~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

Suukkis Tsemppiä muuttoon ja onnea hyvistä yöunista :heart:

Meillä yöt on tosi risaisia. Viime yönä syötiin kolme kertaa. Ähinää oli vähempi kun syötön jälleen nukkuu n. 2 h sikeämmin. Mutta minä en saa nukuttua :headwall: Olen ilmeisesti niin yliväsynyt, että en vain saa unta. Valvon yli tunnin imetyksen jälkeen ja sitten saan ehkä tunnin nukkua kun se ähinä alkaa.

Viikonloppuna aletaan varmaan potunkeittoon. Harmi kun ensi viikolla mennään miehen äidille niin olisi ollut helpompaa olla vielä täysimetyksellä siellä. Vaikka eihän sitä perunaa mene ensi viikolla vielä kuin pieniä määriä. Mutta matkaa on sen verran, että ei saada jäisinä kotoa vietyä. Ja sinne pitää sitten ottaa sauvasekoittimet ja kaikki mukaan :/

Enkä saa nukuttua päikkäreitäkään iltapäivällä kun meille tulee tavarantarkastaja syynäämään kämppää. Meillä on aina vaan rakennuttajan kanssa riitaa asunnosta ja nyt tulee sitten ulkopuolinen tarkastaja sanomaan että pitääkö parketti uusia vai ei :/
 
moikka!

Oltiin eilen koko päivä reissussa niin en ehtiny koneelle. :)
Suukkikselle onnea hyvistä yöunista ja tsemppiä muuttoon! :)

sompio onko siellä anoppilassa sellaista metallisiivilää? Helppoa on jos pistelee haarukalla reikiä pottuun, viskaa potun mikroon hetkeks ja sitten vaan pusertaa siivilän läpi. :) Samalla lailla siitä menee bataattikin tai porkkana läpi. :) Tai millä nyt meinaattekaan aloittaa. Ja tosiaan sehän on aluksi vain muutamia luskallisia. JA jos keität porkkanaa vaikka niin teet muutamaksi päiväksi, jos et löysää sosetta äidinmaidolla kuin vasta sitten kun tarjoat ja lämmität sen niin sose säilyy jääkaapissa muutaman päivän. Harmi risaisista öistä. Tsemppiä sinne, koita muuten levätä vaikket ehi päikkäreitä nukkuakkaan. :hug:

Vilma jee! :D Mahtavaa! Ihanaa et päätös tuntuu heti oikeelta. :) Uskon et kaikki menee teil oikein hienosti! Jos teil on jo noin paljo rahaaki säästössä niin uskoisin et pärjäätte oikein mainiosti! :heart: Ja ihan varmasti töitä löytyy pian. Tai toivotaan. :D

Mulla on jotenki tosi positiivinen mieli. :D Kaikki sujuu ihan mallikkaasti vaik viime yö oli meilläkin vähän risainen. :) Oltiin koko eilispäivä reissussa ja meni oikein hyvin, eikä tyttö ollu moksiskaan vaikka nukkumaanmeno viivästyi tunnilla. :D Jotenki sitä vaan rakastuu joka päivä enemmän tuohon ihanaan lapsoseen. En ymmärrä miten se ees voi olla mahollista. Mut se on vaan niin mahtava tyyppi ja loistava persoona! :D :D Ihana laps. Kohta tulee kaveri ja ihana pieni kuukauden vanha tyttövauva kylään. :) :heart:

Hauskaa päivää!

EM ja Myy 5 kk ja rapiat :heart:
 
SuukkoSuulle onnea muuttoon!!!
ja kiva että Atte alkanut nukkumaan paremmin 5,5h on jo tosi hyvin nukuttu :heart: :heart:
Meidänkin suosikki paikka on Amarillo ja ollaankin menossa syömään jossain välissä kuhan mummo saa työt siihen malliin että vois ottaa pojan hoitoon :)
 
Moikka.

Tulin kertomaan, että Elma joutui eilen lastenosastolle iltapäivällä. Päiväunilta en saanut kunnolla hereillä, oli kosketusarka ja veltto, kuumetta 39. Illalla otettiin paljon kokeita ja laitettiin päähän kanyyli, jonka kautta nyt menee antibioottia kahdeksan tunnin välein. Vielä ei osata sanoa mikä vaivaa, bakteeritulehdus on yksi vaihtoehto. Nyt hoidetaan tilaa verenmyrkytyksenä varmuuden vuoksi. Mulla on onneksi maailman reippain tyttö, joka yrittää tsempata kaikki kokeet ja tutkimukset itkemättä. Äiti sen sijaan on ihan riekaleina, ikinä en ole ollut näin huolissani mistään. Kanyylin laiton ajaksi laittoivat mut huoneesta pois, kun se on niin kamalaa touhua kuulema. Siellä seisoin sitten käytävällä itku kurkussa kunnes päästivät lohduttamaan pientä. Rankkaa on, mutta kyllä tästä selvitää, näin meille luvattiin.

Tulin kotona käymään suihkussa ja syömässä, mun äiti ja mies on Elman kanssa siellä nyt sen aikaa. Pitäkäähän Elmalle peukkuja, että kohta oltaisiin taas entistä ehompia!

Terveisin,
Vilma ja maailman reippain Elma
 
TA onnea puolivuotiaalle :flower:
suukkikselle onnittelut hyvästä yöstä ja mukavaa muuttoa :hug:

jontzkille ja perheelle suuret onnittelut :hug:

meillä ihan kamala yö takana, poika heräsi tunnin välein ihan hysteerisenä huutamaan :( oltiin siis siellä neuvolassa ja sai rokotuksia, lämpöä ollut nyt 38.2. siis ei siinä mitään jos ois herännyt vaikka syömään, mutta kun pieni huusi aivan paniikissa :'( nytkin on kiukkuinen, mutta sentään vähän rauhallisempi, toivottavasti ei kauaa kestä.
ja sitten mulla on ihan paska äiti fiilis muutenkin. ei ollut pojalla paino noussut kun 300g kuukaudessa vaikka syö ihan koko ajan. musta on tuntunutkin että sillä on nälkä, mutta nyt oli neuvola täti sitä mieltä että pitäis alkaa kokeilemaan kiinteitä :( ihan vähän kerrallaan, mutta sillein että poika alkais tottua. en jotenkin vielä haluis... mutta toisaalta ihan kamalaa jos olen pitänyt toista nälässä :headwall:

no nyt alkoi kitinä... palailen :wave:
 
Zoe-F
vilmav Todella pikaista paranemista pikkuiselle :hug: :hug:

HanTa Hyvä että kaikki on kunnossa, alkaa varmaan olemaan jo vähän tavallaan mitta täys sairaaloihin ja lääkäreihin.

jontzki Teretulemast! :) Onnee pikkuselle maailmaan tulosta :flower: On osunu mun kaa samoille päiville :) Hassu sattuma, meijän poikaki synty mun serkun syntymäpäivän (sektiolla tosin, mutta yllätys se oli silti)

Tää on taas niitä aamuja kun kaikki riepasee. Tuntuu että kun mies hoitaa poikaa, niin poika vaan pillittää koko ajan. Oon painottanu sitä, että syöttämiset ja nukkumaan laittamiset pitää tehdä ennen kun Roni on ihan väsynyt mutta ei mee jakeluun. Muutenhan mies osaa poikaa hyvin hoitaa, mutta se ei vain opi ajoissa tekemään noita juttuja.

Toinen asia on se, että eilen tosiaan kävin siellä lääkärissä. Lääkäri joutu sitte lueskelemaan kapselin ohjeita kun ei enää muistanut mitä pitää tehdä. :| Törkki sitten sen asettimen ihon alle ja otti pois ja kävi ihmettelemään että meniköhän kapseli paikalleen. Ei ollut sitten ihan varma vaikka olis voinut ihosta kokeilla että onko, ja alkoi sillä asettimella sörkkimään lisää ihon alta. Sitte se ääliö laittoi hyvin pienen verenvuodon takia kiristyssiteen siihen päälle vaikka pelkkä perhoslaastari riittäs ihan hyvin. :headwall:
Ihan hauskaahan se oli joo, hyvä että kotiin pääsin kun ajoin tuhatta ja sataa, niin mun käsi oli jo aivan sinertävä ja oransseilla laikuilla, äkkiä vaan repimään sitä typerää pakettia auki.
Nyt mulla on sitten tosi tyylikkään violetti käsivarsi, kun tuli "kiva" mustelma. :headwall:
 
Chamorphis
Ei oo kans paljoa ehtinyt täälä oleen... Pikaisesti tulin lukeen kuulumiset... Poika konttaa joka paikkaa et saa olla jatkuvasti peräs juoksemas! :D Ja menee tietenkin räpläämään kaikkee sellasta mihin ei saisi koskea! Siinä meillä sitten onkin sellainen kielto-huuto episodi valmis... Minä kiellän ja poika huutaa! :LOL:
Suukkis tsemppiä muuttoon ja onnittelut hyvästä yöstä!
Jontzki onnittelut ja tervetuloa!
vilma :hug: voi, että! :'( Jaksamisia sulle sinne! Ja muista yrittää levätä välillä, että jaksat olla Elmalle tukena ja lohtuna! Kyllä Elma siitä pian tokenee, kun saa niitä antibiootteja.
Ai niin meillä muuten on puhjennut hampaat numero viis ja kuus! :D Ensviikolla onkin sitten se ph-mittaus!
 
pöh. Typykkä ei oo sit syöny oikein mitään tänään ... pullon kans vaan leikitään, mitään soseita ei oo suostunu syömään paria lusikallista enempää (eiku söihän se lounaalla ihan hyvin sosetta mut ei juurikaan maitoo) äsken joi nokkamukista ihan innolla vettä ja sit aattelin et no laitan sille siihen maitoa niin jo loppui sekin juominen... puuroo ei, sosetta ei, vellii ei, maitoo ei.... oo sit syömättä. :x Kai se laps sitte syö ku on nälkä. Mut tosiaan ei ees oikeen maitoo oo menny eikä mitään hedelmäsoseitakaan... onneks sillä on tuota "vararavintoo" ympärillä nii ei varmaan näänny ihan hetkessä. :LOL: Pelkään vaan et yöstä tulee aika huono jos ei se syö.... :whistle:

Tyttö on alkanu myös nipistelemään! :eek: Mut eihän 5kk vanha vissiin ymmärrä ensinnäkään sanaa ei eikä se tajuu et se sattuu. Yritän aina vaan ohjata sen tekemään jotain muuta. JA koko ajan roikkuu hiuksissa kiinni.... puh. :whistle:

Sanoisin että on ollut aika työntäyteistä nyt pari päivää tuon apinan kanssa. :saint:
 
Voi Vilma ja Elma teitä :hug: Toivottavasti asiat pian selviää. Ja voitte olla reippaita molemmat koska mä itken täällä teidän puolesta :'( Oikein paljon jaksamista koko perheelle :hug:

TA:lle onnea 6 kk:n saavuttamisesta :heart: Mimmonen kuva tuli?

Kiitos EM :heart: Luulisi siivilän olevan, mutta se nyt ei ole iso ottaa mukaankaan. Tai omalla autolla me kuitenkin mennään, että saadaan me tavaraa mukaan kyllä niin paljon kuin tarvii. Mutta nyt en taas ole varma että aloitellaanko :/ Tämä olikin mulle kova pala tämä soseiden aloitus kun päästiin täysimetyksellä pidemmälle kuin oletin niin jotenkin haluisin jatkaa vielä vaikka tonne 5 kk:n ikään :whistle: Kun tänään luin kaikkia 4 kk:n eroahdistuksesta ja uusien taitojen oppimisesta yms. mitkä tekee risaisia öitä. Että ei se välttämättä nälkää ole. Toki se kerta pitää ainakin syödä, koska sellainen imutus on päällä. Mutta se on ihan ok, jos muuten saisi nukuttua.
Ja jos vielä sen anoppilan reissun yli vitkuttelisi kun siellä Nuppu nukkuu muutenkin huonosti kun on vieras paikka. Siinä ei perunat auta :D
Tulipas romaani B)
Ja ei tullut juuri levättyä. Mutta jos menisi aikaisin nukkumaan. Nupulla on huomenna nimpparit ja innostuin sitten leipomaan oikein kunnolla. Mies jo sanoikin, että ei noin paljon tarjottavaa tarvittaisi kun ei edes montaa vierasta tule. Mutta saanpahan loput sitten pakkaseen vierasvaraksi. Ja itsellekin päiväkahvin kanssa :p
Mustakin tuntuu, että mä rakastun päiväpäivältä tuohon neitiin enemmän ja se on niin ihana kun oppii uutta ja on niin iloinen ja kaikkea :heart:

Jatkan kohta :wave:
 
Vauvikselle ja Miialle onnea hampuista :heart:

Toivikselle parempaa yötä ensi yöksi. Ja tsemppiä niihin kiinteiden aloittamiseen. En oikein voi muuta sanoa kun itsekin taistelen niiden aloittamisen kanssa. Meillä tosin kasvetaan hyvin mutta yöt on tosi rikkonaisia.
Ja ei sitä kannata pitää omia murheita pieninä, on tärkeää jokaisen kirjoittaa siitä mikä mieltä painaa.

Zoe No, onpas ollut lääkäri :kieh: :hug:

Chamille Onnea hampaista ja tsemppiä vahtimiseen :hug: Mäkin odotan, että Nuppu alkaisi liikkumaan, mutta toisaalta on ihanaa kun sen voi vielä jättää lattialle itsekseenkin.

EM Paljonkos sitä vararavintoa Myylla olikaan? Kun en jaksa selata sivuja taaksepäin :ashamed: Josko sitten huomenna söisi taas paremmin =)

Toivottavasti Nuppu nyt nukahti. Päiväunet oli taas tosi lyhyet ja nukahti yöunille kasilta. Mutta herännyt jo sata kertaa :kieh: Äsken tissiteltiin vielä ja josko nyt jo nukahtaisi lopullisesti.

Mä aloin tänään lukemaan sitä Pantleyn Pehmeä matka höyhensaarille kirjaa. Ja oon vasta ihan alussa, mutta siinä on lapsen huudattamisesta uneen. En muista onko se täällä jollain tapana. Mutta mä luin itku silmässä ja silittelin kainalossa tuhisevaa Nuppua. Mä en tiedä kyllä mitään julmempaa tapaa nukuttaa kuin uneen huudattaminen :'( Kyllä mä mieluummin itse valvon ja nukutan.
 
merkkailen ku ei viel ihan kunnolla muutettu.. huomenna sitten. Ny on tosin jo aika paljon tavaroita viety uudelle kämpälle, mie vaan keskittyny hoitaan Attee.

Tsemppiä Vilmav:lle ja Elmalle! Toivot. pian selviää mikä pienellä on! :hug: :hug:
 
sompio niinpä!!! Mut sit mä oikeesti ymmärrän sen jos on jo vuoden vanha lapsi joka herättää monta monta kertaa yössä... sitten on vaan pakko tehdä joitain rankkoja ratkaisuja jotka on lopulta molempien parhaaksi... mut mä en kans kestäis. Välil ku mies nukuttaa ja tyttö vaa huutaa nii meen välii ja sanon et laulan yhen laulun... ja AINA rauhottuu siihen. Nii miks en sitä sit tekis... ja toinen on se vaunuihin huutamalla nukahtaminen. Anoppi kesällä sanoi et no ei se siel kauaa huuda et kyl se nukahtaa ja mä kihisin raivosta. Mä EN halua että lapsi nukahtaa itkien jos sen vaan voi välttää. Mut sitten jos joskus lapsi ei itsekään pysty nukkumaan ja heräilee jonku 20 kertaa yössä niin unikoulu ja se "huudatus" on ainoo vaihtoehto. Ellei vanhemmat haluu menettää hermojaan ja vaarantaa lapsensa unensaantia. :)
 
Huoh, kyllä meidän yöt on mitä on :/

EM Eihän sille mitään voi, jos lapsi huutaa nukuttamisessa. Mutta jos siinä on kuitenkin äiti tai isä vieressä lohduttamassa ja silittelemässä, niin se on ok. Mutta jos lapsi jätetään pinnikseen vain yksin huutamaan että kyllä se kolmantena yönä sinne oppii nukahtamaan itsekseen niin sitä mä en ymmärrä.
Mulla on kanssa tapana mennä laulamaan Nupulle laulu jos hermostuu isin kanssa. Jostain syystä se nykyään tarvii mut paikalle iltaisin vaikka massu olisi täynnä. Niinpä mä olen kyllä hoitanut nyt nukuttamiset yksin. Kai sekin on joku vaihe, koska isi aikaisemmin hoiti nukutukset lähes aina että se Nupulle pitäisi olla tutumpaa kuin äidin nukuttaminen.
 
sompio no joo, olis jotenki raakaa jättää toinen ihan yksin huutamaan.... :'( Ehkä se on joku vaihe vaan ettei teil isi kelpaa... Ainii, no meijän tyttö paino viime neuvolassa 8135g ja oli 67,1 cm. Sellainen pieni pullukkapallukka. :D Siis ihan sopivan pullukka, niinku vauvan kuuluukin olla. ;)

tuosta vauvan itkusta, niin mä oon nyt vasta alkanut ottamaan vähän iisimmin... siis että nyt vasta jotenkin osaan suhtautua siihen vähän rennommin. Toki itkuun vastataan heti kun voidaan, mut tiiän ei se siihen hetken itkuun säry. :) Esim. jos oon just vaikka tekemässä ruokaa ja joka paikassa porisee ja sihisee niin en voi aina jättää kesken ja mennä viihdyttämään. Jos lapsel on hätä niin sit tietty, mut sellasta "mul on tylsää enkä haluu enää olla täällä lattialla" -käninää... Pitää alkaa vähän opettamaan että joskus pitää vähän oottaa. :D Yleensä rauhottuu ku kääntää masulleen tai antaa jonku uuden lelun käteen.

nii, ja nyt täytyy tosiaan alkaa opettamaan tuota ei-sanaa. Sit kun se alkaa liikkumaan niin hella, astianpesukone ja telkkari ja tietokone on EI. Samoin kun äitin silmälasit ja hiukset.... saas nähä. veikkaan et on aika täystuho tuo laps kun lähtee liikkeelle. Et ei mua oikeestaan haittaa et se ei käänny ja liiku vielä.... :D :D :saint:
 
EM Teillähän on vielä kevyt vauva :LOL:
Mä kanssa tuon itkun kanssa osaan hieman relata. Siis tottakai meilläkin mennään itkuun heti kun ehtii, mutta just jos on ruuanlaitto tms. kesken niin ihan joka pikkukitinään ei heti reagoida. Mä kyllä usein otan Nupun sitterissä keittiöön ja puhua pälpätän sille koko ajan mitä äiti tekee :D

Neiti on ekoilla päikkäreillä. Nykyään siis meilläkin nukutaan kolmet lyhyet päikkärit. Kutsuin nimpparivieraat sen mukaan mitä meillä oli pitkien vaunu-unien aikaan pirteä tyttö. Nyt pari päivää siihen aikaan on ollut väsynyt ja kiukkuinen tyttö. Täytyy yrittää vähän säätää ja lähteä vaunuilemaan pari tuntia ennen h-hetkeä, että nukkuisi sitten vaunuissa just ennen.
 

Yhteistyössä