~*Esikoishaaveista syntyneet vol3*~

tyty Minjalle aloitettiin maissivellin anto 2,5kk ikäisenä. en anna sitä koskaan illan viimeisenä ateriana, koska täällä sitä ainakin pulautellaan herkemmin ku maitoa, ni en halua sit jököttää puolta yötä sängyn vieressä vahtimassa tuleeko pukli.. :D

peruna-porkkana-vellin kokeilu jäi yhteen purkkiin ku siitä tais tulla masunvääntöä. katotaan sitä myöhemmin uudestaan.
 
niin juu, eilinen yökestokokeilu oli ihan onnistunut :heart: vaippana oli Ronja&Roope tuplaläppä, etummainen läppä oli kaksinkerroin koska Minja nukkuu mahallaan, ja läppien välissä oli vielä lisäimu. päällä ruskovillan housut, eikä tullu märkää sänkyä :)

vähän tota pitää vissiin vielä soveltaa, koska vaihdoin vaipan kumminkin yöllä :/ illalla kello tais olla 19.30 ku vaippa laitettiin ja 2.20 talsin alakertaan viemään villiksiä tuulettumaan, eli kestikö se sit about 7h. kokeilin syötön jälkeen vaipan ja villisten välistä ja sisävaippa tuntui kostealta. ja sit villiksetki oli hiukanhiukanhiukan kosteat ku vaihdoin vaipan. loppuyöks laitoin samanlaisen sisävaippaviritelmän ja Bumby-yökuoret päälle. se vaippa olikin päällä pitkälle aamuun, ei tainnu loppuyöstä tulla yhtään pissaa.

hahtuvaimun vois laittaa villisten ja sisävaipan väliin, mut sit mietin et tuleekohan liian tiivis paketti ja kosteudenpito kärsii siittä... täytyypi kokeilla!
 
iltaa.

Meillä typykkä on ollut monena yönä vähän levoton. Toissayönä herätti kahelta, neljältä, ja siitä melkein vartin välein kuuteen saakka.... Viime yönä kyl nukkui ihan hyvin, söi klo 24 ja klo 4 ja nukkui nätisti seitsemään saakka. Saas nähä mitä ens yönä on. :/

Keitin tytölle mannapuuroa iltapalaksi. Uppos ku häkä! :D MAnnapuuroa ja päärynäsosetta meni nätisti onneks.... on vähän ruuanki kanssa taisteltu tässä....

Kiva viikko kun käy paljon vieraita ja muuta. :)

EM ja Myy 5,5 kk :heart:
 
Chamorphis
Zoe no nii siitä se lähtee Roni kans kohta lujaa eteenpäin! Meillä mennään kissan peräs kovaa vauhtia aina kun vaan sen näkee! :D Ai niin ja tänään nousi tukea vasten ensin polvilleen ja siitä seisomaan! :heart:
tyty me skipattiin koko velli muutaman kokeilun jälkeen kun meni vaan huudoksi... Alotettiin sit puuro muiden kiinteiden kans pikkasen vajaa puolivuotiaana.
EM tuttu tunne! :hug: Meillä kans viime yönä heräiltiin alkuyö tunnin välein... Sit nukku parin tunnin pätkiä muutaman. Heräs vähä neljän jälkeen syömään ja jäinkin sit sohvalle nukkumaan pojan kans, et nukkuis edes seitsemään asti... Kun sitä ph-mittausta varten piti olla 4 tuntia syömättä niin ajattelin et pääsee helpommalla mitä kauemmin nukkui. Ja heräskin sitten vähä seitsemän jälkeen et se puoli menikin kivuttomasti. Toivottavasti teillä kans yöt rauhoittuis. Ei vissiin oo vieläkään hammas puhjennu teillä?
 
cham joo ei näy hammasta.... vitsit ku ei ois se hammashoitaja sanonu silloin puolitoista kuukautta sitten että joo sieltä ne on tulossa ne hampaat. :D Siitä asti oon kytänny et milloin ne tulee eikä vieläkään... pirhana. :D Nyt on kyl ollu muutama päivä tosi levotonta ja tyttö on nukkunu päikkäreitäkin huonosti et en tiiä oisko siitä... ehkä, ehkä ei. :D Meniks teillä hyvin se ph-mittaus? Tuliks siit jo tulokset? Lukiks se jo jossain täällä enkä mä oo vaa huomannu.... ? No mut toivotaan hyviä unia teille ja meille... mä taidan lähtee iltapalalle, suihkuun ja nukkumaan.
 
Chamorphis
EM meillä on menos se mittaus tällähetkellä. Aamulla laitettiin letku nenään ja huomenna aamulla saadaan pois. Vastaus saadaan vasta marraskuun alussa. Mutta joo hyvät yöt teille ja meille... Meillä herätty jo pariin otteeseen ja just heräs kolmannen kerran...
 
Heippa!

Mä vaan merkkailen. Ollaan täällä Keski-Suomessa nyt. Ilokseni voin ilmoittaa, että me muutetaan tänne joulukuun alulta :heart: Me ollaan nyt kahden asunnon vaiheilla. Toista toivotaan kovasti ja ollaan siinä toiset hakijat. Toivotaan et päästään siihen. Tää toinen hakija ei siihen halua, kun se olis iso kaksio, eikä se yksin tarviis niin isoo, mut ei oo löytänyt sopivaa yksiöökään. Toinen kämppä olis ei-niin-kauhean-mieluinen, mutta mennään siihen kyllä sit väliaikaisesti jos ei tuota parempaa asuntoa saada. Varmaan kuukausi-pari jouduttaisiin siinä olemaan ja sit sais jo toisen paremman asunnon kun melko tiheään niitä vapautuu. Mut ihan sama, pääasia et me päästään kotiin!! Ja että meillä on uusi koti oikeassa paikassa jo jouluksi :heart:

Kirpeitä syksyisiä päiviä :heart:
 
Vilma Onnea muutosta :heart: Toivottavasti saisitte heti sen paremman kämpän. Onko työpaikan puolesta valoa näkyvissä?

Meillä oli kakkayö :D Nuppu nukahti kerrankin n. 21.30 ilman suurempia ongelmia. Ja nukahti kerralla eikä illalla herännyt kolmea kertaa tissille. No sitten 24 aikaan alkoi vääntö ja puhina ja otin 1 aikaan tissille. No neiti söi tyytyväisenä 1½ tissiä ja väänsi kakan puol kahelta. Siinä sitten menikin aikaa nukuttamiseen pesun jälkeen. Ja sama homma aamulla seiskalta :kieh:
Pikkasen jäi yö lyhyeksi :/
 
Vilma jee jee ihanaa! :D Voi ihanaa että pääsette jouluksi kotiin. :heart:

Sompio voi kakka sentään.... mä voin lohduttaa et sit kun alatte jossain vaihees niit kiinteitä syömään niin sit kyl varmaan loppuu noi yökakat. :D Meil tulee ainaki aina ruuan yhteydessä se kakka. :D

Meil Myy heräs klo 24 syömään ja klo 4 syömään taas. Ja sit itki tuttia klo 5.30 ja 6.30 ja siit eteenpäin mentiinki sit sellasella 10 min tutinitkulla... sit hain tytön seittemän maissa kainaloon mut eihän siitä mitään tullu. Tuo neiti vaan aina innostuu höpöttelemään ja kiskomaan hiuksista ja raapimaan ja kaikkea kun sen hakee viereen. :LOL: Sit me noustiinkin jo vartin yli ylös. :)

Tänään vietetään tytön nimppareita. :) Nimeä ei oikeesti löydy kalenterista niin ollaan valittu päivä jolloin juhlitaan. :D Mies tekee just keittiössä suklaa-vadelmakakkua... nam! :p tänää ollaa treenailtu kääntymistä. On se kumma kyl, se osaa kääntyä kun sen auttaa kyljelleen niin siitä pungertaa kyllä masulleen ja osaa kääntyä myös itte kyljelleen mut ei tee sitä yhdistelmää omasta aloitteestaan.... laiska taitaa olla... :LOL:

EM ja Myy 5,5 kk :heart:
 
EM Meillä onkin ollut pitkään noi yökakat pois. Illalla saattaa kyllä tulla kun on alettu jo nukuttamaan, mutta harvoin yöllä. Alussa kyllä oli lähes jokaöistä.
Mä olen kanssa tullut siihen tulokseen, että meillä on vain laiska tyttö. Ilman vaippaa kääntyy, mutta vaipan ja vaatteiden kanssa köllöttelee kyljellään ja ei edes yritä pidemmälle :D
Hauskaa nimpparia :wave:
 
Hieno juttu Vilma ja ONNEA :heart:


Ajatelkaa, meillä pitää ostaa seuraavaksi jo Liberon 5-kokoa :whistle: Toi 4 vielä menee, mutta alkaa olla niin nafti, että juuri ja juuri saa tarrat siihen värien vaihtokohtaan.

Me lähdetään aamulla anoppilaan ja ei yhtään huvittaisi pakata tavaroita :ashamed:
 
Meillä mentiin ekan kerran mahalleen vaatteiden ja vaipan kanssa :heart:

Te kenellä käännytään, niin kääntyykö vauvat aina saman puolen kautta ympäri? Vai osaavatko molempien kylkien kautta? Kun Nuppu menee meillä aina vasemman kautta.
 
Sompio toi hoitovapaa raha asiat on niin moni mutkaiset ja tapahtuu niin eritavalla riippuen siitä millä paikkakunnalla asuu ja onko vakkari työssä ollut ennen äitiyslomaa vai ei. mutta minun tapauksessa tää menee jokseenkin näin.

Ensin pitää miettiä ja laskea koska mulla loppuu vanheimpainvapaa ja sitten koska loppuu mun vuosiloma, jonka pidän heti vanheimpain vapaan jälkeen
sitten ilmoitan työnantajalle hoitovapaalle jäämisestä ja pyydän työnantajalta todistuksen hoitovapaasta.
Täytän hoitoraha hakemuksen ja hoitolisä hakemuksen ja liitän siihen miehen palkkalaskelmat mukaan.
Sitten kun päätös tästä tulee kelalta niin sitten täytän kuntalisä hakemuksen ja siihen pitää liittää kelan hoitoraha päätös ja miehen tuloista todistuksen ja pitää tilata uusi verokortti, koska työnantaja tarvii sen minun alkuperäisen.jos en tilaa uutta verokorttia niin kuntalisästä menee 60% veroa!! eli pakko muistaa tilata se heti ens vuoden alussa. Kuntalisää ei saa takautuvasti ja sitä pitää hakea 2kk ennen ku haluaa että maksu näkyy tilillä. eli ajoissa on oltava liikkeellä, että kerkee saamaan kelalta, verotoimistosta ja työnantajalta kaikki tarvittavat paperit. eli minä hoidan asioita jo nyt ja vanheimpainvapaa loppuu helmikuun alussa..


kääntymisestä meillä kans käännytään melkein aina samasta suunnasta. eli vasemmalla kyljellä yleensä kääntyy. joskus tosi harvoin kääntyy oikealla.

onnea mahalleen menosta :heart:
 
meillä taas vaivaa ikenet. Pieni tauko oli kutiamisessa. No onhan poitsu kokoajan niitä kaivellut ja kuolannut, mutta tällä viikolla alkoi taas se kauhee kalvaminen. tuntuu että välillä taitaa olla oikein kipeätkin. Ruoka ei ainakaan meinaa oikein maistua. Ollaankin sitten herkuteltu maidolla ja hedelmä soseilla enimmäkseen. Hedelmä sosekaan ei välillä meinaa kyllä maistua. Rinnalta vieroittamisenkin olen tässä alottanut ja aika hyvinhän tuo poika jo pullosta juo. aamulla, kerran päivässä, illalla ja yöllä vielä imetän, mutta ilta imetyksenkin olen tällä viikolla korvannut pullolla aina jos vaan huolii.
 
vilmav2 onnea uudesta asunnosta! sompi teillä jo siirrytään vaipoissa 5 kokoon, meillä edelleen 4 koko ja sekin sellanen että tarrat menevät yhteen asti :) ja joku velleistä kyseli, meillä alotettiin n.3,5kk vellit (peruna+porkkana ja maissivelli)
eipä sitten kummempia tällä kertaa...
 
Zoe-F
Sompio Kiitos hyvien konttailujen lähettämisestä, tänään sitä on käytetty ja paljon :)
Miä oon kattellu et Ronil menee viälä 4-koko liberoa ihan hyvin. Just menee tarrat siihen keski palleron molemmin puolin. Vaik toi poika onki aika pallomaha :D
Alkuu Roni käänty toisen puolen kautta pitkän aikaa, mut kyl se siitä oppii molempien puolien kautta, jos näyttää kuitenki siltä ettei opi, niin voi harjoittaa.

EM Menikös viime yö paremmin? Voiskohan kuitenki olla hampaita tulossa? En miä huomannu Ronin ikenissä mitään, ennen ku tuli sellanen viilto ja seuraavana päivänä oli hammas.
Hyvää nimipäivää pikkuiselle tytöllä :flower:

Cham No älä muuta sano, se kohta tuli yllättävän nopeesti :eek: Ja miten noi pikkuset onkin niin ihastuneita lemmikkieläimiin? Oon huomannu ettei meijän koira jaksa enää puollustaa petiänsä, hyvä ettei syvä huokaus kuulu, kun koira huomaa että Roni on tulossa kohti. Koira lähtee äkkiä alta pois :D

vilmav Oikein paljon onnea uuteen kotiin :flower:

Huhhuh, mikä vauhti tänään ollut :eek:
Eilinen oli normaali leppoisa päivä ja vähän uusia juttuja opittu mutta tänään :eek:
Aivan tolkuton vauhti aamusta asti, ryntäilyä sinne tänne, roikkumista tv-tasossa, koiran kiusaamista ja vaikka mitä muuta. Vieläkään Roni ei ole itte mennyt huoneesta toiseen, pyörii enimmäkseen lelujen kanssa mutta varmasti ei mene enää kauan, kun saa ihmetellä että missä se poika on, kun on käynyt vaikka vessassa.:D
Roni yritti nousta seisomaan syöttötuolia vasten ja kun kävin hakemassa vellipullon pois pinniksestä niin siellä roikkui pinnoissa melkein seisaalteen.
Ja parin viimeisen illan aikana Roni on keksinyt yrittää karkuun, kun menee katsomaan mitä hän touhuaa illalla pinniksessä. Yleensä siis käännän takaisin selälleen ja laitan tutin ja peittelen.

*muoks* Ihme kilinää kuului Ronin huoneesta, niin siellähän tää sankari roikku mobilessa seisaalteen :whistle: (Tänään mennyt Ronin nukahtaminen vähän myöhemmäksi kun oltiin mun porukoilla ja Roni ehti nukkua autossa takasin tulomatkalla :/ )
 
Kiitos TA =) Mäkin kävin hieman jo Kelan sivuilta lueskelemassa vaikka ei se ihan vielä ajankohtainen ole. Jos siis olen jäämässäkään. Kuntalisää meillä ei valitettavasti ole. Paljonko se teillä on? Semmoinen olisi kyllä tosi kiva juttu :heart:

Zoe Siitä se vauhti vain kasvaa :heart:

Meillä mennään nyt jatkuvasti mahalleen ja ihmeen kauan mahallaan viihdytään. Kun ennen oli niin pieniä aikoja.
Mutta tämä ilta on taas niin rasittava kuin olla ja voi. Herätin Nupun kesken päikkäreiden kun kolistelin pyykkitelinettä. Ja sitten meillä on ollut yliväsynyt tyttö, joka ei syö eikä nuku :headwall:
 
Ateeks kun en jaksa muille kommentoida, mutta meillä mies duunissa melkee 24/7 ku pitää saaha takuuvuokra kasaan muuttoo varten. Ja ite oon tytön kaa sit kans sen 24/7 ja oon tosi väsyny.. :snotty:
Meillä siis EDELLEEN on masuvaivoja :headwall: ja oonki miettiny et voisko olla maitoallergiaa.. :ashamed: tänää käytii ostaa apteekista soija pohjasta äidinmaidon korviketta ja hyi vi_ _u mitä kamaa :x maistoin ja oksensin kaikki lavuaariin..eli se siitä kokeilusta, tiiän ettei tyttö sitä juo ku ei juo NAN korviketta jos se on veteen seattavaa ( eikä se ollu ees kovin pahaa ku maistelin sillo kerran sitä ) meillä juodaan siis ihan tavis nannia kaupasta ostettua.
Mietinkii et missä menee "tavallisten"masuvaivojen raja? Eli esim.meillä kun tyttö syö tissii ni suurimman osan ajasta se vaan kiemurtelee, huitoo ja ähisee tissillä :'( kun sillä koskee mahaa..välillä joutuu ihan irrottaa tissitä kun kipristää niin kovin. onko muilla tommosta? Sitten tosiaan ku korviketta ku annetaa pullosta ni yleensä sama juttu.. :snotty: enää ei suostukkaa syömää ku vaan vauhdissa, eli pitää ite kävellä samalla ku syöttää tyttöö.Öisin se herää tissillee sen 2-4kertaa---> ähisee ja puhisee, syynä ilmeisestikkin enempi masuvaivat kuin nälkä,koska aina ku käännään tytön syöttö asentoo ni kauhee piereminen alkaa,sit taas kiemurrellaa ja koitetaa syyä samaa aikaa ku on kauhee nälkä mutta kun mahaa koskee :( tosin tutin jos annan ni ei nukaha, vaan sillä on myös nälkä ja nukataa tissille ku on masu täys-->silti saattaa jatkaa unissaa pyörimistä ku pierut kiertää.. :snotty: auttakee..onko tää normaalii??

Väsyny tyty ja masuvaivanen Saana 2,5kk
 
moi!

Kiitos kiitos, oli mukavat nimpparikahvit. Mummit kävi villitsemässä tytön nii ei meinannu millään nukahtaa... no, sellasta se on tuo juhlasankarina oleminen. :LOL:

zoe mahtava vauhti teillä siellä päällä! :heart: No edellisyö meni ihan hyvin, tyttö söi klo 24 ja klo 4 mut sit heräs 5.30 itkemään tuttia, 6.30 itkemään tuttia ja siitä sit koko ajan siihen saakka ku ajattelin et perhana nyt tuut äitin viereen nukkumaan nii ei ku tyttö vaan innostu juttelemaan, sylkemään ja raapimaan. Viime yö meni ihan samalla tavalla paitsi et tyttö heräs jo 5.45... onneks oli miehen yövuoro. ;) En tiiä mitä lienee levottomuuksia... Ehkä se siitä tasaantuu pikkuhiljaa. Voihan se olla niit hampaitakin, mistäpä tuota tietää.

tyty saako saana jotenkin tosi paljon ilmaa mahaansa kun syö? Meillä kun tyttö söi rintaa niin kiskoi aina tosi paljon ilmaa mukanaan masuun. Minkälaisia tuttipulloja teil on? Kokeilkaa sellasia koliikkipulloja tai sit vaikka Aventin pulloja, meillä toimi ainakin aika hyvin. Aventin ja MaMin pulloissa ainakin on se joku ilmaventtiilisysteemi ettei pääse ilmaa niin paljo masuun. Ootko kokeillu ite maidotonta ruokavalioo? Kuulostaa tosi kurjalta nuo masuvaivat, ootko neuvolasta kyselly apuja? :hug: Ei meijän tytöllä enää tuossa iässä ollut masuvaivoja, et en osaa sanoo et onko normaalia vai ei. Tietty jotku vauvat voi olla vaan herkempiäkin mut kannattaa se mun mielestä nyt varmistella ettei oo allergiaa tai muuta.

sompio onnea kääntymisestä!! meillä ei vieläkään.... no, ehtiihän tuo. :)

Meillä kyllä elo on aika leppoisaa. Tyttö on sellainen aurinko ettei tosikaan. Sille ei tarvii sanoa ku pöö ja jo se nauraa ja hymyilee ja hekottaa. :D Eilen ruokakin maittoi tosi hyvin! En mä jaksa tuosta kääntymisestä stressata. Kääntyy ku kääntyy. Masullaan pidän tyttöä nykyään aika paljon ja on alkanut kyllä viihtymään siinä asennossa. Syöttötuolissa syö jo monta kertaa päivässä, jos on väsynyt niin sitten syötetään sitterissä. :) Ruokalistalla Myyllä on nyt myös Kana ja Kala. :) Lohi on selvästi mieleistä kun se uppoaa tyttöön hienosti. Ja mannapuuroa tein kans toissailtana ja tykkäs kyllä siitäkin paljon. :D Seuraavaks otetaan ruokavalioon varmaankin possu. muutoin en oo enää mitenkään "maistattanu" mitään ruokaa erityisesti. Annan aina uusia makuja kun sellaisia vastaan tulee eikä yhdestäkään oo mitään tullu. :) Haluisin kovasti antaa tytölle sormiruokaa mut kun sillä ei oo hampaita vielä nii en tiiä oikeen et mitä vois antaa.... vesimeloni vois olla hyvä... Korppuja, naksuja ja kurkkua se syö itte. Vehnäkorppu on ihan superhyvää Myyn mielestä. :D

EM ja Myy 5,5 kk ja rapiat päälle :heart:
 
Tytylle pikaisesti tsemppiä :hug: Tuossa iässä nyt masuvaivojen pitäisi mun meilestä alkaa helpottamaan tosi paljon, jos olisi ihan ilmaa. Kun ei se sun syömisistä sitten vain voi olla kiinni, jos korvikkeestakin tulee masuvaivoja. Toivottavasti neuvolasta saisit apuja tai ylimääräisen ajan neuvolalääkärille.

Me tässä pakkaillaan ja lähdetään anoppilaan. Palaillaan sunnuntaina :wave:
 
vaipoista meillä käytetään pampers 4 juuri eilen vasta siirryttiin kokonaan niihin.(ja poitsu on 6kk+) oon välillä koittanut niitä nelosii, mutta todennut että on ihan liian isoja. nyt sitten jo parempia ja alettiin niitä käyttää.
Liberon 4 vaipat on isompia ku pampersin ja ne on tuolla odottamassa kuhan poika tosta kasvaa. :)
 

Yhteistyössä