieni, pitää ostaa uus :( ei mahdu poika "uimaan" kylvetystuen kanssa enään :(

buraba eikös se mennyt niin että burana ei ollut suositeltavaa raskaus-aikana... mutta tässäkin oli jotain poikkeustapauksia, mutta suositeltavampi lääke oli panadoli...
kai sitä buranaa uskaltaa ottaa jos on lääkärin kanssa keskustellut ja lääkäri on ollut tietoinen määrätessään lääkettä että imetää. itsehoitolääkkeenä tuo panadoli taitaa olla varmempi tapaus...

ja tähän väliin... poika leikkiit tuossa matolla onnesta soikeena muovipussilla... ja juu tarkkailen kyllä, ei vie pussia suuhun, vaan potkii sitä kuin vimmattu ja nauraa kun pussi rapisee :D

dsarial kyllä se möykky maailmaan tulee kun on tullakseen... onnea vielä viimeiseen odotukseen, ja suuret halit sitten kun aika koittaa.. muista nyt levätä ja nukkua vielä niin paljon kuin voit pystyt ja vain jaksat.

tyty miltäs se parisuhteen hoitaminen maistui??? ;) en siis yhtään utelias ole :D

tyty kyllä anopilla on valinnan varaa mikä haluaa pojalle olla, mummo, mummu, mummi, mamma... sama se mulle on jos on jokin mieleinen nimitys.
mut ois se kivempi et olis joku kuin ihan vain xXx nimi.

cam voi kökkö sen lääkeen kanssa, toivottavasti tuo seuraava lääke auttais.

em pu ja py ihanaa :D että myy on alkanut jokeltelee... sitä odotellessa.

jaha, nyt meillä on poika kun pyllyyn ammuttu karhu.
Annoin äsken panadolin jos vähän pojan olo helpottais, kun ei kuulosta enään ihan normaali väsy itkulta, eikä maitokaan kelpaa...
lämpöä on ehkä tai sit ei, ihan hiinä rajoissa...
joten nyt paapomaan tuota lasta. ja kone pois... :D
 
DsariaL Niinhän siinä monesti taitaa käydä. Nyt vain pitkiä lenkkejä ja kaikki ässät kehiin :p

Meillä oli äsken huippupitkä kylpy ja puunaus, että ollaan puhtaita huomenna neuvolalääkärissä :heart:
 
toivova Jaksuja kitinän kanssa :hug: meillä kans vähän sama homma ton pinnasängyn kanssa,paitsi siis omassa sängyssään nukkuu pidemmät unet,kuin esim miun sängys.Aiemmin siis olen antanut nukkua päikkärit mun sängys.Mut sit kerran kokeilin,että josko neiti menis kiltisti omaan sänkyyn ja ehkäpä sais nukuttua paremmin,ettei joka ääneen säpsähdä. :) Ja niinhän se tepsi.Ei kyllä omassakaan huoneessaan herää koviin ääniin.Taitaa olla vaan niin sikeässä unessa aina :heart:

DsariaL mie en ees eka huomannut,että olit kirjoitellut. Joten kovasti halituksia ja voimia loppu odotukseen. Ja tsemppia synnytykseen :heart:

HanTa Ootko sie lääkärin kanssa jutellu tuosta päänsärystä? Tuli mieleen vaan,ku sanoit että kävisit apteekista estolääkkeet siihen. Pääkipu on kyllä niin *ersiistä :kieh: Itelläin tuli yks jouluaatto ihan kaamia päänsärky kohtaus,menin vähäks aikaa makuulleen.No ei helpottanut.Sit rupes oksettaa.No siis sit kävin 2x öklöömässä.Ja 2h nukkumisen jälkeen se oli ohi. Ja koko aaton pelotti,että jos se tuleekin takasi. Sen jälkeen ei oo tullu tollasta. Hmm... :/

Maria meni n.30min sitten nukkumaan.Meni vähän tiukille nukkumaan meno,mutta vaatikin vielä tissiä toisen tissin perään.Syötiin tänään puuroa pitkästä aikaa. Tai siis ei olla syöty iltapuuroa ku kerran vaan. :) Toivottavasti masu pysyy kylläsenä tuon syönnin jälkeen :D

Joo hiton kiva,mies kävi vuokraa leffan.Viel sellanen kauhu.Sano leikillään kai,että vuokras sen takia tuon,että mie sit saan peloissani olla koko yön sit nukkumaan mennessä sen kainalos.Nii arvatkee... Tää hemmetti soikoon nukahti salkkareilla tonne sohvalle.Ja en saa sitä millään ylös.Oon kutitellu jaloista,vihellellyt korvaan,kutitellu kainaloista.Ja kailottanu korvan juuressa.Ei herää! Huoh,taidankin kahtsoa itestään leffan,nukkuvan mies vieressä.. Noh kuhan vieressä on niin ei kauheesti sit pelota :D

Öitä kaikille,ja kauniita unia! :heart:
Tässä meijän neiti

3.9.09 4kk 1vk 1pvä :p
 
Kiitos kaikille kuvakommenteista!

tyty, miten sie ees ennee muistat miltä mie näytän :D

DsariaL, kiitti :D Nii mustakin. Sillo raskausaikanaha mietin et jos ois poika ni Roni ois kiva nimi, mut sit ku Atte synty ni ei näyttäny yhtää Ronilta ni eihä sitä voina antaa =) Atte oli niin kuvaava ni sit annettii se :heart:

Lääkäris käyty, ottivat verikokeita ja sit ultrasivat mahaa. Ei ollu mahaportin ahtaumaa, ainaki lääkär sano, et ois kyl varmaa näkyny kunnol jos ois ollu. Poika huus ku syötävä ni ei tietty ihan paikoillaa ollu ni ei iha kunnon kuvaa saanu. Mut sen verran kuitenkii, et ei varmaankaa sitä ollunna. Ja verikokeista otettiin jottain maitoallergiaan viittaavia juttuja, niist soitetaan sit vkon päästä. Painoa ol tullu 95g vkossa ja syöttöpunnitus ol 80g. Ei tarpeeks, mut kuulema riittävä jos kerran nii usein syö ku syö.

Eli ei mittään selvinny niinko aattelin. Mut pitäs ny sit munki olla maidottomal ruokavaliolla. Tuntuu vaa vähä typerältä ku oon iha samal taval käyttäny maitoo ku ennenkii ja tos oli se 1,5vkon tauko oksentelusta. Ni en todellakaan usko, et se sitä ois. Ainakaan siis äidinmaidon kautta vaikuttais.
 
sanya mulla on ollut usen vuoden jo pitkittynyttä migreeniä pahimmillaan kestänyt viikon.
toimintakyky säilyy osittain, osittain menee kokonaan. jotenkin jatkuvan kivun / säryn kanssa on oppinut elämään... eikä se hallitse enään niin pahasti elämää.
Esto lääkkeet sain raskausaikana, kun menin zompina neukkulääkärille 5 päivän migreenin jälkeen.
Lopetin estolääkityksen, synnykseen kun estolääke oli saman tyylinen kun pojan lääke.
silloin lääkärin kanssa puhuttiin että voisin aloittaa estolääkityksen uudelleen kunhan oon imetyksen lopettanut kokonaan... tämä siitä syystä että poika voi mahdollisimman hyvin, ettei vain saanut liikaa läkettä elimistöönsä.

suukkis toivottavasti selviää aten tila pian... ja hyvä ettei ollut porteissa mitään... vaikka toi epätietosuus ei kyl varmasti oo kivaa :(
 
alle vuoden ikäistä ei mun muistaakseni tulis viedä löylyihin. lämmönsäätelykyky ei oo ihan kohdillaan ja voi kuivua helpostikin. vauvauinnin jälkeen me istutaan hetken aikaa alalauteella lämmittelemässä, muuten ei kyl olla viel käytetty saunas... tyty kyseli suihkuttamisesta, aloitettiin sillee et molemmat alasti, vauva syliin kasvot eteenpäin ja vesi valumaan. heiluttelin sinne suihkuun ensin tytön varpaita ja jalkoja, kastelin kasvot ja hiljakseen mentiin veden alle... vinkkinä, et ei kannata pestä itteensä ensin ja ottaa sitten märkään syliin kuivaa lasta, tuntuu huomattavasti liukkaammalta.. ennemmin annat miehelle sitten lapsen ku hänen osalta on suihkuttelut ohi ja peset sit ittes.

Pirtsi ja vauvis oli vissii lunta bongannu.. jei :D täällä vaan sataa vettä. yks aamu oli viel klo 11 piha ihan kuurassa.

toivova meilläkin tyttö oppi nukahtamaan sänkyynsä, kun ihan alussa meni joitakin iltoja kanniskellessa ympäri kämppää. tosta protestoinnista, en tie mimmosta teillä se on, mut meillä ainakin protestoidaan ylipäätään aina, kun lasketaan sylistä pois. hetken parku, mut sit se lakkaa... usein jos sängyssä alkaa itkeskelee nukkumaan mennessä ni rauhoitetaan sinne sänkyyn se (tietty jos menee ihan hysteeriseks ni sit syliin). koska muuten on edes noidankehä, ku huutaessa tulee kuuma ja lämmin syli ei auta asiaa -> huudetaankin kuumuutta. tämmöstä täällä.. kiva että poitsu on "hyväksynyt" sängyn ;)

mul nyt jumittaa tää kone ihan huolel. ois vaikka mitä kommentoitavaa mut mulla menee hermo tässä... :D
 
HanTa Minkä niminen estolääke sulla on käytössä? Tai siis nyt aloittelet? Mä söin vuosia estolääkkeitä ja saikkupäiviä tuli monta kuukaudessa, mutta nyt on onneksi helpottanut. Mulla on kohtauslääkkeenä Imigran, joka ei kyllä täysin vie kokonaan kohtausta pois, mutta helpottaa kuitenkin ja en vain ole saanut aikaiseksi mennä neurologille. Sen verran harvoin onneksi nykyään paha kohtaus iskee.

Suihkussa me ei olla vielä käyty kertaakaan.

Suukkis Harmi, että mitään ei selvinnyt :hug:

JEE, onkohan meille tosiaan tullut tavaksi tämä nukahtaminen puol kympin aikaan :heart: Ei parane vielä tuuletella, mutta ihanaa jos näin on. Ja kaikenlisäksi helppoja iltoja :heart:
 
sompio mulla ei täsmä lääkettä enään olekkaan... imigrania oon joskus koittanut, mut siit tuli kymmenen kertaa pahempi olo...
otin sitä kaks kertaa ja molemmilla kerroilla makasin koomassa sängyssä, jouduin repii kaiken päältäni pois, ja silti tuntu että kaikki porautuu läpi, korut lakanat jne jne.
raskausajan söin orlog nimistä lääkettä... ja sitä samaista saisin syödä nytkin.
orlog on verenpaine lääke.
 
HanTa Joo, mullekin on alkanut tulla tosta Imigranista sellainen "huppeliolo". Maailma pyörii ja kai sitä jonkinasteiseen känniin voisi verrata. Orlog-lääkettä mulla ei ole ikinä ollutkaan. Ihme, luulin että mulle on kokeiltu koko skaala aikanaan :D
Toivottavasti meidän lapsukaiset ei peri meidän migreeniä :/
 
Voi elämä mikä ilta :'( tyttö huutanu ihan hysteerisenä kolme kertaa illan aikana, mitenkää ei meinannu saaha rauhottuu. Tissiä hylki melkee koko päivän, pullosta suostu maitoo ottaa kun kävelin tyttö sylissä..kauhee nälkä--> huutaa kiljuu--> ei rauhotu, meinaa vaan maitoon tukehtuu--> tutilla ei rauhotu mitenkää :headwall: sit ku vähä veti henkee ni sai pullon suuhu ja tajus et tulee maitoo ja rupes syömää. Mitenkää ei oo ollu hyvä, ei sylissä, ei sohvalla ei missään :( kauheet kakat teki, isi kakassa ja tyttö--> huus ku syötävä ku kakat valu niskaan saakka ku rupesin niitä siivoomaa |O |O siis aivan kauhee päivä! En tiiä mikä hitto sille tuli, ikin ollu tommosta aijemmin. Koko päivän kärissy.. :'( ja ei oo kunnol nukkunukkaa, pätkiä vaan. en keksi muuta ku et tyttö on tulossa kipeeks tai sit se prkl deetippa :kieh: mies sanokii et huomen en saa antaa sitä.. :snotty: onneks torstaina neuvola lääkäri ni pitää jututtaa sitä.

Hanta joo ihan mukavaa oli ;) pitkästä aikaan..tuntu vaan et paikat on muurautunu umpee ku ei oo ollu käytössä :LOL: vielä on jotekii paikat herkät et ei ollu NIIN mukavaa kun ennen raskautta, mutta eiköhän ne paikatkii normalisoidu pikkuhiljaa.

Kiitos suihku kommenteista :wave: pitää kokeilla tällä viikolla käydä suihkussa.

Suukkis eikös siulakii ollu ruskeet silmät =) ? Miulla on hyvä kasvomuisti mutta nimimuisti onkii ihan onneton :D Hieno juttu ettei Atella ollu sitä masuportti juttuu, harmi vaan kun mitään ei viel oikee selvinny :hug:
 
sompio todella toivon ettei peri, tää on niin viheliäinen tauti minkä vaan on voinut keksiä.
mulla tosin valitettavasti noin puolet migreeneistä johtuu lihaksista, joita jokainen lääkäri ei migreeniksi laske...
ajoin muutamia vuosia sitten kolarin jossa reväytin niskat ja siitä jäi sitten kiusaksi tuo päänsärky...
et erään lääkärin kanssa saatiin aika hyvin kartotettuu mun migreenit ja tultiin tulokseen että mulla niitä on kahden tyyppisenä.
ensimmäinen lähtee lihaksista vetää hartiat ja kallon pohjan jumiin ja sieltä hiljaa kipuaa silmien taakse, tää on usein sitä pitkä kestosempaa... johon harvemmin liittyy pahoinvointia ja valoarkuutta, mutta on migreenityyppistä kivultaan.

ja sitten tää toinen on perinteisempää migreeniä joka alkaa hajuista, etovasta pahasta olosta valoarkuudesta ja jysähtää vanteeksi päänympärille...

molemmilla migreeneillä on yhteistä kova viiltävä kipu silmien takana...eli usein pötkäänkin siinä kohden pimeässä silmien otsan ja ohimojen päällä jotain todella kylmää.

 
Tiistaita kaikille!!


huh,huh miten autolla matkailu on muuttunut tuskaiseksi. Kaikki sujuu ihan hyvin jos minä olen pojan seurana takapenkillä, mutta jos olen liikenteessä yksin tai että takapenkillä pojan seurana joku muu kuin minä niin mikä itku,itku,itku,itku....lyhyet matkat menee n.20min mutta pidemmillä matkoilla joutuu kokoajan pysähtymään. Eilen vein meidän vaunut huoltoon ja sinne matka ajallisesti n.50min ja huh,huh kolme kertaa pysähdyin ja lopulta vaan ajoin äkkiä kotiin. Mä en tiedä mitään hirveämpää kun autolla ajaminen ku vauva itkee tuskaisesti-kukakohan hakis ne vaunut sieltä huollosta?!?!toivottavasti minun mieheni pääsis ne hakee. EN HALUU ENÄÄ SINNE ASTI AJAA!!!! :|

Poitsu sunnuntaina kääntyili anoppilassa ekaa kertaa lattialla mahalta selälleen eli meni ihan itse ensin mahalleen ja sitten takas selälleen. WAU! (teki saman parisenviikkoa sitten, mut oli sängyllä niin laitoin ihan vahingon piikkiin)

ruokakin alkanut maistumaan pojalle. Pieni bonapurkki menee jo kahdessa päivässä.(annan lounaalla ja päivällisellä eri ruokaa) no riippuu tietty mitä se on. jotkut maut ei aina maistu. hedelmät on suositumpia. ja laitan niitä kyllä iltapuuroonkin. Puuroakin jo syödään koko satsi eli puol desii vastiketta ja 5tl (kukkurallisia) riisipuurohiutaleita+ siihen hedelmä sosetta 3tl kaikki menee. :)

imettämisestä kuinka moni teistä aikoo jatkaa yö imetyksiä kun lapsi yli 6kk? Meillä poitsu nyt 5kk2vko6päivää. Mä olen alkanut pikkuhiljaa vähentämään imetyksiä ja lisäämään vastiketta. Poika on hyvin oppinut aventin pullosta syömään. Tällä viikolla ajattelin aloittaa niin etten imettäis enää ku korkeintaan parikertaa päivällä ja niin paljon ku haluaa niin illalla/yöllä/aamulla eli arviolta yhteensä imettäisin enää sen 8-10kertaa vuorokaudessa.
 
Chamorphis
tyty jaksuja sinne! Toivottavasti olis ollu vaan jotain tilapäistä tuo teidän huutaminen. :hug:
suukkis hieno juttu ettei ollu ahtaumaa! Harmi tietty kun taas joutuu oottaan ennen ku mitään selviää... En mäkään usko et se oksentelu johtuis sun maidon juomisesta. Sillon luulis et Atte oksentais koko ajan.
Talvis mulla olis kans sellanen muistikuva et alle vuoden ikästä ei saa viedä löylyyn.
TA mä imetän edelleen yötä päivää ja poika reilu 8 kk. Eli annan maitoa aina silloin kun haluaa. En aio ees opettaa korvikkeelle kun kerran oma maito riittää hyvin. Sitten vasta tavallista maitoa ajattelin ruveta antamaan kun sen aika tulee. Sitä en sit tiedä miten ne päivät onnistuu kun oon töis, mutta siihen on vielä onneksi kuukausi aikaa niin ehtii sumplia sitä...
Meillä kans aika eksoottinen yö takana... Nukahti pikkasen ennen kaheksaa ja ekan kerran heräs pikkasen ennen yheksää. Nukahti uudelleen kun taputtelin mut senkin sain tehä varmaan ainakin kolme kertaa uudestaan ennen ku nukahti kunnolla. Sitten heräs about puoliltaöin ja ite just ja just kerinny nukahtaan sillon... Siitä meillä sit herättiinkin tunnin välein koko hiton yö!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: Sais tulla se pirkuleen lääke vähän vikkelään sinne apteekkiin ja sais luvan kans toimia!!! Tästä tuu mitään! Eilenkin kax kertaa huus vaipanvaihdolla ku olis sikaa tapettu! En usko et vaipanvaihto noin kamalaa on vaan sitä ruokatorvee rupes heti polttaan ku laitto selälleen.... Oon huomannu ettei oikeestaan enää nukukkaan selällään vaan melki aina kylellään. Välillä kääntyy mahalleen ja nukkuu sit siinä jonku aikaa... :(
 
Voimia kaikille vauvojen kanssa. Tosi kamalaa kun pitää pienillä olla kaikenlaista vastoinkäymistä. Toivottavasti teillä kaikilla selviää syyt ja saatte hoitoa :hug:

Meillä on päädytty nyt sellaiseen ratkaisuun, että annamme kissat pois. Mähän sain silloin odotusaikana ihan puskista allergisia oireita niistä ja nyt sitten Elma on alkanut oireilemaan. Silmät vuotaa, nenä turisee ja sillä on sellainen kuiva yskä koko ajan. Tulee vain sisällä ollessa, ei vaunussa koskaan. Ja nyt kun ollaan täällä reissussa niin ei ole mitään oireita. Miehen vanhemmat pitää niitä sen aikaa että uusi koti löytyy. Tavallaan olen helpottunut kun tää oli sellainen pakko ratkaisu lopulta. Todellisuudessa en ole enää aikoihin jaksanut niitä hoitaa kun kaikki hellyys menee vauvalle. Eikä se ole oikein niitä kohtaan. Ei olla kuitenkaan saatu tehtyä tätä päätöstä. Joten toisaalta hyvä, että nyt on sitten vaan pakko.

Elma on alkanut vaihtamaan unirytmiään ja osoittamaan muutenkin ison tytön elkeitä. Mä olen ihan ihmeissäni :eek: :D Nukkuu välillä vaan pikkupätkiä ja sit on kuitenkin ihan virkee. Enää ei ota kaksia 3-5 tunnin unia päivällä vaan nukkuu vain yhdet kunnon unet yleensä. Ja sit yöllä nukkuu tosi hyvin, huomaan et alkaa toinen syöttö jäädä usein pois ja jos syö toisen kerran niin ottaa vaan jonkun 80ml eikä oo varsinaisesti nälkäinen. Ajattelinkin et vois alkaa kokeilla et ottaisko tutin vaan sit niinä kertoina kun meinaa toisen kerran ponkaista :) Mut pienihän se on eikä sen tarvii kokonaisia öitä vielä nukkua!

Noh, olipas varsin omanapainen teksti taas.
Nyt palaan viettämään omaa aikaa kahvikupin ääressä kun Elma on iskän kanssa toisessa mummolassa. Lähtivät sinne että saan tehdä rauhassa pari tuntia opinnäytetyötä, mut nyt kun se on hanskassa niin aion vaan olla :heart:

Vilma ja Elma 2kk 6pv
 
suihkusta meilläkin mennään pojan kanssa suihkuun nykyään vain ja ainoastaan . Aloitettiin 4kk iässä kun kylvetyksestä ei vaan tullut mitään. Joka kerta poika vaan itki/pelkäs ja sen takii jonkun aikaa pesin vaan pääosin lavuaarissa. kunnes joku onneksi kysy mikset vie suihkuun. Ja poika tykkäskin heti suihkusta eikä pelännyt ollenkaan.Ei vaikka välillä roiskuu naamaankin vesi :)
 
joo.. oon taas varmaan kuvitellu omiani noiden kiinteiden suhteen... että ois ehkä niistä tykänny tai jotain. tänään annoin (lue: yritin antaa) tytölle porkkanasosetta ja maitoa päikkyjen jälkeen, niinku aina syödään sosetta ekojen päikkyjen jälkeen.

ajattelin et eka sose, sit maito. yks lusikankärjellinen meni ihan ok, mut seuraavat saikin sitten huutoa aikaseks. tai no tarkemmin mietittynä tais se ekakin jo saada huutoa kehiin. no koitin kumminkin hetken vielä, sit lämmitin maidon ja annoin siitä puolet. kokeilin uudestaan sosetta -> huutoa. loput maidot ja vielä kerran yritin sosetta -> huutoa. :headwall: :headwall: :headwall:

eli mä jätän noi kiinteet ainakin joksikin aikaa. ei noi neljäsosajääpalalliset sosetta oo paljon päiväruuassa merkanneet. en viitti väkisin antaa ku tyttö on vaan ton maidon perään niin paljon.

ja pelottaa nyt sit jo etukäteen, mitä tapahtuu, ku tyttö on 4kk. koska meillä ollaan siirtymässä rinnalta pullolle, imetän ainoastaan aamuisin ja muuten lypsän omaa maitoa päivisin niin kauan ku sitä riittää+korviketta. lypsän noin 3krt päivässä.

eikös korviketta saavien lasten tulis aloittaa kiinteät siinä 4kk iässä?? muistelisin että jos haluaa maitoa antaa pelkästään sinne 6kk ikään asti ni sen tulis olla rintamaitoa... vai muistanko omiani.. saadaanko näistä kiinteistä siis seuraava murheenkryyni kun päikkärit on alkaneet nyt sujua ja äitillä suurinpiirtein niiden ansiosta pääkoppa kasassa...

surullinen Talvis ja maitohöperö Minja
 
Mie en oo kyl tietonen tuosta, et jos on korvikemaidolla ni millo soseet pitäs alottaa. Luullu oon, et sillon 6kk viimeistään. Mut enpä mie siihi oo perehtyny ku ei oo tarvinna.

tyty ei ku miehellä on ruskeet :) Miula on semmoset sekaset.. on vihreetä, sinistä ja harmaata. Mut miulta poika on kai saanu silmien koon ja mieheltä värin. Selvä tasajako :D Miulakii kyl o hyvä kasvomuisti ja muistankii miltä sie näytät. Jotenkii muistan myös miehes mut en sen kasvoja ku tais kuva olla sillo kauempaa otettu. En kyl muista enää ko siit o sen verra aikaa :D

Talvis niinpä, mitä sitä väkisin yrittämään :) Eiköhää se sit oo vähän ilosemmin mukana soseiden syönnis kuha on siihin valmiimpi.

Atte nukahti pinnasänkyyn!! Oli iiiihan väsy ja kiukkus koko ajan.. Sit mie vaan laitoin pinnikseen ja hytkyttelin pepusta aikani. Vitsi oiski hyvä jos täst lähin sais ain nukahtaan siihen ni ei tarvis ain vaunuja hytkytellä! :heart:
 

Yhteistyössä